| Et trådløst termometer - som var købt på udsalg for ca. 300 kr. - går i
 stykker inden for garantiperioden.
 Forhandleren sender det til reparation, og der returneres et "ombyttet
 termometer" Forhandleren medgiver i øvrigt gladeligt, at der nu er 2 års
 reklamationsfrist på det ombyttede termometer.
 Men også dette termometer er defekt, og forhandleren sender det igen til
 reparation - ombytning.
 Det tredie termometer mistænker jeg for at være det allerførst indleverede,
 for det udviser helt samme fejl.
 Forhandleren er meget venlig, og vil gerne sælge mig et dyrere termometer
 med helt samme egenskaber, men jeg skal betale prisforskellen.
 Han vil allerhelst give mig pengene tilbage, og så er den potte ude for ham.
 Men jeg beder ham om at reparere termometeret endnu en gang, hvilket han med
 velvilvilje accepterer.
 Spørgsmål:
 Hvis det næste gang igen viser sig, at der er fejl på termometeret, kan
 forhandleren så insistere på at afslutte sagen ved at udbetale mig
 købsbeløbet ? Der var tale om en tilbudsvare, som almindeligvis er en hel
 del dyrere.
 Jeg vil jo helst fastholde, at den gode handel, jeg gjorde, skal forblive en
 god handel, og at tabet ved en eventuel ombytning til et i dag dyrere
 produkt, må bæres af sælger, der jo åbenbart ikke evner at få den solgte
 vare bragt i ordentlig stand ?
 
 P.S. Termometret er ca 7 mdr. gammelt.
 
 Mvh
 
 Bo
 
 
 
 
 
 
 
 |