|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hvor længe må en mobiltelefon være til rep~ Fra : T r o e l s   P e d ~
 | 
 Dato :  03-09-02 16:30
 | 
 |  | Hej NG!
 
 Jeg er ny i denne gruppe, og har faktisk aldrig fulgt særlig meget med i
 denne, men derfor håber jeg stadig jeg kan få nogle brugbare svar på mit
 følgende spørgsmål :)
 
 Jeg er ejer af en Ericsson mobil telefon (Model: T65) denn købte jeg i
 december måned 2001, og derfor er den under den gamle
 garanti/reklemationsret-lov. Jeg sendte denne telefon til reperation d. 17
 juli for nogel forskelige småfejl, som tilsammen gjorde telefonen ubrugelig.
 I dag d. 3 september har jeg stadig ikke fået min telefon tilbage, hvilket
 er meget irreterende.
 
 Hvor længe kan man juridisk tillade sig at have en telefon til reperation
 uden at sulle stille mig en anden eller tilsvarende telefon til rådighed?
 Kan jeg forlange en ny telefon af samme model? Hvad gør jeg?
 
 Til oplysning er telefonen købt i Bluetel Partner Skive, men sendt til
 reperation hos Bluetel Partner Vejle. Jeg har fået god behandling hos dem i
 Vejle, og har ikke noget at udsætte på dem her. Men det ændrer ikke på at
 jeg savner min telefon!
 
 --
 MVH Troels
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  [4130] Co@ch (03-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [4130] Co@ch
 | 
 Dato :  03-09-02 16:58
 | 
 |  | Gå ned i butikken hvor du indleverede tlf. til rep.
 
 Aflevér et skriftligt krav om færdigrep. på ca. 1 uge (hvilket er rimeligt).
 Skriv også i dette brev, til butikken, at hvis de ikke har din tlf. klar til
 dig efter denne uge, vil du gøre et krav om tilbagekøbsret, hvilket
 indebærer at butikken skal tage din tlf. retur og tilbagebetale dig det
 fulde beløb (pris da du købte tlf.)
 
 Den skulle holde -- har prøvet hos elgiganten i en Printer sag -- og det kan
 nok være der skete noget
 Fik en sprit ny printer.
 
 HUSK- hvis du får en ny tlf = ny garanti.
 
 --
 Mvh
 
 Bri@n
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  T r o e l s   P e d ~ (03-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : T r o e l s   P e d ~
 | 
 Dato :  03-09-02 17:28
 | 
 |  | Hej Brian!
 
 Tak for dit indput!
 
 Virker dette også selvom jeg går ned i butikken i Vejle. Jeg kan vel
 egentlig ikke kræve at de skal betale pengene tilbage for en telefon jeg har
 købt i en anden butik, eller kan jeg når der er tale om en kæde?
 
 Hvis jeg udfærdiger et brev, er der så nogle der har lyst til at læse
 "korrektur" altså om det lyder fornuftigt formuleret?
 
 --
 MVH Troels
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   TGD (03-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TGD
 | 
 Dato :  03-09-02 19:32
 | 
 |  | 
 "T r o e l s P e d e r s e n" <troels_p@12mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:al2nuf$pmo$1@newsreader.mailgate.org...
 > Hej Brian!
 >
 > Tak for dit indput!
 >
 > Virker dette også selvom jeg går ned i butikken i Vejle. Jeg kan vel
 > egentlig ikke kræve at de skal betale pengene tilbage for en telefon jeg
 har
 > købt i en anden butik, eller kan jeg når der er tale om en kæde?
 >
 > Hvis jeg udfærdiger et brev, er der så nogle der har lyst til at læse
 > "korrektur" altså om det lyder fornuftigt formuleret?
 Du kan smide brevet i gruppen.
 Det nemmeste er bare at henvise til købeloven (§ 72 og frem), så skal de nok
 lev. din mobi rep. der ingen grund til at være formel i brevet skulle du
 klage til www.fs.dk  er det vigtigste at du har fremsat dine krav
 skrifteligt.
            
             |  |  | 
   [4130] Co@ch (03-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [4130] Co@ch
 | 
 Dato :  03-09-02 23:31
 | 
 |  | Det kan godt være at du skal hen i den butik hvor du købte tlf.
 Det er også rimeligt over for den butik der var så flinke at sende den
 videre til rep.
 
 Det behøves ikke være særligt formelt.
 Skriv det lige ud af landevejen, at hvis ikke tlf. er tilbage i din hånd på
 den dato du har fastsat (husk at være rimelig), kræves købet ophævet og
 tilbagebetaling af det fulde beløb hermed udbetalt.
 
 Husk at tage kopier til dig selv. det er VIGTIGT.
 
 Hvis de slet ikke vil makke ret, så må du igennem FS og desværre vente ca. 1
 år på at få optaget din sag.
 
 --
 Mvh
 
 Bri@n
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    [4130] Co@ch (03-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [4130] Co@ch
 | 
 Dato :  03-09-02 23:35
 | 
 |  | Fandt lige dem her i købeloven
 
 § 74. Leveres salgsgenstanden ikke i rette tid, og skyldes dette ikke
 køberen eller en omstændighed, som han bærer risikoen for, foreligger der
 forsinkelse.
 
 Stk. 2. I tilfælde af forsinkelse kan køberen hæve købet, såfremt
 forsinkelsen er af væsentlig betydning for ham og sælgeren måtte forudsætte
 dette. Det samme gælder, hvis sælgeren ikke efter påkrav leverer
 salgsgenstanden inden udløbet af en rimelig frist, som køberen har fastsat,
 eller, hvis der ikke er fastsat en sådan frist, inden rimelig tid.
 
 § 75. Har sælgeren på grundlag af et forbehold i aftalen udskudt
 leveringstiden, kan køberen hæve købet, hvis sælgeren ikke efter påkrav
 leverer salgsgenstanden inden udløbet af en rimelig frist, som køberen har
 fastsat, eller, hvis der ikke er fastsat en sådan frist, inden rimelig tid.
 
 
 --
 Mvh
 
 Bri@n
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Bertel Lund Hansen (04-09-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen
 | 
 Dato :  04-09-02 06:47
 | 
 |  | 
 
            [4130] Co@ch skrev:
 >Fandt lige dem her i købeloven
 Ja, men den handler om leveringen - altså at man skal have sin
 vare når man har handlet. Troels fik jo sin vare da han købte
 den.
 Du skal bruge § 78 (tidligere lov) om mangler. Den minder dog
 meget om den du fandt:
 Stk. 3.   Har køberen fremsat påkrav om afhjælpning efter stk. 1,
    og opfylder sælgeren ikke dette inden rimelig tid, kan
    køberen hæve købet eller, ved artsbestemte køb, kræve
    omlevering. Køberen kan endvidere lade mangelen afhjælpe
    for sælgerens regning, for så vidt dette kan ske uden
    uforholdsmæssige omkostninger.
 -- 
 Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/    FIDUSO: http://fiduso.dk/ |  |  | 
 |  |