| Hej.
 
 Det drejer sig om en erhvervs bilforsikring.
 Forsikringen er tegnet uden anhængertræk. Da bilen skal til periodesyn og
 derefter sælges, bliver der monteret anhængertræk, da køber ønsker dette.
 Køber springer senere fra handlen, og jeg modtager 2 måneder efter en
 forsikrings opkrævning, der er steget til det dobbelte pga. anhængertrækket.
 Jeg ringer til forsikringen og fortæller, at det anhængertræk ikke bliver
 brugt, og hun fortæller, at de har fået at vide fra motorkontoret, at det er
 monteret og derfor bliver det pr. automatik skrevet på forsikringen. Hun
 laver forsikringen tilbage til det den var før, og præmien falder til det
 sammen som før det blev monteret. Men hun fastholder at det er helt normalt
 at de skønner at anhængertrækket skal bruges, og derfor stiger forsikringen,
 selvom at der er mulighed for at montere det uden at det bliver brugt og
 uden præmiestigning.
 En uge efter modtager jeg et girokort på 142,00 kr. og jeg ringer for, at
 forhøre mig hvad det er betaling for. Jeg får derefter at vide, at det jo
 ikke er gratis at lave papirer om og derfor må jeg betale den udgift de har
 haft med dette. Jeg forklarer, at jeg ikke har bedt dem om at lave
 forsikringen om, og at anhængertrækket ikke skal bruges til noget.
 Hun forklarer, at det er ligemeget da de har haft udgiften med at gøre det.
 Og det er helt normal fremgangsmåde, at de pr. automatik laver forsikringen
 om, når de ikke hører fra kunden. Der er dog ingen steder, at forsikringen
 oplyser om dette forhold, og en privatforsikring fungere ikke på sammen
 måde, da man her forhører sig hos kunden om det skal benuttes.
 
 Er jeg forpligtiget til at betale de 142,00 kr., og hvis jeg ikke er, hvad §
 eller regel kan informere lidt om det.
 Og jo jeg ved godt ,at 142,00 ikke er mange penge, med det er nu også mere
 princippet i det jeg ikke kan lide.
 
 
 
 
 M.v.h.
 Fr@nk
 
 
 
 
 
 |