|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Tredie klage over Telmore! Fra : Mikkel Andreasen
 | 
 Dato :  27-07-03 14:03
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Jeg var i London fra 10/7 til 14/7 og havde selvfølgelig min mobil med.
 Inden havde jeg dog kontaktet Telmore kundeservice, for at få oplyst
 priserne og mulighederne for at benytte GPRS i London.
 Jeg fik følgende svar:
 "Hej Mikkel,
 GPRS virker i England hos Orange og hos Vodafone.
 Du kan se priserne på dette link :
http://mailkalender.tdcmobil.dk/roamingdata/output/postpaid_roaming/operator/234-15.htm Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du lave en reply på denne mail -
 uden at rette i subject.
 Med venlig hilsen
 TELMORE Support - Vil ikke hænge nogen ud"
 På linket står der tydeligt at GPRS Roaming er gratis hos de to operatører.
 Dette syntes jeg var lidt mærkeligt, så derfor skrev jeg tilbage og spurgte
 direkte om det nu også kunne passe.
 Min anden mail:
 "Er det rigtigt læst at GPRS er gratis via disse to operatører?
 Eller betaler man en minutpris istedet?"
 Svaret var:
 "Hej Mikkel,
 Man må gå ud fra den pris som de har skrevet og det er 0 kr.
 Tjek dog lige prisen løbende, så du ikke lige pludselig skulle blive
 overrasket, hvis de skulle lave det om.
 Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du lave en reply på denne mail -
 uden at rette i subject.
 Med venlig hilsen
 TELMORE Support - Igen ingen nævt"
 Stor var min forbavselse så idag, da jeg modtager 3 sms'er og 3 mails der
 siger at jeg har underskud på kontoen og at den derfor er blevet lukket.
 Jeg har skrevet til Telmore og klaget min nød, og min mail er sendt videre
 til rette vedkomne, men jeg vil bare lige orientere om at man altså skal
 være lidt påpasselig med at benytte GPRS i udlandet, da man ikke helt kan
 regne med priserne
 -- 
 Mvh / Regards
 Mikkel Andreasen
            
             |  |  | 
  Betahelix (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Betahelix
 | 
 Dato :  27-07-03 14:23
 | 
 |  | 
 
            jeg syntes ikke det er en klage til Telmore... da de henviser til
 teledanmarks side.
 Men du kan også først klage over supporten osv, når din sag er afsluttede og
 du ikke er tilfreds...
 hvem siger ikke de godtgøre dig de penge du er blevet trukket, så har du
 vidst ikke mget at klage over...
 men lad os da endelig høre om det ender dårligt eller godt    syntes det er lidt lamt at skrive sådan en klage i det her forum, bare fordi
 der er det mindste...
 jeg kunne forstå kan begyndte at klage hvis man ikke fik svar fra dem efter
 1 uge osv osv...
 slap dog lidt af... der findes sku da ikke et 1000000% godt selskab....
 "Mikkel Andreasen" <news@mikkel-andreasen.com> wrote in message
 news:3f23cd83$0$5138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg var i London fra 10/7 til 14/7 og havde selvfølgelig min mobil med.
 > Inden havde jeg dog kontaktet Telmore kundeservice, for at få oplyst
 > priserne og mulighederne for at benytte GPRS i London.
 >
 > Jeg fik følgende svar:
 > "Hej Mikkel,
 >
 > GPRS virker i England hos Orange og hos Vodafone.
 >
 > Du kan se priserne på dette link :
 >
 >
http://mailkalender.tdcmobil.dk/roamingdata/output/postpaid_roaming/operator/234-15.htm >
 > Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du lave en reply på denne
 mail -
 > uden at rette i subject.
 >
 > Med venlig hilsen
 >
 > TELMORE Support - Vil ikke hænge nogen ud"
 >
 > På linket står der tydeligt at GPRS Roaming er gratis hos de to
 operatører.
 > Dette syntes jeg var lidt mærkeligt, så derfor skrev jeg tilbage og
 spurgte
 > direkte om det nu også kunne passe.
 >
 > Min anden mail:
 > "Er det rigtigt læst at GPRS er gratis via disse to operatører?
 >
 > Eller betaler man en minutpris istedet?"
 >
 > Svaret var:
 >
 > "Hej Mikkel,
 >
 > Man må gå ud fra den pris som de har skrevet og det er 0 kr.
 >
 > Tjek dog lige prisen løbende, så du ikke lige pludselig skulle blive
 > overrasket, hvis de skulle lave det om.
 >
 > Såfremt du har yderligere spørgsmål, bedes du lave en reply på denne
 mail -
 > uden at rette i subject.
 >
 > Med venlig hilsen
 >
 > TELMORE Support - Igen ingen nævt"
 >
 > Stor var min forbavselse så idag, da jeg modtager 3 sms'er og 3 mails der
 > siger at jeg har underskud på kontoen og at den derfor er blevet lukket.
 >
 > Jeg har skrevet til Telmore og klaget min nød, og min mail er sendt videre
 > til rette vedkomne, men jeg vil bare lige orientere om at man altså skal
 > være lidt påpasselig med at benytte GPRS i udlandet, da man ikke helt kan
 > regne med priserne
 >
 >
 > -- 
 > Mvh / Regards
 >
 > Mikkel Andreasen
 >
 >
            
             |  |  | 
  Mikkel Andreasen (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Andreasen
 | 
 Dato :  27-07-03 15:56
 | 
 |  | 
 
            "Betahelix" <rkarmark@(no spam)hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3f23d248$0$259$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
 > jeg syntes ikke det er en klage til Telmore... da de henviser til
 > teledanmarks side.
 Ja, hvem skal man så klage til???
 > Men du kan også først klage over supporten osv, når din sag er afsluttede
 og
 > du ikke er tilfreds...
 >
 > hvem siger ikke de godtgøre dig de penge du er blevet trukket, så har du
 > vidst ikke mget at klage over...
 >
 > men lad os da endelig høre om det ender dårligt eller godt    >
 > syntes det er lidt lamt at skrive sådan en klage i det her forum, bare
 fordi
 > der er det mindste...
 >
 > jeg kunne forstå kan begyndte at klage hvis man ikke fik svar fra dem
 efter
 > 1 uge osv osv...
 >
 > slap dog lidt af... der findes sku da ikke et 1000000% godt selskab....
 Du kan have ret i at det er hurtigt at brokke sig, men frustrationen over en
 lukket telefon kommer også temmelig hurtigt. Jeg har da ikke lyst til at
 have en lukket telefon i en uge...
 Mikkel
            
             |  |  | 
   Jaller Killer (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jaller Killer
 | 
 Dato :  27-07-03 17:14
 | 
 |  | Mikkel Andreasen wrote:
 > Ja, hvem skal man så klage til???
 
 Du skal ikke klage, for du har ikke noget at klage over. Du kan spørge
 Telmore, hvorfor der er blevet påført dig afgift for at bruge GPRS i
 udlandet.
 
 Da du ikke har et udtagelse om at det koster 100% sikkert ikke noget at
 bruge GPRS i udlandet kan du ikke hænge Telmore op på det.
 
 Hvis du ikke har lagt mærke til det står der også højt og larmende:
 
 Dataopkald fra telefonen til Danmark
 Udenlandsk operatørs opkaldsafgift    0,00 kr.
 _Dataopkald, normaltid   9,92 kr._
 _Dataopkald, øvrig tid   6,38 kr._
 Normaltid   Man-lør kl. 7.30-21.30
 GPRS roaming, pris pr. Mb   0,00 kr.
 
 Dataopkald modtaget på telefonen i Storbritannien
 _Dataopkald modtaget i udlandet, normaltid (plus opkaldsafgift, 1,00
 kr.)   3,15 kr._
 _Dataopkald modtaget i udlandet, øvrig tid (plus opkaldsafgift, 1,00
 kr.)   3,15 kr._
 Normaltid (Dansk tid)   Alle dage kl. 00-24
 
 Dataopkald indenfor Storbritannien
 Udenlandsk operatørs opkaldsafgift   0,00 kr.
 _Dataopkald, normaltid   4,44 kr._
 _Dataopkald, øvrig tid   1,77 kr._
 Normaltid   Man-lør kl. 7.30-21.30
 
 > Du kan have ret i at det er hurtigt at brokke sig, men frustrationen over en
 > lukket telefon kommer også temmelig hurtigt. Jeg har da ikke lyst til at
 > have en lukket telefon i en uge...
 
 Tør øjene og spis en kigs.
 
 Tror du at du får din sag ekspederet hurtigere fordi du råber op her inde?
 
 --
 Mvh.
 JK
 
 
 
 |  |  | 
    JMo. (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JMo.
 | 
 Dato :  27-07-03 18:22
 | 
 |  | Jaller Killer <jallerkiller@hotmail.com> wrote in
 news:3f23f9c6$0$83064$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
 
 > Da du ikke har et udtagelse om at det koster 100% sikkert ikke noget
 > at bruge GPRS i udlandet kan du ikke hænge Telmore op på det.
 
 Men hvis operatøren ikke selv kan finde ud af hvad priserne er, hvordan
 skal kunderne så kunne finde ud af det?
 
 Det holder altså ikke at sige at det /måske/ koster penge...
 
 > Hvis du ikke har lagt mærke til det står der også højt og larmende:
 >
 > Dataopkald fra telefonen til Danmark
 > Udenlandsk operatørs opkaldsafgift      0,00 kr.
 > _Dataopkald, normaltid     9,92 kr._
 > _Dataopkald, øvrig tid     6,38 kr._
 > Normaltid     Man-lør kl. 7.30-21.30
 > GPRS roaming, pris pr. Mb     0,00 kr.
 
 Det du citerer her, er jo netop at GPRS er gratis, men alm. dataopkald
 koster penge???
 
 
 |  |  | 
     Jaller Killer (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jaller Killer
 | 
 Dato :  27-07-03 18:35
 | 
 |  | JMo. wrote:
 > Men hvis operatøren ikke selv kan finde ud af hvad priserne er, hvordan
 > skal kunderne så kunne finde ud af det?
 
 Så er kunden ikke kritisk nok og stiller sig åbenbart til takke med den
 sparsomme information.
 
 > Det holder altså ikke at sige at det /måske/ koster penge...
 
 Så er det da også for dumt at vedkommende så ikke spørge om supporteren
 ikke kan undersøge det. Ydermere er det da hans eget ansvar, når han så
 bare stille sig til takke med et sådanne svar.
 
 > Det du citerer her, er jo netop at GPRS er gratis, men alm. dataopkald
 > koster penge???
 
 Okay, my fault, hvad er så forskellen på dataopkald og GPRS?
 
 --
 Mvh.
 JK
 
 
 
 |  |  | 
      JMo. (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JMo.
 | 
 Dato :  27-07-03 18:51
 | 
 |  | Jaller Killer <jallerkiller@hotmail.com> wrote in
 news:3f240cbd$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
 
 > JMo. wrote:
 >> Men hvis operatøren ikke selv kan finde ud af hvad priserne er, hvordan
 >> skal kunderne så kunne finde ud af det?
 >
 > Så er kunden ikke kritisk nok og stiller sig åbenbart til takke med den
 > sparsomme information.
 
 Altså: Når jeg hiver fat i min operatør og spørger hvad en given tjeneste
 koster, forventer jeg også at de kan svare på det. Jeg forventer ikke at
 jeg skal "forholde mig kritisk". Når Telmore skriver at indenlandsk takst
 er 1,00DKK/min, forventer jeg altså også at blive afregnet med 1,00DKK/min
 
 >> Det holder altså ikke at sige at det /måske/ koster penge...
 >
 > Så er det da også for dumt at vedkommende så ikke spørge om supporteren
 > ikke kan undersøge det. Ydermere er det da hans eget ansvar, når han så
 > bare stille sig til takke med et sådanne svar.
 
 Der kan jeg godt følge dig lidt hen ad vejen. Omvendt mener jeg at det er
 uprofessionelt af Telmore at de giver et "måske" svar. Så hellere sige at
 de ikke kan svare på det umiddelbart, og vende tilbage til kunden.
 
 >> Det du citerer her, er jo netop at GPRS er gratis, men alm. dataopkald
 >> koster penge???
 >
 > Okay, my fault, hvad er så forskellen på dataopkald og GPRS?
 
 Umiddelbart vil jeg gætte på at de mener CSD når de skrive dataopkald.
 
 
 |  |  | 
      Henrik Stidsen (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Stidsen
 | 
 Dato :  27-07-03 19:23
 | 
 |  | 
 
            Jaller Killer <jallerkiller@hotmail.com> wrote in
 news:3f240cbd$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk 
 >> Det du citerer her, er jo netop at GPRS er gratis, men alm.
 >> dataopkald koster penge??? 
 > 
 > Okay, my fault, hvad er så forskellen på dataopkald og GPRS?
 Dataopkald er vist highspeed data og lign., GPRS er en allways on 
 forbindelse hvor du kun betaler for dit forbrug.
 -- 
 ..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/  - http://hs235.dk/blog/  ::...
 Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
  - http://query.dk/permlink.php?link=1058129898 |  |  | 
      Ivar Madsen (28-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ivar Madsen
 | 
 Dato :  28-07-03 11:54
 | 
 |  | Jaller Killer skrev Søndag den 27. juli 2003 19:35 i
 dk.teknik.telefoni.mobil:
 
 >> Det du citerer her, er jo netop at GPRS er gratis, men alm.
 >> dataopkald koster penge???
 > Okay, my fault, hvad er så forskellen på dataopkald og GPRS?
 
 Et dataopkald allokere båndbrede (normalt båndbrede, eller highspeed)
 fra opkaldsstart, til opkaldsslut.
 Mens GPRS allokere en andel af OVERSKUDS båndbrede i den tid
 dataoverførslen forgår.
 Med GPRS beder telefonen før hver overførsel om den kan få lov til at
 sende, hvis vi forstiller os at alle radiokanaler er optaget på
 masten, så får den en afvisning, og kan så forsøge sig med at flytte
 over på en anden mast, hvis det heller ikke er kanaler nok ledig til
 at den vil tillade GPRS så kan der forsøges med en anden mast.
 Mens DATAopkald beder telefonen om et opkald og får det, hvis der bare
 er en enkelt kanal ledig til tlf.samtaler.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Ivar Madsen
 
 Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
 bildet er taget,,,
 
 
 |  |  | 
  Troels [around 9000] (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Troels [around 9000]
 | 
 Dato :  27-07-03 18:04
 | 
 |  | > jeg syntes ikke det er en klage til Telmore... da de henviser til
 > teledanmarks side.
 
 Det var dog noget forbandet pis at sige, hvis ikke Telmore's supportere
 kender priserne på det net Telmore benytter, synes jeg slet ikke de burde
 sidde der. Pointen med en supporter er at de skal give svarene - ikke bare
 give nogle tilfældige links, som i dette tilfælde voldte en person problemer
 med at finde svaret - og det har haft konsekvenser for personen.
 
 // Troels
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bjarke Hansen (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarke Hansen
 | 
 Dato :  27-07-03 14:28
 | 
 |  | "Mikkel Andreasen" <news@mikkel-andreasen.com> wrote in message
 news:3f23cd83$0$5138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Stor var min forbavselse så idag, da jeg modtager 3 sms'er og 3 mails der
 > siger at jeg har underskud på kontoen og at den derfor er blevet lukket.
 >
 > Jeg har skrevet til Telmore og klaget min nød, og min mail er sendt videre
 > til rette vedkomne, men jeg vil bare lige orientere om at man altså skal
 > være lidt påpasselig med at benytte GPRS i udlandet, da man ikke helt kan
 > regne med priserne
 
 Øhhh, men hvorfor er kontoen så i underskud.. Du har ikke skrevet hvad GPRS
 så kostede dig.... Det kunne jo være at din konto var i underskud fordi du
 modtod opkald, ikke havde lukket viderstillet fra inden du tog til udlandet
 osv osv.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mikkel Andreasen (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Andreasen
 | 
 Dato :  27-07-03 14:45
 | 
 |  | "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f23d34f$0$83056$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Øhhh, men hvorfor er kontoen så i underskud.. Du har ikke skrevet hvad
 GPRS
 > så kostede dig.... Det kunne jo være at din konto var i underskud fordi du
 > modtod opkald, ikke havde lukket viderstillet fra inden du tog til
 udlandet
 > osv osv.
 
 Kontoen er i underskud pga. af lige knap 500 kroner som GPRS forbruget i
 udlandet har kostet mig
 
 Mikkel
 
 
 
 
 |  |  | 
  Fischer (27-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fischer
 | 
 Dato :  27-07-03 19:27
 | 
 |  | > Jeg har skrevet til Telmore og klaget min nød, og
 > min mail er sendt videre til rette vedkomne, men jeg vil
 > bare lige orientere om at man altså skal være lidt
 > påpasselig med at benytte GPRS i udlandet, da man
 > ikke helt kan regne med priserne
 
 Tak for info.
 Jeg håber du holder os orienteret om hvad der sker.
 
 *Fischer
 OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mikkel Andreasen (30-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Andreasen
 | 
 Dato :  30-07-03 06:50
 | 
 |  | 
 "Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
 news:3f2419a3$0$32508$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > > Jeg har skrevet til Telmore og klaget min nød, og
 > > min mail er sendt videre til rette vedkomne, men jeg vil
 > > bare lige orientere om at man altså skal være lidt
 > > påpasselig med at benytte GPRS i udlandet, da man
 > > ikke helt kan regne med priserne
 >
 > Tak for info.
 > Jeg håber du holder os orienteret om hvad der sker.
 
 Vil jeg gøre... Stadig intet nyt. telefon lukket på fjerde dag nu.
 
 Mikkel
 
 
 
 
 |  |  | 
   Fischer (30-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fischer
 | 
 Dato :  30-07-03 07:35
 | 
 |  | > > Jeg håber du holder os orienteret om hvad der sker.
 >
 > Vil jeg gøre... Stadig intet nyt. telefon lukket på fjerde dag nu.
 
 Det er sgu da ringe!
 Hører du intet fra Telmore?
 
 *Fischer
 OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Mikkel Andreasen (30-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Andreasen
 | 
 Dato :  30-07-03 14:07
 | 
 |  | 
 "Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
 news:3f276792$0$24676$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > > Jeg håber du holder os orienteret om hvad der sker.
 > >
 > > Vil jeg gøre... Stadig intet nyt. telefon lukket på fjerde dag nu.
 >
 > Det er sgu da ringe!
 > Hører du intet fra Telmore?
 
 Har intet hørt siden første dag, hvor svaret var at mailen er videregivet
 til rette vedkomne.
 
 Har i dag sendt rykkermail nummer to.
 
 Mikkel
 
 
 
 
 |  |  | 
     Telmore - Frank Rasm~ (30-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Telmore - Frank Rasm~
 | 
 Dato :  30-07-03 19:41
 | 
 |  | "Mikkel Andreasen" <news@mikkel-andreasen.com> skrev i en meddelelse
 news:3f27c30b$0$5138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message
 > news:3f276792$0$24676$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > > > Jeg håber du holder os orienteret om hvad der sker.
 > > >
 > > > Vil jeg gøre... Stadig intet nyt. telefon lukket på fjerde dag nu.
 > >
 > > Det er sgu da ringe!
 > > Hører du intet fra Telmore?
 >
 > Har intet hørt siden første dag, hvor svaret var at mailen er videregivet
 > til rette vedkomne.
 >
 > Har i dag sendt rykkermail nummer to.
 
 Hold mig veligst orienteret !
 
 Mvh
 
 Frank Rasmussen
 Telmore A/S
 
 
 
 
 |  |  | 
      Mikkel Andreasen (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Andreasen
 | 
 Dato :  01-08-03 09:29
 | 
 |  | 
 "Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message
 news:3f281111$0$13203$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Hold mig veligst orienteret !
 >
 Så kører det igen...
 Telmore har haft snakket med TDC og og der var sket en fejl i takseringen.
 Jeg har nu fået hele beløbet krediteret inklusive lukningsgebyret, samt
 modtaget en beklagelse fra Telmore.
 Dejligt igen at have telefon    Mikkel
            
             |  |  | 
 |  |