|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Billig telefon !!!??? Fra : Claus
 | 
 Dato :  31-07-03 22:28
 | 
 |  | Jeg er nybegynder mht mobiltelefoni.
 
 Derfor: Hvad skal jeg se efter, når jeg vil have en billig telefon (
 Købes i mobilbutikkerne eller på "tilbud" i Bilka ?)
 
 med få løbende omkostninger (Taletidskort, abbonnement ?)
 
 Med venlig hilsen
 
 Claus
 
 
 |  |  | 
  Søren Blom (31-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Blom
 | 
 Dato :  31-07-03 23:17
 | 
 |  | 
 
            > Jeg er nybegynder mht mobiltelefoni.
 >
 > Derfor: Hvad skal jeg se efter, når jeg vil have en billig telefon (
 > Købes i mobilbutikkerne eller på "tilbud" i Bilka ?)
 >
 > med få løbende omkostninger (Taletidskort, abbonnement ?)
 Der er temmelig mange fælder man kan falde i, uanset om man er første gangs
 køber eller erfaren mobil bruger.
 Mit umiddelbar råd, køb en brugt mobiltelefon, enten i den blå avis, på
www.mobilauktion.dk  eller i news:dk.marked.privat.telefon.mobil og find så
 det mest enkle abonnent du kan finde, så kan du derefter altid finde ud af
 om du har nogen specielle behov som kræver lidt mere avancerede abonnenter.
 Har rigtige gode erfaringer med www.telmore.dk Telmore, er billigt, nemt, hvis man har Dan-kort eller netbank hos Danske
 Bank eller Nordea og frem for alt enkelt at gennemskue.
 -- 
 VH
 Søren Blom
 soren@blom.dk
 Mail med spam filter besvares ikke.
 "Claus" <familienslot@yahoo.dk> skrev
            
             |  |  | 
  mcisten (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : mcisten
 | 
 Dato :  01-08-03 07:52
 | 
 |  | 
 
            Jeg vil godt advare mod at købe en brugt , medmindre du sikrer dig navn ,
 adresse osv. på sælger.
 Jeg er selv blevet snydt ved at købe en stjålent, den virkede en uge også
 lukkede teleselskabet for den og politiet bankede på. Surt.
 Jeg havde kun et mobilnummer på sælger jeg kunne give politiet, navn og
 adresse han oplyste var falske.
 Men bortset fra det, så kan du få en ny mobiltelefon uden abonnement for 500
 kr. F.eks. Motorola 260 timeport med wap og triband. Jeg ved godt den ser
 gammeldags ud men det er en billig løsning. (mobilpriser.dk eller
 edbpriser.dk).
 Jeg bruger selv telmore fordi de har udenlands telefoni, men om du vælger
 telmore eller cbb tror jeg er hip som hap, du kan jo altid skifte da du jo
 ikke er bundet på abonnementet.
 Mvh mcisten
 "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f299545$0$83050$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Jeg er nybegynder mht mobiltelefoni.
 > >
 > > Derfor: Hvad skal jeg se efter, når jeg vil have en billig telefon (
 > > Købes i mobilbutikkerne eller på "tilbud" i Bilka ?)
 > >
 > > med få løbende omkostninger (Taletidskort, abbonnement ?)
 >
 > Der er temmelig mange fælder man kan falde i, uanset om man er første
 gangs
 > køber eller erfaren mobil bruger.
 > Mit umiddelbar råd, køb en brugt mobiltelefon, enten i den blå avis, på
 > www.mobilauktion.dk  eller i news:dk.marked.privat.telefon.mobil og find så
 > det mest enkle abonnent du kan finde, så kan du derefter altid finde ud af
 > om du har nogen specielle behov som kræver lidt mere avancerede
 abonnenter.
 > Har rigtige gode erfaringer med www.telmore.dk > Telmore, er billigt, nemt, hvis man har Dan-kort eller netbank hos Danske
 > Bank eller Nordea og frem for alt enkelt at gennemskue.
 >
 > --
 > VH
 >
 > Søren Blom
 > soren@blom.dk
 > Mail med spam filter besvares ikke.
 > "Claus" <familienslot@yahoo.dk> skrev
 >
 >
            
             |  |  | 
  stormfeldt (31-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : stormfeldt
 | 
 Dato :  31-07-03 23:16
 | 
 |  | 
 
            Hej Claus
 Det kommer helt an på hvor meget du bruger din telefon, nogle selskaber
 bliver så vidt jeg ved billigere jo mere man bruger dem. Men det kan jeg
 så ikke altid se er en fordel.
 For mit eget vedkommende bruger jeg CBB http://www.cbb.dk/  ingen faste
 agifter, du betaler kun for den tid du bruger, og så er de ikke emsige
 med at man skal bruge et bestemt beløb. Jeg har ikke oplevet at de har
 brokket sig, og jeg har mobil telefon for omkring 200 kr om året. 
 99 øre i minuttet og 24 øre pr. sms 25 øre i opkaldsafgift.
 Men det kommer jo helt an på hvor meget man bruger den.
 Hilsen Stormfeldt
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
  Thunderbird[7100] (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird[7100]
 | 
 Dato :  01-08-03 12:09
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 31 Jul 2003 22:15:34 GMT, "stormfeldt"
 <stormfeldt.news@kandu.dk> wrote:
 >Hej Claus
 >
 >Det kommer helt an på hvor meget du bruger din telefon, nogle selskaber
 >bliver så vidt jeg ved billigere jo mere man bruger dem. Men det kan jeg
 >så ikke altid se er en fordel.
 >
 >For mit eget vedkommende bruger jeg CBB http://www.cbb.dk/  ingen faste
 >agifter, du betaler kun for den tid du bruger, og så er de ikke emsige
 >med at man skal bruge et bestemt beløb. Jeg har ikke oplevet at de har
 >brokket sig, og jeg har mobil telefon for omkring 200 kr om året. 
 De forlanger dog at man minimum indbetaler 50-100 kr pr løbende 6
 måneder.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
            
             |  |  | 
  Fischer (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fischer
 | 
 Dato :  01-08-03 12:45
 | 
 |  | 
 
            > For mit eget vedkommende bruger jeg CBB http://www.cbb.dk/ > ingen faste agifter, du betaler kun for den tid du bruger, og så er de
 > ikke emsige med at man skal bruge et bestemt beløb.
 Nej, blot du sætter en hund ind hver 6. måned, så er de glade.
 Gør du til gengæld ikke det, så bliver dit nummer lukket hurtigere end du
 kan sige "Jamen, jeg skulle lige ...."
 Og det koster 300,- kr. plus standardprisen for nummeret at få det åbnet
 igen.
 *Fischer
 OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
            
             |  |  | 
   stormfeldt (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : stormfeldt
 | 
 Dato :  01-08-03 14:45
 | 
 |  | 
 
            Flemming og Fischer
 Jeg tror på hvad i siger, og har muligvis været heldig, det ved jeg
 ikke.
 Men for vores vedkommende, så har det altså fungeret med CBB i mindst et
 par år. Og vi bruger den altså ikke jeg tror endda min mand har været
 nede på 100 Kr sidste år. Og vi har altså ikke haft dem lukket. Og
 heller ikke fået nogen advarsler. 
 Hilsen Stormfeldt
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
    Fischer (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fischer
 | 
 Dato :  01-08-03 16:01
 | 
 |  | 
 
            > Jeg tror på hvad i siger, og har muligvis været heldig, det ved jeg
 > ikke.
 > Men for vores vedkommende, så har det altså fungeret med CBB
 > i mindst et par år. Og vi bruger den altså ikke jeg tror endda min
 > mand har været nede på 100 Kr sidste år. Og vi har altså ikke haft
 > dem lukket. Og heller ikke fået nogen advarsler.
 Jamen, jeg tror skam også på hvad du siger.     CBB har meget straight-forward sagt at de ikke ønsker inaktive kunder, og
 med hård hånd lukker abonnementet efter 6 måneder.
 Du / I kan blot have været heldige.
 Jeg har dog haft kontakt med en del personer der uden varsel har fået lukket
 deres CBB nummer.
 CBB har påstået at de har udsendt advarsler pr. SMS som de lover, så
 kundernes telefoner må have været slukket på disse tidspunkter. Kunder har
 påstået at det ikke var korrekt. Lidt svært at afgøre.
 Det der er "lidt" lumsk med CBB er at du ingen steder kan se hvornår du
 sidst har indsat penge!
 Og dermed skal man hvis man har lavt forbrug selv have en del styr på det
 for at huske hvornår man skal indsætte penge.
 Jeg er meget mere tilhænger af Telmores model med et lille gebyr.
 *Fischer
 OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
            
             |  |  | 
     Niels Dybdahl (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Dybdahl
 | 
 Dato :  01-08-03 20:36
 | 
 |  | > CBB har meget straight-forward sagt at de ikke ønsker inaktive kunder, og
 > med hård hånd lukker abonnementet efter 6 måneder.
 
 Men de er ikke ærlige nok til at vise de fulde betingelser inden man melder
 sig til. De skriver i deres betingelser som man kan se inden tilmelding, at
 telefonen bliver lukket 6 måneder efter sidste indbetaling, men intet om at
 mindste betaling er 100 kr og hvis man betaler under 200 kr så ringer man
 til dobbelt minuttakst. Så i praksis skal man betale mindst 400 kr om året.
 Jeg prøvede på at skifte til CBB for ca 1 år siden og opdagede ovenstående i
 den forbindelse. Jeg benyttede så min 14 dages fortrydelsesret ved køb over
 Internettet til at annulere aftalen. Dette var der ingen problemer med,
 hvilket de skal have ros for.
 Nu er jeg hos Telmore. De har en mere fornuftig prispolitik for os som kun
 bruger mobiltelefonen lidt.
 
 Niels Dybdahl
 
 
 
 
 |  |  | 
      Thunderbird[7100] (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird[7100]
 | 
 Dato :  01-08-03 21:50
 | 
 |  | On Fri, 1 Aug 2003 21:35:36 +0200, "Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk>
 wrote:
 
 >> CBB har meget straight-forward sagt at de ikke ønsker inaktive kunder, og
 >> med hård hånd lukker abonnementet efter 6 måneder.
 >
 >Men de er ikke ærlige nok til at vise de fulde betingelser inden man melder
 >sig til. De skriver i deres betingelser som man kan se inden tilmelding, at
 >telefonen bliver lukket 6 måneder efter sidste indbetaling, men intet om at
 >mindste betaling er 100 kr og hvis man betaler under 200 kr så ringer man
 >til dobbelt minuttakst.
 
 Jeg mener at det er deres gamle regel den der med at hvis man betaler
 under 200 at så ringer man til dobbelt takst. Men CBB har været ude i en
 del klammerier med deres reklame standere da de hævder at man ringer for
 99 ører i minuttet, hvad standeren bare ikke nævner er at man altså lige
 skal tanke op på nettet for at den pris den gælder.
 --
 Mvh
 Flemming Jacobsen
 
 
 |  |  | 
       Niels Dybdahl (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Dybdahl
 | 
 Dato :  01-08-03 22:10
 | 
 |  | > >... og hvis man betaler under 200 kr så ringer man
 > >til dobbelt minuttakst.
 >
 > Jeg mener at det er deres gamle regel den der med at hvis man betaler
 > under 200 at så ringer man til dobbelt takst. Men CBB har været ude i en
 > del klammerier med deres reklame standere da de hævder at man ringer for
 > 99 ører i minuttet, hvad standeren bare ikke nævner er at man altså lige
 > skal tanke op på nettet for at den pris den gælder.
 
 Ja det virker bondefangeragtigt. Det var også derfor jeg droppede dem igen.
 Men man kan stadig ikke se hvilke regler der gælder hos dem uden at man har
 abonnement hos dem. Jeg har checket i dag.
 Telestyrelsen er heller ikke til megen hjælp; sidste år mente de at man
 kunne slippe med 0 kr/måned hos Tiscali, Telmore og CBB hvis man ikke havde
 nogen udgående samtaler. Det var ikke korrekt hos nogen af selskaberne.
 
 Så hvad det koster at være kunde hos CBB er ikke klart. Selv en CBB-kunde
 kan ikke hjælpe meget her, da det jo ikke engang er givet at alle kunder har
 samme betingelser. Endelig står det CBB frit at ændre mindstebeløbet når de
 lyster, da det ikke er del af betingelserne. Man kunne f.eks forestille sig
 at de en dag var i likviditetskrise og pludselig satte mindstebeløbet op til
 1000 kr. Hvis man var sent i betalingsperioden kunne man så have valget:
 Betal eller mist dit telefonnummer...
 
 Men de er forhåbentligt mere ærlige end det og det er nok bare
 sjusk/begynderfejl fra deres side at de ikke har skrevet mindstebetalingen
 ind i deres betingelser.
 
 Niels Dybdahl
 
 
 
 
 
 |  |  | 
        Thunderbird[7100] (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird[7100]
 | 
 Dato :  01-08-03 23:02
 | 
 |  | 
 
            >Men de er forhåbentligt mere ærlige end det og det er nok bare
 >sjusk/begynderfejl fra deres side at de ikke har skrevet mindstebetalingen
 >ind i deres betingelser.
 Tja da jeg var kundr der i ca 1 måned stod der at man skulle indbetale
 minimum 100 kr hver 6måned for at undgå at ens nummer blev lukket hos
 CBB
 Følgende er taget fra deres vilkår
 [KLIP]
 3. Gyldighedsperiode
 SIM-kortet er gyldigt i hele 6 måneder (180 dage) regnet fra det
 tidspunkt, hvor der sidst er indsat beløb på kontoen. 
 Når der er 30 dage til gyldighedsperiodens udløb modtager du en SMS. Du
 vil også modtage en SMS 4 dage før gyldighedsperiodens udløb. 
 Når gyldighedsperioden er udløbet, lukkes telefonnummeret og
 taletidskontoen. 14 dage efter gyldighedsperiodens udløb kan den
 resterende saldo, mod et gebyr på 50 kr. udbetales eller overføres til
 et andet CBB Mobil nummer. Genåbning af et udløbet CBB Mobil nummer kan
 foretages indtil 14 dage efter gyldighedsperiodens udløb mod et gebyr på
 300,- kr. plus standardprisen for nummeret. 
 [/KLIP]
 Der står det jo gangske rigtigt at gyldighedsperioden er 6 måneder fra
 at der sidst er indbetalt penge, og da det mindste beløb der kan
 indbetale er 100 kr, ja så er det hele lidt givet på forhånd.
 Men man kan se at CBB spiller noget mere med åbne kort på deres
 hjemmeside end i det virkelige liv, med henblik på pris forskellene
 mellem at købe optankningskort og tanke op via nettet.
 [KLIP]
 Minutpriser
 Prisen pr. tale-, data- eller faxminut er kun 0,99 kr., når du tanker op
 på www.cbb.dk. SMS koster 24 øre pr. SMS. 
 Hvis du køber et TANK-OP-KORT® hos en af vore forhandlere, er prisen
 2,25 kr. pr. minut, men SMS koster stadig det samme. 
 Du betaler ingen gebyrer eller abonnementsafgifter, heller ikke for
 ekstra services (telefonsvarer, A-nummer, alm. viderestilling, banke
 på/parkering). 
 Du betaler opkaldsafgift på 25 øre pr. opkald. 
 Alle minutpriser takseres pr. påbegyndt sekund, og er inkl. moms.
 [/KLIP]
 Dette skal ikke tages som et forsvar af CBB, men synes bare lige at jeg
 selv ville gøre opmærksom på at de faktisk har fået "rettet" nogle af
 deres "små" fejl.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
            
             |  |  | 
  Fischer (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fischer
 | 
 Dato :  01-08-03 12:58
 | 
 |  | > Jeg er nybegynder mht mobiltelefoni.
 > Derfor: Hvad skal jeg se efter, når jeg vil have en billig telefon (
 > Købes i mobilbutikkerne eller på "tilbud" i Bilka ?)
 > med få løbende omkostninger (Taletidskort, abbonnement ?)
 
 Generelt er det sådan, at jo billigere telefonen er, jo dyrere abonnement
 får du proppet i halsen sammen med den.
 Man skal derfor være meget påpasselig, hvilket ikke er helt let, da mange
 abonnementer er ret uoverskuelige.
 
 Det er dog oftest totalt set billigst at købe en ny mobil sammen med
 abonnement, og opsige dette abonnement efter 6 måneder.
 Der kan dog være en ekstra pris at betale for en billig telefon. Både Telia
 og Debitel har ry for ikke altid at slippe deres kunder uden kamp. Så at
 slippe ud af kløerne på dem, kan kræve en del brevskrivning, venten i
 telefonkø m.m.
 
 *Fischer
 OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Dybdahl (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Dybdahl
 | 
 Dato :  01-08-03 14:34
 | 
 |  | > Derfor: Hvad skal jeg se efter, når jeg vil have en billig telefon (
 > Købes i mobilbutikkerne eller på "tilbud" i Bilka ?)
 
 Kig efter en med variant/match/mobilflex abonnement. Der binder du dig kun
 til 6 måneder á 30 til 45 kr i abonnement. Jeg købte f.eks en mobiltelefon
 for et år siden til 99 kr + 6 mdr á 30 kr (Match), ialt 279 kr. I dag har
 jeg skiftet til Telmore (Tiscali smed mig ud pga for lavt forbrug, CBB
 smider også folk ud hvis de har for lavt forbrug).
 Jeg tror Elgiganten har en telefon i den her uge til 99 kr+oprettelse 99
 kr+6 mdr á 30 kr (mobilflex), ialt 378 kr. Det er nok det billigste man kan
 få.
 
 Niels Dybdahl
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Dybdahl (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Dybdahl
 | 
 Dato :  01-08-03 20:53
 | 
 |  | > Jeg tror Elgiganten har en telefon i den her uge til 99 kr+oprettelse 99
 > kr+6 mdr á 30 kr (mobilflex), ialt 378 kr. Det er nok det billigste man
 kan
 > få.
 
 Sorry, jeg tog fejl. Den koster et par hundrede kroner mere (Mobilbonus)
 
 Niels Dybdahl
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jacob Winther (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Winther
 | 
 Dato :  01-08-03 21:33
 | 
 |  | Hvis du har TDC fastnet telefon, så kan en duet løsning være en mulighed.
 
 Jeg har selv valgt den løsning da jeg ringer meget mellem fastnet og
 mobiltelefonen - det kostet 70 øre pr minut.
 
 Hvis du ved du taler meget lidt pr måned så kan duet15 anbefales til 49 kr
 incl 15 min tale ellers vil jeg anbefale duet privat til 50 kr pr måned +
 1,25 kr pr minut.
 
 mvh jacob
 
 "Claus" <familienslot@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
 news:99ccdd1a.0307311327.2589e19a@posting.google.com...
 > Jeg er nybegynder mht mobiltelefoni.
 >
 > Derfor: Hvad skal jeg se efter, når jeg vil have en billig telefon (
 > Købes i mobilbutikkerne eller på "tilbud" i Bilka ?)
 >
 > med få løbende omkostninger (Taletidskort, abbonnement ?)
 >
 > Med venlig hilsen
 >
 > Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Dybdahl (01-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Dybdahl
 | 
 Dato :  01-08-03 22:19
 | 
 |  | > Hvis du ved du taler meget lidt pr måned så kan duet15 anbefales til 49 kr
 > incl 15 min tale ellers vil jeg anbefale duet privat til 50 kr pr måned +
 > 1,25 kr pr minut.
 
 Hos Telmore kan du tale 15 min per måned for 22,5 kr. Så duet15 er penge ud
 af vinduet.
 
 Niels Dybdahl
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Jacob Winther (02-08-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Winther
 | 
 Dato :  02-08-03 10:11
 | 
 |  | Det er rigtigt, jeg har selv valgt en duet privat løsning - jeg gider ikke
 skulle forudbetale for tale i min mobil. I øvrigt kan du heller ikke
 mulighed for at tale til 70 øre mellem ejne mobiltelefoner/fastnet telefon.
 
 Jeg mener ikke Duet er det rene skidt i forhold til telmore, cbb mm.
 
 
 "Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f2ad92a$0$76166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Hvis du ved du taler meget lidt pr måned så kan duet15 anbefales til 49
 kr
 > > incl 15 min tale ellers vil jeg anbefale duet privat til 50 kr pr måned
 +
 > > 1,25 kr pr minut.
 >
 > Hos Telmore kan du tale 15 min per måned for 22,5 kr. Så duet15 er penge
 ud
 > af vinduet.
 >
 > Niels Dybdahl
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Palle_G (07-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Palle_G
 | 
 Dato :  07-10-03 17:50
 | 
 |  | 
 
            "Claus" skrev d. 31-07-03 22:28 dette indlæg :
 > Jeg er nybegynder mht mobiltelefoni.
 > 
 > Derfor: Hvad skal jeg se efter, når jeg vil have en billig telefon (
 > Købes i mobilbutikkerne eller på "tilbud" i Bilka ?)
 > 
 > med få løbende omkostninger (Taletidskort, abbonnement ?)
 > 
 > Med venlig hilsen
 > 
 > Claus
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
 |  |