| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hva' er jeres årlige MC budget på? Fra : Kristoffer Lippert | 
  Dato :  04-09-03 17:50 |  
  |   
            Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 
 Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 året.
 Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
 ellers bruger.
 
 Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring (ansvar), og
 dertil kommer så benzin.
 
 Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 
 Mvh
 Kristoffer
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian W. (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian W. | 
  Dato :  04-09-03 18:10 |  
  |  
 
            Kristoffer Lippert wrote:
 > Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 >
 > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på
 > om året.
 > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad
 > folk ellers bruger.
 >
 > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring
 > (ansvar), og dertil kommer så benzin.
 >
 > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 >
 > Mvh
 > Kristoffer
 Jeg synes at have regnet på at jeg brugte onkring 8000 kr om året på
 motorcyklen.... dertil kommer benz.....
 --
 Med Venlig Hilsen
 Brian Laursen
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman
............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
 thunderace"...........
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Emil Gundersen (07-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Gundersen | 
  Dato :  07-09-03 21:12 |  
  |   
            Hejsa
 
 Kawasaki ZX-6R 2003: (5000km)
 
 Benzin: 355L af 8,- ca. = 2840,-
 Forsikring 2440,-
 
 Udstyr: Udstødning, seat cover, Tankpad, mm. 3300+1000+150 ca. 5000,-
 
 Service 850,-
 Kædeolie 200,-
 
 Mc løfter 250,-
 
 Ialt 11030kr ca.
 Der ud over kommer der et nyt bagdæk der nok står mig i 1400,- så derfor er
 vi på 12430,- ca. DVS. det har kostet mig 2,5kr/km.
 
 Hvis man så fjerner alt geilet mm, har det kostet ca. 1,5kr/km
 
 Der mangler vægt afgift i regnestykket!
 
 Mvh Emil
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kristoffer Lippert (08-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kristoffer Lippert | 
  Dato :  08-09-03 00:19 |  
  |   
            
 "Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en meddelelse
 news:3f5b9104$0$16848$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hejsa
 >
 > Kawasaki ZX-6R 2003: (5000km)
 >
 > Benzin: 355L af 8,- ca. = 2840,-
 > Forsikring 2440,-
 >
 > Udstyr: Udstødning, seat cover, Tankpad, mm. 3300+1000+150 ca. 5000,-
 >
 > Service 850,-
 > Kædeolie 200,-
 >
 > Mc løfter 250,-
 >
 > Ialt 11030kr ca.
 > Der ud over kommer der et nyt bagdæk der nok står mig i 1400,- så derfor
 er
 > vi på 12430,- ca. DVS. det har kostet mig 2,5kr/km.
 >
 > Hvis man så fjerner alt geilet mm, har det kostet ca. 1,5kr/km
 >
 > Der mangler vægt afgift i regnestykket!
 >
 > Mvh Emil
 >
 
 Hvor har du en zx6'er forsikret til 2440 ? - eller er det ren ansvar?
 
 Ellers et ret imponerende regnestykke.
 
 
 /Kristoffer
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (07-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  07-09-03 16:12 |  
  |   
            
Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
 news:3f5bb975$0$63$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
 >
 > "Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en meddelelse
 > news:3f5b9104$0$16848$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > >
 > > Kawasaki ZX-6R 2003: (5000km)
 > > Benzin: 355L af 8,- ca. = 2840,-
 > > Forsikring 2440,-
 >
 > Hvor har du en zx6'er forsikret til 2440 ? - eller er det ren ansvar?
 > Ellers et ret imponerende regnestykke.
 Ellers en imponerende lav udnyttelsesgrad af en så dyr maskine (ud fra
 bensinforbruget: 5.500 - 8.000 km/årl )   
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           //Overby (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : //Overby | 
  Dato :  04-09-03 19:03 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Keld (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Keld | 
  Dato :  04-09-03 19:34 |  
  |   
            omkring 10.000,- inden vi er begyndt at forbruge (dæk, benzin & sliddele)
 
 
 --
                    Keld R1
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Sørensen (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  04-09-03 19:46 |  
  |   
            > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på
 > om året.
 > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring
 > (ansvar), og dertil kommer så benzin.
 > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 
 Nu har jeg kun haft mc i 2 år, så mit grundlag er ikke ret godt endnu..
 Et løst overslag vil være ca. 6000-7000,- pr. år for min gamle XS400 '83
 ekskl. benzinudgifter. Det skal så også siges, at jeg ordner det meste selv
 hvis der er noget galt og i år har jeg heller ikke kørt så forfærdeligt
 langt (ca. 2500km).
 
 -- 
 signing off.. Martin Sørensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  04-09-03 21:09 |  
  |   
            
Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en
 news:3f578858$0$64$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
 > >
 > Nu har jeg kun haft mc i 2 år, så mit grundlag er ikke ret godt endnu..
 > Et løst overslag vil være ca. 6000-7000,- pr. år for min gamle XS400 '83
 > ekskl. benzinudgifter. Det skal så også siges, at jeg ordner det meste
 selv
 > hvis der er noget galt
 - - - - - - - Og formår at hovedreparere til en hardware-udgift der kan
 gøres op i "kasser øl"!     
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Sørensen (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  04-09-03 22:25 |  
  |  
 
            >> Nu har jeg kun haft mc i 2 år, så mit grundlag er ikke ret godt
 >> endnu.. Et løst overslag vil være ca. 6000-7000,- pr. år for min
 >> gamle XS400 '83 ekskl. benzinudgifter. Det skal så også siges, at
 >> jeg ordner det meste selv hvis der er noget galt
 > - - - - - - - Og formår at hovedreparere til en hardware-udgift der
 > kan gøres op i "kasser øl"!     
Hehe, ja, når det ikke behøver at være fabriksnyt, så kan det gøres lidt
 billigere end ellers, men det skal jo også til, når det hele skal
 finansieres af en SU. Alternativet er ikke at have en MC, men det vil da
 være for kedeligt..
 Så hellere have en lidt ældre og billigere mc, og så lærer jeg også en del
 af at skrue på den, inden jeg begynder at skrue på en dyrere og nyere
 motorcykel.   
-- 
 signing off.. Martin Sørensen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            D@n Dethlefsen (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : D@n Dethlefsen | 
  Dato :  04-09-03 23:26 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 >
 > - - - - - - - Og formår at hovedreparere til en hardware-udgift der
 > kan gøres op i "kasser øl"!     
       
--
 Dan -  DMCN#561
 (Ducati 748 + MZ TS250/2)
 www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Sørensen (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  05-09-03 16:39 |  
  |   
            > Et løst overslag vil være ca. 6000-7000,- pr. år for min gamle XS400
 > '83 ekskl. benzinudgifter.
 
 Nu kom jeg så også i tanke om vægtafgift og nogle andre småting, så det
 hedder nok 7000-8000,- pr. år ekskl. benzin.
 
 Det giver en kilometerpris på over 3kr/km inkl. benzin.. Puha. Men hvis jeg
 kørte lidt mere, så ville prisen nok også falde. Forsikring/vægtafgift er jo
 i sig selv 2500kr/år.
 
 -- 
 signing off.. Martin Sørensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Jessen (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jessen | 
  Dato :  04-09-03 19:52 |  
  |   
            Max 500,- for en Nimbus men fuld kasko, inden der bliver begyndt på
 benzinen.
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Journalist Jens Jessen (Djf)
 Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
 Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
 Mobil + 45 2073 7471
 "Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f5769d6$0$28234$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 >
 > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > året.
 > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
 > ellers bruger.
 >
 > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring (ansvar), og
 > dertil kommer så benzin.
 >
 > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 >
 > Mvh
 > Kristoffer
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           anders majland (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : anders majland | 
  Dato :  04-09-03 20:09 |  
  |   
            60000km på 5 år har kostet mig følgende per km
 (kopi fra regneark)
 
       Service & spare parts
      0.88
 
       Insurance
      0.20
 
       Petrol
      0.38
 
       Wear
      0.73
 
       Sum
      2.20
 
 
 
 /A
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Lænø (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Lænø | 
  Dato :  04-09-03 22:00 |  
  |   
            
"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev
 > Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 >
 > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > året.
 > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
 > ellers bruger.
 >
 > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring (ansvar), og
 > dertil kommer så benzin.
 >
 > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 >
 > Mvh
 > Kristoffer
 >
 Det er noget farligt noget at begynde at regne på, det er nok bedst at leve
 i uvisheden   
Men her mit forbrug.
 Afdrag på lån ca. 14.000
 Forsikring og vægtafgift ca. 4.000
 Benzin ca. 10.000
 Dæk, olie, sliddele og service m.m. ca. 5.000
 Udstyr ca. 2.000
 I alt ca. 35.000
 -- 
 Brian
 Cagiva Elefant 750
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kåre Nejmann (08-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kåre Nejmann | 
  Dato :  08-09-03 17:34 |  
  |  
 
            "Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> wrote:
 >Det er noget farligt noget at begynde at regne på, det er nok bedst at leve
 >i uvisheden   
Enig! Men her kommer det alligevel:
 I de sidste 12 måneder har SuperTenere'en kørt godt 15.000 kilometer
 og kostet omtrent:
 Forsikring 5.600
 Dansk Autohjælp 500
 Renter på lån 5.900
 Benzin 7.800
 Tøj 900
 Service, reperationer og sliddele 10.900
 Vægtafgift 580
 I alt omkring 32.000
 Dertil kommer så værditab, abonnement på motorcykelblade, is og pølser
 når man er på hyggetur og al den 'tabte' arbejdstid der går med
 hyggekørsel og -skru'ning   
Den ST'er ér halvdyr, men så er den også både sjovt at køre på, en god
 hobby og et godt transportmiddel - og det er jo hele tre ting!
 -- 
 Kåre
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  04-09-03 21:13 |  
  |   
            
Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
 news:3f5769d6$0$28234$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 >
 > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > året.
 > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
 > ellers bruger.
 >
 > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring (ansvar), og
 > dertil kommer så benzin.
 >
 > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 Av, av, av!
 Pas på med den slags udregninger - man kan komme til at betænke om det er
 det hele værd   
Lillefrøen har i disse dage været i min varetægt et år, og regnskabet for
 dét har været som følger:
 Forsikring:                             5.200,-
 Rabat under opstaldning:
 13 uger á 80,- :                     -1120,-
                                                         4.080,-
 Bensin:
 7.000 km á ,40/km:                            2.800,-
 Olie:
 4l olie + filter v. Louis                            100,-
 Dæk:
 Endnu ingen udgift!
 Kæde:
 Endnu ingen udgift!
 3 stk baghjulslejer (delvis fejlkøb):         200,-
 sum:                                                  7.180,-
 ____________________________________________
 Altså lidt over 1kr/km.
 --
 Armand.
 (der dog forhaler udgiften til en gearkassereperation (á ca. en tusse!?) og
 et sæt pakdåser til forgaflen, fra regnskabet)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Sørensen (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  04-09-03 22:33 |  
  |   
            > Lillefrøen har i disse dage været i min varetægt et år, og regnskabet
 > for dét har været som følger:
 > Forsikring:
 > Bensin:
 > Olie:
 > Dæk:
 > Kæde:
 > 3 stk baghjulslejer (delvis fejlkøb):
 > sum:                                                  7.180,-
 > Altså lidt over 1kr/km.
 
 Hov, hvad med din bagdæmper?
 
 -- 
 signing off.. Martin Sørensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  05-09-03 16:17 |  
  |   
            
Martin Sørensen <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en
 news:3f57af67$0$15646$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > > Lillefrøen har i disse dage været i min varetægt et år, og regnskabet
 > > for dét har været som følger:
 > > Forsikring:
 > > Bensin:
 > > Olie:
 > > Dæk:
 > > Kæde:
 > > 3 stk baghjulslejer (delvis fejlkøb):
 > > sum:                                                  7.180,-
 > > Altså lidt over 1kr/km.
 >
 > Hov, hvad med din bagdæmper?
 I ér sågu' da også opmærksom på min økonomi!
 Men det er rigtigt der ryger lige en tusse mere på: 8.180,-  for 7.000 km
 Jeg selv er sidenhen kommet i tanke om den manglende vægtafgift => 8.760,- !
 Men hvis værditab skal høre med i regnestykket (som Bager begyndte med), så
 forventer jeg et lavere budget qua anskaffelse til langt under dagsprisen
 (og
 havde jeg så for fanden da bare ikke indrømmet at jeg købte lillefrøen uden
 at bemærke den færdige bag-affjedring - Så ville jeg kunne lade det beløb
 (såvel som forgaflen) gå ind under købs-udgifter!)   
Er der andre der har bedre styr på min økonomi, end Martin og jeg, og kan
 fange mig i mere end nævnte ??    
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kristoffer Lippert (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kristoffer Lippert | 
  Dato :  05-09-03 08:43 |  
  |   
            
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:bj894u$16sp$3@news.cybercity.dk...
 >
 > Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
 > news:3f5769d6$0$28234$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 > >
 > > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > > året.
 > > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad
 folk
 > > ellers bruger.
 > >
 > > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring (ansvar),
 og
 > > dertil kommer så benzin.
 > >
 > > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 >
 > Av, av, av!
 > Pas på med den slags udregninger - man kan komme til at betænke om det er
 > det hele værd   
>
 > Lillefrøen har i disse dage været i min varetægt et år, og regnskabet for
 > dét har været som følger:
 >
 > Forsikring:                             5.200,-
 > Rabat under opstaldning:
 > 13 uger á 80,- :                     -1120,-
 >                                                         4.080,-
 > Bensin:
 > 7.000 km á ,40/km:                            2.800,-
 >
 > Olie:
 > 4l olie + filter v. Louis                            100,-
 >
 > Dæk:
 > Endnu ingen udgift!
 >
 > Kæde:
 > Endnu ingen udgift!
 >
 > 3 stk baghjulslejer (delvis fejlkøb):         200,-
 >
 > sum:                                                  7.180,-
 > ____________________________________________
 >
 > Altså lidt over 1kr/km.
 >
 > --
 > Armand.
 > (der dog forhaler udgiften til en gearkassereperation (á ca. en tusse!?)
 og
 > et sæt pakdåser til forgaflen, fra regnskabet)
 >
 >
 >
 Ja, det er påfaldende, jeg ender også omkring 1kr pr. km...
 Kører jeg mon for få km, eller er det bare nogle halvdyre km?
 /Kristoffer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  05-09-03 16:15 |  
  |   
            
Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
 news:3f583b11$0$28208$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 > news:bj894u$16sp$3@news.cybercity.dk...
 > >
 > >
 > > sum:                                                  7.180,-
 > > Altså lidt over 1kr/km.
 > Ja, det er påfaldende, jeg ender også omkring 1kr pr. km...
 > Kører jeg mon for få km, eller er det bare nogle halvdyre km?
 Halvdyr km-pris på én krone??
 Læg lige mæke til at mit beløb opstår ud fra en rimelig forsikringspræmie,
 og den kendsgerning at jeg endnu ikke har haft udgifter til dæk og kæde!
 Mange betaler mere end det tredobbelte af min forsikringspræmie, ligesom at
 en 1.000,- kr's kæde koster 5øre/km over 20.000 km og bagdæk hhv. fordæk.
 koster mange omkring 35øre/km hhv. 17 øre/km!! Derved ligger der alene i dæk
 og kæde en udgift på op til 50Ø/km  skjult   
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Kristoffer Lippert (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kristoffer Lippert | 
  Dato :  05-09-03 17:07 |  
  |   
            
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:bja9h4$hdq$4@news.cybercity.dk...
 >
 > Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
 > news:3f583b11$0$28208$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > >
 > > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 > > news:bj894u$16sp$3@news.cybercity.dk...
 > > >
 > > >
 > > > sum:                                                  7.180,-
 > > > Altså lidt over 1kr/km.
 >
 > > Ja, det er påfaldende, jeg ender også omkring 1kr pr. km...
 > > Kører jeg mon for få km, eller er det bare nogle halvdyre km?
 >
 > Halvdyr km-pris på én krone??
 > Læg lige mæke til at mit beløb opstår ud fra en rimelig forsikringspræmie,
 > og den kendsgerning at jeg endnu ikke har haft udgifter til dæk og kæde!
 > Mange betaler mere end det tredobbelte af min forsikringspræmie, ligesom
 at
 > en 1.000,- kr's kæde koster 5øre/km over 20.000 km og bagdæk hhv. fordæk.
 > koster mange omkring 35øre/km hhv. 17 øre/km!! Derved ligger der alene i
 dæk
 > og kæde en udgift på op til 50Ø/km  skjult   
>
 > --
 > Armand.
 >
 Du har en pointe der med de der dæk og kæde ting alene. - men min halvdyre
 pris, var mere myntet på at gpz'eren er en lille maskine, der gerne skulle
 være billig i drift. Og måske også billigere end en zx400'er... - men det
 ser ud til at det springende punkt, hvis man fraregner afdrag, ikke
 ubetinget hænger sammen med cyklens størrelse. - så måske kan jeg godt finde
 en lidt større cykel og stadigt køre den til nogenlunde samme pris, hvis jeg
 kan finde en forsikring der er billig nok.   
/Kristoffer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  05-09-03 22:47 |  
  |   
            
Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
 news:3f58b14b$0$15646$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 >
 > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 > news:bja9h4$hdq$4@news.cybercity.dk...
 > >
 > >
 > > Halvdyr km-pris på én krone??
 > > Læg lige mæke til at mit beløb opstår ud fra en rimelig
 forsikringspræmie,
 > > og den kendsgerning at jeg endnu ikke har haft udgifter til dæk og kæde!
 >
 > Du har en pointe der med de der dæk og kæde ting alene. - men min halvdyre
 > pris, var mere myntet på at gpz'eren er en lille maskine, der gerne skulle
 > være billig i drift.
 Hvis alene de ca. 0,40kr/km ligger skjult i bensinudgiften, som følger hver
 og én km man kører, er der kun lidt mere end dét til at dække resten af
 udgifterne, hvis man forventer at holde beløbet under 1kr!
 Læg atter lige mærke til at de største sportscykler med de vildeste
 dækdimensioner kan bruge større beløb til dæk end til bensin   
> ..........så måske kan jeg godt finde en lidt større cykel og stadigt køre
 den til nogenlunde
 > samme pris, hvis jeg kan finde en forsikring der er billig nok.   
Alle indlæg viser tydeligt at det er forsikringspræmien der er den tungeste
 post!!
 Til gengæld så er der kun ét at gøre når dén er betalt: se at få kørt en
 masse km's og udnytte dén udgift bedst!    
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Kristoffer Lippert (06-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kristoffer Lippert | 
  Dato :  06-09-03 19:35 |  
  |   
            
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:bjb4c3$1ino$1@news.cybercity.dk...
 >
 > Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
 > news:3f58b14b$0$15646$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > >
 > > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 > > news:bja9h4$hdq$4@news.cybercity.dk...
 > > >
 > > >
 > > > Halvdyr km-pris på én krone??
 > > > Læg lige mæke til at mit beløb opstår ud fra en rimelig
 > forsikringspræmie,
 > > > og den kendsgerning at jeg endnu ikke har haft udgifter til dæk og
 kæde!
 > >
 > > Du har en pointe der med de der dæk og kæde ting alene. - men min
 halvdyre
 > > pris, var mere myntet på at gpz'eren er en lille maskine, der gerne
 skulle
 > > være billig i drift.
 >
 > Hvis alene de ca. 0,40kr/km ligger skjult i bensinudgiften, som følger
 hver
 > og én km man kører, er der kun lidt mere end dét til at dække resten af
 > udgifterne, hvis man forventer at holde beløbet under 1kr!
 > Læg atter lige mærke til at de største sportscykler med de vildeste
 > dækdimensioner kan bruge større beløb til dæk end til bensin   
>
 >
 > > ..........så måske kan jeg godt finde en lidt større cykel og stadigt
 køre
 > den til nogenlunde
 > > samme pris, hvis jeg kan finde en forsikring der er billig nok.   
>
 > Alle indlæg viser tydeligt at det er forsikringspræmien der er den
 tungeste
 > post!!
 > Til gengæld så er der kun ét at gøre når dén er betalt: se at få kørt en
 > masse km's og udnytte dén udgift bedst!    
>
 Go' plan! - jeg har netop været ude og trille lidt i dag. Og minsanten, om
 ikke der blev taget endnu et par milimeter af den ubrugte kant på dækkene..
 Det gælder vel også om at få fuld valuta for pengene der..   
/Kristoffer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               anders majland (08-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : anders majland | 
  Dato :  08-09-03 11:05 |  
  |   
            
> Alle indlæg viser tydeligt at det er forsikringspræmien der er den
 > tungeste post!!
 > Til gengæld så er der kun ét at gøre når dén er betalt: se at få kørt
 > en masse km's og udnytte dén udgift bedst!    
Så har du da ikke set mit indlæg, der er undtagelsen ....
 Men da jeg startede som ny mcist gav jeg lige over 40øre/km i forsikring
 men det sidste år var jeg nede på 6øre/km - For en kasko
 /A
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Pedersen (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Pedersen | 
  Dato :  05-09-03 16:34 |  
  |   
            >
 > Ja, det er påfaldende, jeg ender også omkring 1kr pr. km...
 > Kører jeg mon for få km, eller er det bare nogle halvdyre km?
 >
 > /Kristoffer
 >
 
 Fjerner man afdraget på mc'en i mine beregninger havner jeg meget tæt på
 2kr/km og det er ved 10.000 km/året, så du slipper ganske billigt.
 
 Mvh
 Martin
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Orla Pedersen (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Orla Pedersen | 
  Dato :  05-09-03 08:45 |  
  |   
            
 Armand skrev i meddelelsen ...
 >--
 >Armand.
 >(der dog forhaler udgiften til en gearkassereperation (á ca. en tusse!?) og
 >et sæt pakdåser til forgaflen, fra regnskabet)
 
 
 Hva' blev resultatet af "knur'kasse" obduktionen ?
 
 mvh
 Orla
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  05-09-03 15:42 |  
  |   
            
Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
 news:3f583e7e$0$24617$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > Armand skrev i meddelelsen ...
 > >--
 > >Armand.
 > >(der dog forhaler udgiften til en gearkassereperation (á ca. en tusse!?)
 og
 > >et sæt pakdåser til forgaflen, fra regnskabet)
 >
 > Hva' blev resultatet af "knur'kasse" obduktionen ?
 Det værste der kunne tænkes:
 Jeg kan ikke finde nogen fejl   
Godt på vej til at skifte begge lejer på indgangsakslen, er jeg netop faldet
 over en 20.000 km's ophugs-gearkasse til 75 ?, og dét kan man i værste fald
 kun få det ene leje for.  Så dén køber jeg istedet!
 Måske at jeg derved samtidig kan slippe af med det syngende 5.gear :-/
 --
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           D@n Dethlefsen (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : D@n Dethlefsen | 
  Dato :  04-09-03 23:31 |  
  |  
 
            Kristoffer Lippert wrote:
 > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på
 > om året.
 Jeg kører ca. 5000 km i løbet af året.
 Forsikring. 4000 kr.-
 Vægtafgift. 530 kr.-
 Dæk:  1000 kr.-
 Andre Slidedele anslået 500 kr.-
 Benzin 5000/18 * 8,00 = ca. 2300 kr.-
 Altså ca. 8000-9000 kr.- på årsbasis incl. benzin.
 --
 Dan -  DMCN#561
 (Ducati 748 + MZ TS250/2)
 www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Cwinn (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Cwinn | 
  Dato :  05-09-03 07:10 |  
  |  
 
            Kristoffer Lippert wrote:
 > Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > året.
 > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
 > ellers bruger.
 > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring (ansvar), og
 > dertil kommer så benzin.
 > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 > Mvh
 > Kristoffer
 Det vil du slet ikke vide   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Nielsen (RF 9~ (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Nielsen (RF 9~ | 
  Dato :  05-09-03 07:39 |  
  |  
 
            Sjovt for engangs skyld at regne den ud.
 Service:  ca.     5000,-
 Forsikring:       6000,-
 Afdrag på lån:  42.000,-
 Dæk (billigt år): 1700,-
 ------------------------
 Ialt            54.700,-
 OG DET ER ALLE PENGENE VÆRD !!!!   
> Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 > 
 > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > året.
 > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
 > ellers bruger.
 > 
 > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring (ansvar), og
 > dertil kommer så benzin.
 > 
 > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 > 
 > Mvh
 > Kristoffer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Jacob Bager Jen~ (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  05-09-03 08:12 |  
  |  
 
            Jeg har kørt i alt 2200km det sidste år på min CBR 600 F2 fra 1994. Den ahr
 gået 110.000km, og spinder som en mis.
 22000km a 17km/L (Gemmensnit. Den lå mellem 22,5 og 14,5)= 1290L = 10.000Kr
 Forsikring 5000kr
 Vægtafgift 580kr
 Afdrag 15600Kr. Da lånet er mindre end CBR'en er værd kan man vælge at se
 det som opsparing)
 Renter af lån ca. 3000kr
 Værdditab: 3000kr
 Et kædekit DID O-ring 500kr (købt via DBA)
 Et sæt dæk D207 på tilbud 1350kr. Jeg har også kørt et sæt BT010 op, men dem
 fik jeg for et stykke arbejde jeg lavede.
 7L Olie 10W50 fra Louis 315kr ialt
 2 stk Honda filtre 150kr ialt
 Kædesavsolie 1L 40Kr (til scottolieren, købt med rabat i Silvan)
 Forgaffelolie 1L 75kr
 4 Tændrør = 50kr tilbud hos Louis
 Ventilbrikker: 120Kr
 Summet  bliver det:
 Afdrag: 15600Kr
 Fasteudgifter: Renter, forsikring, vægtafgift, værditab. 11580Kr
 Benzin: 10.000
 Dæk: 1350kr
 Service: 750Kr
 I alt: 39280!
 ARGH! Hvorfor lavede jeg det regnestykke. I Husstanden har vi også en Suzuki
 DR 600, Kawasaki GPZ 500 S og en MZ ETZ 251. Gad hvide hvorfor vi ingen
 penge har    Som man kan se sparer jeg max på service og dæk, men afdrag,
 faste udgifter og benzin kan jeg ikke løbe fra.
 -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hans Joergensen (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Joergensen | 
  Dato :  05-09-03 09:37 |  
  |  
 
            Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 > I alt: 39280!
 Ikke så detaileret... men:
 RD-regnestykke.
 ca. 6000km. (12km/l, 300km/l olie.)
 Forsikring: 2000kr/aar
 Reservedele: 2500kr
 2taktsolie, ca. 18l, gennemsnitspris paa 50kr/l: 900kr
 benzin, 500l, gennemsnitspris på 8kr: 4000kr
 Diverse: 2000kr
 11400kr, det passer sgu nok meget godt ... :)
 // Hans
 -- 
 Fantastiske pandekager:  http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde,  http://nathue.dk/?page=cv
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kristoffer Lippert (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kristoffer Lippert | 
  Dato :  05-09-03 08:40 |  
  |   
            Meget interessant, men jeg glemte at spørge hvad i kører på, det kunne jo
 være interessant og se hvad de forskellige cykler går hen og koster på sådan
 et årstid...
 - er der hold i at de små cykler er billigere pr. km, eller er det blot et
 spørgsmål om alder og "held" ?
 
 /Kristoffer
 
 "Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f5769d6$0$28234$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 >
 > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > året.
 > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
 > ellers bruger.
 >
 > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring (ansvar), og
 > dertil kommer så benzin.
 >
 > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 >
 > Mvh
 > Kristoffer
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Moller (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  05-09-03 16:08 |  
  |   
            
 "Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f583a6a$0$28212$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Meget interessant, men jeg glemte at spørge hvad i kører på, det kunne jo
 > være interessant og se hvad de forskellige cykler går hen og koster på
 sådan
 > et årstid...
 > - er der hold i at de små cykler er billigere pr. km, eller er det blot et
 > spørgsmål om alder og "held" ?
 
     Det er et spørgsmål om kombination af det hele... min MZ er ældre end
 min bandit, men meget mindre... og prismæssigt vil jeg nok mene at for hver
 krone jeg smider i MZ'en smides der ca. 3-5 gange så mange i banditten hvis
 ikke mere :) men som sagt den ene er et transportæsel, og den anden er
 legetøj (Shhhhh, ikke for højt ellers skal den jo sælges for en bil).
 
     Men på den anden side min GT-380 kostede røve ud af bukserne, men hva
 fanden den var 1 ældre end mig (76'er og jeg er 77'er)... og 2 takt, og fra
 skruzuki osv... alle de dårlige ting på en gang :)
 
     VH
     Lars Molnit
 
 >
 > /Kristoffer
 >
 > "Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3f5769d6$0$28234$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 > >
 > > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > > året.
 > > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad
 folk
 > > ellers bruger.
 > >
 > > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring (ansvar),
 og
 > > dertil kommer så benzin.
 > >
 > > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 > >
 > > Mvh
 > > Kristoffer
 > >
 > >
 > >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Milborg Pedersen (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Milborg Pedersen | 
  Dato :  05-09-03 08:44 |  
  |   
            
"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> wrote in message
 news:3f5769d6$0$28234$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 >
 > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > året.
 > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
 > ellers bruger.
 >
 > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring (ansvar), og
 > dertil kommer så benzin.
 >
 > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 >
 > Mvh
 > Kristoffer
 GS 450 (Gumse), kører hele året rundt ca 12.000 km, vægtafgift og forsikring
 1100,-, vedligeholdelsesomkostninger.......det eneste den får er et
 oleiskift engang i mellem. Resten er noget jeg finder eller har til overs
 fra andre projekter. Jeg har lavet et hurtigt regnestykke med overslag og
 det viser at hvis jeg kører 12000 km om året og køber benzin til 8,50 kr/l
 og indregner vedligeholdelses omkostninger så koster en kørt km på Gumse 75
 øre. Så kan DSB og alle de andre sgu godt dreje nøglen om når jeg har min SU
 traktor!!!
 DT125R, kører hele året rundt, vægtafgift og forsikring 850,-, Den har i år
 fået den store motorrenovering med nyt stempel alle nye lejer og pakdåser,
 malet stellet nye bøsniger i stellet hvor dette måtte være tiltrængt, nye
 kædeguider og div. og det forløb sig til omkring 1500,- alt i alt.
 Bandit 600, kører 8 md om året ca 15.000 km, vægtafgift og forsikring
 3500,-, Olieskift, dæk og bremseklodsskift om året er svært at beregne da en
 del af det er sponsoreret, men den har da fået en scootoiler i år.
 Og dertil kommer så det sjov man har ved siden af med køretøjer uden nr.
 plader. Og så er der der jo personligt udstyr.
 Med racende venlig hilsen
 Per M. Pedersen.....M for motortosse
 www.motortosse.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jes Vestervang (12-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jes Vestervang | 
  Dato :  12-09-03 13:52 |  
  |  
 
            Per Milborg Pedersen wrote:
 
 > GS 450 (Gumse), kører hele året rundt ca 12.000 km...
 Hmm, Fazeren, 10 mdr årligt:
 Benzin: 15000km / 18 km/l * 8 kr/l =       6666,-
 Kæde:                                       650,-
 Kædeolie:                                   150,-
 Dæk:                                       2500,-
 Vægtafgift:                                 580,-
 Forsikring:                                1650,-
 Motorolie + filter:                         600,-
 Bremseklodser:  (skud i tågen)              400,-
 Bremsevædske:                               100,-
 Fartbøder:                                    0,-    
Tændrør:                                    100,-
 Ventiljustering: 1500 kr *15Mm/42Mm         536,-
 Ialt:                                     13932,-
 Eller 92,88 øre per km, eller omkring 20% dyrere end Pers gumse   
Der er naturligvis også en afskrivning, men min er først begyndt efter at
 have kørt 20kkm på den, da jeg jo fik Fazeren umanerligt billigt   
14k kr lyder måske af meget, men når det så sammenholdes med, hvad jeg
 sparer i offentlig transport, så er det nu slet ikke galt. 
 Så er der jo også lige mtx-dimsen. 7k i indkøb, 3k til motorhavari samt dæk
 og meget få kørte km. Den er dyyyr! Den må jeg hellere få samlet i
 weekenden, har desværre ikke haft tid før :-/
 -- 
 mvh Jes Vestervang
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jes Vestervang (12-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jes Vestervang | 
  Dato :  12-09-03 13:58 |  
  |  
 
            Jes Vestervang wrote:
 > Per Milborg Pedersen wrote:
 >  
 >> GS 450 (Gumse), kører hele året rundt ca 12.000 km...
 > 
 > Hmm, Fazeren, 10 mdr årligt:...
 Købt uden andet, end en måneds bevilget overtræk på 7k kr   
-- 
 mvh Jes Vestervang
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Wheeler (12-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Wheeler | 
  Dato :  12-09-03 14:28 |  
  |  
 
            Yamaha RD 350 ypvs
 8K pro anno (heraf 1000 kr. til benz/2T olie)   
(de sjoveste, men dyreste km til dato)
 Wheeler
 VFR 750F
 TDR 125R
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (12-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  12-09-03 19:10 |  
  |   
            
Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev i en
 news:bjsfvt$a1n$2@royal.adsl.dk...
 >
 > Købt uden andet, end en måneds bevilget overtræk på 7k kr   
Hæ!
 Lillefrøen blev købt på telefonisk bevilliget overtræk á et par og tyve
 tusinde - Over et par (i praksis: 3) lønninger!
 --
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jes Vestervang (14-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jes Vestervang | 
  Dato :  14-09-03 21:38 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev:
 >>
 >> Købt uden andet, end en måneds bevilget overtræk på 7k kr   
> 
 > Hæ!
 > Lillefrøen blev købt på telefonisk bevilliget overtræk á et par og tyve
 > tusinde - Over et par (i praksis: 3) lønninger!
 14-dages lønnet?   
-- 
 mvh Jes Vestervang
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Armand (15-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  15-09-03 15:48 |  
  |   
            
Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev i en
 news:i50f31-qvh.ln1@svedig-gnu.fake...
 > Armand wrote:
 > > Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev:
 > >>
 > >> Købt uden andet, end en måneds bevilget overtræk på 7k kr   
> >
 > > Hæ!
 > > Lillefrøen blev købt på telefonisk bevilliget overtræk á et par og tyve
 > > tusinde - Over et par (i praksis: 3) lønninger!
 >
 > 14-dages lønnet?   
Jup!
 Men til gengæld på rejsearbejde med deraf følgende mer-indtægt!
 Alt i alt blev Lillefrøen betalt af mit rejsearbejde det år!
 --
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Jes Vestervang (16-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jes Vestervang | 
  Dato :  16-09-03 16:29 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev:
 >> Armand wrote:
 >> > Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev:
 >> >>
 >> >> Købt uden andet, end en måneds bevilget overtræk på 7k kr   
>> >
 >> > Hæ!
 >> > Lillefrøen blev købt på telefonisk bevilliget overtræk á et par og tyve
 >> > tusinde - Over et par (i praksis: 3) lønninger!
 >>
 >> 14-dages lønnet?   
> 
 > Jup!
 Ikke ringe   
> Men til gengæld på rejsearbejde med deraf følgende mer-indtægt!
 Den slags er altid godt   
> Alt i alt blev Lillefrøen betalt af mit rejsearbejde det år!
 Den var jo heller ikke så dyr   
-- 
 mvh Jes Vestervang
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kenneth (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kenneth | 
  Dato :  05-09-03 10:08 |  
  |  
 
            Jeg giver:
 7000 kr. for en Honda ST1100 European årgang 2001
 Kenneth
 www.ziax.dk?30
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Pedersen (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Pedersen | 
  Dato :  05-09-03 11:04 |  
  |  
 
            Kristoffer Lippert wrote:
 > Hejsa Gutter & Gutterpiger...
 > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > året.
 > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
 > ellers bruger.
 > Jeg ruller rundt på en GPZ500s fra '96, og kører ca. 10.000km /år.
 > Det koster mig godt 6.000,-  i dæk vedligehold og forsikring (ansvar), og
 > dertil kommer så benzin.
 > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 > Mvh
 > Kristoffer
 Det er et farligt regnestykke at lave.
 Ca. 10000 km/året på en SV650S fra 2002
 Dæk: 2500
 Forsikring (kasko) og vægtafgift : 5500
 Benzin: (10000/14)*8 = 5700
 Afdrag : 24000
 Service (regner med omkring 3000, ved det ikke helt)
 Indkøb af gejl til mc'en : 2-3000 kr (påregner at købe en helkåbe til den
 og lidt andet der skal fixes når pengene kommer)
 Ialt : omkring 43000 og derudover kommer self. værditab.
 Jeg vidste jeg skulle lade være med at lave dette regnestykke, tror
 hellere jeg må holde det for mig selv og lade være med at vise banken det
  
Mvh
 Martin 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Joergensen (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Joergensen | 
  Dato :  05-09-03 12:27 |  
  |  
 
            Martin Pedersen wrote:
 > Ialt : omkring 43000 og derudover kommer self. værditab.
 Deraf kan man uddrage at en RD er betydeligt billigere at holde
 kørende ... :)
 // Hans
 -- 
 http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Pedersen (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Pedersen | 
  Dato :  05-09-03 13:19 |  
  |  
 
            Hans Joergensen wrote:
 > Martin Pedersen wrote:
 > > Ialt : omkring 43000 og derudover kommer self. værditab.
 > Deraf kan man uddrage at en RD er betydeligt billigere at holde
 > kørende ... :)
 Det har jeg aldrig været i tvivl om   
Jeg havde ikke selv regnet med at den var så dyr at køre på, det er jo kun
 en "lille" 650'er, den måtte da være lidt halvdød. Skal love for at en
 prøvetur fik ændret på den opfattelse hvorefter jeg var solgt, regningen
 for hvad det koster at køre på den var noget jeg måtte finde ud af med
 tiden. Plejer at finde pengene når der er brug for dem, har trods alt haft
 mc de sidste 4 år hvor jeg også har været på SU.
 Nu skal den så bare holde omkring 3 år, så bliver den sikkert udskiftet
 igen. Så er den også afbetalt, og pengene kan bruges til noget nyt
 legetøj. Hvad det så bliver til den tid må guderne vide   
/Martin
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=197
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Moller (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  05-09-03 16:01 |  
  |   
            > Hvad ligger i andre og bruger på sådan et gennemsnits år?
 
     Av av...
 
     MZ ETZ 251 CDi...
 
     Olie 100Kr.
     kæde 115Kr.
     diverse reservedele + 1 sæt BT45 dæk... 2000Kr.
     forsikring 1300Kr. årligt...
 
     ca. 4000Kr. årligt + bensin hvis ikke jeg har glemt noget :)
 
     Suzuki GSF 1200 S
 
     dæk i år 6000Kr.
     forsikring 6700Kr.
     olie 500Kr.
     kædekit 900Kr.
     KN filter, oliefilter osv.. 1000Kr.
 
     så ca. 15.000Kr. årligt + benzin, og diverse løse ting :)
 
     hmmm, nå ja, så afbetaling på lånet til banditten osv...
 
     æv, hvorfor spurgte du om det :( nu kom alle de ting som konen ikke må
 vide frem jo :( hun ka jo få en lille mink for de penge... shhh ...
 
     Nå ja, så er der lige at denne vinter smides der for 7kilo afjedring på
 banditten, og så kom der jo en nyrenoveret motor på MZ'en i foråret til ca.
 1500Kr. i stumper og lejer osv.. :)
 
     VH
     Lars Molnit
     Som undres over hvor fanden man har fået de penge frem som studerende :)
 
 
 >
 > Mvh
 > Kristoffer
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Pedersen (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Pedersen | 
  Dato :  05-09-03 16:31 |  
  |  
 
            >
 >     VH
 >     Lars Molnit
 >     Som undres over hvor fanden man har fået de penge frem som studerende
 :)
 >
 >
 Det er en mærkelig egenskab med at selv om bankkontoen er tom er der
 alligevel penge til mc'en når man er på SU   
Har heller aldrig rigtigt forstået princippet, men jeg syntes at efter jeg
 er blevet færdig med at studere er det sværer at finde pengene :(
 Mvh
 Martin
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Flemming Petersen (08-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Flemming Petersen | 
  Dato :  08-09-03 09:46 |  
  |   
            > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > året.
 > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
 > ellers bruger.
 
 [snip]
 
 Nu blev min cykel godt nok kun brugt til race, men anyway here goes:
 
 CBR900RR 92 =   25.000 kr (købt sidste år, værdiløs nu)
 Race Tech values=   1.500 kr
 Støbejernsskiver=    2.000 kr
 Bremseklodser =     1.000 kr (3 sæt)
 Dæk=                    16.000 kr
 Tilmeldinggebyrer= 15.000 kr
 Ny motor =            10.000 kr (ren dumme bøde)
 Kæder =                  2.000 kr
 Lakering =                1.500 kr
 Transport af mc=     15.000 kr
 Rep. efter styrt=         3.000 kr
 Ialt                           92.000 kr
 
 
 Det blir i alt 2500-3000 km på bane
 
 Og for det får man:
 1 uges træning i Val de Vienne (1 styrt)
 4 trackdays på knutstorp
 2 Løb på karlskoga (1 styrt)
 1 Løb på jyllandsringen (1 styrt)
 2 Løb på padborg
 1 Testdag på padborg
 2 Løb ring djursland (1 styrt)
 
 Cyklen mangler pt:
 Kåberep. (hele højreside er revet af)
 Nyt bremsegreb.
 Ny pakdåse til forben.
 Nye fjedre til forben.
 Ny frameslider.
 Lakering.
 Ny gasrulle.
 
 
 Flemming J Petersen
 CBR900RR 92 som endelig skal på pension
 GSXR750 98
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kristoffer Lippert (08-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kristoffer Lippert | 
  Dato :  08-09-03 15:38 |  
  |   
            
"Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk> skrev i en meddelelse
 news:ilX6b.30$mL7.8@news.get2net.dk...
 > > Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 > > året.
 > > Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad
 folk
 > > ellers bruger.
 >
 > [snip]
 >
 > Nu blev min cykel godt nok kun brugt til race, men anyway here goes:
 >
 > CBR900RR 92 =   25.000 kr (købt sidste år, værdiløs nu)
 > Race Tech values=   1.500 kr
 > Støbejernsskiver=    2.000 kr
 > Bremseklodser =     1.000 kr (3 sæt)
 > Dæk=                    16.000 kr
 > Tilmeldinggebyrer= 15.000 kr
 > Ny motor =            10.000 kr (ren dumme bøde)
 > Kæder =                  2.000 kr
 > Lakering =                1.500 kr
 > Transport af mc=     15.000 kr
 > Rep. efter styrt=         3.000 kr
 > Ialt                           92.000 kr
 >
 >
 > Det blir i alt 2500-3000 km på bane
 >
 > Og for det får man:
 > 1 uges træning i Val de Vienne (1 styrt)
 > 4 trackdays på knutstorp
 > 2 Løb på karlskoga (1 styrt)
 > 1 Løb på jyllandsringen (1 styrt)
 > 2 Løb på padborg
 > 1 Testdag på padborg
 > 2 Løb ring djursland (1 styrt)
 >
 > Cyklen mangler pt:
 > Kåberep. (hele højreside er revet af)
 > Nyt bremsegreb.
 > Ny pakdåse til forben.
 > Nye fjedre til forben.
 > Ny frameslider.
 > Lakering.
 > Ny gasrulle.
 >
 >
 > Flemming J Petersen
 > CBR900RR 92 som endelig skal på pension
 > GSXR750 98
 >
 Hmm, der er så også gået lidt mere til benet end gennemsnittet..   
Imponerende at du har lavet så mange styrt på en sason, uden at brækket
 noget der har taget lang tid at få til at gro sammen..
 /Kristoffer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Flemming Petersen (09-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Flemming Petersen | 
  Dato :  09-09-03 08:31 |  
  |  
 
            [snip]
 > Hmm, der er så også gået lidt mere til benet end gennemsnittet..   
> Imponerende at du har lavet så mange styrt på en sason, uden at brækket
 > noget der har taget lang tid at få til at gro sammen..
 >
 > /Kristoffer
 Det der baneræs er jo stærk vanedannede ;)
 Alle mine styrt har været med lav fart:
 I frankrig blev jeg uenig med en anden kører om hvornår vi skulle dreje og
 efter lidt nærkontakt stak han af med mit bremsegreb, så jeg valgte en tur i
 grusset. Kostede et bremsegreb og lidt gaffa. Ingen skader på mig.
 På jyllandsringen var det vådt med et tør spor. Jeg udbremsede en ramte
 det tør spor, kom gennem det tørespor og lagde mig ned. Jeg fik lidt blå
 mærker
 på benet, kun lidt ridser på cyklen.
 Efter utalige advarsler om det en venstresving på djursland godt kan drille
 lowsider
 jeg pga. af kolde dæk efter 3 omgange. Lidt ridser på cyklen.
 Efter at have kompenseret for for bløde fjedre i forenden med mere olie
 indtil flere
 gange (det virkede til sidst), har jeg lært at pakningerne ikke kan tåle det
 høje tryk.
 Jeg fik akut utæt forgaffel under et løb, så jeg fik olie og en for blød
 forende = at
 ligge sig ned ved indbremseningen til et lidt ujævnt sving. Bremse greb,
 gasrulle, højres side
 af kåben og frameslideren døde, igen ingen skader på mig.
 Så alt i alt en kanon sæson. Næste år må jeg prøve noget hårdere ;)
 /Flemming
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Kristoffer Lippert (10-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kristoffer Lippert | 
  Dato :  10-09-03 09:41 |  
  |   
            
"Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk> skrev i en meddelelse
 news:Kkf7b.14$562.9@news.get2net.dk...
 > [snip]
 > > Hmm, der er så også gået lidt mere til benet end gennemsnittet..   
> > Imponerende at du har lavet så mange styrt på en sason, uden at brækket
 > > noget der har taget lang tid at få til at gro sammen..
 > >
 > > /Kristoffer
 >
 > Det der baneræs er jo stærk vanedannede ;)
 >
 > Alle mine styrt har været med lav fart:
 >
 > I frankrig blev jeg uenig med en anden kører om hvornår vi skulle dreje og
 > efter lidt nærkontakt stak han af med mit bremsegreb, så jeg valgte en tur
 i
 > grusset. Kostede et bremsegreb og lidt gaffa. Ingen skader på mig.
 >
 > På jyllandsringen var det vådt med et tør spor. Jeg udbremsede en ramte
 > det tør spor, kom gennem det tørespor og lagde mig ned. Jeg fik lidt blå
 > mærker
 > på benet, kun lidt ridser på cyklen.
 >
 > Efter utalige advarsler om det en venstresving på djursland godt kan
 drille
 > lowsider
 > jeg pga. af kolde dæk efter 3 omgange. Lidt ridser på cyklen.
 >
 > Efter at have kompenseret for for bløde fjedre i forenden med mere olie
 > indtil flere
 > gange (det virkede til sidst), har jeg lært at pakningerne ikke kan tåle
 det
 > høje tryk.
 > Jeg fik akut utæt forgaffel under et løb, så jeg fik olie og en for blød
 > forende = at
 > ligge sig ned ved indbremseningen til et lidt ujævnt sving. Bremse greb,
 > gasrulle, højres side
 > af kåben og frameslideren døde, igen ingen skader på mig.
 >
 > Så alt i alt en kanon sæson. Næste år må jeg prøve noget hårdere ;)
 >
 > /Flemming
 Ja, hvis jeg havde en 50-100kkr at skyde efter det, så gjorde jeg det også
 gerne.   
Jeg synes den største umiddelbare forhindring ser ud til at være at man skal
 have anskaffet en kassevogn. - og det er mig en smule uoverskueligt og dyrt.
 Det med at købe en cykel uden afgift, burde ikke være noget problem.   
/Kristoffer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Peder (09-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peder | 
  Dato :  09-09-03 10:57 |  
  |  
 
            On Mon, 8 Sep 2003 10:46:03 +0200, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
 wrote:
 >> Jeg sad lige og spekulerede, hvad ligger jeres MC budget egenligt på om
 >> året.
 >> Jeg regnede lige lidt på mit eget, og kunne godt tænke mig at se hvad folk
 >> ellers bruger.
 >
 >[snip]
 >
 >Nu blev min cykel godt nok kun brugt til race, men anyway here goes:
 >
 >CBR900RR 92 =   25.000 kr (købt sidste år, værdiløs nu)
 >Race Tech values=   1.500 kr
 >Støbejernsskiver=    2.000 kr
 >Bremseklodser =     1.000 kr (3 sæt)
 >Dæk=                    16.000 kr
 >Tilmeldinggebyrer= 15.000 kr
 >Ny motor =            10.000 kr (ren dumme bøde)
 >Kæder =                  2.000 kr
 >Lakering =                1.500 kr
 >Transport af mc=     15.000 kr
 >Rep. efter styrt=         3.000 kr
 >Ialt                           92.000 kr
 >
 >
 >Det blir i alt 2500-3000 km på bane
 snippe
 Arh Flemming. Nu er du jo heller ikke gennemsnitskører.   
Du giver begrebet "at vælte rundt" en helt ny betydning...
 Godt at se at du er kommet til fornuft og har købt en ordentlig cykel.
  
Min egen økonomi tør jeg dårlig regne på..
 Men næste år budgetterer jeg med 40.000,- og det er ekskl. afskrivning
 af mc.
 For det regner jeg med 8-10 løb.
 --
 Peder
 SGSXR750 ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
 AlmeraSRX
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Flemming Petersen (09-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Flemming Petersen | 
  Dato :  09-09-03 15:32 |  
  |  
 
            [snip]
 > Arh Flemming. Nu er du jo heller ikke gennemsnitskører.   
> Du giver begrebet "at vælte rundt" en helt ny betydning...
 Jeg er også blevet kaldet craserkaj. Jeg syntes nu selv at det er gået
 temmelig godt.
 > Godt at se at du er kommet til fornuft og har købt en ordentlig cykel.
 >   
Tja nu må vi se hvad jeg syntes om den. Har ikke prøvet den endnu.
 Men jeg har allerede en fin lille ønske liste til den:
 Powercommander
 RaceTech
 > Min egen økonomi tør jeg dårlig regne på..
 > Men næste år budgetterer jeg med 40.000,- og det er ekskl. afskrivning
 > af mc.
 > For det regner jeg med 8-10 løb.
 "Kun" 40.000 for 8-10 løb? Bruger du ikke dæk? (læs: 1 sæt pr. dag)
 Hvad med transport er det med i de 40.000 kr?
 Jeg regner med 70.000 kr for 6-7 løb, 4 banedage, og forårs træning.
 /Flemming
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Peder (09-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peder | 
  Dato :  09-09-03 16:36 |  
  |  
 
            On Tue, 9 Sep 2003 16:31:53 +0200, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
 wrote:
 >
 >Tja nu må vi se hvad jeg syntes om den. Har ikke prøvet den endnu.
 >Men jeg har allerede en fin lille ønske liste til den:
 >Powercommander
 Pjat
 >RaceTech
 Er også i mine tanker..
 >
 >> Min egen økonomi tør jeg dårlig regne på..
 >> Men næste år budgetterer jeg med 40.000,- og det er ekskl. afskrivning
 >> af mc.
 >> For det regner jeg med 8-10 løb.
 >
 >"Kun" 40.000 for 8-10 løb? Bruger du ikke dæk? (læs: 1 sæt pr. dag)
 >Hvad med transport er det med i de 40.000 kr?
 Nix. 1 bagdæk pr. dag - ½ fordæk.
 Transport er blevet minimalt med RyanAir
 Det kan måske snige sig op på mere, men det er indtil videre
 budgettet.
 >
 >Jeg regner med 70.000 kr for 6-7 løb, 4 banedage, og forårs træning.
 >
 Jamen du vælter jo også hele tiden   
--
 Peder
 SGSXR750 ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
 AlmeraSRX
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Flemming Petersen (10-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Flemming Petersen | 
  Dato :  10-09-03 09:27 |  
  |   
            [pletvis snipperi]
 > >Powercommander
 > Pjat
 
 Jeg har hørt at den skulle have lidt on/off gas som kunne kureres af
 powercommanderen.
 Hvis den også fik lidt ekstra muller ville der helle ikke være dårligt.
 
 > >RaceTech
 > Er også i mine tanker..
 
 Skal vi se om vi kan score lidt mængde rabat et eller andet sted (om en
 måned eller 2
 jeg er for flad lige nu.) Jeg skal også bruge nogle nye endnu hårdere fjedre
 til bladen.
 
 > Nix. 1 bagdæk pr. dag - ½ fordæk.
 > Transport er blevet minimalt med RyanAir
 > Det kan måske snige sig op på mere, men det er indtil videre
 > budgettet.
 
 Sådan som det ser ud nu er dæk godt i 20 min. og brugbart i 20 mere også er
 det dødt :(
 
 Hvad med transport af mc'en? Og hvad gør du når du får krøllet den? (Sig
 ikke at
 du slet ikke har været nede og rode rundt.)
 
 Hvis det er så billigt og jeg kan slippe afsted med udgifter kunne det jo
 godt være jeg
 også skulle nosse mig samme og flytte mit ræs derned. Jeg kunne evt. starte
 med at flytte
 den ene cykel derned.
 
 /Flemming
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Peder (10-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peder | 
  Dato :  10-09-03 12:15 |  
  |  
 
            On Wed, 10 Sep 2003 10:26:30 +0200, "Flemming Petersen" <fjp@gimp.dk>
 wrote:
 >
 >Jeg har hørt at den skulle have lidt on/off gas som kunne kureres af
 >powercommanderen.
 OK. Det er muligt. Jeg har ikke følt mig generet
 >Hvis den også fik lidt ekstra muller ville der helle ikke være dårligt.
 Nej der er aldrig heste nok, men jeg synes ikke det er der jeg savner
 forbedringer.
 >
 >> >RaceTech
 >> Er også i mine tanker..
 >Skal vi se om vi kan score lidt mængde rabat et eller andet sted (om en
 >måned eller 2
 >jeg er for flad lige nu.) Jeg skal også bruge nogle nye endnu hårdere fjedre
 >til bladen.
 Lad os se på det.
 >
 >> Nix. 1 bagdæk pr. dag - ½ fordæk.
 >> Transport er blevet minimalt med RyanAir
 >> Det kan måske snige sig op på mere, men det er indtil videre
 >> budgettet.
 >
 >Sådan som det ser ud nu er dæk godt i 20 min. og brugbart i 20 mere også er
 >det dødt :(
    Vi har nok ikke helt samme kørestil... Jeg føler nærmest at jeg
 frådser ved at skifte så ofte, men min affjedring er også kommet helt
 godt på plads. Derfor halser jeg heller ikke ud og køber andet.
 >
 >Hvad med transport af mc'en? Og hvad gør du når du får krøllet den? (Sig
 >ikke at
 >du slet ikke har været nede og rode rundt.)
 Psst. Jeg har ikke været nede siden Knutstorp sidste år - og det var
 ubetydeligt - en ridset frameslider og udtødning.
 Som sagt - vi har forskellig kørestil. Din er vist en kende hurtigere
 end min.
 Indtil videre har Tanja sørget for transport af cyklen, og det vil
 efter al at dømme blive ved med.
 >Hvis det er så billigt og jeg kan slippe afsted med udgifter kunne det jo
 >godt være jeg
 >også skulle nosse mig samme og flytte mit ræs derned. Jeg kunne evt. starte
 >med at flytte
 >den ene cykel derned.
 Tja. Det kunne i hvert fald være sjovt. Claus kører ikke mere med i
 år, men måske næste år. I værste fald må vi investere i en trailer med
 plads til 3 cykler. Forudsat at Tanja vil være med til en udvidelse af
 teamet forstås.
 --
 Peder
 SGSXR750 ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
 AlmeraSRX
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |