| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hvad er dette ? Fra : Per Emborg | 
  Dato :  04-09-03 23:06 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           D@n Dethlefsen (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : D@n Dethlefsen | 
  Dato :  04-09-03 23:19 |  
  |  
 
            Per Emborg wrote:
 > Jeg har aldrig hørt om den før
 >
 >  http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=9951&item=2431168730
En Egli MRD-1 (kawa motor med turbo), så kan du ikke være ret gammel hvis du
 ikke kan huske den   
Den kunne købes fra omkring 1978-80, og jeg kan stadigvæk huske den første
 test Das Motorrad havde af den, de var nærmest i ekstase, 0-200 på 7,2 sek
 og en topfart på 297 km/t og det var endnu uden lattergas
 så...................... En af de største problemer man havde med den var
 datidens dæk ikke var konstrueret til de 180-200 hk motorcyklen havde
 dengang og man havde logisk nok problemer med dæk slid og nok værre at
 fælgen havde tendens til at dreje inden i dækket.
 --
 Dan -  DMCN#561
 (Ducati 748 + MZ TS250/2)
 www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Joergensen (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Joergensen | 
  Dato :  05-09-03 07:31 |  
  |  
 
            D@n Dethlefsen wrote:
 > En Egli MRD-1 (kawa motor med turbo), så kan du ikke være ret gammel hvis du
 > ikke kan huske den   
Jeg kan huske den, og jeg blev født i '75 ;)
 (men det er nu nok fra nogle gamle blade jeg har hørt om den, ca. i
 slutningen af 80'erne
 // Hans
 -- 
 http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Brian W. (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian W. | 
  Dato :  04-09-03 23:30 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Per Emborg (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Emborg | 
  Dato :  04-09-03 23:36 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            Hans Joergensen (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Joergensen | 
  Dato :  05-09-03 07:32 |  
  |   
            Per Emborg wrote:
 > ja køn er den ikke :) men nok volsom for den tids MCer og brugt 40000 ? puha
 
 Pjat med dig, det eneste der er grimt er da lattergas-beholderen ...
 
 // Hans
 -- 
 Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Hekto (06-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  06-09-03 08:41 |  
  |  
 
            In article <slrnblgbfj.iud.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen 
 says...
 > Pjat med dig, det eneste der er grimt er da lattergas-beholderen ...
 > 
 Ja, og så sidder den uheldigt, hvis man helt utilsigtet, skulle kunne 
 få de op på baghjulet! ... det var en Kawa-motor, og ikke en Honda? ;0)
 -- 
 /Hekto
 Suzuki LS650 + GS450E
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
 http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about  www.mc-portalen.com ?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (05-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  05-09-03 16:16 |  
  |   
            
 Per Emborg <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en
 news:bj8ep1$is5$1@sunsite.dk...
 > ja køn er den ikke :) men nok volsom for den tids MCer og brugt 40000 ?
 puha
 >
 
 Det er jo et unikum på højde med en den klassiske sportsvogn AC-Cobra, og
 selvom meget andet er på højde og  over Egli'ens niveau, så er den kun lavet
 i enkeltstykker og har en anerkendt konstruktør/tuner som producent!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Hans Joergensen (06-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Joergensen | 
  Dato :  06-09-03 08:31 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > Det er jo et unikum på højde med en den klassiske sportsvogn AC-Cobra, og
 > selvom meget andet er på højde og  over Egli'ens niveau, så er den kun lavet
 > i enkeltstykker og har en anerkendt konstruktør/tuner som producent!
 Oh ja .. hvem husker fx. ikke Egli Vmax, Yamaha Vmax "spændt op til
 lir".. forstærket baggaffel og forgaffel + andre modifikationer der
 fik stellet til at leve op til motoren.. og så var der vist også
 noget med noget lattergas?
 // Hans
 -- 
 UNIX Admin søger arbejde,  http://nathue.dk/?page=cv
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (06-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  06-09-03 21:59 |  
  |   
            
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
 news:slrnblj3ab.hsc.haj@enterprise-server.dk...
 > Armand wrote:
 > > Det er jo et unikum på højde med en den klassiske sportsvogn AC-Cobra,
 > > og selvom meget andet er på højde og  over Egli'ens niveau, så er den
 > > kun lavet i enkeltstykker og har en anerkendt konstruktør/tuner som
 > > producent!
 >
 > Oh ja .. hvem husker fx. ikke Egli Vmax, Yamaha Vmax "spændt op til
 > lir"..
 Hvem? Per, tilsyneladende!    
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Asger Steffensen (06-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Asger Steffensen | 
  Dato :  06-09-03 09:26 |  
  |   
            
 "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:bja9hq$hdq$5@news.cybercity.dk...
 >
 > Per Emborg <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en
 > news:bj8ep1$is5$1@sunsite.dk...
 > > ja køn er den ikke :) men nok volsom for den tids MCer og brugt 40000 ?
 > puha
 > >
 >
 > Det er jo et unikum på højde med en den klassiske sportsvogn AC-Cobra, og
 > selvom meget andet er på højde og  over Egli'ens niveau, så er den kun
 lavet
 > i enkeltstykker og har en anerkendt konstruktør/tuner som producent!
 >
 Uden tvivl. Men jeg hæfter mig ved at det udstillede eksemplar bærer titlen:
 "Die Egli MRD-1 Replica".
 Replica - så er den vel næppe original?
 
 Asger
 ZX-10
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (06-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  06-09-03 22:04 |  
  |   
            
 Asger Steffensen <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
 news:3f599ab6$0$83050$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 > news:bja9hq$hdq$5@news.cybercity.dk...
 > >
 > > Det er jo et unikum på højde med en den klassiske sportsvogn AC-Cobra,
 > > og selvom meget andet er på højde og  over Egli'ens niveau, så er den
 kun
 > > lavet i enkeltstykker og har en anerkendt konstruktør/tuner som
 > > producent!
 > >
 > Uden tvivl. Men jeg hæfter mig ved at det udstillede eksemplar bærer
 > titlen: "Die Egli MRD-1 Replica".
 > Replica - så er den vel næppe original?
 
 Man kunne engang også købe en fabriksny Ducati Mike Hailwood replica!
 De var på samme måde eftertragtede modeller, som stadig holder en høj
 brugtpris p.g.a. såvel at de var toppen af poppen for tiden, samt blev
 produceret i en begrænset mængde!
 MRD1, står for MOTORRAD #1, og var en one-off som blev fremstillet i
 samarbejde med (på bestilling af?) MOTORRAD!
 
 Efterfølgende eksemplarer skåret efter samme læst vil derfor være
 replica'er på samme plan som Ducati's gade-serie af den Duc' som Mike
 Hailwood havde haft stor racing-succes med
 
 Forøvrigt findes der på samme måde flere AC Cobra's; men kun én original!!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian W. (04-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian W. | 
  Dato :  04-09-03 23:32 |  
  |   |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |