| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | 520/530 kæde Fra : Christian Knudsen | 
  Dato :  10-09-03 21:56 |  
  |  
 
            Hej ng
 Jeg skal snart til at skifte kæden på min FZR.
 Jeg køre pt med en 530 kæde.
 En 520 kæde er lettere, men også lidt dyrere. Kan det betale sig at smide en
 520'er på (og hvor fåes de, så de kan holde til 100 hk - er det bare en std
 kæde???). Tandhjulene går jeg ud fra koster nogenlunde det samme.
 Skal man optimere sin mc et eller andet sted, synes jeg det virker som et
 godt sted at starte. Det er jo uaffjedret vægt, og kæden skal jo skiftes
 alligevel...
 -- 
 mvmch
 christian
 FZR 600 R med 90.5 baghjulshypper
 http://www.student.dtu.dk/~s001400/
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=235
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           finn sander (10-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : finn sander | 
  Dato :  10-09-03 21:57 |  
  |   
             Jeg har i vinter ( læs maj) monteret en kvalitets 520 - mærke Enuma RXO med
 alu bagtandhjul pris i tyskland ca. 1800kr, MEN den holder mindst lige så
 langt som de normale "bonde-halmballe-transporter-kæder" der sælges til min
 cykel ( 750 / 118 hk på baghjul )  køb en god og du har ingen problemmer.
 FS
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           D@n Dethlefsen (10-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : D@n Dethlefsen | 
  Dato :  10-09-03 22:27 |  
  |  
 
            > Jeg skal snart til at skifte kæden på min FZR.
 > Jeg køre pt med en 530 kæde.
 > En 520 kæde er lettere, men også lidt dyrere. Kan det betale sig at smide
 en
 > 520'er på (og hvor fåes de, så de kan holde til 100 hk - er det bare en
 std
 > kæde???). Tandhjulene går jeg ud fra koster nogenlunde det samme.
 > Skal man optimere sin mc et eller andet sted, synes jeg det virker som et
 > godt sted at starte. Det er jo uaffjedret vægt, og kæden skal jo skiftes
 > alligevel...
 >
 Min Ducati 748 er fra fabrikken udstyret med en 520 kæde og den aflevere
 ifølge en Dynotestbænk knap 98 hk på baghjulet.
 ---
 mvh
 Dan Dethlefsen
 Ducati 748 / MZ250ES
 www.dethlefsens.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Poul Dam (11-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Poul Dam | 
  Dato :  11-09-03 05:04 |  
  |   
            
 "D@n Dethlefsen" <dan@dethlefsens.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f5f9508$0$83048$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Jeg skal snart til at skifte kæden på min FZR.
 > > Jeg køre pt med en 530 kæde.
 > > En 520 kæde er lettere, men også lidt dyrere. Kan det betale sig at
 smide
 > en
 > > 520'er på (og hvor fåes de, så de kan holde til 100 hk - er det bare en
 > std
 > > kæde???).
 
 Hej
 
 Jeg har også mont. det på min. Den har kørt 13500 km med i år
 uden synlig slid. Den har ifølge Poweer Meet 158 hk.
 
 Hygge PD CBR1100
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Luckow (11-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Luckow | 
  Dato :  11-09-03 05:37 |  
  |   
            > En 520 kæde er lettere, men også lidt dyrere. Kan det betale sig at smide
 en
 > 520'er på (og hvor fåes de, så de kan holde til 100 hk - er det bare en
 std
 > kæde???). Tandhjulene går jeg ud fra koster nogenlunde det samme.
 
 Husk på, at en 520 kæde findes i mange varianter, nogle er stærkere end
 andre. F.eks. laver DID både en 520VL2 og 520VL4, den sidste er stærkere.
 
 
 Mvh., Brian Luckow
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Becker-Erikse~ (13-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Becker-Erikse~ | 
  Dato :  13-09-03 02:39 |  
  |   
            
 "Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk> wrote in message
 news:bjou4f$2q03$1@news.cybercity.dk...
 > > En 520 kæde er lettere, men også lidt dyrere. Kan det betale sig at
 smide
 > en
 > > 520'er på (og hvor fåes de, så de kan holde til 100 hk - er det bare en
 > std
 > > kæde???). Tandhjulene går jeg ud fra koster nogenlunde det samme.
 >
 > Husk på, at en 520 kæde findes i mange varianter, nogle er stærkere end
 > andre. F.eks. laver DID både en 520VL2 og 520VL4, den sidste er stærkere.
 
 Og de leverer minst 3 modeller til innenfor 520 dimmensjonen.
 
 /MBE
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (11-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  11-09-03 16:10 |  
  |   
            
 Christian Knudsen <s001400@student.dtu.dk> skrev i en
 news:3f5f8e1d$0$97211$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej ng
 >
 > Jeg skal snart til at skifte kæden på min FZR.
 > Jeg køre pt med en 530 kæde.
 > En 520 kæde er lettere, men også lidt dyrere. Kan det betale sig at smide
 en
 > 520'er på (og hvor fåes de, så de kan holde til 100 hk - er det bare en
 std
 > kæde???). Tandhjulene går jeg ud fra koster nogenlunde det samme.
 > Skal man optimere sin mc et eller andet sted, synes jeg det virker som et
 > godt sted at starte. Det er jo uaffjedret vægt, og kæden skal jo skiftes
 > alligevel...
 
 520'eren er smallere og behøver derfor ikke at være svagere - Det er
 tandhjulene til gengæld!
 
 Kán man overhovedet få et sæt kæde/tandhjul som 520'er til 600'eren??
 
 Jeg vil mene at det er det gale sted at spare, ikke mindst ud fra
 prisen/mulighederne :-|
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Becker-Erikse~ (13-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Becker-Erikse~ | 
  Dato :  13-09-03 02:43 |  
  |   
            "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
 news:bjq3f0$q6j$6@news.cybercity.dk...
 >
 > Christian Knudsen <s001400@student.dtu.dk> skrev i en
 > news:3f5f8e1d$0$97211$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > Hej ng
 > >
 > > Jeg skal snart til at skifte kæden på min FZR.
 > > Jeg køre pt med en 530 kæde.
 > > En 520 kæde er lettere, men også lidt dyrere. Kan det betale sig at
 smide
 > en
 > > 520'er på (og hvor fåes de, så de kan holde til 100 hk - er det bare en
 > std
 > > kæde???). Tandhjulene går jeg ud fra koster nogenlunde det samme.
 > > Skal man optimere sin mc et eller andet sted, synes jeg det virker som
 et
 > > godt sted at starte. Det er jo uaffjedret vægt, og kæden skal jo skiftes
 > > alligevel...
 >
 > 520'eren er smallere og behøver derfor ikke at være svagere - Det er
 > tandhjulene til gengæld!
 >
 > Kán man overhovedet få et sæt kæde/tandhjul som 520'er til 600'eren??
 
 Det brukes standard på mange 600 og det brukes kun 520 i racing og det
 gjelder 600, SS600, Super stok 1000 og Super Bike 1000.
 
 > Jeg vil mene at det er det gale sted at spare, ikke mindst ud fra
 > prisen/mulighederne :-|
 
 Det er jeg uenig i. Kan man spare 1kg i roterende masse for noen
 hundrelapper tilsvarer det sikkert 3 - 4 tusenlapper i motortrimming. Og det
 finnes tusenvis at bevis på at 520 kan holde like lenge ved kjøp av
 kvalitets kjede.
 
 /MBE
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (12-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  12-09-03 08:39 |  
  |   
            
 Morten Becker-Eriksen <mbe@c2i.net> skrev i en
 news:3f627600$1@news.broadpark.no...
 > "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
 > news:bjq3f0$q6j$6@news.cybercity.dk...
 > >
 > > Christian Knudsen <s001400@student.dtu.dk> skrev i en
 > > news:3f5f8e1d$0$97211$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > > Hej ng
 > > >
 > > > Jeg skal snart til at skifte kæden på min FZR.
 > > > Jeg køre pt med en 530 kæde.
 > > > En 520 kæde er lettere, men også lidt dyrere. Kan det betale sig....
 > >
 > > 520'eren er smallere og behøver derfor ikke at være svagere - Det er
 > > tandhjulene til gengæld!
 > > Kán man overhovedet få et sæt kæde/tandhjul som 520'er til 600'eren??
 >
 > Det brukes standard på mange 600 og det brukes kun 520 i racing og det
 > gjelder 600, SS600, Super stok 1000 og Super Bike 1000.
 
 Men så er man ude hvor man ikke kan få sig en ordinær O-rings kæde til sin
 daglig-maskine!
 >
 > > Jeg vil mene at det er det gale sted at spare, ikke mindst ud fra
 > > prisen/mulighederne :-|
 >
 > Det er jeg uenig i. Kan man spare 1kg i roterende masse for noen
 > hundrelapper tilsvarer det sikkert 3 - 4 tusenlapper i motortrimming.
 
 Men man sparer ikke 1 kg ved at gå fra 3/8" bredde til 1/4" bredde (= 3,2
 mm).
 For kædens vedkommende er det i praksis kun ruller/nitter man sparer vægten
 af, og for tandhjulets vedkommende vil gevinsten være større ved alene at gå
 over til et alu-tabdhjul bagpå :-|
 
 > finnes tusenvis at bevis på at 520 kan holde like lenge ved kjøp av
 > kvalitets kjede.
 
 Jow, Jow!
 
 --
 Armand.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |