| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Køb og genopbygning af GSX-R 600 fra Tyskl~ Fra : Psycho Cowboy | 
  Dato :  17-09-03 08:06 |  
  |  
 
            Davs alle
 Jeg går og pønser lidt på, at finde mig en større og federe mc i perfekt
 stand til ingen penge!   
Jeg har kigget rundt på nettet og fundet en GSX-R 600 på en tysk side, som
 er skadet og skal genopbygges. Den har, at dømme efter billederne, kørt
 frontalt ind i noget, hvorved forgaflen er smadret og ligeledes en en stor
 del af kåbedelene.
 Det er en tysk forhandler, der skriver, at den ikke er totaltskadet, hvilket
 man selvfølgelig vil undersøge nærmere i tilfælde af køb.
 Motoren har rullet 17.500 km, og sælger forlanger 1.800 Euro svarende til
 13-14.000 kr.
 Nå, men hvilke faldgrubber kan der være i forbindelse med et sådant køb?
 Hvor meget kan det evt. løbe op i at bygge den op, hvis man ser bort fra
 kåbedelene. (Kender en _genial_ auto-lakker ret godt, så jeg kun skal betale
 for materialer excl. moms.)
 Sidst men ikke mindst - hvordan vil man kunne slippe med den mindst mulige
 afgift, og er der nogle forslag til prisen på afgiften for denne maskine?
 Billederne af dyret kan ses i news:dk.binaer.motor
 --
 Psycho Cowboy
 Babygixxer
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Bruhn (17-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Bruhn | 
  Dato :  17-09-03 08:38 |  
  |  
 
            Du kan søge i toldskat's database og se om der er blevet vurderet en
 lignende maskine:
 www.toldskat.dk > Borger > motor > Registreringsafgift og vurderinger af
 brugte motorkøretøjer > vurderinger.
 Før du handler *bør* du få sælger til at sende en kopi af farzeugschein.
 Med den kan du hos din lokale told og skatte region få beregnet depositum
 for afgiften.
 Det skulle gardere for de værste overraskelser.
 /henrik
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Psycho Cowboy (17-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Psycho Cowboy | 
  Dato :  17-09-03 08:43 |  
  |  
 
            Henrik Bruhn wrote:
 > Du kan søge i toldskat's database og se om der er blevet vurderet en
 > lignende maskine:
 >  www.toldskat.dk > Borger > motor > Registreringsafgift og vurderinger
 > af brugte motorkøretøjer > vurderinger.
 >
 > Før du handler *bør* du få sælger til at sende en kopi af
 > farzeugschein. Med den kan du hos din lokale told og skatte region få
 > beregnet depositum for afgiften.
 > Det skulle gardere for de værste overraskelser.
 >
 > /henrik
 ______________________________
 Jeps, jeg har også luret på deres side, men det er jo formegentlig
 ikke-skadedet motorcykler, da afgiften ligger på 45-50 kkr for en sådan
 model. Hvis afgiften bliver det samme på den cykel jeg pt. kigger på, er det
 røveri, da der jo er alvorlige og ret kostbare skader på den. Hvordan ser
 man som synsmand på det? :o/
 --
 Psycho Cowboy
 Babygixxer
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=234
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik Bruhn (17-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Bruhn | 
  Dato :  17-09-03 09:22 |  
  |   
            > Jeps, jeg har også luret på deres side, men det er jo formegentlig
 > ikke-skadedet motorcykler, da afgiften ligger på 45-50 kkr for en sådan
 > model. Hvis afgiften bliver det samme på den cykel jeg pt. kigger på, er
 det
 > røveri, da der jo er alvorlige og ret kostbare skader på den. Hvordan ser
 > man som synsmand på det? :o/
 
 Synsmænd går ud fra, hvad cyklen vil koste hos en forhandler. :-\
 Jeg tror ikke, du kan få den vurderet i skadet tilstand.
 Depositum beregnes alene ud fra model, årgeng og km. Du kan sikkert få
 reduceret
 afgiften i den endelige vurdering fordi cyklen HAR været skadet.
 
 /henrik
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             brobaek (17-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : brobaek | 
  Dato :  17-09-03 09:45 |  
  |   
            Jeg er enig i, at skaden kun vil reducere afgiften i begrænset omfang - og
 der kan ikke beregnes afgift på en skadet MC (da den jo skal være synet før
 du kan få beregnet afgift). Du kan jo overveje, at købe en gammel model med
 mange km. på bagen etc. få den vurderet, bytte motor og andre ikke-beskadede
 dele ud med den næsten totalskadede MC og sælge evt. overskydne rester /
 beholde som reservedel. Det er hovedsagelig årgang og km. som påvirker
 afgiften - ridser og skader kan trække ned, men i begrænset omfang.
 
 Om dette projekt så vil være billigere end at købe en tilsvarende brugt ved
 jeg ikke... Du skal være sikker på, at du virkelig gør et godt køb ved at
 købe den. Uden at kende priserne på GSX-R vil jeg undre mig, hvis en
 forhandler ikke forlanger den pris maskinen er værd.
 
 Mvh
 Martin
 
 > Synsmænd går ud fra, hvad cyklen vil koste hos en forhandler. :-\
 > Jeg tror ikke, du kan få den vurderet i skadet tilstand.
 > Depositum beregnes alene ud fra model, årgeng og km. Du kan sikkert få
 > reduceret
 > afgiften i den endelige vurdering fordi cyklen HAR været skadet.
 >
 > /henrik
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Psycho Cowboy (17-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Psycho Cowboy | 
  Dato :  17-09-03 15:04 |  
  |  
 
            Henrik Bruhn wrote:
 > Synsmænd går ud fra, hvad cyklen vil koste hos en forhandler. :-\
 > Jeg tror ikke, du kan få den vurderet i skadet tilstand.
 > Depositum beregnes alene ud fra model, årgeng og km. Du kan sikkert få
 > reduceret
 > afgiften i den endelige vurdering fordi cyklen HAR været skadet.
 >
 > /henrik
 _______________________________
 Vil det sige, at hvis jeg møder til syn på en cykel, som sikkerheds- og
 synsmæssigt er i orden, men tilgengæld er grim og smadret i kåben osv, så
 vil synsmanden ikke trække skadespriserne fra i den samlede bedømmelse?
 --
 Psycho Cowboy
 Babygixxer
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=234
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Henrik Bruhn (17-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Bruhn | 
  Dato :  17-09-03 15:17 |  
  |   
            > Vil det sige, at hvis jeg møder til syn på en cykel, som sikkerheds- og
 > synsmæssigt er i orden, men tilgengæld er grim og smadret i kåben osv, så
 > vil synsmanden ikke trække skadespriserne fra i den samlede bedømmelse?
 
 En smadret kåbe er vel ikke lovlig. Den kradser lidt på ryggen :)
 Men ellers skal den være så grim som muligt.
 Så kan du sikkert få noget af depositummet tilbage igen ved den endelige
 vurdering.
 
 Man skal være ret sikker på at man ikke har en masse arbejde -
 og til gengæld får en mc, der kunne købes billigere i dk.
 
 /henrik
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Psycho Cowboy (17-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Psycho Cowboy | 
  Dato :  17-09-03 08:46 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Cwinn (17-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Cwinn | 
  Dato :  17-09-03 09:05 |  
  |  
 
            Psycho Cowboy wrote:
 > Davs alle
 > Jeg går og pønser lidt på, at finde mig en større og federe mc i perfekt
 > stand til ingen penge!   
> Jeg har kigget rundt på nettet og fundet en GSX-R 600 på en tysk side, som
 > er skadet og skal genopbygges. Den har, at dømme efter billederne, kørt
 > frontalt ind i noget, hvorved forgaflen er smadret og ligeledes en en stor
 > del af kåbedelene.
 > Det er en tysk forhandler, der skriver, at den ikke er totaltskadet, hvilket
 > man selvfølgelig vil undersøge nærmere i tilfælde af køb.
 > Motoren har rullet 17.500 km, og sælger forlanger 1.800 Euro svarende til
 > 13-14.000 kr.
 > Nå, men hvilke faldgrubber kan der være i forbindelse med et sådant køb?
 > Hvor meget kan det evt. løbe op i at bygge den op, hvis man ser bort fra
 > kåbedelene. (Kender en _genial_ auto-lakker ret godt, så jeg kun skal betale
 > for materialer excl. moms.)
 > Sidst men ikke mindst - hvordan vil man kunne slippe med den mindst mulige
 > afgift, og er der nogle forslag til prisen på afgiften for denne maskine?
 Pas på! Min makker havde en skade der lignede den her meget. Han havde
 kørt frontalt ind i en bil med ca 35 km/t og der var stellet blevet 6 cm
 kortere. Skaden blev takseret til 92.000. Så selvom han siger den ikke er
 total skadet kan stellet godt være fucked. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Rune Larsen (17-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rune Larsen | 
  Dato :  17-09-03 09:56 |  
  |   
            Cwinn wrote:
 
 > Pas på! Min makker havde en skade der lignede den her meget. Han havde
 > kørt frontalt ind i en bil med ca 35 km/t og der var stellet blevet 6 cm
 > kortere. Skaden blev takseret til 92.000. Så selvom han siger den ikke er
 > total skadet kan stellet godt være fucked.
 
 6 CM KORTERE!?!?!
 Hvad var det for en motorcykel?
 
 -- 
 /Rune
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Cwinn (17-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Cwinn | 
  Dato :  17-09-03 14:31 |  
  |   
            Rune Larsen wrote:
 
 > 6 CM KORTERE!?!?!
 > Hvad var det for en motorcykel?
 
 ZX6R 99´
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Rune Larsen (17-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rune Larsen | 
  Dato :  17-09-03 16:10 |  
  |   
            Cwinn wrote:
 
 >> 6 CM KORTERE!?!?!
 >> Hvad var det for en motorcykel?
 > 
 > ZX6R 99´
 
 Hm. Den har da et rimeligt kraftigt alu-stel. Hvor var den bøjet så meget?
 
 -- 
 /Rune
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Cwinn (18-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Cwinn | 
  Dato :  18-09-03 08:46 |  
  |   
            Rune Larsen wrote:
 
 > Cwinn wrote:
 
 > >> 6 CM KORTERE!?!?!
 > >> Hvad var det for en motorcykel?
 > > 
 > > ZX6R 99´
 
 > Hm. Den har da et rimeligt kraftigt alu-stel. Hvor var den bøjet så meget?
 
 Aner det ikke. Den blev sat ned til rydbergsmc som konstaterede at den var
 blevet 6 cm mindre. Har også billeder af den hvis det var noget der kunne
 friste.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Rune Larsen (18-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rune Larsen | 
  Dato :  18-09-03 09:26 |  
  |   
            Cwinn wrote:
 
 > Aner det ikke. Den blev sat ned til rydbergsmc som konstaterede at den var
 > blevet 6 cm mindre. Har også billeder af den hvis det var noget der kunne
 > friste.
 
 Joh, smid dem evt. i dk.binaer.motor
 
 -- 
 /Rune
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Cwinn (18-09-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Cwinn | 
  Dato :  18-09-03 13:45 |  
  |   
            Rune Larsen wrote:
 
 > Joh, smid dem evt. i dk.binaer.motor
 
 
 dk.binaer.motor??
 
 Smid lige et link.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |