|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Efterårsadvarslen Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  27-09-03 08:27
 | 
 |  | Hej DFM
 
 
 Jeg vil lige lave en lille advarsel til dem der trækker deres cykler ud i
 vejret nu. Det er en tradition at jeg skriver lidt om at man skal passe på
 sig selv og sin cykel. Jeg håber at denne mail kan forhindre bare et enkelt
 styrt.
 
 1. Det er snart skide koldt og dækkene en meget længe om af varme op, og max
 temperaturen i dækkene er meget lavere end en god varm sommerdag. Derfor er
 der meget mindre greb i dækkene end man forventer. Kør forsigtigt i svingene
 fra nu af. Prøv at mærk på dækket efter en tur, hvor varmt det er. Det skal
 være mere en lunkent før der rigtigt bider. Der ligger også en masse døde
 blade og lignende på vejen fra efterårsblæsten.
 2. Bilisterne forventer kun knallerter for tiden. De kører som om man ikke
 er der og trækker ud foran dig på en måde jeg ALDRIG har oplevet i bil. Det
 er værst nu. Pas på jer selv, de sovende morgenbilister er rene dødsfælder.
 Forvent alle tror du kører 30Km/t.
 3. Der kommer snart salt på vejene. Smør jeres fine cykler ind i WD40 og
 vask cyklen ofte, gerne efter hver tur. Smag evt. på kåbeglasset og se om
 det smager af salt og bliv overrasket!
 4. Kør med karburatorsprit i tanken nu hvor temperaturen er under 10 grader.
 ½L til 20L benzin. Det får cyklen til at gå bedre og opløser evt. vand i
 tanken. Vand i tanken har mange (alle?) uden at vide det. Det kommer ved
 kondensvand fra temperatursvingningerne mellem nat og dag. Man mærker det
 ikke før man en dag skifter over til reservetanken og pludselig kører
 dårligt.
 5. Husk at checke dæktrykket temperaturen er faldet meget på det sidste og
 derfor passer dæktrykket ikke mere. Hvis man checker dæktryk en eftermiddag
 ved 15 grader, så passer det ikke 2 uger senere en morgen med 5 grader.
 Check ofte, især når udendørstemperaturen svinger meget. Rigtigt dæktryk
 giver bedre køreegenskaber og mindre dækslid.
 6. Smør kæden ofte. Saltpåvirkningen går først ud over kæden! Den er følsom
 og dyr at udskifte. Når kæderullerne er blanke er kæden alt for tør. På en
 sommeraften giver det bare lidt forøget kædeslid, men i øjeblikket kan
 lortet ruste sammen på mindre end en uge.
 7. Tape køleren halvt ind i gaffa tape. Hvis motoren har for lav
 arbejdstemperatur giver det forøget motorslid og dårligere benzinøkonomi. På
 en vandkølet model så brug blæseren som indikator for hvor varm den er. Tape
 køleren så meget til at den selv i vinterkulden hurtigt starter ved
 bykørsel. Så er der tape nok på køleren. Det plejer at være fra 50% på en
 CBR 600 og 80% på en RF600!. Lad være med at placere tape foran blæseren.
 
 Dem med luftkølede modeller med en lille oliekøler, kan med held blænde
 oliekøleren af. Kontroller ved at røre bundkarret efter en tur hvor varm
 olien er. Den skal være minimum 80 grader, altså slet ikke til at røre ved.
 Monter evt. en olietemperatur måler og få vished over hvornår motoren er
 fuldt belastbar.
 
 
 Lige engang til for Pris Knud: "Kør forsigtigt. Dækkene er kolde!!!"
 
 
 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Hekto (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  27-09-03 09:13
 | 
 |  | 
 
            In article <QYadb.10$Ud5.1@news.get2net.dk>, Jens Jacob Bager Jensen 
 says...
 > Lige engang til for Pris Knud: "Kør forsigtigt. Dækkene er kolde!!!"
 > 
 Jamen, dér var den jo!  ;0)
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto  ... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
  Ninja Rider (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ninja Rider
 | 
 Dato :  27-09-03 09:24
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 *Snip*
 >Lige engang til for Pris Knud: "Kør forsigtigt. Dækkene er kolde!!!"
 >  
 >
 Helt enig!
 Jeg har som sådan allerede stillet kawa'en ind for i år, men i nat, var 
 jeg ude og køre i min madkasse. Jeg køre med store alusutter med 205 
 dæk. På vej op af en bakke inde i Randers bremsede jeg ned for rødt lys, 
 men da jeg acclerede igen, lavede den hjulspind til den store 
 guldmedalie! Den kunne slet ikke få ved. Nomalt vis har jeg aldrig haft 
 problemer med de dæk jeg køre på, men vejen var virkeligt glat!
 Jeg ville sige, at det havde regnet/regnede lidt, hvilket fik vejen til 
 at være helt glat
 Jeg prøvede da jeg var kommet uden for byen, og gå und og mærke om det 
 var mine dæk der var punkteret eller på anden måde i uorden. Men de var 
 fine, og ingen problemer der. Men vejen var som der havde været is over 
 det hele. Vandet var med til at man skøjtede rundt. Man kunne faktisk 
 kure hen af asfalten hvis man ville!
 Den første tanke jeg fik da var, Godt jeg ikke var på Frø'en! Det havde 
 jeg ikke overlevet og opdage på den! Hvis jeg lige ville lave en lidt 
 hurtig accleration ville den bare smide dækket eller en stopie, hvor 
 fordækket smutter tilsiden! (Har prøvet det på en CB500! ÆV!)
 Mvh Emil
 Der køre pænt fra nu af!
 -- 
  http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk    Scream if you wanna go faster....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26 |  |  | 
  Hans Paulin (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  27-09-03 12:11
 | 
 |  | 
 
            Ninja Rider wrote:
 > Men vejen var som der havde været
 > is over det hele.
 ....vejrudsigten for Syd- og Sønderjylland "lover" temperaturer i nat
 "...lokalt måske ned nær frysepunktet."
 -- 
                Med venlig hilsen
                          Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286 |  |  | 
  Flemming Nyboe (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming Nyboe
 | 
 Dato :  27-09-03 09:57
 | 
 |  | 
 
            "Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
 news:QYadb.10$Ud5.1@news.get2net.dk...
 Tak for de kloge ord.
 De bliver ikke mindre rigtige af at nogle har hørt dem før.
 > 1. Det er snart skide koldt og dækkene en meget længe om af varme op, og
 max
 > temperaturen i dækkene er meget lavere end en god varm sommerdag. Derfor
 er
 > der meget mindre greb i dækkene end man forventer. Kør forsigtigt i
 svingene
 > fra nu af. Prøv at mærk på dækket efter en tur, hvor varmt det er. Det
 skal
 > være mere en lunkent før der rigtigt bider. Der ligger også en masse døde
 > blade og lignende på vejen fra efterårsblæsten.
 Gad vide hvor mange landevejsstyrt der egentlig forårsages af kolde dæk...
 Kolde dæk er naturligvis en yndet _undskyldning_ hvis man f.eks. er kommet
 til at blokere (evt. i et sving),
 og hvis man overser en bananskræl og skrider ud får dækkene jo også skylden.
 Ligesom så mange andre kører jeg forsigtigt imens mine dæk er kolde, men det
 er allermest for at varme op
 mentalt (!). Jeg kører mine Pilot Sport ca. til kanten på landevej, og jeg
 har aldrig oplevet at de skred ud på _ren_ asfalt,
 selvom jeg har kørt "sportsligt" i 5 graders varme.
 Er det bare fordi det er sportsdæk, og jeg lader dem varme lidt op ?
 Naturligvis har alle dæk bedre greb når de er varme, spørgsmålet er bare om
 der er brug for det ekstra greb sådan
 som 99% af os kører på offentlig vej.
 > 7. Tape køleren halvt ind i gaffa tape. Hvis motoren har for lav
 > arbejdstemperatur giver det forøget motorslid og dårligere benzinøkonomi.
 På
 > en vandkølet model så brug blæseren som indikator for hvor varm den er.
 Tape
 > køleren så meget til at den selv i vinterkulden hurtigt starter ved
 > bykørsel. Så er der tape nok på køleren. Det plejer at være fra 50% på en
 > CBR 600 og 80% på en RF600!. Lad være med at placere tape foran blæseren.
 Motorens temperatur stabiliserer sig naturligvis ved et højere punkt hvis
 køleren dækkes delvist af,
 men nu har man jo kølertermostat, så der løber vel ikke (eller kun lidt)
 vand igennem køleren
 før motoren har nået en fornuftig arbejdstemperatur, eller hvad ?
 -- 
 VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382 |  |  | 
  Hekto (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  27-09-03 10:27
 | 
 |  | 
 
            In article <3f7550ce$0$32539$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Flemming 
 Nyboe says...
 > Gad vide hvor mange landevejsstyrt der egentlig forårsages af kolde dæk...
 > Kolde dæk er naturligvis en yndet _undskyldning_ hvis man f.eks. er kommet
 > til at blokere (evt. i et sving),
 > og hvis man overser en bananskræl og skrider ud får dækkene jo også skylden.
 > Ligesom så mange andre kører jeg forsigtigt imens mine dæk er kolde, men det
 > er allermest for at varme op
 > mentalt (!). Jeg kører mine Pilot Sport ca. til kanten på landevej, og jeg
 > har aldrig oplevet at de skred ud på _ren_ asfalt,
 > selvom jeg har kørt "sportsligt" i 5 graders varme.
 > Er det bare fordi det er sportsdæk, og jeg lader dem varme lidt op ?
 > Naturligvis har alle dæk bedre greb når de er varme, spørgsmålet er bare om
 > der er brug for det ekstra greb sådan
 > som 99% af os kører på offentlig vej.
 Det er muligt at dækkene har tilstrækkeligt bid til at holde fast i 
 svingene på tør vej; men det forbedrer bestemt ikke friktionen, ved 
 hårde opbremsninger, at de er kolde.
 Pludselig skrider forhjulet, fordi det er blokkeret ved det normal 
 bremsetryk.
 Er billedet af din motorcykel, med bagdæk, fra dengang den var 
 ny??????? ;0)
 
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
 Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto  ... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
   D@n Dethlefsen (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : D@n Dethlefsen
 | 
 Dato :  27-09-03 15:22
 | 
 |  | 
 
            Hekto wrote:
 > Er billedet af din motorcykel, med bagdæk, fra dengang den var
 > ny??????? ;0)
 Ducati Pantah 600 SL
 Hvornår er det sket ?, men eller uden afgift ?, flot cykel.
 --
 Dan -  DMCN#561
 (Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk slet "OSTEN" fra adr. ved svar
 begin 666 lol.gif
 M1TE&.#EA#P`/`)$"`````/__`````````"'_"TY%5%-#05!%,BXP`P$````A
 M^00%"@`"`"P`````#P`/```$-%!("6J=6-3 ^<5 )WI3.(X`Y9G!UFI>;,[L
 M*;KV7><M;?TD'_ %6UDZ*54N6=I],II?)@(`(?D$!0H``@`L`P`#``D`!@``
 7!!-0`"#JE"%0D'D-`AA69&F64ZI&`#L`
 `
 end
            
             |  |  | 
    Hekto (28-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  28-09-03 00:07
 | 
 |  | 
 
            In article <3f759d06$0$83051$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, D@n 
 Dethlefsen says...
 > Ducati Pantah 600 SL
 > Hvornår er det sket ?, men eller uden afgift ?, flot cykel.
 > 
 Ja, det var nu ikke tandfeen, der lagde den under puden! ;0)
 Jeg tumlede jo lidt med ideen, og så fik jeg et tilbud, og så et andet.
 Man kan jo ikke blive ved med at snakke om det, for på et eller andet 
 tidspunkt må det realiseres!
 Den er i rimelig stand, og jeg har sådan set først prøvet den for alvor 
 i dag. Dét er noget man skal vænne sig til!!!! Den pumper jo bare løs 
 fra 1200 omdr. og så derudaf, og det er man ikke helt vandt til.
 Koblingen fedter lidt, og der er lidt med lyset i baglygten jeg skal 
 have kigget på. Ellers skal den gennemgås på normal vis til vinter.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto  ... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
   D@n Dethlefsen (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : D@n Dethlefsen
 | 
 Dato :  27-09-03 15:57
 | 
 |  | 
 
            Hekto wrote:
 >
 > Er billedet af din motorcykel, med bagdæk, fra dengang den var
 > ny??????? ;0)
 LOL
 --
 Dan -  DMCN#561
 (Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk slet "OSTEN" fra adr. ved svar
            
             |  |  | 
   Flemming Nyboe (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming Nyboe
 | 
 Dato :  27-09-03 21:13
 | 
 |  | 
 
            "Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
 news:MPG.19df765ebc19d38a989923@news.tele.dk...
 > Er billedet af din motorcykel, med bagdæk, fra dengang den var
 > ny??????? ;0)
   men ja....
 det er faktisk ret præcist.
 "Forsidebilledet" er fra 3/11 2002, og der havde vi haft den lige knap en
 måned.
 Det viste Pilot Sport bagdæk blev monteret 23/10.
 Det var nu heller ikke meningen at skabe et indtryk af at jeg er en
 fantastisk racer-dreng, for det er jeg ikke.
 -- 
 VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382 |  |  | 
    Jens Jacob Bager Jen~ (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  27-09-03 22:01
 | 
 |  | > Det var nu heller ikke meningen at skabe et indtryk af at jeg er en
 > fantastisk racer-dreng, for det er jeg ikke.
 
 Det ved nu ikke. Du har da fået godt smæk i drengen i den korte tid jeg har
 kendt dig. Går det lige så hurtigt med indlæringen fremover kan det det ende
 med at gå rigtigt- rigtigt stærkt.
 
 Med hensyn til dækkene i kulden, så er et godt moderne sports dæk som Pilot
 Sport et dårligt eksempel, da det har totalt overdrevet store
 vedhæftningsreserver i opvarmet tilstand på tør vej. I koldt tilsand på våd
 vej står det stadig fint fast, og er et godt valg til ydersæsons kørsel. Jeg
 kører selv på touring bagdæk i sommervarmen, hvor det er alt tilstrækkeligt
 til hurtig sognevejskørsel. I yder sæsonen kommer der sportsdæk på for og
 bag for yderligere vedhæftning i koldt vådt vejr. Hvis du kørte på touring
 dæk som f.eks. Macadam, Z4, D220 eller GTS vil du opleve en kraftig nedsat
 vedhæftning, men udskridninger og spin til følge, hvis ikke du ændrer din
 stil til noget mere forsigtigt.
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
     Hekto (28-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  28-09-03 00:10
 | 
 |  | 
 
            In article <1Vmdb.244$Mu4.217@news.get2net.dk>, Jens Jacob Bager Jensen 
 says...
 >  Går det lige så hurtigt med indlæringen fremover kan det det ende
 > med at gå rigtigt- rigtigt stærkt.
 > 
 Pas nu på Darwin!!!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto  ... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
    Hekto (28-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  28-09-03 00:09
 | 
 |  | 
 
            In article <3f75ef35$0$32437$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Flemming 
 Nyboe says...
 > Det var nu heller ikke meningen at skabe et indtryk af at jeg er en
 > fantastisk racer-dreng, for det er jeg ikke.
 > 
 Bare rolig! ... det indtryg får 'vi' heller ikke ... med det bagdæk! 
 ;0)
 Nå, jeg skal selv lige vænne mig til mit nyindkøb. Den motor vil køre 
 stærkere end jeg vil, og stellet virker som om det gaber af kedsomhed!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto  ... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
     Flemming Nyboe (28-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming Nyboe
 | 
 Dato :  28-09-03 20:45
 | 
 |  | 
 
            "Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
 news:MPG.19e036e87b459d798992b@news.tele.dk...
 > Bare rolig! ... det indtryg får 'vi' heller ikke ... med det bagdæk!
 > ;0)
 Godt.
 Så overgiver jeg mig.
 Jeg kører ikke altid rundt med et så fint og nyt bagdæk som vist på
 forsiden.
 Det ville ellers være dejligt.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=372 > Nå, jeg skal selv lige vænne mig til mit nyindkøb. Den motor vil køre
 > stærkere end jeg vil, og stellet virker som om det gaber af kedsomhed!
 God fornøjelse med den.
 Håber du får noget ordentligt kørevejr inden det er for sent.
 Kunne du evt. indvie os ducati-ukyndige i hvad sådan en 600 SL kan?
 Der står kun 500 Pantah'er i mine MC-revy'er.
 -- 
 VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382 |  |  | 
      Hekto (28-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  28-09-03 21:51
 | 
 |  | 
 
            In article <3f773a10$0$32438$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Flemming 
 Nyboe says...
 > Kunne du evt. indvie os ducati-ukyndige i hvad sådan en 600 SL kan?
 > Der står kun 500 Pantah'er i mine MC-revy'er.
 > 
 Forskellen er vist ikke så stor igen. Den kan måske en smule mere, og 
 trækker læidt bedre.
 Min har en 650 motor fra en Cagiva Allazurra, istedet for den originale 
 600cc. Derudover er den vist modificeret med lidt større ventiler.
 Jeg ved ikke hvad den yder; men nok et sted imellem 60-70 HK, vil jeg 
 tro.
 Stellet er det samme (og samme på Allazurra'en), og det føles som at 
 sætte sig op i en vindueskarm, når man kører. Den trækker pænt nede 
 fra; men selvfølgelig sker der en del mere, ved 7.000 omdr. 9.500 omdr. 
 skulle være max.
 Derudover er den peppet lidt op med alu-aksler, Oehlins bag, titanium- 
 og aluskruer her og der. P.t. er der nogle helt lovlige Conti-potter 
 på, da den skal synes.
 Den kører helt OK; men man skal vænne sig til måden den gør det på. 
 Specielt når man kommer fra en GS450!!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto  ... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
  Ukendt (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-09-03 10:47
 | 
 |  | 
 
            >
 > Gad vide hvor mange landevejsstyrt der egentlig forårsages af kolde
 dæk...
 > Kolde dæk er naturligvis en yndet _undskyldning_ hvis man f.eks. er
 kommet
 > til at blokere (evt. i et sving),
 > og hvis man overser en bananskræl og skrider ud får dækkene jo også
 skylden.
 > Ligesom så mange andre kører jeg forsigtigt imens mine dæk er kolde,
 men det
 > er allermest for at varme op
 > mentalt (!). Jeg kører mine Pilot Sport ca. til kanten på landevej, og
 jeg
 > har aldrig oplevet at de skred ud på _ren_ asfalt,
 > selvom jeg har kørt "sportsligt" i 5 graders varme.
 > Er det bare fordi det er sportsdæk, og jeg lader dem varme lidt op ?
 > Naturligvis har alle dæk bedre greb når de er varme, spørgsmålet er
 bare om
 > der er brug for det ekstra greb sådan
 > som 99% af os kører på offentlig vej.
 >
 Dækkenes vedhæftningsevne bliver tit og ofte brugt som undskyldning for
 folks panikhandlinger, og personligt tror jeg ikke at der er såååe mange
 ulykker på de danske offentlige veje, som kan skyldes at cyklen har
 været lagt for langt ned, dertil er både dæk og MCerne alt for gode. Jeg
 kører også Pilot-sport, og jeg bruger vist også hele dækket..hrmm... de
 er rigtig gode dæk, og bliver let varme, og har god friktion, men der er
 grund til advarsel.
 Alle (almindelige) dæk kan blive til plastic-dæk her i kulden, og man
 kan blive meget overrasket. Hvor du forventer en stoppie, får du en
 forhjulsblokering, og hvor du forventer en wheelie, får du en
 rolling-burner (..ligesom en vis forskrækket undertegnede forleden). Med
 andre ord, grænserne for dine dæk er flyttet, hvad du har opnået af
 føling gennem sommeren, er ikke længere gode varer.
 Kenneth
 R1
 --
 > VH Flemming Nyboe
 > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382 >
 >
            
             |  |  | 
   Hekto (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  27-09-03 13:14
 | 
 |  | 
 
            In article <3f755c6a$0$54820$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Kenneth 
 Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> says...
 > Med
 > andre ord, grænserne for dine dæk er flyttet, hvad du har opnået af
 > føling gennem sommeren, er ikke længere gode varer.
 > 
 > 
 Og det er vel det der er det væsentlige i budskabet.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto  ... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
    Flemming Nyboe (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming Nyboe
 | 
 Dato :  27-09-03 21:19
 | 
 |  | 
 
            "Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
 news:MPG.19df9d5b7eddcc1b989925@news.tele.dk...
 > In article <3f755c6a$0$54820$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Kenneth
 > Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> says...
 > > Med
 > > andre ord, grænserne for dine dæk er flyttet, hvad du har opnået af
 > > føling gennem sommeren, er ikke længere gode varer.
 > Og det er vel det der er det væsentlige i budskabet.
 Ja.
 Tak for svarene.
 -- 
 VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382 |  |  | 
  Tommy Fer (28-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Fer
 | 
 Dato :  28-09-03 21:40
 | 
 |  | 
 
             på offentlig vej.
 >
 > > 7. Tape køleren halvt ind i gaffa tape. Hvis motoren har for lav
 > > arbejdstemperatur giver det forøget motorslid og dårligere
 benzinøkonomi.
 > På
 > > en vandkølet model så brug blæseren som indikator for hvor varm den er.
 > Tape
 > > køleren så meget til at den selv i vinterkulden hurtigt starter ved
 > > bykørsel. Så er der tape nok på køleren. Det plejer at være fra 50% på
 en
 > > CBR 600 og 80% på en RF600!. Lad være med at placere tape foran
 blæseren.
 >
 > Motorens temperatur stabiliserer sig naturligvis ved et højere punkt hvis
 > køleren dækkes delvist af,
 > men nu har man jo kølertermostat, så der løber vel ikke (eller kun lidt)
 > vand igennem køleren
 > før motoren har nået en fornuftig arbejdstemperatur, eller hvad ?
 Køle termostaten, har et lille hul eller to, der giver et min. flow. Dette
 er både for at bestykket vandpumpen, desuden vil termostaten ikke havde en
 ide om vandets temperatur nede i motren hvis der ikke var et flow. Dette
 min. flow er nok til at køle cyklen til en temperatur der er en del under
 normal driftstemperatur. Min kærestes GSXR400 har kørt med 40 % tape på
 køleren sommeren over, dette har endda ikke givet nogen varme problemer, jo
 den har da tændt blæseren ved kø kørsel, men ellers ikke nogen bivirkninger,
 andet end hurtigere opvarmning.
 Jeg kan kun anbefale at tape cyklens køler fra nu til april..    Det giver
 LANGT hurtigere drift temperatur, og en chance for at cyklen kan nå den.
 Mvh Tommy Fer
            
             |  |  | 
 |  |