|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | På grænsen? Fra : Tue
 | 
 Dato :  27-09-03 11:39
 | 
 |  | 
 
            Jeg har haft mc i ca. 2 måneder og jeg "tror" ikke at jeg at jeg har haft
 GS500'en ret langt nede i svingene. Men hvordan ved jeg når jeg er ved at
 være tæt på grænsen? Hvis ikke man har prøvet det fuldt ud, det er jo lidt
 dyrt at lave et styrt bare for at finde grænsen.    --
 Mvh. Tue - http://www.DFMC.dk/?id=389 |  |  | 
  Richard (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  27-09-03 11:51
 | 
 |  | 
 
            Tue wrote:
 > Jeg har haft mc i ca. 2 måneder og jeg "tror" ikke at jeg at jeg har haft
 > GS500'en ret langt nede i svingene. Men hvordan ved jeg når jeg er ved at
 > være tæt på grænsen? Hvis ikke man har prøvet det fuldt ud, det er jo lidt
 > dyrt at lave et styrt bare for at finde grænsen.    Mål "kyllingestribernes" bredde og sammenlign med en anden GS500 med 
 samme dæk og samme skørestil. (Kravler/læner den anden kører sig 
 (længere) ind i svinget end du, læner cyklen sig tilsvarende mindre ind 
 og kyllingestriberne bliver bredere).
 Kyllingestriberne er den del af dækkets trædeflade nær kanten, der ikke 
 viser tegn på slid    -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade |  |  | 
  Tue (28-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tue
 | 
 Dato :  28-09-03 21:44
 | 
 |  | 
 
            > Kyllingestriberne er den del af dækkets trædeflade nær kanten, der
 > ikke viser tegn på slid    Jeg har lige set lidt på bagdækket. På hver side af dækker er det som om at
 dækket laver et lille knæk ca. 3-4 cm fra kanten. På den del af dækket er
 det slet ikke slidt    men nu er dækket jo også kun en måned gammelt.
 Hvad er ideen bag at lave et dæk der 3-4 cm fra kanten laver et knæk?
 --
 Mvh. Tue - http://www.DFMC.dk/?id=389 |  |  | 
   Hekto (28-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  28-09-03 22:01
 | 
 |  | 
 
            In article <3f77484a$0$7970$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Tue says...
 > Hvad er ideen bag at lave et dæk der 3-4 cm fra kanten laver et knæk?
 > 
 Det er heller ikke meningen! ... men svært at undgå at slidet bliver 
 sådan ved normal kørsel.
 Hvis du kører ligeud, og acellererer hårdt, ligeud, så slides dækket 
 kun på midten.
 Kører man igennem sving med høj fart, og accelererer kraftigt ud af 
 svinget, slides dækket hårdere på siderne. Derved bibeholdes den runde 
 profil.
 Gås der til stålet, dannes der ligefrem små nullermænd af gummi langs 
 dækkanten.
 Igen, så meld dig til et kørekursus næste år, gerne med at frisk dæk, 
 og iagtag så igennem dagen hvordan du kommer længere ud til kanten, og 
 hvordan dækket kommer til at se ud når dagen er omme.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto  ... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
  Peder (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder
 | 
 Dato :  27-09-03 11:58
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 27 Sep 2003 12:38:38 +0200, "Tue" <TueSJ@SPAMstofanet.dk>
 wrote:
 >Jeg har haft mc i ca. 2 måneder og jeg "tror" ikke at jeg at jeg har haft
 >GS500'en ret langt nede i svingene. Men hvordan ved jeg når jeg er ved at
 >være tæt på grænsen? Hvis ikke man har prøvet det fuldt ud, det er jo lidt
 >dyrt at lave et styrt bare for at finde grænsen.    Med henvisning til efterårsadvarslen er det sikkert ikke det bedste
 tidspunkt at teste. Du kan sikkert finde den, før du bryder dig om det
   Men...
 Under forudsætning af, at din affjedring står fornuftigt, så cyklen er
 rolig rundt i svingene, og at dine dæk er varme og gode, kan du
 formentlig komme en del længere ned, end du tror..
 Hvis dine dæk ikke er slidt til kanten, er der lidt endnu. Jeg vil dog
 være forsigt med at komme med råd, da meget afhænger af dæk,
 affjedring og ro i svinget.
 På min gamle Suzi kan jeg med varme dæk og godt underlag (bane) køre
 mine fohvilere i jorden, selv om de er rykket tilbage og op.
 --
 Peder
 SGSXR750 (http://roadracing.netpartner.dk) VWSharan
 AlmeraSRX
            
             |  |  | 
  Hekto (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  27-09-03 13:22
 | 
 |  | 
 
            In article <3f7568c8$0$20876$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Tue says...
 > Jeg har haft mc i ca. 2 måneder og jeg "tror" ikke at jeg at jeg har haft
 > GS500'en ret langt nede i svingene. Men hvordan ved jeg når jeg er ved at
 > være tæt på grænsen? Hvis ikke man har prøvet det fuldt ud, det er jo lidt
 > dyrt at lave et styrt bare for at finde grænsen.    > 
 Vent med at finde grænsen til næste år!!!!!!!
 Den kan sikkert klare at tage asfalten med fodhvilerne, uden at der 
 sker noget, hvis dækkene er varme; men det er ikke årstiden at begynde 
 at øve sig.
 Tag en tur på Mestersvinger, eller et lignende kursus, til næste forår.
 Så kender du grænsen og har sikkert slidt lidt på støvlesnuderne inden 
 det er frokost! ;0)
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto  - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto  ... What about www.mc-portalen.com  ?
            
             |  |  | 
  Rune \(Bandit600R\) (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune \(Bandit600R\)
 | 
 Dato :  27-09-03 14:01
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ukendt (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  27-09-03 13:38
 | 
 |  | 
 
            > Jeg har haft mc i ca. 2 måneder og jeg "tror" ikke at jeg at jeg har
 haft
 > GS500'en ret langt nede i svingene. Men hvordan ved jeg når jeg er ved
 at
 > være tæt på grænsen? Hvis ikke man har prøvet det fuldt ud, det er jo
 lidt
 > dyrt at lave et styrt bare for at finde grænsen.    >
 > --
 >
 > Mvh. Tue - http://www.DFMC.dk/?id=389 >
 Uden at kende dig og din kørestil, har du sandsynligvis ikke engang
 været i nærheden. Men måden du kan finde ud af det på, er at tage nogle
 banedage, her er svingene brede, der er ingen modkørende, asfalten er
 god og uden f****ing landmandslort (undskyld, en lille kæphest stak sit
 hovede frem her) så her kan man teste grænser. Når din cykel pludseligt
 for første gang drifter lidt (over baghjulet som regel), så kender du
 grænsen, og så kan du roligt køre i pit og skifte bukser    mvh
 Kenneth S
http://www.dfmc.dk/?id=151 |  |  | 
  Flemming Nyboe (27-09-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming Nyboe
 | 
 Dato :  27-09-03 21:43
 | 
 |  | 
 
            "Tue" <TueSJ@SPAMstofanet.dk> wrote in message
 news:3f7568c8$0$20876$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > Jeg har haft mc i ca. 2 måneder og jeg "tror" ikke at jeg at jeg har haft
 > GS500'en ret langt nede i svingene. Men hvordan ved jeg når jeg er ved at
 > være tæt på grænsen? Hvis ikke man har prøvet det fuldt ud, det er jo lidt
 > dyrt at lave et styrt bare for at finde grænsen.    Mestersvinger og/eller banekørsel, som foreslået af Hekto og Kenneth, er
 helt sikkert godt.
 Jeg synes det næstbedste er at køre på landevej i en _lille_ gruppe (evt.
 bare 2) sammen med en mere erfaren, som også kender de veje i kører på.
 Så kan du køre bagefter, og når der kommer et sving kan du se på den
 forankørende hvor hurtigt du ca. bør kunne tage svinget.
 Find en kører du har tillid til, og som ikke bare spiller smart og kører
 hurtigere end du har brug for.
 Forankørende kan advare dig mod farer:
 grus på vejen (den ene fod af fodhvileren)
 fare, kør forsigtigt (venstre hånd op og ned, håndfladen nedad)
 Det er mere sikkert end at eksperimentere alene.
 Jeg har lært meget af at køre på landevej sammen med andre.
 -- 
 VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382 |  |  | 
 |  |