|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | MotoGP og ducati, ducati, ducati Fra : Thomas Hjort
 | 
 Dato :  06-10-03 11:49
 | 
 |  | På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad det nu
 hedder. Jeg troede først at det var et specielt løb kun for Ducati, da de
 var over det hele. Men så så jeg pludselig en Gixxer (som lå på en femte
 plads mener jeg) men eller stod der 999,999,999,999 og så lidt 998 over det
 hele.
 Hvordan er reglerne i det løb mht til motor? Og er det muligt at følge med
 fra Danmark (hvilken kanal?).
 SVJV er gixx 1000 en stærkere MC end 999 så er konkurrenterne droslet eller
 hvad?
 
 
 Mvh Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik Steen Larsen (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen
 | 
 Dato :  06-10-03 12:25
 | 
 |  | > På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad det
 nu
 > hedder.
 
 MotoGP er det nok ikke. Der står Honda RCV over det hele :-|
 
 Mht. om du kan følge med, så er der kun et løb tilbage. Magny Cours 19.
 oktober
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mikkel Christensen (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  06-10-03 12:44
 | 
 |  | 
 
            "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:
 > På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad det 
 > nu hedder. Jeg troede først at det var et specielt løb kun for Ducati, da 
 > de var over det hele. Men så så jeg pludselig en Gixxer (som lå på en femte
 > plads mener jeg) men eller stod der 999,999,999,999 og så lidt 998 over det
 > hele.
 Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har domineret
 den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren), og selvom de 
 har ødelagt serien ved at tillade 1000cc 4 cyl. er det stadig Duc'erne der 
 spanker de andre. 
 > Og er det muligt at følge med fra Danmark (hvilken kanal?).
 Eurosport sender de fleste løb, dog altid på nogle lidt mærkelige tidspunkter.
 > SVJV er gixx 1000 en stærkere MC end 999 så er konkurrenterne droslet eller
 > hvad?
 Næh. Mon ikke de lægger næsten det samme på baghjulet efter de har været en 
 tur igennem tun-shoppen? Der er dog en del begrænsninger i hvad man må tune, 
 så det kan være at de 2 cylindrede har en fordel den vej rundt. 
 Muligvis står der noget på http://www.worldsbk.com/  men jeg er ikke sikker.
 -- 
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.     
                   |  That is why God made fast motorcycles ..."    
                   |  -Hunter S. Thompson
            
             |  |  | 
  Morten dahl (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten dahl
 | 
 Dato :  06-10-03 12:49
 | 
 |  | 
 "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
 news:kkdhe2m3811.fsf@rrnord.dk...
 > "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:
 >
 > Næh. Mon ikke de lægger næsten det samme på baghjulet efter de har været
 en
 > tur igennem tun-shoppen? Der er dog en del begrænsninger i hvad man må
 tune,
 > så det kan være at de 2 cylindrede har en fordel den vej rundt.
 
 
 Er det ikke noget med at der sidder begrænsnings studser i indsugningen på
 R4/1000.. tror det nok. ellers ville de vidst blive for bidske..
 
 -
 Morten Dahl
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mikkel Christensen (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  06-10-03 13:26
 | 
 |  | 
 
            "Morten dahl" <morten@FJERNdahl.mail.dk> writes:
 > "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
 > news:kkdhe2m3811.fsf@rrnord.dk...
 > >
 > > Næh. Mon ikke de lægger næsten det samme på baghjulet efter de har været
 > > en tur igennem tun-shoppen? Der er dog en del begrænsninger i hvad man må
 > > tune, så det kan være at de 2 cylindrede har en fordel den vej rundt.
 > 
 > Er det ikke noget med at der sidder begrænsnings studser i indsugningen på
 > R4/1000.. tror det nok. ellers ville de vidst blive for bidske..
 Jo, det er vist egentlig rigtigt. Men R4erene er vel som sådan ikke egentligt
 droslede, bare... begrænsede. Eller... ikke så tunede    Nå, whatever. Ducati og Hodgeson i særdeleshed Bestemmer i SBK.
 -- 
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.     
                   |  That is why God made fast motorcycles ..."    
                   |  -Hunter S. Thompson
            
             |  |  | 
  lange (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : lange
 | 
 Dato :  06-10-03 12:58
 | 
 |  | >
 > Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har
 domineret
 > den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren), og selvom
 de
 > har ødelagt serien ved at tillade 1000cc 4 cyl. er det stadig Duc'erne der
 > spanker de andre.
 >
 Der var da vist lige en SP2'er med en vis Hr Edwards der gjorde livet lidt
 surt for de andre.
 
 Det ville vel nok også være bedre hvis man begrænsede de 4cylindrede til
 400ccm, så var man jo fri for at skulle overveje om det var noget man skulle
 følge med i eller ej.
 
 SBK er en døende serie hvis der ikke snart kommer nogle regelændringer der
 tiltrækker andre motorkonstruktører end Ducati.
 
 Lange
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mikkel Christensen (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  06-10-03 13:30
 | 
 |  | 
 
            "lange" <morten.lange@postman.dk> writes:
 > > Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har
 > > domineret den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren), 
 > > og selvom de har ødelagt serien ved at tillade 1000cc 4 cyl. er det 
 > > stadig Duc'erne der spanker de andre.
 > >
 > Der var da vist lige en SP2'er med en vis Hr Edwards der gjorde livet lidt
 > surt for de andre.
 Tjoh, det var faktisk en OK spændende sæson da Edwards og Bayliss sloges om
 titlen. Men vel reelt set også den eneste sæson siden sidst i 80'erne der var
 rigtig spændende    > Det ville vel nok også være bedre hvis man begrænsede de 4cylindrede til
 > 400ccm, så var man jo fri for at skulle overveje om det var noget man skulle
 > følge med i eller ej.
 Heh, faktisk synes jeg at Supersport 600 er ret spændende. Der bliver 
 ihvertfald gået til den og det er sjældent de samme 3 på podiet.
 -- 
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.     
                   |  That is why God made fast motorcycles ..."    
                   |  -Hunter S. Thompson
            
             |  |  | 
    -V- (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  06-10-03 13:58
 | 
 |  | 
 
            Mikkel Christensen wrote:
 > Tjoh, det var faktisk en OK spændende sæson da Edwards og Bayliss
 > sloges om titlen. Men vel reelt set også den eneste sæson siden sidst
 > i 80'erne der var rigtig spændende    Det var nemlig en rigtig fed sæson. Bedst som man troede, at Bayliss havde
 zippet titlen ned i sækken, så slog Edwards til.
 Især de to sidste løb var ulideligt spændende.
                                                                            
                                 -V-
            
             |  |  | 
  Peder (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder
 | 
 Dato :  06-10-03 13:29
 | 
 |  | 
 
            On 06 Oct 2003 13:44:26 +0200, Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk>
 wrote:
 >"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:
 >
 >> På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad det 
 >> nu hedder. Jeg troede først at det var et specielt løb kun for Ducati, da 
 >> de var over det hele. Men så så jeg pludselig en Gixxer (som lå på en femte
 >> plads mener jeg) men eller stod der 999,999,999,999 og så lidt 998 over det
 >> hele.
 >
 >Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har domineret
 >den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren), og selvom de 
 >har ødelagt serien ved at tillade 1000cc 4 cyl. er det stadig Duc'erne der 
 >spanker de andre. 
 >
 >> Og er det muligt at følge med fra Danmark (hvilken kanal?).
 >
 >Eurosport sender de fleste løb, dog altid på nogle lidt mærkelige tidspunkter.
 >
 >> SVJV er gixx 1000 en stærkere MC end 999 så er konkurrenterne droslet eller
 >> hvad?
 >
 >Næh. Mon ikke de lægger næsten det samme på baghjulet efter de har været en 
 >tur igennem tun-shoppen? Der er dog en del begrænsninger i hvad man må tune, 
 >så det kan være at de 2 cylindrede har en fordel den vej rundt. 
 >
 >Muligvis står der noget på http://www.worldsbk.com/  men jeg er ikke sikker.
 Nå det er prisen for at svare lidt sent uden at læse andres svar.
 I det mindste er vi enige    --
 Peder
 R6 (http://roadracing.netpartner.dk) VWSharan
 AlmeraSRX
            
             |  |  | 
   Mikkel Christensen (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  06-10-03 13:50
 | 
 |  | 
 
            Peder <peder.eskildsen@@@@hotmail.com> writes:
 > Nå det er prisen for at svare lidt sent uden at læse andres svar.
 > I det mindste er vi enige    Hehe, jeg synes det var nogle gode svar du gav    -- 
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.     
                   |  That is why God made fast motorcycles ..."    
                   |  -Hunter S. Thompson
            
             |  |  | 
  Thomas Hjort (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Hjort
 | 
 Dato :  06-10-03 15:11
 | 
 |  | 
 "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse
 news:kkdhe2m3811.fsf@rrnord.dk...
 > "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:
 >
 > > På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad
 det
 > > nu hedder. Jeg troede først at det var et specielt løb kun for Ducati,
 da
 > > de var over det hele. Men så så jeg pludselig en Gixxer (som lå på en
 femte
 > > plads mener jeg) men eller stod der 999,999,999,999 og så lidt 998 over
 det
 > > hele.
 >
 > Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har
 domineret
 > den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren), og selvom
 de
 > har ødelagt serien ved at tillade 1000cc 4 cyl. er det stadig Duc'erne der
 > spanker de andre.
 
 OK SBK. Men hvordan kan det være at Ducati kan være så dominerende i så
 mange år? Det er da mystisk at andre veletablerede MC mærker ikke kan være
 med i lige præcis 1000cc? Som nævnt andetsteds i tråden dominere Honda
 600cc, og hvis Honda kan finde ud af at lave 600cc kan de vel også finde ud
 af at lave 1000cc? Mystisk.
 
 
 
 Mvh Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
   -V- (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  06-10-03 17:05
 | 
 |  | Thomas Hjort wrote:
 >Som nævnt andetsteds i tråden dominere Honda 600cc
 
 Hvor ser du det henne?
 
 Honda er ganske rigtigt Supersportsmester i form af Chris Vermuelen, men på
 de næste pladser kommer Suzuki (Fujiwara), Yamaha (v.d. Goorbergh), Suzuki
 (Chambon), Yamah (Kellner) og Yamaha (Corradi).
 
 Det er ikke hvad jeg vil kalde 'at dominere'.
 
 
 
 
 
 -V-
 
 
 
 
 |  |  | 
    Thomas Hjort (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Hjort
 | 
 Dato :  06-10-03 20:09
 | 
 |  | 
 "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3f8192a7$0$24703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Thomas Hjort wrote:
 > >Som nævnt andetsteds i tråden dominere Honda 600cc
 >
 > Hvor ser du det henne?
 
 "MotoGP er det nok ikke. Der står Honda RCV over det hele :-|"
 
 
 
 Mvh Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
     -V- (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  06-10-03 23:06
 | 
 |  | Thomas Hjort wrote:
 > "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:3f8192a7$0$24703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >> Thomas Hjort wrote:
 >>> Som nævnt andetsteds i tråden dominere Honda 600cc
 >>
 >> Hvor ser du det henne?
 >
 > "MotoGP er det nok ikke. Der står Honda RCV over det hele :-|"
 
 Jeg tror at du har misforstået noget.
 
 MotoGP = Honda RCV-domineret
 WSB= 'Ducati-Cup'
 
 I WSS kører Honda på CBR600RR.
 RCV og CBR600RR har *næsten* ingenting med hinanden at gøre, bortset fra
 firmanavnet og luftindtagene på kåben (og så er det nu Michael overfalder
 mig med en masse facts, som beviser det modsatte....)
 
 
 
 
 
 -V-
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mikkel Christensen (07-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  07-10-03 07:36
 | 
 |  | "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> writes:
 
 > "Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev
 > >
 > > Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en.
 >
 > OK SBK. Men hvordan kan det være at Ducati kan være så dominerende i så
 > mange år?
 
 Tjah, hvorfor ejer Honda på det nærmeste MotoGP? Det er vel en kombination
 af godt (det bedste?) materiel og nogle af de bedste kørere.
 
 --
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.
 |  That is why God made fast motorcycles ..."
 |  -Hunter S. Thompson
 
 
 |  |  | 
    Rune Larsen (07-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Larsen
 | 
 Dato :  07-10-03 20:41
 | 
 |  | Mikkel Christensen wrote:
 
 > Tjah, hvorfor ejer Honda på det nærmeste MotoGP? Det er vel en kombination
 > af godt (det bedste?) materiel og nogle af de bedste kørere.
 
 De har flest penge at kaste efter det hele, og kan derfor købe de bedste
 kørere.
 
 --
 /Rune
 
 
 |  |  | 
  Jacob Hornemann (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Hornemann
 | 
 Dato :  06-10-03 19:59
 | 
 |  | 
 
 Mikkel Christensen wrote:
 
 > Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har domineret
 > den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren),
 
 De dominerede skam også før Carl Fogerty. Du husker måske ikke Doug Polen på
 851'eren?
 Jeg mener efterhånden Ducati har vundet 12 ud af de 15 Superbike sæsonner, der er
 kørt indtil videre.
 
 -Jacob
 
 
 
 |  |  | 
   Mikkel Christensen (07-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  07-10-03 07:33
 | 
 |  | 
 
            Jacob Hornemann <jacobh@hotmail.com> writes:
 > Mikkel Christensen wrote:
 > 
 > > Det var sikker et SuperBike (SBK) løb aka. DucatiCup'en. Ducati har 
 > > domineret den serie i mange år (faktisk lige siden King Carl og 916eren),
 > 
 > De dominerede skam også før Carl Fogerty. Du husker måske ikke Doug Polen 
 > på 851'eren?
 Oh ja. Jeg vil undskylde mig med at jeg ikke havde TV eller råd til MC 
 blade på det tidspunkt    -- 
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.     
                   |  That is why God made fast motorcycles ..."    
                   |  -Hunter S. Thompson
            
             |  |  | 
   Jacob Hornemann (07-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Hornemann
 | 
 Dato :  07-10-03 08:47
 | 
 |  | Jacob Hornemann wrote:
 
 > De dominerede skam også før Carl Fogerty. Du husker måske ikke Doug Polen på
 > 851'eren?
 > Jeg mener efterhånden Ducati har vundet 12 ud af de 15 Superbike sæsonner, der er
 > kørt indtil videre.
 
 Ups, det er 9 ud af 15 mesterskaber Ducati har vundet. Men dominerende kan man vist
 rolig kalde dem...
 Og Doug Polen vandt på 888'eren og ikke 851'eren.
 
 -Jacob
 
 
 
 |  |  | 
  Peder (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder
 | 
 Dato :  06-10-03 13:28
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 6 Oct 2003 12:48:37 +0200, "Thomas Hjort"
 <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:
 >På hotel i England så jeg ved et tilfælde MotoGP superbike eller hvad det nu
 >hedder. Jeg troede først at det var et specielt løb kun for Ducati, da de
 >var over det hele. Men så så jeg pludselig en Gixxer (som lå på en femte
 >plads mener jeg) men eller stod der 999,999,999,999 og så lidt 998 over det
 >hele.
 Det har nok været Superbike - eller som det er kendt: Ducati Cup...
 >Hvordan er reglerne i det løb mht til motor? Og er det muligt at følge med
 >fra Danmark (hvilken kanal?).
 Eurosport plejer at være med.
 >SVJV er gixx 1000 en stærkere MC end 999 så er konkurrenterne droslet eller
 >hvad?
 >
 Joeh. Men HK er ikke alt    Og så er det ikke standardcykler, HK forskellen er formentlig mindre
 end på gademodellerne.
 --
 Peder
 R6 (http://roadracing.netpartner.dk) VWSharan
 AlmeraSRX
            
             |  |  | 
  Underbjerg / Anderse~ (06-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Underbjerg / Anderse~
 | 
 Dato :  06-10-03 19:00
 | 
 |  | SBK løbene er nok desværre en uddøende race, da alle de store japanske
 fabrikker har meldt fra til næste sæson, da der er lavet så mange nye
 regelændringer til 2004. Og de vil bruge alt krudtet WM GP'løbene.
 Der er også flerer tilbøjeligheder til at 600ccm supersports klassen bliver
 bedre og bedre med tiden.
 
 Hilsen
 Torben
 
 
 
 |  |  | 
  Jacob Hornemann (07-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Hornemann
 | 
 Dato :  07-10-03 15:17
 | 
 |  | Underbjerg / Andersen wrote:
 
 > SBK løbene er nok desværre en uddøende race, da alle de store japanske
 > fabrikker har meldt fra til næste sæson, da der er lavet så mange nye
 > regelændringer til 2004. Og de vil bruge alt krudtet WM GP'løbene.
 > Der er også flerer tilbøjeligheder til at 600ccm supersports klassen bliver
 > bedre og bedre med tiden.
 >
 
 Hmm, så vidt jeg ved har Honda ikke meldt fra. Det seneste jeg har hørt er at
 Ten Kate skal stå for den officielle Honda fabriksindsats.
 
 -Jacob
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |