|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Forbandede skivebremselås... Fra : Henrik Thøgersen
 | 
 Dato :  08-10-03 08:51
 | 
 |  | Jeg har gjort det - igen! Sat cyklen i gang med den djævelske indretning,
 der hedder en skivebremselås, SOLIDT monteret på forhjulet.
 
 Og nu er det så jeg spørger - er der nogle, der har en god ide til hvordan
 dette ALDRIG sker igen? For gør jeg det en tredie gang, når jeg nu får
 fundet (endnu) et nyt beslag til kaliberen, ja så ved jeg simpelthen ikke
 hvad der kommer til at ske. Men det bliver dramatisk....
 
 /Thøger
 CBR600 F2
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Pedersen (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Pedersen
 | 
 Dato :  08-10-03 09:06
 | 
 |  | 
 
            "Henrik Thøgersen" <ht@cms-ads.com> wrote in message
 news:bm0fqd$9um$1@sunsite.dk...
 > Jeg har gjort det - igen! Sat cyklen i gang med den djævelske indretning,
 > der hedder en skivebremselås, SOLIDT monteret på forhjulet.
 Det er jo dumt, man risikere at ligge cyklen ned på den måde.
 > Og nu er det så jeg spørger - er der nogle, der har en god ide til hvordan
 > dette ALDRIG sker igen? For gør jeg det en tredie gang, når jeg nu får
 > fundet (endnu) et nyt beslag til kaliberen, ja så ved jeg simpelthen ikke
 > hvad der kommer til at ske. Men det bliver dramatisk....
 >
 Man kan få nogle neon,/gule/pink farvede "elastikker" som man gør fast til
 skivebremselåsen og sætter den anden ende om enten koblings eller bremse
 grebet, så opdager man det når man hopper på cyklen.
 Vældig praktisk, har endnu ikke glemt min lås    Mvh
 Martin
            
             |  |  | 
  Armand (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  08-10-03 17:11
 | 
 |  | 
 Martin Pedersen <martin@SLETDETHERthorgaard.com> skrev i en
 news:bm0gi0$3ec$1@sunsite.dk...
 > "Henrik Thøgersen" <ht@cms-ads.com> wrote in message
 > news:bm0fqd$9um$1@sunsite.dk...
 > > Jeg har gjort det - igen! Sat cyklen i gang med den djævelske
 indretning,
 > > der hedder en skivebremselås, SOLIDT monteret på forhjulet.
 > > Og nu er det så jeg spørger - er der nogle, der har en god ide til
 hvordan
 > > dette ALDRIG sker igen?
 >
 > Man kan få nogle neon,/gule/pink farvede "elastikker" som man gør fast til
 > skivebremselåsen og sætter den anden ende om enten koblings eller bremse
 > grebet, så opdager man det når man hopper på cyklen.
 > Vældig praktisk, har endnu ikke glemt min lås    Jeg har for nyligt set én, som jeg selv har overværet tilte p.g.a. en
 skivelås, benytte en gammel tennis-sok som indpakning af låsen når den
 ligger ubrugt under sædet. Når låsen er monteret bruges sokken til at binde
 omkring en af styrenderne som reminder - mere teknisk behøver det ikke at
 være!
 Utimativt kan man fremstille et monteringsbeslag til låsen, hvorpå en
 kontakt er forbundet  til nødstop-kredløbet, således at motoren ikke vil
 starte uden at låsen er "parkeret" i holderen !
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
  Mikkel Christensen (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  08-10-03 09:06
 | 
 |  | 
 
            Henrik Thøgersen <ht@cms-ads.com> writes:
 > Og nu er det så jeg spørger - er der nogle, der har en god ide til hvordan
 > dette ALDRIG sker igen? 
 At du fremover husker at tage den af inden du kører?    Jeg har set flere der har en tydelig snor fra låsen og op til gashåndtaget.
 Sådan som en lille reminder. Men det kræver selvfølgelig at du husker
 snoren...    Jeg har selv lavet stuntet et par gange, men heldigvis altid når jeg
 skulle bakke ud. Så skaderne har, indtil nu, været minimale.
 -- 
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.     
                   |  That is why God made fast motorcycles ..."    
                   |  -Hunter S. Thompson
            
             |  |  | 
  Wheeler (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wheeler
 | 
 Dato :  08-10-03 09:30
 | 
 |  | Mikkel Christensen wrote:
 
 
 > Jeg har selv lavet stuntet et par gange, men heldigvis altid når jeg
 > skulle bakke ud. Så skaderne har, indtil nu, været minimale.
 
 
 [KLIP]
 
 Ja, "trixet" med at parkere på en sådan måde, man bliver nødt til at bakke
 ud, er også en mulighed!
 
 Wheeler
 VFR 750F
 TDR 125R
 
 
 
 |  |  | 
   Kristoffer Lippert (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kristoffer Lippert
 | 
 Dato :  08-10-03 14:45
 | 
 |  | [snip]
 > [KLIP]
 >
 > Ja, "trixet" med at parkere på en sådan måde, man bliver nødt til at bakke
 > ud, er også en mulighed!
 >
 > Wheeler
 > VFR 750F
 > TDR 125R
 
 Det bruger jeg også. - Og den ene gang jeg fik parkeret så jeg kunne kører
 ligeud, gik det også næsten galt. Anyway, det virker at parkere så man skal
 bakke lidt først, og så bare sætte låsen så tæt på gaffel benet som muligt,
 så man ikke når at bakke mere end 10cm før det siger klonk.
 
 Mvh
 Kristoffer
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik Steen Larsen (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen
 | 
 Dato :  08-10-03 09:03
 | 
 |  | > Jeg har gjort det - igen! Sat cyklen i gang med den djævelske indretning,
 > der hedder en skivebremselås, SOLIDT monteret på forhjulet.
 >
 > Og nu er det så jeg spørger - er der nogle, der har en god ide til hvordan
 > dette ALDRIG sker igen?
 
 1: undlad at bruge skivebremselås
 
 eller
 
 2: sæt sådan en orange wire fast fra låsen op til bremsegrebet.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Hans Paulin (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  08-10-03 10:04
 | 
 |  | 
 
            Henrik Thøgersen wrote:
 > er der nogle, der har en god ide til
 > hvordan dette ALDRIG sker igen?
 ....jeg beskrev her inde for nogle år siden, hvordan jeg havde lavet et
 beslag med en "dørkontakt" på, som er beregnet til min skivebremselås...
 ....kort sagt laver du en anordning i stål e.l. med et hul i til
 skivebremsens tap sådan, at når låsen er låst fast på beslaget, udløser
 den kontakten (en gammel dørkontakt fra en bil eller et køleskab), som
 så slutter en strøm til fx. bibberen til blinklyset (eller for den sags
 skyld hornet)...
 ....beslaget kan man bolte fast ved fx. den ene støddæmper...
 ....sætter man tænding på inden skivebremselåsen er kommet op på sin
 plads, går alarmen...
 -- 
                Med venlig hilsen
                          Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286 |  |  | 
  Steen Gruby (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen Gruby
 | 
 Dato :  08-10-03 22:11
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 8 Oct 2003 11:04:19 +0200, "Hans Paulin"
 <hans_fjernes_@it.invalid> wrote:
 Hej Hans.
 >
 >...kort sagt laver du en anordning i stål e.l. med et hul i til
 >skivebremsens tap sådan, at når låsen er låst fast på beslaget, udløser
 >den kontakten (en gammel dørkontakt fra en bil eller et køleskab), som
 >så slutter en strøm til fx. bibberen til blinklyset (eller for den sags
 >skyld hornet)...
 >
 Jeg er delvist enig.
 Jeg ville i stedet montere en holder til låsen hvor den sidder når den
 ikke er i brug (jeg har sådan een til min lås), og så installere en
 lille switch i holderen der sidder i serie med dødemandsknappen.
 Hvis låsen ikke sidder i sin "hvilepossition" kan cyklen ikke startes.
 Simpelt at lave og effektivt    Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk |  |  | 
   Steen Gruby (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen Gruby
 | 
 Dato :  08-10-03 22:27
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 08 Oct 2003 22:11:05 +0100, Steen Gruby
 <steen.gruby@(at)gruby.dk> wrote:
 Hov.
 >
 >Jeg ville i stedet montere en holder til låsen hvor den sidder når den
 >ikke er i brug (jeg har sådan een til min lås), og så installere en
 >lille switch i holderen der sidder i serie med dødemandsknappen.
 >Hvis låsen ikke sidder i sin "hvilepossition" kan cyklen ikke startes.
 >Simpelt at lave og effektivt    >
 Så glemte jeg lige at skrive, at det også vil virke som en skjult
 startspærre hvis låsen blot brækkes op og dermed ikke kan sættes i sin
 holder.
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk |  |  | 
    Hans Paulin (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  08-10-03 23:21
 | 
 |  | 
 
            Steen Gruby wrote:
 > Så glemte jeg lige at skrive, at det også vil virke som en skjult
 > startspærre hvis låsen blot brækkes op og dermed ikke kan sættes i sin
 > holder.
 ....U are right!    ....jeg er glad for at *nogen* trods alt har læst mine visdomsord...
 *host*    -- 
                Med venlig hilsen
                          Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286 |  |  | 
   Hans Paulin (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  08-10-03 23:20
 | 
 |  | 
 
            Steen Gruby wrote:
 > On Wed, 8 Oct 2003 11:04:19 +0200, "Hans Paulin"
 > <hans_fjernes_@it.invalid> wrote:
 >
 > Hej Hans.
 >>
 >> ...kort sagt laver du en anordning i stål e.l. med et hul i til
 >> skivebremsens tap sådan, at når låsen er låst fast på beslaget,
 >> udløser den kontakten (en gammel dørkontakt fra en bil eller et
 >> køleskab), som så slutter en strøm til fx. bibberen til blinklyset
 >> (eller for den sags skyld hornet)...
 >>
 > Jeg er delvist enig.
 >
 > Jeg ville i stedet montere en holder til låsen hvor den sidder når den
 > ikke er i brug (jeg har sådan een til min lås), og så installere en
 > lille switch i holderen
 ....det var dét, jeg foreslog (og har lavet) - bortset fra, at en switch
 kræver en større nøjagtighed en en dørkontakt ved fremstillingen af
 beslaget, da vandringen er mindre...
 > der sidder i serie med dødemandsknappen.
 ....tar jeg fejl, eller foreslog Armand dét, da temaet var oppe og
 vende - for som sagt nogle år siden?    > Hvis låsen ikke sidder i sin "hvilepossition" kan cyklen ikke startes.
 ....korrekt!    > Simpelt at lave og effektivt    ....jepz!    -- 
                Med venlig hilsen
                          Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286 |  |  | 
    Steen Gruby (09-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen Gruby
 | 
 Dato :  09-10-03 00:38
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 9 Oct 2003 00:19:34 +0200, "Hans Paulin"
 <hans_fjernes_@it.invalid> wrote:
 Hej Hans.
 >
 >...det var dét, jeg foreslog (og har lavet) - bortset fra, at en switch
 >kræver en større nøjagtighed en en dørkontakt ved fremstillingen af
 >beslaget, da vandringen er mindre...
 >
 Undskyld.
 Jeg har måske ikke læst dit indlæg korrekt, det er min fejl    En microswitch med en lang fjederarm vil være optimal.
 Hvis armen er spændt rimeligt op vil det forhindre at rystelser vil få
 switch'en til at slippe, og kredsløbet til at brydes.
 
 >> der sidder i serie med dødemandsknappen.
 >
 >...tar jeg fejl, eller foreslog Armand dét, da temaet var oppe og
 >vende - for som sagt nogle år siden?    >
 Det har jeg ikke bemærket, men Armand har det med at komme os andre i
 forkøbet, så det har du nok ret i.
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk |  |  | 
     Hans Paulin (09-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  09-10-03 00:05
 | 
 |  | 
 
            Steen Gruby wrote:
 > Undskyld.
 > Jeg har måske ikke læst dit indlæg korrekt, det er min fejl    ....nej, må jeg *nu* være hér; det var mit dårligt formulerede indlæg,
 der var årsag til misfortolkningen!...    > En microswitch med en lang fjederarm vil være optimal.
 ....might bee...    > Hvis armen er spændt rimeligt op vil det forhindre at rystelser vil få
 > switch'en til at slippe, og kredsløbet til at brydes.
 ....*dørkontakt*    ....såen én fra en VW type 1 årgang '64 med en galopskrue i...    (man er vel udlært på lageret hos VW)    >> ...tar jeg fejl, eller foreslog Armand dét, da temaet var oppe og
 >> vende - for som sagt nogle år siden?    >>
 > Det har jeg ikke bemærket, men Armand har det med at komme os andre i
 > forkøbet, så det har du nok ret i.
 ....søgte på Google, men nej...
 ....fik ellers ros af Armand'en ved min indtræden i gruppen for en 3 år
 siden - netop på grund af min skivebremselåseholder...    -- 
                Med venlig hilsen
                          Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286 |  |  | 
      -V- (09-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : -V-
 | 
 Dato :  09-10-03 02:11
 | 
 |  | 
 
            Hans Paulin wrote:
 > ...fik ellers ros af Armand'en
 Så kan man heller ikke nå højere...   -V-
            
             |  |  | 
       Hans Paulin (09-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  09-10-03 07:53
 | 
 |  |  |  |  | 
        Armand (09-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  09-10-03 15:18
 | 
 |  | 
 Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
 news:bm314m$245l$1@news.cybercity.dk...
 > -V- wrote:
 > > Hans Paulin wrote:
 > >
 > >> ...fik ellers ros af Armand'en
 > >
 > > Så kan man heller ikke nå højere...   >
 > ...hæ hæ...    I mangler vist at opleve at jeg tager de gamle sergent-manerer fra min
 værnepligtstid frem :-|
   --
 Armand.
 (der kan rose videre ved at bekræfte at Paulins trick er så simpelt og
 effektivt at det ovenikøbet har sat sig så godt fast i erindringen at den
 (jo) kom frem igen ved læsningen af denne tråd)
            
             |  |  | 
         Hans Paulin (09-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  09-10-03 22:57
 | 
 |  | 
 "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:bm3skh$ja2$2@news.cybercity.dk...
 > I mangler vist at opleve at jeg tager de gamle sergent-manerer fra min
 > værnepligtstid frem :-|
 ....ka squtte hidse mig op...    ....min far var løjtnant, hjemmeværnsmand, jæger, skydeinstruktør og
 tidligere modstandsmand...
 ....og min 1. værkfører var gammel SS'er fra Østfronten, så dét...    > Armand.
 > (der kan rose videre ved at bekræfte at Paulins trick er så simpelt og
 > effektivt at det ovenikøbet har sat sig så godt fast i erindringen at
 den
 > (jo) kom frem igen ved læsningen af denne tråd)
 ....Tak!    -- 
                Med venlig hilsen
                          Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286 |  |  | 
  Henrik Nielsen - Rap~ (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~
 | 
 Dato :  08-10-03 10:59
 | 
 |  | 
 
            Brug dødemandsknappen hver gang du montere den. Parkér altid forhjulet mod
 en mur e.l., så du er nødt til at bakke, inden du kører.
 --
 Mvh.
 Henrik
http://RaptorMC.dk Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
            
             |  |  | 
  Jes Vestervang (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  08-10-03 20:26
 | 
 |  | 
 
            Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
 > Brug dødemandsknappen hver gang du montere den. Parkér altid forhjulet mod
 > en mur e.l., så du er nødt til at bakke, inden du kører.
 Eller montér låsen i den ende, du ved du vil komme fra, næste gang du skal
 ud at køre. Siden jeg begyndte med det, har jeg ikke glemt låsen en eneste
 gang. Nåja, det er selvfølgelig også altid godt at skivelåsen har en farve,
 der er til at få øje på... neonpinkgulgrønagtigt    -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
   Armand (09-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  09-10-03 15:11
 | 
 |  | 
 Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev i en
 news:fv4e51-b51.ln1@svedig-gnu.fake...
 > Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
 >
 > >  Parkér altid forhjulet mod en mur e.l., så du er nødt til at bakke,
 inden du kører.
 En god ide jeg fuldt ud kan henholde mig til!
 > Eller montér låsen i den ende, du ved du vil komme fra, næste gang du skal
 > ud at køre.
 - - - - - - - Hvilket er svært at sammenpasse med det gode trick med at
 parkere op imod en væg! Det er vel kun Frederik XI på Sønderborg slot der
 magter at komme dén vej :-/       --
 Armand.
            
             |  |  | 
    Jes Vestervang (09-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  09-10-03 20:13
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > 
 > Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev:
 >> Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
 >>
 >> Eller montér låsen i den ende, du ved du vil komme fra, næste gang du
 >> skal ud at køre.
 > 
 > - - - - - - - Hvilket er svært at sammenpasse med det gode trick med at
 > parkere op imod en væg!
 Ende != side    Altså man monterer låsen i bagenden, hvis man ankommer
 bagfra    > Det er vel kun Frederik XI på Sønderborg slot der
 > magter at komme dén vej :-/       *lol*
 -- 
 mvh Jes Vestervang
            
             |  |  | 
  Bo-gsxR (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo-gsxR
 | 
 Dato :  08-10-03 11:21
 | 
 |  | > Jeg har gjort det - igen! Sat cyklen i gang med den djævelske indretning,
 > der hedder en skivebremselås, SOLIDT monteret på forhjulet.
 
 grunden til at der sker noget, når du begynder at køre med låsen monteret,
 er fordi du sætter den forkert, og cyklen kan nå op i "fart" før låsen
 stopper
 den.
 
 Løsning: Sæt skivelåsen fast  helt op af bremsekaliberen, så cyklen kun kan
 trille max 5 cm.!!
 så sker der intet ved at du glemmer den, gør selv dette og har testet
 resultatet
 flere gange.
 
 bo-gsxR
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Hansen (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Hansen
 | 
 Dato :  08-10-03 12:17
 | 
 |  | Man kan få en skivelås med "alarm". Det burde kunne gøre det. Den vil hyle
 når du skubber til maskinen, eller prøver at sætte den ned fra støttebenet.
 
 Den er fra "Xena" og på æsken står der Disc Lock Alarm. Kan sikkert fåes hos
 en hvilken som helst MC forhandler. Og koster omkring 649,-
 
 ...//Peter H
 ...//CBR 600 F4 1999
 
 
 "Henrik Thøgersen" <ht@cms-ads.com> wrote in message
 news:bm0fqd$9um$1@sunsite.dk...
 > Jeg har gjort det - igen! Sat cyklen i gang med den djævelske indretning,
 > der hedder en skivebremselås, SOLIDT monteret på forhjulet.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bjørn S (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn S
 | 
 Dato :  08-10-03 12:30
 | 
 |  | 
 
            Peter Hansen wrote:
 > Man kan få en skivelås med "alarm". Det burde kunne gøre det. Den vil hyle
 > når du skubber til maskinen, eller prøver at sætte den ned fra støttebenet.
 > Den er fra "Xena" og på æsken står der Disc Lock Alarm. Kan sikkert fåes hos
 > en hvilken som helst MC forhandler. Og koster omkring 649,-
 Ja indtil batteriet er tomt, eller, hvis skidtet fungerer.
 Jeg har haft 2 af slagsen, ideen er god, men tekniken bag for ringe    Stemmer selv for snoren, men J.C.Kløve har også et god tip, måske ham selv
 vil røbe det ??
 --
 /Bjørn, som selv har snuset til den jydske muld til TPT grundet glæmt lås
 :-/ 
            
             |  |  | 
   Dak (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dak
 | 
 Dato :  08-10-03 13:30
 | 
 |  | 
 "Bjørn S" <bjosko@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:bm0sfh$p76$1@abbeden.bunk.cc...
 > Peter Hansen wrote:
 >
 > > Man kan få en skivelås med "alarm". Det burde kunne gøre det. Den vil
 hyle
 > > når du skubber til maskinen, eller prøver at sætte den ned fra
 støttebenet.
 >
 > > Den er fra "Xena" og på æsken står der Disc Lock Alarm. Kan sikkert fåes
 hos
 > > en hvilken som helst MC forhandler. Og koster omkring 649,-
 >
 > Ja indtil batteriet er tomt, eller, hvis skidtet fungerer.
 > Jeg har haft 2 af slagsen, ideen er god, men tekniken bag for ringe    jeg har selv den omtalte XENA lås og den virker altså upåklagelig. Fordi
 hvis jeg tænder for min mc så går den automatisk i gang pga. rystelserne og
 hvis den er ved at løbe tør for strøm så giver den en anden lyd fra sig i
 flere døgn indtil man fjerne batteriet (folk kigger bare lidt underlig på en
 når man kører rundt med en hylende alarm i lommen.    ). Så jeg kan kun
 rekommandere den pågældende alarm.
 Dak
 Suzuki GS500Ev
            
             |  |  | 
   J.C.Kløve (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J.C.Kløve
 | 
 Dato :  08-10-03 16:15
 | 
 |  | 
 
            Så var det lige at Bjørn S Skrev
 > Peter Hansen wrote:
 >
 >> Man kan få en skivelås med "alarm". Det burde kunne gøre det. Den
 >> vil hyle når du skubber til maskinen, eller prøver at sætte den
 >> ned fra støttebenet.
 >
 >> Den er fra "Xena" og på æsken står der Disc Lock Alarm. Kan
 >> sikkert fåes hos en hvilken som helst MC forhandler. Og koster
 >> omkring 649,-
 >
 > Ja indtil batteriet er tomt, eller, hvis skidtet fungerer.
 > Jeg har haft 2 af slagsen, ideen er god, men tekniken bag for
 ringe
 >    Stemmer selv for snoren, men J.C.Kløve har også et god tip,
 > måske ham selv vil røbe det ??
 Har jeg gjort - og det virker
 -- 
 Dun@nt
 XJ600 - 51J (der kan erhverves)
http://www.dfmc.dk/?id=223 |  |  | 
  Peter Graff (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Graff
 | 
 Dato :  08-10-03 13:02
 | 
 |  | Sæt noget i tændingslåsen, f.eks en modificeret strip i en eller anden stærk
 fave.
 
 MVH
 
 Peter Graff
 
 
 
 
 |  |  | 
  Anders Jensen (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Jensen
 | 
 Dato :  08-10-03 12:45
 | 
 |  | Jeg har et grotesk stort klistermærke under speedometeret hvor der står at
 jeg skal huske at fjerne skivelåsen.
 
 MVH Anders ( AREA51 )
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ole Sørensen (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Sørensen
 | 
 Dato :  08-10-03 13:31
 | 
 |  | 
 
            > Og nu er det så jeg spørger - er der nogle, der har en god ide til hvordan
 > dette ALDRIG sker igen? For gør jeg det en tredie gang, når jeg nu får
 > fundet (endnu) et nyt beslag til kaliberen, ja så ved jeg simpelthen ikke
 > hvad der kommer til at ske. Men det bliver dramatisk....
 Med min abus-lås medfulgte der en lille magnet-dims, man placerer over
 tændingslåsen! - Simpelt, fikst & billigt....jeg er overbevidst om, at den
 har reddet mig fra selvsamme stunt flere gange    Så køb en lille (billig) magnet, der kan dække din tændingslås....virker
 hver gang!
            
             |  |  | 
  Dun@nt (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dun@nt
 | 
 Dato :  08-10-03 09:46
 | 
 |  | 
 
            Så var det lige at Henrik Thøgersen Skrev
 > Jeg har gjort det - igen! Sat cyklen i gang med den djævelske
 > indretning, der hedder en skivebremselås, SOLIDT monteret på
 > forhjulet.
 >
 > Og nu er det så jeg spørger - er der nogle, der har en god ide til
 > hvordan dette ALDRIG sker igen? For gør jeg det en tredie gang, når
 > jeg nu får fundet (endnu) et nyt beslag til kaliberen, ja så ved
 > jeg simpelthen ikke hvad der kommer til at ske. Men det bliver
 > dramatisk....
 >
 > /Thøger
 > CBR600 F2
 Jeg bruger en ganske almindelig magnet, jeg sætter på tændingslåsen -
 så kan jeg ikke få nøglen i - uden at blive mindet om løsen - Den
 kreative, kan jo sætte en tekst på ala -" Husk låsen fjols"    -- 
 Dun@nt
 XJ600 - 51J (der kan erhverves)
http://www.dfmc.dk/?id=223 |  |  | 
  Brian Lænø (08-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Lænø
 | 
 Dato :  08-10-03 18:01
 | 
 |  | 
 "Henrik Thøgersen"  skrev
 > Jeg har gjort det - igen! Sat cyklen i gang med den djævelske indretning,
 > der hedder en skivebremselås, SOLIDT monteret på forhjulet.
 >
 > Og nu er det så jeg spørger - er der nogle, der har en god ide til hvordan
 > dette ALDRIG sker igen? For gør jeg det en tredie gang, når jeg nu får
 > fundet (endnu) et nyt beslag til kaliberen, ja så ved jeg simpelthen ikke
 > hvad der kommer til at ske. Men det bliver dramatisk....
 
 Som så mange andre allerede har sagt, sæt en snor op til
 styret/tændingslåsen.
 Hvis du parkere længere tid af gangen, så udskift låsen med en kraftig
 kædelås / bøjlelås.
 Der er ikke ret meget sikkerhed i en skivebremselås.
 
 --
 Brian
 Cagiva Elefant 750
 
 
 
 
 |  |  | 
  martin (09-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : martin
 | 
 Dato :  09-10-03 06:35
 | 
 |  | sørg for at parkere med forhjulet op imod noget, sledes at du er nødt til at
 trække cyklen baglens, INDEN du kan køre. så monterer du skrivelåsen lige
 ved caliperen således at cyklen ikke kan køre baglæns.
 på den måde opdager man låsen uden at smadre noget.( virker for mig )
 
 Martin
 CBR900RR 98'
 
 "Henrik Thøgersen" <ht@cms-ads.com> wrote in message
 news:bm0fqd$9um$1@sunsite.dk...
 > Jeg har gjort det - igen! Sat cyklen i gang med den djævelske indretning,
 > der hedder en skivebremselås, SOLIDT monteret på forhjulet.
 >
 > Og nu er det så jeg spørger - er der nogle, der har en god ide til hvordan
 > dette ALDRIG sker igen? For gør jeg det en tredie gang, når jeg nu får
 > fundet (endnu) et nyt beslag til kaliberen, ja så ved jeg simpelthen ikke
 > hvad der kommer til at ske. Men det bliver dramatisk....
 >
 > /Thøger
 > CBR600 F2
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Christian Knudsen (11-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Knudsen
 | 
 Dato :  11-10-03 15:49
 | 
 |  | "Henrik Thøgersen" <ht@cms-ads.com> skrev i en meddelelse
 news:bm0fqd$9um$1@sunsite.dk...
 > Jeg har gjort det - igen! Sat cyklen i gang med den djævelske indretning,
 > der hedder en skivebremselås, SOLIDT monteret på forhjulet.
 >
 > Og nu er det så jeg spørger - er der nogle, der har en god ide til hvordan
 > dette ALDRIG sker igen? For gør jeg det en tredie gang, når jeg nu får
 > fundet (endnu) et nyt beslag til kaliberen, ja så ved jeg simpelthen ikke
 > hvad der kommer til at ske. Men det bliver dramatisk....
 >
 > /Thøger
 > CBR600 F2
 >
 
 Det nemmeste er at sætte den så tæt op af skiven som muligt. Jeg har glemt
 min to gange, og ikke ødelagt noget nogle af gangene, fordi man ikke engang
 når at køre 2 km/t inden man rammer låsen.
 Folk der sætter den i toppen af skiven er dem der laver cafe-fejlen. Der kan
 man nå at komme op på 10km/t, hvorved sandsynligheden for at man vælter er
 stor...
 
 mvmch
 christian
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |