|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Dam, man skal sku passe på når man polere ~ Fra : Moller
 | 
 Dato :  13-10-03 12:04
 | 
 |  | Heysa,
 
 Ja, nu fik jeg mig en af de dersens fede dremel sæt, med forlængerslange
 til præcisions arbejde + poler spidser :) så tænkte jeg at nu skal vi
 afprøve om poleret porte gir bedre flow... og dam, det mærkes :) nu skal jeg
 virkelig dyse op, da Tomgangen er så mager at den skal ha lidt choker på for
 at holde sig i live, selv når den er varm...  Men på den anden side :) det
 er jo ikke benzin forbruget man går efter, så nu ryger der en støre
 tomgangsdyse på :)
 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 251 CDi... køre, men vil ikke holde stille :)
 Suzuki GSF 1200 S .. punkteret, og vendter på et sæt BT-010/020 kombi
 sæt :)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Hekto (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  13-10-03 12:17
 | 
 |  | 
 
            In article <3f8a865a$0$250$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com 
 says...
 >     Ja, nu fik jeg mig en af de dersens fede dremel sæt, med forlængerslange
 > til præcisions arbejde + poler spidser :) så tænkte jeg at nu skal vi
 > afprøve om poleret porte gir bedre flow... og dam, det mærkes :) nu skal jeg
 > virkelig dyse op, da Tomgangen er så mager at den skal ha lidt choker på for
 > at holde sig i live, selv når den er varm...  Men på den anden side :) det
 > er jo ikke benzin forbruget man går efter, så nu ryger der en støre
 > tomgangsdyse på :)
 > 
 He! He!
 Det der er sket, er at du har udvidet porten (selvfølgelig).
 Det 'pumpevolumen du har til rådighed, er uændret(krumtaphus/stempel).
 Samme volumen, samme tidsrum, øget tværsnitsareal = lavere 
 lufthastighed = mindre sug.
 Du får derved ikke suget så meget benzin ud af dysen, som før.
 Du sætter en støre dyse i; men forbruget er sikkert uændret, idet du 
 efter ændringen, givetvis vil tilføre samme mængde benzin som før.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
  Henrik Steen Larsen (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen
 | 
 Dato :  13-10-03 12:46
 | 
 |  | >     Ja, nu fik jeg mig en af de dersens fede dremel sæt, med
 forlængerslange
 > til præcisions arbejde + poler spidser :) så tænkte jeg at nu skal vi
 > afprøve om poleret porte gir bedre flow... og dam, det mærkes :)
 
 Hvordan mærker du det?
 
 Større tophastighed eller bedre moment eller ?
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Moller (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  13-10-03 13:02
 | 
 |  | 
 "Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
 news:bme3a6$18lv$1@news.cybercity.dk...
 > >     Ja, nu fik jeg mig en af de dersens fede dremel sæt, med
 > forlængerslange
 > > til præcisions arbejde + poler spidser :) så tænkte jeg at nu skal vi
 > > afprøve om poleret porte gir bedre flow... og dam, det mærkes :)
 >
 > Hvordan mærker du det?
 
 Køre en tur :) og vudere ind om det har ændret sig eller ej.... og så
 tjekker man jo lige tændrøret nu man er i gang :)
 
 >
 > Større tophastighed eller bedre moment eller ?
 
 Toppen er forøeget en lille smule, eller rettere, den har lettere ved at
 holde toppen :) men som sagt den skal dyses om efter sådan en oparation, så
 jeg vil gætte på det mærkes bedre når den er dyset til.
 
 Ellers mærkes det også i at den har fået et jævnt bedre træk over hele
 feltet, men som sagt, jeg har jo udvidet udstødningsporten, og kun meget
 lidt rørt ved porttimingen, da jeg i første omgang vil passe på ikke at
 midste for meget af den bund jeg nu engang har (meget lille på en 2 takter),
 så det er ikke den vilde forøgelse, men på en MZ med 21 heste som standard,
 så mærkes en lille forøgelse langt mere end på f.eks. min B12 som har 115 på
 røven.
 
 VH
 Lars Molnit
 
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Hekto (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  13-10-03 14:12
 | 
 |  | 
 
            In article <3f8a93e5$0$245$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com 
 says...
 > 
 >     Ellers mærkes det også i at den har fået et jævnt bedre træk over hele
 > feltet, men som sagt, jeg har jo udvidet udstødningsporten, og kun meget
 > lidt rørt ved porttimingen, da jeg i første omgang vil passe på ikke at
 > midste for meget af den bund jeg nu engang har (meget lille på en 2 takter),
 > så det er ikke den vilde forøgelse, men på en MZ med 21 heste som standard,
 > så mærkes en lille forøgelse langt mere end på f.eks. min B12 som har 115 på
 > røven.
 Kom lige i tanker om den her:
http://www.bmzrc.org.uk/ Du kender den sikkert. Når MZ-race bliver vildt!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
    Moller (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  13-10-03 14:19
 | 
 |  | 
 
            > Kom lige i tanker om den her:
 >
 > http://www.bmzrc.org.uk/ >
 > Du kender den sikkert. Når MZ-race bliver vildt!
     Yepsen :) den er kanon den side, har brugt en del af deres tips omkring
 afjedring osv... nu mangler jeg bare at finde de 17" fælge som de er kommet
 frem til er optimale :) og samtidig gir goe dækvalg osv... og og og... :)
 men jeg er detsvære ikke under restrictioner som dem, så mon ik det 300cc
 stempel ryger i om et års tid :) når jeg har fundet en Mikuni VM32 kabunade
 :) eller boret det originale op.
     VH
     Lars Molnit
     Dam, ender sgu snart med at jeg bare sku ha købt en RD-350.... det er
 nok billigere.
            
             |  |  | 
    Moller (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  13-10-03 14:27
 | 
 |  |  |  |  | 
     Hans Joergensen (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  13-10-03 14:38
 | 
 |  | Moller wrote:
 >     Den der dåse under sadlen, hvis det er NOS, så er det lige en tand for
 > vildt *GGG*
 
 Det ligner altså mest gearkasse-udluftning ..
 
 // Hans
 --
 Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
 købes for rimelig pris!
 
 
 |  |  | 
     Hekto (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  13-10-03 14:47
 | 
 |  | 
 
            In article <3f8aa7c6$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com 
 says...
 >     hmmm, tjek lige http://www.bmzrc.org.uk/newpics/ian.jpg > 
 >     Den der dåse under sadlen, hvis det er NOS, så er det lige en tand for
 > vildt *GGG*
 > 
 
 Arrrh! ... næppe!? Mon ikke det enten er til olie eller til opsamling 
 af oliesavl?
 Ellers bliver der generelt gået til vaflerne i flg. billederne!!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
      Moller (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  13-10-03 15:35
 | 
 |  | 
 "Hekto" <hekto.nospam@hekto.dk> skrev i en meddelelse
 news:MPG.19f4cb29befbcaf1989a2e@news.cybercity.dk...
 > In article <3f8aa7c6$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, news@molnit.com
 > says...
 > >     hmmm, tjek lige http://www.bmzrc.org.uk/newpics/ian.jpg > >
 > >     Den der dåse under sadlen, hvis det er NOS, så er det lige en tand
 for
 > > vildt *GGG*
 > >
 >
 > Arrrh! ... næppe!? Mon ikke det enten er til olie eller til opsamling
 > af oliesavl?
     Oliepumpen er afmonteret, de køre med premix :) ... jeg har godt hørt
 det med olieopsamling fra gearkassen ??? men hvordan funker dette... smider
 man en slange i hvor proppen normalt sider ??? eller hvordan...
     Og NOS er ikke godkent til brug i MZ race, lige som der står at de ikke
 må montere vandkøling *GGG* dam, hvis de måtte dette, så ville en del af dem
 nok drøne rundt med vandkøling, og en del flere heste :) end ca. de 30 de
 opnår, under gældene restrictioner.... ku være et sjovt project :)
 > Ellers bliver der generelt gået til vaflerne i flg. billederne!!
     Ja, man skal ikke grine af dem, for de smider maskinerne ned i vinkler
 som mange med >100k racere ville ønske de ku præstere...
     Men det er et godt eksempel på at det er køren og viljen til at gøre
 det, og ikke maskinen der sætter begrænsningerne :)
     VH
     Lars Molnit
            
             |  |  | 
       Hekto (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  13-10-03 21:05
 | 
 |  | 
 
            In article <3f8ab7cb$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
 >    Oliepumpen er afmonteret, de køre med premix :) ... jeg har godt hørt
 > det med olieopsamling fra gearkassen ??? men hvordan funker dette... smider
 > man en slange i hvor proppen normalt sider ??? eller hvordan...
 > 
 Jeg gik også ud fra at de kørte på premix; men jeg kan ikke rigtigt 
 forklare at dunken sidder så højt. Det kan være dræn fra indsugningen; 
 men den er nok uden kasse/dæmper, og så er der gearkassen tilbage. Jeg 
 kan bare heller ikke se grund til at der skulle være problemer med 
 olisavl fra gearkassen på en 2T'er, med mindre at simmerringene har 
 svært ved at holde tæt, så der kommer tryk på gearkassehuset???
 >     Og NOS er ikke godkent til brug i MZ race, lige som der står at de ikke
 > må montere vandkøling *GGG* dam, hvis de måtte dette, så ville en del af dem
 > nok drøne rundt med vandkøling, og en del flere heste :) end ca. de 30 de
 > opnår, under gældene restrictioner.... ku være et sjovt project :)
 De fleste kører vist med rimeligt uoriginale topstykker og cylindre, 
 efter billederne at dømme???
 > 
 >     Ja, man skal ikke grine af dem, for de smider maskinerne ned i vinkler
 > som mange med >100k racere ville ønske de ku præstere...
 > 
 >     Men det er et godt eksempel på at det er køren og viljen til at gøre
 > det, og ikke maskinen der sætter begrænsningerne :)
 > 
 Yep! ... og sikkert f...... sjovt!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
        Moller (13-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  13-10-03 21:23
 | 
 |  | > De fleste kører vist med rimeligt uoriginale topstykker og cylindre,
 > efter billederne at dømme???
 
 Det er uoriginalt stempel (TS250 eller TM250) alt efter om det er port
 eller valve styret... det er den rigtige Cyll, bare taget noget af toppen +
 bunden, samt fjernet en hvis mængde køleribber, da de vejer *GGG* ...
 Toppen, er i de fleste tilfælde modificeret, men den originale bare uden de
 øverste 3cm af køleribber, så vidt jeg kan lure ud fra vedtægter + tunnings
 guiden.
 
 > >     Ja, man skal ikke grine af dem, for de smider maskinerne ned i
 vinkler
 > > som mange med >100k racere ville ønske de ku præstere...
 > >
 > >     Men det er et godt eksempel på at det er køren og viljen til at gøre
 > > det, og ikke maskinen der sætter begrænsningerne :)
 > >
 > Yep! ... og sikkert f...... sjovt!
 
 Endnu en grund til at man forbander at Danmark er et F.. U-land inden
 for motorsport, det vil kun kunne lade sig gøre hvis der var baner nok, så
 der blev plads til dem.
 
 VH
 Lars Molnit
 
 
 
 
 |  |  | 
         Hekto (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  14-10-03 08:51
 | 
 |  | 
 
            In article <bmf1ji$qi7$1@sunsite.dk>, news@molnit.com says...
 > 
 >     Endnu en grund til at man forbander at Danmark er et F.. U-land inden
 > for motorsport, det vil kun kunne lade sig gøre hvis der var baner nok, så
 > der blev plads til dem.
 > 
 Ja, sådan lidt søndags-race, sammen med klubben.
 Så skal man have licens, så skal man have ambulance, så skal man ....
 Man burde lave sin egen private racerbae; men dér gælder sikkert de 
 samme regler, ligesom man skal følge arbejdstilsynets regler, når man 
 plukker æbler hjemme i haven.  ;0)
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
 |  |