|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | synsfolk gode til bremseskiver? Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  14-10-03 15:33
 | 
 |  | Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger 7,5
 som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker de det
 altid?
 
 vh
 Torben
 
 
 
 
 |  |  | 
  Hekto (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  14-10-03 14:45
 | 
 |  | 
 
            In article <3f8c056e$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com 
 says...
 > Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger 7,5
 > som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker de det
 > altid?
 > 
 Jeg har aldrig fået dem målt. De føler på dem, om der er en kant, og 
 så får man en anmærkning, hvis det er det eneste.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
  Hans Olsen (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Olsen
 | 
 Dato :  14-10-03 15:02
 | 
 |  | 
 "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3f8c056e$1@news.carlbro.dk...
 > Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger 7,5
 > som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker de det
 > altid?
 Hej
 Det er vel ikke hvad synshallen gør eller ikke gør, hvis der
 er påtrykt en mindste tykkelse, er det vel for at beholde
 bremse effekten, så det er vel også for din egen og
 ISÆR andres sikkerhed det kommer an på ?????????
 MVH
 Hans Olsen
www.honet.dk |  |  | 
  Ib Jakobsen (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  14-10-03 16:10
 | 
 |  | 
 
            Hans Olsen wrote:
 > Det er vel ikke hvad synshallen gør eller ikke gør, hvis der
 > er påtrykt en mindste tykkelse, er det vel for at beholde
 > bremse effekten, så det er vel også for din egen og
 > ISÆR andres sikkerhed det kommer an på ?????????
 Der er nemlig lige pointen. BMWs K-modeller har det med at revne ved hullerne,
 når de bliver for tynde. Skrækbilledet er nok det jeg så forleden. Godt nok på
 en bil. Den ventilerede var delt, så man havde to halvdele. Den ene part
 slaskede bare med rundt.    --
 Med venlig hilsen
 Ib Jakobsen
            
             |  |  | 
   Armand (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  15-10-03 01:27
 | 
 |  | 
 Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
 news:3F8C11C6.E7BF367E@post.tele.dk...
 >
 > ..............Skrækbilledet er nok det jeg så forleden. Godt nok på
 > en bil. Den ventilerede var delt, så man havde to halvdele. Den ene part
 > slaskede bare med rundt.    Årh hva'.  Det er da vel blot et spørgsmål om at slæbe lidt på bremsen - Så
 bliver sagerne vel holdt på plads. Samtidig er bremsen derved allerede oppe
 på driftstemperatur i tilfælde af behov for katastrofe-opbremsning!     --
 Armand.
 (der li'godt aldrig har set så slidte bremser)
            
             |  |  | 
    Hans Joergensen (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  15-10-03 08:48
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > Årh hva'.  Det er da vel blot et spørgsmål om at slæbe lidt på bremsen - Så
 > bliver sagerne vel holdt på plads. Samtidig er bremsen derved allerede oppe
 > på driftstemperatur i tilfælde af behov for katastrofe-opbremsning!     På biler sker sådan noget typisk fordi skiverne ruster op inde i
 ventileringen ...
 Jeg har set det et par gange, på Mondeo'er dengang jeg var i
 mekanikerlære.. 
 // Hans
 -- 
 Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...
            
             |  |  | 
    Ib Jakobsen (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  15-10-03 16:16
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > Årh hva'.  Det er da vel blot et spørgsmål om at slæbe lidt på bremsen - Så
 > bliver sagerne vel holdt på plads. Samtidig er bremsen derved allerede oppe
 > på driftstemperatur i tilfælde af behov for katastrofe-opbremsning!     >
 Der siger mærkelig når man bremser, sagde manden. Jeg var lige ved at tage en
 lille prøvetur, men kørte dog direkte på lift. Men måtte lige bakke lidt. Først
 da røg pedalen lige i bund. Den inderste den havde så stort hul, at den kunne
 falde ud af bremseklodsens område. Men som Hans siger er det meget almindeligt
 på Fordvogne.
 > (der li'godt aldrig har set så slidte bremser)
 Hvis du så hvad man ser i dag med periodesyn, så opholdt man sig ikke meget i
 trafikken, uden det var nødvendigt.
 --
 Med venlig hilsen
 Ib Jakobsen
            
             |  |  | 
  Gynex (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gynex
 | 
 Dato :  14-10-03 15:37
 | 
 |  | Hejsa
 Jeg har fået målt skiver i synshallen, og der har de en rigtig
 killer-skydelære. Sådan en med spidser på, så den altid vil måle helt ind i
 de dybeste riller, og ikke som dig, måle på de tykkeste steder.
 Desuden er det rigtigt, at det jo også har noget med sikkerheden at gøre.
 Efterhånden som de bliver mere og mere slidte, slår skiverne sig også
 hurtigere.
 -Mit råd er at skifte dem, selvom det er en dyr affære
 
 /Gynex
 
 --
 
 Fjern 111 i email.
 
 
 
 
 |  |  | 
  brian jensen (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : brian jensen
 | 
 Dato :  14-10-03 16:07
 | 
 |  | I synshallen har de en micrometerskrue som måler nede i de riller der kommer
 i en bremseskive
 så hvis du har målt til 7.4 måler de sikkert dem til 7.1 og jeg vil sætte en
 femmer på at de bliver tjekket og at cyklen dumper.
 Men GL hvis du prøver aligevel
 
 Brian
 "Gynex" <gynex111@cykellapper.dk> skrev i en meddelelse
 news:3f8c09ff$0$45368$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hejsa
 > Jeg har fået målt skiver i synshallen, og der har de en rigtig
 > killer-skydelære. Sådan en med spidser på, så den altid vil måle helt ind
 i
 > de dybeste riller, og ikke som dig, måle på de tykkeste steder.
 > Desuden er det rigtigt, at det jo også har noget med sikkerheden at gøre.
 > Efterhånden som de bliver mere og mere slidte, slår skiverne sig også
 > hurtigere.
 > -Mit råd er at skifte dem, selvom det er en dyr affære
 >
 > /Gynex
 >
 > --
 >
 > Fjern 111 i email.
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Tue (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tue
 | 
 Dato :  14-10-03 17:05
 | 
 |  | 
 
            Torben Scheel wrote:
 > Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger
 > 7,5 som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker
 > de det altid?
 De målte min skive på det tyndeste sted. Men i min Hayners står der minimum
 tykkelse "xx to yy mm" men det er ikke det der er afgørende for om de klare
 syn. Det er derimod "Service limit" som står i en kolone bag ved
 minimumsmålene. Og den er lavere end minimumsmålene!!!
 --
 Mvh. Tue
http://www.DFMC.dk/?id=389
http://home1.stofanet.dk/tuesj |  |  | 
  Ukendt (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  14-10-03 20:36
 | 
 |  | Som det absolut første check på min maskine, blev skiverne målt med
 skydelære.
 Skydelæren kom op ad lommen allerede på vej hen til maskinen............
 
 mvh
 Ole
 
 
 
 
 |  |  | 
  Torben Scheel (14-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  14-10-03 20:50
 | 
 |  | Tak for svarene - det gav da lidt røde ører..
 
 Idéen er jo ikke at køre med en farlig maskine - men jeg er ikke helt færdig
 med at finde ud af rækkefølge på syn, istandsættelse og betaling af
 registreringsafgift. Hvis hele forenden skal skiftes, er der jo ingen idé i
 at smide nye skiver på det gamle forhjul.
 
 Hvorom alting er - jeg har lige nærlæst Clymer, og målet står ikke som et
 "limit" men derimod som "Disk thickness" umiddelbart efter "Disk diameter",
 så det kan sagtens være originalmålet. Jeg har lige checket skiverne igen,
 og der er næsten ingen kant, så det passer vist meget godt. Jeg kan så til
 gengæld ikke finde et minimumsmål nogen steder. Hmm.
 
 Nogen FJ1100 ejere der kan hjælpe her? Det er en '84er der (måske) har gået
 63000km (tællervisning - passer meget godt med standen).
 
 vh
 Torben
 
 "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
 news:3f8c056e$1@news.carlbro.dk...
 > Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger 7,5
 > som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker de det
 > altid?
 >
 > vh
 > Torben
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bjørn S (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn S
 | 
 Dato :  15-10-03 08:37
 | 
 |  | Torben Scheel wrote:
 > Hvorom alting er - jeg har lige nærlæst Clymer, og målet står ikke som et
 > "limit" men derimod som "Disk thickness" umiddelbart efter "Disk diameter",
 > så det kan sagtens være originalmålet. Jeg har lige checket skiverne igen,
 > og der er næsten ingen kant, så det passer vist meget godt. Jeg kan så til
 > gengæld ikke finde et minimumsmål nogen steder. Hmm.
 
 På endel modeller står det stemplet i skiven, tæt på navet, måske også på
 din ?
 
 --
 /Bjørn
 
 
 
 |  |  | 
  Lars H. ilm (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars H. ilm
 | 
 Dato :  15-10-03 08:54
 | 
 |  | 
 "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3f8c056e$1@news.carlbro.dk...
 > Jeg kan måle mine forskiver til ~7,4mm (ventilerede) med Clymer siger 7,5
 > som minimum. Er der en chance for at gå gennem syn, eller checker de det
 > altid?
 >
 
 De målte ikke mine igennem,
 de tjekkede bare om den kunne bremse.
 
 Vh
 Lars
 CB650
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (15-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  15-10-03 09:25
 | 
 |  | > De målte ikke mine igennem,
 > de tjekkede bare om den kunne bremse.
 
 Hej Lars
 
 De gider kunn måle hvis der er en tydelig kant. D.v.s. hvis man kan se
 skiverne er slidt op. Den MZ jeg synede i fredags målte de heller ikke
 skiven på, men mer er også langt fra slidgrænsen.
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |