Jacob Scherrebeck wrote:
> Jeg har oplevet at min Honda CM 400 T engang imellem sætter ud, det opleves
> når den står i tomgang, så kan den godt lige sætte ud ganske kort, men
> derefter køre fint igen.....nogle gange sker det også hvis jeg har holdt
> lidt i et lyskryds, og skal til at sætte i gang, så kan den godt sætte lidt
> ud og slå en fis elller to, men derefter kører den fint igen....det samme
> sker også nogle gange, hvis jeg triller ned ad en bakke eller lignende, og
> hvor den ik får så meget gas, så kan den godt sådan "stoppe" med at trække
> ganske få millisekunder (altså faktisk ligesom at den sætter ud). Hvad kan
> dette skyldes?? Har ik nogle gode råd.
Under forudsætning af, at kompression og ventilindstilling er OK: Det 
kunne skyldes for mager blanding fx for lille tomgangsdyse eller en 
begrænsning i benzintilførslen ved 0 - ~1/4 gashåndtagsåbning fx pga 
snavs eller for lav svømmerstand. Det kan hurtigt afsløres ved en CO-måling.
I det andet tilfælde, hvor det sker efter du har sluppet gassen, kan det 
også skyldes en defekt air cut off valve - hvis dine karb'er har den 
funktion. Det er en fjederbelastet membranventil, der regulerer/ændrer 
blandingen netop, når du lukker for gassen - bruges ofte på (Keihins) 
CV-karburatorer, som din CMT vel har?. Den er dyr at udskifte, skulle 
jeg hilse at sige; sælges ofte kun komplet med membran, fjeder og hus 
 
Men start med at rense karb'erne og/eller check dyserne...
> PS Jeg HAR skiftet tændrør, og jeg har samtidfig også pørvet at dossere
> noget dertil passende ventilrens, til benzinen.
....dog allerførst - hvis du ikke har prøvet det - så kør lige en god 
lang tur - >50-60 km - med en korrekt doseret mængde karburatorsprit for 
at fjerne evt vand i karburatoren. heldigvis er vejret jo strålende lige 
nu - bare de holder saltbøsserne hjemme i garagen 
 
> Kan det evt ha noget med benzinen at gøre?? Jeg kører på 95, er det ikke
> meget normalt for sådan en gammel maskine? (den er fra 84)..
Er 92 ikke tilstrækkelig? - ingen grund til at køre med mere end nødvendigt.
-- 
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side: 
www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade