|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Mit vinter projekt... Fra : Tommy Fer
 | 
 Dato :  22-10-03 19:10
 | 
 |  | 
 
            Hej NG
 Nu er tiden kommet, dvs salten er kommet, og det er tid til at låne
 lillesøsterens øvert30 og trække ens rigtige cykel i garagen.
 Dette år er det dog med en mere positiv stemning end jeg plejer.
 Jeg skal nemlig havde cyklen totalt adskilt og larkeret... Ok, tænker man
 så... han skal havde kåben af... og smidt den til en autolarkere... men
 projektet stækker sig lidt længere end som så....
 Min plan er at lave en cykel der er sort. Helt sort.... kun brudt af
 forgaffelbenene og min hvis bagdæmper. Og et chrom honda logo på tanken.
 Nogen vil nok mene det ikke er sagen, men sådan er det jo med smag, den er
 forskellig.
 Projektet indebære umiddelbart:
 Totalt adskillese undtagent af motor.
 Pulverlarkering i mat sort af: Forgaffelben, forgaffelbroer, kåbestativ,
 fælge.
 Pulverlarkering eller eluksering (sikkert stavet forkert) af stel og
 baggaffel i mat sort.
 Kåbe og tank autolarkeres blank sort med 3x klar lak. Er der nogen grund til
 at give den flere lag?
 Når men om jeg skal pulverlarkere eller eluksere (stavet forkert red.) er så
 det store spg? Er der nogen der har nogen ideer om prisforskel og om det
 overhovedet er muligt at få dem til at dyppe mit gamle beskidte stel i deres
 elukserings (s. f. red.) kar? Hvordan ligger priserne ?
 Nogen der kan anbefale en god eluksere eller pulverlarkere... umiddelbart
 har jeg tænkt mig at bruge http://www.metacoat.dk Tekniske opgaver:
 Stilles ventiler, skiftes olie og filter. Karburatorene skal renses, evt i
 ultralydsbad (moller?) Min hurtige løsning med CPU køler på laderegulatoren,
 skal monteres ordentligt. Ledningsnet skal chekkes for ir og slidte
 ledninger.
 Når men jeg skal afspadsere hele næste uge, så der kommer nok et ordenligt
 indhug i projektet....
 Har planer om at tage billeder af hele operationen, og poste dem på
 dk.fritidmotorcykel.dk og løbende opdateringer her..
 Mvh Tommy Fer
            
             |  |  | 
  Hans Joergensen (22-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Joergensen
 | 
 Dato :  22-10-03 19:40
 | 
 |  | 
 
            Tommy Fer wrote:
 > Min plan er at lave en cykel der er sort. Helt sort.... kun brudt af
 Hey! copycat .. :)
 > Pulverlarkering eller eluksering (sikkert stavet forkert) af stel og
 > baggaffel i mat sort.
 > Kåbe og tank autolarkeres blank sort med 3x klar lak. Er der nogen grund til
 > at give den flere lag?
 Ok .. blank er kedeligt ... min bliver også malet med normalt
 spraymaling fordi den ikke skal være pæn    > Har planer om at tage billeder af hele operationen, og poste dem på
 > dk.fritidmotorcykel.dk og løbende opdateringer her..
 Jeg nøjes med at lægge mine på gallery.nathue.dk    // Hans
 -- 
http://rd350.nathue.dk  - Breaking the ozone-layer since 1985
            
             |  |  | 
  Moller (22-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  22-10-03 20:08
 | 
 |  | > Nu er tiden kommet, dvs salten er kommet, og det er tid til at låne
 > lillesøsterens øvert30 og trække ens rigtige cykel i garagen.
 
 whiii... op boring, tun potte, portning, dobbelt karbunade... letning af
 overvægt(slankekur måske) osv. osv... :) mon så ik søs er glad når hun for
 den igen :) hmmm, høre til i dk.fritid.knallert :)
 
 > Dette år er det dog med en mere positiv stemning end jeg plejer.
 
 :) klart klart, i år har du en af de sejeste kværne og enda med plader
 på :) så vi forstår dig.
 
 > Jeg skal nemlig havde cyklen totalt adskilt og larkeret... Ok, tænker man
 > så... han skal havde kåben af... og smidt den til en autolarkere... men
 > projektet stækker sig lidt længere end som så....
 
 hmmm, lyder grante dyrt :) godt den skal være "sort" hæhæ
 
 > Min plan er at lave en cykel der er sort. Helt sort.... kun brudt af
 > forgaffelbenene og min hvis bagdæmper. Og et chrom honda logo på tanken.
 > Nogen vil nok mene det ikke er sagen, men sådan er det jo med smag, den er
 > forskellig.
 
 På nær at der skal være et Honda logo på, så lyder det som en kanon fed
 ide :) men hva med "Fer" i chrom hen af med gotisk skrift med fartstriber i
 bogstaverne. Ku sgi være cool.... og så lige den der dobbelt oplagt potte
 under røven :) og "Fuck You" i baglygten... æv :( mange ide'er kun et liv.
 
 > Kåbe og tank autolarkeres blank sort med 3x klar lak. Er der nogen grund
 til
 > at give den flere lag?
 
 Nopes, den skal jo ik skinne for meget :) så blir overgangen mod de
 sortmatte dele for stor.
 
 > Når men om jeg skal pulverlarkere eller eluksere (stavet forkert red.) er
 så
 > det store spg? Er der nogen der har nogen ideer om prisforskel og om det
 > overhovedet er muligt at få dem til at dyppe mit gamle beskidte stel i
 deres
 > elukserings (s. f. red.) kar? Hvordan ligger priserne ?
 
 Pulver klart klart :)
 
 > Tekniske opgaver:
 > Stilles ventiler, skiftes olie og filter. Karburatorene skal renses, evt i
 > ultralydsbad (moller?) Min hurtige løsning med CPU køler på
 laderegulatoren,
 > skal monteres ordentligt. Ledningsnet skal chekkes for ir og slidte
 > ledninger.
 
 Lyder som om jeg både skal rense dine kabunader, skaffe nye kabler
 osv... hmmmm, så kan jeg hygge mig med det nu kærsten ik kommer hjem før
 februar.
 
 > Når men jeg skal afspadsere hele næste uge, så der kommer nok et ordenligt
 > indhug i projektet....
 
 Er der Øl og sladre historier mens det foregår ????? please :)
 
 > Har planer om at tage billeder af hele operationen, og poste dem på
 > dk.fritidmotorcykel.dk og løbende opdateringer her..
 
 Ja ja :) nu skal du blære dig med dit fede G1 kamera... jo jo, de rige
 har virkelig udstyret :) og vi andre kan ikke engang zoome ind på et skide
 tændrør :(
 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 251 CDi
 Suzuki GSF 1200 S
 
 
 
 
 |  |  | 
  Torben Scheel (23-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  23-10-03 10:47
 | 
 |  | 
 
            "Tommy Fer" <tommyfer@nospamher.fritidmotorcykel.dk> wrote in message
 news:bn6h6d$hih$1@news.cybercity.dk...
 > Jeg skal nemlig havde cyklen totalt adskilt og larkeret... Ok, tænker man
 > så... han skal havde kåben af... og smidt den til en autolarkere... men
 > projektet stækker sig lidt længere end som så....
 Lyder spændende - jeg skal også i gang med min (FJ1100 '84), jeg har nu ikke
 besluttet mig for farverne. Men pulverlakering er nok et godt valg til
 stellet.
 > Min plan er at lave en cykel der er sort. Helt sort.... kun brudt af
 > forgaffelbenene og min hvis bagdæmper. Og et chrom honda logo på tanken.
 > Nogen vil nok mene det ikke er sagen, men sådan er det jo med smag, den er
 > forskellig.
 Tjah - det lyder da meget flot, men det kræver et medlem af den dersens
 putzerfehrein, hvis det skal fortsætte med at være pænt. Den vil ikke være
 noget at prale af når den har været en tur i regnvejr. Skal instrumenterne
 så være med mørkesorte skiver og lysesorte tal&nåle    > Når men om jeg skal pulverlarkere eller eluksere (stavet forkert red.) er
 så
 > det store spg? Er der nogen der har nogen ideer om prisforskel og om det
 > overhovedet er muligt at få dem til at dyppe mit gamle beskidte stel i
 deres
 > elukserings (s. f. red.) kar? Hvordan ligger priserne ?
 Du køber da bare anodiseringsudstyr og går i gang :
http://www.hpv-klub.dk/anodisering/anodize.html  Bagefter kan du lave noget
 arbejde for mig.. spøg til side - jeg TROR at eloxering er dyrt (ikke mindst
 fordi du nok først skal have fjernet det eksisterende lag), og at du
 risikerer toneforskel til din pulverlak. Jeg ville nok vælge pulver til alt
 det der skal modstå noget.
 > Nogen der kan anbefale en god eluksere eller pulverlarkere... umiddelbart
 > har jeg tænkt mig at bruge http://www.metacoat.dk Jeg har hørt godt om metacoat - en kammarat fik afrenset og lakeret et
 cykelstel for 800,- + moms hos metacoat. Der var lidt sand tilbage i
 stelrørene da han fik det retur, men ellers OK.
 > Når men jeg skal afspadsere hele næste uge, så der kommer nok et ordenligt
 > indhug i projektet....
 Jeg håbet at du har et opvarmet værksted, brrr.
 > Har planer om at tage billeder af hele operationen, og poste dem på
 > dk.fritidmotorcykel.dk og løbende opdateringer her..
 Please do!
 vh
 Torben
            
             |  |  | 
  anders majland (23-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : anders majland
 | 
 Dato :  23-10-03 10:54
 | 
 |  | > Jeg har hørt godt om metacoat - en kammarat fik afrenset og lakeret et
 > cykelstel for 800,- + moms hos metacoat. Der var lidt sand tilbage i
 > stelrørene da han fik det retur, men ellers OK.
 
 Jeg har også fået lakeret nogle dele der - Dog holdt det ikke så godt på
 noget af aluminiumet. Problemet er at få skidtet ud af aluminiumet inden
 lakeringen. Hjul mm er efter 1.5 år (altså en fuld vinter med salt mm)
 stadig fine mens det er begyndt at slippe på kanten af et dæksel. Det
 havde dog lagt til "afgasning" i en varmkasse men det har ikke været
 nok.
 
 --
 Anders dot Majland at jyde dot dk
 email address in header is not valid
 
 
 
 
 |  |  | 
  Hekto (23-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  23-10-03 10:07
 | 
 |  | 
 
            In article <bn6h6d$hih$1@news.cybercity.dk>, 
 tommyfer@nospamher.fritidmotorcykel.dk says...
 > Når men om jeg skal pulverlarkere eller eluksere (stavet forkert red.) er så
 > det store spg? Er der nogen der har nogen ideer om prisforskel og om det
 > overhovedet er muligt at få dem til at dyppe mit gamle beskidte stel i deres
 > elukserings (s. f. red.) kar? Hvordan ligger priserne ?
 > 
 Eloksering er stort set at påføre aluminiumen rust. Bare i et ensartet 
 kotrolleret lag. Elokseringen er ualmindelig hård, og kan i en 
 passende tykkelse 'seales' og dermed være vejrbestandig også over for 
 salt. Man kan farve den ind i guld, sølv, rød, grøn, blå, sort, dog 
 kan det være svært at seale så den bliver saltvandsbestandig.
 Selve processen kræver strøm, og det er STRØM ikke volt. Jo større 
 emnet er, jo mere strøm, og et stel vil sikkert være langt mere end de 
 fleste anstalter vil kunne klare, vil jeg tro. En anden ting er, at 
 det kræver en ensartet legering at få en ensartet farve. Så støbte 
 dele og svejsninger vil få en anden farve.
 Pulverlakkering er nok både billiger og en mere mulig løsning. Dog 
 skal man huske at skader er et problem. Måske det var værd at overveje 
 om det ikke bare skulle være alm. lak?
 En anden ting er, at du nok skal finde en liebhaver til cyklen, hvis 
 du skal af med den igen, på et tidspunkt.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
  Lasse Lundberg (24-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse Lundberg
 | 
 Dato :  24-10-03 07:14
 | 
 |  | 
 
            når den nu skal være helt sort har du så overvejet en mat sort.....med et
 inferødt filter på forlygten(kan også bare køre med langt lys) ville du være
 paktisk talt umulig at pejle med en laser    Lasse
            
             |  |  | 
  Hekto (24-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  24-10-03 07:27
 | 
 |  | 
 
            In article <bnafvi$qpt$1@news.net.uni-c.dk>, Lasse Lundberg says...
 > når den nu skal være helt sort har du så overvejet en mat sort.....med et
 > inferødt filter på forlygten(kan også bare køre med langt lys) ville du være
 > paktisk talt umulig at pejle med en laser    > 
 Pure opspind!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
   Lasse Lundberg (24-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse Lundberg
 | 
 Dato :  24-10-03 12:10
 | 
 |  | 
 "Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
 news:MPG.1a02e4a94ca11c49989971@news.tele.dk...
 > In article <bnafvi$qpt$1@news.net.uni-c.dk>, Lasse Lundberg says...
 > > når den nu skal være helt sort har du så overvejet en mat sort.....med
 et
 > > inferødt filter på forlygten(kan også bare køre med langt lys) ville du
 være
 > > paktisk talt umulig at pejle med en laser    > >
 > Pure opspind!
 forklar venligst.....!
 for at kunne måle noget som helst med en laser skal der reflekteres lys
 tilbage, en matsort er meget dårligt til dette.
 det politiet normalt gør er at pege på en forlygte/nummerplade eller anden
 reflekterende genstand på cyklen. så derfor skal man blokkere den inferøde
 laser i at reflektere af fra forlygten, dvs man kan enten fjerne forlygten,
 eller montere et filter så inferødt lys ikke passere.....så skal føreren
 selvfølgelig også være klædt rigtigt....matt hjelm, ingen reflekser osv....
 det er sæføli svært at beskytte bagenden, med nummerplade osv....og lys vil
 da også kastes af chrom, bremseskiver og evt skruer....
 når men alt dette er jo fra fri hukommelse, jeg skal finde artiklen igen og
 få den scannet ind...
 Lasse
 Mille & Karin & Neelix
            
             |  |  | 
    Hekto (24-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  24-10-03 14:22
 | 
 |  | 
 
            In article <bnb1aa$3is$1@news.net.uni-c.dk>, LasseREMOVETHIS@lundberg-
 net.dk says...
 > forklar venligst.....!
 > 
 > for at kunne måle noget som helst med en laser skal der reflekteres lys
 > tilbage, en matsort er meget dårligt til dette.
 > 
 Laserlys har en og kun een bølgelængde. Den er selvfølgelig forskellig 
 alt efter farve, rød turkis, blå grøn oeg selvfølgelig også 
 'farveløs'. Laserlys er polariseret.
 Man skal altså have et filter der udelukker præcis den bølgelængde den 
 anvendte laser har. Samtidig skal overfladen på filteret være ikke 
 reflekterende, for så kan det jo være ligegyldigt med at spærre f.eks. 
 for laserstrålens pasasage af lygteglasset, ind til parabolen, når 
 filteret i sig selv reflekterer. 
 Da det er polariseret lys, ville et polarisationsfilter, anbragt i den 
 rigtige vinkel (- men hvad er den?) kunne udelukke lyset.
 En mat overflade reflekterer ikke direkte laserlys, idet der sker en 
 spredning, der er større end fra en glat flade. Dette er dog ikke 
 ensbetydende med, at der ikke kan måles på de reflektioner, der sendes 
 direkte tilbage mod kilden, hvor også detektoren i dette tilfælde må 
 formodes at befinde sig.
 I det udstyr jeg har med at gøre, er der ingen problemer med at måle 
 på selv meget små mængder reflekteret laserlys. Vi måler fint på 
 kugleformede partikler på ca. 10 uM! Jeg vil umiddelbart vurdere, at 
 det ikke er besværet værd, at male noget matsort, hvis man hellere vil 
 have det blankt.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
     Mikkel Christensen (24-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  24-10-03 19:19
 | 
 |  | 
 
            Hekto <gæt.selv@hekto.dk> writes:
 [Hekto's Lasers for begyndere]
 > Jeg vil umiddelbart vurdere, at det ikke er besværet værd, at male noget 
 > matsort, hvis man hellere vil have det blankt.
 Nej, det er næppe besværet værd at male noget mat, hvis man hellere vil have 
 det blankt    Men måske noget af den matsorte maling fra en F-117 er sagen...?
 -- 
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.     
                   |  That is why God made fast motorcycles ..."    
                   |  -Hunter S. Thompson
            
             |  |  | 
      Hekto (24-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  24-10-03 21:16
 | 
 |  | 
 
            In article <kkdptgmzego.fsf@rrnord.dk>, Mikkel Christensen says...
 > Nej, det er næppe besværet værd at male noget mat, hvis man hellere vil have 
 > det blankt    > 
 > Men måske noget af den matsorte maling fra en F-117 er sagen...?
 > 
 Doooh! ... hvis man tror det forhindrer tilstrækkelig reflektion af 
 Laser. ;0)
 Malingen på F117 absorberer radiobølger, så de ikke tilbagekastes.
 Laser vil sikkert blive reflekteret glimrende.
 En del missiler har i spidsen et roterende laserhoved, så der sender 
 lys ud 360 grader rundt. Når der dtekteres tilbagekastet lys af samme 
 bølgelængde ... BUM!
 Således kan man opnå at missilel fyrer inden får en afstand der 
 garanterer mindst 'Mission Abborted', ellers må det tage en tur mere 
 rundt!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
       Mikkel Christensen (25-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  25-10-03 10:24
 | 
 |  | 
 
            Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> writes:
 > Malingen på F117 absorberer radiobølger, så de ikke tilbagekastes.
 > Laser vil sikkert blive reflekteret glimrende.
 Jojo, men tænk den praleværdi det har ved bardisken at kunne fortælle at
 ens MC ikke kan fanges af missiler    -- 
 Mikkel            |  "...Being shot out of a cannon will always be better
 motortosse.dk     |  than being squeezed out of a tube.     
                   |  That is why God made fast motorcycles ..."    
                   |  -Hunter S. Thompson
            
             |  |  | 
        Armand (25-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  25-10-03 15:35
 | 
 |  | 
 Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
 news:kkdd6clvfei.fsf@rrnord.dk...
 > Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> writes:
 >
 > > Malingen på F117 absorberer radiobølger, så de ikke tilbagekastes.
 > > Laser vil sikkert blive reflekteret glimrende.
 >
 > Jojo, men tænk den praleværdi det har ved bardisken at kunne fortælle at
 > ens MC ikke kan fanges af missiler    Dér har HD-drengene ubetinget en fordel: Deres motorcykler står stille så
 ofte at varmesøgende(!) missiler ikke er en trussel imod dém!      --
 Armand.
            
             |  |  | 
         Bjørn S (25-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn S
 | 
 Dato :  25-10-03 21:02
 | 
 |  | 
 "Armand" skrev
 > Dér har HD-drengene ubetinget en fordel: Deres motorcykler står stille så
 > ofte at varmesøgende(!) missiler ikke er en trussel imod dém!      Mon det er derfor de kan tillade sig en hel del chrom ?     --
 /Bjørn
            
             |  |  | 
        Hekto (25-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  25-10-03 20:54
 | 
 |  | 
 
            In article <kkdd6clvfei.fsf@rrnord.dk>, Mikkel Christensen says...
 > Jojo, men tænk den praleværdi det har ved bardisken at kunne fortælle at
 > ens MC ikke kan fanges af missiler    > 
 - Så nidkært er politiet da endnu ikke blevet!!!!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
     Lasse Lundberg (27-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse Lundberg
 | 
 Dato :  27-10-03 08:11
 | 
 |  | 
 "Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> wrote in message
 news:MPG.1a0345e8a6fa9184989a48@news.cybercity.dk...
 > In article <bnb1aa$3is$1@news.net.uni-c.dk>, LasseREMOVETHIS@lundberg-
 > net.dk says...
 > > forklar venligst.....!
 > >
 > > for at kunne måle noget som helst med en laser skal der reflekteres lys
 > > tilbage, en matsort er meget dårligt til dette.
 > >
 >
 > Laserlys har en og kun een bølgelængde. Den er selvfølgelig forskellig
 > alt efter farve, rød turkis, blå grøn oeg selvfølgelig også
 > 'farveløs'. Laserlys er polariseret.
 > Man skal altså have et filter der udelukker præcis den bølgelængde den
 > anvendte laser har. Samtidig skal overfladen på filteret være ikke
 > reflekterende, for så kan det jo være ligegyldigt med at spærre f.eks.
 > for laserstrålens pasasage af lygteglasset, ind til parabolen, når
 > filteret i sig selv reflekterer.
 > Da det er polariseret lys, ville et polarisationsfilter, anbragt i den
 > rigtige vinkel (- men hvad er den?) kunne udelukke lyset.
 >
 > En mat overflade reflekterer ikke direkte laserlys, idet der sker en
 > spredning, der er større end fra en glat flade. Dette er dog ikke
 > ensbetydende med, at der ikke kan måles på de reflektioner, der sendes
 > direkte tilbage mod kilden, hvor også detektoren i dette tilfælde må
 > formodes at befinde sig.
 >
 > I det udstyr jeg har med at gøre, er der ingen problemer med at måle
 > på selv meget små mængder reflekteret laserlys. Vi måler fint på
 > kugleformede partikler på ca. 10 uM! Jeg vil umiddelbart vurdere, at
 > det ikke er besværet værd, at male noget matsort, hvis man hellere vil
 > have det blankt.
 Jeg gir mig, det var en artikel jeg læste i et eller andet bil blad som
 åbenbart er blevet smidt ud under flytning (ja ok den var et par år gammel)
 så er der ikke andet for end at smide en blinder på    Lasse
 Mille & Karin & Neelix
            
             |  |  | 
   Armand (24-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  24-10-03 15:39
 | 
 |  | 
 Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en
 news:MPG.1a02e4a94ca11c49989971@news.tele.dk...
 > In article <bnafvi$qpt$1@news.net.uni-c.dk>, Lasse Lundberg says...
 > > når den nu skal være helt sort har du så overvejet en mat sort.....med
 et
 > > inferødt filter på forlygten(kan også bare køre med langt lys) ville du
 være
 > > paktisk talt umulig at pejle med en laser    > >
 > Pure opspind!
 OK - Så køb en RF'er istedet!     --
 Armand.
            
             |  |  | 
    Mads Stetter (24-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Stetter
 | 
 Dato :  24-10-03 15:56
 | 
 |  | 
 >
 > OK - Så køb en RF'er istedet!     >
 > --
 > Armand.
 >
 >
 HU?
 Hvae... Jeg frygter da Politiet! Men burde jeg det?
 MVH Mads Stetter
 RF400R
            
             |  |  | 
     Armand (24-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  24-10-03 22:53
 | 
 |  | 
 Mads Stetter <m_stetter@hotmail.com> skrev i en
 news:3f993d84$0$70014$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > >
 > > OK - Så køb en RF'er istedet!     >
 > HU?
 Jævnfør en tidligere streng der konkluderede at RF'ere må være usynlige for
 laser-målere    --
 Armand.
            
             |  |  | 
    Hekto (24-10-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  24-10-03 21:18
 | 
 |  | 
 
            In article <bnbe14$29od$7@news.cybercity.dk>, Armand says...
 > OK - Så køb en RF'er istedet!     > 
 Ja, der har været nogle tilfælde hvor man mener at 
 udformningen/frontarealet ikke var gunstigt for anvendelse af laser. 
 Der kan være noget om det; men det kan også være held!
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
 |  |