|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Opfølgning på det Ovale bagdæk :( Fra : Moller
 | 
 Dato :  23-11-03 21:07
 | 
 |  | Heysa,
 Efter en laaang skrue dag i går lørdag måtte jeg sukkende erkende at det
 med at rense fælgen osv... ikke vil hjælpe så meget :(
 
 Det er ik nær så ovalt nu som det var inden jeg fik renset fælg osv...
 men som det skarpe øje fra Bager opdages at det er fælgen der er en lille
 smule skæv/oval :( æv æv så nu er goe råd dyre :(
 
 Da jeg jo har undersøgt hva et brugt hjul koster (3-400Kr) til sådan en
 fætter... da min tromle jo som nævnt tidligere også er oval *GGG* og derved
 ubrugelig, så må jeg vel nu bide i det sure og bare købe et andet hjul, så
 jeg både for en brugbar bagbremse og brugbar fælg.
 
 På den lyse side :) så fik jeg smurt kabler i går, tjekket lejer (uha)
 renset nogen af lejerne så de kan dreje rundt lidt.. ladet batteriet op (var
 nu ik nødvendigt) og ellers hyggesludret med bager som fik råtunet sin
 vintermaskine (noget med stillen af ventiler, og alm service *GGG*) så den
 nu starter i første, og ikke tyvende hug med kicken :)
 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 251 CDi
 Suzuki GSF 1200 S
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Christian Knudsen (24-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Knudsen
 | 
 Dato :  24-11-03 09:54
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
 news:3fc1136c$0$266$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
 > Heysa,
 >     Efter en laaang skrue dag i går lørdag måtte jeg sukkende erkende at
 det
 > med at rense fælgen osv... ikke vil hjælpe så meget :(
 >
 >     Det er ik nær så ovalt nu som det var inden jeg fik renset fælg osv...
 > men som det skarpe øje fra Bager opdages at det er fælgen der er en lille
 > smule skæv/oval :( æv æv så nu er goe råd dyre :(
 Øv, det var sgu kedeligt    >     Da jeg jo har undersøgt hva et brugt hjul koster (3-400Kr) til sådan
 en
 > fætter... da min tromle jo som nævnt tidligere også er oval *GGG* og
 derved
 > ubrugelig, så må jeg vel nu bide i det sure og bare købe et andet hjul, så
 > jeg både for en brugbar bagbremse og brugbar fælg.
 Så er det bare ind i kampen - 400 kr er ikke meget for et hjul med bremse...
 >     På den lyse side :) så fik jeg smurt kabler i går, tjekket lejer (uha)
 > renset nogen af lejerne så de kan dreje rundt lidt.. ladet batteriet op
 (var
 > nu ik nødvendigt)
 Har den et batteri???
 og ellers hyggesludret med bager som fik råtunet sin
 > vintermaskine (noget med stillen af ventiler, og alm service *GGG*) så den
 > nu starter i første, og ikke tyvende hug med kicken :)
 Ja, jeg har også hørt, at den nu kan køre 187,3 km/t hvis man ligger ned på
 sæddet og stikker fødderne bagud. Man skal dog huske at holde hovedet
 korrekt, så der dannes lidt downforce på hjelmen, så man slipper for at den
 går på hjul, når man vrider gassen ved 160.... *LOL*
 mvmch
 christian
            
             |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (24-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  24-11-03 10:15
 | 
 |  | 
 > og ellers hyggesludret med Bager som fik råtunet sin
 >> vintermaskine (noget med stillen af ventiler, og alm service *GGG*)
 >> så den nu starter i første, og ikke tyvende hug med kicken :)
 
 > Ja, jeg har også hørt, at den nu kan køre 187,3 km/t hvis man ligger
 > ned på sæddet og stikker fødderne bagud.
 
 Hej Christian
 
 Den kan ikke køre 187,3.. Til gengæld kan du starte når man træder på
 kickstarteren, og ikke efter 20. jok. Den har fået umådelig meget mere
 gasrespons igen. Jeg pustede trykluft i tændrørshætterne, og olierede dem i
 silikoneolie. Jeg tror det var det der gjorde hele forskellen. At jeg også
 stillede ventiler, rensede luftfilter, rensede og gappede tændrør, smurte
 speedometerkabel og speedometersnekke, tømte svømmehusene samt smurte
 glidepindende på forbremsekaliberen var sikkert lige meget i den sammenhæng.
 
 Jeg har faktisk haft den oppe på 150km/t ned af bakke, og mit speedometer
 viser ikke specielt for meget, da speedometersnekken er fra en DR650, så
 lidt hurtig er den da. At den så ikke lyder som om den synes det er rart er
 en anden sag.
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (24-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  24-11-03 17:40
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
 news:3fc1136c$0$266$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
 > Heysa,
 >     Efter en laaang skrue dag i går lørdag måtte jeg sukkende erkende at
 det
 > med at rense fælgen osv... ikke vil hjælpe så meget :(
 > .....det skarpe øje fra Bager opdages at det er fælgen der er en lille
 > smule skæv/oval :( æv æv så nu er goe råd dyre :(
 
 Er det da ikke en eger-fælg?
 I så fald er en anelse ovalitet vel blot en opspændingssag :-/
 Hen til cykelhandleren med den afmonterede fælg, og overlad til ham at
 kigge/vurdere/justere!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (24-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  24-11-03 21:43
 | 
 |  | >> .....det skarpe øje fra Bager opdages at det er fælgen der er en
 >> lille smule skæv/oval :( æv æv så nu er goe råd dyre :(
 >
 > Er det da ikke en eger-fælg?
 > I så fald er en anelse ovalitet vel blot en opspændingssag :-/
 > Hen til cykelhandleren med den afmonterede fælg, og overlad til ham at
 > kigge/vurdere/justere!
 
 Det kan ikke betale sig. Moller har fået et tilbud på en anden fælg til
 300kr. Desuden er tromlebremsenavet ovalt, så bagbremsen virker ikke. I mine
 øjne skal de nye egre skrues ud, og gemmes sammen med fælgen, og navet skal
 smides ud.
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ib Jakobsen (25-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  25-11-03 00:13
 | 
 |  | Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 
 > Det kan ikke betale sig. Moller har fået et tilbud på en anden fælg til
 > 300kr. Desuden er tromlebremsenavet ovalt, så bagbremsen virker ikke. I mine
 > øjne skal de nye egre skrues ud, og gemmes sammen med fælgen, og navet skal
 > smides ud.
 
 Der kan meget nemt være sammenhæng mellem ovalt hjul og oval tromle. Men de den
 pris kan det næppe betale sig at rette op på sagerne.
 
 
 --
 Med venlig hilsen
 
 Ib Jakobsen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Armand (25-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  25-11-03 12:03
 | 
 |  | 
 "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
 meddelelse news:N4uwb.5417$8G.3982@news.get2net.dk...
 > >> .....det skarpe øje fra Bager opdages at det er fælgen der er en
 > >> lille smule skæv/oval :( æv æv så nu er goe råd dyre :(
 > >
 > > Er det da ikke en eger-fælg?
 > > I så fald er en anelse ovalitet vel blot en opspændingssag :-/
 > > Hen til cykelhandleren med den afmonterede fælg, og overlad til ham at
 > > kigge/vurdere/justere!
 >
 > Det kan ikke betale sig. Moller har fået et tilbud på en anden fælg til
 > 300kr.
 
 OK!
 Men har han set tilstanden af den anden fælg??
 
 > Desuden er tromlebremsenavet ovalt, så bagbremsen virker ikke. I mine
 > øjne skal de nye egre skrues ud, og gemmes sammen med fælgen, og navet
 > skal smides ud.
 
 Alt efter standen af den anden fælg kan det jo ultimativt reddes igennem
 sammenbygning af de bedste dele :-/
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Moller (25-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  25-11-03 12:34
 | 
 |  | > OK!
 > Men har han set tilstanden af den anden fælg??
 
 Nopes, som du hentyder til frygter jeg det lidt :(
 
 > > Desuden er tromlebremsenavet ovalt, så bagbremsen virker ikke. I mine
 > > øjne skal de nye egre skrues ud, og gemmes sammen med fælgen, og navet
 > > skal smides ud.
 >
 > Alt efter standen af den anden fælg kan det jo ultimativt reddes igennem
 > sammenbygning af de bedste dele :-/
 
 Sidste udvej er dette... da jeg har næsten spritnye eger på den fælg jeg
 har nu (ingen rust eller andet), pga. et skift for 3 år siden, så vil jeg jo
 bruge dem hvis den anden fælgs eger ik er for kønne. Men det store plus må
 da helt og aldeles være at jeg for en tromle der virker :)
 
 Omkring det med Cykelsmeden Armand, jeg har set i et oldgammelt indlæg
 du også nævner det der... kan sådan en go gammel gut virkelig fikse en oval
 fælg ??? og måske trække eger om på den ??? min erfaring er at de MC Mekker
 der er ikke kan gøre den slags, og hvis det lykkedes, så er de længere om
 det end jeg selv er (ja ja, men jeg gider ik at gøre det selv hvis jeg kan
 slippe).. f.eks. Dansk Motor Companig eller hvordan det nu staves brugte 3
 TIMER på en baghjul der skulle ha nye eger... jeg har selv trukket mit MZ
 baghjul om på 1-1½time og det var første forsøg for mig :) godt nok med en
 Pro. guide :) men alligevel. (Nej det var ikke ovalt dengang).
 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 251 CDi
 Suzuki GSF 1200 S
 
 
 
 
 |  |  | 
     Armand (25-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  25-11-03 16:37
 | 
 |  | 
 "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
 news:3fc33d86$0$238$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
 > > OK!
 > > Men har han set tilstanden af den anden fælg??
 >
 >     Nopes, som du hentyder til frygter jeg det lidt :(
 >
 > > > Desuden er tromlebremsenavet ovalt, så bagbremsen virker ikke. I mine
 > > > øjne skal de nye egre skrues ud, og gemmes sammen med fælgen, og navet
 > > > skal smides ud.
 > >
 > > Alt efter standen af den anden fælg kan det jo ultimativt reddes igennem
 > > sammenbygning af de bedste dele :-/
 >
 >     Sidste udvej er dette... da jeg har næsten spritnye eger på den fælg
 > jeg har nu (ingen rust eller andet), pga. et skift for 3 år siden, så vil
 > jeg jo bruge dem hvis den anden fælgs eger ik er for kønne. Men det store
 > plus må da helt og aldeles være at jeg for en tromle der virker :)
 >
 >     Omkring det med Cykelsmeden Armand, jeg har set i et oldgammelt indlæg
 > du også nævner det der... kan sådan en go gammel gut virkelig fikse en
 > oval fælg ??? og måske trække eger om på den ??? min erfaring er at de MC
 > Mekker der er ikke kan gøre den slags, og hvis det lykkedes, så er de
 > længere om det end jeg selv er
 
 At trække egre om, eller rette fælgen op er som sådan et fedt, og jeg regner
 så absolut cykelsmeden rundt om hjørnet for at være mere rutineret udi dén
 kunst, end en hvilkensomhelst mc-mekker, som måske nok har lært det engang,
 men også er ganske urutineret qua de primære forekomst af støbte mc-fælge.
 Og da der er flere cykelsmede end mc-værksteder er det således også enklere
 at finde rette reperatør - Også selvom man skulle rende ind i nogle der ikke
 vil røre sagerne med en ildtang!
 Skulle man tiltro en mc-relateret person rutine derom, må det snarere være
 én fra (HD)costum-branchen  :-/
 
 Hvem var din assisterende "pro-guide" senest??
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      Moller (25-11-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  25-11-03 17:39
 | 
 |  | > At trække egre om, eller rette fælgen op er som sådan et fedt, og jeg
 regner
 > så absolut cykelsmeden rundt om hjørnet for at være mere rutineret udi dén
 > kunst, end en hvilkensomhelst mc-mekker, som måske nok har lært det
 engang,
 > men også er ganske urutineret qua de primære forekomst af støbte mc-fælge.
 
 Ligepræcis det ... pisse iereterende for os med ældre maskiner, eller
 hang til eger fælge :(
 
 > Og da der er flere cykelsmede end mc-værksteder er det således også
 enklere
 > at finde rette reperatør - Også selvom man skulle rende ind i nogle der
 ikke
 > vil røre sagerne med en ildtang!
 
 godt der er de gule side :) nu skal der ringes rundt.
 
 > Skulle man tiltro en mc-relateret person rutine derom, må det snarere være
 > én fra (HD)costum-branchen  :-/
 
 Og sådan en person vil en SU ikke ha råd til :)
 
 > Hvem var din assisterende "pro-guide" senest??
 
 Det var Kurt Johansen fra Speciel Værkstedet i Fakse :) inden han lavede
 foretningen om til speciel værksted havde det været et MC værksted i
 adskillige år, og for ham (dengang han var ung), var sådan noget som
 Commander og Mach III det som nudagens Gixxer 1000 og Fireblade går ud for
 :) Det gik satme stærkt at kalibrere fælgen ind så egerne var perfect
 monteret :) efter tjekkede på stedet med måleuret :) hmmm afsløret, det var
 nu mere kurt end mig der fik de eger på :)
 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 251 CDi  som i dag har fået bestilt narv + fælg :)
 Suzuki GSF 1200 S
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |