| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Underkompression i renoveret motor?? Fra : Kim | 
  Dato :  30-11-03 16:46 |  
  |   
            Kan det passe at der i en nyrenoveret motor,som er udboret ,nye
 stempler,lejer , nyt topstykke m.m er der underkompression ?? Jeg opdagede
 at ved at skrue dækslet af topdækslet, og lægge dækslet løst på med motoren
 igang, røg det af, kan det passe eller er det fordi motor ikke er tilkørt
 nok endnu??
 Det er igen min VW GOLF 2 Turbodiesel det drejer sig om, Jeg har lige ofret
 8500,- kr på det, og det både vibrerer ved 100 km/T og er med
 underkompression (måske) Jeg føler mig snydt
 Mvh.  Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           ENN (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : ENN | 
  Dato :  30-11-03 17:31 |  
  |   
            Lav en kompresionstest det du føler kan være gennemslag eller helt normalt -
 en kompresions og læk test er det eneste der kan sige noget med sikkerhed.
 
 8500,- er det incl ny kobling og montering? (for så er det dælme billigt)
 
 "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fca109c$0$27422$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Kan det passe at der i en nyrenoveret motor,som er udboret ,nye
 > stempler,lejer , nyt topstykke m.m er der underkompression ?? Jeg opdagede
 > at ved at skrue dækslet af topdækslet, og lægge dækslet løst på med
 motoren
 > igang, røg det af, kan det passe eller er det fordi motor ikke er tilkørt
 > nok endnu??
 > Det er igen min VW GOLF 2 Turbodiesel det drejer sig om, Jeg har lige
 ofret
 > 8500,- kr på det, og det både vibrerer ved 100 km/T og er med
 > underkompression (måske) Jeg føler mig snydt
 > Mvh.  Kim
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  30-11-03 17:38 |  
  |   
            
 "ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
 news:3fca1b50$0$29315$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Lav en kompresionstest det du føler kan være gennemslag eller helt
 normalt -
 > en kompresions og læk test er det eneste der kan sige noget med sikkerhed.
 >
 > 8500,- er det incl ny kobling og montering? (for så er det dælme billigt)
 >
 > "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3fca109c$0$27422$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > > Kan det passe at der i en nyrenoveret motor,som er udboret ,nye
 > > stempler,lejer , nyt topstykke m.m er der underkompression ?? Jeg
 opdagede
 > > at ved at skrue dækslet af topdækslet, og lægge dækslet løst på med
 > motoren
 > > igang, røg det af, kan det passe eller er det fordi motor ikke er
 tilkørt
 > > nok endnu??
 > > Det er igen min VW GOLF 2 Turbodiesel det drejer sig om, Jeg har lige
 > ofret
 > > 8500,- kr på det, og det både vibrerer ved 100 km/T og er med
 > > underkompression (måske) Jeg føler mig snydt
 > > Mvh.  Kim
 > >
 > >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  30-11-03 17:59 |  
  |   
            
 "ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
 news:3fca1b50$0$29315$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Lav en kompresionstest det du føler kan være gennemslag eller helt
 normalt -
 > en kompresions og læk test er det eneste der kan sige noget med sikkerhed.
 >
 > 8500,- er det incl ny kobling og montering? (for så er det dælme billigt)
 
 8500,- kr er incl. montering ,kobling gav jeg ca. 1000,- for ved siden af,
 Ja jeg kan godt se at det er bilig , men det kom sig af at jeg søgte en god
 brugt motor, havde annonce i den blå avis, samtidig forhørte jeg mig på en
 renoveret ombytter motor og den skulle jeg give 8500,- for incl. moms og
 skulle så bruge pumpe + dyser fra den gamle + omkostninger til ommontering+
 ilægning af motor, så det syntes jeg der løb noget op, så blev jeg ringet op
 af een privat som havde brugte motorer til GOLF TD til salg , jeg sagde til
 ham at jeg var mest interesseret i en renoveret motor, han sagde så at det
 jeg var tilbudt til 8500,- kunne han gøre til samme pris ilagt,
 jeg var oppe at kigge hos ham og så at han var igang med renovering af en VW
 diesel motor og det så fint ud, så jeg besluttede mig for at lade ham
 renovere den.
 Det er så nu at jeg tror at der måske bare er skiftet stempelringe i
 motoren? OG så er der de iriterende vibrationer i speederpedalen ved ca.
 2500 omdr. eller 100 km/t i 5 gear, håber det er noget der går væk, men tror
 det ikke.
 Jeg er så i tvivl hvad jeg så skal gøre, Tage motoren ud igen, køre den til
 en anden der renoverer motorer , få ham til at skille motor ad, høre hvad
 han skal have for ombytter , når han kan bruge min nye topstykke, og få
 garanti på det 100% Det er selvfølgelig noget drastisk , men jeg gider ikke
 gå at være iriteret på bilen hver dag.
 Mvh.  Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            ENN (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : ENN | 
  Dato :  30-11-03 18:05 |  
  |   
            Du kan få foretaget en kompresionstest og undersøgt cylindrene med et
 endoskop det vil muligvis kunne fortælle om der er skiftet stempler og om
 blokken er boret op mv. Derudover kan du lave en olietryksmåling ved varm
 motor - ud fra de data kan man give et kvalificeret gæt på om motoren er
 renoveret. At adskille den igen mener jeg er noget drastisk.
 Trækker den ellers fint? ryger den?
 
 "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fca21a6$0$27377$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > "ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
 > news:3fca1b50$0$29315$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > > Lav en kompresionstest det du føler kan være gennemslag eller helt
 > normalt -
 > > en kompresions og læk test er det eneste der kan sige noget med
 sikkerhed.
 > >
 > > 8500,- er det incl ny kobling og montering? (for så er det dælme
 billigt)
 >
 > 8500,- kr er incl. montering ,kobling gav jeg ca. 1000,- for ved siden af,
 > Ja jeg kan godt se at det er bilig , men det kom sig af at jeg søgte en
 god
 > brugt motor, havde annonce i den blå avis, samtidig forhørte jeg mig på en
 > renoveret ombytter motor og den skulle jeg give 8500,- for incl. moms og
 > skulle så bruge pumpe + dyser fra den gamle + omkostninger til
 ommontering+
 > ilægning af motor, så det syntes jeg der løb noget op, så blev jeg ringet
 op
 > af een privat som havde brugte motorer til GOLF TD til salg , jeg sagde
 til
 > ham at jeg var mest interesseret i en renoveret motor, han sagde så at det
 > jeg var tilbudt til 8500,- kunne han gøre til samme pris ilagt,
 > jeg var oppe at kigge hos ham og så at han var igang med renovering af en
 VW
 > diesel motor og det så fint ud, så jeg besluttede mig for at lade ham
 > renovere den.
 > Det er så nu at jeg tror at der måske bare er skiftet stempelringe i
 > motoren? OG så er der de iriterende vibrationer i speederpedalen ved ca.
 > 2500 omdr. eller 100 km/t i 5 gear, håber det er noget der går væk, men
 tror
 > det ikke.
 > Jeg er så i tvivl hvad jeg så skal gøre, Tage motoren ud igen, køre den
 til
 > en anden der renoverer motorer , få ham til at skille motor ad, høre hvad
 > han skal have for ombytter , når han kan bruge min nye topstykke, og få
 > garanti på det 100% Det er selvfølgelig noget drastisk , men jeg gider
 ikke
 > gå at være iriteret på bilen hver dag.
 > Mvh.  Kim
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kim (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  30-11-03 18:17 |  
  |   
            
 "ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
 news:3fca2358$0$29381$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Du kan få foretaget en kompresionstest og undersøgt cylindrene med et
 > endoskop det vil muligvis kunne fortælle om der er skiftet stempler og om
 > blokken er boret op mv. Derudover kan du lave en olietryksmåling ved varm
 > motor - ud fra de data kan man give et kvalificeret gæt på om motoren er
 > renoveret. At adskille den igen mener jeg er noget drastisk.
 > Trækker den ellers fint? ryger den?
 >
 
 Jeg synes den trækker fint, og den ryger ikke, Det der iriterer mig er det
 med dækslet som man siger skal blive liggende på  topdækslet,samt
 vibrationerne i motoren , men er der chance for at det fortager sig??
 Hvis man tager topdækslet af ny motor tror jeg ikke den ryger af.
 Kim
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Teddy (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Teddy | 
  Dato :  30-11-03 18:35 |  
  |   
            Jeg synes den trækker fint, og den ryger ikke, Det der iriterer mig er det
 med dækslet som man siger skal blive liggende på  topdækslet,samt
 vibrationerne i motoren , men er der chance for at det fortager sig??
 Hvis man tager topdækslet af ny motor tror jeg ikke den ryger af.
 Kim
 ---------------
 
 Nu da det er en diesel, kan du faktisk ikke undgå underkompression.
 
 Vibrationerne er de meget voldsomme ?  det kan jo være et defekt ophæng
 samtidig med en stor kompression i maskinen..
 Det kan også være en fejljusteret pumpe, eller evt en halvstoppet dysse.
 
 En godt slidt diesel går gerne blødere da der ikke er så meget kompr. på
 dyret mere..
 
 Men da du siger at ikke ryger, og den trækker fint, tror jeg at det
 indvendige er ok, og at det evt kan være pumpen som skal justeres.
 
 Kør hen til et diesel-elektro værsted, de kan sige det med det samme.
 
 Teddy
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Kim (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  30-11-03 18:38 |  
  |   
            
 "Teddy" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fca29ad$0$29373$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Jeg synes den trækker fint, og den ryger ikke, Det der iriterer mig er det
 > med dækslet som man siger skal blive liggende på  topdækslet,samt
 > vibrationerne i motoren , men er der chance for at det fortager sig??
 > Hvis man tager topdækslet af ny motor tror jeg ikke den ryger af.
 > Kim
 > ---------------
 >
 > Nu da det er en diesel, kan du faktisk ikke undgå underkompression.
 >
 > Vibrationerne er de meget voldsomme ?  det kan jo være et defekt ophæng
 > samtidig med en stor kompression i maskinen..
 > Det kan også være en fejljusteret pumpe, eller evt en halvstoppet dysse.
 >
 > En godt slidt diesel går gerne blødere da der ikke er så meget kompr. på
 > dyret mere..
 >
 > Men da du siger at ikke ryger, og den trækker fint, tror jeg at det
 > indvendige er ok, og at det evt kan være pumpen som skal justeres.
 >
 > Kør hen til et diesel-elektro værsted, de kan sige det med det samme.
 >
 > Teddy
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Kim (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  30-11-03 18:42 |  
  |   
            
 >
 > Nu da det er en diesel, kan du faktisk ikke undgå underkompression.
 
  JA jeg synes de er noget voldsomme ,det kilder i foden når de er der
 >
 
 > Vibrationerne er de meget voldsomme ?  det kan jo være et defekt ophæng
 > samtidig med en stor kompression i maskinen..
 > Det kan også være en fejljusteret pumpe, eller evt en halvstoppet dysse.
 >
 > En godt slidt diesel går gerne blødere da der ikke er så meget kompr. på
 > dyret mere..
 >
 > Men da du siger at ikke ryger, og den trækker fint, tror jeg at det
 > indvendige er ok, og at det evt kan være pumpen som skal justeres.
 >
 > Kør hen til et diesel-elektro værsted, de kan sige det med det samme.
 
  Ja det må jeg prøve
 
 Det vil sige at den tommerfingerregel med dækslet skal blive på topdækslet ,
 skal man ikke regne så meget med??
 
 De rystelser der er ved 3000 omdr. ca.  er måske normalt med nyere motorer
 med få km.??
 
 Mvh.  Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Mark Sandberg (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  30-11-03 18:49 |  
  |   
            
 "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse:
 
 > Det vil sige at den tommerfingerregel med dækslet skal blive på topdækslet
 ,
 > skal man ikke regne så meget med??
 
 Prøv istedet at lægge hånden på hullet. Der kan du bedre fornemme om der er
 tryk på ved at lave en lille sprække med hånden. Er der en pulserende
 fornemmelse med skiftevis sug og tryk, er det helt som det skal være.
 
 /Mark.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mikael Kristiansen (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mikael Kristiansen | 
  Dato :  30-11-03 22:28 |  
  |   
            
 "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fca109c$0$27422$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Kan det passe at der i en nyrenoveret motor,som er udboret ,nye
 > stempler,lejer , nyt topstykke m.m er der underkompression ?? Jeg opdagede
 > at ved at skrue dækslet af topdækslet, og lægge dækslet løst på med
 motoren
 > igang, røg det af, kan det passe eller er det fordi motor ikke er tilkørt
 > nok endnu??
 > Det er igen min VW GOLF 2 Turbodiesel det drejer sig om, Jeg har lige
 ofret
 > 8500,- kr på det, og det både vibrerer ved 100 km/T og er med
 > underkompression (måske) Jeg føler mig snydt
 > Mvh.  Kim
 >
 
 Du skal altid forvente en vis grad underkompression.......
 Desuden lyder 8500 billigt, hvis du ikke selv har haft hænderne oppe af
 lommen....
 
 Mvh. Mikael
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  30-11-03 22:33 |  
  |   
            
 "Mikael Kristiansen" <komposit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3fca6078$0$29314$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3fca109c$0$27422$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > > Kan det passe at der i en nyrenoveret motor,som er udboret ,nye
 > > stempler,lejer , nyt topstykke m.m er der underkompression ?? Jeg
 opdagede
 > > at ved at skrue dækslet af topdækslet, og lægge dækslet løst på med
 > motoren
 > > igang, røg det af, kan det passe eller er det fordi motor ikke er
 tilkørt
 > > nok endnu??
 > > Det er igen min VW GOLF 2 Turbodiesel det drejer sig om, Jeg har lige
 > ofret
 > > 8500,- kr på det, og det både vibrerer ved 100 km/T og er med
 > > underkompression (måske) Jeg føler mig snydt
 > > Mvh.  Kim
 > >
 >
 > Du skal altid forvente en vis grad underkompression.......
 > Desuden lyder 8500 billigt, hvis du ikke selv har haft hænderne oppe af
 > lommen....
 >
 > Mvh. Mikael
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  30-11-03 22:44 |  
  |   
            
 "Mikael Kristiansen" <komposit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3fca6078$0$29314$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3fca109c$0$27422$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > > Kan det passe at der i en nyrenoveret motor,som er udboret ,nye
 > > stempler,lejer , nyt topstykke m.m er der underkompression ?? Jeg
 opdagede
 > > at ved at skrue dækslet af topdækslet, og lægge dækslet løst på med
 > motoren
 > > igang, røg det af, kan det passe eller er det fordi motor ikke er
 tilkørt
 > > nok endnu??
 > > Det er igen min VW GOLF 2 Turbodiesel det drejer sig om, Jeg har lige
 > ofret
 > > 8500,- kr på det, og det både vibrerer ved 100 km/T og er med
 > > underkompression (måske) Jeg føler mig snydt
 > > Mvh.  Kim
 > >
 >
 > Du skal altid forvente en vis grad underkompression.......
 > Desuden lyder 8500 billigt, hvis du ikke selv har haft hænderne oppe af
 > lommen....
 
 Det er udført af en mekanikker som (fritidsinteresse) og derfor til lav
 timepris
 Kan du svare på vibrationer ved ca. 3000 omdr. som går op i speeder og
 nærmest kilder i tæerne, er det fordi at kompressionen er blevet højere ??
 er det normalt??
 Jeg har intercooler på og der var hoppet en slange af på vejen hjem, Kan det
 passe at ydelsen på en Turbodiesel er lavere en en normal Dmotor , når den
 ikke trykfødes??
 Hvis pumpen er skruet ned og turboen lader 1 bar er der så fare for
 stemplerne?? jeg har det på fornemmelsen.
 Der kom olie ud af turboen og ind i slangerne før renovering, bliver det
 bedre efter en renovering??  Det sagde mekanikkeren det gjorde men hmmm.
 Undskyld men jeg har mange spørgsmål.
 Mvh.  Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |