| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Kone bilulykke Fra : preben & Anne-Maj | 
  Dato :  30-11-03 19:16 |  
  |   
            Min kone er i dag torpederet op bag i en ford escort, hun har smadret vores
 kofanger, lygegrill, forlygte, og det hele er orginalt.
 
 Nu kommer så spørgsmålet, jeg vil jo gerne have en anden kofanger end den
 orginale, nemlig en lidt mere smart en fra et styling firma, som koster det
 samme som den orginale, må man gøre det overfor forsikringsselskabet, eller
 skal delene være de samme som dem som er smadret.?????
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Holten (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holten | 
  Dato :  30-11-03 19:19 |  
  |   
            
"preben & Anne-Maj" <seerup@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fca33b6$0$27383$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Min kone er i dag torpederet op bag i en ford escort, hun har smadret
 vores
 > kofanger, lygegrill, forlygte, og det hele er orginalt.
 >
 > Nu kommer så spørgsmålet, jeg vil jo gerne have en anden kofanger end den
 > orginale,
 Skulle du ikke hellere finde en anden kone, der måske ikke smadrer biler
  )
 MVH
 Holten.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Mark Sandberg (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  30-11-03 19:41 |  
  |   
            
 "Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Skulle du ikke hellere finde en anden kone, der måske ikke smadrer biler.
 
 Hvor findes de ?
 
 /Mark.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Fruergaard (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  30-11-03 19:45 |  
  |  
 
            "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
 > > Skulle du ikke hellere finde en anden kone, der måske ikke smadrer
 biler.
 >
 > Hvor findes de ?
 Jeg har en...  Men hende beholder jeg for mig selv...    
-- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Mark Sandberg (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  30-11-03 19:51 |  
  |   
            
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse
 > Jeg har en...  Men hende beholder jeg for mig selv...    
Ja, pas du godt på hende   
/Mark.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              DJ Bobo (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : DJ Bobo | 
  Dato :  30-11-03 19:52 |  
  |  
 
            On Sun, 30 Nov 2003 19:50:43 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
 wrote:
 >Ja, pas du godt på hende   
Jég har også een af dem, og hende passer jég også godt på. 
 Hun får nemlig slet ikke lov til at styre...  
/Mogens
 som "styrer"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Uffe Bærentsen (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  30-11-03 23:07 |  
  |   
            
"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:80fksv4vqcj8ek86db3vdu5ej5q786fvo8@4ax.com...
 > On Sun, 30 Nov 2003 19:50:43 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
 > wrote:
 >
 > >Ja, pas du godt på hende   
>
 > Jég har også een af dem, og hende passer jég også godt på.
 > Hun får nemlig slet ikke lov til at styre...  
Har også en.
 Da jeg ikke havde bil i nogle år, ja så røg ancienniteten og derfor er det
 faktisk henddes vi kører på.
 og jeg kan heller ikke tage æren, for at have kørt ancienniteten hverken den
 ene eller anden vej, hun var elitebilist da jeg løb ind i hende.
 Så, jo de findes, de der kvinder der kører bil udden at lave buler.
 og bare rolig:
 Jeg skal nok gøre mit for at holde på hende   
mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC (som min anden halvdel kører til daglig)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Mark Sandberg (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  30-11-03 23:14 |  
  |   
            
"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > Hun var elitebilist da jeg løb ind i hende.
 Forhåbentlig skete det uden buler   
/Mark.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Uffe Bærentsen (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  30-11-03 23:32 |  
  |   
            
"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fca6b55$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 >
 >
 > > Hun var elitebilist da jeg løb ind i hende.
 >
 > Forhåbentlig skete det uden buler   
Ikke helt.
 Jeg blev slået ud af kurs og har ikke fundet den gamle kurs igen   
Buler?
 Da vi nu har en knægt på 15 mdr. så har det ikke været helt uden buler.....
 og for at holde det hele lidt on-topic:
 Der er montere barnesæde i Sierra og det bliver flittigt brugt   
mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Rasmus (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rasmus | 
  Dato :  30-11-03 19:53 |  
  |   
            
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
 news:bqddqk$hio$1@sunsite.dk...
 > "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
 > > > Skulle du ikke hellere finde en anden kone, der måske ikke smadrer
 > biler.
 > >
 > > Hvor findes de ?
 >
 >
 > Jeg har en...  Men hende beholder jeg for mig selv...    
Har hun kørekort?
 mvh
 Rasmus
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Fruergaard (01-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  01-12-03 08:32 |  
  |  
 
            "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
 > Har hun kørekort?
 Jep. Det gav jeg hende da eg mødte hende - gad ikke kører hende hele
 tiden...
 Og hun har også en bil...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Brizz (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brizz | 
  Dato :  30-11-03 20:15 |  
  |  
 
            > Jeg har en...  Men hende beholder jeg for mig selv...    
Læs= hun har ikke kørekort   
Mvh Brian
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Fruergaard (01-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  01-12-03 08:33 |  
  |  
 
            "Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
 news:bqdfim$3e3$1@sunsite.dk...
 > > Jeg har en...  Men hende beholder jeg for mig selv...    
> Læs= hun har ikke kørekort   
Jo jo.. De eksisterer skam... (Altså kvinder med kørekort og bil uden
 skader.)
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             phk (01-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : phk | 
  Dato :  01-12-03 09:31 |  
  |   
            
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:bqddqk$hio$1@sunsite.dk...
 > "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
 > > > Skulle du ikke hellere finde en anden kone, der måske ikke smadrer
 > biler.
 > >
 > > Hvor findes de ?
 >
 >
 > Jeg har en...  Men hende beholder jeg for mig selv...    
Det med at smadre biler klarer du jo også udemærket selv ;)
 -- 
 Per, Esbjerg
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Fruergaard (01-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  01-12-03 09:36 |  
  |  
 
            "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 > Det med at smadre biler klarer du jo også udemærket selv ;)
 Lige præcis hvad tænker du på?
 Raceren?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               phk (01-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : phk | 
  Dato :  01-12-03 13:48 |  
  |   
            
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:bqeuhe$36q$1@sunsite.dk...
 > "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 > > Det med at smadre biler klarer du jo også udemærket selv ;)
 >
 >
 > Lige præcis hvad tænker du på?
 > Raceren?
 
 Jeg mener at kunne huske du har bulet et par biler eller 3 til totalskade.
 Men jeg kan jo huske forkert ...
 
 
 -- 
 Per, Esbjerg
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Morten Fruergaard (01-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  01-12-03 13:57 |  
  |  
 
            "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 > Jeg mener at kunne huske du har bulet et par biler eller 3 til totalskade.
 > Men jeg kan jo huske forkert ...
 Det gør du så (næsten)
 Jeg har lavet et par buler indenfor det 1. år jeg havde kørekort, og et
 enkelt uheld i et sving  for 1½ år siden. Jeg har aldrig totalskadet en bil
 pga. buler - en enkelt pga. brand.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jan W Nielsen (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  30-11-03 19:45 |  
  |  
 
            preben & Anne-Maj wrote:
 > Min kone er i dag torpederet op bag i en ford escort, hun har smadret
 > vores kofanger, lygegrill, forlygte, og det hele er orginalt.
 Det er vist det, der hedder et uheld - og ikke en ulykke. Vær glad for, at
 det ikke VAR en ulykke.   
Som udgangspunkt tror jeg, forsikringen betaler for en kofanger, der er
 magen til den, som der sidder på bilen. Men hvis du er på god talefod med
 forsikringsselskabet, kan det være, de er "til at tale med".
 --
 Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           DJ Bobo (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : DJ Bobo | 
  Dato :  30-11-03 19:48 |  
  |   
            On Sun, 30 Nov 2003 19:44:50 +0100, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 
 >Som udgangspunkt tror jeg, forsikringen betaler for en kofanger, der er
 >magen til den, som der sidder på bilen. Men hvis du er på god talefod med
 >forsikringsselskabet, kan det være, de er "til at tale med".
 
 Han kan da til enhver tid tale med reparatøren - især hvis stumperne
 koster det samme.
 
 
 /Mogens
 Mine biler? -> fra Alfa til Omega...:)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ped (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ped | 
  Dato :  30-11-03 19:58 |  
  |   
            DJ Bobo wrote:
 
 > Han kan da til enhver tid tale med reparatøren - især hvis stumperne
 > koster det samme.
 > 
 
 
 Netop. Det er reparatøren han skal snakke med og ikke 
 forsikringsselskabet. Selskabet giver reparatøren en pris for at lave 
 skaden, og hvordan og med hvilke stupmer den bliver lavet er de 
 ligeglade med. Det bliver ikke kontrolleret. Er der noget der er 
 uoriginalt eller anderledes, bliver det først et problem næste gang der 
 kommer en skade, og der kommer taksator på. Jeg har lige fået lavet 
 fronten på min Punto, og fik uden dikkedarer klare blinklysglas i i 
 stedet for farvede. Havde de kostet ekstra, er jeg sikker på at det var 
 noget jeg kunne have ordnet internt med reparatøren.
 
 
 Jens L. Pedersen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Strandtoft (30-11-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft | 
  Dato :  30-11-03 20:28 |  
  |  
 
            preben & Anne-Maj wrote:
 > Nu kommer så spørgsmålet, jeg vil jo gerne have en anden kofanger end den
 > orginale, nemlig en lidt mere smart en fra et styling firma, som koster det
 > samme som den orginale, må man gøre det overfor forsikringsselskabet, eller
 > skal delene være de samme som dem som er smadret.?????
 Jeg har set en mekaniker få en røffel af en forsikringsmand. Bilen
 var en hvid Corolla med hvide kofangere både for og bag. Den foran
 var blevet smadret og der var bestilt en ny. Den nye var
 sort/koksgrå ab. fabrik og skulle til maleren, men ejeren af bilen
 synes at det så bedre ud med den mørke kofanger end en hvid, så da
 maleren ville have omkring en tusse for at male forkofangeren
 hvid, mens en sort kofanger til bagenden kun kostede 800, aftalte
 ejeren og mekanikeren at springe maleren over og bruge pengene på
 en kofanger bagtil. De regnede ikke med det var et problem, da det
 jo rent faktisk ville spare forsikringen for de 200 i difference.
 Forsikringsmanden havde dog en ganske anden opfattelse af det og
 skældte mekanikeren ud fordi bilen ikke var blevet bragt tilbage
 til nøjagtigt den stand den havde inden uheldet. 
 Med den oplevelse in mente vil jeg sige at du bør kontakte dit
 forsikringsselskab og høre om de er med på din ide..
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 < http://www.carftp.com> - a library of car videos.
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |