| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Passat tdi 100 HK Fra : Gismo | 
  Dato :  07-12-03 13:58 |  
  |   
            
 
 Er der nogen det har kendskab til om en VW TDI med 100 HK
 
 kan holde til at blive chippet, trækaksler, gearkasse, motor o.s.v?
 
 Hvad med brændstof økonomien bliver den værre eller bedre?
 
 Gismo.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brizz (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brizz | 
  Dato :  07-12-03 15:24 |  
  |   
            
> Er der nogen det har kendskab til om en VW TDI med 100 HK
 >
 > kan holde til at blive chippet, trækaksler, gearkasse, motor o.s.v?
 >
 > Hvad med brændstof økonomien bliver den værre eller bedre?
 Hvornår er den fra? hvor langt har den gået?
 Mvh Brian
 -- 
 www.gronaerten.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Gismo (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Gismo | 
  Dato :  07-12-03 16:04 |  
  |   
            Brizz wrote:
 >
 > Hvornår er den fra? hvor langt har den gået?
 >
 årg. 2001 101.000 KM.
 
 Gismo.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Brizz (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brizz | 
  Dato :  07-12-03 18:13 |  
  |   
            
> > Hvornår er den fra? hvor langt har den gået?
 > >
 > årg. 2001 101.000 KM.
 Har selv en fra '98. 1.9 TDI 110hk. som jeg har chippet til 144hk og det
 virker. Om den bliver mere økonomisk er op til dig selv. Jeg er gået fra at
 køre 15, til 16,5-17 km/l. Men det kræver lidt teknik. Vil anbefale at hvis
 du ikke har fået skiftet din tandrem ved de 90000 så skift den inden du får
 den chippet. og skift den lidt tidligere næste gang i forhold til hvad der
 foreskrives for du belaster motoren mere. og 3500-4000 for en ny tandrem
 eller 50000 for en ny kværn. Det behøver jeg vist ikke forklarer yderligere.
 Mvh Brian
 -- 
 www.gronaerten.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Andreas M. Hansen (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen | 
  Dato :  07-12-03 20:58 |  
  |   
            
 "Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message
 news:bqvn1r$pqm$1@sunsite.dk...
 >
 >
 > > > Hvornår er den fra? hvor langt har den gået?
 > > >
 > > årg. 2001 101.000 KM.
 >
 > Har selv en fra '98. 1.9 TDI 110hk. som jeg har chippet til 144hk og det
 > virker. Om den bliver mere økonomisk er op til dig selv. Jeg er gået fra
 at
 > køre 15, til 16,5-17 km/l. Men det kræver lidt teknik. Vil anbefale at
 hvis
 > du ikke har fået skiftet din tandrem ved de 90000 så skift den inden du
 får
 > den chippet. og skift den lidt tidligere næste gang i forhold til hvad der
 > foreskrives for du belaster motoren mere. og 3500-4000 for en ny tandrem
 > eller 50000 for en ny kværn. Det behøver jeg vist ikke forklarer
 yderligere.
 >
 
 Jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at forstå hvorfor tandremmen
 skulle være mere belastet efter en chiptuning.
 Motoren løber vel ikke væsentligt flere omdrejninger, og knastaksel/ventiler
 skulle da vel heller ikke være tungere at trække rundt ?
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Peter G C (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  07-12-03 21:37 |  
  |  
 
            "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:br00ni$266l5s$1@ID-144871.news.uni-berlin.de...
 [klip]
 > Jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at forstå hvorfor tandremmen
 > skulle være mere belastet efter en chiptuning.
 > Motoren løber vel ikke væsentligt flere omdrejninger, og
 knastaksel/ventiler
 > skulle da vel heller ikke være tungere at trække rundt ?
 Varmen kan påvirke remmens levetid - det er i hvert fald PSA's forklaring
 på, at tandremmen på en HDI holder længere end på en benziner .... det slår
 så igennem i skifteintervallerne.
 /Peter
 --
 http://www.grauslund.com/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Gismo (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Gismo | 
  Dato :  07-12-03 22:26 |  
  |   
            Brizz wrote:
 >>> Hvornår er den fra? hvor langt har den gået?
 >>>
 >> årg. 2001 101.000 KM.
 >
 > Jeg er
 > gået fra at køre 15, til 16,5-17 km/l. Men det kræver lidt teknik.
 
 Vil du beskrive teknikken lidt nærmer?
 
 Gismo.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Brizz (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brizz | 
  Dato :  07-12-03 23:20 |  
  |   
            
> > Jeg er
 > > gået fra at køre 15, til 16,5-17 km/l. Men det kræver lidt teknik.
 >
 > Vil du beskrive teknikken lidt nærmer?
 Min overbevisning er den at jo korterer tid man accelerer jo mindre
 brændstof.....Men og alligevel ik. Jeg har speederen 3/4 nede under en acc.
 Dvs. jeg kommer hurtigere op på den ønskede hastighed hvor speederen så
 lettes og der sætter jeg næsten altid fartpiloten til at holde farten. hvis
 du ikke har en fartpilot så husk at lette speederfoden ca 1 cm da du stadig
 vil holde farten. Læs trafikken godt. Fx. sæt den i frigear og lad den
 trille når det tillader. Gearskifte- det er yderst sjældent jeg kører mere
 end 2300 omdr. for det meste skifter jeg allerede ved 2100 omdr.
 På min bil er det sådan at hvis jeg kører 120 km/t er det fint men derover
 så begynder den at bruge væsentligt mere brændstof. Så tænk på det også.
 Mvh Brian
 -- 
 www.gronaerten.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Fisker [8900] (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Fisker [8900] | 
  Dato :  07-12-03 19:38 |  
  |   
            "Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3fd323d2$0$27344$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > Er der nogen det har kendskab til om en VW TDI med 100 HK
 > kan holde til at blive chippet, trækaksler, gearkasse, motor o.s.v?
 
 Har erfaring med TDIversionen med 90 HK (min faders). Den har fået en
 tuningsboks, der ifølge målinger på rullefelt har resulteret i 131
 hk/308 NM (det var *ikke* sælger af tuningsboksen, der målte bilen, men
 en "uafhængig" instans).
 
 Bilen har (mener jeg) nu kørt omkring 5.000 med boksen (bilen har kørt
 ialt 45.000), og koblingen er desværre begyndt at glide ret så kraftigt
 :(
 
 \Mandal
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           EjS (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : EjS | 
  Dato :  07-12-03 20:07 |  
  |   
            > Bilen har (mener jeg) nu kørt omkring 5.000 med boksen (bilen har kørt
 > ialt 45.000), og koblingen er desværre begyndt at glide ret så kraftigt
 > :(
 
 Det har også været min storebrors erfaringer med den chippede PD 115 han
 havde. Derudover gik brændstofpumpen i stykker. Det var ret dyrt. Bilen er
 ganske enkelt ikke dimensioneret til især momentforøgelsen... Men sjov er
 den da :)
 
 MVH EjS
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Gismo (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Gismo | 
  Dato :  07-12-03 22:34 |  
  |   
            Jeg skulle bruge det større moment til at flyve over alperne med
 en sigøjner container på nakken 1300 - 1400 kg.
 
 Hvor for jeg fat i chippen.... altså billigt, er der forskel på chippene?
 Kvalitet, levetid, og moment forøgelsen på motor. fra de billige til de
 dyre.
 
 Gismo.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Jan W Nielsen (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  07-12-03 23:03 |  
  |   
            Gismo wrote:
 
 > Jeg skulle bruge det større moment til at flyve over alperne med
 > en sigøjner container på nakken 1300 - 1400 kg.
 
 Men kør nu ikke med hovedet under armen, hvis du får den chippet. Skift
 olien endnu hyppigere end ellers - og lad være med at ligge med bundgas i
 lang tid i træk.
 
 Med andre ord - de samme regler som med en normal bil - men overhold dem.
 
 --
 Jan W Nielsen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jan W Nielsen (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  07-12-03 23:01 |  
  |   
            EjS wrote:
 
 > Bilen er ganske enkelt ikke dimensioneret til især
 > momentforøgelsen... Men sjov er den da :)
 
 ???????
 
 Hvorfra har du det?
 
 Jeg har i forbindelse med indslag til DR om emnet spurgt de tekniske chefer
 hos hhv Peugeot og Semler (VW etc), hvad du kunne dokumentere af skader som
 følge af Chiptuning - stort set intet - og det er på trods af, at de er
 MEGET kede af chipningen.
 
 --
 Jan W Nielsen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Mogens Knudsen (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  07-12-03 23:17 |  
  |   
            On Sun, 7 Dec 2003 23:01:07 +0100, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 
 >Jeg har i forbindelse med indslag til DR om emnet spurgt de tekniske chefer
 >hos hhv Peugeot og Semler (VW etc), hvad du kunne dokumentere af skader som
 >følge af Chiptuning - stort set intet - 
 
 Der er da ellers lige een, som har nævnt hér i gruppen, at koblingen i
 hans Passat (!) ere færdig på grund af chiptuning...
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jan W Nielsen (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  07-12-03 23:34 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > Der er da ellers lige een, som har nævnt hér i gruppen, at koblingen i
 > hans Passat (!) ere færdig på grund af chiptuning...
 Ok, ja..   
Det erkender jeg - det givar naturligvist et noget større slid på koblingen,
 specielt hvis man sparker til den, før der er koblet helt ud.
 Det som jeg konkret spurgte importørerne om, var om der havde været
 konstateret havari i motor eller i gearkasse som følge af chipning.
 Tilfældene var EKSTREMT få - og som regel kun på benzinbiler. Faktisk kunne
 Semler ikke komme med eet eksempel - Peugeot kunne nævne "et par stykker"..
 --
 Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Mogens Knudsen (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  07-12-03 23:47 |  
  |  
 
            On Sun, 7 Dec 2003 23:34:16 +0100, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >> Der er da ellers lige een, som har nævnt hér i gruppen, at koblingen i
 >> hans Passat (!) ere færdig på grund af chiptuning...
 >Ok, ja..   
>Det erkender jeg - det givar naturligvist et noget større slid på koblingen,
 >specielt hvis man sparker til den, før der er koblet helt ud.
 Det skal folk jo så bare være klar over.....
 (jeg ved ikke, hvad en ny kobling koster på en Passat)
 /Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Peter G C (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  08-12-03 17:29 |  
  |  
 
            "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd3aad1$0$25838$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 [klip]
 > Tilfældene var EKSTREMT få - og som regel kun på benzinbiler. Faktisk
 kunne
 > Semler ikke komme med eet eksempel - Peugeot kunne nævne "et par
 stykker"..
 Dvs. "volle pulle" *) først efter man har sluppet koblingen helt?
 *) fra tysk streamer: "Ich fahre immer mit volle Pulle"
 Jeg er dog i tvivl om stavemåden   
/Peter
 --
 http://www.grauslund.com/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Jan W Nielsen (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  08-12-03 17:33 |  
  |  
 
            Peter G C wrote:
 > *) fra tysk streamer: "Ich fahre immer mit volle Pulle"
 *LOL*
 Har aldrig før hørt udtrykket.. og kender heller ikke stavemåden..   
--
 Jan W Nielsen   
Vectra 2.0
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Peter G C (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  08-12-03 18:20 |  
  |  
 
            "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd4a79b$0$27339$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 [klip]
 > *LOL*
 >
 > Har aldrig før hørt udtrykket.. og kender heller ikke stavemåden..   
Ohh - en klassiker. Kørte med med min den gang (1995/6) tyske chef i hans
 Merc 500 sl - og så denne streamer bag på en Golf - han satte
 pløre-tingesten i sport   
/Peter
 --
 http://www.grauslund.com/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ukendt (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  08-12-03 17:34 |  
  |   
            
"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd4a6b1$0$29354$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 KLIP
 > Jeg er dog i tvivl om stavemåden   
Den er ikke helt ved siden af.
 Ved du hvad det på tysk hedder 'at pille rejer'..?
 -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Peter G C (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  08-12-03 21:48 |  
  |  
 
            "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd4a7e8$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 [klip]
 > Ved du hvad det på tysk hedder 'at pille rejer'..?
 Nej - på cafen havde vi kun et rejespyd....   
Men fortæl.
 /Peter
 --
 http://www.grauslund.com/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Ukendt (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  08-12-03 21:54 |  
  |   
            
"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd4e37f$0$29305$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 KLIP
 > Men fortæl.
 Krabben pulen ...  
-- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Peter G C (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  08-12-03 22:00 |  
  |  
 
            "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd4e4ce$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 [klip]
 > Krabben pulen ...  
DÅRLIGT!   
/Peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Gismo (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Gismo | 
  Dato :  08-12-03 22:41 |  
  |   
            Lige for at hive tråden tilbage på sporet.
 
 Er en chip en chip, eller er der nogle at fortrække frem
 for andre?
 
 Gismo.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     jan@stevns.net (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  08-12-03 22:49 |  
  |  
 
            "Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev :
 >Er en chip en chip, 
 ja, dybest set, men indholdet er ikke det samme
 >eller er der nogle at fortrække frem for andre?
 Den bedste chip, der den hvis indhold er tilpasset netop den aktuelle
 bil's egenskaber - de "andre" er tilstræbte...
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Gismo (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Gismo | 
  Dato :  08-12-03 23:07 |  
  |   
            jan@stevns.net wrote:
 >
 > Den bedste chip, der den hvis indhold er tilpasset netop den aktuelle
 > bil's egenskaber - de "andre" er tilstræbte...
 
 Hvor køber jeg sådan en fætter, der passer til VW tdi 100hk.  ?
 
 Gismo
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       jan@stevns.net (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  08-12-03 23:14 |  
  |  
 
            "Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev :
 >jan@stevns.net wrote:
 >> Den bedste chip, der den hvis indhold er tilpasset netop den aktuelle
 >> bil's egenskaber - de "andre" er tilstræbte...
 >Hvor køber jeg sådan en fætter, der passer til VW tdi 100hk.  ?
 Jeg aner det ikke - et gæt kunne være sådan noget som Palm's Auto i
 Skovlunde, eller andre der excellerer udi chips ...  anyone ??
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Jan W Nielsen (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  09-12-03 08:36 |  
  |  
 
            jan@stevns.net wrote:
 > Jeg aner det ikke - et gæt kunne være sådan noget som Palm's Auto i
 > Skovlunde, eller andre der excellerer udi chips ...  anyone ??
 Det var da i hvert fald en mulighed, hvis man bor på Sjælland.
 Alternativt  www.scantune.dk i Galten. Han lover ikke guld og grønne skove,
 som nogle af de andre farverige aktørere på markedet - men han holder det,
 som han lover.
 --
 Jan W Nielsen   
Vectra 2.0
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Ukendt (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  08-12-03 22:48 |  
  |   
            
"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3fd4f008$0$24826$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 KLIP
 > Er en chip en chip, eller er der nogle at fortrække frem
 > for andre?
 Det mener jeg bestemt ikke .... rent blødvaremæssigt.
 Der findes tunere, der hovedløst programmerer.
 Der findes tunere som udelukkende går efter HK.
 Der findes tunere som kender fabrikatet og har sat sig ind i værdierne.
 Der findes sikkert mange andre typer.
 Jeg har anvendt  http://www.bsrab.se til min Volvo S80 T6.
 Den kører fremragende ... endnu.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Jan W Nielsen (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  09-12-03 08:34 |  
  |  
 
            Gismo wrote:
 > Er en chip en chip, eller er der nogle at fortrække frem
 > for andre?
 Markedet for chip-tuning er gråt og broget.
 Meget ofte holder producenterne ikke det, som de lover, og der er i øvrigt
 ret stor forskel på, hvor meget mer-effekt, som man får.
 Kan du læse tysk?
 Hvis du kan, vil du sikkert blive ret meget klogere af, at læse lidt om
 vhiptuning på  www.autobild.de. Søg i artikelbaseb under tuning - de har både
 sto-rtests til forskellige TDi-chips, hvor du kan se forskellene - og de har
 "daertest", hvor de kører 50- eller 100.000 km med en chip i en Golf IV for
 at se, hvad der evt opstår af problemer.
 --
 Jan W Nielsen   
Vectra 2.0
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      Mogens Knudsen (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  09-12-03 08:47 |  
  |  
 
            On Tue, 9 Dec 2003 08:34:10 +0100, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >Markedet for chip-tuning er gråt og broget.
 >Meget ofte holder producenterne ikke det, som de lover, og der er i øvrigt
 >ret stor forskel på, hvor meget mer-effekt, som man får.
 >Kan du læse tysk?
 >Hvis du kan, vil du sikkert blive ret meget klogere af, at læse lidt om
 >vhiptuning på  www.autobild.de. Søg i artikelbaseb under tuning - de har både
 >sto-rtests til forskellige TDi-chips, hvor du kan se forskellene - og de har
 >"daertest", hvor de kører 50- eller 100.000 km med en chip i en Golf IV for
 >at se, hvad der evt opstår af problemer.
 God idé - flere af mærkevareforhandlerne af tuning har danske
 forbindelser. Iøvrigt giver ABT 2 års garanti samt udstødningsgaranti
 (at chipningen kan overholde kravene!)
 www.abt-sportsline.de
/Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Peter G C (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  09-12-03 17:20 |  
  |  
 
            "Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3fd4f008$0$24826$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Lige for at hive tråden tilbage på sporet.
 >
 > Er en chip en chip, eller er der nogle at fortrække frem
 > for andre?
 Nej - der er store forskelle på kvaliteten.
 Du kan også købe en box i stedet for. Den kan du pille af når du selv vil -
 f.eks. ved syn. Jeg har købt en box fra  www.fgamotorsport.dk
/Peter
 --
 http://www.grauslund.com/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Dennis Hellan Peders~ (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ | 
  Dato :  09-12-03 17:48 |  
  |   
            
"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd5f61d$0$29314$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > Du kan også købe en box i stedet for. Den kan du pille af når du selv
 vil -
 > f.eks. ved syn. Jeg har købt en box fra  www.fgamotorsport.dk
>
 > /Peter
 >>>>>>>>>
 Hej.
 Jep, det var også hvad jeg ville anbefale, ingen problemer ved det førnævnte
 syn,
 --
 Hilsen   
Dennis Pedersen
 Citroën C5 Prestige 2,0 HDi '03
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Brizz (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brizz | 
  Dato :  09-12-03 22:34 |  
  |   
            
"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3fd4f008$0$24826$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Lige for at hive tråden tilbage på sporet.
 >
 > Er en chip en chip, eller er der nogle at fortrække frem
 > for andre?
 www.entech.dk han har chippet min og det virker bare
 110hk - 144 hk
 Mvh Brian
 -- 
 www.gronaerten.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Brizz (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brizz | 
  Dato :  09-12-03 22:36 |  
  |   
            
> > Er en chip en chip, eller er der nogle at fortrække frem
 > > for andre?
 >
 >  www.entech.dk han har chippet min og det virker bare
 > 110hk - 144 hk
 >
 Skal huske at sige den bliver tilpasset til din bil...
 Mvh Brian
 -- 
 www.gronaerten.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             EjS (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : EjS | 
  Dato :  08-12-03 09:09 |  
  |   
            
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd3a30f$0$25802$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > EjS wrote:
 >
 > > Bilen er ganske enkelt ikke dimensioneret til især
 > > momentforøgelsen... Men sjov er den da :)
 >
 > ???????
 >
 > Hvorfra har du det?
 
 Det var såmænd bare min brors oplevelse. Et par uger efter chipningen gik
 koblingen. Endnu et stykke tid efter gik en af højtrykspumperne til
 brændstofsystemet. Bilen havde på det tidspunkt kørt omkring 80 kkm og den
 sidste reparation var meget dyr og bilen stod lang tid på værksted da pumpen
 skulle bestilles fra et eller andet fjernlager.
 
 Det skal lige siges at bilen er ægte "chippet" og har ikke mindre end 160
 Hk - antal Nm kender jeg ikke. Det er ganske enkelt det jeg mener bilens
 drivlinie ikke er dimensioneret til. Du læsser jo heller ikke 50 kg metal
 ekstra i bilens bagagerum for sjov vel ;)
 
 MVH EjS
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brizz (07-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brizz | 
  Dato :  07-12-03 23:23 |  
  |   
            
> Har erfaring med TDIversionen med 90 HK (min faders). Den har fået en
 > tuningsboks, der ifølge målinger på rullefelt har resulteret i 131
 > hk/308 NM (det var *ikke* sælger af tuningsboksen, der målte bilen, men
 > en "uafhængig" instans).
 >
 > Bilen har (mener jeg) nu kørt omkring 5.000 med boksen (bilen har kørt
 > ialt 45.000), og koblingen er desværre begyndt at glide ret så kraftigt
 Min har gået 175000 nu hvor jeg har kørt de 45000 over 10mdr med chip og jeg
 har ikke oplevet nogen slittage som ikke er at forvente med den kørsel. dvs
 ikke noget der er grundet chippen.
 Mvh Brian
 -- 
 www.gronaerten.dk
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |