| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Tune Golf IV 2,0 Fra : Martin Sand. | 
  Dato :  08-12-03 04:49 |  
  |   
            Benzinmotoren i en Golf IV 2,0 har "kun" 115 HK, men takket være momentet
 føles den ikke sløv - tvært imod. Men 115 HK er jo ikke meget i 2,0 motor
 (litereffekt på omkring 57 HK).
 
 Hvis den ikke skal tryklades, hvordan kan den så tunes - og hvor mange HK
 vil det give?
 
 Den nye VAG 2,0 FSI har vist omkring 140 HK, hvilket lyder mere "rigtigt"
 for en 2-liters maskine.
 
 MVH Martin
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thunderbird [7100] (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] | 
  Dato :  08-12-03 16:39 |  
  |   
            On Mon, 8 Dec 2003 04:49:29 +0100, "Martin Sand."
 <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote:
 
 >Benzinmotoren i en Golf IV 2,0 har "kun" 115 HK, men takket være momentet
 >føles den ikke sløv - tvært imod. Men 115 HK er jo ikke meget i 2,0 motor
 >(litereffekt på omkring 57 HK).
 >
 >Hvis den ikke skal tryklades, hvordan kan den så tunes - og hvor mange HK
 >vil det give?
 >
 >Den nye VAG 2,0 FSI har vist omkring 140 HK, hvilket lyder mere "rigtigt"
 >for en 2-liters maskine.
 
 de 140 heste er så kun hvis at du kører på 98 oktan.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan W Nielsen (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  08-12-03 16:55 |  
  |  
 
            Thunderbird [7100] wrote:
 > de 140 heste er så kun hvis at du kører på 98 oktan.
 - og skal vi så ikke lige blive enige om, at det er 150 hk, som 2.0 FSi
 har..?   
I øvrigt - sælg din alm 2,0´er og køb en 1,8T´er, hvis du ikke er tilfreds
 med dens performance, Martin.
 Alt andet er idiotisk - økonomisk.
 --
 Jan W Nielsen   
Vectra 2.0
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Thunderbird [7100] (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] | 
  Dato :  08-12-03 18:30 |  
  |  
 
            On Mon, 8 Dec 2003 16:54:52 +0100, "Jan W Nielsen"
 <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:
 >Thunderbird [7100] wrote:
 >
 >> de 140 heste er så kun hvis at du kører på 98 oktan.
 >
 >- og skal vi så ikke lige blive enige om, at det er 150 hk, som 2.0 FSi
 >har..?   
kan vi hurtigt blive, undrede mig også lidt over manglen på de 10 heste
 men ok de 10 manglende gør det også næsten ud for den effektforringelse
 man opnår ved at kører på 95 oktan i stedet for 98.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (08-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  08-12-03 20:18 |  
  |   
            
"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:br0scb$26uhap$1@ID-171772.news.uni-berlin.de...
 > Benzinmotoren i en Golf IV 2,0 har "kun" 115 HK, men takket være momentet
 > føles den ikke sløv - tvært imod. Men 115 HK er jo ikke meget i 2,0 motor
 > (litereffekt på omkring 57 HK).
 >
 > Hvis den ikke skal tryklades, hvordan kan den så tunes - og hvor mange HK
 > vil det give?
 >
 > Den nye VAG 2,0 FSI har vist omkring 140 HK, hvilket lyder mere "rigtigt"
 > for en 2-liters maskine.
 >
 Hej Martin.
 Prøv at kigge Neuspeed's Kompressorkit, de har et meget godt rygte "over
 there" hvis det har interesse så skriv til dem og hør om de har forhandlere
 i EU.
 http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=33|G4&type=11<ype
=ns_euro&p_id=1016
 Deres kompressor kit giver ca. 50 Hk.
 Neuspeed siger at kompressor kittet kan installeres på 5 timer.
 Tjek lige installationsvejledningen ud, alt er beskrevet i detaljer så selv
 jeg turde gå igang.
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
 http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Sand. (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sand. | 
  Dato :  09-12-03 04:33 |  
  |  
 
            Claus Petersen wrote:
 > Prøv at kigge Neuspeed's Kompressorkit, de har et meget godt rygte
 > "over there" hvis det har interesse så skriv til dem og hør om de har
 > forhandlere i EU.
 >
 http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=33|G4&type=11<ype
> =ns_euro&p_id=1016
 > Deres kompressor kit giver ca. 50 Hk.
 > Neuspeed siger at kompressor kittet kan installeres på 5 timer.
 > Tjek lige installationsvejledningen ud, alt er beskrevet i detaljer
 > så selv jeg turde gå igang.
 Hej igen Claus
 Jeg tænke mere på konventionel tuning i form af en anden
 knastaksel/motorstyring/sportsudstødning - altså ikke trykladning. Vil det
 kunne give 20 HK ekstra med de nævnte ændringer?
 Spørgsmålet er om den bliver ALT for tørstig lige meget hvilken form for
 tuning man udsætter den for...
 MVH Martin
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Mikael Kristiansen (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mikael Kristiansen | 
  Dato :  09-12-03 11:24 |  
  |   
            
 "Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
 news:br3fpn$1qjefe$1@ID-171772.news.uni-berlin.de...
 >
 > Jeg tænke mere på konventionel tuning i form af en anden
 > knastaksel/motorstyring/sportsudstødning - altså ikke trykladning. Vil det
 > kunne give 20 HK ekstra med de nævnte ændringer?
 
 Det vil det sagtens kunne, men prisen pr. hestekraft er høj, hvis du ikke
 selv kan lave det hele..... Om det så kan synes, afhænger af hvor snedig &
 modig du er.
 Det er meget lettere, billigere og mere holdbart at "tune sin
 undervogn"..... Det har også den positive effekt, at bilen i en
 undvigemanøvre vil være mere sikker......
 
 > Spørgsmålet er om den bliver ALT for tørstig lige meget hvilken form for
 > tuning man udsætter den for...
 
 Hvis det er gjort rigtigt, og ikke ekstremt oplever du ikke en væsentlig
 økonomiforværring, men tiderne hvor man oplevede en forbedring er nok
 forbi......
 
 Min gamle mini gik ca. 15 km/l med std. motor, men 17 km/l med den samme
 motor, hvor effekten var øget fra 38 --> 74 heste.
 Tuningen bestod i en Cooper 997 knastaksel, Cooper S topstykke
 (gennemmodificeret med bla. 31 mm udst. ventiler, der gik ca. 200 timer på
 alene at lave topstykket for en proff.), Derrington indsugningsmanifold,
 Weber 38/38 DCD, Bananmanifold LCB-type & RC40-potte.
 Ialt kostede det mig ikke andet end stumperne, men skal man have andre til
 at lave arbejdet, bliver det meget dyrt.....
 Nu kører jeg kedelig Peugeot, men den kan sagtens køre stærkt nok til at jeg
 mister kørekortet, så hvad skal jeg med mere ?
 
 
 Mvh. Mikael Kristiansen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |