| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Discountmotorveje? Fra : Folmer Rasmussen | 
  Dato :  09-12-03 22:47 |  
  |   
            Henne i Sverige er de begyndt at anlægge en ny type motorveje.
 
 Det er af typen med 3 spor, hvor man skiftes til at have to og én
 vognbane til rådighed.
 
 Det er set før, men det nye element er, at der er opsat adskillelse af
 den type som på et tidspunkt blev anvendt som autoværn herhjemme. Det
 var dem de pillede ned igen fordi ødelæggelserne på mennesker og biler
 var helt kolossale når man kom i nærkamp med dem.
 
 Som jeg ser det er fordelen (i Sverige) at vejtypen har fuld
 motorvejsstatus. Dvs. at fartgrænsen er som på alm. motorvej, samt at
 der er opsat dyrehegn. (Ej aktuelt i DK)
 
 Ulemperne er så vidt jeg kan se, at et uventet stop som motorhavari
 eller punktering (lastbil f.eks.) vil stoppe trafikken godt og
 grundigt hvis det sker på en ensporet strækning, da autoværnet gør det
 umuligt at køre udenom.
 
 Desuden tænker jeg på de famøse autoværn som en ulempe.
 
 Jeg tænkte jo på, at vi glad og gerne efteraber svenskerne, og
 vejtypen er helt sikkert udsprunget af dårlig økonomi, så hvad mener
 gruppen om den type vej?
 
 Venlig hilsen
 Folmer
 >
 >
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Leonard (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  09-12-03 22:58 |  
  |  
 
            Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
 >Det er set før, men det nye element er, at der er opsat adskillelse af
 >den type som på et tidspunkt blev anvendt som autoværn herhjemme.
 Kabelautoværn?
 - så er svenskerne da dummere end kølevandet på Barsebäck.
 -- 
 Leonard
 http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Folmer Rasmussen (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen | 
  Dato :  09-12-03 23:08 |  
  |  
 
            On Tue, 09 Dec 2003 22:58:20 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
 wrote:
 >Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
 >
 >>Det er set før, men det nye element er, at der er opsat adskillelse af
 >>den type som på et tidspunkt blev anvendt som autoværn herhjemme.
 >
 >Kabelautoværn?
 >- så er svenskerne da dummere end kølevandet på Barsebäck.
 >
 >--
 Det er lige nøjagtigt den slags vi taler om.
 Hvor vidt kølevand overhovedet har intilligens vil jeg ikke udtale mig
 om her.   
Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kasperkk (09-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasperkk | 
  Dato :  09-12-03 23:08 |  
  |  
 
            > Hvor vidt kølevand overhovedet har intilligens vil jeg ikke udtale mig
 > om her.   
Hvis det endelig har er det da ikke betryggende at det er Svenskere der har
 ansvaret for det!
 Kasperkk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Chr. L. (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Chr. L. | 
  Dato :  10-12-03 00:02 |  
  |   
            
"Kasperkk" <kasperkk_nielsen(fjern)@hotmail.com> wrote in message
 news:3fd647a7$0$69955$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > Hvor vidt kølevand overhovedet har intilligens vil jeg ikke udtale mig
 > > om her.   
>
 > Hvis det endelig har er det da ikke betryggende at det er Svenskere der
 har
 > ansvaret for det!
 >
 > Kasperkk
 >
 Hvis de gamle rustne og flækkede reaktorer der står på risø ikke er
 farligere.
 chr.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              JS (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : JS | 
  Dato :  10-12-03 00:04 |  
  |   
            
"Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse
 news:br5jud$6g0$1@news.net.uni-c.dk...
 >
 > "Kasperkk" <kasperkk_nielsen(fjern)@hotmail.com> wrote in message
 > news:3fd647a7$0$69955$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > > Hvor vidt kølevand overhovedet har intilligens vil jeg ikke udtale mig
 > > > om her.   
> >
 > > Hvis det endelig har er det da ikke betryggende at det er Svenskere der
 > har
 > > ansvaret for det!
 > >
 > > Kasperkk
 > >
 > Hvis de gamle rustne og flækkede reaktorer der står på risø ikke er
 > farligere.
 er de ikke kasseret for længe siden?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               SlowHand (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : SlowHand | 
  Dato :  10-12-03 00:41 |  
  |  
 
            "JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
 news:3fd654e0$0$17614$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
 > > Hvis de gamle rustne og flækkede reaktorer der står på risø ikke er
 > > farligere.
 >
 > er de ikke kasseret for længe siden?
 Nu er det ikke lige Risø, men.... *host*
 http://www.jydskatomkraft.dk/
/SlowHand
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Thunderbird [7100] (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] | 
  Dato :  10-12-03 02:35 |  
  |  
 
            On Wed, 10 Dec 2003 00:41:22 +0100, "SlowHand" <spam@sejeniels.dk>
 wrote:
 >"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
 >news:3fd654e0$0$17614$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
 >
 >> > Hvis de gamle rustne og flækkede reaktorer der står på risø ikke er
 >> > farligere.
 >>
 >> er de ikke kasseret for længe siden?
 >
 >
 >Nu er det ikke lige Risø, men.... *host*
 >
 > http://www.jydskatomkraft.dk/
Ja ok da *LOL
 >"Energi fra Jydsk Atomkraft A/S er billig, miljøvenlig energi produceret 
 >helt uden brug af smudsede fossile brændstoffer."
 Og plutonium/forarmet uran (er det ikke det samme egt, og hvis ikke,
 hvad er så forskellen)
 >"Reaktoren, som leverer strøm til hele Jylland samt dele af det sydlige 
 >Tyskland, er baseret på russisk højteknologi".
 Højteknologi og Russisk, er vidst 2 ord der ikke passer sammen.
 Sorry for mit delvist/Helt OT indlæg.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Chr. L. (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Chr. L. | 
  Dato :  10-12-03 11:37 |  
  |   
            
"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
 news:3fd654e0$0$17614$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
 >
 > "Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse
 > news:br5jud$6g0$1@news.net.uni-c.dk...
 > >
 > > "Kasperkk" <kasperkk_nielsen(fjern)@hotmail.com> wrote in message
 > > news:3fd647a7$0$69955$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > > > Hvor vidt kølevand overhovedet har intilligens vil jeg ikke udtale
 mig
 > > > > om her.   
> > >
 > > > Hvis det endelig har er det da ikke betryggende at det er Svenskere
 der
 > > har
 > > > ansvaret for det!
 > > >
 > > > Kasperkk
 > > >
 > > Hvis de gamle rustne og flækkede reaktorer der står på risø ikke er
 > > farligere.
 >
 > er de ikke kasseret for længe siden?
 >
 Kasseret og kasseret det er jo stadigvæk højradioaktivt...men de har været
 lukket ned i nogle år det kommer til at koste en pæn klat at få det fjernet,
 man skal bla bruge fjernbetjent udstyr da det er så farligt...
 http://www.risoe.dk/press/06_dekommission_01.htm
Chr.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Møller (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Møller | 
  Dato :  11-12-03 13:39 |  
  |   
            
"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
 news:3fd654e0$0$17614$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
 >
 > "Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse
 > news:br5jud$6g0$1@news.net.uni-c.dk...
 > >
 > > "Kasperkk" <kasperkk_nielsen(fjern)@hotmail.com> wrote in message
 > > news:3fd647a7$0$69955$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > > > Hvor vidt kølevand overhovedet har intilligens vil jeg ikke udtale
 mig
 > > > > om her.   
> > >
 > > > Hvis det endelig har er det da ikke betryggende at det er Svenskere
 der
 > > har
 > > > ansvaret for det!
 > > >
 > > > Kasperkk
 > > >
 > > Hvis de gamle rustne og flækkede reaktorer der står på risø ikke er
 > > farligere.
 >
 > er de ikke kasseret for længe siden?
 nop, man begynder så småt om et par år og regner med at være færdig i
 2015-2016 og så står man med en hel bunke tromler i beton som man  ikke ved
 hvad man skal gøre ved.
 -- 
 Møller
 Måske skulle man tage opfindelsen af en atomdreven bil op igen.
 Det kunne blive en strålende opfindelse   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  10-12-03 00:15 |  
  |   
            
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:62gctv0usqrllgfb3n473d0u6crdo5h6pt@4ax.com...
 > Henne i Sverige er de begyndt at anlægge en ny type motorveje.
 >
 > Som jeg ser det er fordelen (i Sverige) at vejtypen har fuld
 > motorvejsstatus. Dvs. at fartgrænsen er som på alm. motorvej, samt at
 > der er opsat dyrehegn. (Ej aktuelt i DK)
 >
 Heroppe i Nordjylland på de meget tæt trafikerede motorveje har vi skam
 dyrehegn og faunapassager over og under motorvejene.
 Da mange af motorvejskilometerne er skåret lige igennem tidliger
 skovområder. Det kan vildtet altså ikke helt forstå, så de vader bare ud
 hvor der før var skov.
 Så kom ikke her.
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
 http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens Knudsen (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  10-12-03 07:32 |  
  |   
            On Wed, 10 Dec 2003 00:14:53 +0100, "Claus Petersen"
 <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
 
 >> Som jeg ser det er fordelen (i Sverige) at vejtypen har fuld
 >> motorvejsstatus. Dvs. at fartgrænsen er som på alm. motorvej, samt at
 >> der er opsat dyrehegn. (Ej aktuelt i DK)
 
 >Heroppe i Nordjylland på de meget tæt trafikerede motorveje har vi skam
 >dyrehegn 
 
 Er der ikke det overalt? (uden for byerne)
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Thunderbird [7100] (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] | 
  Dato :  10-12-03 11:36 |  
  |   
            On Wed, 10 Dec 2003 07:32:17 +0100, Mogens Knudsen
 <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 
 >On Wed, 10 Dec 2003 00:14:53 +0100, "Claus Petersen"
 ><claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
 >
 >>> Som jeg ser det er fordelen (i Sverige) at vejtypen har fuld
 >>> motorvejsstatus. Dvs. at fartgrænsen er som på alm. motorvej, samt at
 >>> der er opsat dyrehegn. (Ej aktuelt i DK)
 >
 >>Heroppe i Nordjylland på de meget tæt trafikerede motorveje har vi skam
 >>dyrehegn 
 >
 >Er der ikke det overalt? (uden for byerne)
 
 Ikke her i trekantsområdet. Det er det kun enkelte områder/få kilometer
 nogle steder at der er dækker op med dyrehegn.
 
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen L (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen L | 
  Dato :  10-12-03 01:11 |  
  |   
            >
 > Desuden tænker jeg på de famøse autoværn som en ulempe.
 >
 > Jeg tænkte jo på, at vi glad og gerne efteraber svenskerne, og
 > vejtypen er helt sikkert udsprunget af dårlig økonomi, så hvad mener
 > gruppen om den type vej?
 
 Jeg mener at have hørt i trafik radioen om fredagen, at de vil lave
 Isterødvejen om efter samme princip, dog med et alm dobbelt autoværn.
 Grundet skulle være de mange dødsulykker på denne strækning.
 
 Men hastigheden bliver nok holdt på de 90 som i dag.
 
 Hilsen Jørgen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ebbe Kristensen (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen | 
  Dato :  10-12-03 08:30 |  
  |  
 
            "Folmer Rasmussen" <mailto:folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse 
 "Discountmotorveje?"
 > Ulemperne er så vidt jeg kan se, at et uventet stop som motorhavari
 > eller punktering (lastbil f.eks.) vil stoppe trafikken godt og
 > grundigt hvis det sker på en ensporet strækning, da autoværnet gør det
 > umuligt at køre udenom.
 Min køreerfaring i S-land begrænser sig til Sydsverige. Her synes jeg generelt de 
 er rigtig gode til at lave et ordentlig nødspor. Mon ikke de får gjort det i 
 forbindelse med den nye vejtype osse?
 Ebbe
 -- Sendt via  http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)
 -- Vis din bil frem på  http://www.bilgalleri.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Folmer Rasmussen (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen | 
  Dato :  10-12-03 12:47 |  
  |   
            On Wed, 10 Dec 2003 08:29:55 +0100, "Ebbe Kristensen"
 <ebbe@ekologic.dk> wrote:
 
 >"Folmer Rasmussen" <mailto:folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse 
 >"Discountmotorveje?"
 
 >
 >Min køreerfaring i S-land begrænser sig til Sydsverige. Her synes jeg generelt de 
 >er rigtig gode til at lave et ordentlig nødspor. Mon ikke de får gjort det i 
 >forbindelse med den nye vejtype osse?
 >
 >--
 
 Nix. Det er skam veje der er fuldt etablerede, og der er ikke skyggen
 af et nødspor på nogen af dem.
 
 På de steder der er enkeltsporede er der kun grøften som "nødudgang".
 Jeg har et par gange oplevet punkterede personbiler holde med det
 meste af bilen nede i grøften.
 
 Det må være svært at placere en donkraft rigtigt under disse forhold,
 for ikke at tale om al den ufrivillige motion man får når man skal
 springe til side for den forbikørende trafik.
 
 Venlig hilsen
 Folmer
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |