| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | VW TDI PD 100 ...skuffet, er det ok..?? Fra : Kristian Marquard Kn~ | 
  Dato :  10-12-03 16:57 |  
  |   
            Hejsa...
 
 Jeg har netop været på prøvetur i en Passat Variant TDI PD 100 hk.
 
 Jeg må sige at jeg er meget overrasket over motoren. Jeg havde troet at den
 alligevel kunne give mit en lille bitte spark bagi, men jeg blev godt nok
 skuffet.
 
 Ærlig talt ved jeg ikke helt hvor stort et kraftværk jeg har forventet, men
 på mig virkede det nærmest som om at jeg skulle træde 80-100 % i bund bare
 for at sætte skub i sagerne ved acc.
 
 Ved alm. kørsel kræves ikke det store men den var heller ikke overbevisende
 i mellemacc. og overhalinger synes jeg...
 
 Jeg har for 1 års tid siden prøvet en kammerats 110 hk, som havde fået en
 boks på. Den var som jeg husker det nærmest et vilddyr ved siden af...
 
 Jeg havde nu tænkt mig en 110 hk fra omkring 1999-2000 men har prøvet den
 endnu. Er der nogen af jer som har prøvet PD 100 hk og 110 hk som
 umiddelbart vil lave en lile sammenligning. Det er 2 vidt forskellige det er
 jeg klar over... og håber !!
 
 Jeg regner med at en boks/chip kunne falde i min smag, men det kunne jo være
 at de 110 hk var nok til daglig. Jeg ville i hvert fald ikke være glad for
 en 100 hk PD. Den er sgu for sløv.
 
 Måske er det de 155 fHK fra Alfa´en som jeg lige skal have lidt på afstand.
 Den kan man ikke beskylde for at være en sejtrækker men jeg havde godt nok
 troet noget mere om den 100 hk.
 
 Med venlig hilsen
 Kristian
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter G C (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  10-12-03 17:04 |  
  |  
 
            "Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd74239$0$69900$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hejsa...
 >
 > Jeg har netop været på prøvetur i en Passat Variant TDI PD 100 hk.
 >
 > Jeg må sige at jeg er meget overrasket over motoren. Jeg havde troet at
 den
 > alligevel kunne give mit en lille bitte spark bagi, men jeg blev godt nok
 > skuffet.
 Hvad havde du regnet med? En sportsvogn?
 > Ærlig talt ved jeg ikke helt hvor stort et kraftværk jeg har forventet,
 men
 > på mig virkede det nærmest som om at jeg skulle træde 80-100 % i bund bare
 > for at sætte skub i sagerne ved acc.
 Ja sådan er det jo....når der ikke er så meget power ude foran.
 > Ved alm. kørsel kræves ikke det store men den var heller ikke
 overbevisende
 > i mellemacc. og overhalinger synes jeg...
 I forhold til hvad?
 > Jeg har for 1 års tid siden prøvet en kammerats 110 hk, som havde fået en
 > boks på. Den var som jeg husker det nærmest et vilddyr ved siden af...
 Det er klart der er forskel! 110 hk og en boks contra en utuned 100
 hk............ det kan da ikke undre?
 > Jeg havde nu tænkt mig en 110 hk fra omkring 1999-2000 men har prøvet den
 > endnu. Er der nogen af jer som har prøvet PD 100 hk og 110 hk som
 > umiddelbart vil lave en lile sammenligning. Det er 2 vidt forskellige det
 er
 > jeg klar over... og håber !!
 I stedet for at fokusere på HK bør du kigge på moment og momentkurver i
 stedet. Det er langt mere interessant.
 > Jeg regner med at en boks/chip kunne falde i min smag, men det kunne jo
 være
 > at de 110 hk var nok til daglig. Jeg ville i hvert fald ikke være glad for
 > en 100 hk PD. Den er sgu for sløv.
 >
 > Måske er det de 155 fHK fra Alfa´en som jeg lige skal have lidt på
 afstand.
 > Den kan man ikke beskylde for at være en sejtrækker men jeg havde godt nok
 > troet noget mere om den 100 hk.
 HK giver ingen racer - ingen.
 /Peter
 --
 http://www.grauslund.com
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  10-12-03 17:06 |  
  |   
            
"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:br7g2u$81d$1@sunsite.dk...
 KLIP
 > HK giver ingen racer - ingen.
 Jeg synes ellers konens Clio II med 90 Hk er en racer..  
Den kører i hvert fald (næsten) som en go-kart.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Peter G C (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  10-12-03 17:10 |  
  |  
 
            "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd74450$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 [klip]
 > Jeg synes ellers konens Clio II med 90 Hk er en racer..  
>
 > Den kører i hvert fald (næsten) som en go-kart.
 Er det ikke noget med, at fikse franske vejer lidt mindre en den tunge
 tysker?   
/Peter
 --
 http://www.grauslund.com
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  10-12-03 17:18 |  
  |   
            
"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:br7gc9$hg1$1@sunsite.dk...
 KLIP
 > Er det ikke noget med, at fikse franske vejer lidt mindre en den tunge
 > tysker?   
Den franske trøffel vejer 975 Kg.
 Jeg ved ikke hvad "pølsepotten" vejer.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Kristian Marquard Kn~ (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kristian Marquard Kn~ | 
  Dato :  10-12-03 17:29 |  
  |  
 
            > Jeg ved ikke hvad "pølsepotten" vejer.
 Den er tung...  1400 er så´n     
Mvh.K
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ukendt (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  10-12-03 17:33 |  
  |   
            
"Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd749d6$0$69940$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 KLIP
 > Den er tung...  1400 er så´n     
Det må så være en *meget* stor del af forklaringen...  
-- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Kristian Marquard Kn~ (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kristian Marquard Kn~ | 
  Dato :  10-12-03 17:40 |  
  |  
 
            > Det må så være en *meget* stor del af forklaringen...  
--
 Der har du vist meget ret.    
Mvh.
 K
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kristian Marquard Kn~ (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kristian Marquard Kn~ | 
  Dato :  10-12-03 17:23 |  
  |  
 
            > Hvad havde du regnet med? En sportsvogn?
 Det havde jeg abolut ikke så havde jeg jo ikke gået efter sådan en.
 > Det er klart der er forskel! 110 hk og en boks contra en utuned 100
 > hk............ det kan da ikke undre?
 Nej, jeg ved godt at det måske ikke lige var en god sammenligning men jeg
 havde bare følelsen af at sidde i en bil med underdimensioneret motor. Jeg
 havde ikke forventet at jeg skulle geare ned i 4 ved 90 km/t for at komme
 nogenlunde fremad...
 Jeg er udemærket klar over hvad du mener med hk/nm og ville til hver en tid
 gå efter mere nm end høje hk-tal, så der må du ikke misforstå mig.
 Når jeg skriver PD 100 mod 110hk var det simpelthen for at holde det
 simpelt, ikke fordi jeg tror at det er de 10 hk som er hele forskellen, slet
 ikke. Det er jo 2 forskellige motorer.
 Jeg ville prøve den for at se om den kunne dække mit behov og jeg havde en
 større forventning til momentet. Det er nok det der er galt...
 Jeg må prøve en 110 TDI fra den gl. model og se om den kører anderledes.
 Sidste udvej    må jo så være en boks...  (jo ikke den dårligste vej ud   
Mvh.
 Kristian
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ham selv ! (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ham selv ! | 
  Dato :  10-12-03 17:44 |  
  |   
            >
 > I stedet for at fokusere på HK bør du kigge på moment og momentkurver i
 > stedet. Det er langt mere interessant.
 >
 
 
 Gider du forklare det til en "Dummies" da jeg intet aner om dette ;o(
 
 Glenn
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Mogens Knudsen (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  10-12-03 17:50 |  
  |   
            On Wed, 10 Dec 2003 17:43:40 +0100, "Ham selv !"
 <vectra2000@(GÆT)ofir.dk> wrote:
 
 >Gider du forklare det til en "Dummies" da jeg intet aner om dette ;o(
 
 Det skyldes, at du bruger momentet i forbindelse med
 mellemaccelerationerne - en diesel er god til det, fordi momentet er
 højt og ligger rigtigt (momentkurve). Hvis du har et højt moment ved
 lave omdrejninger, sparer du nedgearingen.
 
 MEN det hjælper jo ikke en kæft, hvis du gerne vil rykke _alvorligt_
 fra 0-100 km/t, samt på motorvejen eller køre sportsligt på de små
 veje. Hér er en Alfa 2.0 jo langt dieslerne overlegen, hvorfor
 Kristian med det samme lægger mærke til det.
 
 
 /Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Elbarto Simsoniac (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Elbarto Simsoniac | 
  Dato :  11-12-03 14:08 |  
  |   
            
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:bgjetv4ct47239lqkro560hm70i2mq4ddt@4ax.com...
 > On Wed, 10 Dec 2003 17:43:40 +0100, "Ham selv !"
 > <vectra2000@(GÆT)ofir.dk> wrote:
 >
 > >Gider du forklare det til en "Dummies" da jeg intet aner om dette ;o(
 >
 > Det skyldes, at du bruger momentet i forbindelse med
 > mellemaccelerationerne - en diesel er god til det, fordi momentet er
 > højt og ligger rigtigt (momentkurve). Hvis du har et højt moment ved
 > lave omdrejninger, sparer du nedgearingen.
 >
 > MEN det hjælper jo ikke en kæft, hvis du gerne vil rykke _alvorligt_
 > fra 0-100 km/t, samt på motorvejen eller køre sportsligt på de små
 > veje. Hér er en Alfa 2.0 jo langt dieslerne overlegen, hvorfor
 > Kristian med det samme lægger mærke til det.
 >
 >
 > /Mogens
 > '95 Alfa Romeo 164 Q4
 
 
 Vil godt stille op i en diesel dyt mod dig
 Diesel kan skam nemt køre sportslig. Den kan ihvertfald komme fremad
 Det kommer an på om  chaufføren kender sin bil.
 
 Erik Elbarto
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  11-12-03 15:45 |  
  |   
            
 "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd86bf0$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Vil godt stille op i en diesel dyt mod dig
 > Diesel kan skam nemt køre sportslig. Den kan ihvertfald komme fremad
 > Det kommer an på om  chaufføren kender sin bil.
 
 Lad os høre hvilken dieselbrænder, du vil stille op i..?
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Thomas²°°³ (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas²°°³ | 
  Dato :  11-12-03 16:31 |  
  |  
 
            "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd882fc$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Lad os høre hvilken dieselbrænder, du vil stille op i..?
 En Mercedes C30 CDI AMG kunne være en mulighed ...   
-- 
 MVH Thomas
 http://www.jogt.com - live webcam
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Ukendt (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  11-12-03 16:36 |  
  |   
            
"Thomas²°°³" <flash4  it.invalid> skrev i en meddelelse
 news:3fd88d93$0$27388$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 KLIP
 > En Mercedes C30 CDI AMG kunne være en mulighed ...   
Så må Mogens jo hellere stille med en Porsche 996 Turbo.
 Det er jo ikke helt realistisk at sammenligne en Alfa med en AMG
 dieselbrænder....tænk bare alene på prisen...  
-- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Elbarto Simsoniac (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Elbarto Simsoniac | 
  Dato :  11-12-03 22:46 |  
  |   
            
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd882fc$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3fd86bf0$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 > > Vil godt stille op i en diesel dyt mod dig
 > > Diesel kan skam nemt køre sportslig. Den kan ihvertfald komme fremad
 > > Det kommer an på om  chaufføren kender sin bil.
 >
 > Lad os høre hvilken dieselbrænder, du vil stille op i..?
 >
 > -- 
 > Med venlig hilsen
 > Hr. Bjørn
 >
 >
 
 Mercer C270 CDI  med 173 Turbo diesel HK
 Eller  S 400 CDI med et sted over 230 HK
 
 Begge ville jeg  mene kunne smutte fra en alfa på lidt småveje
 
 
 At køre sportslig  forbinder mange med høje RPMs  nu er det jo sådan at en
 diesle har momentet  og trækket betydeligt længere nede i registret
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Morten Lorenzen (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  11-12-03 23:18 |  
  |   
            "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd8e552$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > Mercer C270 CDI  med 173 Turbo diesel HK
 > Eller  S 400 CDI med et sted over 230 HK
 >
 > Begge ville jeg  mene kunne smutte fra en alfa på lidt småveje
 
 Det vil jeg dog tillade mig at betvivle.
 
 > At køre sportslig  forbinder mange med høje RPMs  nu er det jo sådan at en
 > diesle har momentet  og trækket betydeligt længere nede i registret
 
 Men de to du savner undervognen. Desværre. Og så koster det jo spidsen af en
 jetjager...
 
 -M
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ukendt (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  11-12-03 23:48 |  
  |   
            
"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd8e552$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 KLIP
 > Mercer C270 CDI  med 173 Turbo diesel HK
 > Eller  S 400 CDI med et sted over 230 HK
 >
 > Begge ville jeg  mene kunne smutte fra en alfa på lidt småveje
 Jeg ville nu godt være med i "legen" i min Völle.
 Måske Torben E. ville i hans Saabe også...  
-- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                EjS (12-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : EjS | 
  Dato :  12-12-03 10:11 |  
  |   
            > Mercer C270 CDI  med 173 Turbo diesel HK
 > Eller  S 400 CDI med et sted over 230 HK
 
 Med 100-200 Kg over forakselen som en diesel typisk vejer mere end en
 tilsvarende benzin...
 
 .... tror jeg med al respekt ikke du har en chance - især på småveje. Kig på
 vægtfordelingen. Naturlovene gælder også for dieselbiler.
 
 
 Sammenligningsgrundlaget er iøvrigt dårligt. De to biler du nævner er
 udprægede komfortbiler.
 
 MVH EjS
 - jeg undres...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Elbarto Simsoniac (12-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Elbarto Simsoniac | 
  Dato :  12-12-03 16:04 |  
  |   
            
 "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
 news:brc0mg$lcp$1@sunsite.dk...
 > > Mercer C270 CDI  med 173 Turbo diesel HK
 > > Eller  S 400 CDI med et sted over 230 HK
 >
 > Med 100-200 Kg over forakselen som en diesel typisk vejer mere end en
 > tilsvarende benzin...
 >
 > ... tror jeg med al respekt ikke du har en chance - især på småveje. Kig
 på
 > vægtfordelingen. Naturlovene gælder også for dieselbiler.
 >
 >
 > Sammenligningsgrundlaget er iøvrigt dårligt. De to biler du nævner er
 > udprægede komfortbiler.
 >
 > MVH EjS
 > - jeg undres...
 >
 >
 
 Nu har jeg skam oss bare trillet 50K km i den ene af de to biler det sidste
 års tid
 Og der er da ingen af de lokale "vildbasser" der har kunnet hænge på  ud af
 de små veje.Og for den sags skyld heller ikke på motorvejen
 
 Nu r mercedes jo ike ligefrem den bil der ligger værst på vejen ,Faktisk kan
 en mercer undervogn spændes ret meget op til lir
 Std. alfa undervogn er da heller ikke ligefrem racer præget
 
 Erik Elbarto
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Mogens Knudsen (12-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  12-12-03 16:17 |  
  |   
            On Fri, 12 Dec 2003 16:04:21 +0100, "Elbarto Simsoniac"
 <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote:
 
 >Og der er da ingen af de lokale "vildbasser" der har kunnet hænge på  ud af
 >de små veje. Og for den sags skyld heller ikke på motorvejen
 
 Det siger da INTET om noget.
 
 >Nu er mercedes jo ike ligefrem den bil der ligger værst på vejen. Faktisk kan
 >en mercer undervogn spændes ret meget op til lir
 >Std. alfa undervogn er da heller ikke ligefrem racer præget
 
 Du taler, som du har forstand :)
 Min Alfa's undervogn er eksempelvis elektrisk justerbar.
 
 Men - jeg skal jo nok ikke forvente nogen kommentar jvf. min sidste,
 hvor du heller ikke svarede...
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  EjS (12-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : EjS | 
  Dato :  12-12-03 23:20 |  
  |   
            > Nu har jeg skam oss bare trillet 50K km i den ene af de to biler det
 sidste
 > års tid
 > Og der er da ingen af de lokale "vildbasser" der har kunnet hænge på  ud
 af
 > de små veje.Og for den sags skyld heller ikke på motorvejen
 
 Jeg har også overhalet mange Porscher i min fars HDi'er på de tyske
 motorveje... Udokumenteret påstand mod udokumenteret påstand...
 
 > Nu r mercedes jo ike ligefrem den bil der ligger værst på vejen ,Faktisk
 kan
 > en mercer undervogn spændes ret meget op til lir
 > Std. alfa undervogn er da heller ikke ligefrem racer præget
 
 Jep - den KAN spændes op. Men MK's Alfa ER spændt op... Alle undervogne kan
 spændes op hvis du skifter fjedre og støddæmpere - men du kan ikke ændre på
 ophængene og deres geometri.
 
 En std. Alfa 156 undervogn er iøvrigt ret sportspræget:
 
 1. Direkte styring, 2.1 omdrejning mellem ratstop
 2. Wishbone ophæng med en geometri svarende til F1 biler
 3. Std. monteret 15'' 205/60(!) dæk
 
 Dette er naturligvis suppleret med forholdsvis høj stivhed og dæmpning i
 affjedringen i forhold til andre biler i samme klasse. Jeg har selv haft
 fornøjelsen af at prøve. Styretøjet er fantastisk og undervognen er helt
 neutral som den skal være på en sportsvogn.
 
 
 Men min primære argumentation gik ikke kun på undervognen. Hvis du vil have
 en dieselkværn der matcher MK's Alfa i præstationer vejer motoren 100-200 kg
 mere end en benzin ditto. Og samtlige ekstra kg er placeret over forakslen
 (mon du har tænkt over det?) - det giver en forringet dynamik.
 
 At påstå det giver bedre køreegenskaber end en 164 Q4 hvor vægtfordelingen
 nærmer sig optimale 50/50 vil være det samme som at påstå tyngdekraften ikke
 gælder.
 
 Hvis du virkelig mener småveje som jeg forstår småveje ville du i en S 400
 CDi få problemer mod selv en Peugeot 206 GTi. Ikke at Mercedesen er en
 dårlig bil - men du vil bruge den til noget den ikke er konstrueret til.
 
 Jeg håber du kan lide hækdesignet på en Alfa 164 ;)
 
 MVH EjS
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Mogens Knudsen (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  11-12-03 17:53 |  
  |   
            On Thu, 11 Dec 2003 14:08:15 +0100, "Elbarto Simsoniac"
 <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote:
 
 >Vil godt stille op i en diesel dyt mod dig
 
 He, he...
 
 >Diesel kan skam nemt køre sportslig. Den kan ihvertfald komme fremad
 
 Kan godt lide at du allerede med det samme ændrer din formulering fra
 "nemt køre sportslig" til "ihvertfald komme fremad". Det er jo 2 VIDT
 forskellige ting. En diesel i min Alfa Romeo's klasse kan på ingen
 måde køre sportslig.
 
 >Det kommer an på om  chaufføren kender sin bil.
 
 Nej.
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Kristensen (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  10-12-03 22:00 |  
  |   
            
"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:br7g2u$81d$1@sunsite.dk...
 >
 > HK giver ingen racer - ingen.
 >
 > /Peter
 >
 > --
 >  http://www.grauslund.com
>
 >
 Hej Peter
 Den opfattelse er der vist ikke ret mange forsikringsselskaber der deler.
 Med venlig hilsen Kim
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Peter G C (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  11-12-03 07:21 |  
  |  
 
            "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd78954$0$9751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 [klip]
 > Hej Peter
 >
 > Den opfattelse er der vist ikke ret mange forsikringsselskaber der deler.
 Det skulle have stået 100 hk giver ingen racer.
 /Peter
 --
 http://www.grauslund.com
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kim Kristensen (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Kristensen | 
  Dato :  11-12-03 18:10 |  
  |   
            
"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd80c39$0$9823$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
 meddelelse
 > news:3fd78954$0$9751$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > [klip]
 >
 > > Hej Peter
 > >
 > > Den opfattelse er der vist ikke ret mange forsikringsselskaber der
 deler.
 >
 > Det skulle have stået 100 hk giver ingen racer.
 >
 > /Peter
 >
 > --
 >  http://www.grauslund.com
>
 >
 Hej Peter
 Det lyder rigtigt, i hvert fald nå det gælder biler i den vægtklasse som der
 er tale om her.
 Med venlig hilsen Kim
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Fisker [8900] (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Fisker [8900] | 
  Dato :  10-12-03 22:43 |  
  |   
            "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:br7g2u$81d$1@sunsite.dk...
 > HK giver ingen racer - ingen.
 
 Det bliver du simpelthen nød til at forklare! Formel 1, DTC osv. er det
 ikke ligefrem biler, der er kendt for enormt drejningsmoment, men
 derimod masser af hk...
 
 \Mandal
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens Knudsen (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  10-12-03 17:54 |  
  |   
            On Wed, 10 Dec 2003 16:56:34 +0100, "Kristian Marquard Knudsen"
 <knuden@tdcadsl.dk> wrote:
 
 >Jeg har netop været på prøvetur i en Passat Variant TDI PD 100 hk.
 >Jeg må sige at jeg er meget overrasket over motoren. Jeg havde troet at den
 >alligevel kunne give mit en lille bitte spark bagi, men jeg blev godt nok
 >skuffet.
 >Ærlig talt ved jeg ikke helt hvor stort et kraftværk jeg har forventet, men
 >på mig virkede det nærmest som om at jeg skulle træde 80-100 % i bund bare
 >for at sætte skub i sagerne ved acc.
 >Ved alm. kørsel kræves ikke det store men den var heller ikke overbevisende
 >i mellemacc. og overhalinger synes jeg...
 >Jeg har for 1 års tid siden prøvet en kammerats 110 hk, som havde fået en
 >boks på. Den var som jeg husker det nærmest et vilddyr ved siden af...
 >Jeg havde nu tænkt mig en 110 hk fra omkring 1999-2000 men har prøvet den
 >endnu. Er der nogen af jer som har prøvet PD 100 hk og 110 hk som
 >umiddelbart vil lave en lile sammenligning. Det er 2 vidt forskellige det er
 >jeg klar over... og håber !!
 >Jeg regner med at en boks/chip kunne falde i min smag, men det kunne jo være
 >at de 110 hk var nok til daglig. Jeg ville i hvert fald ikke være glad for
 >en 100 hk PD. Den er sgu for sløv.
 >Måske er det de 155 fHK fra Alfa´en som jeg lige skal have lidt på afstand.
 >Den kan man ikke beskylde for at være en sejtrækker men jeg havde godt nok
 >troet noget mere om den 100 hk.
 
 Jep - det kunne jeg godt ha' fortalt dig på forhånd. Som tidligere
 nævnt herinde kan en 130 hk's TDI ikke på nogen måde imponere mig. 
 Jeg er "bange" for, at du først bliver tilfreds, hvis du kigger dig om
 efter en Alfa Romeo JTD. Prøv for sjovs skyld det...
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Søren Christensen (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Christensen | 
  Dato :  10-12-03 18:29 |  
  |   
            
 "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:tojetvo6gibfsuerda50osu5h0vj3favqn@4ax.com...
 > On Wed, 10 Dec 2003 16:56:34 +0100, "Kristian Marquard Knudsen"
 > <knuden@tdcadsl.dk> wrote:
 >
  hvis du kigger dig om
 > efter en Alfa Romeo JTD. Prøv for sjovs skyld det...
 >
 
 Ja den ser spændende ud! Men er den ikke lidt moment svag iforhold til
 Tdi'erne denne jtd?
 
 Venligst
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Mogens Knudsen (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  10-12-03 18:42 |  
  |   
            On Wed, 10 Dec 2003 18:28:30 +0100, "Søren Christensen"
 <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:
 
 >Ja den ser spændende ud! Men er den ikke lidt moment svag iforhold til
 >Tdi'erne denne jtd?
 
 MOMENTSVAG? (årets joke)
 1.9 har 305 og 2.4 JTD har 385 Nm !!!
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Fly Christensen (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Fly Christensen | 
  Dato :  10-12-03 18:46 |  
  |  
 
            On Wed, 10 Dec 2003 18:41:50 +0100, Mogens Knudsen
 <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 >On Wed, 10 Dec 2003 18:28:30 +0100, "Søren Christensen"
 ><Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote:
 >
 >>Ja den ser spændende ud! Men er den ikke lidt moment svag iforhold til
 >>Tdi'erne denne jtd?
 >
 >MOMENTSVAG? (årets joke)
 >1.9 har 305 og 2.4 JTD har 385 Nm !!!
 160,5 hhv. 160,4 Nm per liter; så jow, set per liter er AR svagere end
 VAG   
Fly
 -- 
 In space nobody will hear your cream
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Mogens Knudsen (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  10-12-03 18:59 |  
  |  
 
            On Wed, 10 Dec 2003 17:46:26 GMT, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
 wrote:
 >160,5 hhv. 160,4 Nm per liter; så jow, set per liter er AR svagere end
 >VAG   
Næh, jo mindre HK/Nm pr liter - jo mindre belastning   
Alfa laver nogel af Europa's fineste motorer
 www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=4968
Alfa'en får vinger:
 "Die Leistungsspritze verleiht dem Alfa Flügel. Mit fulminantem
 Antritt ab 1700 Umdrehungen und einer ausgeprägten Drehfreude gibt
 sich der Motor so, wie man es von Alfa erwartet: spontan,
 durchzugsstark und kräftig"
 /Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               EjS (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : EjS | 
  Dato :  10-12-03 23:16 |  
  |  
 
            > Næh, jo mindre HK/Nm pr liter - jo mindre belastning   
> Alfa laver nogel af Europa's fineste motorer
 Jeg tager dig på ordet. Jeg blev sgu helt opstemt da jeg så ned i alfaens
 motorrum på Herning messen. For satan en "power pack"!
 Og så kører den ifølge motorjournalisterne lige så godt...
 MVH EjS
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Mogens Knudsen (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  10-12-03 23:31 |  
  |  
 
            On Wed, 10 Dec 2003 23:16:05 +0100, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
 wrote:
 >Jeg tager dig på ordet. Jeg blev sgu helt opstemt da jeg så ned i alfaens
 >motorrum på Herning messen. For satan en "power pack"!
 >Og så kører den ifølge motorjournalisterne lige så godt...
 En skam du ikke bor på Sjælland -> så ville jeg gerne give dig en tur
 i en 232 hk V6'er. Dét lyder ikke ringe...
 Spørg Morten L, da vi røg forbi strømmerne med +140 km/t   
/Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 EjS (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : EjS | 
  Dato :  11-12-03 10:05 |  
  |  
 
            > En skam du ikke bor på Sjælland -> så ville jeg gerne give dig en tur
 > i en 232 hk V6'er. Dét lyder ikke ringe...
 > Spørg Morten L, da vi røg forbi strømmerne med +140 km/t   
Det er lige før jeg ville tage afsted med det samme hvis det ikke var fordi
 jeg havde så forbandet travlt her før jul ;)
 Jeg kan kun gisne om hvordan den lyder. Har kun prøvet en 1.8 TS og den lød
 bedre end nogen anden 4 cylindret jeg har hørt.
 MVH EjS
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Mogens Knudsen (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  11-12-03 17:51 |  
  |   
            On Thu, 11 Dec 2003 10:04:53 +0100, "EjS"
 <ejso00REMOVE@control.auc.dk> wrote:
 
 >Det er lige før jeg ville tage afsted med det samme hvis det ikke var fordi
 >jeg havde så forbandet travlt her før jul ;)
 
 He, he...
 
 >Jeg kan kun gisne om hvordan den lyder. Har kun prøvet en 1.8 TS og den lød
 >bedre end nogen anden 4 cylindret jeg har hørt.
 
 Okay - jamen så vil du jo p**** i bukserne af fryd, hvis du hørte en
 V6 24V :)
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   EjS (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : EjS | 
  Dato :  11-12-03 18:00 |  
  |   
            > >Jeg kan kun gisne om hvordan den lyder. Har kun prøvet en 1.8 TS og den
 lød
 > >bedre end nogen anden 4 cylindret jeg har hørt.
 >
 > Okay - jamen så vil du jo p**** i bukserne af fryd, hvis du hørte en
 > V6 24V :)
 
 - havde det på fornemmelsen ;)
 
 MVH EjS
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kristian Marquard Kn~ (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kristian Marquard Kn~ | 
  Dato :  10-12-03 19:19 |  
  |   
            
"Mogens Knudsen" skrev
 > Jep - det kunne jeg godt ha' fortalt dig på forhånd. Som tidligere
 > nævnt herinde kan en 130 hk's TDI ikke på nogen måde imponere mig.
 > Jeg er "bange" for, at du først bliver tilfreds, hvis du kigger dig om
 > efter en Alfa Romeo JTD. Prøv for sjovs skyld det...
 ---
 Hmmm..  Håber ikke du har ret     men jeg har indstillet mig på at det
 bliver et kompromis i forhold til Alfa´en. Så langt så godt. Køredynamisk
 bliver det aldrig rigtig det samme...
 Men jeg håber nu at en 110 hk med en chip kan være noget for mig.
 Nu må vi se...  jeg kigger på JTD også... selvom jeg lige har solgt mine
 Selespeed    
Mvh.
 Kristian
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Peter G C (10-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter G C | 
  Dato :  10-12-03 20:42 |  
  |  
 
            "Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd763b7$0$69952$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 [klip]
 > Men jeg håber nu at en 110 hk med en chip kan være noget for mig.
 Jeg tror bestemt, at du ikke bliver skuffet - den coctail skulle være god
  
En 1.9TDi PD100 hk har 240nm - det er jo ikke alverden.....
 /Peter
 --
 http://www.grauslund.com/
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |