| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Vigepligt for busser Fra : Anders Larsen | 
  Dato :  11-12-03 11:51 |  
  |  
 
            Vi har diskuteret lidt frem og tilbage i familien. Det drejer sig primært om det 
 Storkøbenhavnske område, men det er vel samme regler i hele landet, pointen skal 
 bare være at det er i "Tættere bebygget område" at vi taler om.
 Har man da vigepligt for HT-BUSSER andre steder end når de skal ud fra deres 
 busstoppested t.o.m inderste vognbane? Eller må de have lov at krydse helt over i 
 3. vognbane, og så skal bilerne holde tilbage.
 Jeg tænker her i sær på alm. vognbaneskift? 
 Når de skal uden om parkede biler i såvel som busbane eller inderste vognbane? 
 (kan jo sådan set godt sidestilles med vognbaneskift)
 Mvh Anders
 -- Sendt via  http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.162.192.11)
 -- Vis din bil frem på  http://www.bilgalleri.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jacob (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob | 
  Dato :  11-12-03 12:38 |  
  |   
            
 "Anders Larsen" <anderz@post1.tele.dk> wrote in message
 news:003301c3bfd4$a2093430$10ffaad5@autoatlas.local...
 > Vi har diskuteret lidt frem og tilbage i familien. Det drejer sig primært
 om det
 > Storkøbenhavnske område, men det er vel samme regler i hele landet,
 pointen skal
 > bare være at det er i "Tættere bebygget område" at vi taler om.
 >
 > Har man da vigepligt for HT-BUSSER andre steder end når de skal ud fra
 deres
 > busstoppested t.o.m inderste vognbane? Eller må de have lov at krydse helt
 over i
 > 3. vognbane, og så skal bilerne holde tilbage.
 >
 > Jeg tænker her i sær på alm. vognbaneskift?
 > Når de skal uden om parkede biler i såvel som busbane eller inderste
 vognbane?
 > (kan jo sådan set godt sidestilles med vognbaneskift)
 
 Jeg mener at reglerne er at, hvis en bus er i rute, så skal man holde
 tilbage for den, når
 den blinker ud fra et busstoppested... de har det dog med at blinke lidt for
 sent engang
 imellem.. og så er der jo den vigtige regel.. "size DOES matter".. hehe
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Nielsen (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Nielsen | 
  Dato :  11-12-03 12:53 |  
  |   
            Det at de blinker, giver dem ikke ret til bare at køre ud. Hvis du en dag
 skulle få en bus ind i siden på din bil, fordi har netop er kørt ud fra et
 stoppested, så står du ret stærkt. Har en kammerat som fik skraldet hele
 siden på sin bil. Bussen fik 100% og det var inden for bymæssig bebyggelse.
 
 --
 Henrik
 
 Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Nielsen (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Nielsen | 
  Dato :  11-12-03 13:29 |  
  |  
 
            "Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
 news:3fd85ab9$0$9771$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Det at de blinker, giver dem ikke ret til bare at køre ud. Hvis du en dag
 > skulle få en bus ind i siden på din bil, fordi har netop er kørt ud fra et
 > stoppested, så står du ret stærkt. Har en kammerat som fik skraldet hele
 > siden på sin bil. Bussen fik 100% og det var inden for bymæssig
 bebyggelse.
 I følge færdselslovens kapitel 4, §19
 Stk.1.
 Undladt at holde tilbage for bus, der under udsving fra stoppested. Kr.
 1000,-
 Stk 2.
 Busfører undladt at udvise særlig forsigtighed ved udsving. Kr. 1000,-
 Så er det spørgsmålet hvad der dækker hvad. Men som sagt, størst fletter
 først :) Se evt.
 http://www.politi.dk/PUBL/Rigsadvokaten/RM_4-2000_Boedekatalog_faerdsel.pdf
/Morten N
 ---
 Outgoing mail is certified Virus Free.
 Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.548 / Virus Database: 341 - Release Date: 05-12-2003
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik Nielsen (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Nielsen | 
  Dato :  11-12-03 16:39 |  
  |   
            Øhhh, ja.
 
 Men stadig giver det dem ikke RET til at køre ud, blot fordi de blinker.
 
 --
 Henrik
 
 Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Adam Christensen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Adam Christensen | 
  Dato :  13-12-03 21:16 |  
  |  
 
            "Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
 news:3fd88fa3$0$9758$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Øhhh, ja.
 >
 > Men stadig giver det dem ikke RET til at køre ud, blot fordi de blinker.
 I trafikken har man ikke _ret_ til noget som helst. Derimod har man en del
 _pligter_.
 Een af dem er at holde tilbage for en bus der skal ud fra stoppested. Men
 "at holde tilbage" betyder jo ikke at man skal op at "stå" på bremsen, så
 bussen må selvfølgelig ikke trække ud hvis der derved opstår en farlig
 situation   
En af mine kørelærere sagde engang at bussen godt må være til ulempe, men
 ikke _væstentlig_ ulempe.
 -- 
 Adam
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Johnny (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johnny | 
  Dato :  15-12-03 08:56 |  
  |   
            
"Adam Christensen" <adam_christensenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:brfs32$1i3r$1@news.cybercity.dk...
 > "Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
 > news:3fd88fa3$0$9758$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Øhhh, ja.
 > >
 > > Men stadig giver det dem ikke RET til at køre ud, blot fordi de blinker.
 >
 > I trafikken har man ikke _ret_ til noget som helst. Derimod har man en del
 > _pligter_.
 >
 > Een af dem er at holde tilbage for en bus der skal ud fra stoppested. Men
 > "at holde tilbage" betyder jo ikke at man skal op at "stå" på bremsen, så
 > bussen må selvfølgelig ikke trække ud hvis der derved opstår en farlig
 > situation   
>
 > En af mine kørelærere sagde engang at bussen godt må være til ulempe, men
 > ikke _væstentlig_ ulempe.
 >
 > -- 
 > Adam
 >
 Jeg er enig et stykke af vejen.
 Bussen må godt være til ulempe og den må også være til væsentlig ulempe ,
 men IKKE TIL FARE
 -----------------------------------
 Johnny
 www.kritikken.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Adam Christensen (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Adam Christensen | 
  Dato :  17-12-03 08:55 |  
  |  
 
            "Johnny" <fake@to.prevent.spam> wrote in message
 news:3fdd6836$0$9823$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Adam Christensen" <adam_christensenFJERN@hotmail.com> skrev i en
 meddelelse
 > news:brfs32$1i3r$1@news.cybercity.dk...
 > > "Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
 > > news:3fd88fa3$0$9758$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 [snip - om busser der trækker ud]
 > Bussen må godt være til ulempe og den må også være til væsentlig ulempe ,
 > men IKKE TIL FARE
 Det kommer an på hvordan man definerer hhv. væsentlig ulempe og fare. Jeg
 vil mene at førstnævnte let fører til sidstnævnte, men vi er vist enige   
-- 
 Adam
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Johnny (18-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johnny | 
  Dato :  18-12-03 18:16 |  
  |   
            
"Adam Christensen" <adam_christensenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:brp25a$o7j$1@news.cybercity.dk...
 > "Johnny" <fake@to.prevent.spam> wrote in message
 > news:3fdd6836$0$9823$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > >
 > > "Adam Christensen" <adam_christensenFJERN@hotmail.com> skrev i en
 > meddelelse
 > > news:brfs32$1i3r$1@news.cybercity.dk...
 > > > "Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
 > > > news:3fd88fa3$0$9758$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > [snip - om busser der trækker ud]
 >
 > > Bussen må godt være til ulempe og den må også være til væsentlig ulempe
 ,
 > > men IKKE TIL FARE
 >
 > Det kommer an på hvordan man definerer hhv. væsentlig ulempe og fare. Jeg
 > vil mene at førstnævnte let fører til sidstnævnte, men vi er vist enige
  
>
 > -- 
 > Adam
 Der vil det jo være nemmest at bruge lovens definitioner.
 Man er "til fare" ved en køremåde, der giver nærliggende mulighed for
 sammenstød eller anden ulykke.
 Man er "til ulempe" ved en køremåde, hvor man uden at være til fare, kommer
 i vejen for en anden trafikant og derved tvinger denne til at give plads,
 vige til side eller holde tilbage.
 Ved bestemte manøvrer, fx. igangsætning fra vejkant, vognbaneskift og ved
 standsning eller hurtig nedsættelse af hastigheden kan man ikke altid helt
 undgå at komme i vejen for andre, og man skal da blot sikre sig, at manøvren
 ikke er til unødvendig ulempe ("unødig ulempe").
 Om man så er enig i dette eller ej , er jo ligegyldigt. Det er lov. Og i
 sidste ende er det en dommer der bestemmer fortolkningen.
 Johnny
 www.kritikken.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Hansen (11-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Hansen | 
  Dato :  11-12-03 18:14 |  
  |   
            
 "Morten Nielsen" <Gzus||removethis||@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fd862fe$0$29364$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > "Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
 > news:3fd85ab9$0$9771$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Det at de blinker, giver dem ikke ret til bare at køre ud. Hvis du en
 dag
 > > skulle få en bus ind i siden på din bil, fordi har netop er kørt ud fra
 et
 > > stoppested, så står du ret stærkt. Har en kammerat som fik skraldet hele
 > > siden på sin bil. Bussen fik 100% og det var inden for bymæssig
 > bebyggelse.
 >
 > I følge færdselslovens kapitel 4, §19
 >
 > Stk.1.
 >
 > Undladt at holde tilbage for bus, der under udsving fra stoppested. Kr.
 > 1000,-
 >
 > Stk 2.
 >
 > Busfører undladt at udvise særlig forsigtighed ved udsving. Kr. 1000,-
 >
 >
 > Så er det spørgsmålet hvad der dækker hvad. Men som sagt, størst fletter
 
 Hvis vi snakker forsikring spørgsmålet ved et sammenstød så er
 politiets/færdselslovens regler og forsikringernes regler er 2 forskellige
 ting, så fordi modparten gjorde noget 'ifølge færdselsloven' ulovligt,
 betyder dette ikke automatisk, at det er hans forsikring der skal dække
 skaderne ved et uheld. Og lige meget hvordan reglerne er omkring busser m.m.
 så er der ingen der har "påkørselsret" bare fordi de/vi følger reglerne.
 
 Kim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan Mikkelsen (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Mikkelsen | 
  Dato :  15-12-03 09:30 |  
  |   
            Hejsa
 
 Bussen må være til ulempe men ikke gene/fare .. i Århus køre busserne
 ekesmplariskt iforhold til i Aalborg .. faktisk kører de ganske svinsk
 deroppe .. helt klart efter size does matter princippet ...
 
 /Jan
 
 "Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
 news:3fd85ab9$0$9771$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Det at de blinker, giver dem ikke ret til bare at køre ud. Hvis du en dag
 > skulle få en bus ind i siden på din bil, fordi har netop er kørt ud fra et
 > stoppested, så står du ret stærkt. Har en kammerat som fik skraldet hele
 > siden på sin bil. Bussen fik 100% og det var inden for bymæssig
 bebyggelse.
 >
 > --
 > Henrik
 >
 > Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Johnny (12-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johnny | 
  Dato :  12-12-03 01:31 |  
  |   
            
"Anders Larsen" <anderz@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:003301c3bfd4$a2093430$10ffaad5@autoatlas.local...
 >
 > Har man da vigepligt for HT-BUSSER andre steder end når de skal ud fra
 deres
 > busstoppested t.o.m inderste vognbane? Eller må de have lov at krydse helt
 over i
 > 3. vognbane, og så skal bilerne holde tilbage.
 >
 > Jeg tænker her i sær på alm. vognbaneskift?
 > Når de skal uden om parkede biler i såvel som busbane eller inderste
 vognbane?
 > (kan jo sådan set godt sidestilles med vognbaneskift)
 >
 Jeg mener at det eneste sted hvor vi SKAL være flinke er ved
 busstoppestedet. Men uanset hvordan tingene forløber må bussen ikke gøre
 noget der er til fare.
 Om vi så er flinke andre steder er jo op til os selv.
 ------------------------------------------------
 www.kritikken.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           C. Petersen (12-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : C. Petersen | 
  Dato :  12-12-03 13:52 |  
  |  
 
            Jeg må indrømme at jeg abolut ikke har lyst til at være flinke ved dem!
 Jeg kom endag kørende ved et mellemstort lydskryds hvor der ligger et bustop
 ca 25 m før krydset jeg kommer kørende og skal lige ud. bussen der holder i
 drejebanen pga. stoppestedet skal også ligeud! jeg ved godt man skal holde
 tilbage men jeg kommer kørende med 55-60 kmt kommer op på siden af bussen og
 så trækker han ud! hvis ikke venstesvingsbanen havde været ledig havde jeg
 haf en sværd beskadigt bil. det syntes jeg simpelthen er for uansvarligt! og
 jeg har ikke kun oplevet det den ene gang! de gør det sq gang på gang!!!
 også inde i byen! de er total ligeglade med andre i trafikken og maser sig
 bare ud... om det så betyder at jeg som normal bilist må klemme mig op på
 midterrabatten ovs. for at slippe for det gule-lokum
 Jeg viser dem lige så meget respekt som de viser mig. ergo. INGEN!
 Mvh C. Petersen.
 "Johnny" <fake@to.prevent.spam> wrote in message
 news:3fd90b4b$0$9785$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Anders Larsen" <anderz@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
 > news:003301c3bfd4$a2093430$10ffaad5@autoatlas.local...
 > >
 > > Har man da vigepligt for HT-BUSSER andre steder end når de skal ud fra
 > deres
 > > busstoppested t.o.m inderste vognbane? Eller må de have lov at krydse
 helt
 > over i
 > > 3. vognbane, og så skal bilerne holde tilbage.
 > >
 > > Jeg tænker her i sær på alm. vognbaneskift?
 > > Når de skal uden om parkede biler i såvel som busbane eller inderste
 > vognbane?
 > > (kan jo sådan set godt sidestilles med vognbaneskift)
 > >
 >
 >
 > Jeg mener at det eneste sted hvor vi SKAL være flinke er ved
 > busstoppestedet. Men uanset hvordan tingene forløber må bussen ikke gøre
 > noget der er til fare.
 >
 > Om vi så er flinke andre steder er jo op til os selv.
 >
 >
 >
 > ------------------------------------------------
 >  www.kritikken.dk
>
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Thunderbird [7100] (12-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] | 
  Dato :  12-12-03 14:05 |  
  |   
            On Fri, 12 Dec 2003 13:52:13 +0100, "C. Petersen"
 <KrustyTK*removehtis*@hotmail.com> wrote:
 
 >Jeg må indrømme at jeg abolut ikke har lyst til at være flinke ved dem!
 >
 >Jeg kom endag kørende ved et mellemstort lydskryds hvor der ligger et bustop
 >ca 25 m før krydset jeg kommer kørende og skal lige ud. bussen der holder i
 >drejebanen pga. stoppestedet skal også ligeud! jeg ved godt man skal holde
 >tilbage men jeg kommer kørende med 55-60 kmt kommer op på siden af bussen og
 >så trækker han ud! hvis ikke venstesvingsbanen havde været ledig havde jeg
 >haf en sværd beskadigt bil. det syntes jeg simpelthen er for uansvarligt! og
 >jeg har ikke kun oplevet det den ene gang! de gør det sq gang på gang!!!
 >også inde i byen! de er total ligeglade med andre i trafikken og maser sig
 >bare ud... om det så betyder at jeg som normal bilist må klemme mig op på
 >midterrabatten ovs. for at slippe for det gule-lokum
 >
 >Jeg viser dem lige så meget respekt som de viser mig. ergo. INGEN!
 
 Blinkede bussen før at han trak ud, og før at du var kørt forbi bagenden
 af bussen?.
 
 Hvis ja:
 Så er det dig der er en idiot da du så skulle have sat farten ned eller
 alternativt være stoppet helt og havde ladet bussen komme ud.
 
 Hvis Nej:
 Så er det chaufføren af bussen der er en idiot. Godtnok skal "vi"
 billister holde bag buserne og vise hensyn så at de kan komme ud., men
 bliver lidt svært at gøre hvis at de ikke signalerer når at de vil
 trække ud.
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kell (10-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kell | 
  Dato :  10-01-04 04:45 |  
  |   
            
 Hej venner
 Det er en interresant tråd.
 Jeg er selv Buschauffør, i HT KBH området.
 
 Nogle af vores Busser har fået savet stifterne af  til blinklyset , så de
 ikke selv slår fra efter en kvert drejning på rattet
 Mens den anden halvdel stadig selv slår fra.
 Bemærk lige at det tager mindst 1-2 rat drejninger og komme ind og ud af
 buslommerne.
 
 Færdselsloven siger så meget , og da vi alle kun er mennesker kan vi alle
 fejle.
 Jeg har tit klokket i det , F.eks blinker man ud , men i det samme kommer
 nogen og banker på døren , dem lukker man ind, så er der nogen som lige skal
 spørge om noget , og nogen skal lige finde penge til billetten. UPS jeg
 holder stadig og blinker,,, der er sikkert nogen som sidder og bander lige
 så meget som jeg selv, de gør det bare i den bil , som var flink til at
 holde tilbage.
 
 Andre gange nærmere man sig en Chikane/Bump/indsnævring, Bussen har mange
 stående passagere Børn og gamle,, man køre langsomt og behersket , alle skal
 jo kunne stå fast , indkøbsvarene bør blive i poserne .
 
 En modkørende nærmere sig , lidt længere borte ,, man er selv ved at trækker
 ud på midten af vejen for at komme lige igennem chikanen , og pludselige
 farer den modkørende frem  for fuld plade , så bussen skal bremse hårdt op
 Og dem man troede stod op , ligger og flyder rundt i bussen sammen med deres
 indkøbsvare
 
 Det gælder også de små bataljer vi har i nærheden af lyssignalerne .
 Mange er af den overbevisning at hvis de kan komme ind foran bussen og
 bremse op for rødt , så er deres dag reddet , vores er ikke , for så er
 vores standse længde forkortet yderligere med en mere fast opbremning til
 følge.
 
 Når busserne bryder ud af Busbanerne , i indre by , er det tit på grund af
 aflæsning fra diverse Lastvogne og taxaere, og kan vi se vores snit til at
 smutte ud til jer andre gør vi det så vidt muligt.
 Eller skal vi køre og bremse hele tiden , hvilket ikke er så behageligt for
 vores passagerer.
 I forvejen , sidder de og er med til at falde ned i de riste som altid
 ligger 3-6 cm under vejens niveau, hvilket bunmoer for hver 80 meter, og
 hvis i aldrig har prøvet det , så tag bare med bussen næste gang.
 
 Så venner,,, hvis det kan lade sig gøre , så tag lidt mere hensyn til Bussen
 og dens passagerer , , end til din egen passagerer , som sikkert også har
 sikkerheds sele på og sidder fast på et godt sæde
 
 Godt Nytår...
 Og tak for ordet
 
 Mvh Kell.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Mogens... (10-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens... | 
  Dato :  10-01-04 06:41 |  
  |   
            On Sat, 10 Jan 2004 04:45:01 +0100, "Kell" <FJERNDETTEshiv@privat.dk>
 wrote:
 
 >Hej venner
 >Det er en interresant tråd.
 >Jeg er selv Buschauffør, i HT KBH området.
 
 <clip af en masse "gode råd"
 
 >Godt Nytår... Og tak for ordet
 >Mvh Kell.
 
 Hos mig optræder denne i en gammel tråd laaangt tilbage.
 Den burde kronologisk helt frem, IMO
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jonas Andersen (10-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jonas Andersen | 
  Dato :  10-01-04 07:40 |  
  |   
            Det er godt at høre sagen/problemerne forklaret fra den anden side. Jeg må
 da nok indrømme, at jeg ikke altid har været lige begejstret for den måde,
 som busserne kører på, men nu vil jeg have lidt mere toldmodighed, næste
 gang jeg møder en bus på min vej.
 
 
 
 Tak for at du oplyser mig/os.
 
 
 
 Mvh.
 
 Jonas Andersen
 
 
 "Kell" <FJERNDETTEshiv@privat.dk> wrote in message
 news:3fff7547$0$27453$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > Hej venner
 > Det er en interresant tråd.
 > Jeg er selv Buschauffør, i HT KBH området.
 >
 > Nogle af vores Busser har fået savet stifterne af  til blinklyset , så de
 > ikke selv slår fra efter en kvert drejning på rattet
 > Mens den anden halvdel stadig selv slår fra.
 > Bemærk lige at det tager mindst 1-2 rat drejninger og komme ind og ud af
 > buslommerne.
 >
 > Færdselsloven siger så meget , og da vi alle kun er mennesker kan vi alle
 > fejle.
 > Jeg har tit klokket i det , F.eks blinker man ud , men i det samme kommer
 > nogen og banker på døren , dem lukker man ind, så er der nogen som lige
 skal
 > spørge om noget , og nogen skal lige finde penge til billetten. UPS jeg
 > holder stadig og blinker,,, der er sikkert nogen som sidder og bander lige
 > så meget som jeg selv, de gør det bare i den bil , som var flink til at
 > holde tilbage.
 >
 > Andre gange nærmere man sig en Chikane/Bump/indsnævring, Bussen har mange
 > stående passagere Børn og gamle,, man køre langsomt og behersket , alle
 skal
 > jo kunne stå fast , indkøbsvarene bør blive i poserne .
 >
 > En modkørende nærmere sig , lidt længere borte ,, man er selv ved at
 trækker
 > ud på midten af vejen for at komme lige igennem chikanen , og pludselige
 > farer den modkørende frem  for fuld plade , så bussen skal bremse hårdt op
 > Og dem man troede stod op , ligger og flyder rundt i bussen sammen med
 deres
 > indkøbsvare
 >
 > Det gælder også de små bataljer vi har i nærheden af lyssignalerne .
 > Mange er af den overbevisning at hvis de kan komme ind foran bussen og
 > bremse op for rødt , så er deres dag reddet , vores er ikke , for så er
 > vores standse længde forkortet yderligere med en mere fast opbremning til
 > følge.
 >
 > Når busserne bryder ud af Busbanerne , i indre by , er det tit på grund af
 > aflæsning fra diverse Lastvogne og taxaere, og kan vi se vores snit til at
 > smutte ud til jer andre gør vi det så vidt muligt.
 > Eller skal vi køre og bremse hele tiden , hvilket ikke er så behageligt
 for
 > vores passagerer.
 > I forvejen , sidder de og er med til at falde ned i de riste som altid
 > ligger 3-6 cm under vejens niveau, hvilket bunmoer for hver 80 meter, og
 > hvis i aldrig har prøvet det , så tag bare med bussen næste gang.
 >
 > Så venner,,, hvis det kan lade sig gøre , så tag lidt mere hensyn til
 Bussen
 > og dens passagerer , , end til din egen passagerer , som sikkert også har
 > sikkerheds sele på og sidder fast på et godt sæde
 >
 > Godt Nytår...
 > Og tak for ordet
 >
 > Mvh Kell.
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ebbe Kristensen (10-01-2004) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen | 
  Dato :  10-01-04 10:34 |  
  |   
            "C. Petersen" <KrustyTK*removehtis*@hotmail.com> wrote in message
 news:3fd9b9dc$0$25798$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
 > Jeg må indrømme at jeg abolut ikke har lyst til at være flinke ved dem!
 >
 > [Slette, slette...]
 >
 > Jeg viser dem lige så meget respekt som de viser mig. ergo. INGEN!
 
 At andre opfører sig åndsvagt i trafikken giver ikke dig ret til at gøre det
 samme.
 
 Ebbe
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |