| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Nogen erfaringer med Coupe Fra : EjS | 
  Dato :  12-12-03 23:29 |  
  |  
 
            Hej gruppe
 Selvom bilkøb ligger godt ude i fremtiden gør det jo ikke noget at tage et
 lille tilløb:
 http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=263182&page=1
Nogen erfaringer? Især med motoren og dens holdbarhed. Der er godt nok mange
 der er udsat for chipning...
 Jeg vil ellers mene mini-Ferrarien kører sublimt. Korrekt?
 MVH EjS
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           John Sahl (12-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Sahl | 
  Dato :  12-12-03 23:39 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           EjS (12-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : EjS | 
  Dato :  12-12-03 23:50 |  
  |  
 
            > Jeg ville nok gerne se en rullefeltsudskrift på de over 300Hk
 > han reklamerer med.
 Nej - det er jeg også ligeglad med. Helst ville jeg have et originalt
 eksemplar fra omkring '95. Mon det er muligt?
 > Men der ud over kan du finde en masse god info om Coupé
 > på  http://www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/ søg på coupe
 Tak - har været inde og kigge men kan ikke finde så mange generelle
 informationer. Og køreegenskaberne?
 MVH EjS
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Mogens Knudsen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  13-12-03 00:28 |  
  |   
            On Fri, 12 Dec 2003 23:50:18 +0100, "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk>
 wrote:
 
 >> Jeg ville nok gerne se en rullefeltsudskrift på de over 300Hk
 >> han reklamerer med.
 
 >Nej - det er jeg også ligeglad med. Helst ville jeg have et originalt
 >eksemplar fra omkring '95. Mon det er muligt?
 
 >Tak - har været inde og kigge men kan ikke finde så mange generelle
 >informationer. Og køreegenskaberne?
 
 Min gamle boss havde en kammerat, som købte en 5 cylindret turbo fra
 ny. Den holdt så ofte på værksted, at de købte en mindre bil mere, så
 de havde noget at køre i. Bilen kan ikke anbefales, var hans råd.
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             John Sahl (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Sahl | 
  Dato :  13-12-03 01:18 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > Min gamle boss havde en kammerat, som købte en 5 cylindret turbo fra
 > ny. Den holdt så ofte på værksted, at de købte en mindre bil mere, så
 > de havde noget at køre i. Bilen kan ikke anbefales, var hans råd.
 Du af alle mennesker burde undlade at dømme en en bilmodel
 ud fra en bils historie.
 Der er i al fald flere af de klubmedlemmer som er Coupé ejere
 der ville være temmelig uenige med dig i ovenstående udtalelse.
 -- 
 John Sahl,
 http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Mogens Knudsen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  13-12-03 01:16 |  
  |   
            On Sat, 13 Dec 2003 01:17:33 +0100, "John Sahl"
 <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:
 
 >Du af alle mennesker burde undlade at dømme en en bilmodel
 >ud fra en bils historie.
 
 OK - jeg har faktisk hørt een mere, men han kørte ikke turbo.
 
 >Der er i al fald flere af de klubmedlemmer som er Coupé ejere
 >der ville være temmelig uenige med dig i ovenstående udtalelse.
 
 OK 
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Morten Lorenzen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Lorenzen | 
  Dato :  13-12-03 14:04 |  
  |   
            "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:lfmktvod6cls1h49blhlupq6mekp0p7ldh@4ax.com...
 
 > OK - jeg har faktisk hørt een mere, men han kørte ikke turbo.
 
 Jeg har dog også hørt(fra en ejer) at det ikke er det bedste håndværk der
 har forladt Italien...
 
 -M
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                John Sahl (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Sahl | 
  Dato :  13-12-03 14:21 |  
  |  
 
            Morten Lorenzen wrote:
 > Jeg har dog også hørt(fra en ejer) at det ikke er det bedste håndværk
 > der har forladt Italien...
 Jeg "benægter" på ingen måde at der kan være problemer
 med den, men pointerer bare at der også findes mange
 glade ejere af modellen.
 -- 
 John Sahl,
 http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Mogens Knudsen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  13-12-03 14:25 |  
  |   
            On Sat, 13 Dec 2003 14:21:00 +0100, "John Sahl"
 <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:
 
 >Jeg "benægter" på ingen måde at der kan være problemer
 >med den, men pointerer bare at der også findes mange
 >glade ejere af modellen.
 
 Jow, jow - det afviser jeg heller ikke. Der ér jo også dem, som køber
 en Lada og synes, dét er okay...
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  John Sahl (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Sahl | 
  Dato :  13-12-03 14:34 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > Jow, jow - det afviser jeg heller ikke. Der ér jo også dem, som køber
 > en Lada og synes, dét er okay...
 *host*
 -- 
 John Sahl,
 http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           jan@stevns.net (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-12-03 00:05 |  
  |  
 
            "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev :
 >Jeg ville nok gerne se en rullefeltsudskrift på de over 300Hk
 >han reklamerer med.
 Og 0-100 på under 5 sekunder ?  Det må være ud over Møn's klint 
 Den kan sat*e ikke smide de påstået mange heste i hjulene foran uden
 af fedtespinne
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           ak (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : ak | 
  Dato :  13-12-03 00:29 |  
  |   
            
"EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fda4135$0$25835$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > Hej gruppe
 >
 > Selvom bilkøb ligger godt ude i fremtiden gør det jo ikke noget at tage et
 > lille tilløb:
 >
 >  http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=263182&page=1
>
 > Nogen erfaringer? Især med motoren og dens holdbarhed. Der er godt nok
 mange
 > der er udsat for chipning...
 >
 > Jeg vil ellers mene mini-Ferrarien kører sublimt. Korrekt?
 >
 Lige netop den bil skal du ikke købe, den har fået så mange tæsk du ikke
 drømmer om det, jeg kender de 2 første ejere på bilen, den er hellakeret +
 dellakeret flere gange, den har fået "mindst 3 nye turboer, og det er indtil
 for ca 3 år siden, hvad der ellers er lavet ved den siden ved jeg ikke,
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           ct (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : ct | 
  Dato :  13-12-03 00:38 |  
  |   
            ......nedsat 61000
 
 
 ....siger vel egentligt alt?
 
 Claus
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mark Sandberg (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  13-12-03 00:39 |  
  |   
            
 "ak" <duer@ikke.dk.> skrev i en meddelelse news:3fda4f58$0$27444
 
 > Lige netop den bil skal du ikke købe, den har fået så mange tæsk du ikke
 > drømmer om det, jeg kender de 2 første ejere på bilen, den er hellakeret +
 > dellakeret flere gange, den har fået "mindst 3 nye turboer, og det er
 indtil
 > for ca 3 år siden, hvad der ellers er lavet ved den siden ved jeg ikke,
 
 En litereffekt på 150 Hk. til en bilmotor, lyder også lidt overanstrengt
 efter min mening.
 Det vil jo svare til en M5 skulle have 750 Hk. mod de 400 Hk. den har.
 
 /Mark.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            René Lønstrup (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : René Lønstrup | 
  Dato :  13-12-03 01:14 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  13-12-03 01:17 |  
  |   
            
"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fda59b3$0$24852$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 KLIP
 > > En litereffekt på 150 Hk. til en bilmotor, lyder også lidt
 > > overanstrengt efter min mening.
 >
 > Ork, det er ingenting i forhold af denne her:
 >  http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2230  
Hvad så med de gamle turboladede F1 racervogne.
 Var de ikke på 1.7 liter og langt over 600 hk..?
 -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              René Lønstrup (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : René Lønstrup | 
  Dato :  13-12-03 02:05 |  
  |  
 
            Bjørn Jørvad wrote:
 >> Ork, det er ingenting i forhold af denne her:
 >>  http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?id=2230 ;-
 >> )
 >
 > Hvad så med de gamle turboladede F1 racervogne.
 >
 > Var de ikke på 1.7 liter og langt over 600 hk..?
 Jow jow, men ovennævnte vogn er trods alt "street-legal", - dét kan man jo
 ikke just sige med F1 vognene   
-- 
 Mvh  René Lønstrup
 min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v
 min web:  http://www.rel7star.dk?r=usenet
min email: se om du kan regne dén ud..
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ukendt (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  13-12-03 02:07 |  
  |   
            
"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fda6599$0$24875$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 KLIP
 > Jow jow, men ovennævnte vogn er trods alt "street-legal", - dét kan
 man jo
 > ikke just sige med F1 vognene   
Du har naturligvis helt ret.
 Jeg studsede blot over at indlæggeren undrede sig...  
-- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Martin Sand. (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sand. | 
  Dato :  13-12-03 04:07 |  
  |   
            Bjørn Jørvad wrote:
 > Hvad så med de gamle turboladede F1 racervogne.
 >
 > Var de ikke på 1.7 liter og langt over 600 hk..?
 
 Jeg har hørt 1,6 liter og op til 1500 HK. Men de holdt nok heller ikke til
 daglig kørsel som Fiat'en fra 1995 og til i dag! F1'eren holdt måske lige
 nøjagtig 4 timer *G*
 
 MVH Martin
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Klaus Rejkjær (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Rejkjær | 
  Dato :  13-12-03 06:41 |  
  |   
            > > Var de ikke på 1.7 liter og langt over 600 hk..?
 >
 > Jeg har hørt 1,6 liter og op til 1500 HK. Men de holdt nok heller ikke til
 > daglig kørsel som Fiat'en fra 1995 og til i dag! F1'eren holdt måske lige
 > nøjagtig 4 timer *G*
 >
 Og så kommer lige det rigtige: De var på maksimalt 1500 ccm, og BMW's 4-cyl.
 skulle ifølge rygterne være den højstydende. Dengang kørte man med specielle
 kvalifikationsmotorer og ved at pakke intercooleren ind i tøris, sikrede man
 i dette trim pænt over 1000 HK - nogle påstår op til 1200 HK.
 
 Da ladetrykket var justerbart under kørslen, ydede motoren op til 900 HK i
 løb. Det var dog ved aktivering af højest mulige ladetryk, og det gik ud
 over både benzinforbrug og holdbarhed. Hold kæft hvor var Formel 1 sjovt at
 se på dengang. De kunne både overhale og køre sidelæns, og så var de ikke
 proppet med aut.gear, antispin m.m.
 
 MVH Klaus
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Mogens Knudsen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  13-12-03 08:10 |  
  |  
 
            On Sat, 13 Dec 2003 06:41:05 +0100, "Klaus Rejkjær"
 <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote:
 >Hold kæft hvor var Formel 1 sjovt at se på dengang. 
 "Også" - der mangler et også   
....sjovt at på OGSÅ dengang...
 /Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Klaus Rejkjær (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Rejkjær | 
  Dato :  13-12-03 11:21 |  
  |  
 
            > "Også" - der mangler et også   
> ...sjovt at på OGSÅ dengang...
 >
 OK. Det er også sjovt i dag, men det SJOVERE dengang. Med lidt ændringer i
 reglementet, kan de gøre det ligeså sjovt igen.
 MVH Klaus
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |