| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Utaknemmelige skarn - bilen vil ikke start~ Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  13-12-03 19:14 |  
  |  
 
            Hej!
 Jeg har i den senere tid bemærket at bilen ikke startede så velvilligt som den
 plejede. Dette tilskrev jeg ikke nogen videre betydning idet min autoradio er
 koblet lidt kreativt på batteriet, i.e. både permanent og switched
 forsyningsspænding er til permanent 12V (radioen er semidefekt og dette er for
 at den ikke glemmer radiokanalerne m.m.).
 Her til middag ville jeg lige flytte bilen, men der var stort set ikke noget liv
 i krabaten - lamper var på kvart styrke og startrelæet magtede ikke at trække.
 Jeg fik starthjælp af en venlig gut i en VR6'er og jeg kørte i ca. 45 minutter
 og ladede batteriet.
 Så blev det aften og krølbassen (mig    ville have rødt oksekød m.
 bearnaissesovs og pomme louisiana ovnkartofler! Damn, ikke mere bearnaisesovs så
 jeg ville lige trille ned til tanken. Men damn, batteriet er 97.2% fladt!
 Startrelæet klikker nogle gange og så er det dét   
Nå, så skal der jo fejlfindes, og jeg mener umiddelbart at batteriet er
 synderen, men det er dog "kun" 3½-4 år gammelt...
 Først og fremmest vil jeg hente batteriet og lade på det natten over. Hvis det
 ikke kan holde lige omkring 12V er det ihvertfald dårligt.
 Jeg havde også overvejet at måle strømforbruget i standby med en strømtang, men
 der skal trækkes ret stor strøm for at aflade batteriet på 4 timer.
 Generatoren er vel ok når bilen kører upåklageligt når den først er igang? Jeg
 har ikke fået målt ladespændingen...
 Gode idéer?
 Har et "gennemsnits"-værksted normalt en batteritester e.lign. som kan fortælle
 noget om dets tilstand?
 Hvad koster et batteri iøvrigt sårn ca?
 Køretøjet: Escort 1.6i (Zetec-E motor) fra '96
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           jan@stevns.net (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-12-03 19:34 |  
  |  
 
            Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
 >Gode idéer?
 din akku er klappet sammen 
 >Har et "gennemsnits"-værksted normalt en batteritester e.lign. som kan fortælle
 >noget om dets tilstand?
 Ja.
 >Hvad koster et batteri iøvrigt sårn ca?
 i Hjem og fusk, kan du vist få et med FORD poler for et par hundrede 
 Men kvaliteten ?   Det jeg købte til spirilen sidste efterår, er
 allerede klappet sammen .....
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Voss Schrader (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  13-12-03 20:01 |  
  |  
 
            Hej!
 jan@stevns.net wrote:
 > 
 > Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
 > 
 > >Gode idéer?
 > 
 > din akku er klappet sammen
 Godt, så er løsningen jo simpel...!
 
 > >Har et "gennemsnits"-værksted normalt en batteritester e.lign. som kan fortælle
 > >noget om dets tilstand?
 > 
 > Ja.
 Okay, det har vi "nok" også nede på værkstedet så. Men hvis du er skråsikker på
 akku'en så orker jeg ikke, at køre derned   
 
> >Hvad koster et batteri iøvrigt sårn ca?
 > 
 > i Hjem og fusk, kan du vist få et med FORD poler for et par hundrede
 > 
 > Men kvaliteten ?   Det jeg købte til spirilen sidste efterår, er
 > allerede klappet sammen .....
 Hmm, mit batteri kom fra Ford. Men det er altså ikke unormalt at det kan
 risikere kun at holde 3-4 år?
 Så vil jeg få starthjælp mandag morgen og køre til Ford, som jeg håber har et
 batteri til mig :)
 Thanx!
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  13-12-03 20:08 |  
  |   
            
> > Men kvaliteten ?   Det jeg købte til spirilen sidste efterår, er
 > > allerede klappet sammen .....
 >
 > Hmm, mit batteri kom fra Ford. Men det er altså ikke unormalt at det kan
 > risikere kun at holde 3-4 år?
 Unormalt?
 Mine batterier har nu altid holdt en 6-7 år med 2-4 start HVER dag. Men jeg
 har også kun kørt med farisær' batterier fra Opel    
-- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
 http://members.tripod.com/FORD_DK
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kim Voss Schrader (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  13-12-03 20:12 |  
  |  
 
            Hej!
 Tom wrote:
 > 
 > > Hmm, mit batteri kom fra Ford. Men det er altså ikke unormalt at det kan
 > > risikere kun at holde 3-4 år?
 > 
 > Unormalt?
 Så "usandsynligt" istedet da :)
 > Mine batterier har nu altid holdt en 6-7 år med 2-4 start HVER dag. Men jeg
 > har også kun kørt med farisær' batterier fra Opel    
Hmm, jeg holder mig nu til Ford's varer :)
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  13-12-03 20:17 |  
  |   
            
> Så "usandsynligt" istedet da :)
 >
 > > Mine batterier har nu altid holdt en 6-7 år med 2-4 start HVER dag. Men
 jeg
 > > har også kun kørt med farisær' batterier fra Opel    
>
 > Hmm, jeg holder mig nu til Ford's varer :)
 så siger lidt lommefilosofi
 - jans biltema batterier = 1 år
 - dine ford batterier = 4 år
 - mine opel batterier = 7 år
 ......så er der alligevel mere økonomi i at købe opel batterier   
-- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
 http://members.tripod.com/FORD_DK
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               jan@stevns.net (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-12-03 21:46 |  
  |  
 
            "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
 >.....så er der alligevel mere økonomi i at købe opel batterier   
Hehe - det sidste "Opel" batteri jeg købte, kostede 1000 kroner, så
 fulgte der nu også en Rekord med til det ....  
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Uffe Bærentsen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  13-12-03 22:02 |  
  |   
            
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:tiumtvsajh0uisimskghepq2iek61s0ti4@dtext2.news.tele.dk...
 > "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
 >
 > >.....så er der alligevel mere økonomi i at købe opel batterier   
>
 > Hehe - det sidste "Opel" batteri jeg købte, kostede 1000 kroner, så
 > fulgte der nu også en Rekord med til det ....
 og konklusionen er klar:
 Køb hele bilen, smid alt andet end batteriet ud...............
 var det ikke det du mente ?
 <gemmer_mig _for_flyvende_genstande.avi>
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC (med et Bilka batteri til 230,-)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 jan@stevns.net (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-12-03 22:08 |  
  |  
 
            "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :
 >> Hehe - det sidste "Opel" batteri jeg købte, kostede 1000 kroner, så
 >> fulgte der nu også en Rekord med til det ....
 >
 >og konklusionen er klar:
 >Køb hele bilen, smid alt andet end batteriet ud...............
 Åehhh nej - der er sgu' masser af gode detaljer at gemme, fra sådan en
 komplet bil.
 >var det ikke det du mente ?
 Nøehhh - det får stå for din egen regning 
 ><gemmer_mig _for_flyvende_genstande.avi>
 <<smider_en_virtuel_sierra_efter_Uffe.avi>>
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Uffe Bærentsen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  13-12-03 22:11 |  
  |   
            
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:5qvmtvk715kaj49n84rvd0kpi9icmcoito@dtext2.news.tele.dk...
 > ><gemmer_mig _for_flyvende_genstande.avi>
 >
 > <<smider_en_virtuel_sierra_efter_Uffe.avi>>
 Hvis den har alu'er på, skynder jeg mig hen for at gribe den   
mvh Uffe
 Sierra 2,0i (uden alubasser....)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Ukendt (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  13-12-03 22:17 |  
  |   
            
> Hvis den har alu'er på, skynder jeg mig hen for at gribe den   
--
 Tom.
 Vil du da købe mine med f1 dæk?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Uffe Bærentsen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  13-12-03 22:26 |  
  |   
            
"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:3fdb81c1$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > > Hvis den har alu'er på, skynder jeg mig hen for at gribe den   
>
 > --
 > Tom.
 >
 > Vil du da købe mine med f1 dæk?
 JEG ville gerne, tror ikke finansministeren vil ................
 Hint: Er på SU
 Men af bar nysgerrighed, hvad er det for nogle og hvad prisleje ?
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Ukendt (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  13-12-03 22:31 |  
  |   
            
> > --
 > > Tom.
 > >
 > > Vil du da købe mine med f1 dæk?
 >
 > JEG ville gerne, tror ikke finansministeren vil ................
 Nå ja   
> Hint: Er på SU
 >
 > Men af bar nysgerrighed, hvad er det for nogle og hvad prisleje ?
 --
 Tom.
 DBV m 12 egre, med goodyear eagle f1 205/50-15 der kun har kørt <5.000 Km
 (som nye). ca 5000,-
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Mogens Knudsen (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  14-12-03 08:07 |  
  |  
 
            On Sat, 13 Dec 2003 20:16:54 +0100, "Tom"
 <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
 >så siger lidt lommefilosofi
 >- jans biltema batterier = 1 år
 >- dine ford batterier = 4 år
 >- mine opel batterier = 7 år
 >.....så er der alligevel mere økonomi i at købe opel batterier   
Problemet er jo, at Stevns har flere biler, hvorfor det er en hård
 belastning for batteriet ikke at blive brugt. Det har netop bedre af
 at blive brugt.
 Hvorfor sælger du dine alu/F1-dæk efter 5.000 km?
 /Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Ukendt (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  14-12-03 09:43 |  
  |   
            
> Hvorfor sælger du dine alu/F1-dæk efter 5.000 km?
 Fordi jeg gerne ville have nogle 17" i stedet for
 -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
 http://members.tripod.com/FORD_DK
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Bernhard Ege (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bernhard Ege | 
  Dato :  13-12-03 20:43 |  
  |   
            
"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
 news:3fdb636f$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > > > Men kvaliteten ?   Det jeg købte til spirilen sidste efterår, er
 > > > allerede klappet sammen .....
 > >
 > > Hmm, mit batteri kom fra Ford. Men det er altså ikke unormalt at det
 kan
 > > risikere kun at holde 3-4 år?
 >
 > Unormalt?
 > Mine batterier har nu altid holdt en 6-7 år med 2-4 start HVER dag.
 Men jeg
 > har også kun kørt med farisær' batterier fra Opel    
Mit batteri til Xantia'en skiftede jeg for nogle uger siden. Det så ud
 til at være det originale der sad i (teksten var på fransk    og hvis
 det er tilfældet så var batteriet 8 år gammelt. Det har da også været i
 brug hver dag (stort set) med 2+ starter dagligt. Jeg har dog ikke kørt
 så lange ture, men åbenbart lange nok til at batteriet var tilfreds   
Jeg var selv meget tæt på at købe de meget billige batterier i Jem&Fix
 (tænker nogen stoffer her    og nu er jeg da glad for det ikke blev
 sådan et. Jeg ville ikke risikere at skulle skifte batteri allerede
 næste år igen så jeg købte mig et Deta vedligeholdelsesfri batteri.
 Dyrt, men forhåbentligt et batteri der holder.
 Det gamle batteri havde givet nogle tegn til at det ikke var så godt
 mere og morgenen efter jeg havde købt det nye batteri kunne jeg ikke
 starte med det gamle. Godt det ikke tager lang tid at skifte et batteri
 for jeg var da ved at komme noget sent til et møde...   
mvh Bernhard
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  13-12-03 20:46 |  
  |   
            
> Det gamle batteri havde givet nogle tegn til at det ikke var så godt
 > mere og morgenen efter jeg havde købt det nye batteri kunne jeg ikke
 > starte med det gamle. Godt det ikke tager lang tid at skifte et batteri
 > for jeg var da ved at komme noget sent til et møde...   
jep men det tager laaang tid at programmere radioen igen   
-- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
 http://members.tripod.com/FORD_DK
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Bernhard Ege (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bernhard Ege | 
  Dato :  13-12-03 20:58 |  
  |   
            
"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
 news:3fdb6c75$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > > Det gamle batteri havde givet nogle tegn til at det ikke var så godt
 > > mere og morgenen efter jeg havde købt det nye batteri kunne jeg ikke
 > > starte med det gamle. Godt det ikke tager lang tid at skifte et
 batteri
 > > for jeg var da ved at komme noget sent til et møde...   
>
 > jep men det tager laaang tid at programmere radioen igen   
LOL ja, det tog næsten lige så lang tid at få låst radioen op. Først
 gætter man på fremgangsmåde og kode. Så prøver man at nulstille for at
 prøve igen. Så finder man manualen frem. Kode nulstillet. Så leder man
 papirer igennem efter den rigtige kode. Kode indtastet. Radio virker   
Fik dog en klemmelus ved at tage kabelskoen af det gamle batteri. Jeg
 prøvede at vriste den løs og så gav den sig lige pludselig og min finger
 kom i klemme. *AV*
 Der står godt nok jeg skal køre nogenlunde pænt efter et batteriskift så
 motorstyringen har en chance for at lære motoren at kende igen. Det var
 der så ikke rigtig tid til   
mvh Bernhard
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Fruergaard (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  13-12-03 20:18 |  
  |  
 
            "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > Så vil jeg få starthjælp mandag morgen og køre til Ford, som jeg håber har
 et
 > batteri til mig :)
 Mon ikke det er billigere at købe andet sted...
 Prøv lige at lade batteriet op. Hvis det kan holde 12,5 V, så start bilen og
 mål, om der stiger....
 Hvis ikke, så køb roligt et nyt batteri.
 Der er jo ingen grund til at købe et nyt batteri, hvis det er generatoren
 der er synderen.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Kim Voss Schrader (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  13-12-03 20:41 |  
  |   
            Hej!
 
 Morten Fruergaard wrote:
 > 
 > Mon ikke det er billigere at købe andet sted...
 
 Tjo, men jeg vil gerne køre hen hvor jeg ved varen er. Jeg kan ikke stoppe bilen
 uden at behøve starthjælp hvilket gør shopping besværligt...
  
 > Prøv lige at lade batteriet op. Hvis det kan holde 12,5 V, så start bilen og
 > mål, om der stiger....
 > Hvis ikke, så køb roligt et nyt batteri.
 > Der er jo ingen grund til at købe et nyt batteri, hvis det er generatoren
 > der er synderen.
 
 Men ville bilen ikke have andre symptomer med defekt generator? Hvis
 akku-spændingen falder vil der vel blive motorproblemer af den ene eller anden
 art oder was?
 
 
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Fruergaard (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  13-12-03 22:00 |  
  |  
 
            "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > Men ville bilen ikke have andre symptomer med defekt generator? Hvis
 > akku-spændingen falder vil der vel blive motorproblemer af den ene eller
 anden
 > art oder was?
 Hvis batteriet er helt nede, vil motoren sætte ud...
 Men der er stor forskel på, hvor meget strøm motoren kræver og så hvor meget
 strøm startmotoren kræver...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Uffe Bærentsen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  13-12-03 22:07 |  
  |   
            
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:brfuld$e4n$1@sunsite.dk...
 > "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > > Men ville bilen ikke have andre symptomer med defekt generator? Hvis
 > > akku-spændingen falder vil der vel blive motorproblemer af den ene eller
 > anden
 > > art oder was?
 >
 >
 > Hvis batteriet er helt nede, vil motoren sætte ud...
 >
 > Men der er stor forskel på, hvor meget strøm motoren kræver og så hvor
 meget
 > strøm startmotoren kræver...
 Rullestart er en god ting (vi har en lille bakke udenfor   
Hvis bilen starter og lyset bliver kraftigere = nyt batteri
 Bilen starter og lyset er stadig lige svagt = defekt generator (sikkert kun
 kul)
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                jan@stevns.net (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-12-03 22:12 |  
  |  
 
            "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :
 >Rullestart er en god ting (vi har en lille bakke udenfor   
Kan også anbefales når man har tabt sin startermotor ;)
 Been there, done that ... got the T-shirt 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Ukendt (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  13-12-03 22:15 |  
  |   
            
> >Rullestart er en god ting (vi har en lille bakke udenfor   
>
 > Kan også anbefales når man har tabt sin startermotor ;)
 TABT?
 > Been there, done that ... got the T-shirt
  
-- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
 http://members.tripod.com/FORD_DK
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Uffe Bærentsen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  13-12-03 22:22 |  
  |   
            
"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:3fdb8138$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > > >Rullestart er en god ting (vi har en lille bakke udenfor   
> >
 > > Kan også anbefales når man har tabt sin startermotor ;)
 >
 > TABT?
 Som taget ud af min mund.
 Hvordan kan man tabe sådan en ?
 Nå-jo, hvis den tabes på gulvet og går i stykker, kan ikke forestille mig
 andet.
 og da slet ikke ved Jan............
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   jan@stevns.net (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  14-12-03 00:11 |  
  |  
 
            "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :
 >Som taget ud af min mund.
 Ha! 
 >Hvordan kan man tabe sådan en ?
 >Nå-jo, hvis den tabes på gulvet og går i stykker, kan ikke forestille mig
 >andet.
 >og da slet ikke ved Jan............
 Nej - det var sjovere end som så :
 Jeg havde været oppe i nordjylland for at bytte en gammel bil til en
 nyere Rekord, (hos noget familie) - på tilbagevejen holdt vi ind nede
 ved Randers for at tanke op, og da bilen skulle startes der skete der
 ikke en skid - lukker op for at kigge, og opdager at der mangler
 noget.....  nemlig en starter.
 Min onkel havde glemt at skrue de 2 store bolte fast, så den havde kun
 hængt i bøjlen bagest - hvilket jeg så, fordi bøjlen var knækket.
 Vi havde ikke hørt noget, fordi vi havde temmeligt godt fart på
 sydover - skulle jo nå natfærgen fra Ebeltoft
 Anyway - vi måtte løbe lortet igang - og holde motoren igang til
 ombordkørsel på færgen..
 Hvordan vi så startede fra færgen - tjaehhh ... skubbet ud over
 kanten, ned ad rampen, og vupti.
 Det grinte de meget af - det år !
  
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Kim Voss Schrader (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  13-12-03 22:51 |  
  |   
            Hej!
 
 Morten Fruergaard wrote:
 > 
 > Hvis batteriet er helt nede, vil motoren sætte ud...
 
 Ok.
  
 > Men der er stor forskel på, hvor meget strøm motoren kræver og så hvor meget
 > strøm startmotoren kræver...
 
 Mjaeh, nu hører jeg som regel Kylie Minogue når jeg er ude og køre og der er ret
 god bund i bassen hvis jeg selv skal sige det*1. Ergo bruger jeg en del strøm :)
 
 Men ok, jeg henter akkuen og lader på den her i weekenden. Når den kommer i
 mandag kan jeg jo måle ladespændingen.
 
 Hvor meget skal den være på for at generatoren kan siges at være ok?
 
 12-12.3V oder so?
 
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Andreas M. Hansen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen | 
  Dato :  13-12-03 22:53 |  
  |   
            > 12-12.3V oder so?
 >
 > -- 
 
 Nærmere en 13,6 stykker ville jeg mene.
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Kim Voss Schrader (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  13-12-03 22:58 |  
  |   
            Hej!
 
 "Andreas M. Hansen" wrote:
 > 
 [Om ladespænding]
 >
 > Nærmere en 13,6 stykker ville jeg mene.
 
 Ok, så vil jeg se, om der kan komme så høj spænding.
 
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Morten Fruergaard (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  14-12-03 09:44 |  
  |  
 
            "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > Ok, så vil jeg se, om der kan komme så høj spænding.
 Når du lader på den kan du godt få spændingen op over 13 V. Når du piller
 laderen af, skal du derfor lige lade den stå til spændingen er nede omkring
 12,6 V.. Herefter starter du bilen. Hvis spændingen stiger, lader
 generatoren, hvis den ikke stiger, lader den ikke...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            jan@stevns.net (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  13-12-03 21:45 |  
  |  
 
            Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
 >Hmm, mit batteri kom fra Ford. Men det er altså ikke unormalt at det kan
 >risikere kun at holde 3-4 år?
 Jeg har ofte skiftet batterier, der kun er 3-4 år gamle ;(
 >Så vil jeg få starthjælp mandag morgen og køre til Ford, som jeg håber har et
 >batteri til mig :)
 Er du interesseret i et Sierra batteri gratis - så ved du hvor der
 står et  ;)   (det passer sgu' nok fint i din gryde)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kim Voss Schrader (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  13-12-03 22:52 |  
  |  
 
            Hej!
 jan@stevns.net wrote:
 > 
 > Jeg har ofte skiftet batterier, der kun er 3-4 år gamle ;(
 Ok   
 
> Er du interesseret i et Sierra batteri gratis - så ved du hvor der
 > står et  ;)   (det passer sgu' nok fint i din gryde)
 Hehe, det kan nok ikke svare sig   
(Sagde manden, som i mandags kørte til Falster for at hente et 32" widescreen
 tv. Jeg havde kørt 290km da jeg kom hjem 3 timer senere :))
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Uffe Bærentsen (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  13-12-03 23:07 |  
  |   
            
"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3FDB8A1D.E46905CD@tdcadsl.dk...
 > (Sagde manden, som i mandags kørte til Falster for at hente et 32"
 widescreen
 > tv. Jeg havde kørt 290km da jeg kom hjem 3 timer senere :))
 Hvorfor i h***** stak du dog ikke snuden ind til Jan ved samme lejlighed ?
 Du kan forresten lave en prøve mere.
 Få øsen startet
 Tænd for nærlyset
 Pil minus af akkuen
 Afhængigt af hvordan bilen opfører sig ved du hvor fejlen er   
mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Brian Sørup (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Sørup | 
  Dato :  13-12-03 23:25 |  
  |   
            
 "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3fdb8d7f$0$29313$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3FDB8A1D.E46905CD@tdcadsl.dk...
 >
 > > (Sagde manden, som i mandags kørte til Falster for at hente et 32"
 > widescreen
 > > tv. Jeg havde kørt 290km da jeg kom hjem 3 timer senere :))
 >
 > Hvorfor i h***** stak du dog ikke snuden ind til Jan ved samme
 lejlighed ?
 >
 > Du kan forresten lave en prøve mere.
 > Få øsen startet
 > Tænd for nærlyset
 > Pil minus af akkuen
 
 Stop kværnen
 smid et amperemeter mellem minuspolen på akku og stelkablet.
 Read and weep...
 --
 Brian Sørup
 Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
 Honda VF 500 F2
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Kim Voss Schrader (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  13-12-03 23:36 |  
  |  
 
            Hej!
 "Uffe Bærentsen" wrote:
 > 
 > Hvorfor i h***** stak du dog ikke snuden ind til Jan ved samme lejlighed ?
 Bilen fejlede intet i mandags, og jeg anede ikke han havde et ekstra batteri.
 Grunde nok?   
 
> Du kan forresten lave en prøve mere.
 > Få øsen startet
 > Tænd for nærlyset
 > Pil minus af akkuen
 > 
 > Afhængigt af hvordan bilen opfører sig ved du hvor fejlen er   
Det er selvfølgelig rigtigt :)
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Uffe Bærentsen (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  14-12-03 00:54 |  
  |   
            
"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3FDB943C.D7D5A988@tdcadsl.dk...
 > Bilen fejlede intet i mandags, og jeg anede ikke han havde et ekstra
 batteri.
 > Grunde nok?   
Det er jeg nu ikke sikker på.
 Han har vist double-up af næsten alt   
Det er lige før jeg vil påstå, at han ikke lægger mærke til om der er 1 bil
 mere eller mindre.
 > > Du kan forresten lave en prøve mere.
 > > Få øsen startet
 > > Tænd for nærlyset
 > > Pil minus af akkuen
 > >
 > > Afhængigt af hvordan bilen opfører sig ved du hvor fejlen er   
>
 > Det er selvfølgelig rigtigt :)
 Husk endelig det med at tænde lyset, ellers risikerer du at spændingen går
 gennem loftet.
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 jan@stevns.net (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  14-12-03 01:21 |  
  |  
 
            "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :
 >Det er lige før jeg vil påstå, at han ikke lægger mærke til om der er 1 bil
 >mere eller mindre.
 Ork jo - den dag jeg ikke skal flytte noget først ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Sørup (13-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Sørup | 
  Dato :  13-12-03 23:22 |  
  |   
            
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:uqmmtvc3sjlpfh2n6mihu6m9dnouafcrig@dtext2.news.tele.dk...
 > Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
 >
 > >Gode idéer?
 >
 > din akku er klappet sammen
 >
 > >Har et "gennemsnits"-værksted normalt en batteritester e.lign. som
 kan fortælle
 > >noget om dets tilstand?
 >
 > Ja.
 >
 > >Hvad koster et batteri iøvrigt sårn ca?
 >
 > i Hjem og fusk, kan du vist få et med FORD poler for et par hundrede
 >
 > Men kvaliteten ?   Det jeg købte til spirilen sidste efterår, er
 > allerede klappet sammen .....
 
 Jeg købte et mærkevare-batteri til Camaro'en som klappede sammen, det
 jeg fik på garantien lavede samme stunt året efter....
 moralen er : batterier der ikke bruges om vinteren tilter....
 Det der for mig var undtagelsen er et Optima som jeg stadig har på
 lager.
 --
 Brian Sørup
 Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car
 Honda VF 500 F2
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            jan@stevns.net (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  14-12-03 00:14 |  
  |  
 
            "Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev :
 >Det der for mig var undtagelsen er et Optima som jeg stadig har på
 >lager.
 Her er det et gammelt Opel batteri - der kunne starte en gammel
 rekord, der havde stået stille et årstid 
 Det sidder i Spirilen nu ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Uffe Ravn (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Ravn | 
  Dato :  14-12-03 13:38 |  
  |   
            Nu da Kim jo nok efterhånden har fået smidt ca. en 30Ah på akkuen, ville
 det da også være relevant at kigge i cellerne, hvis det viser sig at 5
 af cellerne bobler og én af dem ikke gør, eller bobler markant mindre,
 så er den celle klappet sammen.
 
 Og hvis Kim mangler et ampermeter, kan han jo bruge et tyndt startkabel
 som shunt, og forbinde et voltmeter hen over det..
 
 Mvh.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              jan@stevns.net (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  14-12-03 14:10 |  
  |  
 
            "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :
 >Og hvis Kim mangler et ampermeter, kan han jo bruge et tyndt startkabel
 >som shunt, og forbinde et voltmeter hen over det..
 Jep ....  underligt iøvrigt et et så brugt instrument i gamle dage er
 gået af mode, og højst erstattet af et nytteløst voltmeter. 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Voss Schrader (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  14-12-03 17:54 |  
  |   
            Hej!
 
 Synderen er fundet - det er akku'en. Ved ladning er der een celle som slet ikke
 bobler og et par andre som kun bobler en anelse...
 
 Så jeg vil håbe akku'en kan give mig een ekstra start og køre mig til en
 forhandler af akku'er :)
 
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Uffe Ravn (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Ravn | 
  Dato :  14-12-03 18:59 |  
  |   
            
 "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev
 
 > Synderen er fundet - det er akku'en. Ved ladning er der een celle som
 slet ikke
 > bobler og et par andre som kun bobler en anelse...
 >
 > Så jeg vil håbe akku'en kan give mig een ekstra start og køre mig til
 en
 > forhandler af akku'er :)
 
 Det kan den sikkert, hvis du altså fortsætter med at lade lige indtil du
 skal bruge den
 
 Mvh.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Voss Schrader (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  14-12-03 19:09 |  
  |   
            Hej!
 
 Uffe Ravn wrote:
 > 
 > Det kan den sikkert, hvis du altså fortsætter med at lade lige indtil du
 > skal bruge den
 
 Vi får se i morgen tidlig... Min lader er desværre ikke så kraftig :-/
 
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             jan@stevns.net (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  14-12-03 19:21 |  
  |  
 
            Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
 >Vi får se i morgen tidlig... Min lader er desværre ikke så kraftig :-/
 Parker på toppen af en bakke ;) 
 (der er jo en lige ved og næsten)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Kim Voss Schrader (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  14-12-03 20:03 |  
  |   
            Hej!
 
 jan@stevns.net wrote:
 > 
 > Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
 > 
 > >Vi får se i morgen tidlig... Min lader er desværre ikke så kraftig :-/
 > 
 > Parker på toppen af en bakke ;)
 
 Det er da vist ikke sundt for katalysatoren?
 
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Uffe Ravn (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Ravn | 
  Dato :  14-12-03 20:11 |  
  |   
            
 "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev
 
 > > Parker på toppen af en bakke ;)
 >
 > Det er da vist ikke sundt for katalysatoren?
 
 Hvis bakken er stejl og lang nok, og du kan findt ud af starte bilen, er
 der intet problem.
 
 Men hvis du halvhjertet forsøger at skubbe en bil langsomt i gang, vil
 den uforbrændte benzin, som udstødes ved de forgæves startforsøg,
 ophobes i katalysatoren, som derved bliver for varm når bilen så endelig
 kommer i gang.
 
 Mvh.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Thunderbird [7100] (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] | 
  Dato :  14-12-03 23:20 |  
  |   
            On Sun, 14 Dec 2003 20:10:42 +0100, "Uffe Ravn"
 <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:
 
 >
 >"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev
 >
 >> > Parker på toppen af en bakke ;)
 >>
 >> Det er da vist ikke sundt for katalysatoren?
 >
 >Hvis bakken er stejl og lang nok, og du kan findt ud af starte bilen, er
 >der intet problem.
 
 Hvordan vil det virke?, på samme måde som når at man skubber en bil igen
 eller?
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 jan@stevns.net (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  14-12-03 23:35 |  
  |  
 
            "Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev :
 >Hvordan vil det virke?
 Som skrevet andetsteds - hvordan motoren bringes op på det
 omdrejningstal, svarende til en normal startermotor giver - er
 ligemeget
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               jan@stevns.net (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  14-12-03 20:25 |  
  |  
 
            Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
 >Det er da vist ikke sundt for katalysatoren?
 HvisdetikkekræverhelevejennedadGeelsBakke,førdenstarter-skerderikkenoget
 Hov!hvemharstjåletminemellemrum?
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på  http://www.dkfritidbil.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Andreas M. Hansen (14-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen | 
  Dato :  14-12-03 21:55 |  
  |   
            
 "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
 news:3FDCB3C9.94AA3330@tdcadsl.dk...
 > Hej!
 >
 > jan@stevns.net wrote:
 > >
 > > Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
 > >
 > > >Vi får se i morgen tidlig... Min lader er desværre ikke så kraftig :-/
 > >
 > > Parker på toppen af en bakke ;)
 >
 > Det er da vist ikke sundt for katalysatoren?
 >
 
 Hvis ellers tænding og indsprøjtning fungerer, hvordan skulle motor og
 katalysator nogensinde få at vide at motoren var blevet tørnet i gang af
 gearkassen istedet for af startmotoren ?
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Voss Schrader (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  15-12-03 11:52 |  
  |  
 
            Hej!
 Så fik jeg ny akkumulator i bilen, og nu starter den perfekt igen :)
 Det fordømte gamle batteri kunne ikke få liv i bilen i morges, så jeg
 måtte få starthjælp endnu engang... Heldigvis havde Ford et nyt og
 opladet batteri til mig, så det var jo godt nok. Desværre koster sådan
 en fætter 600,-   
Anyway, bilen kører igen og starter med det samme! :)
 
 --
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Fruergaard (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  15-12-03 13:44 |  
  |  
 
            "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > Anyway, bilen kører igen og starter med det samme! :)
 Lige indtil det batteri er afladet og det viser sig, at det VAR
 generatoren...    
-- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jakob Jeppesen (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen | 
  Dato :  15-12-03 14:10 |  
  |   
            
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message news:brkaaf$18n$1@sunsite.dk...
 > "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > > Anyway, bilen kører igen og starter med det samme! :)
 >
 >
 > Lige indtil det batteri er afladet og det viser sig, at det VAR
 > generatoren...    
>
 Følger du ikke med i tråden, Morten?   
Kim har jo netop ladet på det gamle batteri hele natten uden at det
 har været i stand til at starte bilen efterfølgende - hvordan kan det på
 nogen måde være lig med en defekt generator?
 /Jakob
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Kim Voss Schrader (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  15-12-03 15:10 |  
  |  
 
            Hej!
 Jakob Jeppesen wrote:
 > 
 > Følger du ikke med i tråden, Morten?   
Det gør han sikkert, men han håber sikkert at kunne være ret skadefro
 når jeg imorgen tidlig sidder og bander over at bilen ikke vil starte
 igen   
 
> Kim har jo netop ladet på det gamle batteri hele natten uden at det
 > har været i stand til at starte bilen efterfølgende
 Jepper. Iøvrigt så smager batterisyre ganske surt! Don't ask   
-- 
 Mvh, Kim
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Fruergaard (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  15-12-03 18:17 |  
  |  
 
            "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > > Følger du ikke med i tråden, Morten?   
Jo, men denne var den sidste nye, da jeg sendte, derfor havde jeg ikke set
 andet.
 >
 > Det gør han sikkert, men han håber sikkert at kunne være ret skadefro
 > når jeg imorgen tidlig sidder og bander over at bilen ikke vil starte
 > igen   
"I told you so"... ligger klar i mailbokse  på vej ud...  .-)
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Uffe Bærentsen (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  15-12-03 23:02 |  
  |   
            
"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:3FDDC0B5.60715560@tdcadsl.dk...
 > Jepper. Iøvrigt så smager batterisyre ganske surt! Don't ask   
og vi hilser lige på den nyeste model akkutester......................
 Hej Kim
 <dukker_mig_for_flyvende_ting_og_sager.avi>
 og for god ordens skyld: Jeg spurgte IKKE.
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC (der har startet fejlfrit efter den fik ny akku)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Kim Voss Schrader (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  15-12-03 23:08 |  
  |  
 
            Hej!
 "Uffe Bærentsen" wrote:
 > 
 ....
 > og for god ordens skyld: Jeg spurgte IKKE.
 Hehe, nej :)
 > mvh Uffe
 > Sierra 2,0i DOHC (der har startet fejlfrit efter den fik ny akku)
 Kender det   
-- 
 Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
 "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Uffe Ravn (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Ravn | 
  Dato :  16-12-03 02:04 |  
  |   
            
"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev
 > Jepper. Iøvrigt så smager batterisyre ganske surt! Don't ask   
Hvorfor føler jeg lige pludselig, at jeg har lidt ansvar for din dårlige
 smag i munden?*G*
 Jo, jeg vil gern vide det! Jeg er altså for nysgerrig til at lade være
 med at spørge.
 Mvh.
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |