| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | VInterdæk i 16" - god idé? Fra : Anders | 
  Dato :  15-12-03 14:41 |  
  |   
            16", 55, 205 vinterdæk - er det en dålig ide? Jeg synes mest man ser
 annoncer for 13-14-15 tommer dæk - men jeg synes nu min peogøj 406 station
 car er bedst med 16" dæk.
 
 Hvad mener i?
 
 Anders
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan W Nielsen (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  15-12-03 15:49 |  
  |  
 
            Anders wrote:
 > 16", 55, 205 vinterdæk - er det en dålig ide? Jeg synes mest man ser
 > annoncer for 13-14-15 tommer dæk - men jeg synes nu min peogøj 406
 > station car er bedst med 16" dæk.
 Hvis du har behov for et købe vinterdæk, så er det helt fint med de der lidt
 brede modeller.
 De brede står bedre fast end de smalle vinterdæk, når der ikke er sne og is
 på vejen, og det er der jo sjældent.
 Selvom deres sne-egenskaber er en anelse dårligere, end hvis du valgte
 smalle vinterdæk, står de jo stadig fint fast, hvis du køber nogle gode af
 slagsen.
 Jeg kan ikke umiddelbart se, at det gør noget, at de sidder på en 16" stor
 fælg.
 --
 Jan W Nielsen   
Vectra 2.0
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Fruergaard (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  15-12-03 18:19 |  
  |  
 
            "Anders" <x@x.com> skrev i en meddelelse
 news:3fddb9df$0$27317$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
 > 16", 55, 205 vinterdæk - er det en dålig ide? Jeg synes mest man ser
 > annoncer for 13-14-15 tommer dæk - men jeg synes nu min peogøj 406 station
 > car er bedst med 16" dæk.
 >
 > Hvad mener i?
 Størrelsen på fælgen har ingen betydning. Grunden til at der annonceres med
 13 tommer op opad, er at der er nogen der mener, at bilen kun skal se godt
 ud om sommeren = grimme stålfælge om vinteren.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-12-03 21:29 |  
  |   
            
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:brkqe2$gt6$1@sunsite.dk...
 > "Anders" <x@x.com> skrev i en meddelelse
 > news:3fddb9df$0$27317$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
 > > 16", 55, 205 vinterdæk - er det en dålig ide? Jeg synes mest man ser
 > > annoncer for 13-14-15 tommer dæk - men jeg synes nu min peogøj 406
 station
 > > car er bedst med 16" dæk.
 > >
 > > Hvad mener i?
 >
 >
 > Størrelsen på fælgen har ingen betydning. Grunden til at der annonceres
 med
 > 13 tommer op opad, er at der er nogen der mener, at bilen kun skal se godt
 > ud om sommeren = grimme stålfælge om vinteren.
 >
 Hørt - hørt.
 Det er mig ubegribeligt at folk der kører med vinterdæk ikke sætter deres
 navkapsler på om vinteren.
 Og 16" 205/55  virker fint i sne og slud, jeg har kørt med den størrelse
 siden 1998. Og aldrig haft problemer.
 Har din bil spær og antspin er det endnu bedre.
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
 http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-12-03 16:27 |  
  |  
 
            "morten@0x50a12696.hrnxx5.adsl-dhcp.tele.dk" <mailto:mit fornavn @ mit efternavn . 
 com> skrev i en meddelelse "Re: VInterdæk i 16" - god idé?"
 > Størrelsen på fælgen har ingen betydning. Grunden til at der annonceres med
 > 13 tommer op opad, er at der er nogen der mener, at bilen kun skal se godt
 > ud om sommeren = grimme stålfælge om vinteren.
 Whell det er jo ikke hele forklaringen. det hænger nok sammen med at hovedparten 
 af alle biler er standard leveret med 13-15" dæk. Så derfor har folk fælgene i 
 denne størrelse og det er derfor naturligt at montere vinterdæk på dem. 
 Udover det så ville jeg personligt vælge vinterdæk i standard størrelsen og 
 sommerdæk et nummer eller 2 større. det vil sige at når jeg får taget mig samme 
 (læs råd) til at købe Alu'er til min bil så vil jeg nok vælge 17" og så få sat 
 vinterdæk på i den almindelige 15" størrelse. 
 Thomas
 -- Sendt via  http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.227.13.5)
 -- Vis din bil frem på  http://www.bilgalleri.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Fruergaard (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  16-12-03 18:14 |  
  |  
 
            <Thomas> skrev i en meddelelse
 > > Størrelsen på fælgen har ingen betydning. Grunden til at der annonceres
 med
 > > 13 tommer op opad, er at der er nogen der mener, at bilen kun skal se
 godt
 > > ud om sommeren = grimme stålfælge om vinteren.
 >
 > Whell det er jo ikke hele forklaringen. det hænger nok sammen med at
 hovedparten
 > af alle biler er standard leveret med 13-15" dæk. Så derfor har folk
 fælgene i
 > denne størrelse og det er derfor naturligt at montere vinterdæk på dem.
 Har jeg sagt at det kun var derfor?
 At der er mange, der er ligeglade med deres bils udseende - specielt om
 vinteren - viser de mange annoncer, hvor det er inkl. stålfælge i en lille
 størrelse.
 Dem der kun har ét sæt alufælge har dem til om sommeren. Og så kører de på
 de kedelige std. fælge (som du skriver) om vinteren... Det er de færreste
 der har to sæt fede alufælge...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 18:47 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Dec 2003 18:14:14 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
 mit efternavn . com> wrote:
 >Det er de færreste der har to sæt fede alufælge...
 Dét har jeg til min Alfa -> 15" til vinterdæk og 16" til sommerdæk. 
 Det står faktisk nævnt i instruktionsbogen, Jan W   
/Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jan W Nielsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  16-12-03 19:07 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > Dét har jeg til min Alfa -> 15" til vinterdæk og 16" til sommerdæk.
 > Det står faktisk nævnt i instruktionsbogen, Jan W   
Hvad har jeg med den at gøre..?   
--
 Jan W Nielsen   
Vectra 2.0
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Martin Johansen [600~ (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  16-12-03 19:53 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
 Km? Stand? Evt. billeder?   
-- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 20:03 |  
  |   
            On Tue, 16 Dec 2003 19:52:54 +0100, "Martin Johansen [6000]"
 <ares@c.dk> wrote:
 
 >Km? Stand? Evt. billeder? 
 
 Start med at besøge dit forsikringsselskab :)
 
 
 /Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Martin Johansen [600~ (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  16-12-03 20:34 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen wrote:
 >>Km? Stand? Evt. billeder?
 > 
 > Start med at besøge dit forsikringsselskab :)
 Nå, det blev en Opel Kadett 1.3 istedet for   
Ja den er nok ikke billig, men for satan hvor min mund løb i vand da Thomas
 (?) havde købt sin og vist den frem... mage til fed slæde skal man kigge
 længe efter!
 -- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Mark Sandberg (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  16-12-03 21:08 |  
  |   
            
"Martin Johansen [6000]" skrev i en meddelelse:
 > Ja den er nok ikke billig, men for satan hvor min mund løb i vand da
 Thomas
 > (?) havde købt sin og vist den frem... mage til fed slæde skal man kigge
 > længe efter!
 Muligheden for det er nøjagtig den samme bil er til stede   
/Mark.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 21:16 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Dec 2003 21:08:00 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
 wrote:
 >Muligheden for det er nøjagtig den samme bil er til stede   
He, he - dét kan man sige. Jeg har iøvrigt aldrig mødt en anden dansk
 udgave - der kører ellers en del forskelligt, hér   
(Opel DK siger, at fra ny har de solgt en 6-8 stykker)
 /Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Martin Johansen [600~ (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  16-12-03 21:35 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > He, he - dét kan man sige. Jeg har iøvrigt aldrig mødt en anden dansk
 > udgave - der kører ellers en del forskelligt, hér   
Har du købt den af Thomas da?
 -- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Peter Weis (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Weis | 
  Dato :  16-12-03 21:55 |  
  |   
            
 "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote:
 
 > Har du købt den af Thomas da?
 
 Stammen faldt ikke langt fra æblet i den sag.
 
 mvh
 Peter
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Martin Johansen [600~ (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  16-12-03 22:14 |  
  |  
 
            Peter Weis wrote:
 > 
 > "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote:
 > 
 >> Har du købt den af Thomas da?
 > 
 > Stammen faldt ikke langt fra æblet i den sag.
 Hmm, hmm, hmm... jeg er ikke helt med.. har ikke været medlem af
 kaffeklubben længe, så er lidt bagefter .-)
 -- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 22:18 |  
  |   
            On Tue, 16 Dec 2003 22:14:05 +0100, "Martin Johansen [6000]"
 <ares@c.dk> wrote:
 
 >Hmm, hmm, hmm... jeg er ikke helt med.. har ikke været medlem af
 >kaffeklubben længe, så er lidt bagefter .-)
 
 OK - jeg købte den sidste år af ham.
 
 
 /Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Martin Johansen [600~ (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  16-12-03 22:38 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > OK - jeg købte den sidste år af ham.
 Okay ved godt hvilken wuvn det er så   
Hvorfor vil du af med den?
 -- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 22:39 |  
  |   
            On Tue, 16 Dec 2003 22:37:53 +0100, "Martin Johansen [6000]"
 <ares@c.dk> wrote:
 
 >Hvorfor vil du af med den?
 
 Det er jo et år siden !!!
 
 
 /Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                         Martin Johansen [600~ (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  16-12-03 23:05 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > Det er jo et år siden !!!
 Ja og? Kan man ikke have en bil i længere tid end et år?   
-- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                          Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 23:10 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Dec 2003 23:04:58 +0100, "Martin Johansen [6000]"
 <ares@c.dk> wrote:
 > Kan man ikke have en bil i længere tid end et år? 
 Næh - Fruergaard og undertegnede mfl. kører efter en model, hvor
 bilens afskrivning forsøges minimeret ved at handle tit. Faktisk kan
 man ind imellem tjene på det   
/Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                           Martin Johansen [600~ (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  16-12-03 23:43 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen wrote:
 > Næh - Fruergaard og undertegnede mfl. kører efter en model, hvor
 > bilens afskrivning forsøges minimeret ved at handle tit. Faktisk kan
 > man ind imellem tjene på det   
Hmm, det er jo alletiders. Men damn... hvis jeg er glad for en bil, så rager
 det mig godt nok en høst blomst hvor meget jeg taber på den ved at beholde
 den i længere tid.. det må jeg nok indrømme   
-- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                          Mark Sandberg (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  16-12-03 23:14 |  
  |   
            
"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse news:3fdf818a$0
 > Ja og? Kan man ikke have en bil i længere tid end et år?   
Du ved græsset er altid grønnere på den anden side af hegnet   
/Mark.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                           Martin Johansen [600~ (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  16-12-03 23:42 |  
  |  
 
            Mark Sandberg wrote:
 > Du ved græsset er altid grønnere på den anden side af hegnet   
Ja men alligevel    Man ved hvad man har og såsandelig ikke hvad man får. 
 -- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                            Morten Fruergaard (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  17-12-03 09:36 |  
  |  
 
            "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
 > Ja men alligevel    Man ved hvad man har og såsandelig ikke hvad man får.
 Hvis man køber en bil, som man har gået godt igennem, kan man kører 6-12
 måneder uden rigtig at skulle lave noget på den. Derefter sælger man den -
 mens den stadig er i god stand mht. bremser osv., og køber en anden.
 Hvis det skal hænge sammen skal bilerne naturligvis BÅDE købes og sælges til
 den rigtige pris.
 Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har lavet noget uforudset på en bil -
 udover en tandrem (ikke tandremMEN) på min kones bil. Men det er heller ikke
 med i "legen".
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                             Martin Johansen [600~ (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  17-12-03 18:32 |  
  |  
 
            Morten Fruergaard wrote:
 > Hvis man køber en bil, som man har gået godt igennem, kan man kører 6-12
 > måneder uden rigtig at skulle lave noget på den. Derefter sælger man den -
 > mens den stadig er i god stand mht. bremser osv., og køber en anden.
 Bøvl. Papirer, forsikring, vægtafgift, alt sammen frem og tilbage og ind
 imellem hinanden.. nej tak   
-- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                              Morten Fruergaard (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  17-12-03 18:53 |  
  |  
 
            "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
 > Bøvl. Papirer, forsikring, vægtafgift, alt sammen frem og tilbage og ind
 > imellem hinanden.. nej tak   
Så meget arbejde er der da heller ikke i det...
 Få forsikringsbevis = 2 min.
 Omregistrerer bil = 5 min.
 Betale ny vægtafgift = 2 min.
 Indløse check for tilbagebetaling af overskydende vægtafgift = 2 min.
 Samlet 11 min.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                               Martin Johansen [600~ (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  17-12-03 19:01 |  
  |  
 
            Morten Fruergaard wrote:
 > Så meget arbejde er der da heller ikke i det...
 > 
 > Få forsikringsbevis = 2 min.
 > Omregistrerer bil = 5 min.
 > Betale ny vægtafgift = 2 min.
 > Indløse check for tilbagebetaling af overskydende vægtafgift = 2 min.
 > 
 > Samlet 11 min.
 Jo jo, på papiret ser tidsforbruget taknemligt ud.. synes alligevel det er
 noget bøvl hver gang... Måske det bare er mig   
-- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                                Morten Fruergaard (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  17-12-03 19:16 |  
  |  
 
            "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
 > Jo jo, på papiret ser tidsforbruget taknemligt ud.. synes alligevel det er
 > noget bøvl hver gang... Måske det bare er mig   
Det er i hvert fald din beslutning. Men det er nu ikke det, der skal få mig
 til at lade være med at købe en bil...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                                 Martin Johansen [600~ (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  17-12-03 19:28 |  
  |  
 
            Morten Fruergaard wrote:
 > Det er i hvert fald din beslutning. Men det er nu ikke det, der skal få
 > mig til at lade være med at købe en bil...
 Nej har jeg sagt det? Rolig nu   
-- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                                  Morten Fruergaard (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  17-12-03 19:36 |  
  |  
 
            "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
 > > Det er i hvert fald din beslutning. Men det er nu ikke det, der skal få
 > > mig til at lade være med at købe en bil...
 >
 > Nej har jeg sagt det? Rolig nu   
Jeg er helt rolig...
 Jeg konstaterede blot at vi havde forskellig opfattelse. Og da det er en
 smagssag kan det jo ikke diskuteres længere...
 Vi kan nok heller aldrig blive enige om, hvilken bil der er den fedest...
  
-- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                                   Martin Johansen [600~ (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  17-12-03 19:44 |  
  |  
 
            Morten Fruergaard wrote:
 > Jeg konstaterede blot at vi havde forskellig opfattelse. Og da det er en
 > smagssag kan det jo ikke diskuteres længere...
 Helt enig.
 > Vi kan nok heller aldrig blive enige om, hvilken bil der er den fedest...
 Det er jo klart en ZX Volcane 2.0i    ))
 -- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                                    Morten Fruergaard (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  17-12-03 20:44 |  
  |  
 
            "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
 > > Vi kan nok heller aldrig blive enige om, hvilken bil der er den
 fedest...
 >
 > Det er jo klart en ZX Volcane 2.0i    ))
 Jeg præciserer: Vi bliver aldrig enige...    
-- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                                     Martin Johansen [600~ (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  17-12-03 20:49 |  
  |  
 
            Morten Fruergaard wrote:
 > Jeg præciserer: Vi bliver aldrig enige...    
LOL - det ville sq også være kedeligt hvis det var tilfældet   
-- 
 Martin Johansen
 Ny på usenet? Se  http://www.usenet.dk for en god start!
 Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                         Morten Fruergaard (17-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  17-12-03 08:32 |  
  |  
 
            "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 > Det er jo et år siden !!!
 Og du har den stadig?    
-- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Fruergaard (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  16-12-03 21:02 |  
  |  
 
            "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 > Dét har jeg til min Alfa -> 15" til vinterdæk og 16" til sommerdæk.
 Ja, men nu er du heller ikke normal...    
Jeg havde også to sæt alu til nu Peugeot 605.
 15" org. alu med vinterdæk og 16" med sommerdæk.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 21:15 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Dec 2003 21:01:59 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
 mit efternavn . com> wrote:
 >Ja, men nu er du heller ikke normal...    
Jow, jow - Cossien har da også alu til begge årtider :)
 /Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Morten Fruergaard (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  16-12-03 21:28 |  
  |  
 
            "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 > Jow, jow - Cossien har da også alu til begge årtider :)
 Okay. Thomas er heller ikke normal...    
Der er sikkert mange herinde, der ikke er normale...
 Men den alm. dansker har ikke 2 x alu. Der er mange der end ikke har et
 sæt - med mindre bilen er født med alu...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Leonard (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  16-12-03 22:13 |  
  |  
 
            "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:
 >Der er sikkert mange herinde, der ikke er normale...
 Jeg har 4 stk alu under Syncro'en med M+S dæk (den er født med M+S dæk
 på stål) så dem regner jeg med at køre på hele året.
 Lupo'en er født med magnesiumfælge med eco-dæk og det kører den på og
 får så lov at blive hjemme når der ligger sne   
-- 
 Leonard
 http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 22:20 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Dec 2003 22:12:42 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
 wrote:
 >Lupo'en er født med magnesiumfælge 
 Dét er der så ikke så mange, der har mere   
/Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Leonard (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  16-12-03 22:30 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 >>Lupo'en er født med magnesiumfælge 
 >
 >Dét er der så ikke så mange, der har mere   
Hvorfor ikke?
 -- 
 Leonard
 http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 22:33 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Dec 2003 22:29:41 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
 wrote:
 >Hvorfor ikke?
 Det var positivt ment   
I gl. dage hed det magnesiumfælge, når man ville udskifte til noget
 andet "ordentligt", men jeg tror, det er blevet en kende for dyrt. 
 I øvrigt er der jo gået inflation i alu-fælge - alle mulige kører jo
 med dén slags, hvilket ikke var tilfældet i mine unge dage med min
 Fiat 125 Special m/Wolfrace-fælge
 /Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Leonard (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  16-12-03 22:48 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 >I gl. dage hed det magnesiumfælge, når man ville udskifte til noget
 >andet "ordentligt", men jeg tror, det er blevet en kende for dyrt. 
 Jeg tror stadig de bruger dem på 3L, de vejer nærmest ingenting   
-- 
 Leonard
 http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Mark Sandberg (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  16-12-03 22:54 |  
  |   
            
"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
 > Jeg tror stadig de bruger dem på 3L, de vejer nærmest ingenting   
Pas på kantstenene. Jeg har hørt VW beregner prisen på nye efter guldprisen
  
/Mark.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                       Leonard (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  16-12-03 23:07 |  
  |  
 
            "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote:
 >Pas på kantstenene. Jeg har hørt VW beregner prisen på nye efter guldprisen
 Ja, det gør de jo med alt muligt andet   
Nej, det er faktisk ikke så galt med denne bil, den har kørt 85.000 km
 uden problemer, har været til service når den beder om det og fået nye
 fordæk ved 80.000, hvor den også blev sporet, de var blankslidte på de
 inderste 3 cm. En der læser mange bilblade fortalte at det var et
 kendt problem at den tabte sporingen, så nu kigger jeg på dæksliddet
 jævnligt.
 -- 
 Leonard
 http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 23:12 |  
  |   
            On Tue, 16 Dec 2003 23:06:40 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
 wrote:
 
 >Nej, det er faktisk ikke så galt med denne bil, den har kørt 85.000 km
 >uden problemer, har været til service når den beder om det og fået nye
 >fordæk ved 80.000, hvor den også blev sporet, de var blankslidte på de
 >inderste 3 cm. En der læser mange bilblade fortalte at det var et
 >kendt problem at den tabte sporingen, så nu kigger jeg på dæksliddet
 >jævnligt.
 
 Har du en indkørsel med niveauforskel, kan dét være årsagen
 
 
 /Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                         Leonard (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  16-12-03 23:27 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 >Har du en indkørsel med niveauforskel, kan dét være årsagen
 Nu var det på indersiden af begge dæk og min indkørsel er ikke mere
 end 40 m og grus, sammenholdt med at jeg udelukkende kører lange ture
 (mere end 100 km, hver vej) i den, tror jeg ikke det er indkørslen,
 men jeg kan stadig lære nyt   
Med nivauforskel mener du vel sideværts fald?
 - jeg tror faktisk at den første halvdel falder til den ene side og
 den anden til den anden.
 Eller er det når den holder stille at den kan blive "afsporet" ved at
 holde skævt?
 - det er vel en mulighed, den holder oftest med hjulene drejet, da den
 parallel-parkeres i en lille garage der også bruges til opbevaring af
 møbler og andet skrammel, men på et nogenlunde fladt gulv (det er fra
 1870, så helt vandret er det ikke)
 -- 
 Leonard
 http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                          Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 23:33 |  
  |  
 
            On Tue, 16 Dec 2003 23:26:34 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
 wrote:
 >>Har du en indkørsel med niveauforskel, kan dét være årsagen
 >Nu var det på indersiden af begge dæk og min indkørsel er ikke mere
 >end 40 m og grus, sammenholdt med at jeg udelukkende kører lange ture
 >(mere end 100 km, hver vej) i den, tror jeg ikke det er indkørslen,
 >men jeg kan stadig lære nyt   
Det kommer du så til idag :)
 >Med nivauforskel mener du vel sideværts fald?
 Nope
 >- jeg tror faktisk at den første halvdel falder til den ene side og
 >den anden til den anden.
 Irrelevant :)
 >Eller er det når den holder stille at den kan blive "afsporet" ved at
 >holde skævt?
 Næppe   
>- det er vel en mulighed, den holder oftest med hjulene drejet, da den
 >parallel-parkeres i en lille garage der også bruges til opbevaring af
 >møbler og andet skrammel, men på et nogenlunde fladt gulv (det er fra
 >1870, så helt vandret er det ikke)
 Ingen betydning:
 Min indkørsels tilslutning til vejen sker via en af kommunen dårligt
 anlagt adgang. Man kommer til - ved udkørsel - at køre over en rimelig
 (jysk) høj kant, som kan ødelægge forhjulsindstillingen på nogle
 biler. 
 Da sønnen havde sin Sierra XR4i, kostede det adskillige udmålinger af
 styretøj at holde bilen kørende uden at sporingen blev ødelagt. Når
 denne (sporingen) ødelægges slides dækkene meget indvendigt, hvilket
 altså er noget skidt. Det koster :)
 (på en Alfa skal det i princippet være sådan, men det hænger sammen
 med raceregenskaberne, dé biler har indbygget -> den negative camper
 som på en racervogn)
 /Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                           Leonard (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  16-12-03 23:54 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 >Min indkørsels tilslutning til vejen sker via en af kommunen dårligt
 >anlagt adgang. Man kommer til - ved udkørsel - at køre over en rimelig
 >(jysk) høj kant, som kan ødelægge forhjulsindstillingen på nogle
 >biler. 
 OK, den forstår jeg.
 Og heldigvis er jeg flyttet på landet og har ingen kant mellem
 indkørsel og vej, men det 1. år boede jeg i byen og kørte over
 kantstenen for at komme ind og ud, godt nok med en opkørsel, men det
 kan så sagtens være det.
 Og det skal da med i planlægningen når jeg forhåbentligt skal have
 lagt fliser næste sommer.
 Og jeg lærte nyt, dejligt   
-- 
 Leonard
 http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Jan W Nielsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  16-12-03 23:43 |  
  |  
 
            Morten Fruergaard wrote:
 >> Jow, jow - Cossien har da også alu til begge årtider :)
 > Der er sikkert mange herinde, der ikke er normale...
 Jeg smed et sæt Nardi-fælge (alu) væk - og købte mig fire sorte stål-fælge
 sammen med nye vinterdæk. De er flottere.
  
--
 Jan W Nielsen   
Vectra 2.0
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Mark Sandberg (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  16-12-03 21:18 |  
  |  
 
            "Morten Fruergaard" skrev i en meddelelse:
 > > Dét har jeg til min Alfa -> 15" til vinterdæk og 16" til sommerdæk.
 >
 > Ja, men nu er du heller ikke normal...    
>
 > Jeg havde også to sæt alu til nu Peugeot 605.
 > 15" org. alu med vinterdæk og 16" med sommerdæk.
 Tjae, jeg må så tilstå jeg kører på OZ-alufælge med 205/55 Z16 Pirelly P7000
 sommerdæk om sommeren og originale Citroën-alufælge med 205/60 H 15 Nokian
 WR vinterdæk om vinteren.
 /Mark.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Mogens Knudsen (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  16-12-03 21:19 |  
  |   
            On Tue, 16 Dec 2003 21:17:50 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
 wrote:
 
 >Tjae, jeg må så tilstå jeg kører på OZ-alufælge med 205/55 Z16 Pirelly P7000
 >sommerdæk om sommeren og originale Citroën-alufælge med 205/60 H 15 Nokian
 >WR vinterdæk om vinteren.
 
 Det er da også okay.
 De Nokian dér får en rimelig (jysk) kritik - holder dét vand?
 
 
 /Mogens
 '95 Alfa Romeo 164 Q4
 '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Mark Sandberg (16-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  16-12-03 21:31 |  
  |   
            
"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:
 > De Nokian dér får en rimelig (jysk) kritik - holder dét vand?
 Det holder ikke vand i alle situationer    De er lidt "glatte" i
 kombinationen regnvejr og under 5 mm. mønster. Men det er nok bredden og
 hastigheden, der driller lidt her. Ellers er de med nye dæk eller + 5 mm.
 mønster helt O.K. og indfrier til fulde mine forventninger til vinterdæk.
 /Mark.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Mark Sandberg (15-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  15-12-03 22:24 |  
  |   
            
 "Anders" <x@x.com> skrev i en meddelelse news:3fddb9df$0$27317
 
 > 16", 55, 205 vinterdæk - er det en dålig ide?
 
 Helt fint, såfremt du ønsker at bevare din bils køreegenskaber om vinteren.
 Selv bruger jeg de originale alufælge, med vinterdæk i 205/60 H 15, hvor et
 smallere dæk dog ville give bedre grib på glatte veje.
 
 /Mark.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |