| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Mercedes diesel kontra "andre" Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  21-12-03 22:37 |  
  |   
            
Jeg købte i januar '95 en ny Volvo 460 Turbo Sport, hvilket var på
 samme tidspunkt, som min gode ven købte sin brugte Mercedes 250 diesel
 aut. Bilernes pris var den samme - forskellen var på få tusind kroner.
 5 år efter havde vi kørt det samme antal km og afhændede begge bilerne
 med følgende økonomiske resultat: Det havde kostet os det samme beløb
 i afskrivninger. Drift/vedligehold var vanskeligere at sammenligne,
 men vi sjussede os til en nogenlunde ens udgift.
 Hvorfor fa'n skulle jeg så købe en gl. taxa, når en ny bil koster det
 samme...?  At eje en splinterny bil er jo også lidt værd, IMO -> dét
 har jeg efterhånden prøvet nogle gange.
 Hva' si'r I -> hvilke erfaringer har I gjort jer? 
 Har I, der har ejet en brugt MB, overhovedet opgjort det økonomiske
 resultat efterfølgende?
 Denne her trækker nemlig lidt:
 http://starmark.auto-danmark.dk/used_cars_post.asp?id=311772&next_prev=314957,295662,304932,331842,306906,301745,331835,265956,272030,301748,301749,309013,309014,309015,231110,309016,311770,207170,340611,314962,322564,191652,190046,189772,242776,311768,299608,229641,308568,340608,340609,340610,294748,322565,296528,296527,296530,300248,322560,322562,311772,331829,331834,294749,306312,303002,247421,314965
/Mogens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Mark Sandberg (21-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  21-12-03 22:54 |  
  |   
            
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 > Hva' si'r I -> hvilke erfaringer har I gjort jer?
 > Har I, der har ejet en brugt MB, overhovedet opgjort det økonomiske
 > resultat efterfølgende?
 MB har jeg tilgode lidt endnu. Men visse andre modeller kan nu også godt
 være prisfaste. Selv har jeg sidst haft en bil fra 1Q1997 til 3Q2003.
 Den blev købt hos en autoriseret BMW forhandler for 160K.
 Dertil er brugt ialt 40K. på udgifter til vedligeholdelse, hvorefter bilen
 er omsat til 180K.
 En totaludgift til vedligeholdelse og afskrivning på 10% er vel ikk' så
 ringe endda i de 78 måneder   
/Mark.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Rene´ (21-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene´ | 
  Dato :  21-12-03 23:23 |  
  |   
            Jeg har haft en mb 300 d i 5 år og kørt 150.000 km alt ialt har det kostet
 mig 1,25 kr/km jeg kan lige sige at min ven købte en passat som kostede ham
 over 4 kr/km
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Mogens Knudsen (21-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  21-12-03 23:25 |  
  |   
            On Sun, 21 Dec 2003 23:22:42 +0100, "Rene´" <virker@ikke.dk> wrote:
 
 >Jeg har haft en mb 300 d i 5 år og kørt 150.000 km alt ialt har det kostet
 >mig 1,25 kr/km jeg kan lige sige at min ven købte en passat som kostede ham
 >over 4 kr/km
 
 Hvad er der inedholdt i dén pris?
 Alle dine udgifter undtaget afskrivning?
 
 Og hvilke data er der bag henholdsvis din bil og Passat'en
 (fra start til slut -> km, årgang osv.)
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Rene´ (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene´ | 
  Dato :  22-12-03 09:16 |  
  |   
            Det var alt inklusiv tab, diesel,forsikring,vægtafgift,reservedele
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Mogens Knudsen (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  22-12-03 09:21 |  
  |   
            On Mon, 22 Dec 2003 09:16:06 +0100, "Rene´" <virker@ikke.dk> wrote:
 
 > Jeg har haft en MB 300 D i 5 år og kørt 150.000 km. Alt ialt har det kostet
 > mig 1,25 kr/km - jeg kan lige sige, at min ven købte en passat, som kostede ham
 > over 4 kr/km. Det var alt inklusiv tab, diesel, forsikring, vægtafgift, reservedele
 
 Så din ven bekostede over 600.000 kr på at køre 150.000 km i
 Passat'en?  - (150.000 km x 4 kr = 600.000 kr)
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Rene´ (23-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene´ | 
  Dato :  23-12-03 14:45 |  
  |   
            Nej det kan man ikke helt sige for han kørte kun 100.000 så den har kostet
 ham 400.000 at have jeg syntes også det lyder helt vild, men han tabte
 rigtig mange penge da han solgte den. og så har jo også nogle sindsyge
 service priser på hans værksted, det skal så tilføjes at alt der gik i
 stykker på min mercedes har jeg selv kunne skifte, så det bliver jo også til
 penge.han fortalte mig at den havde kostet 216 kr at eje i døgnet. VILT...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik B. (21-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  21-12-03 23:32 |  
  |  
 
            Mogens Knudsen wrote:
 :: Denne her trækker nemlig lidt:
 ::  http://starmark.auto-
::
 danmark.dk/used_cars_post.asp?id=311772&next_prev=314957,295662,304932,33184
 2,
 Sørg for at sæderne er rep'et....
 M.v.h.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens Knudsen (21-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  21-12-03 23:35 |  
  |   
            On Sun, 21 Dec 2003 23:32:29 +0100, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 
 >Sørg for at sæderne er rep'et....
 
 Har du set den aktuelle bil, eller er det "bare" en generel
 mening/kommentar om, at sæderen efter al sandsynlighed 
 at dømme kan være "udsatte"?
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik B. (21-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  21-12-03 23:39 |  
  |   
            Mogens Knudsen wrote:
 :: On Sun, 21 Dec 2003 23:32:29 +0100, "Henrik B."
 :: <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 ::
 ::: Sørg for at sæderne er rep'et....
 ::
 :: Har du set den aktuelle bil, eller er det "bare" en generel
 :: mening/kommentar om, at sæderen efter al sandsynlighed
 :: at dømme kan være "udsatte"?
 
 Det er generelt. De holder ikke meget mere en 100k km,, før du sidder i
 bunden af bilen. Det er en arv fra den tidligere 300 (og 190). Ved ikke
 hvorfor de ikke kan finde ud af at lade sædebundene så de kan holde.
 
 En kollega havde en sådan E (har nu skiftet den ud med en nyere C), som også
 var helt færdig i sæderne.
 
 M.v.h.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Lau (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lau | 
  Dato :  22-12-03 15:06 |  
  |   
            
 
 > Det er generelt. De holder ikke meget mere en 100k km,, før du sidder i
 > bunden af bilen. Det er en arv fra den tidligere 300 (og 190). Ved ikke
 > hvorfor de ikke kan finde ud af at lade sædebundene så de kan holde.
 >
 
 De kan sagtens holde til mere. Jeg har nu min anden 300D - første havde gået
 510000km og denne 233000 km. Begge førersæder er/har været super. Men
 korrekt der er problemer på det område. Jeg mener der findes 2 typer af
 sæder, de bløde og de hårde (taxa-versionen). De hårde kan klare mosten, de
 bløde klapper efter ca150000 - 300.000 km
 
 Vælg Merceren til enhver tid
 
 vh
 Lau
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Henrik B. (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  22-12-03 20:45 |  
  |   
            Lau wrote:
 :: De kan sagtens holde til mere. Jeg har nu min anden 300D - første
 :: havde gået 510000km og denne 233000 km. Begge førersæder er/har
 :: været super. Men korrekt der er problemer på det område. Jeg mener
 :: der findes 2 typer af sæder, de bløde og de hårde (taxa-versionen).
 :: De hårde kan klare mosten, de bløde klapper efter ca150000 - 300.000
 :: km
 
 Det er så ikke min erfaring. En tidligere arbejdsgiver havde netop en
 frikørt taxa (190), som fik skiftet sædebund ved levering - og igen efter
 knap 100.000 km. Ok han vejede også godt 100 kg, men burde ikke være noget
 problem.
 
 M.v.h.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jesper Bach (23-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Bach | 
  Dato :  23-12-03 09:30 |  
  |   
            
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
 news:3u7cuvkqi66o320esghvlbqljnor556orm@4ax.com...
 > On Sun, 21 Dec 2003 23:32:29 +0100, "Henrik B."
 > <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 >
 > >Sørg for at sæderne er rep'et....
 >
 > Har du set den aktuelle bil, eller er det "bare" en generel
 > mening/kommentar om, at sæderen efter al sandsynlighed
 > at dømme kan være "udsatte"?
 >
 >
 > /Mogens
 Jeg vil mene helt generelt.
 Det er dog ikke så dyrt igen, at få skiftet sædebunde/rygstykker ud. Evt.
 kan man endda selv gøre det på en formiddag. Men mærkeligt nok har sæderne
 været et problem på de fleste MB'er jeg har prøvekørt. Et sted prøvede
 forhandleren endda at bilde mig ind at det var "helt normalt" at man sad
 nede i bunden af bilen, med snuden på højde med underkanten af vinduet. Skal
 dog lige siges at jeg mest har prøvet W123 og 190'ere.
 Check evt :
 http://interior.articles.mbz.org/seats/
http://www.worlduph.com/hubpageMERCEDES.htm
/Jesper
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Mogens Knudsen (23-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  23-12-03 14:52 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Mark Sandberg (21-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  21-12-03 23:57 |  
  |   
            
"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 > Denne her trækker nemlig lidt:
 >
 http://starmark.auto-danmark.dk/used_cars_post.asp?id=311772&next_prev=314957,295662,304932,331842,306906,301745,331835,265956,272030,301748,301749,309013,309014,309015,231110,309016,311770,207170,340611,314962,322564,191652,190046,189772,242776,311768,299608,229641,308568,340608,340609,340610,294748,322565,296528,296527,296530,300248,322560,322562,311772,331829,331834,294749,306312,303002,247421,314965
Dejlig bil den der, men vær opmærksom på de bagerste støddæmpertårne i den
 model! Jeg havde for et par år siden en snak med en synsmand ved SBI om
 netop den model. Han advarede mod rust og gennemtæringer i danske vogne der
 kom ind til det 1. periodiske syn. Der havde han kasseret flere, grundet de
 bagerste tårne, der var gennemtæret. Det har så været ´96 og '97 årgangene
 han her talte om.........om det stadig er et problem, ved jeg ikke. Men den
 nye 2000/2001 model, er vel modificeret af Mercedes på netop det
 punkt...........må man gå ud fra.
 /Mark.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens Knudsen (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  22-12-03 00:27 |  
  |   
            On Sun, 21 Dec 2003 23:56:33 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
 wrote:
 
 >Dejlig bil den der, men vær opmærksom på de bagerste støddæmpertårne i den
 >model! Jeg havde for et par år siden en snak med en synsmand ved SBI om
 >netop den model. Han advarede mod rust og gennemtæringer i danske vogne der
 >kom ind til det 1. periodiske syn. Der havde han kasseret flere, grundet de
 >bagerste tårne, der var gennemtæret. Det har så været ´96 og '97 årgangene
 >han her talte om.........om det stadig er et problem, ved jeg ikke. Men den
 >nye 2000/2001 model, er vel modificeret af Mercedes på netop det
 >punkt...........må man gå ud fra.
 
 Jep - men denne må jo ha' været forbi "hallen" no'en gange...
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Elbarto Simsoniac (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Elbarto Simsoniac | 
  Dato :  22-12-03 17:50 |  
  |   
            En god ven af familien har en MB 123 benziner  fra 1977 (han havde den fra
 ny)
 Den har idag trillet  320.000 km med meget få værksteds besøg og satlige
 services overholdt til dato
 
 Citat fra min fra ham: "Det er dyrt at blive medlem af MB klubben men når
 man så er der får man noget for sine penge"
 
 
 Jeg ville nok holde mig  fra frikørte taxaer da de 250.000 km den har kørt
 sikkert er bykørsel  som jo som bekendt er lidt håre ved bilen som landevejs
 kørsel + indvendig er de tit og ofte "mærket" af de 40 personer der dagligt
 hopper ind og ud af den.
 
 Erik Elbarto
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan Nielsen (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Nielsen | 
  Dato :  22-12-03 18:47 |  
  |  
 
            Hej gruppe
 Jeg har kun erfaring med C klassen, jeg havde en C250 uden turbo (113 hk
 170nm), fra 1993 den havde kørt 317 kkm da jeg overtog den, og alle
 bøsninger var skiftet i undervognen, samt hardy skiverne, bilen kørte fint,
 og bar ikke præg af  TAXA kørsel, men kunne knapt trække sig selv, og da vi
 er campister gik det ikke.
 Bilen blev solgt uden tab. efter 3 mdr
 Min bror har haft 2 C250 men med turbo(150hk 280nm) det duer.
 Der var engang noget der hed Diplomat modeller, de havde vist fået skiftet
 alt indendøre incl rat og sæder, men det findes sikkert ikke længere
 Jeg ville finde en 270 Cdi, den er godtnok kun 5 benet, men det er en mere
 moderne motorkonstruktion, og også lidt billigere i grøn ejerafgift.
 --
 Mvh
 Jan Nielsen
 ..:Hvis du kan lide biler, så smut forbi:.
                   www.fedebiler.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens Knudsen (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  22-12-03 19:49 |  
  |   
            On Mon, 22 Dec 2003 18:47:06 +0100, "Jan Nielsen"
 <jan@campingvognen.dk> wrote:
 
 >Jeg har kun erfaring med C klassen, jeg havde en C250 uden turbo (113 hk
 >170nm)
 
 Duer ikke - for svag.
 
 >Min bror har haft 2 C250 men med turbo(150hk 280nm) 
 
 Langt bedre.
 
 >Der var engang noget der hed Diplomat modeller, de havde vist fået skiftet
 >alt indendøre incl rat og sæder, men det findes sikkert ikke længere
 
 Findes i princippet stadig: STARMARK Certificeringen 
 Hvad er der egentlig i det navn? Der er alting, hvis navnet er
 STARMARK by Mercedes-Benz. STARMARK by Mercedes-Benz kan kun tilbydes
 af 16 autoriserede Mercedes-Benz forhandlere i Europa! Vores bilhus er
 faktisk det eneste i Skandinavien!
 
 Før en brugt bil kan blive STARMARK certificeret, skal bilen igennem
 en grundig inspektion og test på mere end 130 punkter. Først efter
 bilen består disse krævende tests, kan bilen blive STARMARK
 certificeret.  
 
 >Jeg ville finde en 270 Cdi
 
 Jeg ville vælge 320 CDI...
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Fruergaard (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  22-12-03 20:11 |  
  |  
 
            "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 > >Jeg ville finde en 270 Cdi
 >
 > Jeg ville vælge 320 CDI...
 Jeg ville vælge en 400 CDI...   .-)
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Mogens Knudsen (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  22-12-03 20:41 |  
  |   
            On Mon, 22 Dec 2003 20:10:53 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
 mit efternavn . com> wrote:
 
 >Jeg ville vælge en 400 CDI...   .-)
 
 Så mange børn har jeg ikke (findes vel kun i S- og ML-klassen)
 Næh, også E-klasse:
 Effekt: 260 hk 
 Moment: 560 Nm  
 Acc. 0-100: 6,9 sek. 
 Topfart: 250 km/t  
 Forbrug/EU: 10,6 km/l  
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Fruergaard (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  22-12-03 21:24 |  
  |  
 
            "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 > Så mange børn har jeg ikke (findes vel kun i S- og ML-klassen)
 > Næh, også E-klasse:
 > Effekt: 260 hk
 > Moment: 560 Nm
 > Acc. 0-100: 6,9 sek.
 > Topfart: 250 km/t
 > Forbrug/EU: 10,6 km/l
 I en ML selvfølgelig...
 Og gerne i AMG dress....
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.fruergaard-racing.dk deltager i  www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Andreas M. Hansen (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen | 
  Dato :  22-12-03 20:21 |  
  |   
            > Jeg ville vælge 320 CDI...
 >
 
 Sådan een har den lokale taxivognmand - fin vogn - bliver brugt som
 limousine af fru Clausen (firmaets grand old lady) , den holder tit i
 firmaet og venter på gæster foran receptionen. Den er pæn og magtfuld at
 kigge på, MEN: jeg synes altså at man fornemmer et klart antiklimax når man
 går forbi den når den holder med motoren gående i tomgang - den lyd hører
 altså ikke til en bil i den klasse til den pris....
 Man kan sikkert ikke høre den indendøre, men altså.....!
 Mogens, du som er vant til italienske toner vil da ikke kunne leve med det ?
 
 mvh
 
 Andeas M. Hansen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Mogens Knudsen (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  22-12-03 20:29 |  
  |   
            On Mon, 22 Dec 2003 20:20:37 +0100, "Andreas M. Hansen"
 <nokke99@hotmail.com> wrote:
 
 >Mogens, du som er vant til italienske toner vil da ikke kunne leve med det ?
 
 He, he - man omstiller sig jo nok lynhurtigt til de nye vinde. 
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jan Nielsen (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Nielsen | 
  Dato :  22-12-03 23:09 |  
  |  
 
            Jamen skal Alfaen sælges??
 Jeg troede den skulle være "sommerbil" sådan ligesom mange af
 "amerikanerdrengene" har en ekstra bil til at tage slæbet i vinterperioden
  
--
 Mvh
 Jan Nielsen
 ..:Hvis du kan lide biler, så smut forbi:.
                   www.fedebiler.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Mogens Knudsen (22-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens Knudsen | 
  Dato :  22-12-03 23:22 |  
  |   
            On Mon, 22 Dec 2003 23:08:40 +0100, "Jan Nielsen"
 <jan@campingvognen.dk> wrote:
 
 >Jamen skal Alfaen sælges?
 
 Næh, har jeg skrevet det?
 
 >Jeg troede den skulle være "sommerbil" sådan ligesom mange af
 >"amerikanerdrengene" har en ekstra bil til at tage slæbet i vinterperioden
 
 Det er min Omega, der "ryger" først.
 
 
 /Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |