|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | SV650 døde instrumenter part II Fra : HardKaare
 | 
 Dato :  15-12-03 19:35
 | 
 |  | 
 
            OK. Nu har jeg så skilt alle stik ad, sprayet kontaktrens os fundet (op til
 flere!??) stelforbindelser, men resultatet er stadig det samme. Tre døde
 instrumenter på min SV'er.
 Nu har jeg taget konsekvensen og pillet instrumenterne af i håbet om at jeg
 kan prøve at montere dem på en fungerede SV'er (det er ret nemt. Bare et
 'klik' kabel i) . Det ville gøre min fejlsøgning lidt nemmere.
 Mit håb er derfor at der står en SV'er med en flink ejer i Århus området som
 kunne tænke sig at hjælpe mig med at tjekke min instrumentboks    ::Kaare
 SV650 med lys und alles, men ingen trip+speedo+omdrejningstæller
            
             |  |  | 
  henrik (15-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : henrik
 | 
 Dato :  15-12-03 22:27
 | 
 |  | 
 
            HardKaare wrote:
 > OK. Nu har jeg så skilt alle stik ad, sprayet kontaktrens os fundet (op til
 > flere!??) stelforbindelser, men resultatet er stadig det samme. Tre døde
 > instrumenter på min SV'er.
 > Nu har jeg taget konsekvensen og pillet instrumenterne af i håbet om at jeg
 > kan prøve at montere dem på en fungerede SV'er (det er ret nemt. Bare et
 > 'klik' kabel i) . Det ville gøre min fejlsøgning lidt nemmere.
 > Mit håb er derfor at der står en SV'er med en flink ejer i Århus området som
 > kunne tænke sig at hjælpe mig med at tjekke min instrumentboks    > ::Kaare
 > SV650 med lys und alles, men ingen trip+speedo+omdrejningstæller
 Du må ikke bruge kontaktrens, 
            
             |  |  | 
  henrik (15-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : henrik
 | 
 Dato :  15-12-03 22:29
 | 
 |  | 
 
            HardKaare wrote:
 > OK. Nu har jeg så skilt alle stik ad, sprayet kontaktrens os fundet (op til
 > flere!??) stelforbindelser, men resultatet er stadig det samme. Tre døde
 > instrumenter på min SV'er.
 > Nu har jeg taget konsekvensen og pillet instrumenterne af i håbet om at jeg
 > kan prøve at montere dem på en fungerede SV'er (det er ret nemt. Bare et
 > 'klik' kabel i) . Det ville gøre min fejlsøgning lidt nemmere.
 > Mit håb er derfor at der står en SV'er med en flink ejer i Århus området som
 > kunne tænke sig at hjælpe mig med at tjekke min instrumentboks    > ::Kaare
 > SV650 med lys und alles, men ingen trip+speedo+omdrejningstæller
 Du må ikke bruge kontaktrens 
            
             |  |  | 
  Mads Stetter (15-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Stetter
 | 
 Dato :  15-12-03 22:38
 | 
 |  | henrik wrote:
 >
 > Du må ikke bruge kontaktrens
 
 Okay, så forklar dog manden og giv ham andre tip! Tsk tsk!
 
 MVH Mads Stetter
 
 
 
 
 |  |  | 
   Hekto (15-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  15-12-03 23:21
 | 
 |  | 
 
            In article <3fde29cb$0$69995$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Mads 
 Stetter says...
 > henrik wrote:
 > >
 > > Du må ikke bruge kontaktrens
 > 
 > Okay, så forklar dog manden og giv ham andre tip! Tsk tsk!
 > 
 Det hjælper et stykke tid; men tiltrækker støv og skidt, så man senere 
 får problemer igen. Afrensning med noget affedtende og en grov klud 
 el.lign.
 Derefter siliconefedt.
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
    Jens Jacob Bager Jen~ (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  16-12-03 08:57
 | 
 |  | > Det hjælper et stykke tid; men tiltrækker støv og skidt, så man senere
 > får problemer igen. Afrensning med noget affedtende og en grov klud
 > el.lign. Derefter siliconefedt.
 
 Det kontakrens jeg bruger er meget affedtende og fordamper fuldstændigt.
 
 --
 Mojn Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
     Gert Bo thorgersen (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen
 | 
 Dato :  16-12-03 12:20
 | 
 |  | 
 "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
 message news:rVyDb.912$jI3.174@news.get2net.dk...
 > > Det hjælper et stykke tid; men tiltrækker støv og skidt, så man senere
 > > får problemer igen. Afrensning med noget affedtende og en grov klud
 > > el.lign. Derefter siliconefedt.
 >
 > Det kontakrens jeg bruger er meget affedtende og fordamper fuldstændigt.
 >
 > --
 > Mojn Jens Bager Jensen
 > Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 > Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 > Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
 >
 Jeg har da også i årenes løb brugt kontaktrens, men da det købt i
 elektronikforretninger. Men da jeg i det sidste par uger har bakset meget
 lamper på instrumentbrættet, især ladelampen der ikke lyste når nøglen blev
 drejet, og her i Thailand ikke kunne finde en parallel til den tidligere
 brugte spray måtte jeg gå over til hvad de ellers havde. Og det blev en til
 rensning af næsten alt men inklusiv el, som oplyst på den. Jeg lavede først
 nogle forsøg mog målinger med den hvilket den klarede, hvorefter jeg med
 held brugte den på masser af elsamlinger, og derved fik løst problemet med
 ladelampen. Og det var i alle tilfælde med samlinger straks efter
 påsprøjtningen.
 
 Gert
 
 
 
 
 |  |  | 
     Hekto (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  16-12-03 14:08
 | 
 |  | 
 
            In article <rVyDb.912$jI3.174@news.get2net.dk>, 
 bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
 > Det kontakrens jeg bruger er meget affedtende og fordamper fuldstændigt.
 > 
 Man kan jo så overveje hvad det gør godt med? ;0)
 For det meste drejer det sig om at fjerne oxidering på 
 kontaktfladerne, hvis ikke lige de har gnistmærker.
 Generelt bør en alm affedtning og 'mekansik' rensning, så det dårlige 
 kontaktlag kommer væk, anbefales.
 Størst er problemet med guldbelagte kontaktflader, hvis guldet er 
 slidt eller brændt af.
 Kontaktrens til elektronik, kan heller ikke anbefales. Heller ikke til 
 elektronik. ... Gert. ;0)
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
  henrik (15-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : henrik
 | 
 Dato :  15-12-03 22:54
 | 
 |  | 
 
            HardKaare wrote:
 > OK. Nu har jeg så skilt alle stik ad, sprayet kontaktrens os fundet (op til
 > flere!??) stelforbindelser, men resultatet er stadig det samme. Tre døde
 > instrumenter på min SV'er.
 > Nu har jeg taget konsekvensen og pillet instrumenterne af i håbet om at jeg
 > kan prøve at montere dem på en fungerede SV'er (det er ret nemt. Bare et
 > 'klik' kabel i) . Det ville gøre min fejlsøgning lidt nemmere.
 > Mit håb er derfor at der står en SV'er med en flink ejer i Århus området som
 > kunne tænke sig at hjælpe mig med at tjekke min instrumentboks    > ::Kaare
 > SV650 med lys und alles, men ingen trip+speedo+omdrejningstæller
 Du må ikke bruge kontaktrens
            
             |  |  | 
  henrik (15-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : henrik
 | 
 Dato :  15-12-03 22:56
 | 
 |  | 
 
            HardKaare wrote:
 > OK. Nu har jeg så skilt alle stik ad, sprayet kontaktrens os fundet (op til
 > flere!??) stelforbindelser, men resultatet er stadig det samme. Tre døde
 > instrumenter på min SV'er.
 > Nu har jeg taget konsekvensen og pillet instrumenterne af i håbet om at jeg
 > kan prøve at montere dem på en fungerede SV'er (det er ret nemt. Bare et
 > 'klik' kabel i) . Det ville gøre min fejlsøgning lidt nemmere.
 > Mit håb er derfor at der står en SV'er med en flink ejer i Århus området som
 > kunne tænke sig at hjælpe mig med at tjekke min instrumentboks    > ::Kaare
 > SV650 med lys und alles, men ingen trip+speedo+omdrejningstæller
 Du må ikke bruge kontaktrens 
            
             |  |  | 
  Msp (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Msp
 | 
 Dato :  16-12-03 02:47
 | 
 |  | 
 >
 > Du må ikke bruge kontaktrens
 >
 Haalooo .. Det er vist feset ind nu.
 Den kontaktrens jeg bruger er til elektronik og fordamper fuldstændigt, den
 efterlader ikke en fedtet hinde da det kan give krybestrøm.
 Hvorfor må han ikke bruge det og så give dem noget siliconefedt bagefter??
 
 Mogens
 
 
 
 
 |  |  | 
  HardKaare (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : HardKaare
 | 
 Dato :  16-12-03 14:53
 | 
 |  | 
 
            OK. Men nu er det for sent da jeg allerede har brugt kontaktrens    Jeg har
 i øvrigt fået tilbudt et brugt sæt instrumenter til 2K, hvilket jeg synes er
 _noget_ pebret. Specielt hvis instrumenterne ikke fejler noget, hvilket
 vender tilbage til mit oprindelige spm: Hvordan finder jeg ud af det ?
 ::HardKaare
            
             |  |  | 
  Bjørn S (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn S
 | 
 Dato :  16-12-03 16:14
 | 
 |  | 
 "HardKaare" skrev
 > _noget_ pebret. Specielt hvis instrumenterne ikke fejler noget, hvilket
 > vender tilbage til mit oprindelige spm: Hvordan finder jeg ud af det ?
 Ja, det nemmeste var jo hvis du fik låne nogle fra en anden MC, hvilket
 aligevel måske fører til at du skal ha fat på et el-diagram, som nok er nr.1
 ..
 Et mærkeværksted vil måske gi dig en kopi af el-diagrammet hvis du spørger
 pænt    Når du finder strømførende og jord til instrumenterne kan det være en god
 ide at bruge en prøvelampe fremfor et multimeter, da du så også får en lille
 belastning på kretsen.
 Har du kontrollert din tændingslås, og stik/ledninger her ?
 --
 /Bjørn
            
             |  |  | 
  Hekto (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  16-12-03 16:21
 | 
 |  | 
 
            In article <3fdf0e1d$0$29384$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, 
 kaare@NOSPAMhardKaare.com says...
 > OK. Men nu er det for sent da jeg allerede har brugt kontaktrens    Jeg har
 > i øvrigt fået tilbudt et brugt sæt instrumenter til 2K,
 > 
 Ebay????
 -- 
 /Hekto
 Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
 semi-rockets ... no thanks!
            
             |  |  | 
  Armand (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-12-03 21:55
 | 
 |  | 
 "HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> skrev i en meddelelse
 news:3fddfeef$0$29365$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > OK. Nu har jeg så skilt alle stik ad, sprayet kontaktrens os fundet (op
 til
 > flere!??) stelforbindelser, men resultatet er stadig det samme. Tre døde
 > instrumenter på min SV'er.
 >
 > Nu har jeg taget konsekvensen og pillet instrumenterne af i håbet om at
 jeg
 > kan prøve at montere dem på en fungerede SV'er (det er ret nemt. Bare et
 > 'klik' kabel i) . Det ville gøre min fejlsøgning lidt nemmere.
 >
 > Mit håb er derfor at der står en SV'er med en flink ejer i Århus området
 som
 > kunne tænke sig at hjælpe mig med at tjekke min instrumentboks    Jeg bød tidligt på at det var en sprunget signal-sikring, men dét har du
 endnu ikke afkræftet.
 Så for at sikre mig at du ikke har overset postingen og dermed muligheden,
 og arbejdet derfor udarter sig voldsomt trods en simpel fejlkilde
 (sikringen?), gentager jeg mig lige engang!
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
  HardKaare (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : HardKaare
 | 
 Dato :  16-12-03 22:49
 | 
 |  | > Jeg bød tidligt på at det var en sprunget signal-sikring, men dét har du
 > endnu ikke afkræftet.
 
 Har tjekket sikringerne. I øvrigt er der også lys i instrumenterne, ligesom
 blinker og diverse lamper virker upåklageligt. Men
 speedometer+omdrejningstæller+ODO virker ikke ;-(
 
 ::HardKaare
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ib Jakobsen (16-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  16-12-03 23:26
 | 
 |  | HardKaare wrote:
 
 > > Jeg bød tidligt på at det var en sprunget signal-sikring, men dét har du
 > > endnu ikke afkræftet.
 >
 > Har tjekket sikringerne. I øvrigt er der også lys i instrumenterne, ligesom
 > blinker og diverse lamper virker upåklageligt. Men
 > speedometer+omdrejningstæller+ODO virker ikke ;-(
 
 Typisk er den slags instrumenter forsynet med en konstant spænding der ligger
 lavere en de 12 volt. Styret af en lille kreds f.eks 78L09 eller lignende. Den
 sidder og varmer og ryster. Så kik lige på diverse lodninger på printet.
 
 
 
 --
 Med venlig hilsen
 
 Ib Jakobsen
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |