| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Canon fejl E18... Fra : nyrup | 
  Dato :  23-12-03 10:10 |  
  |  
 
            Se, jeg går og får nervøse trækninger, "ticks", ved tanken om den der E18
 fejl...
 Jeg har jo af og til læst om den her på gruppen, men kunne ikke nære mig og
 købte alligevel et IXUS 400, da jeg i årevis har haft et godt øje til IXUS
 serien. Det design er jo ikke til at stå for. Det er nærmest en kunst!
 Brugskunst af den fornemste karakter!   
Men, men... hvor når kommer den... "ralle, ralle, bide negle og flå sig i
 håret..."
 Er det sandskorn og snavs der sætter sig i objektivet?
 Jeg frygter virkeligt den "sygdom", E18...
 Er det overkommeligt at skille kameraet ad og samle det igen og hvad med
 linsen og det automatiske linsedæksel. Hvad med reservedele? Hvor køber man
 dem henne?
 Findes der en kamerareparatør (i Jylland) som man kan gå ind og snakke
 med???!!!  (HADER tanken om at skulle kassere og smide væk... Men 3000kr for
 en reparation, det holder jo på den anden side ikke, så...)
 mvh,
 Lars-Peder.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Mark (23-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark | 
  Dato :  23-12-03 11:04 |  
  |  
 
            > Se, jeg går og får nervøse trækninger, "ticks", ved tanken om den der E18
 > fejl...
 > Jeg har jo af og til læst om den her på gruppen, men kunne ikke nære mig
 og
 > købte alligevel et IXUS 400, da jeg i årevis har haft et godt øje til IXUS
 > serien. Det design er jo ikke til at stå for. Det er nærmest en kunst!
 > Brugskunst af den fornemste karakter!   
> Men, men... hvor når kommer den... "ralle, ralle, bide negle og flå sig i
 > håret..."
 > Er det sandskorn og snavs der sætter sig i objektivet?
 > Jeg frygter virkeligt den "sygdom", E18...
 > Er det overkommeligt at skille kameraet ad og samle det igen og hvad med
 > linsen og det automatiske linsedæksel. Hvad med reservedele? Hvor køber
 man
 > dem henne?
 > Findes der en kamerareparatør (i Jylland) som man kan gå ind og snakke
 > med???!!!  (HADER tanken om at skulle kassere og smide væk... Men 3000kr
 for
 > en reparation, det holder jo på den anden side ikke, så...)
 Er fejlen kommet?
 For hvis ikke er der vel ingen grund til at sende det til rep.
 Men mit kamera er sendt afsted i sidste uge for en E18 :'( øv øv og det er
 jo slet ikke i julen man bruger sit kamera vel!?
 Måske jeg skal have et nikon istedet :-/
 Mvh
 Mark
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           nyrup (23-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : nyrup | 
  Dato :  23-12-03 12:20 |  
  |  
 
            Nej, mit kamera har ikke fået fejlen...endnu! -Men...
 Det virker lidt som om at der næsten er  garanti for at den kommer, for det
 er ofte at der er nogen her i gruppen, der nævner den fejl. Det kunne være
 rart med en statistik! - Hvor mange pct. Canon IXUS har haft den fejl inden
 for f.eks. 5 år?! - Hvordan kan Canon leve med det ry?!... Det er jo nok
 ikke alle der har det som undertegnede der PÅ TRODS af vidende om fejlen
 alligevel er så ("dum") at købe et Canon...
 (Misforstå mig ikke, bort set fra den fejl synes jeg kameraet er genialt!)
 mvh,
 Lars-Peder
 "Mark" <mjonsfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3fe812fc$0$69968$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > Se, jeg går og får nervøse trækninger, "ticks", ved tanken om den der
 E18
 > > fejl...
 > > Jeg har jo af og til læst om den her på gruppen, men kunne ikke nære mig
 > og
 > > købte alligevel et IXUS 400, da jeg i årevis har haft et godt øje til
 IXUS
 > > serien. Det design er jo ikke til at stå for. Det er nærmest en kunst!
 > > Brugskunst af den fornemste karakter!   
> > Men, men... hvor når kommer den... "ralle, ralle, bide negle og flå sig
 i
 > > håret..."
 > > Er det sandskorn og snavs der sætter sig i objektivet?
 > > Jeg frygter virkeligt den "sygdom", E18...
 > > Er det overkommeligt at skille kameraet ad og samle det igen og hvad med
 > > linsen og det automatiske linsedæksel. Hvad med reservedele? Hvor køber
 > man
 > > dem henne?
 > > Findes der en kamerareparatør (i Jylland) som man kan gå ind og snakke
 > > med???!!!  (HADER tanken om at skulle kassere og smide væk... Men 3000kr
 > for
 > > en reparation, det holder jo på den anden side ikke, så...)
 >
 > Er fejlen kommet?
 > For hvis ikke er der vel ingen grund til at sende det til rep.
 > Men mit kamera er sendt afsted i sidste uge for en E18 :'( øv øv og det er
 > jo slet ikke i julen man bruger sit kamera vel!?
 >
 > Måske jeg skal have et nikon istedet :-/
 >
 > Mvh
 > Mark
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Mark (23-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark | 
  Dato :  23-12-03 12:55 |  
  |  
 
            Hej
 > Nej, mit kamera har ikke fået fejlen...endnu! -Men...
 Tag ikke sorgerne på forskud, der er vel garenti på dyret   
> Det virker lidt som om at der næsten er  garanti for at den kommer, for
 det
 > er ofte at der er nogen her i gruppen, der nævner den fejl.
 Njatjaa.. jeg ved ikke synes ikke det er så vildt tit jeg ser det, men
 føkger heller ikke så vildt meget med i gruppen.
 Jeg har haft snakket med Canons support, og de afviste da ikke at de da
 hørte lidt til den fejl   
>Det kunne være
 > rart med en statistik! - Hvor mange pct. Canon IXUS har haft den fejl
 inden
 > for f.eks. 5 år?! - Hvordan kan Canon leve med det ry?!...
 Ja, det er ikke godt at vide, men så længe der ingen problemer er i at få
 det lavet er det nok ikke noget problem men når det koster 3000,- ja så
 ryger der nok et par kunder.
 >Det er jo nok
 > ikke alle der har det som undertegnede der PÅ TRODS af vidende om fejlen
 > alligevel er så ("dum") at købe et Canon...
 > (Misforstå mig ikke, bort set fra den fejl synes jeg kameraet er genialt!)
 Næe, jeg overvejer nu alligevel at købe et canon igen, jeg synes ikke jeg
 kan finde så mange andre alternativer.
 Har et øje på Nikon coolpics 2100, men det mangler lidt manuael opsætning og
 video funktion   
Mvh
 Marj
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             nyrup (23-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : nyrup | 
  Dato :  23-12-03 14:04 |  
  |  
 
            Nej Mark, det er selvflg. rigtigt. Der er da også garanti på dyret endnu for
 det er ganske nyt, kun knapt et par måneder. Jeg må også sige at jeg jo har
 været overordentlig tilfreds med det i den tid jeg har haft det! Mit Nikon
 SLR udstyr står jo og keder sig gevaldigt...   
Jeg overvejede også coolpix, men valgte helt klart IXUS pga. designet. Det
 kan nøjagtigt det jeg har brug for af et lille lommekamera. Jeg kunne ønske
 mig, at der var mulighed for blændeforvalg, men det er også det eneste jeg
 kunne ønske og jeg vil ikke give afkald på størrelsen for at få f.eks. et
 A70 eller A80 af den grund. Så kan jeg jo lige så godt slæbe mit SLR med.
 mvh,
 Lars-Peder
 > Tag ikke sorgerne på forskud, der er vel garenti på dyret   
>
 > Har et øje på Nikon coolpics 2100, men det mangler lidt manuael opsætning
 og
 > video funktion   
>
 > Mvh
 > Marj
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik Münster (24-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Münster | 
  Dato :  24-12-03 14:21 |  
  |   
            "nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.com> wrote:
 
 > Det virker lidt som om at der næsten er  garanti for at den kommer, for
 > det er ofte at der er nogen her i gruppen, der nævner den fejl.
 
 Ja, og nu nævner du den også, uden at den er forekommet. Du starter
 endda en helt ny tråd. E18 er en fejlmeddelelse, der kommer på Canon,
 når objektivet sætter sig fast. Andre kameraer har måske slet ingen
 fejlmeddelelse. Derfor kan man ikke give fejlen et nemt navn, som man
 kan nævne igen og igen. Desuden er Canon det meste udbredte kameramærke,
 så selvfølgelig skal der også være flere fejl med Canon end med mindre
 udbredte mærker
 -- 
 Henrik Münster
 Esbjerg
 Danmark
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Leif Jensen (23-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leif Jensen | 
  Dato :  23-12-03 19:31 |  
  |  
 
            "nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:3fe8060c$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Se, jeg går og får nervøse trækninger, "ticks", ved tanken om den der E18
 > fejl...
 > Jeg har jo af og til læst om den her på gruppen, men kunne ikke nære mig
 og
 > købte alligevel et IXUS 400, da jeg i årevis har haft et godt øje til IXUS
 > serien. Det design er jo ikke til at stå for. Det er nærmest en kunst!
 > Brugskunst af den fornemste karakter!   
> Men, men... hvor når kommer den... "ralle, ralle, bide negle og flå sig i
 > håret..."
 > Er det sandskorn og snavs der sætter sig i objektivet?
 > Jeg frygter virkeligt den "sygdom", E18...
 Ud fra det du her fremfører du søge læge øjeblikkeligt, du lider
 tilsyneladende af hypokondri   
-- 
 Leif Jensen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           nyrup (23-12-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : nyrup | 
  Dato :  23-12-03 20:09 |  
  |  
 
            Ja, Leif, lad os håbe at vi kan nøjes med det!...   
mvh,
 Lars-Peder
 "Leif Jensen" <leif_jensenNOSPAM@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:bsa1i6$b70ns$1@ID-
 > Ud fra det du her fremfører du søge læge øjeblikkeligt, du lider
 > tilsyneladende af hypokondri   
> -- 
 > Leif Jensen
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |