|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Citroen Xantia 97' - Hvad skal man se efte~ Fra : Christian
 | 
 Dato :  29-12-03 12:07
 | 
 |  | Jeg har kig på en Citroen Xantia 1,8 5d. Monaco 16V fra 97 med knap 200.000
 km på bagen.
 
 Det er en bil som skal køre sydpå med familien 1 x om året og derudover ca
 10.000 om året. Jeg regner med at den skal holde uden de store problemer i
 4-5 år.
 
 Hvordan er det med rust og typiske fejl og mangler på denne bil ? ... og er
 det i det hele taget et godt køb når prisen er ca. 60.000 på et MEGET
 velholdt nysynet eksemplar med både aircon og klima.
 
 Hilsen
 
 Christian
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Søren Emig (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Emig
 | 
 Dato :  29-12-03 12:52
 | 
 |  | 
 "Christian" <christian@whocares.com> wrote in message
 news:3ff00ad8$0$9779$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Jeg har kig på en Citroen Xantia 1,8 5d. Monaco 16V fra 97 med knap
 200.000
 > km på bagen.
 >
 > Det er en bil som skal køre sydpå med familien 1 x om året og derudover
 ca
 > 10.000 om året. Jeg regner med at den skal holde uden de store
 problemer i
 > 4-5 år.
 >
 > Hvordan er det med rust og typiske fejl og mangler på denne bil ? ...
 og er
 > det i det hele taget et godt køb når prisen er ca. 60.000 på et MEGET
 > velholdt nysynet eksemplar med både aircon og klima.
 
 Normalt ikke meget rust.... en dejlig bil.
 Få efterset gaskugler og generelt stand af det hydrauliske system.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter G C (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  29-12-03 15:33
 | 
 |  | 
 
            "Søren Emig" <soren@robtech.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ff01558$0$9812$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 [klip]
 > Normalt ikke meget rust.... en dejlig bil.
 Enig.
 > Få efterset gaskugler og generelt stand af det hydrauliske system.
 Enig - det er det vigtigste at få undersøgt.
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
  Kasper Hansen [8270] (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270]
 | 
 Dato :  29-12-03 14:15
 | 
 |  | Du skal sikre dig (eller i hvert fald være opmærksom på) at det er den nye
 model. Den gamle brugte en del olie, og manglede (efter hvad jeg har hørt)
 power i hydraulik-systemt. Det bevirkede at den skulle være relativt langsom
 til at "pumpe sig selv op" til køreniveau. Derudover bliver den gamle model
 "sandblæst" at se på med tiden.
 Ellers er det en rigtigt fin bil. Jeg har selv modellen fra 99 og den har
 været en sand fornøjelse. På 20.000 km (fra 135-155.000) har den kostet mig
 2 ABS følere samt en et olieskift. Rust er igen problem, da den så vidt jeg
 ved er del-galvaniseret. Men kig efter for en sikkerhedsskyld.
 
 /Kasper Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Christian (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian
 | 
 Dato :  29-12-03 14:25
 | 
 |  | Hvordan kan man vide at det er den "nye" model?
 
 "Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
 news:3ff028e5$0$9814$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Du skal sikre dig (eller i hvert fald være opmærksom på) at det er den nye
 > model.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Kasper Hansen [8270] (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270]
 | 
 Dato :  29-12-03 14:55
 | 
 |  | 
 
            Man kan bla. se det på kølerhjælmen. Hvis du ser på min bil på:
http://www.h-hansen.dk/xantia/ Og så sammenligner med en ældre model, vil du se at der er en forskel
 omkring kølergitteret (ved logoet).
 Du skal dog tage højde for at min er monteret med skørter hvorfor den nok
 ser noget anderledes ud. Desuden synes jeg at have bemærket at den gamle
 model har sorte kofangere + lister, hvor den  nye har indfarvede. Jeg er dog
 ikke helt sikker på om dette blot er udstyrsmodellen. Desuden er det høje
 stoplys vist også kun på den nye model. Så vidt jeg kan se kom den nye model
 først i 98, men det kan jo være man kan være heldig at finde en fra 12/97,
 der er den nye model.
 Hvis det er den gamle model, kan du jo prøve at sammenligne prisen med en 98
 model. Hvis du nu sparer f.eks. 20.000, kan du jo vurdere hvor mange liter
 olie du kan købe for forskellen. Læg som førnævnt mærke til om bagenden
 (incl. lygter) ser sandblæst/mat ud. Hvis ikke, er det slet ikke sikkert det
 sker. Tror at det er solen der skader lakken. Min bedstefar har en 94-model
 (80.000 km) og den ligner en der har fået en ordentlig tur med sandpapir.
 Med andre ord - er prisforskellen stor (på ny og gammel model), synes jeg at
 du skal tage den gamle. Kan du derimod få en 98 model til et par tusinde
 ekstra, holder den nok prisen noget bedre. Sidst men ikke mindst kan du få
 min '99 model for 85.000 nysynet ;) - (min forsikring er for dyr, da jeg er
 20 år).
 /Kasper Hansen
 "Christian" <christian@whocares.com> wrote in message
 news:3ff02b2b$0$9832$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hvordan kan man vide at det er den "nye" model?
 >
 > "Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
 > news:3ff028e5$0$9814$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Du skal sikre dig (eller i hvert fald være opmærksom på) at det er den
 nye
 > > model.
 >
 >
            
             |  |  | 
    Peter G C (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  29-12-03 15:38
 | 
 |  | 
 
            "Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ff0324c$0$9760$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Man kan bla. se det på kølerhjælmen. Hvis du ser på min bil på:
 > http://www.h-hansen.dk/xantia/ > Og så sammenligner med en ældre model, vil du se at der er en forskel
 > omkring kølergitteret (ved logoet).
 > Du skal dog tage højde for at min er monteret med skørter hvorfor den nok
 > ser noget anderledes ud. Desuden synes jeg at have bemærket at den gamle
 > model har sorte kofangere + lister, hvor den  nye har indfarvede. Jeg er
 dog
 > ikke helt sikker på om dette blot er udstyrsmodellen. Desuden er det høje
 > stoplys vist også kun på den nye model. Så vidt jeg kan se kom den nye
 model
 > først i 98, men det kan jo være man kan være heldig at finde en fra 12/97,
 > der er den nye model.
 Forskellen ses ganske rigtigt på bl.a. konfangere (indfarvede på de nye).
 > Hvis det er den gamle model, kan du jo prøve at sammenligne prisen med en
 98
 > model. Hvis du nu sparer f.eks. 20.000, kan du jo vurdere hvor mange liter
 > olie du kan købe for forskellen.
 Facelift og olieforbrug har intet med hinanden at gøre. Det er alene en
 enkelt motor der var kendt for at bruge olie - den gamle 1,8'er var det
 vist. De nyere 1,8 16v skulle (så vidt jeg husker) ikke bruge olie. Den 1,8
 16v jeg havde brugte ingen olie over hovedet.
 > Læg som førnævnt mærke til om bagenden
 > (incl. lygter) ser sandblæst/mat ud.
 Mest lygterne - næppe lakken. Hvis lygterne er matte skal/bør de skiftes.
 Jeg ville nok også vælge den faceliftede hvis jeg kunne - kvaliteten er lidt
 bedre, der er 4 airbags og bedre passiv sikkerhed.
 /Peter, Xantia-ejer.
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
    Christian (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian
 | 
 Dato :  29-12-03 15:47
 | 
 |  | 
 
            Hvad har den kørt Kasper ?
 "Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
 news:3ff0324c$0$9760$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Man kan bla. se det på kølerhjælmen. Hvis du ser på min bil på:
 > http://www.h-hansen.dk/xantia/ > Og så sammenligner med en ældre model, vil du se at der er en forskel
 > omkring kølergitteret (ved logoet).
 > Du skal dog tage højde for at min er monteret med skørter hvorfor den nok
 > ser noget anderledes ud. Desuden synes jeg at have bemærket at den gamle
 > model har sorte kofangere + lister, hvor den  nye har indfarvede. Jeg er
 dog
 > ikke helt sikker på om dette blot er udstyrsmodellen. Desuden er det høje
 > stoplys vist også kun på den nye model. Så vidt jeg kan se kom den nye
 model
 > først i 98, men det kan jo være man kan være heldig at finde en fra 12/97,
 > der er den nye model.
 > Hvis det er den gamle model, kan du jo prøve at sammenligne prisen med en
 98
 > model. Hvis du nu sparer f.eks. 20.000, kan du jo vurdere hvor mange liter
 > olie du kan købe for forskellen. Læg som førnævnt mærke til om bagenden
 > (incl. lygter) ser sandblæst/mat ud. Hvis ikke, er det slet ikke sikkert
 det
 > sker. Tror at det er solen der skader lakken. Min bedstefar har en
 94-model
 > (80.000 km) og den ligner en der har fået en ordentlig tur med sandpapir.
 > Med andre ord - er prisforskellen stor (på ny og gammel model), synes jeg
 at
 > du skal tage den gamle. Kan du derimod få en 98 model til et par tusinde
 > ekstra, holder den nok prisen noget bedre. Sidst men ikke mindst kan du få
 > min '99 model for 85.000 nysynet ;) - (min forsikring er for dyr, da jeg
 er
 > 20 år).
 >
 > /Kasper Hansen
 >
 >
 > "Christian" <christian@whocares.com> wrote in message
 > news:3ff02b2b$0$9832$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Hvordan kan man vide at det er den "nye" model?
 > >
 > > "Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
 > > news:3ff028e5$0$9814$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > > Du skal sikre dig (eller i hvert fald være opmærksom på) at det er den
 > nye
 > > > model.
 > >
 > >
 >
 >
            
             |  |  | 
     Kasper Hansen [8270] (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270]
 | 
 Dato :  29-12-03 16:49
 | 
 |  | 
 
            155.000 km. Men den har desværre ikke klimaanlæg....
 Og som det bliver nævnt har olieforbruget selvfølgelig ikke noget med
 faceliftet at gøre. Jeg troede bare at de introducerede den reviderede motor
 i samme ombæring.
 Ang. det sandblæste look kan jeg altså sige at hele min bedstefars bagende
 ser slidt ud. Men jeg ved ikke om det er sådan noget de har fixet gradvist.
 Lygterne er nok dem der ser værst ud oftest. De kan blive helt mælkehvide...
 /Kasper Hansen
 "Christian" <christian@whocares.com> wrote in message
 news:3ff03e87$0$9775$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hvad har den kørt Kasper ?
 >
 >
 > "Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
 > news:3ff0324c$0$9760$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Man kan bla. se det på kølerhjælmen. Hvis du ser på min bil på:
 > > http://www.h-hansen.dk/xantia/ > > Og så sammenligner med en ældre model, vil du se at der er en forskel
 > > omkring kølergitteret (ved logoet).
 > > Du skal dog tage højde for at min er monteret med skørter hvorfor den
 nok
 > > ser noget anderledes ud. Desuden synes jeg at have bemærket at den gamle
 > > model har sorte kofangere + lister, hvor den  nye har indfarvede. Jeg er
 > dog
 > > ikke helt sikker på om dette blot er udstyrsmodellen. Desuden er det
 høje
 > > stoplys vist også kun på den nye model. Så vidt jeg kan se kom den nye
 > model
 > > først i 98, men det kan jo være man kan være heldig at finde en fra
 12/97,
 > > der er den nye model.
 > > Hvis det er den gamle model, kan du jo prøve at sammenligne prisen med
 en
 > 98
 > > model. Hvis du nu sparer f.eks. 20.000, kan du jo vurdere hvor mange
 liter
 > > olie du kan købe for forskellen. Læg som førnævnt mærke til om bagenden
 > > (incl. lygter) ser sandblæst/mat ud. Hvis ikke, er det slet ikke sikkert
 > det
 > > sker. Tror at det er solen der skader lakken. Min bedstefar har en
 > 94-model
 > > (80.000 km) og den ligner en der har fået en ordentlig tur med
 sandpapir.
 > > Med andre ord - er prisforskellen stor (på ny og gammel model), synes
 jeg
 > at
 > > du skal tage den gamle. Kan du derimod få en 98 model til et par tusinde
 > > ekstra, holder den nok prisen noget bedre. Sidst men ikke mindst kan du
 få
 > > min '99 model for 85.000 nysynet ;) - (min forsikring er for dyr, da jeg
 > er
 > > 20 år).
 > >
 > > /Kasper Hansen
 > >
 > >
 > > "Christian" <christian@whocares.com> wrote in message
 > > news:3ff02b2b$0$9832$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > > Hvordan kan man vide at det er den "nye" model?
 > > >
 > > > "Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
 > > > news:3ff028e5$0$9814$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > > > Du skal sikre dig (eller i hvert fald være opmærksom på) at det er
 den
 > > nye
 > > > > model.
 > > >
 > > >
 > >
 > >
 >
 >
            
             |  |  | 
      Mogens... (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  30-12-03 13:14
 | 
 |  | On Mon, 29 Dec 2003 16:49:27 +0100, "Kasper Hansen [8270]"
 <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote:
 
 >Lygterne er nok dem der ser værst ud oftest. De kan blive helt mælkehvide...
 
 ....hvilket imødegå'es med en gang klarlak, INDEN de bliver hvide.
 Klarlakken betyder, at baglygterne aldrig vil blive hvide og dermed
 ødelagte...
 
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
      Morten Jensen (02-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Jensen
 | 
 Dato :  02-01-04 15:45
 | 
 |  | "Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ff04d05$0$9817$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 > Ang. det sandblæste look kan jeg altså sige at hele min bedstefars bagende
 > ser slidt ud.
 
 Dén lader vi lige stå lidt!  *LOL*
 
 
 /Morten
 (hvis Xantia 1.8i fra 1994 drikker h*lvedes meget olie)
 
 
 
 
 |  |  | 
       Folmer Rasmussen (02-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  02-01-04 15:58
 | 
 |  | On Fri, 2 Jan 2004 15:45:17 +0100, "Morten Jensen" <dzr@HESTENgmx.net>
 wrote:
 
 >"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
 >news:3ff04d05$0$9817$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 >> Ang. det sandblæste look kan jeg altså sige at hele min bedstefars bagende
 >> ser slidt ud.
 >
 >Dén lader vi lige stå lidt!  *LOL*
 >
 >--
 
 Han har sikkert været på r*ven i en del år? *LOL*
 
 Venlig hilsen
 Folmer
 
 
 
 |  |  | 
       Per Wildau (02-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Wildau
 | 
 Dato :  02-01-04 23:15
 | 
 |  | 
 
            Morten Jensen wrote:
 > "Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en
 > meddelelse news:3ff04d05$0$9817$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 >
 [..]
 >
 > /Morten
 > (hvis Xantia 1.8i fra 1994 drikker h*lvedes meget olie)
 Jeg har en kammerat som også havde problemer med stort olieforbrug på en
 1.8i.
 Det er sikkert ventilstyrspakningerne den er galt med, da hans fik nye
 forsvandt olieforbruget.
 Faktisk fik han dem skiftet sammen med tandremmen - hans mekaniker kunne et
 trix så han ikke behøvede at skille ret meget ad.
 Jeg ved ikke hvordan det kan gøres, eller om det er noget alle mekanikere
 kan - altså det der med at skifte ventilstyrspakninger uden at skille
 motoren ad....??
 McPer    |  |  | 
        Ukendt (02-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  02-01-04 23:27
 | 
 |  | 
 > Jeg har en kammerat som også havde problemer med stort olieforbrug på en
 > 1.8i.
 > Det er sikkert ventilstyrspakningerne den er galt med, da hans fik nye
 > forsvandt olieforbruget.
 > Faktisk fik han dem skiftet sammen med tandremmen - hans mekaniker kunne
 et
 > trix så han ikke behøvede at skille ret meget ad.
 > Jeg ved ikke hvordan det kan gøres, eller om det er noget alle mekanikere
 > kan - altså det der med at skifte ventilstyrspakninger uden at skille
 > motoren ad....??
 Sætte trykluft på cylinderen via tændrørshullet, så falder ventilerne ikke
 ned i cylinderen.
 -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
         Per Wildau (03-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Wildau
 | 
 Dato :  03-01-04 12:19
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 >> Jeg har en kammerat som også havde problemer med stort olieforbrug
 >> på en
 >> 1.8i.
 >> Det er sikkert ventilstyrspakningerne den er galt med, da hans fik
 >> nye forsvandt olieforbruget.
 >> Faktisk fik han dem skiftet sammen med tandremmen - hans mekaniker
 >> kunne et trix så han ikke behøvede at skille ret meget ad.
 >> Jeg ved ikke hvordan det kan gøres, eller om det er noget alle
 >> mekanikere kan - altså det der med at skifte ventilstyrspakninger
 >> uden at skille motoren ad....??
 >
 > Sætte trykluft på cylinderen via tændrørshullet, så falder ventilerne
 > ikke ned i cylinderen.
 Smaart    McPer
            
             |  |  | 
     Gynex (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gynex
 | 
 Dato :  29-12-03 16:53
 | 
 |  | Jeg har en ´94 Xantia 2.0i 16v van, som har gået 286.000km.
 Jeg har selv kørt de 35.000km, og har ikke registreret noget olieforbrug.
 Lakken er ikke speciel pæn, men der er ingen rust, og den kører stadig som
 en drøm!
 Det er rigtig at den tager lidt længere tid om at få hydraulikken op i tryk,
 men det er fordi der på de nyere modeller, er monteret kontraventiler
 således olien ikke løber tilbage i systemet, når man slukker bilen. Hvis
 hydraulikolien ellers ikke fejler noget, kan man køre efter et par sekunder.
 
 Konklusion: dejlig bil -hvis den ikke fejler noget, så køb den bare....
 /Gynex
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kristian (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kristian
 | 
 Dato :  30-12-03 14:48
 | 
 |  | > Hvordan er det med rust og typiske fejl og mangler på denne bil ? ... og
 er
 > det i det hele taget et godt køb når prisen er ca. 60.000 på et MEGET
 > velholdt nysynet eksemplar med både aircon og klima.
 >
 > Hilsen
 >
 > Christian
 >
 Køb du bare den bil, Christian. Jeg er selv den lykkelige ejer af en Xantia
 1.8 16v. fra 99, og det er den bedste bil jeg nogensinde har ejet (har haft
 kørekort i 29 år).
 Rust er der ikke noget af, men du skal være opmærksom på hydrauliksystemet,
 bliver bilen knald hård, ja så skal gaskuglerne udskiftes/ombyttes.
 ABS-følerne er der ofte "noget" i vejen med, men det er ikke altid de er i
 stykker, så inden du får dem udskiftet, skal du (mekanikeren) lige tjekke om
 det ikke lige er noget ir der sidder i stikket.
 Og gør dig selv en tjeneste, køb ordentlige dæk til Xantiaen, inden vi købte
 vores bil, lånte vi den på en tur til sydfrankrig, og den var monteret med
 nogle Eurostone dæk. Det var ikke nogen rar oplevelse, vi sejlede nærmest
 ned igennem europa.
 Da vi kom hjem, fik vi monteret nogle Michelin dæk, og vupti, en helt anden
 bil , fuldstændig klippestabil.
 Både Aircon og Klima???? Kan det nu være rigtigt........Klima er bedst.
 
 Kristian
 
 
 
 
 |  |  | 
  Møller (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Møller
 | 
 Dato :  30-12-03 16:04
 | 
 |  | 
 "Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> wrote in message
 news:3ff181ff$0$69968$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > Hvordan er det med rust og typiske fejl og mangler på denne bil ? ... og
 > er
 > > det i det hele taget et godt køb når prisen er ca. 60.000 på et MEGET
 > > velholdt nysynet eksemplar med både aircon og klima.
 > >
 > > Hilsen
 > >
 > > Christian
 > >
 > Køb du bare den bil, Christian. Jeg er selv den lykkelige ejer af en
 Xantia
 > 1.8 16v. fra 99, og det er den bedste bil jeg nogensinde har ejet (har
 haft
 > kørekort i 29 år).
 > Rust er der ikke noget af, men du skal være opmærksom på
 hydrauliksystemet,
 > bliver bilen knald hård, ja så skal gaskuglerne udskiftes/ombyttes.
 > ABS-følerne er der ofte "noget" i vejen med, men det er ikke altid de er i
 > stykker, så inden du får dem udskiftet, skal du (mekanikeren) lige tjekke
 om
 > det ikke lige er noget ir der sidder i stikket.
 > Og gør dig selv en tjeneste, køb ordentlige dæk til Xantiaen, inden vi
 købte
 > vores bil, lånte vi den på en tur til sydfrankrig, og den var monteret med
 > nogle Eurostone dæk. Det var ikke nogen rar oplevelse, vi sejlede nærmest
 > ned igennem europa.
 > Da vi kom hjem, fik vi monteret nogle Michelin dæk, og vupti, en helt
 anden
 > bil , fuldstændig klippestabil.
 > Både Aircon og Klima???? Kan det nu være rigtigt........Klima er bedst.
 >
 > Kristian
 >
 
 Ir på stik.
 Kom det i forkøbet: adskil alle stik, kom silikonefedt i (det skal være
 fedt) og saml dem igen, gør det også ved alle stik i motorrum.
 Jeg har ikke har el-problemer med PSA biler i 30 år (Citroen af diverse
 modeller og Peugeot)
 
 Hvis din tankstation ikke har Silikonefedt, så har VVS-manden eller
 byggemarkedet, det bruges også til at smøre vandhaner med.
 --
 Møller
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Vinding Niels~ (02-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Vinding Niels~
 | 
 Dato :  02-01-04 19:16
 | 
 |  | "Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> wrote in message
 news:3ff181ff$0$69968$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 > Både Aircon og Klima???? Kan det nu være rigtigt........Klima er bedst.
 
 Nu kan en bil jo faktisk godt have klima *uden* aircon, men det er vist
 meget sjældent...
 
 /Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |