|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Ford'en der satte ud... Fra : Brian
 | 
 Dato :  29-12-03 15:16
 | 
 |  | Hejsa
 
 Jeg kom trillende stille og roligt i min Ford Escort 1.6 fra 1989. Lige
 pludselig går bilen ud, motoren stopper bare.
 Jeg triller stille og roligt ind i siden af vejen (kørte ikke mere end
 ~60Km/t) og prøver at starte igen...uden held.
 Jeg får den slæbt hjem, og starter med at pille luftkassen af for at se om
 der overhovedet bliver smidt benzin i karburatoren, hvilket der gør.... der
 er ihvertfald en fin stråle når jeg hiver lidt i gaskablet.
 
 Her går min viden så lidt i stå.... Rotor og strømfordelerdæksel samt kabler
 er skiftet for 2 måneder siden. Startermotoren drejer også rundt, og alt er
 som det plejer, den starter bare ikke!
 
 Mon nogen har en ide til hvad jeg kan tjekke ?
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
  Rene Joergensen (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rene Joergensen
 | 
 Dato :  29-12-03 15:30
 | 
 |  | Brian <brian@Nospam.dk> wrote:
 
 > Her går min viden så lidt i stå.... Rotor og strømfordelerdæksel samt kabler
 > er skiftet for 2 måneder siden. Startermotoren drejer også rundt, og alt er
 > som det plejer, den starter bare ikke!
 
 Er der gnist på tændrørene?
 
 XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
 dk.teknik.bil).
 
 --
 -René
 
 
 
 |  |  | 
  Fly Christensen (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  29-12-03 15:26
 | 
 |  | On 29 Dec 2003 14:29:55 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk>
 wrote:
 
 >XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
 >dk.teknik.bil).
 
 Hvorfor nu det? Er det da OT her?
 
 Fly
 
 --
 In space nobody will hear your cream
 
 
 |  |  | 
   Rene Joergensen (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rene Joergensen
 | 
 Dato :  29-12-03 15:37
 | 
 |  | Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote:
 
 >>XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
 >>dk.teknik.bil).
 > Hvorfor nu det? Er det da OT her?
 
 Nej, det er der jo ikke noget der er.
 
 --
 -René
 
 
 
 |  |  | 
    Peter G C (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  29-12-03 15:52
 | 
 |  | 
 
            "Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:slrnbv0f0a.c28.fox@hal6000.bananas.dk...
 [klip]
 > Nej, det er der jo ikke noget der er.
 Så undlad at flytte debatten når der ikke er grundlag for det. Hvis
 spørgeren ville inddrage en anden NG havde denne nok selv x-postet.
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
     Rene Joergensen (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rene Joergensen
 | 
 Dato :  29-12-03 16:00
 | 
 |  | Peter G C <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
 
 > Så undlad at flytte debatten når der ikke er grundlag for det. Hvis
 > spørgeren ville inddrage en anden NG havde denne nok selv x-postet.
 
 Det kunne jo også ske at spørgeren ikke var klar over at gruppen fandtes
 og derfor ikke postede i den, men det passede så åbenbart ikke det faste
 inventar i dk.fritid.kaffeklub
 
 --
 -René
 
 
 
 |  |  | 
      Peter G C (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  29-12-03 16:07
 | 
 |  | 
 
            "Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:slrnbv0gaj.cb7.fox@hal6000.bananas.dk...
 [klip]
 > Det kunne jo også ske at spørgeren ikke var klar over at gruppen fandtes
 > og derfor ikke postede i den, men det passede så åbenbart ikke det faste
 > inventar i dk.fritid.kaffeklub
 Så kan man foreslå spørgeren dette i stedet for blot blindt at x-futte.
 Mvh
 Peter    --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
      Per Beer Hansen (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  29-12-03 16:08
 | 
 |  | 
 
            Rene Joergensen wrote:
 >
 > Det kunne jo også ske at spørgeren ikke var klar over at gruppen
 > fandtes og derfor ikke postede i den,
 Havde det så ikke været smartere at gøre vedkommende opmærksom på den nye
 gruppes eksistens ?
 I stedet for bare at sætte Xfut til personens indlæg ?
 > men det passede så åbenbart
 > ikke det faste inventar i dk.fritid.kaffeklub
 Det er åbenbart ikke nok med at der er blevet oprettet dk.teknik.bil, nu
 skal "i" også "stjæle" indlæggene fra dk.fritid.bil ?
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
       Rene Joergensen (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rene Joergensen
 | 
 Dato :  29-12-03 16:11
 | 
 |  | Per Beer Hansen <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:
 
 > Det er åbenbart ikke nok med at der er blevet oprettet dk.teknik.bil, nu
 > skal "i" også "stjæle" indlæggene fra dk.fritid.bil ?
 
 Suk.
 
 --
 -René
 
 
 
 |  |  | 
        Per Beer Hansen (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  29-12-03 16:39
 | 
 |  | 
 
            Rene Joergensen wrote:
 >
 > Suk.
 Hvad mener du med Suk ?
 Som jeg læser det, så er du "modstander" af denne gruppe, så for mig at se,
 så var der tale om et "indlægs-tyveri".
 Men det var måske ikke dig der skrev:
 "men det passede så åbenbart ikke det faste inventar i dk.fritid.kaffeklub"
 i et af de tidligere indlæg i denne tråd ?
 Dermed er stilen jo ligesom lagt af dig selv.
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
         Peter Weis (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  29-12-03 17:22
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:
 > Dermed er stilen jo ligesom lagt af dig selv.
 Rene har måske lettere ved at bære over med sig selv end med andre. Et ikke
 helt ualmindeligt fænomen    mvh
 Peter
            
             |  |  | 
      Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 04:03
 | 
 |  | 
 "Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:slrnbv0gaj.cb7.fox@hal6000.bananas.dk...
 
 KLIP
 
 > Det kunne jo også ske at spørgeren ikke var klar over at gruppen
 fandtes
 > og derfor ikke postede i den,
 
 Hermed mener du at være i din gode ret til at futte indlægget..????
 
 > men det passede så åbenbart ikke det faste
 > inventar i dk.fritid.kaffeklub
 
 Du er en klovn. Det har intet med "kaffeklubben" at gøre.
 
 Du skal ikke spille selvbestaltet netbetjent .... i øvrigt på et indlæg
 som *på ingen måde* strider imod denne NG´s fundats.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
      David Bjergsø (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : David Bjergsø
 | 
 Dato :  30-12-03 10:18
 | 
 |  | 
 
            "Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message
 news:slrnbv0gaj.cb7.fox@hal6000.bananas.dk...
 > Peter G C <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
 >
 > Det kunne jo også ske at spørgeren ikke var klar over at gruppen fandtes
 > og derfor ikke postede i den, men det passede så åbenbart ikke det faste
 > inventar i dk.fritid.kaffeklub
 >
 > -- 
 > -René
 Hatten af for René-drengen    .... peger og tænker... WOL ...
 /David Bjergsø
            
             |  |  | 
    Hans Paulin (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  29-12-03 15:57
 | 
 |  | 
 
            Rene Joergensen skrev:
 > Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote:
 >
 >>> XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
 >>> dk.teknik.bil).
 ....hey - kører dén dér dk.teknik.bil? - jeg ka ik finde den...
 -- 
                                Med venlig hilsen
                                         Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm |  |  | 
     Rene Joergensen (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rene Joergensen
 | 
 Dato :  29-12-03 16:02
 | 
 |  | Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> wrote:
 
 > ...hey - kører dén dér dk.teknik.bil? - jeg ka ik finde den...
 
 Den var på TDCs server, men nu er den åbenbart forsvundet igen. Jeg har
 gjort TDCS newsmaster opmærksom på det.
 
 Den er officielt oprettet, se dk.admin.opslag.
 
 --
 -René
 
 
 
 |  |  | 
      Hans Paulin (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  29-12-03 16:11
 | 
 |  |  |  |  | 
     Ukendt (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-12-03 17:18
 | 
 |  | 
 > >>> XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
 > >>> dk.teknik.bil).
 >
 > ...hey - kører dén dér dk.teknik.bil? - jeg ka ik finde den...
 nope den er hverken i news.tele.dk eller dtext.news.tele.dk så det er jo
 fint at futte til en gruppe der ikke er der     -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
      Hans Paulin (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  29-12-03 18:09
 | 
 |  |  |  |  | 
       Anders Houmark (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Houmark
 | 
 Dato :  29-12-03 23:13
 | 
 |  | 
 
            Hans Paulin wrote:
 > Tom skrev:
 >
 >> nope den er hverken i news.tele.dk eller dtext.news.tele.dk
 >
 > ...CC har den heller ikke...
 Tiscali heller ikke..
 -- 
 Anders Houmark
www.AndersH.dk |  |  | 
  Brian (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  29-12-03 16:25
 | 
 |  | Hejsa
 
 Rene Joergensen wrote:
 
 > Er der gnist på tændrørene?
 
 Vil jeg da lige prøve at tjekke op på....
 
 > XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
 > dk.teknik.bil).
 
 Som ikke ligger på sunsite's server :)
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
  Leonard (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  29-12-03 16:30
 | 
 |  | 
 
            Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:
 >XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
 >dk.teknik.bil).
 Hey, du kan da ikke futte til en gruppe der ikke findes på serverne
 endnu ...
 -- 
 Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php |  |  | 
  Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 03:56
 | 
 |  | 
 "Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:slrnbv0ej3.bvi.fox@hal6000.bananas.dk...
 
 KLIP
 
 > XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
 > dk.teknik.bil).
 
 Hvad bilder du dig ind..?
 
 Indlægget strider ikke *på nogen måde* imod NG´s fundats.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
   Carsten Stage (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Stage
 | 
 Dato :  30-12-03 06:16
 | 
 |  | 
 
            Bjørn Jørvad wrote:
 >> XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
 >> dk.teknik.bil).
 > Hvad bilder du dig ind..?
 >
 > Indlægget strider ikke *på nogen måde* imod NG´s fundats.
 Helt ærligt!
 Hvad er det dog for en børnehave? Spørgsmålet og eventuelle svar kan med
 rette placeres i begge grupper - og hvis René foretrækker den
 tekninrelaterede del af den måde debatten erfaringsmæssigt udvikler sig på,
 så er hans xfut OK.
 At det så ikke er alle der har d.t.b er selvfølgelig ærgerligt, men det
 hører ligesom ikke til i tråden, hvorfor der med de følgende indlæg er giver
 masser af grund til den satte xfut.
 Gruppen findes iøvrigt hos uni-C
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Carsten Stage
 Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk |  |  | 
    Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 07:16
 | 
 |  | 
 "Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
 news:bsr1b2$noq$1@news.net.uni-c.dk...
 
 KLIP
 
 Helt ærligt.
 
 > Hvad er det dog for en børnehave? Spørgsmålet og eventuelle svar kan
 med
 > rette placeres i begge grupper - og hvis René foretrækker den
 > tekninrelaterede del af den måde debatten erfaringsmæssigt udvikler
 sig på,
 > så er hans xfut OK.
 
 Det skal René på ingen måde afgøre.
 
 Han er ikke den oprindelige spørger.
 
 Han kan gøre opmærksom på den alternative NG.
 
 Herefter er det op til den oprindelige spørger *BRIAN* at futte, såfremt
 han ikke finder trådens udvikling tilfredsstillende.
 
 > At det så ikke er alle der har d.t.b er selvfølgelig ærgerligt, men
 det
 > hører ligesom ikke til i tråden, hvorfor der med de følgende indlæg er
 giver
 > masser af grund til den satte xfut.
 
 Der er *INGEN*, der har d.t.b
 
 > Gruppen findes iøvrigt hos uni-C
 
 Fantastisk, TDC som skal oprette den, har den ikke.
 
 Kan du så ikke lige fortælle mig, hvad der står i min emnelinie på det
 indlæg jeg postede, da vi kunne se gruppen på TDC´s servere, men
 overhovedet ingen indlæg..?
 
 PS: Hvad ville du sige til et fut til dk.admin.netikette ...for
 afklaring af fut-spørgsmålet..?
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
     jan@stevns.net (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  30-12-03 10:03
 | 
 |  | 
 
            "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev :
 >Det skal René på ingen måde afgøre.
 Så så - små slag ;)  Selv om det var fjoget gjort af Rene, taget i
 betragtning at teknikgruppen ikke kører endnu, kan han såmænd godt
 vælge at sætte FUT på sit svar, så efterfølgende svar ender i en anden
 gruppe - det er nu den måde FUT (og Xfut) virker 
 >Han er ikke den oprindelige spørger.
 Betyder ikke noget
 >Han kan gøre opmærksom på den alternative NG.
 Netop -  og det ville have klædt ham svært godt - men endnu mere om
 han havde ventet lidt og set hvordan tråden her udviklede sig
 >PS: Hvad ville du sige til et fut til dk.admin.netikette ...for
 >afklaring af fut-spørgsmålet..?
 Det ville være fuldt korrekt af dig at gøre, da en debat om hvilken
 gruppe der bør bruges, hører mere til i netikketten end det gør her 
 Det kunne blive et rart gedemarked om alle begyndte at futte/Xfutte
 emner frem og tilbage 
 Så henvendt til Rene :  Rigtig dårlig timing 
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
      Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 11:48
 | 
 |  | 
 > Det kunne blive et rart gedemarked om alle begyndte at futte/Xfutte
 > emner frem og tilbage
 >
 > Så henvendt til Rene :  Rigtig dårlig timing
 og som Bjørn siger, så er der ikke ændret noget ved denne gruppes fundsats
 så der er INTET galt i at poste i denne gruppe som hidtil.
 (lidt som med de nordjyske motorveje og "trafiktæthed"...)     -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
       bme (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bme
 | 
 Dato :  30-12-03 11:53
 | 
 |  | 
 > (lidt som med de nordjyske motorveje og "trafiktæthed"...)     >
 SÅ, SÅ, nu skal du vist lige passe på!    /bo
 som bruger de nordjyske motorveje jævnligt, især når der er trafik på dem
            
             |  |  | 
      Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 15:18
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:qdf2vvcvppav6spbs8vm4k1a15aajmhdkl@dtext2.news.tele.dk...
 
 KLIP... en masse
 
 > Det kunne blive et rart gedemarked om alle begyndte at futte/Xfutte
 > emner frem og tilbage
 
 De såkaldte "kaffeklubsmodstandere" har vist vejen.
 
 Det bliver "herligt" at følge slaget.
 
 Du vil nok også finde "kaffeklubsmodstandere", der sætte fut tilbage til
 dk.fritid.bil på dem som er stemplet som "kaffeklubmedlemmer".
 
 Jeg siger bare Vor Herre bevare os.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 15:22
 | 
 |  | 
 > De såkaldte "kaffeklubsmodstandere" har vist vejen.
 >
 > Det bliver "herligt" at følge slaget.
 >
 > Du vil nok også finde "kaffeklubsmodstandere", der sætte fut tilbage til
 > dk.fritid.bil på dem som er stemplet som "kaffeklubmedlemmer".
 >
 > Jeg siger bare Vor Herre bevare os.
 ja banen er i hvert fald kridtet voldsomt op til et verbalt slagsmål    -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
        Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 15:28
 | 
 |  | 
 "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:3ff189e7$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 KLIP
 > ja banen er i hvert fald kridtet voldsomt op til et verbalt slagsmål
   Helt enig.
 Nu mangles der blot frisk sand i sandkassen samt nye legeredskaber, du
 ved skovl, form, spand og rive...;o(
 -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
        Thomas Strandtoft (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  30-12-03 19:39
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 > ja banen er i hvert fald kridtet voldsomt op til et verbalt slagsmål    Jeg kan ikke se hvorfor det skulle blive så slemt. Der er nu to
 produkter man kan vælge imellem når man vil have besvaret et
 spørgsmål, så er det vel bare at holde tråden i den gruppe
 spørgsmålet er stillet? Skulle der evt. gå "kaffe" i en tråd i
 DTB, så kan resten af tråden futtes til DFB, det svarer jo lidt
 til det vi allerede forsøger med OT-markeringer som folk kan
 bortsortere efter, nu bliver trådene så bare rent fysisk fortsat
 et andet sted.. 
 Det ville være lækkert hvis det ikke udvikler sig til sådan et
 "B-klassen er bedre end A-klassen" rivaleri som man kender det fra
 folkeskolerne, sådan noget "os mod dem" idioti.. 
 Nu er der "to butikker der sælger reservedele i byen" i stedet for
 kun en, det kan da ikke være noget bilentusiaster som os behøver
 blive uvenner over??
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
         Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 19:53
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 news:3FF1C64D.6A6FB643@carftp.com...
 
 KLIP
 
 > Nu er der "to butikker der sælger reservedele i byen" i stedet for
 > kun en, det kan da ikke være noget bilentusiaster som os behøver
 > blive uvenner over??
 
 Det har mange jo indirekte sagt hele tiden.
 
 *Der skal være plads til alle*.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
          Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 20:18
 | 
 |  | 
 > > Nu er der "to butikker der sælger reservedele i byen" i stedet for
 > > kun en, det kan da ikke være noget bilentusiaster som os behøver
 > > blive uvenner over??
 >
 > Det har mange jo indirekte sagt hele tiden.
 >
 > *Der skal være plads til alle*.
 enig
 Jeg handler da også hos både thansen og Ford    --
 Tom
            
             |  |  | 
           Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 20:20
 | 
 |  | 
 "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:3ff1cf7b$0$151$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 KLIP
 > enig
 > Jeg handler da også hos både thansen og Ford    Oki Doki ... men et eller andet er du vel helt tro overfor..?...   -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
       Bjørn ingebrigtsen (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn ingebrigtsen
 | 
 Dato :  31-12-03 12:57
 | 
 |  | > De såkaldte "kaffeklubsmodstandere" har vist vejen.
 >
 > Det bliver "herligt" at følge slaget.
 
 Nu er det jo et enkelt stående tilfælde som måske er lidt små "uheldigt" og
 burde/skal ikke følges alt for meget op.
 
 >
 > Du vil nok også finde "kaffeklubsmodstandere", der sætte fut tilbage til
 > dk.fritid.bil på dem som er stemplet som "kaffeklubmedlemmer".
 
 Ja hvis der kommer de samme "problemmer" som i DFB så vil jeg da med glæde
 futte folk men ikke nødvendigvis til DFB.
 
 >
 > Jeg siger bare Vor Herre bevare os.
 >
 
 Ja det siger jeg også manden har lavet en brøler og straks begynder folk at
 råbe og skrige det er under lavmålet må jeg sige, Det er en person et indlæg
 og "kaffeklubben" råber op.
 
 
 --
 M.v.h
 
 Bjørn ingebrigtsen
 b_ingebrigtsen@mail.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
        Ukendt (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-12-03 13:08
 | 
 |  | 
 "Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen_noapam_@mail.dk> skrev i en
 meddelelse news:3ff2b987$0$29410$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Ja hvis der kommer de samme "problemmer" som i DFB så vil jeg da med
 glæde
 > futte folk men ikke nødvendigvis til DFB.
 
 Det ville også være direkte forkert af dig at futte til DFB.
 
 > Ja det siger jeg også manden har lavet en brøler og straks begynder
 folk at
 > råbe og skrige det er under lavmålet må jeg sige, Det er en person et
 indlæg
 > og "kaffeklubben" råber op.
 
 Tjaeee .... reaktionen er vel såre menneskelig, når nogen føler at være
 trådt over tæerne.
 
 Den nye NG er nu en realitet og man skal være et skarn, hvis man ikke
 ønsker den velkommen i hierarkiet samt al mulig held og lykke på dens
 videre færd.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
     Carsten Stage (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Stage
 | 
 Dato :  30-12-03 18:21
 | 
 |  | 
 
            Bjørn Jørvad wrote:
 > Kan du så ikke lige fortælle mig, hvad der står i min emnelinie på det
 > indlæg jeg postede, da vi kunne se gruppen på TDC´s servere, men
 > overhovedet ingen indlæg..?
 Det kommer her:
 --------------------------------------------------------------
 Subject: Turborør mv.
 Date: Sat, 27 Dec 2003 17:12:08 +0100
 Message-ID: <3fedaf58$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>
 Kan jeg med fordel udskifte de originale turborør fra intercooler
 osv...?
 Får jeg et bedre flow..?
 Får jeg et bedre ladetryk..?
 Kunne jeg evt. forkrome rørene, da de alle er af plastic og formet i
 facon, så de passer perfekt..?
 -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 --------------------------------------------------------------
 > PS: Hvad ville du sige til et fut til dk.admin.netikette ...for
 > afklaring af fut-spørgsmålet..?
 Du har ret - det var en smutter fra min side, men jeg følger ikke yderligere
 op på den.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Carsten Stage
 Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk >
 > PS: Hvad ville du sige til et fut til dk.admin.netikette ...for
 > afklaring af fut-spørgsmålet..?
            
             |  |  | 
      Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 18:23
 | 
 |  | 
 "Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
 news:bssboa$7h4$1@news.net.uni-c.dk...
 
 KLIP
 
 > Det kommer her:
 
 Perfekt og imponerende.
 
 Du må således undskylde min skepsis i denne forbindelse.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
       Carsten Stage (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Stage
 | 
 Dato :  30-12-03 18:29
 | 
 |  | 
 
            Bjørn Jørvad wrote:
 > Perfekt og imponerende.
   > Du må således undskylde min skepsis i denne forbindelse.
 Alt forladt...
 Så er det synd, at du ikke kan se mit svar i gruppen - cut'n'paste:
 Newsgroups: dk.teknik.bil
 Subject: Re: Turborør mv.
 Date: Tue, 30 Dec 2003 18:26:04 +0100
 Organization: UNI-C
 Message-ID: <bssc2o$7j6$1@news.net.uni-c.dk>
 References: <3fedaf58$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>
 Bjørn Jørvad wrote:
 > Kan jeg med fordel udskifte de originale turborør fra intercooler
 > osv...?
 >
 > Får jeg et bedre flow..?
 >
 > Får jeg et bedre ladetryk..?
 >
 > Kunne jeg evt. forkrome rørene, da de alle er af plastic og formet i
 > facon, så de passer perfekt..?
 Det lyder mest af alt som et drilleindlæg...
  )
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Carsten Stage
 Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk |  |  | 
        Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 18:35
 | 
 |  | 
 "Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
 news:bssc8n$7lt$1@news.net.uni-c.dk...
 KLIP
 > Så er det synd, at du ikke kan se mit svar i gruppen - cut'n'paste:
 Det kan jeg altså ikke.
 > Det lyder mest af alt som et drilleindlæg...
 På ingen måde og jeg håber da også at få 100% kvalificerede svar.
 Hvorfor skulle man ellers tilbyde et hav af højglanspolerede rør samt
 farvestrålende slanger.
 Jeg vil altså gerne vente og have mit/mine svar i dk.teknik.bil ...    -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
    Thomas Strandtoft (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  30-12-03 12:20
 | 
 |  | 
 
            Carsten Stage wrote:
 > Hvad er det dog for en børnehave? Spørgsmålet og eventuelle svar kan med
 > rette placeres i begge grupper - og hvis René foretrækker den
 > tekninrelaterede del af den måde debatten erfaringsmæssigt udvikler sig på,
 > så er hans xfut OK.
 Det er korrekt at spørgsmålet kan stilles i begge grupper, men nu
 valgte Brian at stille sit spørgsmål i DFB, så mener jeg et eller
 andet sted det er uhøfligt af René at flytte tråden til DTB.
 Nu er det med to grupper helt nyt, så det er vel næsten naturligt
 at der er lidt startbesvær. Min holdning til tingene er at det bør
 være op til spørgeren hvilken type svar han/hun ønsker. Skal det
 være et rent teknisk svar uden andet fyld, så vælger vedkommende
 DTB. Foretrækker vedkommende "et svar med ekstraudstyr" er det DFB
 der er sagen. Hvis vi begynder at FUT'te folks indlæg frem og
 tilbage mellem grupperne, så ødelægger vi jo deres mulighed for at
 vælge svartype og tvinger dem til at følge begge grupper for at få
 et overblik, det er da gakket. Lad os respektere folks ret til at
 vælge mellem de to produkter, ved at besvare spørgsmålene i de
 grupper de bliver stillet.
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
     Peter G C (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  30-12-03 14:15
 | 
 |  | 
 
            "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 news:3FF15F60.378584FB@carftp.com...
 [klip]
 > Lad os respektere folks ret til at
 > vælge mellem de to produkter, ved at besvare spørgsmålene i de
 > grupper de bliver stillet.
 Enig. Fint skrevet.
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
     Morten Fruergaard (01-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  01-01-04 00:03
 | 
 |  | 
 
            "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 > Det er korrekt at spørgsmålet kan stilles i begge grupper, men nu
 > valgte Brian at stille sit spørgsmål i DFB, så mener jeg et eller
 > andet sted det er uhøfligt af René at flytte tråden til DTB.
 Enig.
 Spørgsmålet er nemlig ikke OT i d.f.b.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
      Heine Simonsen (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Heine Simonsen
 | 
 Dato :  31-12-03 20:44
 | 
 |  | 
 
            Den er helt galt med dit urværk !
 Eller er du på den anden side af jorden
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
 meddelelse news:bsut59$3bj$1@sunsite.dk...
 > "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 > > Det er korrekt at spørgsmålet kan stilles i begge grupper, men nu
 > > valgte Brian at stille sit spørgsmål i DFB, så mener jeg et eller
 > > andet sted det er uhøfligt af René at flytte tråden til DTB.
 >
 >
 > Enig.
 >
 > Spørgsmålet er nemlig ikke OT i d.f.b.
 >
 > --
 > Mvh. Morten Fruergaard
 > www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk > www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 > 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
 >
 >
            
             |  |  | 
  Per Beer Hansen (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  29-12-03 16:10
 | 
 |  | 
 
            Brian wrote:
 > Hejsa
 >
 > Jeg kom trillende stille og roligt i min Ford Escort 1.6 fra 1989.
 > Lige pludselig går bilen ud, motoren stopper bare.
 > Jeg triller stille og roligt ind i siden af vejen (kørte ikke mere end
 > ~60Km/t) og prøver at starte igen...uden held.
 > Jeg får den slæbt hjem, og starter med at pille luftkassen af for at
 > se om der overhovedet bliver smidt benzin i karburatoren, hvilket der
 > gør.... der er ihvertfald en fin stråle når jeg hiver lidt i
 > gaskablet.
 >
 > Her går min viden så lidt i stå.... Rotor og strømfordelerdæksel samt
 > kabler er skiftet for 2 måneder siden. Startermotoren drejer også
 > rundt, og alt er som det plejer, den starter bare ikke!
 >
 > Mon nogen har en ide til hvad jeg kan tjekke ?
 >
 Prøv at tage fordelerdækslet af, og se om rotoren drejer med rundt når du
 tørner maskinen på starteren.
 Hvis ikke den gør det, så er det nok en knækket tandrem    Det kan jo også være noget tænding der er stået af, evt. det lille
 tændingsmodul der sidder på selve fordeleren.
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
  Brian (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  29-12-03 16:28
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 Per Beer Hansen wrote:
 > Brian wrote:
 > Prøv at tage fordelerdækslet af, og se om rotoren drejer med rundt
 > når du tørner maskinen på starteren.
 > Hvis ikke den gør det, så er det nok en knækket tandrem    Tandremmen frygtede jeg også, så den er tjekket.
 Plejer der ikke også et komme lidt lyd hvis den springer ?
 Det her gik helt stille og roligt!
 > Det kan jo også være noget tænding der er stået af, evt. det lille
 > tændingsmodul der sidder på selve fordeleren.
 Okay... det håber jeg sgutte, den ser ikke billig ud :(
 Den har forøvrigt været igang igen én gang siden jeg fik den slæbt hjem.
 Der startede den uden problemer, holdte sig i tomgang i 5 sekunder,
 hvorefter den besluttede sig for at slukke igen.
 /Brian
            
             |  |  | 
   Per Beer Hansen (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  29-12-03 16:36
 | 
 |  | 
 
            Brian wrote:
 >
 > Tandremmen frygtede jeg også, så den er tjekket.
 > Plejer der ikke også et komme lidt lyd hvis den springer ?
 > Det her gik helt stille og roligt!
 Jeg har kun prøvet det én gang, på sådan en CVH askine, og det sagde intet,
 bilen døde bare.
 Det kostede 3 bøjede ventiler, men det var også kun en 1,3'er, 1,6'eren
 skulle have plads til at remmen knækker uden skader på resten af maskinen.
 >
 > Okay... det håber jeg sgutte, den ser ikke billig ud :(
 Jeg tror ikke det er så slemt, mener den kan købes uoriginalt for 2 - 3
 hundrede kr.
 >
 > Den har forøvrigt været igang igen én gang siden jeg fik den slæbt
 > hjem. Der startede den uden problemer, holdte sig i tomgang i 5
 > sekunder, hvorefter den besluttede sig for at slukke igen.
 >
 Hvordan ser strømfordeleren ud inden i ?
 Ser det hele helt og rent ud ?
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
    Brian (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  29-12-03 17:04
 | 
 |  | Hejsa
 
 Per Beer Hansen wrote:
 
 > Jeg har kun prøvet det én gang, på sådan en CVH askine, og det sagde
 > intet, bilen døde bare.
 > Det kostede 3 bøjede ventiler, men det var også kun en 1,3'er,
 > 1,6'eren skulle have plads til at remmen knækker uden skader på
 > resten af maskinen.
 
 Lyder betryggende.... men den er dog hel :)
 
 > Jeg tror ikke det er så slemt, mener den kan købes uoriginalt for 2 -
 > 3 hundrede kr.
 
 Kan se at Thansen vil have 472,- for sådan en lille skiderik
 
 > Hvordan ser strømfordeleren ud inden i ?
 > Ser det hele helt og rent ud ?
 
 Jeps, det er som sagt kun 2 måneders tid siden at rotor+dæksel blev skiftet.
 Plejer rotoren egentlig ikke at starte/stoppe i samme position hver gang ?
 Mener at de andre gange jeg har været derinde, har den stået lodret med en
 lille hældning, nu står den vandret..... er jeg ude på tankespindets
 overdrev efterhånden ? ;)
 
 /Brian - som lige opdagede at der er faldet 5 Cm fin sne :)
 
 
 
 
 |  |  | 
     Per Beer Hansen (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  29-12-03 17:09
 | 
 |  | 
 
            Brian wrote:
 >
 > Jeps, det er som sagt kun 2 måneders tid siden at rotor+dæksel blev
 > skiftet.
 Det kan jo sagtens være noget lidt "dybere" nede i fordeleren, impulsgiveren
 f.eks.
 > Plejer rotoren egentlig ikke at starte/stoppe i samme
 > position hver gang ? Mener at de andre gange jeg har været derinde,
 > har den stået lodret med en lille hældning, nu står den vandret.....
 > er jeg ude på tankespindets overdrev efterhånden ? ;)
 Jeg tror at du er lidt ude i tankespindet nu    Rotoren følger med når motren tørner rundt, og det er lidt tilfældigt hvor
 den stopper når du drejer nøglen.
 >
 > /Brian - som lige opdagede at der er faldet 5 Cm fin sne :)
 Hvor i landet bor du ?
 Her i Roskilde er der intet sne, selvom det dog begyndte med lidt slud
 tidligere i dag.
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
      Brian (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  29-12-03 17:12
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 Per Beer Hansen wrote:
 > Det kan jo sagtens være noget lidt "dybere" nede i fordeleren,
 > impulsgiveren f.eks.
 Det er så den del jeg må have en mekaniker på istedet for :)
 > Jeg tror at du er lidt ude i tankespindet nu    > Rotoren følger med når motren tørner rundt, og det er lidt tilfældigt
 > hvor den stopper når du drejer nøglen.
 Well.... jeg vil jo bare gerne ud at køre lidt i den rare sne, så tankerne
 flyver ;)
 > Hvor i landet bor du ?
 Horsens kanten
 > Her i Roskilde er der intet sne, selvom det dog begyndte med lidt slud
 > tidligere i dag.
 Det begyndte med slud ved 14.30 tiden og har egentlig bare været tiltagende
 siden.... det er sgu skønt :)
 /Brian
            
             |  |  | 
   Gert (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gert
 | 
 Dato :  29-12-03 17:26
 | 
 |  | 
 "Brian" <brian@Nospamatall.dk> skrev i en meddelelse
 news:bsph42$ks4$1@sunsite.dk...
 > Okay... det håber jeg sgutte, den ser ikke billig ud :(
 >
 > Den har forøvrigt været igang igen én gang siden jeg fik den slæbt hjem.
 > Der startede den uden problemer, holdte sig i tomgang i 5 sekunder,
 > hvorefter den besluttede sig for at slukke igen.
 hejsa
 hmm uden at kende ret meget til maskinen i sådan en ny bil, vil jeg vove at
 komme med ideen, hvad med benzinfilter / pumpe ??
 tanken slog mig da en kammerat havde et problem der kunne minde om her
 forleden kl mørkt om aftenen :-/
 vi rumlede rundt temmelig længe med tænding indtil jeg fik set på filter, og
 der efter klappede en hånd på karburatorens indsugning vruuuuummmm og køre
 ku den
 fejl årsag gammelt benzin filter fyldt med gammelt snask    -- 
 Med Venlig Hilsen
 Gert Ringholm Møller
 Golf II 1,8 1986.  Volvo BM 425
 Ford Taunus P7 17M V4 1971
www.lynghoy.dk
www.fordp7-bornholm.dk |  |  | 
    Brian (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  29-12-03 17:33
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 Gert wrote:
 > hmm uden at kende ret meget til maskinen i sådan en ny bil, vil jeg
 > vove at komme med ideen, hvad med benzinfilter / pumpe ??
 Pumpen var også en af mine første tanker, men siden jeg kan få benzin i
 karburatoren, er den vel udelukket, eller ?
 > tanken slog mig da en kammerat havde et problem der kunne minde om her
 > forleden kl mørkt om aftenen :-/
 Hvorfor sker det altid på de mest åndssvage tidspunkter ;(
 > vi rumlede rundt temmelig længe med tænding indtil jeg fik set på
 > filter, og der efter klappede en hånd på karburatorens indsugning
 > vruuuuummmm og køre ku den
 > fejl årsag gammelt benzin filter fyldt med gammelt snask    Jeg vil da prøve at tjekke det efter imorgen, og give karburatoren et
 kærligt, men fast, klask! :)
 /Brian
            
             |  |  | 
   alexbo (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  29-12-03 18:10
 | 
 |  | 
 "Brian"  skrev
 
 > Tandremmen frygtede jeg også, så den er tjekket.
 
 Hvordan har du tjekket den, det hjælper ikke noget bare at kigge på den, den
 kan have revet tænderne.
 Kører knastaksel/strømfordeler rundt.
 
 Hvis det er foreslået, så bær over med mig, jeg gad ikke læse alle
 indlæggene, det handlede mest om FUT.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Brian (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  29-12-03 19:23
 | 
 |  | Hejsa
 
 alexbo wrote:
 >> Tandremmen frygtede jeg også, så den er tjekket.
 >
 > Hvordan har du tjekket den, det hjælper ikke noget bare at kigge på
 > den, den kan have revet tænderne.
 
 Ok, jeg kiggede nu bare på den....
 
 > Kører knastaksel/strømfordeler rundt.
 
 Jeps, strømfordeleren kører fint rundt.
 
 > Hvis det er foreslået, så bær over med mig, jeg gad ikke læse alle
 > indlæggene, det handlede mest om FUT.
 
 Alt hjælp er velkommen, men jo, der er lidt fnidder længere oppe :)
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
     alexbo (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  29-12-03 21:02
 | 
 |  | 
 "Brian"  skrev
 
 > Ok, jeg kiggede nu bare på den...
 ..
 Kig på den mens en anden prøver at starte.
 
 Jeg er lidt usikker på om din strømfordeler bliver trukket af remmen, så
 selve det at den kører rundt er ikke et sikkert tegn på at remmen er i
 orden.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     ak (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ak
 | 
 Dato :  29-12-03 21:08
 | 
 |  | 
 "Brian" <brian@Nospamatall.dk> skrev i en meddelelse
 news:bsprcd$88m$1@sunsite.dk...
 > Hejsa
 >
 > alexbo wrote:
 > >> Tandremmen frygtede jeg også, så den er tjekket.
 > >
 > > Hvordan har du tjekket den, det hjælper ikke noget bare at kigge på
 > > den, den kan have revet tænderne.
 >
 > Ok, jeg kiggede nu bare på den....
 >
 > > Kører knastaksel/strømfordeler rundt.
 >
 > Jeps, strømfordeleren kører fint rundt.
 >
 >  > Hvis det er foreslået, så bær over med mig, jeg gad ikke læse alle
 > > indlæggene, det handlede mest om FUT.
 >
 > Alt hjælp er velkommen, men jo, der er lidt fnidder længere oppe :)
 >
 Jeg er nu tæmmelig sikker på det er dit tændingsmodul som Peer B skriver,
 jeg har gennem tiden skiftet en hel del af dem, og det plejer at komme som
 du beskriver med at den går i stå, og så kan starte nogle gange efter, for
 så til sidst at være helt død, prøv nu om der er gnist på tændrørene, det er
 da nem fejlfinding.
 
 
 
 
 |  |  | 
      alexbo (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  29-12-03 21:29
 | 
 |  | 
 "ak"skrev
 
 > Jeg er nu tæmmelig sikker på det er dit tændingsmodul som Peer B skriver,
 > jeg har gennem tiden skiftet en hel del af dem, og det plejer at komme som
 > du beskriver med at den går i stå, og så kan starte nogle gange efter, for
 > så til sidst at være helt død, prøv nu om der er gnist på tændrørene, det
 er
 > da nem fejlfinding.
 
 Du har ret, jeg havde ikke set at den havde været i gang senere.
 
 Jeg vil foreslå at Brian stikker en skruetrækker ned i et tændingskabel,
 hold den tæt på stel, og se om den kan trække en gnist, mens en hjælper
 forsøger at starte.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-12-03 22:03
 | 
 |  | 
 > Jeg vil foreslå at Brian stikker en skruetrækker ned i et tændingskabel,
 > hold den tæt på stel, og se om den kan trække en gnist, mens en hjælper
 > forsøger at starte.
 hvis ikke det var fordi at der er > 20.000 Volt og for mennesker med svagt
 hjerte er der reel LIVSFARE forbundet med at røre ved disse dele. Bare en
 fugtig skruetrækker kan være nok
   --
 Tom
            
             |  |  | 
        Ukendt (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-12-03 22:05
 | 
 |  | 
 "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:3ff09661$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > > Jeg vil foreslå at Brian stikker en skruetrækker ned i et
 tændingskabel,
 > > hold den tæt på stel, og se om den kan trække en gnist, mens en
 hjælper
 > > forsøger at starte.
 >
 > hvis ikke det var fordi at der er > 20.000 Volt og for mennesker med
 svagt
 > hjerte er der reel LIVSFARE forbundet med at røre ved disse dele. Bare
 en
 > fugtig skruetrækker kan være nok
 
 Det ville ellers være en effektiv måde at kick-starte en pacemaker på.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
         Ukendt (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-12-03 22:10
 | 
 |  | 
 > > hvis ikke det var fordi at der er > 20.000 Volt og for mennesker med
 > svagt
 > > hjerte er der reel LIVSFARE forbundet med at røre ved disse dele. Bare
 > en
 > > fugtig skruetrækker kan være nok
 >
 > Det ville ellers være en effektiv måde at kick-starte en pacemaker på.
 Jeg husker stadig den dag hvor gashåndtaget på min motocross havde sat sig
 fast efter cyklen var vasket. Den tog vel > 10.000 RPM og i bar befippelse
 ville jeg fjerne tændrørshætten...........AVVVVV for den #"¤"#!¤ hvor det
 gjorde ondt i armen at komme sådan i stødet.
 -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
        alexbo (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  29-12-03 22:37
 | 
 |  | 
 "Tom"  skrev
 
 > hvis ikke det var fordi at der er > 20.000 Volt og for mennesker med svagt
 > hjerte er der reel LIVSFARE forbundet med at røre ved disse dele.
 
 >20.000 volt det lyder farligt, når man kun har 230v i stikkontakten, så må
 bilen være 100 gange farligere.
 Det er mærkeligt at ledningerne ikke er bedre afskærmet, på de gamle
 englændere var der ikke en gang noget isolering på tændrørs-enderne, bare et
 stykke bukket metal, dejligt nemt at kontrollere hvilke cylindre de ikke
 kørte på.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
         Ukendt (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-12-03 23:02
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:bsq6uu$28hp$3@news.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 > >20.000 volt det lyder farligt, når man kun har 230v i stikkontakten,
 så må
 > bilen være 100 gange farligere.
 
 Tjaeee ... et såkaldt elefanthegn (elektrisk hegn) er og så ret
 krafttigt i volt.
 
 > Det er mærkeligt at ledningerne ikke er bedre afskærmet, på de gamle
 > englændere var der ikke en gang noget isolering på tændrørs-enderne,
 bare et
 > stykke bukket metal, dejligt nemt at kontrollere hvilke cylindre de
 ikke
 > kørte på.
 
 Mon ikke det hele ligger begravet i antallet af ampere..?
 
 Derfor kan det sagtens være yderst farligt for folk med svagt hjerte (og
 pacemaker).
 
 PS: Hvor mange ampere og volt er der på en defilibrator..?
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
          Kenneth Petersen (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth Petersen
 | 
 Dato :  30-12-03 03:30
 | 
 |  | hold da op en hel roman.. skift det tændingsmondul.. er du lidt fræk finder
 du et tændningsmondul hos en hugger og og finder en pynteliste som du
 betaler 30 kr for og tager mondulet i lommen.. billger bliver det sgu da
 ikke.. min ford fejlede det samme og kørte fint da mondulet blev skiftet..
 og så for 30 kr
 godt nytår!!!
 Kenneth.
 
 
 
 
 |  |  | 
           Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 03:53
 | 
 |  | 
 "Kenneth Petersen" <dsl121439@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:bsqnv2$1g6$1@news.cybercity.dk...
 > hold da op en hel roman.. skift det tændingsmondul.. er du lidt fræk
 finder
 > du et tændningsmondul hos en hugger og og finder en pynteliste som du
 > betaler 30 kr for og tager mondulet i lommen.. billger bliver det sgu
 da
 > ikke.. min ford fejlede det samme og kørte fint da mondulet blev
 skiftet..
 > og så for 30 kr
 >  godt nytår!!!
 
 Hold da op hvor du ikke læser alle indlæggene.
 
 Dit forslag er for længst foreslået.!!!
 
 news:3ff043d6$0$152$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
 
 Godt Nytår til dig også.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
            David Bjergsø (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : David Bjergsø
 | 
 Dato :  30-12-03 10:30
 | 
 |  | 
 
            Det samme skete for mig for noget tid siden, efter masser af fejlsøgning,
 viste det sig at min (røvdårlige) katalysator var stoppet helt til, ved at
 løsne udstødningen foran kat´en, startede dyret igen, sikke en larm, men den
 var atter bragt til liv.....
 Det er da til at prøve, men check nu gnisten på tændrørene først og lad os
 høre om det    /David
            
             |  |  | 
           Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 11:52
 | 
 |  | 
 > hold da op en hel roman.. skift det tændingsmondul.. er du lidt fræk
 finder
 > du et tændningsmondul hos en hugger og og finder en pynteliste som du
 > betaler 30 kr for og tager mondulet i lommen.. billger bliver det sgu da
 > ikke.. min ford fejlede det samme og kørte fint da mondulet blev skiftet..
 > og så for 30 kr
 >  godt nytår!!!
 flot klaret at opfordre til tyveri fra en privat erhversdrivende....suk
 -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
          alexbo (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  30-12-03 11:22
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad"  skrev
 
 > PS: Hvor mange ampere og volt er der på en defilibrator..?
 
 Aner det ikke,
 jeg ved ikke en gang hvad det er for noget, men gætter på en
 elchock-maskine.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
         Thunderbird [7100] (06-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird [7100]
 | 
 Dato :  06-01-04 21:55
 | 
 |  | On Mon, 29 Dec 2003 22:36:46 +0100, "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk>
 wrote:
 
 >
 >"Tom"  skrev
 >
 >> hvis ikke det var fordi at der er > 20.000 Volt og for mennesker med svagt
 >> hjerte er der reel LIVSFARE forbundet med at røre ved disse dele.
 >
 >>20.000 volt det lyder farligt, når man kun har 230v i stikkontakten, så må
 >bilen være 100 gange farligere.
 >Det er mærkeligt at ledningerne ikke er bedre afskærmet, på de gamle
 >englændere var der ikke en gang noget isolering på tændrørs-enderne, bare et
 >stykke bukket metal, dejligt nemt at kontrollere hvilke cylindre de ikke
 >kørte på.
 
 Det er ike voltsne der dræber, men mængden af ampere.
 
 --
 Mvh
 Flemming Jacobsen
 
 
 |  |  | 
          David Bjergsø (07-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : David Bjergsø
 | 
 Dato :  07-01-04 12:19
 | 
 |  | 
 
            >
 > Det er ike voltsne der dræber, men mængden af ampere.
 >
 .....næsten rigtigt..... kombinationen af volt og ampere udgør effekten
 (watt) som er den onde dræber. Man kan godt have volt uden ampere, men det
 går ikke den anden vej rundt...   /David
            
             |  |  | 
           Thunderbird [7100] (07-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird [7100]
 | 
 Dato :  07-01-04 14:01
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 7 Jan 2004 12:18:51 +0100, David Bjergsø <davidb@indutek.com>
 wrote:
 >>
 >> Det er ike voltsne der dræber, men mængden af ampere.
 >>
 >
 >....næsten rigtigt..... kombinationen af volt og ampere udgør effekten
 >(watt) som er den onde dræber. Man kan godt have volt uden ampere, men det
 >går ikke den anden vej rundt...   dvs at der realt set ikke er forskel på følgende 2 situationer?
 1:
 50.000 volt @ 1 ampere = 50.000 Watt
 2:
 1 Volt @ 50.000 ampere = 50.000 Watt
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
            
             |  |  | 
            David Bjergsø (07-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : David Bjergsø
 | 
 Dato :  07-01-04 14:35
 | 
 |  | 
 
            > >....næsten rigtigt..... kombinationen af volt og ampere udgør effekten
 > >(watt) som er den onde dræber. Man kan godt have volt uden ampere, men
 det
 > >går ikke den anden vej rundt...   >
 > dvs at der realt set ikke er forskel på følgende 2 situationer?
 >
 > 1:
 > 50.000 volt @ 1 ampere = 50.000 Watt
 >
 > 2:
 > 1 Volt @ 50.000 ampere = 50.000 Watt
 > -- 
 > Mvh
 > Flemming Jacobsen
 Yepz... det er helt korrekt    /David
            
             |  |  | 
             Per Thomsen (07-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Thomsen
 | 
 Dato :  07-01-04 15:52
 | 
 |  | 
 
            > > >....næsten rigtigt..... kombinationen af volt og ampere udgør effekten
 > > >(watt) som er den onde dræber. Man kan godt have volt uden ampere, men
 > det
 > > >går ikke den anden vej rundt...   > >
 > > dvs at der realt set ikke er forskel på følgende 2 situationer?
 > >
 > > 1:
 > > 50.000 volt @ 1 ampere = 50.000 Watt
 > >
 > > 2:
 > > 1 Volt @ 50.000 ampere = 50.000 Watt
 > > -- 
 Der skal kun 10 mA (230V AC) gennem hjertet før det går galt.
 Per    |  |  | 
              Thunderbird [7100] (07-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thunderbird [7100]
 | 
 Dato :  07-01-04 16:40
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 7 Jan 2004 15:52:29 +0100, "Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk>
 wrote:
 >> > >....næsten rigtigt..... kombinationen af volt og ampere udgør effekten
 >> > >(watt) som er den onde dræber. Man kan godt have volt uden ampere, men
 >> det
 >> > >går ikke den anden vej rundt...   >> >
 >> > dvs at der realt set ikke er forskel på følgende 2 situationer?
 >> >
 >> > 1:
 >> > 50.000 volt @ 1 ampere = 50.000 Watt
 >> >
 >> > 2:
 >> > 1 Volt @ 50.000 ampere = 50.000 Watt
 >> > -- 
 >Der skal kun 10 mA (230V AC) gennem hjertet før det går galt.
 Så siger jeg stakkel ofrer for Stunguns
 -- 
 Mvh
 Flemming Jacobsen
            
             |  |  | 
            Peter Weis (07-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  07-01-04 21:16
 | 
 |  | 
 "Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
 news:vl0ovvkbjhqi7rf6cv310f0kbdl1bmti2h@4ax.com...
 > On Wed, 7 Jan 2004 12:18:51 +0100, David Bjergsø <davidb@indutek.com>
 > wrote:
 >
 > >>
 > >> Det er ike voltsne der dræber, men mængden af ampere.
 > >>
 > >
 > >....næsten rigtigt..... kombinationen af volt og ampere udgør effekten
 > >(watt) som er den onde dræber. Man kan godt have volt uden ampere, men
 det
 > >går ikke den anden vej rundt...   >
 > dvs at der realt set ikke er forskel på følgende 2 situationer?
 >
 > 1:
 > 50.000 volt @ 1 ampere = 50.000 Watt
 >
 > 2:
 > 1 Volt @ 50.000 ampere = 50.000 Watt
 Både-og.
 De to effekter er lige skadelige og på den måde er der ikke forskel.
 Men der er modstanden til forskel. Modstanden gennem en krop er relativt
 stor, men afhænger af flere ting.
 Lad os antage at den er på 50.000 Ohm.
 Hvis man spænder 50.000 Volt over sådan en 50.000 Ohms krop, så bliver
 strømmen på 1 Ampere, og der afsættes 50.000 Watt.
 Hvis man omvendt kun spænder 1 Volt over kroppen, så bliver strømmen kun 20
 mikroAmpere og effekten bliver på 20 mikroWatt. Og hvis man med magt
 forsøger at drive 50.000 Ampere igennem kroppen, så vil spændingen stige til
 2.500.000.000 Volt.
 Der er altså umuligt at opnå situation nr.2 på et menneske. Situation nr. 2
 opstår kun hvis modstanden er 20 mikroOhm, hvilket er svarer til en ganske
 kort stykke ledning.
 mvh
 Peter
            
             |  |  | 
          Niels Kristian Jense~ (07-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Kristian Jense~
 | 
 Dato :  07-01-04 15:06
 | 
 |  | "Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message news:<h38mvvkp5f1v9o5ffh2kskjmhaqr1ri9d2@4ax.com>...
 > On Mon, 29 Dec 2003 22:36:46 +0100, "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk>
 > wrote:
 >
 > Det er ike voltsne der dræber, men mængden af ampere.
 
 Det er ikke så enkelt.
 
 For at få noget strøm (ampere) til at løbe gennem en modstand (ohm)
 kræves spænding (volt).
 
 Det er Ohms lov: spænding = strøm * modstand eller omskrevet til:
 
 strøm = spænding / modstand
 
 Den dræbende strøm (ampere) kan altså kun opstå, hvis spændingen
 (volt) er høj nok til at mase sig gennem modstanden.
 
 Et menneske har ret stor modstand = mange ohm, så der skal en stor
 spænding til.
 
 
 For så at gøre det hele ekstra kompliceret, så er det ikke ligegyldigt
 hvilken vej, strømmen løber gennem kroppen.
 
 Hjertet er mest følsomt for strøm, så hvis man læner armen mod bilens
 metaldele mens man piller ved tændrør, vil strømmen kun løbe gennem
 armen. Hjertet mærker ingen strøm og pumper videre.
 
 Modsat for ham der står på gulvet og skifter pæren hjemme i kælderen,
 hans hjerte får derimod et ordentligt gok af strømmen, der går via
 hans arm, gennem kroppen og gennem benene.
 
 Hjertet kramper sammen på grund af strømmen og nogle gange går det
 ikke i gang igen, bla. afhænger det af alder. Gamle hjerter starter
 ikke så let igen efter krampe.
 
 
 Frekvensen på strømmen har også stor betydning for farligheden... (OK,
 jeg stopper her).
 
 
 Mvh. NKJensen
 
 
 |  |  | 
           Mogens... (07-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  07-01-04 17:50
 | 
 |  | 
 
            On 7 Jan 2004 06:06:07 -0800, news2000@e-box.dk (Niels Kristian
 Jensen) wrote:
 >Frekvensen på strømmen har også stor betydning for farligheden.
 Frekvensen for/på spændingen    /Mogens
 MSN bruger...
            
             |  |  | 
  Brian (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  30-12-03 15:42
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 For lige at få rundet tråden af.....
 Jeg fik skruet et af tændrørene frit, og der var ingen gnist.
 Jeg farede så i telefon bogen for at finde en i lokal området der lå inde
 med et tændingsmodul.
 Det blev fundet til den nette sum af 462,- incl moms.
 At smørre den medfølgende pasta på, skrue svinet fast og så ellers be til de
 højere autoguder om at udyret starter... Tadaaaa.... det gjorde den skisme
   Så nu er jeg igen en glad mand :)
 Tak for *alle* svarene, det er rart med et online leksikon, når ens egen
 (begrænsede) viden slipper op :)
 Grunden til at jeg spurgte i "kaffeklubben" ;) fremfor teknik, er af to
 årsager. For det første har jeg ikke "vænnet" mig til at der nu findes en
 anden gruppe. Jeg har hørt om den, men den har ikke bundfældet sig i min
 bevidsthed. For det andet findes den endnu ikke på sunsite's server :)
 Men hva gør det, når der er ligeså kompetent hjælp i denne gruppe... og det
 er nok de samme personer der vil husere begge steder!
 Glædelig baghjul og godt nytår
 /Brian
            
             |  |  | 
  jan@stevns.net (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  30-12-03 16:46
 | 
 |  | 
 
            "Brian" <brian@Nospamatall.dk> skrev :
 >Det blev fundet til den nette sum af 462,- incl moms.
 >At smørre den medfølgende pasta på, skrue svinet fast og så ellers be til de
 >højere autoguder om at udyret starter... Tadaaaa.... det gjorde den skisme
 >   Sådan skal det være ;)   Jeg har oplevet at forbindelserne til
 strømfordeleren driller lidt, og selv om et nyt modul fik startet
 Sierra'en op, var den sgu' stendød næste morgen -  arghhhh!!!!
 Men Ford fandt da fejlen for mig u/b  
 (der sidder et stik over til strømfordeleren, når det driller, virker
 det fuldstændigt som et dødt modul- skifter man modulet, får man
 rokket ved stikket og skidtet virker igen (kortvarigt)
 >Men hva gør det, når der er ligeså kompetent hjælp i denne gruppe... og det
 >er nok de samme personer der vil husere begge steder!
 Du får nok mere ret end du aner ;)
 >Glædelig baghjul og godt nytår
 samem til dig
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
  alexbo (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  30-12-03 16:51
 | 
 |  | 
 "Brian"  skrev
 > Jeg har hørt om den,
 
 Det har jeg også, men jeg har ikke set den endnu.
 Jeg er og har hele tiden været for en sådan teknisk gruppe, men det skulle
 gerne være et både og, fremfor et enten eller.
 
 Denne tråd er et godt eksempel på det jeg ser som problemet med denne NG.
 Starter med een ting, men mange af indlæggene handler om noget andet.
 Også dette indlæg.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 16:56
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:bss6uo$1u9l$1@news.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 > Denne tråd er et godt eksempel på det jeg ser som problemet med denne
 NG.
 > Starter med een ting, men mange af indlæggene handler om noget andet.
 > Også dette indlæg.
 
 Det blive både interessant og morsomt at følge udviklingen.
 
 Mest glæder jeg mig til ultra korte og præcise svar.....naturligvis helt
 korrekte også, samt at alle får et......
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
    Peter G C (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  30-12-03 17:22
 | 
 |  | 
 
            "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ff19ff1$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 [klip]
 > Det blive både interessant og morsomt at følge udviklingen.
 Meget    > Mest glæder jeg mig til ultra korte og præcise svar.....naturligvis helt
 > korrekte også, samt at alle får et......
 Uha de får travlt.
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
    alexbo (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  30-12-03 17:55
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad"  skrev
 
 > Mest glæder jeg mig til ultra korte og præcise svar.....naturligvis helt
 > korrekte også, samt at alle får et......
 
 Det er nok at stile for højt, men det er en smuk tanke, og en fin
 kompliment.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 18:07
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:bssav9$24e7$1@news.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 > Det er nok at stile for højt,
 
 Hvorfor dog det...?
 
 Der kan ikke gives plads til tillægsytringer som "min onkel havde også
 en sådan og han boede i Holstebro......."
 
 Svarene skal være entydig og kontante som "mit dæk taber luft, hvad gør
 jeg..?.....Du fylder noget mere luft i".
 
 > men det er en smuk tanke,
 
 Det må bestemt ikke blive ved den smukke tanke. Det skal blive/være en
 realitet.
 
 > og en fin
 > kompliment.
 
 Selv årsag og derfor ikke.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
      alexbo (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  30-12-03 18:22
 | 
 |  | 
 "Bjørn Jørvad"  skrev
 
 > Svarene skal være entydig og kontante som "mit dæk taber luft, hvad gør
 > jeg..?.....Du fylder noget mere luft i".
 
 Næh, det er sådan noget sludder vi skal væk fra, det er jo ikke et svar der
 løser problemet.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 18:26
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:bssc9m$26o4$1@news.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 > Næh, det er sådan noget sludder vi skal væk fra, det er jo ikke et
 svar der
 > løser problemet.
 
 Jeg glæder mig bl.a. til at se og læse dit vid i den nye gruppe.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
        Thomas Strandtoft (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft
 | 
 Dato :  30-12-03 19:49
 | 
 |  | 
 
            "Bjørn Jørvad" wrote:
 > > Næh, det er sådan noget sludder vi skal væk fra, det er jo ikke et
 > svar der
 > > løser problemet.
 > 
 > Jeg glæder mig bl.a. til at se og læse dit vid i den nye gruppe.
 Hvorfor skulle det være anderledes end Alex's vid i denne gruppe?
 Jeg forventer ikke en type svar jeg ikke allerede har oplevet
 masser af gange herinde.. Den eneste forskel på DTB of DFB er at
 "anekdoterne" lige skal barberes væk.. 
 -- 
 Hygge..
 Thomas
 <http://www.carftp.com>  - a library of car videos.
            
             |  |  | 
         Ukendt (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  30-12-03 19:52
 | 
 |  | 
 "Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
 news:3FF1C8A1.B8A58FCB@carftp.com...
 
 KLIP
 
 > Hvorfor skulle det være anderledes end Alex's vid i denne gruppe?
 
 Det er jo det jeg forventer skal vise sig.
 
 > Jeg forventer ikke en type svar jeg ikke allerede har oplevet
 > masser af gange herinde.. Den eneste forskel på DTB of DFB er at
 > "anekdoterne" lige skal barberes væk..
 
 Det vil jo også vise sig.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
          Peter G C (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  31-12-03 12:08
 | 
 |  | 
 
            "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ff1c952$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 [klip]
 > Det vil jo også vise sig.
 Spørgsmålet er så, hvor grænsen går, se
 news:3ff2922f$0$30070$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
 "hvis det er et vacuum system, så tager noget længere tid at fejlfinde..
  husker tydeligt min Passat :-/"
 - må man skrive så'n ?
 /Peter    --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
           Ukendt (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-12-03 12:16
 | 
 |  | 
 "Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ff2adfe$0$9778$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > - må man skrive så'n ?
 
 Det har jeg ikke noget forhold til...;)
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
            Ukendt (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-12-03 12:32
 | 
 |  | 
 > KLIP
 >
 > > - må man skrive så'n ?
 >
 > Det har jeg ikke noget forhold til...;)
 ja Peter burde da kende lovgivningen bedre end os andre    -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
             Peter G C (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  31-12-03 12:51
 | 
 |  | 
 
            "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:3ff2b399$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 [klip]
 > ja Peter burde da kende lovgivningen bedre end os andre    Jeg kommer og slår dig med din nye udstødning - hvis du altså den.    /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
 |  |