|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | VW transporter 1.8 Benzin årg 86 Fra : mikael
 | 
 Dato :  29-12-03 17:43
 | 
 |  | hejsa
 
 Hvad kan der mon være galt med sådan en når den ikke vil kør i tomgang,
 efter den har været på en længer tur. Går den så i stå, skal man nogen gang
 vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha
 fuld gas for at få gang i den igen).
 
 mvh
 Mikael
 
 
 
 
 |  |  | 
  Freddy O. Christense~ (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Freddy O. Christense~
 | 
 Dato :  29-12-03 17:58
 | 
 |  | mikael wrote:
 > hejsa
 >
 > Hvad kan der mon være galt med sådan en når den ikke vil kør i
 > tomgang, efter den har været på en længer tur. Går den så i stå, skal
 > man nogen gang vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men
 > hvorfor? (den skal ha fuld gas for at få gang i den igen).
 
 Start med en liter karburatoralkohol. Så er vand udelukket.
 
 Eller stil den lidt højere i tomgang.
 
 Mange biler kan iøvrigt næsten ikke startes med brandvarm motor. Min moders
 1981 Escort skal have fuld gas i 30-40 sekunder før den langsomt kommer.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  29-12-03 21:50
 | 
 |  | On Mon, 29 Dec 2003 17:57:33 +0100, Freddy O. Christensen wrote:
 
 > Mange biler kan iøvrigt næsten ikke startes med brandvarm motor. Min moders
 > 1981 Escort skal have fuld gas i 30-40 sekunder før den langsomt kommer.
 
 Hmm har jeg nu aldrig oplevet med min gamle tidligere Ford Fiesta 1.0
 årgang 79. Startede perfekt i al slags vejr med korrekt brug af choker.
 
 //Martin Johansen
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-12-03 22:06
 | 
 |  | 
 > Hmm har jeg nu aldrig oplevet med min gamle tidligere Ford Fiesta 1.0
 > årgang 79. Startede perfekt i al slags vejr med korrekt brug af choker.
 min fiesta fra 79' kunne endda starte UDEN brug af choker nogensinde     --
 Tom
 (som ikke skiftede luftfilter på sin fiesta i 7 år)
            
             |  |  | 
    Martin Johansen [600~ (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  29-12-03 22:57
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 29 Dec 2003 22:06:23 +0100, Tom wrote:
 > min fiesta fra 79' kunne endda starte UDEN brug af choker nogensinde     Hmm, jeg tror faktisk aldrig jeg prøvede uden brug i min når den var
 kold. Men varm var der aldrig problemer.
 Damn hvor jeg savner den bil...
 //Martin Johansen
            
             |  |  | 
  Ukendt (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-12-03 18:03
 | 
 |  | 
 > Hvad kan der mon være galt med sådan en når den ikke vil kør i tomgang,
 > efter den har været på en længer tur. Går den så i stå, skal man nogen
 gang
 > vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha
 > fuld gas for at få gang i den igen).
 Benzintrykregulator defekt, eller automatchoker virker ikke.
 -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
  mikael (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : mikael
 | 
 Dato :  29-12-03 18:16
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 Freddy:
 Jeg har give den en liter karburatoralkohol det har ikke givet nogen
 forskel.
 Tom:
 Den karburator den motor ligner meget en som var på en Kadett E jeg engang
 har haft, der var også problem med automatchoker på den, men den her opfør
 sig ikke på samme måde, den benzintrykregulator du snakker om, hvor er den
 mon, og hvordan ser den ud?
 Mikael
 "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:3ff05e4c$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > > Hvad kan der mon være galt med sådan en når den ikke vil kør i tomgang,
 > > efter den har været på en længer tur. Går den så i stå, skal man nogen
 > gang
 > > vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha
 > > fuld gas for at få gang i den igen).
 >
 > Benzintrykregulator defekt, eller automatchoker virker ikke.
 >
 > -- 
 > Tom
 >
 > Unofficial FORD site Denmark
 > http://members.tripod.com/FORD_DK >
 >
            
             |  |  | 
   Ukendt (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-12-03 18:38
 | 
 |  | 
 > Den karburator den motor ligner meget en som var på en Kadett E jeg engang
 > har haft, der var også problem med automatchoker på den, men den her opfør
 > sig ikke på samme måde, den benzintrykregulator du snakker om, hvor er den
 > mon, og hvordan ser den ud?
 Der går 2-3 benzinslanger hen til den. Det er en dåse i messingfarve (hvis
 ikke den er rustet).
 Skal sidde et sted omkring kaburatoren.
 -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
  Mark Sandberg (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mark Sandberg
 | 
 Dato :  29-12-03 19:00
 | 
 |  | 
 "mikael"  skrev i en meddelelse:
 
 > Hvad kan der mon være galt med sådan en når den ikke vil kør i tomgang,
 > efter den har været på en længer tur. Går den så i stå, skal man nogen
 gang
 > vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha
 > fuld gas for at få gang i den igen).
 
 Måske den blot trænger til at få justeret ventiler. Nu ved jeg ikke lige om
 det er en boxermotor, men det var årsagen ved de ældre boxermodeller med
 stødstænger.
 
 /Mark.
 
 
 
 
 |  |  | 
  mikael (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : mikael
 | 
 Dato :  29-12-03 19:21
 | 
 |  | Tom:
 
 Den dims vil jeg prøve at se efter i morgen.
 
 Mark:
 Bilen har kørt 125.000 km og har aldrig fået justeret ventiler, jeg tror nok
 det er samme motor som der er i en Golf 2, men ikke noget jeg ved noget om.
 
 Mikael
 
 
 "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ff06af6$0$153$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "mikael"  skrev i en meddelelse:
 >
 > > Hvad kan der mon være galt med sådan en når den ikke vil kør i tomgang,
 > > efter den har været på en længer tur. Går den så i stå, skal man nogen
 > gang
 > > vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha
 > > fuld gas for at få gang i den igen).
 >
 > Måske den blot trænger til at få justeret ventiler. Nu ved jeg ikke lige
 om
 > det er en boxermotor, men det var årsagen ved de ældre boxermodeller med
 > stødstænger.
 >
 > /Mark.
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mark Sandberg (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mark Sandberg
 | 
 Dato :  29-12-03 23:43
 | 
 |  | 
 "mikael" <mikael.hansen@pc.dk> skrev i en meddelelse news:3ff0707e$0
 
 > Mark:
 > Bilen har kørt 125.000 km og har aldrig fået justeret ventiler, jeg tror
 nok
 > det er samme motor som der er i en Golf 2, men ikke noget jeg ved noget
 om.
 
 Er det modellen med motor bagi, er det en boxermotor.
 De har de nævnte problemer når ventilerne trænger til justering.
 
 /Mark.
 
 
 
 
 |  |  | 
  phk (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  29-12-03 19:43
 | 
 |  | 
 "mikael" <mikael.hansen@pc.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ff0599b$0$24864$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > hejsa
 >
 > Hvad kan der mon være galt med sådan en når den ikke vil kør i tomgang,
 > efter den har været på en længer tur. Går den så i stå, skal man nogen
 gang
 > vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha
 > fuld gas for at få gang i den igen).
 
 Den er druknet! Det er med karburator, ikke?
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
  mikael (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : mikael
 | 
 Dato :  29-12-03 19:58
 | 
 |  | Per
 mener du det er benzintrykregulatoren ?
 Mikael
 
 "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ff075be$0$128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "mikael" <mikael.hansen@pc.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3ff0599b$0$24864$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > > hejsa
 > >
 > > Hvad kan der mon være galt med sådan en når den ikke vil kør i tomgang,
 > > efter den har været på en længer tur. Går den så i stå, skal man nogen
 > gang
 > > vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha
 > > fuld gas for at få gang i den igen).
 >
 > Den er druknet! Det er med karburator, ikke?
 >
 >
 > --
 > Per, Esbjerg
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   phk (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : phk
 | 
 Dato :  30-12-03 01:22
 | 
 |  | 
 "mikael" <mikael.hansen@pc.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ff07927$0$17604$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
 > Per
 > mener du det er benzintrykregulatoren ?
 
 Det kunne være en mulighed .. eller noget med svømmerstanden...
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
  BS (29-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BS
 | 
 Dato :  29-12-03 21:34
 | 
 |  | > vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha
 > fuld gas for at få gang i den igen).
 
 Eksens 1,9l vandboxer havde samme symtomer.
 Det havde skidt i svømmerhuset som blev suget foran dysen.
 En kab. rensning fik den til at spinde som en mis igen.
 Tjek lige vakuumdåser + de der vakuumslanger.....samtidig
 mvh DerGolf
 
 
 
 
 |  |  | 
  BS (30-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BS
 | 
 Dato :  30-12-03 11:06
 | 
 |  | og forresten, så har de hydr. ventilløftere
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |