|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Kørsel med tiptronic Fra : Henry
 | 
 Dato :  31-12-03 12:18
 | 
 |  | Hej
 
 Hvis man har en VW med tiptronic og man kører i tiptronic mode i 5 gear på
 mortorvej med f.eks. 130 og laver en acceleration vil tiptronicen så lave en
 kick-down eller blive i 5 gear? Jeg mener at gearkassen "overstyrer" direkte
 dumheder men på motorvej ville det (efter min mening) være en fordel hvis
 den blev i 5 gear.
 
 PS. jeg har ikke prøvet tiptronic andet end på landevej og fik ikke lige
 prøvet tiptronic funktionen.
 mvh
 Henry
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-12-03 12:24
 | 
 |  | 
 "Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
 news:3ff2b045$0$9805$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 Davs.
 
 > Hvis man har en VW med tiptronic og man kører i tiptronic mode i 5
 gear på
 > mortorvej med f.eks. 130 og laver en acceleration vil tiptronicen så
 lave en
 > kick-down eller blive i 5 gear? Jeg mener at gearkassen "overstyrer"
 direkte
 > dumheder men på motorvej ville det (efter min mening) være en fordel
 hvis
 > den blev i 5 gear.
 
 Jeg kører godt nok Volvo med GearTronic, men princippet er det samme.
 
 Hvis du kører i manuel mode, er der intet der hedder kick-down.
 Det er vel også derfor man vælger manuel mode.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens... (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  31-12-03 12:30
 | 
 |  | On Wed, 31 Dec 2003 12:23:50 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
 -post.tele.dk> wrote:
 
 >Jeg kører godt nok Volvo med GearTronic, men princippet er det samme.
 
 Måske... - nyeste Audi-version med 6 gear, Tiptronic:
 Takket være de 6 gear i den automatiske gearkasse er der både meget
 små spring mellem de enkelte gear og et relativt stort spring mellem
 laveste og højeste gear. Samtidig er gearkassen i stand til at
 overføre et meget højt drejningsmoment.
 
 Som altid hos Audi kan gearene også skiftes manuelt i tiptronic
 funktionen. Skiftefunktionen er som standard integreret i
 sportslæderrattet, så man kan skifte gear uden at flytte hænderne fra
 rattet.
 
 Et dynamisk gearskifteprogram DSP analyserer løbende kørestilen og
 tilpasser kontinuerligt skiftetidspunkterne. Desuden har gearkassen et
 sportsprogram, som aktiveres ved at sætte gearvælgeren i position ”S”.
 
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
   Pedersen (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pedersen
 | 
 Dato :  31-12-03 13:59
 | 
 |  | Hej Henry....
 
 Vi havde for 1 år siden en Passat 1,8 T med Tiptronic automatgear.
 
 Hvis man kørte 130km. og laver "kickdown" så går den ned i 3 eller 4 gear.
 Bilen har tophastighed i 4 gear.. så hvis den blev i 5 gear kunne du ikke nå
 tophastighed...
 
 Den kører 120 i 2 gear.. bare så du har noget at sammenligne med...
 
 Men det kommer jo nok an på hvilken motor det er med.. er det f.eks. en TDI
 vil det sikkert være anderledes.. så er tophastigheden vel i 5 gear.. og den
 vil sikket ikke geare ned og hvis den gør så måske blot til 4 gear...
 
 Håber det svarer på dit spørgsmål.....
 
 
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-12-03 15:38
 | 
 |  | 
 "Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
 news:bsuh6u$2g3l$1@news.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 > Håber det svarer på dit spørgsmål.....
 
 Blot så jeg lige forstår det også.
 
 Hvis TipTronic´en er sat i manuel mode og du kører 130 km/t i eks. 5
 gear og træder speederen i bund.....så laver den manuelle mode en
 kick-down ... er det rigtigt forstået..?
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
     Mogens... (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  31-12-03 15:40
 | 
 |  | On Wed, 31 Dec 2003 15:37:37 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
 -post.tele.dk> wrote:
 
 >Blot så jeg lige forstår det også.
 
 Jeg lytter med
 
 >Hvis TipTronic´en er sat i manuel mode og du kører 130 km/t i eks. 5
 >gear og træder speederen i bund.....så laver den manuelle mode en
 >kick-down ... er det rigtigt forstået..?
 
 Enig - kan umuligt passe. Så går det manuelle jo fløjten, IMO...
 
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-12-03 15:44
 | 
 |  | 
 "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:csn5vvcdud002u7l9vjpucma3lso4h78eo@4ax.com...
 
 KLIP
 
 > Enig - kan umuligt passe. Så går det manuelle jo fløjten, IMO...
 
 Det ville jeg bestemt også mene.
 
 Omvendt, hvis du kører auto mode på TipTronic´en ville det være en fejl,
 såfremt du kører 130 km/t, den *ikke* laver en kick-down, når du træder
 speederen i bund.
 
 Men hvad ved jeg... der blot kører i Volvo med et plagiat af Porsches
 patent ud i TipTronic.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
       Mogens... (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  31-12-03 15:51
 | 
 |  | On Wed, 31 Dec 2003 15:43:45 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
 -post.tele.dk> wrote:
 
 >Det ville jeg bestemt også mene.
 
 Men hvorfor køre med det manuelt?
 
 >Omvendt, hvis du kører auto mode på TipTronic´en ville det være en fejl,
 >såfremt du kører 130 km/t, den *ikke* laver en kick-down, når du træder
 >speederen i bund.
 >Men hvad ved jeg... der blot kører i Volvo med et plagiat af Porsches
 >patent ud i TipTronic.
 
 Jow, jow... :)
 
 Så iøvrigt igår en reportage på DSF fra trackday for tunere (!) på
 Nürburgring. Det gik på at lave rekord på omgangstiden, hvilket næsten
 lykkedes for Roland Asch i en 600 hk 911 bi-turbo.
 
 Der var on-board kamera i vognen, hvorfor det var ret imponerende at
 følge med i ulykken, der hændte netop, som RA var gået i 5. gear ved
 250 km/t...........
 (udskridning af bagenden i et blødt sving, hvor alle kører galt)
 
 Bilen var specielt forsikret til arrangementet, og skaden løb op i
 40.000 euro, blev der nævnt.
 
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
        Ukendt (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-12-03 15:57
 | 
 |  | 
 "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:97o5vvs4c6qk06hueph7vc859v7kj0fehs@4ax.com...
 KLIP
 > Men hvorfor køre med det manuelt?
 Jeg kan fordel benytte manuel mode, hvis jeg i gennem længere tid  har
 kørt min vanlige morfarkørselstil.
 Den "lærende gearkasse" (adaptive) kan ikke altid forstå at nu skal der
 altså skiftes kørestil og bliver derfor i samme gear.
 Den nye kørestil kan jeg derfor gennemtvinge med manuel mode.
 Fortsætte jeg denne agressive kørerstil vil den "lærende gearkasse" selv
 tilpasse sig de nye tider.
 > Bilen var specielt forsikret til arrangementet, og skaden løb op i
 > 40.000 euro, blev der nævnt.
 Jeg har ikke set så meget fjernsyn, men det var da noget af en bule i
 potten.
 Selv med firhjulstræk kan man ikke overvinde fysikkens love...   -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
      Henry (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henry
 | 
 Dato :  31-12-03 15:53
 | 
 |  | > -post.tele.dk> wrote:
 >
 > >Blot så jeg lige forstår det også.
 >
 > Jeg lytter med
 >
 > >Hvis TipTronic´en er sat i manuel mode og du kører 130 km/t i eks. 5
 > >gear og træder speederen i bund.....så laver den manuelle mode en
 > >kick-down ... er det rigtigt forstået..?
 >
 > Enig - kan umuligt passe. Så går det manuelle jo fløjten, IMO...
 
 
 Ja og nej, TT kunne tænkes at være så intelligent at i TT mode så er TT
 primært manuelt betjent, dvs. man selv tipper når der skal skiftes gear op
 og ned, men at den skifter ved over eller underskridelse af nogle grænser,
 f.eks, ved det røde felt og hvis man f.eks. glemmer at gearer ned ved et
 lyskryds, det ville da være elegant ik? Jeg er rimeligt sikker på at der er
 en eller anden intelligens i den stil, men jeg er i tivl om den vil geare
 ned hvis man klamper gaspedalen i bund eller om den bare fortsætter efter
 bedste formåen (som jeg håber).
 
 mvh
 Henry
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-12-03 16:02
 | 
 |  | 
 "Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
 news:3ff2e292$0$9747$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 Kører du i højgear eller højere end 1. gear i manuel mode og du skal
 holde for rødt ly eksempelvis.
 
 Da vil TipTronic/GearTronic skifte ned til 1. gear, så du ikke selv skal
 huske på *det*.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
       N/A (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N/A
 | 
 Dato :  31-12-03 16:11
 | 
 |  | 
 
 
 |  |  | 
        Ukendt (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-12-03 16:11
 | 
 |  | 
 "Kim Bernhart" <kim_bernhart@XXXvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:bsuoi7$2u3h$1@news.cybercity.dk...
 KLIP
 > Der må en ud og prøve det for at give svaret.
 Kan du ikke venligst nå det *inden* Dronningens Nytårstale...?...   Godt Nytår til dig også.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
      Pedersen (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pedersen
 | 
 Dato :  31-12-03 17:28
 | 
 |  | 
 
 > Enig - kan umuligt passe. Så går det manuelle jo fløjten, IMO...
 >
 >
 
 
 Ja det manuelle går af fløjten.... men der er jo heller ingen ide i at ligge
 og sejtrække osv... der er kodet nogle faste grænser ind for hvornår den
 tidligst / senest skal skifte... dette afhænger igen af hvordan bilen
 køres....
 
 Tim
 
 
 
 
 |  |  | 
      Hit (01-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hit
 | 
 Dato :  01-01-04 22:45
 | 
 |  | >>Hvis TipTronic´en er sat i manuel mode og du kører 130 km/t i eks. 5
 >>gear og træder speederen i bund.....så laver den manuelle mode en
 >>kick-down ... er det rigtigt forstået..?
 >
 >Enig - kan umuligt passe. Så går det manuelle jo fløjten, IMO...
 >
 >
 >/Mogens
 
 Det er faktisk tilfældet med BMW 5 trins Auto-box.
 
 Hvis du futter af sted på motorvejen med 110 km/t, og vælger 5. gear
 manuelt, og klasker pedalen i bund, så skifter den ned i 3. gear, men
 den skifter ikke op i højere gear af sig selv efterhånden som farten
 øges.
 
 Hvis du kører i 5. gear manuelt, og lader farten droppe, så skifter
 den ned i gear. Hvis du stopper helt op, altså holder stille, vil du
 opdage, at den er i 1. gear, men når du skal igang igen, får du bare
 red-line fart uden at den skifter op af sig selv.
 
 Niels
 
 
 |  |  | 
     Pedersen (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pedersen
 | 
 Dato :  31-12-03 17:26
 | 
 |  | Ja den manuelle mode laver en kick down... det er rigtigt....
 
 Ellers har man jo andre muligheder....
 
 Du kan vælge at fastlåse den i 1 eller 2 eller 3 gear... det har ikke noget
 med man. mode at gøre.. men er en funktion som bruges når der f.eks. kører
 med trailer / campingvogn... Så vil den ikke skifte til et højere gear...
 men altid gå ned i gear.. hvis det man beder dem om er fysisk umuligt i det
 gear den er i... eller bilen simpelthen ikke har godt at at køre med de
 omdr. som den kører med i det gear...
 
 Mvh Tim
 "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ff2df32$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
 > news:bsuh6u$2g3l$1@news.cybercity.dk...
 >
 > KLIP
 >
 > > Håber det svarer på dit spørgsmål.....
 >
 > Blot så jeg lige forstår det også.
 >
 > Hvis TipTronic´en er sat i manuel mode og du kører 130 km/t i eks. 5
 > gear og træder speederen i bund.....så laver den manuelle mode en
 > kick-down ... er det rigtigt forstået..?
 >
 > --
 > Med venlig hilsen
 > Hr. Bjørn
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  31-12-03 17:33
 | 
 |  | 
 "Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
 news:bsutb3$4ps$1@news.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 > Ja den manuelle mode laver en kick down... det er rigtigt....
 
 Så forstår jeg ikke noget med meningen i manuel mode.
 
 Manuel mode skulle netop *fastlåse* det pågældende gearvalg og *ikke*
 overtage styringen på nogen måde.
 
 I min Volvo er der et 'men'.
 
 Kører du alt hvad remmer og tøj i 3. gear, tvangsskifter *computeren*
 selv til 4. gear/trin.
 
 Ønsker jeg at køre med kick-down, skal gearvælgeren (køremetoden, da det
 er en computer der styrer gearkassen og ikke en bunke tandhjul) stå i
 'automatic'.
 
 Jeg har haft fornøjelsen at køre en del i Porsches modeller.
 
 Ikke engang *de* skifter gear som du fortæller en VW gør det.
 
 Men man skal aldrig sige aldrig.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 
 |  |  | 
       Pedersen (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pedersen
 | 
 Dato :  31-12-03 17:38
 | 
 |  | 
 > > Ja den manuelle mode laver en kick down... det er rigtigt....
 >
 > Så forstår jeg ikke noget med meningen i manuel mode.
 >
 > Manuel mode skulle netop *fastlåse* det pågældende gearvalg og *ikke*
 > overtage styringen på nogen måde.
 >
 > I min Volvo er der et 'men'.
 >
 > Kører du alt hvad remmer og tøj i 3. gear, tvangsskifter *computeren*
 > selv til 4. gear/trin.
 
 
 
 > Ønsker jeg at køre med kick-down, skal gearvælgeren (køremetoden, da det
 > er en computer der styrer gearkassen og ikke en bunke tandhjul) stå i
 > 'automatic'.
 >
 > Jeg har haft fornøjelsen at køre en del i Porsches modeller.
 >
 > Ikke engang *de* skifter gear som du fortæller en VW gør det.
 >
 > Men man skal aldrig sige aldrig.
 >
 
 
 Nej det er jo rigtigt nok... nu vil jeg tage en tur i forældrernes VW Touran
 med DSG gear... så vil jeg lige se hvordan den opfører sig.. det er samme
 princip som tiptronic...
 
 Mvh Tim
 
 
 
 
 |  |  | 
       Hansen (01-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hansen
 | 
 Dato :  01-01-04 15:39
 | 
 |  | 
 > Kører du alt hvad remmer og tøj i 3. gear, tvangsskifter *computeren*
 > selv til 4. gear/trin.
 >> --
 > Med venlig hilsen
 > Hr. Bjørn
 >
 Det skulle den vel egentlig også gerne, før den når derud hvor cp stopper
 indsprøjtningen. Forstår jeg dig ret, så er du kørt ud i omdrejninger i det
 3. gear, så må den da hellere skifte for dig, end bare tage af.
 
 Mvh
 Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
        Ukendt (01-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-01-04 16:57
 | 
 |  | 
 "Hansen" <klods1962@"fjern"hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:piWIb.1812$HT1.636@news.get2net.dk...
 
 KLIP
 
 > Det skulle den vel egentlig også gerne, før den når derud hvor cp
 stopper
 > indsprøjtningen. Forstår jeg dig ret, så er du kørt ud i omdrejninger
 i det
 > 3. gear, så må den da hellere skifte for dig, end bare tage af.
 
 Hvorfor det..?
 
 Hvorfor gør den så ikke det samme i 1. og 2. trin..?
 
 Her lukker omdrejningsbegrænseren blot af.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
         Hansen (01-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hansen
 | 
 Dato :  01-01-04 19:49
 | 
 |  | 
 "> Hvorfor gør den så ikke det samme i 1. og 2. trin..?
 >
 > Her lukker omdrejningsbegrænseren blot af.
 >
 > --
 >>
 
 
 Jeg håber du forstår, at det var på min behagelige spøg det må den
 naturlivis ikke ske som udgangspunkt.
 
 Men det må så være noget af koden i din vogn. På tiptronic kan du kan du
 stort set få den sat til hvad du vil. Een af mine venners kæreste har en
 audiTT, som også skifter selv, uanset hvilket trin den er sat i. Og det er
 så vidt jeg ved lagt ind i koden, samtidig med noget chiptuning.
 t
 Mvh
 Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
          Ukendt (01-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-01-04 20:18
 | 
 |  | 
 "Hansen" <klods1962@"fjern"hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:QYZIb.1871$8c7.1849@news.get2net.dk...
 KLIP
 > Jeg håber du forstår, at det var på min behagelige spøg det må den
 > naturlivis ikke ske som udgangspunkt.
 O.k.
 > Men det må så være noget af koden i din vogn. På tiptronic kan du kan
 du
 > stort set få den sat til hvad du vil. Een af mine venners kæreste har
 en
 > audiTT, som også skifter selv, uanset hvilket trin den er sat i. Og
 det er
 > så vidt jeg ved lagt ind i koden, samtidig med noget chiptuning.
 Principielt kan man jo programmere gearkassen til hvad som helst.
 Princippet i de forskellige bilfabrikkers "tiptronic" ligger vel også i
 selve computeren til gearkassen samt betjeningen af samme. Her tænkes på
 mulighed for at skifte manuelt med gearstangen, kontakter i rattet eller
 begge dele.
 Min egen potte er jo ikke udlagt til "racerbil" og har derfor ikke en
 sportsknap, der frakobler den adaptive del.
 At jeg ind i mellem godt kunne bruge en sådan, da skiftene automatisk er
 meget bedre, nå begge hænder bliver på rattet, er en helt anden
 snak..   PS: Min chiptuning har ingen forbindelse til gearkassens computer. Det
 er 2 helt forskellige indgange og chiptuningen koncentrerer sig
 udelukkende og motorens management. Måske vi en dag ser styrebokse til
 gearkasser, hvor brugeren selv kan sammensætte sit eget program, helt
 ala de mere avancerede kameraer..   -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
           Hansen (01-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hansen
 | 
 Dato :  01-01-04 20:42
 | 
 |  | 
 > > PS: Min chiptuning har ingen forbindelse til gearkassens computer. Det
 > er 2 helt forskellige indgange og chiptuningen koncentrerer sig
 > udelukkende og motorens management. Måske vi en dag ser styrebokse til
 > gearkasser, hvor brugeren selv kan sammensætte sit eget program, helt
 > ala de mere avancerede kameraer..   >
  Min fejl at blande chiptuning og kodning af tipronic sammen, men det sker
 dog fra samme boks og samme kabel til vognen-
 Mvh
 Hansen
            
             |  |  | 
            Ukendt (01-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-01-04 22:18
 | 
 |  | 
 "Hansen" <klods1962@"fjern"hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:WJ_Ib.1884$VJ1.1242@news.get2net.dk...
 KLIP
 >  Min fejl at blande chiptuning og kodning af tipronic sammen, men det
 sker
 > dog fra samme boks og samme kabel til vognen-
 Det gør ikke spor og det har du ret i
 Du står/sidder jo med en PC enten stationær eller bærbar (det gør Volvo
 i hvert fald til min) pakket ind i et skrummel af en mobil blikkasse
 Indgangsstikket i potten giver dig således adgang til de forskellige
 interne computere og det helt ned på radioniveau.
 Det er faktisk uhyre interessant, hvad du kan styre og programmere i en
 moderne vogn.
 Hvis ikke jeg havde så mange andre interessante gøremål i min fritid,
 kunne jeg sagtens "forfalde" til at lege med sligt...   -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
             Hansen (02-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hansen
 | 
 Dato :  02-01-04 16:56
 | 
 |  | 
 
            >
 > Hvis ikke jeg havde så mange andre interessante gøremål i min fritid,
 > kunne jeg sagtens "forfalde" til at lege med sligt...   >
 Det synes jeg også kunne være rigtigt sjovt og spændende, men jeg har på
 fornemmelsen at producenterne holder de styresystemer/progammer der skal
 til, meget tæt ind til kroppen - og måske ikke helt ved siden af, man kan
 sikkert lave meget rod og mange små ulykker, hvis man prøver sig frem uden
 viden og manual.
 Mvh
 Hansen
            
             |  |  | 
              Ukendt (02-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  02-01-04 19:25
 | 
 |  | 
 "Hansen" <klods1962@"fjern"hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:zwgJb.402$ZE5.147@news.get2net.dk...
 
 KLIP
 
 > Det synes jeg også kunne være rigtigt sjovt og spændende, men jeg har
 på
 > fornemmelsen at producenterne holder de styresystemer/progammer der
 skal
 > til, meget tæt ind til kroppen - og måske ikke helt ved siden af, man
 kan
 > sikkert lave meget rod og mange små ulykker, hvis man prøver sig frem
 uden
 > viden og manual.
 
 Hvis du havde/fik ubegrænset adgang, så ubetinget ja.
 
 Men man kunne også hindre dig i direkte ødelæggende opsætninger.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
    Olesen (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Olesen
 | 
 Dato :  31-12-03 16:11
 | 
 |  | 
 "Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
 news:bsuh6u$2g3l$1@news.cybercity.dk...
 
 > Den kører 120 i 2 gear.. bare så du har noget at sammenligne med...
 >
 > Men det kommer jo nok an på hvilken motor det er med.. er det f.eks. en
 TDI
 > vil det sikkert være anderledes..
 
 Jeg vil meget gerne se den TDI, som kan løbe 120 i 2. gear, hehe..*S*....
 
 
 
 
 |  |  | 
     Pedersen (31-12-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pedersen
 | 
 Dato :  31-12-03 17:21
 | 
 |  | 
 >
 > Jeg vil meget gerne se den TDI, som kan løbe 120 i 2. gear, hehe..*S*....
 >
 
 
 Ja ikke... 2 gear er jo nærmest bare til at sætte i gang med... 20 km /t
 ..... hehe... 1 gear er slet ikke til noget....
 
 Tim
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jonas R. (02-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jonas R.
 | 
 Dato :  02-01-04 10:20
 | 
 |  | 
 "Henry" <henry@nomail.com> wrote in message
 news:3ff2b045$0$9805$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej
 Davs
 
 Altså i min mors audi A6 med triptronic. Hvis du har sat den til manuel
 styring og du så trykker pedalen helt i bund, bliver den i det valgte gear.
 Dog skifter den selv hvis du prøver at redline!
 
 Jonas
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |