|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Øv, så kom er alligevel buler i bilen :-( Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  09-01-04 00:08
 | 
 |  | Først og fremmest; ingen personskade af betydning (to skrammer på
 Polo-chaufføren, han slap billigt).
 
 Well, jeg kom så fint kørende med 60km/t (som er grænsen) og så kører
 der en Polo ud foran mig fra en sidevej (han har ubetinget vigepligt).
 Bremse/undvige (godt man har ABS) så jeg kun rammer poloen på baghjulet
 (ingen folk på cykelstien). Poloen snurrer 180 grader og sætter bagenden
 på modsatte side af vejen (rimelig bred vej). Ingen trafik af betydning,
 så situationen er under kontrol.
 
 Ved sammenstødet mærker jeg et bump... det lød ikke godt, men føltes
 ikke slemt (på min person, bilen har det knap så godt). Kofanger,
 motorhjelm, venstre forskærm og venstre lygte er smadret. Bulerne ser
 ikke særlig bløde ud så jeg tror ikke det kan rettes op.
 
 Poloen fik trykket siden ind og baghjulet ser ikke særligt lige ud mere.
 Den kommer nok ikke ud at køre igen (det er en ret gammel polo, ikke een
 af de nye).
 
 Spørgsmål: Hvad kan sådan en opretning mon komme til at koste?
 
 Ved salg til forhandler vil jeg jo nok ikke få meget for bilen, måske
 35-40K (Xantia 1.8i 16v fra 1995, pris taget fra bilpriser.dk, om det
 holder aner jeg ikke, havde ikke regnet med at sælge foreløbig).
 
 mvh Bernhard
 
 
 
 |  |  | 
  Henning Sørensen (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Sørensen
 | 
 Dato :  09-01-04 00:11
 | 
 |  | "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
 news:ZjlLb.6850$8f2.1340@news.get2net.dk...
 > Først og fremmest; ingen personskade af betydning (to skrammer på
 > Polo-chaufføren, han slap billigt).
 >
 > Well, jeg kom så fint kørende med 60km/t (som er grænsen) og så kører
 > der en Polo ud foran mig fra en sidevej (han har ubetinget vigepligt).
 > Bremse/undvige (godt man har ABS) så jeg kun rammer poloen på baghjulet
 > (ingen folk på cykelstien). Poloen snurrer 180 grader og sætter bagenden
 > på modsatte side af vejen (rimelig bred vej). Ingen trafik af betydning,
 > så situationen er under kontrol.
 >
 > Ved sammenstødet mærker jeg et bump... det lød ikke godt, men føltes
 > ikke slemt (på min person, bilen har det knap så godt). Kofanger,
 > motorhjelm, venstre forskærm og venstre lygte er smadret. Bulerne ser
 > ikke særlig bløde ud så jeg tror ikke det kan rettes op.
 >
 > Poloen fik trykket siden ind og baghjulet ser ikke særligt lige ud mere.
 > Den kommer nok ikke ud at køre igen (det er en ret gammel polo, ikke een
 > af de nye).
 >
 > Spørgsmål: Hvad kan sådan en opretning mon komme til at koste?
 >
 > Ved salg til forhandler vil jeg jo nok ikke få meget for bilen, måske
 > 35-40K (Xantia 1.8i 16v fra 1995, pris taget fra bilpriser.dk, om det
 > holder aner jeg ikke, havde ikke regnet med at sælge foreløbig).
 >
 > mvh Bernhard
 
 Du skal vel regne med salgspris ved forhandleren istedet for købspris (>50K)
 ?
 Hvem bærer skylden ? Har forsikringsselskabet sagt noget om det ?
 
 /Henning.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bernhard Ege (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  09-01-04 00:34
 | 
 |  | 
 "Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> wrote in message
 news:btko24$l2v$1@sunsite.dk...
 > Du skal vel regne med salgspris ved forhandleren istedet for købspris
 (>50K)
 > ?
 > Hvem bærer skylden ? Har forsikringsselskabet sagt noget om det ?
 Jeg checkede forhandler salgspris... den er ret lav, desværre.    mvh Bernhard
            
             |  |  | 
  Leonard (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  09-01-04 00:20
 | 
 |  | 
 
            "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote:
 >Well, jeg kom så fint kørende med 60km/t (som er grænsen) og så kører
 >der en Polo ud foran mig fra en sidevej (han har ubetinget vigepligt).
 Blev politiet indblandet?
 - at overtræde sin ubetingede vigepligt er en alvorlig sag, der kan
 betyde orienterende køreprøve og betinget frakendelse.
 -- 
 Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php |  |  | 
  Bernhard Ege (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  09-01-04 00:43
 | 
 |  | 
 "Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message
 news:laprvvsdrub7c3vsfh42g5822nbkq2mvh2@4ax.com...
 > "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote:
 >
 > >Well, jeg kom så fint kørende med 60km/t (som er grænsen) og så kører
 > >der en Polo ud foran mig fra en sidevej (han har ubetinget
 vigepligt).
 >
 > Blev politiet indblandet?
 > - at overtræde sin ubetingede vigepligt er en alvorlig sag, der kan
 > betyde orienterende køreprøve og betinget frakendelse.
 Nej, politiet blev ikke indblandet. Er det et krav? Og til hvem?
 Jeg forstod det sådan at da der ikke var sket personskade, så var det
 ikke nødvendigt at blande politiet ind i det.
 Den modkørende var ikke så gammel så jeg vil antage at han simpelthen
 ikke var rutineret nok.
 Hvis forsikringssagen ellers går planmæssigt (dvs. hans forsikring
 dækker det hele), så er jeg som sådan tilfreds nok. Jeg håber da i hvert
 fald ikke at min bil erklæres totaltskadet!
 Anyways, vi var 3 i min bil og han kørte alene. Han sagde selv at han
 helt havde overset mig (han glemte at se til venstre og han skulle selv
 til venstre).
 Håber sagen går godt herfra.    mvh Bernhard
            
             |  |  | 
   Leonard (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  09-01-04 00:44
 | 
 |  | 
 
            "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote:
 >Jeg forstod det sådan at da der ikke var sket personskade, så var det
 >ikke nødvendigt at blande politiet ind i det.
 Det er såmænd ikke et krav, tværtimod så skulle du have været heldig
 hvis politiet havde tid til at rykke ud.
 Jeg var bare nysgerrig.
 En ung chauffør kunne jo tyde på et kørekort der stadig var på prøve
 og så slår det jo væsentligt hårdere at lave fejl ...
 -- 
 Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php |  |  | 
    Elbarto Simsoniac (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Elbarto Simsoniac
 | 
 Dato :  09-01-04 03:15
 | 
 |  | 
 "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
 news:7lqrvvst579ndcbtpvikp2m39kfca4oeik@4ax.com...
 > "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote:
 >
 > >Jeg forstod det sådan at da der ikke var sket personskade, så var det
 > >ikke nødvendigt at blande politiet ind i det.
 >
 > Det er såmænd ikke et krav, tværtimod så skulle du have været heldig
 > hvis politiet havde tid til at rykke ud.
 >
 
 Det er skam bare at sige noget i retning af : Han har vist drukket og er
 fuld
 
 
 Erik Elbarto
 snip
 snip
 
 
 
 
 |  |  | 
   Møller (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Møller
 | 
 Dato :  09-01-04 14:00
 | 
 |  | 
 "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote in message
 news:VQlLb.7233$HV2.3252@news.get2net.dk...
 >
 > "Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message
 > news:laprvvsdrub7c3vsfh42g5822nbkq2mvh2@4ax.com...
 > > "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote:
 > >
 > > >Well, jeg kom så fint kørende med 60km/t (som er grænsen) og så kører
 > > >der en Polo ud foran mig fra en sidevej (han har ubetinget
 > vigepligt).
 > >
 > > Blev politiet indblandet?
 > > - at overtræde sin ubetingede vigepligt er en alvorlig sag, der kan
 > > betyde orienterende køreprøve og betinget frakendelse.
 >
 > Nej, politiet blev ikke indblandet. Er det et krav? Og til hvem?
 >
 > Jeg forstod det sådan at da der ikke var sket personskade, så var det
 > ikke nødvendigt at blande politiet ind i det.
 >
 > Den modkørende var ikke så gammel så jeg vil antage at han simpelthen
 > ikke var rutineret nok.
 >
 > Hvis forsikringssagen ellers går planmæssigt (dvs. hans forsikring
 > dækker det hele), så er jeg som sådan tilfreds nok. Jeg håber da i hvert
 > fald ikke at min bil erklæres totaltskadet!
 >
 > Anyways, vi var 3 i min bil og han kørte alene. Han sagde selv at han
 > helt havde overset mig (han glemte at se til venstre og han skulle selv
 > til venstre).
 >
 > Håber sagen går godt herfra.    >
 > mvh Bernhard
 I tilfælde af uheld kan man ikke stole på modpart medmindre man får ham til
 at skrive under på stedet,
 Sørg så for at få det 1-gangskamera til at ligge i bilen, fotos er altid
 godt over for forsikringsskader.
 Jeg har været ude for, at en skadevolder havde en helt anden historie om
 uheldet end jeg havde: forsikringsselskabet sendte mig blot en opkrævning på
 selvrisiko.    Mit svar var kort og godt (jeg havde nemlig kørt lige fra uheldet til
 forsikringsselskabet stakseringsanlæg på Rentemestervej i KBH) : Havde min
 bil skader som ville være fremkommet hvis modparten havde ret i sin påstand?
 og så er jeg parat til at køre en retssag.
 Taksators svar: nej det havde den ikke og det kunne ikke havde kunne lade
 sig gøre på pågældende sted.
 Resultat: brev fra mit forsikringsselskab: forelagt  mine og taksators
 oplysninger, har modpartens forsikringsselskab trukket sagen tilbage,
 modpart havde haft så mange skader at han ville miste sin kaskoforsikring,
 ansvarsforsikring kan de ikke nægte, men hæve præmien. Og så er han i
 forsikringsselskabernes fælles register. samt en undskyldning og at jeg blot
 skulle se bort fra opkrævning.
 Så bevis er vigtig, selvom der ikke er personskade. Idet man skal gå ud fra,
 at modpart altid er parat til at skrive en skadesanmeldelse der til hans
 fordel: så er det ord mod ord, og det bruger forsikringsselskaberne til at
 måske I begge mister selvrisiko og flyttes i præmieklassen!!
 -- 
 Møller
            
             |  |  | 
    Hans Paulin (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  09-01-04 14:30
 | 
 |  | 
 
            Møller skrev:
 > Sørg så for at få det 1-gangskamera til at ligge i bilen, fotos er
 > altid godt over for forsikringsskader.
 ....YES!    ....må hellere få et til (motor)cyklen osse...
 ....er der noget du ka anbefale?
 (Go historie i øvrigt    )
 -- 
                                Med venlig hilsen
                                         Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm |  |  | 
     Møller (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Møller
 | 
 Dato :  09-01-04 16:00
 | 
 |  | 
 "Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message
 news:btmadk$bit$1@sunsite.dk...
 > Møller skrev:
 >
 > > Sørg så for at få det 1-gangskamera til at ligge i bilen, fotos er
 > > altid godt over for forsikringsskader.
 >
 > ...YES!    >
 > ...må hellere få et til (motor)cyklen osse...
 >
 > ...er der noget du ka anbefale?
 >
 > (Go historie i øvrigt    )
 > -- 
 >                                Med venlig hilsen
 >                                         Hans
 > http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm >
 Jeg har blot købt 3 for ca. 100,- i Metro, de flest engangskameraer er ens,
 når du tager pappet af dem står der AGFA på de fleste.  Nogle af de billige
 er blot genloadet hos et østfirma. deraf prisen, men ellers er der ingen
 problemer, husk blot blitz, for uheld kan jo også ske om natten.
 -- 
 Møller
            
             |  |  | 
      Hans Paulin (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin
 | 
 Dato :  09-01-04 17:22
 | 
 |  | 
 
            Møller skrev:
 > Jeg har blot købt 3 for ca. 100,- i Metro, de flest engangskameraer
 > er ens, når du tager pappet af dem står der AGFA på de fleste.  Nogle
 > af de billige er blot genloadet hos et østfirma. deraf prisen, men
 > ellers er der ingen problemer, husk blot blitz, for uheld kan jo også
 > ske om natten.
 ....det jo dét!    Tak!
 -- 
                                Med venlig hilsen
                                         Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm |  |  | 
    Henning (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  09-01-04 15:32
 | 
 |  | 
 >I tilfælde af uheld kan man ikke stole på modpart medmindre man får ham til
 >at skrive under på stedet,
 
 Hvortil jeg svarer - skriv aldrig aldrig under på noget på stedet!
 Lige meget hvor meget I er enige om det er den ene eller andens skyld
 kan forskringsselskaberne sagtens have en anden mening. Påtager du dig
 skylden, og forsikringen mener det er modparten, hænger du personligt
 på den!
 
 
 Henning
 hsb@(fjernes)image.dk
 
 
 |  |  | 
  Bernhard Mogens Ege (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Mogens Ege
 | 
 Dato :  09-01-04 15:18
 | 
 |  | 
 
            >>>>> "Møller" == Møller  <eam_hvem@hvadprivat.dk> writes:
 > I tilfælde af uheld kan man ikke stole på modpart medmindre man får ham til
 > at skrive under på stedet,
 > Sørg så for at få det 1-gangskamera til at ligge i bilen, fotos er altid
 > godt over for forsikringsskader.
 Ja, jeg havde godt nok læst finten med engangskameraet men regnede
 ikke med at jeg ville få behov for et. Nu kan jeg bedre se meningen
 med det. Jeg håber dog at at mine gæster i bilen (2 stk) kan hjælpe
 lidt og hvis ikke det er nok, så kan jeg også få fat i nogle bilister
 som kom til stedet umiddelbart efter det skete (een af dem overhørte
 at modparten påtog sig hele skylden).
 Kameraet er dog nemmere...    mvh Bernhard
            
             |  |  | 
   bme (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bme
 | 
 Dato :  09-01-04 15:37
 | 
 |  | Jeg håber dog at at mine gæster i bilen (2 stk) kan hjælpe
 > lidt og hvis ikke det er nok, så kan jeg også få fat i nogle bilister
 > som kom til stedet umiddelbart efter det skete (een af dem overhørte
 > at modparten påtog sig hele skylden).
 >
 
 En god finte er at man på ulykkesstedet laver et stykke papir i fællesskab
 om hvad der er sket, hvordan bilerne holdt mm. dvs udelukkende objektive
 oplysninger uden at nogen vedtager sig ansvaret. Begge (dig og modparten)
 skal selvfølgelig skrive under på papiret. Så skulle der ikke være tvivl om
 hændelsesforløbet og forsikringen kan så koncentrere sig om at fordele
 ansvaret. De er nemlig ikke glade for at folk påtager sig ansvaret, for i
 visse tilfælde kan det være at de ikke havde det fulde ansvar alligevel.
 
 Billeder af situationen kan så være kronen på værket.
 
 /bo
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bernhard Mogens Ege (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Mogens Ege
 | 
 Dato :  09-01-04 15:56
 | 
 |  | >>>>> "Henning" == Henning  <newsmail@mailme.invalid> writes:
 
 >> I tilfælde af uheld kan man ikke stole på modpart medmindre man får ham til
 >> at skrive under på stedet,
 
 > Hvortil jeg svarer - skriv aldrig aldrig under på noget på stedet!
 > Lige meget hvor meget I er enige om det er den ene eller andens skyld
 > kan forskringsselskaberne sagtens have en anden mening. Påtager du dig
 > skylden, og forsikringen mener det er modparten, hænger du personligt
 > på den!
 
 Ok, det er jo absolut godt at vide! Jeg vil herved aldrig skrive under
 på en erklæring i forbindelse med et sammenstød...
 
 mvh Bernhard
 
 
 |  |  | 
   Claus Fabritius (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Fabritius
 | 
 Dato :  09-01-04 16:05
 | 
 |  | "Bernhard Mogens Ege" <bme@hst.auc.dk> skrev i en meddelelse
 news:jio4qv5w4pz.fsf@kolga.miba.auc.dk...
 
 > Ok, det er jo absolut godt at vide! Jeg vil herved aldrig skrive under
 > på en erklæring i forbindelse med et sammenstød...
 
 Du skal meget gerne skrive under, men der skal ikke tages stilling til hvem
 der har skylden. Derimod skal man skrive hvad der er sket. Rent faktuelle
 oplysninger og evt en tegning af hvordan forløbet har været.
 --
 Claus Fabritius
 Uno Turbo Racing
 Uden plader
 
 
 
 
 |  |  | 
  Emil Jensen (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Emil Jensen
 | 
 Dato :  09-01-04 00:58
 | 
 |  | 
 > Spørgsmål: Hvad kan sådan en opretning mon komme til at koste?
 Ærgerligt med uheldet, det vigtigste var dog at der ikke skete personskader.
 Men det er også ærgerligt at få beskeden om at ens trofaste bil meldes
 totalskadet hos forsikringen. Håber ikke det sker, nu da du gerne vil
 beholde bilen.
 Min egen bil er en Citroen Xantia Weekend 2.0i 16v Automatic fra 1998, for
 ca 3-4 måneder siden kørte jeg op i "røven" på en anden bil som havde
 trækkrog på. Det skete ikke meget på hans Ford Mondeo bortset fra hans at
 bagkofanger flækkede, mens min bil til gengæld under katastrofebremsningen
 "dykkede" under den anden bil således at hans trækkrog gennemborede min
 forkofanger og venstre forlygte og helt ind til en af vangerne som bøjede
 sig. Motorhjelmen havde ogå fået en mikroskopisk bule og nogle ridser samt
 kølergrillen var flækket. Det synede ikke af så meget, men der var noget
 ekstra forstærkning bag forkofangeren som også var gået i stykker, og at
 vangen var bukket kunne man ikke se udefra. Den skulle rettes op. Ialt lød
 reperationsprisen med løn på ca 17.500 kr, og det er ikke et dyrt værksted
 jeg ellers bruger. Men det koster åbenbart mange penge at få lakeret
 motorhjelmen og den nye forkofanger.
 Det ville have kostet meget mere hvis jeg havde ramt trækkrogen rent midt på
 med min bil, for så havde vangen ikke "stoppet" gennemboringen og så var
 hele frontpartiet nok krøllet (motorhjelm, begge forreste sideskærme) samt
 de vitale indre dele i motorrummet nok også ville have taget skade (køler,
 motorvarmer osv). Det sagde værkstedet ihvertfald.
 Anyway, du skal nok forberede dig på at dit skade bliver dyr at reparere    Mvh
 Emil
            
             |  |  | 
  Per Beer Hansen (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  09-01-04 11:21
 | 
 |  | 
 
            Bernhard Ege wrote:
 > Først og fremmest; ingen personskade af betydning
 Det er jo det vigtigeste.
 >
 > Ved sammenstødet mærker jeg et bump... det lød ikke godt, men føltes
 > ikke slemt (på min person, bilen har det knap så godt).
 Sur r*v    > Kofanger,
 > motorhjelm, venstre forskærm og venstre lygte er smadret. Bulerne ser
 > ikke særlig bløde ud så jeg tror ikke det kan rettes op.
 Uha, det kan godt risikere at løbe op i pris, hvad med lygteopstilling,
 inderskærm, vangespids osv. ?
 Anyway, så er "smertegrænsen" ved 65-70% af bilens værdi.
 Kommer skadens pris derop eller over, så er bilen måske "død".
 >
 > Spørgsmål: Hvad kan sådan en opretning mon komme til at koste?
 Uha, det kan hurtigt koste mange penge, alt afhængigt af hvor meget af det
 inden under skærm/klap/lygte der også er gået til.
 Men et forsigtigt gæt vil være på den anden side af de 20-25000,- kr.
 >
 > Ved salg til forhandler vil jeg jo nok ikke få meget for bilen, måske
 > 35-40K (Xantia 1.8i 16v fra 1995, pris taget fra bilpriser.dk, om det
 > holder aner jeg ikke, havde ikke regnet med at sælge foreløbig).
 >
 Hvis din bil er totalskadet, så er det udsalgspriser du skal kikke efter.
 Du skal have en erstatning, så du kan gå ud og købe en magen til.
 Og det kan du jo ikke bruge forhandlernes indkøbspriser til at sammenligne.
 Et godt råd, find en masse annoncer (fra nettet, DBA osv) og gerne de
 dyreste du kan, så du har noget at forhandle med, når/hvis du skal have en
 kontanterstatning for din bil.
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
  Bernhard Mogens Ege (09-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Mogens Ege
 | 
 Dato :  09-01-04 12:56
 | 
 |  | 
 
            >>>>> "Per" == Per Beer Hansen <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> writes:
 > Hvis din bil er totalskadet, så er det udsalgspriser du skal kikke efter.
 > Du skal have en erstatning, så du kan gå ud og købe en magen til.
 > Og det kan du jo ikke bruge forhandlernes indkøbspriser til at sammenligne.
 > Et godt råd, find en masse annoncer (fra nettet, DBA osv) og gerne de
 > dyreste du kan, så du har noget at forhandle med, når/hvis du skal have en
 > kontanterstatning for din bil.
 Ok, det lyder som noget jeg nok bør bruge lidt tid på, afhængig af
 hvad taksatoren nu siger det kommer til at koste.
 Desværre tror jeg på een eller anden måde at mit hydralik system har
 fået en lille skade da bilen nu synker helt ned til jorden når motoren
 er stoppet. Der går noget tid inden det sker, men det er ikke
 normalt. Det lader til at trykket går helt af systemet, men den
 spilder intet på jorden. Ideelt set skulle den slet ikke synke når
 motoren stoppes. Hydralikken er dog slet ikke blevet ramt så det
 undrer mig at sammenstødet har forårsaget dette problem. Når motoren
 kører opnåes normal kørehøjde dog, men først efter ca. 1 minut
 (dvs. meget langsomt).
 Nå, jeg får vist mere at vide på mandag.
 Heldigvis fik jeg stillet en bil tilrådighed imens. En Peugeot 206,
 helt ny. Den er godt nok lille og hård i undervognen. Koster mig
 benzin og 1kr/km for alle km over 50km/dagen (0kr for alt
 under). Vidste ikke engang min forsikring havde den service    mvh Bernhard
            
             |  |  | 
  Bernhard Ege (15-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  15-01-04 07:49
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
 news:3ffe806d$0$153$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Bernhard Ege wrote:
 
 > > Kofanger,
 > > motorhjelm, venstre forskærm og venstre lygte er smadret. Bulerne
 ser
 > > ikke særlig bløde ud så jeg tror ikke det kan rettes op.
 >
 > Uha, det kan godt risikere at løbe op i pris, hvad med
 lygteopstilling,
 > inderskærm, vangespids osv. ?
 > Anyway, så er "smertegrænsen" ved 65-70% af bilens værdi.
 > Kommer skadens pris derop eller over, så er bilen måske "død".
 >
 > >
 > > Spørgsmål: Hvad kan sådan en opretning mon komme til at koste?
 >
 > Uha, det kan hurtigt koste mange penge, alt afhængigt af hvor meget af
 det
 > inden under skærm/klap/lygte der også er gået til.
 > Men et forsigtigt gæt vil være på den anden side af de 20-25000,- kr.
 
 Taksatoren sagde 27000,-. Godt gættet.
 
 >
 > >
 > > Ved salg til forhandler vil jeg jo nok ikke få meget for bilen,
 måske
 > > 35-40K (Xantia 1.8i 16v fra 1995, pris taget fra bilpriser.dk, om
 det
 > > holder aner jeg ikke, havde ikke regnet med at sælge foreløbig).
 > >
 >
 > Hvis din bil er totalskadet, så er det udsalgspriser du skal kikke
 efter.
 > Du skal have en erstatning, så du kan gå ud og købe en magen til.
 > Og det kan du jo ikke bruge forhandlernes indkøbspriser til at
 sammenligne.
 > Et godt råd, find en masse annoncer (fra nettet, DBA osv) og gerne de
 > dyreste du kan, så du har noget at forhandle med, når/hvis du skal
 have en
 > kontanterstatning for din bil.
 
 Well, han tilbød umiddelbart en kontanterstatning på 40-45000,- i
 telefonen. Det kan jeg jo ikke få en tilsvarende Xantia for. Jeg skal
 mindst af med ca. 55000,- for at få en tilsvarende Xantia så vidt jeg
 kan se på de aktuelle priser. Men kræver jeg det, så bortfalder
 kontanterstatningen da reparationsudgifterne så er mindre end 50% af
 bilens pris...
 
 Jeg ved ikke lige hvad jeg bør gøre her...
 
 mvh Bernhard
 
 
 
 |  |  | 
   Per Beer Hansen (15-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  15-01-04 13:42
 | 
 |  | 
 
            Bernhard Ege wrote:
 >>
 >> Uha, det kan hurtigt koste mange penge, alt afhængigt af hvor meget
 >> af det inden under skærm/klap/lygte der også er gået til.
 >> Men et forsigtigt gæt vil være på den anden side af de 20-25000,- kr.
 >
 > Taksatoren sagde 27000,-. Godt gættet.
 Det må være en arbejdsskade jeg har    >
 > Well, han tilbød umiddelbart en kontanterstatning på 40-45000,- i
 > telefonen. Det kan jeg jo ikke få en tilsvarende Xantia for. Jeg skal
 > mindst af med ca. 55000,- for at få en tilsvarende Xantia så vidt jeg
 > kan se på de aktuelle priser. Men kræver jeg det, så bortfalder
 > kontanterstatningen da reparationsudgifterne så er mindre end 50% af
 > bilens pris...
 >
 > Jeg ved ikke lige hvad jeg bør gøre her...
 >
 Normalt kan man sagtens snakke sig til en lidt højere pris, end den som
 taksatoren lægger ud med, så det synes jeg du skal prøve.
 Ellers skal du jo gøre op med dig selv, om du er/var så glad for din bil, at
 du gerne vil have den igen eller om du hellere vil have en pose penge i
 hånden, selvom det måske er lidt lavere end du havde håbet.
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
    Henning Sørensen (15-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning Sørensen
 | 
 Dato :  15-01-04 22:52
 | 
 |  | 
 
            "Per Beer Hansen">
 >
 > Normalt kan man sagtens snakke sig til en lidt højere pris, end den som
 > taksatoren lægger ud med, så det synes jeg du skal prøve.
 > Ellers skal du jo gøre op med dig selv, om du er/var så glad for din bil,
 at
 > du gerne vil have den igen eller om du hellere vil have en pose penge i
 > hånden, selvom det måske er lidt lavere end du havde håbet.
 >
 > -- 
 > Mvh
 >     Per
 Da vores (tidligere...) bil blev totalskadet, endte beløbet 17.500,- mere
 end taksatoren startede med !
 Men vi så også 40.000 fra hinanden fra start    /Henning.
            
             |  |  | 
     Bernhard Ege (16-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  16-01-04 08:36
 | 
 |  | 
 "Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> wrote in message
 news:bu7226$o1s$1@sunsite.dk...
 > "Per Beer Hansen">
 > >
 > > Normalt kan man sagtens snakke sig til en lidt højere pris, end den
 som
 > > taksatoren lægger ud med, så det synes jeg du skal prøve.
 > > Ellers skal du jo gøre op med dig selv, om du er/var så glad for din
 bil,
 > at
 > > du gerne vil have den igen eller om du hellere vil have en pose
 penge i
 > > hånden, selvom det måske er lidt lavere end du havde håbet.
 > >
 > > -- 
 > > Mvh
 > >     Per
 >
 > Da vores (tidligere...) bil blev totalskadet, endte beløbet 17.500,-
 mere
 > end taksatoren startede med !
 > Men vi så også 40.000 fra hinanden fra start    Ja, det er jo meget, men jeg kunne ikke stikke i min taksator.    Det talte desværre imod mig at der var temmelig mange Xantia'er til salg
 på markedet    Jeg nøjedes så med de mindst 42000,- han ville give men de hjælper også
 helt fint til udbetaling på en nyere Xantia    Tror jeg vil prøve en 2.0i 16v 'er... Er de lige så døde i de lave
 omdrejninger som en 1.8i 16v'er?
 mvh Bernhard
            
             |  |  | 
 |  |