|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Synsrapport...? Fra : MicJen
 | 
 Dato :  14-01-04 12:45
 | 
 |  | Hej!
 
 Er der nogen der lige kan hjælp mig med at gennemskue en synsrapport:
 
 3 3 Køretøjet er betinget godkendt
 4 4 Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De skal
 selv sørge for at få fejlene rettet, og vi skal ikke kontrollere køretøjet
 efter reparation.
 5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
 fra synssted til reparatør.
 6 8 FEJLOVERSIGT
 7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
 8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
 9 10 BREMSEKONTROL
 10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
 Ovalitet - Venstre: Højre:
 11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
 Ovalitet - Venstre: Højre:
 12 12 Driftbremse : i orden
 13 13 Retarder :
 14 14 MILJØKONTROL
 15 15 Forureningsniveau : i orden
 
 
 Det eneste der er i vejen, er det det med lygterne? Det er jo det eneste der
 står under FEJLRAPPORT, eller læser jeg skemaet forkert?
 
 Det er det med bremsekontrollen Aksel 1 og 2. Hvad betyder de tal der? Og er
 det ok, eller skidt?
 
 Hvad er retarder i øvrigt?
 
 På forhånd tak
 
 Mvh
 Michael
 
 
 
 
 |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  14-01-04 12:47
 | 
 |  | 
 "MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk> wrote in message
 news:bu39r0$ef6$1@sunsite.dk...
 > Hej!
 >
 > Er der nogen der lige kan hjælp mig med at gennemskue en synsrapport:
 >
 >       3 3 Køretøjet er betinget godkendt
 >       4 4 Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De
 skal
 > selv sørge for at få fejlene rettet, og vi skal ikke kontrollere køretøjet
 > efter reparation.
 >       5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
 > fra synssted til reparatør.
 >       6 8 FEJLOVERSIGT
 >       7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
 >       8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
 >       9 10 BREMSEKONTROL
 >       10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 >       11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 >       12 12 Driftbremse : i orden
 >       13 13 Retarder :
 >       14 14 MILJØKONTROL
 >       15 15 Forureningsniveau : i orden
 >
 >
 > Det eneste der er i vejen, er det det med lygterne? Det er jo det eneste
 der
 > står under FEJLRAPPORT, eller læser jeg skemaet forkert?
 >
 > Det er det med bremsekontrollen Aksel 1 og 2. Hvad betyder de tal der? Og
 er
 > det ok, eller skidt?
 Udenfor mit vindue holder en BMW 3'er compact: Slået op på www.bilsyn.dk: BREMSEKONTROL
 Aksel nr. 1 Målt: 396 Venstre: 210 Højre: 186 Skævbremsning 1% Ovalitet -
 Venstre: 18 Højre: 10
 Aksel nr. 2 Målt: 222 Venstre: 116 Højre: 106 Skævbremsning 15% Ovalitet -
 Venstre: 12 Højre: 18
 15 %, det lyder af meget ??
 -- 
 mvh/rg. Christian
 Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
 og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/  eller Falck: 70 10 20 30
            
             |  |  | 
  bme (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bme
 | 
 Dato :  14-01-04 12:57
 | 
 |  | 
 
            >
 > Udenfor mit vindue holder en BMW 3'er compact: Slået op på www.bilsyn.dk: >
 > BREMSEKONTROL
 > Aksel nr. 1 Målt: 396 Venstre: 210 Højre: 186 Skævbremsning 1% Ovalitet -
 > Venstre: 18 Højre: 10
 > Aksel nr. 2 Målt: 222 Venstre: 116 Højre: 106 Skævbremsning 15% Ovalitet -
 > Venstre: 12 Højre: 18
 >
 > 15 %, det lyder af meget ??
 >
 Jeg mener at min synsmand sagde maks 15% på forakslen og maks 20 % på
 bagakslen, så det skulle være iorden.
 /bo
            
             |  |  | 
   peter (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : peter
 | 
 Dato :  14-01-04 14:35
 | 
 |  | 
 
            Er det ikke 30% på bagakslen...
 "bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse
 news:bu3anb$i5j$1@sunsite.dk...
 > >
 > > Udenfor mit vindue holder en BMW 3'er compact: Slået op på
www.bilsyn.dk: > >
 > > BREMSEKONTROL
 > > Aksel nr. 1 Målt: 396 Venstre: 210 Højre: 186 Skævbremsning 1%
 Ovalitet -
 > > Venstre: 18 Højre: 10
 > > Aksel nr. 2 Målt: 222 Venstre: 116 Højre: 106 Skævbremsning 15%
 Ovalitet -
 > > Venstre: 12 Højre: 18
 > >
 > > 15 %, det lyder af meget ??
 > >
 >
 > Jeg mener at min synsmand sagde maks 15% på forakslen og maks 20 % på
 > bagakslen, så det skulle være iorden.
 >
 > /bo
 >
 >
            
             |  |  | 
   peter (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : peter
 | 
 Dato :  14-01-04 14:38
 | 
 |  | 
 "> Jeg mener at min synsmand sagde maks 15% på forakslen og maks 20 % på
 > bagakslen, så det skulle være iorden.
 >
 Sakset fra bilsyn.dk
 
 .. Skævbremsning
 Her udmåles skævbremseprocenten (forskellen mellem højre og venstre hjul på
 samme aksel). Forhjulene må maksimalt bremse 20 % uens og baghjulene må
 maksimalt bremse 30 % uens. Skævbremsning medfører øgede bremselængder og
 fare for, at bilen er ustabil under bremsninger.
 
 
 
 
 |  |  | 
    bme (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bme
 | 
 Dato :  14-01-04 15:44
 | 
 |  | 
 > . Skævbremsning
 > Her udmåles skævbremseprocenten (forskellen mellem højre og venstre hjul
 på
 > samme aksel). Forhjulene må maksimalt bremse 20 % uens og baghjulene må
 > maksimalt bremse 30 % uens. Skævbremsning medfører øgede bremselængder og
 > fare for, at bilen er ustabil under bremsninger.
 >
 
 
 som jeg skrev, " jeg mener".
 
 men nu fik vi da det rigtige svar.
 
 /bo
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  14-01-04 12:41
 | 
 |  | 
 
            "MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
 >       5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
 > fra synssted til reparatør.
 >       6 8 FEJLOVERSIGT
 >       7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
 >       8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
 >       9 10 BREMSEKONTROL
 >       10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 >       11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 Nærlygterne skal justeres og fjernlygterne skiftes, da de er forkerte.
 Den skal ikke til syn igen, men fejlene skal rettes før bilen er lovlig.
 Jeg mener at skævbremsningen er ok.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk  deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk  - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
            
             |  |  | 
  Martin / Fårevejle (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin / Fårevejle
 | 
 Dato :  14-01-04 12:48
 | 
 |  | Det ser fint ud - koncentrer du dig om lygterne....
 "MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:bu39r0$ef6$1@sunsite.dk...
 > Hej!
 >
 > Er der nogen der lige kan hjælp mig med at gennemskue en synsrapport:
 >
 >       3 3 Køretøjet er betinget godkendt
 >       4 4 Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De
 skal
 > selv sørge for at få fejlene rettet, og vi skal ikke kontrollere køretøjet
 > efter reparation.
 >       5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
 > fra synssted til reparatør.
 >       6 8 FEJLOVERSIGT
 >       7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
 >       8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
 >       9 10 BREMSEKONTROL
 >       10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 >       11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 >       12 12 Driftbremse : i orden
 >       13 13 Retarder :
 >       14 14 MILJØKONTROL
 >       15 15 Forureningsniveau : i orden
 >
 >
 > Det eneste der er i vejen, er det det med lygterne? Det er jo det eneste
 der
 > står under FEJLRAPPORT, eller læser jeg skemaet forkert?
 >
 > Det er det med bremsekontrollen Aksel 1 og 2. Hvad betyder de tal der? Og
 er
 > det ok, eller skidt?
 >
 > Hvad er retarder i øvrigt?
 >
 > På forhånd tak
 >
 > Mvh
 > Michael
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  bme (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bme
 | 
 Dato :  14-01-04 12:54
 | 
 |  | 
 > Er der nogen der lige kan hjælp mig med at gennemskue en synsrapport:
 
 skal forsøge
 
 >
 >       3 3 Køretøjet er betinget godkendt
 >       4 4 Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De
 skal
 > selv sørge for at få fejlene rettet, og vi skal ikke kontrollere køretøjet
 > efter reparation.
 >       5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
 > fra synssted til reparatør.
 >       6 8 FEJLOVERSIGT
 >       7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
 >       8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
 
 nærlys fejljusteret, den giver vist sig selv.
 Fjernlyslygte, type ukorrekt, íkke godkendt lygte, skal udskiftes til
 godkendt type
 
 
 
 >       9 10 BREMSEKONTROL
 >       10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 >       11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 
 Fine tal, slet ingen problemer her.
 Skævbremsning angiver forskellen mellem venstre og højre hjul på samme
 aksel, ovaliteten fortæller om den bremser jævnt, dvs om den ikke rusker.
 Skæve skiver vil kunne aflæses med ovaliteten. Du har ingen problemer her.
 
 
 
 >       12 12 Driftbremse : i orden
 >       13 13 Retarder :
 >       14 14 MILJØKONTROL
 >       15 15 Forureningsniveau : i orden
 >
 >
 
 Retarder er så vidt jeg husker en ekstra motorbremse som findes på lastbil.
 Det er vist noget med at der sidder et spjæld i udstødningen så den kan
 lukkes for gennemstrømning, og så motorbremser den bedre end hvis du bare
 slap speederen.
 
 
 > Det eneste der er i vejen, er det det med lygterne? Det er jo det eneste
 der
 > står under FEJLRAPPORT, eller læser jeg skemaet forkert?
 
 Jeps, det er kun lygterne der har problemer.
 
 /bo
 
 
 
 
 |  |  | 
  Uffe Bærentsen (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  14-01-04 12:54
 | 
 |  | 
 "MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:bu39r0$ef6$1@sunsite.dk...
 Hej selv
 Så vidt jeg kan tyde så er det kun følgende det er galt med:
 >       7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
 >       8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
 Mht. bremserne, så kan jeg ikke husk hvad kravene er til skævbremsning,
 er jeg galt på den hvis jeg siger max. 20%?
 Bortset fra at det helst ikke må forekomme    >       9 10 BREMSEKONTROL
 >       10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 >       11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 > Det er det med bremsekontrollen Aksel 1 og 2. Hvad betyder de tal der? Og
 er
 > det ok, eller skidt?
 Aksel 1 = foraksel
 Aksel 2 = bagaksel
 > Hvad er retarder i øvrigt?
 En indretning til at bremse bilen med, virker lidt i stil med at
 motorbremse.
 På store køretøjer, er den set sammenbygget med automatgearkassen.
 Der virker den ved at olien i gearkassen bliver 'bremset' og derved bremser
 selve køretøjet.
 En meget forenklet forklaring, håber dog den kaster lidt lys.
 mvh Uffe
 SIerra 2,0i DOHC
            
             |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  14-01-04 14:26
 | 
 |  | 
 "MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk> wrote in message
 news:bu39r0$ef6$1@sunsite.dk...
 > Hej!
 >
 > Er der nogen der lige kan hjælp mig med at gennemskue en synsrapport:
 >
 >       3 3 Køretøjet er betinget godkendt
 >       4 4 Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De
 skal
 > selv sørge for at få fejlene rettet, og vi skal ikke kontrollere køretøjet
 > efter reparation.
 >       5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
 > fra synssted til reparatør.
 >       6 8 FEJLOVERSIGT
 >       7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
 >       8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
 >       9 10 BREMSEKONTROL
 >       10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 >       11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
 > Ovalitet - Venstre: Højre:
 >       12 12 Driftbremse : i orden
 >       13 13 Retarder :
 >       14 14 MILJØKONTROL
 >       15 15 Forureningsniveau : i orden
 >
 >
 > Det eneste der er i vejen, er det det med lygterne? Det er jo det eneste
 der
 > står under FEJLRAPPORT, eller læser jeg skemaet forkert?
 >
 > Det er det med bremsekontrollen Aksel 1 og 2. Hvad betyder de tal der? Og
 er
 > det ok, eller skidt?
 <http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/ fagomraader/krav/pdf_sbi/afsnit05.pdf>
 i http://www.fstyr.dk/sw6010.asp -- 
 mvh/rg. Christian
 Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
 og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/  eller Falck: 70 10 20 30
            
             |  |  | 
  MicJen (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MicJen
 | 
 Dato :  14-01-04 14:53
 | 
 |  | Hej!
 
 Tak for de mange, hurtige og fyldest gørende svar.
 
 Mvh
 Michael
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |