|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Skifte bagbremser på Peugeot 406... Fra : Michael Jørgensen
 | 
 Dato :  14-01-04 13:32
 | 
 |  | En kollega har fået skiftet alle bremsedele på sin Peugeot. Nu diskuterer vi
 hvor lang tid det kan tage / hvor meget det burde koste, for jeg mener
 egentlig manden er blevet tørret grundigt...
 
 Bilen er fra 1996, med ABS, og fik sidst skiftet hele dynen for ca. 3
 år/30.000 km siden. Dvs hjulcylindre, bakker, tromler, samt alm. afrensning
 af ankerplade.
 
 Spørgsmålet til jer er: Hvad mener i det kan koste på et autoriseret
 værksted? Gerne specificeret ud på reservedele og arbejdsløn.
 
 Mvh
 Michael
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  14-01-04 14:03
 | 
 |  | 
 > En kollega har fået skiftet alle bremsedele på sin Peugeot. Nu diskuterer
 vi
 > hvor lang tid det kan tage / hvor meget det burde koste, for jeg mener
 > egentlig manden er blevet tørret grundigt...
 >
 > Bilen er fra 1996, med ABS, og fik sidst skiftet hele dynen for ca. 3
 > år/30.000 km siden. Dvs hjulcylindre, bakker, tromler, samt alm.
 afrensning
 > af ankerplade.
 >
 > Spørgsmålet til jer er: Hvad mener i det kan koste på et autoriseret
 > værksted? Gerne specificeret ud på reservedele og arbejdsløn.
 Hmm sikkert sv*nedyrt.
 Tror ikke nødvendigvis han er blevet snydt, kommer jo an på hvor meget han
 har bremset og hvodan osv. Er det kun ved bbykørsel så slides bremserne også
 hurtigere. Har bilen automatgear så er dette også lidt hårdere ved bremsen.
 Men at hjulcylindrene skulle skiftes det lyder så til gengæld MEGET
 underligt.
 Pris.....tja
 - tromler originalt koster vel 1000 - 1.500 Kr stykket,
 - bakker 300 Kr pr sæt,
 - hjulcylindre 250 Kr pr stk
 - bremsevæske ca 1L til 150 kr
 ============================
 Reservedele 4249,-
 ---------------------------------------------------
 Arbejdsløn:
 - 2 timer á 672,-
 ---------------------------------------------------
 Diverse:
 - klø sig i røven
 - miljøomkostninger
 - hjælpematerialer.
 ============================
 171,-
 At betale 5.764,00 Kr incl moms
 Betales inden 14 dage.
 Godt det ikke er mig    Kan laves MEGET billigere
 --
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
  Michael Jørgensen (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Jørgensen
 | 
 Dato :  14-01-04 14:29
 | 
 |  | 
 
            [snip]
 > Hmm sikkert sv*nedyrt.
 Jep...
 > Tror ikke nødvendigvis han er blevet snydt, kommer jo an på hvor meget han
 > har bremset og hvodan osv. Er det kun ved bbykørsel så slides bremserne
 også
 > hurtigere. Har bilen automatgear så er dette også lidt hårdere ved
 bremsen.
 > Men at hjulcylindrene skulle skiftes det lyder så til gengæld MEGET
 > underligt.
 Jeg tror de må have været temmelig medtagede, for han sagde at når han
 bakkede, så blokerede de bagerste hjul pludselig og uden varsel...
 > Pris.....tja
 > - tromler originalt koster vel 1000 - 1.500 Kr stykket,
 Hoyer siger 272 kr/styk
 > - bakker 300 Kr pr sæt,
 Hoyer siger 185 kr/sæt
 > - hjulcylindre 250 Kr pr stk
 Hoyer siger 235 kr/styk (skal der 1 eller 2 stk/side til?)
 > - bremsevæske ca 1L til 150 kr
 > ============================
 > Reservedele 4249,-
 Hoyer siger 1730,- inklusiv moms...
 > ---------------------------------------------------
 > Arbejdsløn:
 > - 2 timer á 672,-
 Ja det gættede jeg også næsten på (2 timer á 600)
 > ---------------------------------------------------
 > Diverse:
 > - klø sig i røven
 > - miljøomkostninger
 > - hjælpematerialer.
 > ============================
 > 171,-
 >
 > At betale 5.764,00 Kr incl moms
 Uhyggeligt tæt på... Regningen lød på 5600,- - heraf 2700 reservedele...
 Dvs. næsten 3kkr i arbejdsløn?   Yackkk!!!
 > Betales inden 14 dage.
 >
 > Godt det ikke er mig    Ditto!
 > Kan laves MEGET billigere
 Ja - Reservedele for ca. 1800,- + 3 timer á 1 kop kaffe + kage - ialt 2000,-
 (2800,- hvis det var hos SuperKvik eller en anden uautoriseret
 bremsepusher).
 Mvh
 Michael
            
             |  |  | 
   John Sahl (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  14-01-04 15:13
 | 
 |  | 
 
            Michael Jørgensen wrote:
 > Hoyer siger 272 kr/styk
 Du kan ikke i ramme alvor sidde og sammenligne originaldele
 med Hoyerdele?
 -- 
 John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk Vi kæmper hårdt for det    |  |  | 
    SmaRTrxxv (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SmaRTrxxv
 | 
 Dato :  14-01-04 15:18
 | 
 |  | 
 "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
 news:bu3inj$kcm$1@dknews.tiscali.dk...
 > Michael Jørgensen wrote:
 > > Hoyer siger 272 kr/styk
 >
 > Du kan ikke i ramme alvor sidde og sammenligne originaldele
 > med Hoyerdele?
 >
 Det ville jeg godt, når netop det drejer sig om bremsedele...
 
 Thore
 
 
 
 
 |  |  | 
     John Sahl (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  14-01-04 15:21
 | 
 |  | 
 
            SmaRTrxxv wrote:
 > Det ville jeg godt, når netop det drejer sig om bremsedele...
 Smag og behag, jeg ville ikke. Bremserne er da netop noget
 af det vigtigste på bilen.
 -- 
 John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk Vi kæmper hårdt for det    |  |  | 
      Ukendt (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  14-01-04 15:26
 | 
 |  | 
 > SmaRTrxxv wrote:
 > > Det ville jeg godt, når netop det drejer sig om bremsedele...
 >
 > Smag og behag, jeg ville ikke. Bremserne er da netop noget
 > af det vigtigste på bilen.
 De skiver jeg har på og den ene hjulcylinder fra fætter høyer, funker
 udmærket sammenholdt med originale dele.
 --
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
      SmaRTrxxv (16-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SmaRTrxxv
 | 
 Dato :  16-01-04 10:12
 | 
 |  | 
 "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
 news:bu3j65$kpj$1@dknews.tiscali.dk...
 > SmaRTrxxv wrote:
 > > Det ville jeg godt, når netop det drejer sig om bremsedele...
 >
 > Smag og behag, jeg ville ikke. Bremserne er da netop noget
 > af det vigtigste på bilen.
 >
 Det er jeg enig i, men det ofte sådan med bremsedele at de uoriginale (og
 billigere) dele er bedre kvalitet end de originale dele! Dette skyldes bl.a.
 at der bliver lavet mange bremsedele i europa og DK, hvorfor de er
 billigere..
 
 Thore
 
 
 
 
 |  |  | 
       John Sahl (16-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  16-01-04 10:18
 | 
 |  | 
 
            SmaRTrxxv wrote:
 > Det er jeg enig i, men det ofte sådan med bremsedele at de uoriginale
 > (og billigere) dele er bedre kvalitet end de originale dele! Dette
 > skyldes bl.a. at der bliver lavet mange bremsedele i europa og DK,
 > hvorfor de er billigere..
 Jeg har lidt svingende oplevelser i den retning, men sådan er det jo nok
 ,-)
 -- 
 John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk Vi kæmper hårdt for det    |  |  | 
        claus b. p. (17-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : claus b. p.
 | 
 Dato :  17-01-04 01:46
 | 
 |  | 
 "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
 news:bu8a57$i7c$1@dknews.tiscali.dk...
 > SmaRTrxxv wrote:
 > > Det er jeg enig i, men det ofte sådan med bremsedele at de uoriginale
 > > (og billigere) dele er bedre kvalitet end de originale dele! Dette
 > > skyldes bl.a. at der bliver lavet mange bremsedele i europa og DK,
 > > hvorfor de er billigere..
 >
 > Jeg har lidt svingende oplevelser i den retning, men sådan er det jo nok
 > ,-)
 >
 Ja dem fra fabrikken er nok mere ensartede i kvaliteten. Som med Ford
 bremseskiver. En gang l... altid l...
 
 /Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
         John Sahl (17-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  17-01-04 11:26
 | 
 |  | 
 
            claus b. p. wrote:
 > Ja dem fra fabrikken er nok mere ensartede i kvaliteten. Som med Ford
 > bremseskiver. En gang l... altid l...
 Gennemgående i denne tråd er vist den manglende kvalitet
 af Fords originale dele.
 -- 
 John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk Vi kæmper hårdt for det    |  |  | 
    Michael Jørgensen (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Jørgensen
 | 
 Dato :  14-01-04 15:56
 | 
 |  | 
 
            "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
 news:bu3inj$kcm$1@dknews.tiscali.dk...
 > Michael Jørgensen wrote:
 > > Hoyer siger 272 kr/styk
 >
 > Du kan ikke i ramme alvor sidde og sammenligne originaldele
 > med Hoyerdele?
 Jeg har aldrig brugt andet end Hoyerdele i min Mazda 626 - aldrig nogensinde
 haft et eneste problem med noget af det.
 Men jeg er helt klar over alle de ammestuehistorier    der er om kvaliteten
 af Hoyer-dele - de bider bare lissom ikke rigtig på mig, da jeg har særdeles
 gode erfaringer med dem.
 Eksempelvis et sæt komplet udstødning til min gamle 626'er: Skiftet til
 Hoyer ved 115.000 km. Var i fin stand (ikke utæt i hvert fald) da jeg solgte
 ved 225.000 km. Hoyer til halv pris (ca.)
 Eksempelvis bremseskiver (for): Skiftet til Hoyer ved ca. 130.000 km og igen
 ved 220.000 km. Hoyer til 40% af Mazda-priser.
 Klodser (for): Skiftet for hver ca. 35.000 km. Hoyer til halv pris!
 Kalibre (for): Skiftet til Hoyer ved ca. 165.000 km. Ingen problemer
 derefter.
 Det var vist det jeg skiftede på den bil i løbet af de 5 år jeg havde den.
 Nåe nej - der var også olie et par gange, men det var ikke onkel-Hoyer der
 kom på. Da holdt jeg mig til Valvoline eller Texaco Havoline 5w40...
 Så jo - i forhold til de (skræk)historier min kollega fortæller om
 holdbarheden af originale Peugeot-dele - så kan jeg faktisk sagtens få mig
 til at sammenligne med Hoyer-dele. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om
 Hoyer-dele til Peugeot er dårligere end Mazda-tilsvarende, men det er i
 hvert fald ikke generelt at delene er dårligere.
 Mvh
 Michael
            
             |  |  | 
     John Sahl (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  14-01-04 17:14
 | 
 |  | 
 
            Michael Jørgensen wrote:
 > Så jo - i forhold til de (skræk)historier min kollega fortæller om
 > holdbarheden af originale Peugeot-dele - så kan jeg faktisk sagtens
 > få mig til at sammenligne med Hoyer-dele. Jeg skal selvfølgelig ikke
 > kunne sige om Hoyer-dele til Peugeot er dårligere end
 > Mazda-tilsvarende, men det er i hvert fald ikke generelt at delene er
 > dårligere.
 Nu udtaler jeg mig helst ud fra egne erfaringer, ikke ud fra
 hvad andre siger, mine erfaringer med Hoyer, Krogslund og
 et andet billigt sted jeg ikke husker, har næsten udelukkende
 været at kvaliteten har fulgtes med prisen.
 -- 
 John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk Vi kæmper hårdt for det    |  |  | 
      Niels Christensen (14-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Christensen
 | 
 Dato :  14-01-04 20:39
 | 
 |  | >
 > Nu udtaler jeg mig helst ud fra egne erfaringer, ikke ud fra
 > hvad andre siger, mine erfaringer med Hoyer, Krogslund og
 > et andet billigt sted jeg ikke husker, har næsten udelukkende
 > været at kvaliteten har fulgtes med prisen.
 
 
 Jeg fik skiftet skiver 6 gange på min Mondeo inden garantien udløb. De blev
 skæve efter ca. 5000 km. De bedste skiver jeg fik på hos Ford værkstedet var
 nogle specielle med varmeafledende riller osv. De holdt godt 40.00 km.
 
 Da garantien var udløbet satte jeg selv et par skiver på, fra Hoyer. De
 holdt 140.000 km uden at blive skæve.
 
 Jeg tror ikke der er den store forskel i kvaliteten - i hvertfald ikke til
 originaldelenes fordel.
 
 mvh Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |