|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Skifte ID Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-01-04 14:01
 | 
 |  | 
 
            Hai
 Hvis man sætter en større motor i sin bil og den dermed skifter identitet,
 så skal der jo betales ny registreringsafgift som jeg gætter er 66% af en
 tilsvarende bils handelsværdi i dk.
 Men hvad så med den registreringsafgift som man allerede har betalt for
 bilen med den mindre motor, bliver den modregnet?
 Ellers er der godt nok noget skod at man skal betale for karossen 2 (TO)
 gange.
 -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
  John Sahl (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  18-01-04 14:08
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 > Men hvad så med den registreringsafgift som man allerede har betalt
 > for bilen med den mindre motor, bliver den modregnet?
 Nix, det bliver den ikke.
 -- 
 John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk Vi kæmper hårdt for det    |  |  | 
  Andreas M. Hansen (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  18-01-04 14:16
 | 
 |  | Betaler man ikke kun afgift af prisdifferencen på de to modeller ? - altså
 hvis du laver din deo 1.8 om til en 2.5 vil du skulle betale afgift af
 prisforskellen mellem en 1.8 og en 2.5 ? - dette ville da være mest logiskt.
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
  John Sahl (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : John Sahl
 | 
 Dato :  18-01-04 14:19
 | 
 |  | 
 
            Andreas M. Hansen wrote:
 > Betaler man ikke kun afgift af prisdifferencen på de to modeller ? -
 > altså hvis du laver din deo 1.8 om til en 2.5 vil du skulle betale
 > afgift af prisforskellen mellem en 1.8 og en 2.5 ? - dette ville da
 > være mest logiskt.
 Men sådan er det bare ikke i DK
 -- 
 John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk Vi kæmper hårdt for det    |  |  | 
   Ukendt (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-01-04 16:40
 | 
 |  | 
 "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
 news:bue12a$3o0$1@dknews.tiscali.dk...
 > Andreas M. Hansen wrote:
 > > Betaler man ikke kun afgift af prisdifferencen på de to modeller ? -
 > > altså hvis du laver din deo 1.8 om til en 2.5 vil du skulle betale
 > > afgift af prisforskellen mellem en 1.8 og en 2.5 ? - dette ville da
 > > være mest logiskt.
 >
 > Men sådan er det bare ikke i DK
 Sådan var det engang, for ca 15 år siden.
 Der kunne man bygge sin Ascona 1,6 om til en 2,0 E og betale differencen.
 Men det hul blev lukket.
 --
 Mvh
 Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk === Døden overhaler de hurtige ===
            
             |  |  | 
    Brian Fisker [8900] (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Fisker [8900]
 | 
 Dato :  18-01-04 16:52
 | 
 |  | "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:400aa8e7$0$4104$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 > Der kunne man bygge sin Ascona 1,6 om til en 2,0 E og betale differencen.
 > Men det hul blev lukket.
 
 Ufatteligt, at det betragtes som et "hul". Alt andet en den løsning er da
 hul i hovedet! (Og det rene tyveri!)
 
 \Mandal
 
 
 
 
 |  |  | 
  Torben E (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  18-01-04 15:05
 | 
 |  | 
 "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:bue0tj$fag4o$1@ID-144871.news.uni-berlin.de...
 > Betaler man ikke kun afgift af prisdifferencen på de to modeller ? - altså
 > hvis du laver din deo 1.8 om til en 2.5 vil du skulle betale afgift af
 > prisforskellen mellem en 1.8 og en 2.5 ? - dette ville da være mest
 logiskt.
 He he, hvad havde du regnet med, du befinder dig i DK    -- 
 Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/ |  |  | 
   Ukendt (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-01-04 16:28
 | 
 |  | 
 > "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:bue0tj$fag4o$1@ID-144871.news.uni-berlin.de...
 > > Betaler man ikke kun afgift af prisdifferencen på de to modeller ? -
 altså
 > > hvis du laver din deo 1.8 om til en 2.5 vil du skulle betale afgift af
 > > prisforskellen mellem en 1.8 og en 2.5 ? - dette ville da være mest
 > logiskt.
 >
 >
 > He he, hvad havde du regnet med, du befinder dig i DK    Jeg vil seriøst sige at det grænser til det uanstændige at man skal betale 2
 gange for den samme vare. Jeg kan gå med til at betale for motoren og større
 bremser men at staten skal have afgift 2 gange ......#"¤%!
 -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
    Brian Fisker [8900] (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Fisker [8900]
 | 
 Dato :  18-01-04 16:35
 | 
 |  | "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:400aa5e3$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Jeg vil seriøst sige at det grænser til det uanstændige at man skal betale
 2
 > gange for den samme vare. Jeg kan gå med til at betale for motoren og
 større
 > bremser men at staten skal have afgift 2 gange ......#"¤%!
 
 Enig! - simpelthen for groft (ligesom arveafgift - der ér sgu betalt
 afgift/skat/whatever én gang!)
 
 \Mandal
 
 
 
 
 |  |  | 
     Lasse Kristiansen (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse Kristiansen
 | 
 Dato :  18-01-04 17:56
 | 
 |  | 
 
            "Brian Fisker [8900]" <Mandal@+FjernMig+edb.dk> wrote in message
 news:400aa831$0$264$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Enig! - simpelthen for groft (ligesom arveafgift - der ér sgu betalt
 > afgift/skat/whatever én gang!)
 Nå, vi tænkte det samme..    Ja, det er helt til grin mht. arveafgift.
 --
 Mvh, Lasse K
 [ lasse snabel-a heindorff dot net ]
            
             |  |  | 
    Lasse Kristiansen (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse Kristiansen
 | 
 Dato :  18-01-04 17:55
 | 
 |  | 
 
            "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
 news:400aa5e3$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > He he, hvad havde du regnet med, du befinder dig i DK    Ja, det er hvad man kan forvente.
 > Jeg vil seriøst sige at det grænser til det uanstændige at man skal betale
 2
 > gange for den samme vare. Jeg kan gå med til at betale for motoren og
 større
 > bremser men at staten skal have afgift 2 gange ......#"¤%!
 Det er lidt det samme med arveafgift. Hvorfor skal man betale skat af noget,
 der allerede er betalt skat af?
 Sådan er det bare. Det giver desværre ikke nogen mening.
 --
 Mvh, Lasse K
 [ lasse snabel-a heindorff dot net ]
            
             |  |  | 
  Per Beer Hansen (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  18-01-04 15:05
 | 
 |  | 
 
            Tom wrote:
 > Hai
 >
 > Hvis man sætter en større motor i sin bil og den dermed skifter
 > identitet, så skal der jo betales ny registreringsafgift som jeg
 > gætter er 66% af en tilsvarende bils handelsværdi i dk.
 > Men hvad så med den registreringsafgift som man allerede har betalt
 > for bilen med den mindre motor, bliver den modregnet?
 >
 > Ellers er der godt nok noget skod at man skal betale for karossen 2
 > (TO) gange.
 Hvis du gør det på den måde du skriver her, så er det en helt "ny"
 indregistrering der skal betales for, og du får intet tilbage fra den første
 afgift.
 Men du kan jo sælge bilen til en tysker først, få udbetalt afgiften (minus
 15%) fra T & S for derefter at importere bilen igen, ombygge den og så
 betale en ny afgift.
 Det må da være det billigeste.
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
  Mogens... (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  18-01-04 15:07
 | 
 |  | On Sun, 18 Jan 2004 15:05:26 +0100, "Per Beer Hansen"
 <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:
 
 >Hvis du gør det på den måde du skriver her, så er det en helt "ny"
 >indregistrering der skal betales for, og du får intet tilbage fra den første
 >afgift.
 >Men du kan jo sælge bilen til en tysker først, få udbetalt afgiften (minus
 >15%) fra T & S for derefter at importere bilen igen, ombygge den og så
 >betale en ny afgift.
 >Det må da være det billigeste.
 
 Samme fidus med gule plader til hvide.
 
 (mon Tom har fåët sin dobbelte udstødning leveret?)
 
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
   Peter G C (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  18-01-04 15:12
 | 
 |  | 
 
            "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:in4l00doff4fkkh0v4sdcpbeaci67j99ao@4ax.com...
 [klip]
 > (mon Tom har fåët sin dobbelte udstødning leveret?)
 Og hvad med xenon-kittet?
 /Peter
 --
http://www.grauslund.com/ |  |  | 
   Per Beer Hansen (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  18-01-04 15:40
 | 
 |  | 
 
            Mogens... wrote:
 >
 > Samme fidus med gule plader til hvide.
 Jeps.
 >
 > (mon Tom har fåët sin dobbelte udstødning leveret?)
 >
 Jvf hans nyligt postede billede i d.b.m. (fugleredde), så tror jeg han
 "leger" lidt med sit alarmsystem, og ikke udstødning.
 -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
    Ukendt (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-01-04 16:25
 | 
 |  | 
 > > (mon Tom har fåët sin dobbelte udstødning leveret?)
 > >
 >
 > Jvf hans nyligt postede billede i d.b.m. (fugleredde), så tror jeg han
 > "leger" lidt med sit alarmsystem, og ikke udstødning.
 Udstødning er ikke kommet endnu    -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
     Mogens... (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  18-01-04 17:44
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 18 Jan 2004 16:24:44 +0100, "Tom"
 <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
 >> Jvf hans nyligt postede billede i d.b.m. (fugleredde)
 Jeg har droppet gruppen
 >Udstødning er ikke kommet endnu    Men pengene ér hævet...?
 /Mogens
            
             |  |  | 
      Ukendt (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  18-01-04 18:22
 | 
 |  | 
 > On Sun, 18 Jan 2004 16:24:44 +0100, "Tom"
 > <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
 >
 > >> Jvf hans nyligt postede billede i d.b.m. (fugleredde)
 >
 > Jeg har droppet gruppen
 >
 > >Udstødning er ikke kommet endnu    >
 > Men pengene ér hævet...?
 Han fik først pengene i Tordags på grund af Paypal ikke virkede, så det er
 for tidlig at blive nervøs :o|
 -- 
 Tom
 Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK |  |  | 
  Michael Olesen (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Olesen
 | 
 Dato :  19-01-04 13:06
 | 
 |  | > Hvis man sætter en større motor i sin bil og den dermed skifter identitet,
 > så skal der jo betales ny registreringsafgift som jeg gætter er 66% af en
 > tilsvarende bils handelsværdi i dk.
 
 > Men hvad så med den registreringsafgift som man allerede har betalt for
 > bilen med den mindre motor, bliver den modregnet?
 
 Nix... Bilen bliver vurderet igen af Told&Skat... Vurderingen foretages af 3
 vurderingsmænd, hvoraf 2 er tekniske- og handelskyndige personer udpeget
 efter indstilling fra hovedorganisationerne af bilejere (FDM)...
 
 Hvis bilen fx. er 10år gammel, og den efter identitesskiftet vurderes til
 50.000 kr., bliver den nye afgift beregnet således:
 
 105% af 48.800 kr. = 51.240 kr
 180% af   1.200 kr. =   2.160 kr
 ialt 53.400 kr
 
 Og dette er fuldstændigt uafhængigt af om man har betalt afgift af den en
 gang før...
 
 Så det er nok billigere bare at købe en anden bil med større motor...
 
 > Ellers er der godt nok noget skod at man skal betale for karossen 2 (TO)
 > gange.
 
 Sådan er det nu engang...
 
 /mic
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |