|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Projekt Mercedes - Fra : [8700] Brian Mark Ma~
 | 
 Dato :  18-01-04 14:36
 | 
 |  | En kammerat og jeg tumler med et projekt der skal ende ud i en bil der er
 helt igennem tilpasset eget ønske.
 
 Projektes varrighed = ca. 3år
 
 Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
 ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt fra
 hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en bolt
 eller eller skrue tilbage. Den skal have alt tænkeligt udstyr -alt fra fuldt
 el-udstyr til air-con.
 
 Pt. er er planen at den til sin tid skal indregistreres som en R6 2,6L med
 160~166hk. Men spørgsmålet har meldt sig om det så er tilladt (efter
 indregistreting) at skifte motoren til en R4 2,3-16V - 2,3-16v'eren yder
 185hk - hvilket vil sige at den holder sig under 20% reglen (160*1,20 =
 192Hk). Men vil bilen så blive betragtet som have fortaget identitetsskift?
 2,3.-16v er jo en sportspræget (special-model). Kunne det tænkes det var
 tilladt - eller bliver man knaldet for endnu en gang afgift?
 
 Mvh.
 B. Madsen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Stefan (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan
 | 
 Dato :  18-01-04 14:56
 | 
 |  | At bygge på noget gl. lort og bag efter skulle betale den formue...
 Så køb da en ny mindre bil og køre længere på /L
 Hvad med jeres kammerat skab, kan det holde 3 år ! jeg siger god det ikke er
 mig
 
 
 
 "[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
 meddelelse news:400a8a84$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > En kammerat og jeg tumler med et projekt der skal ende ud i en bil der er
 > helt igennem tilpasset eget ønske.
 >
 > Projektes varrighed = ca. 3år
 >
 > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
 > ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt
 fra
 > hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en
 bolt
 > eller eller skrue tilbage. Den skal have alt tænkeligt udstyr -alt fra
 fuldt
 > el-udstyr til air-con.
 >
 > Pt. er er planen at den til sin tid skal indregistreres som en R6 2,6L med
 > 160~166hk. Men spørgsmålet har meldt sig om det så er tilladt (efter
 > indregistreting) at skifte motoren til en R4 2,3-16V - 2,3-16v'eren yder
 > 185hk - hvilket vil sige at den holder sig under 20% reglen (160*1,20 =
 > 192Hk). Men vil bilen så blive betragtet som have fortaget
 identitetsskift?
 > 2,3.-16v er jo en sportspræget (special-model). Kunne det tænkes det var
 > tilladt - eller bliver man knaldet for endnu en gang afgift?
 >
 > Mvh.
 > B. Madsen
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian Fisker [8900] (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Fisker [8900]
 | 
 Dato :  18-01-04 15:03
 | 
 |  | "Stefan" <stefans@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:tfwOb.1628$FK2.787@news.get2net.dk...
 > At bygge på noget gl. lort og bag efter skulle betale den formue...
 
 Du har tilsyneladende intet fattet. Hvorfor overhovedet bruge din tid på at
 besvare Brians indlæg?
 
 > Så køb da en ny mindre bil og køre længere på /L
 
 Tsk tsk...
 
 > Hvad med jeres kammerat skab, kan det holde 3 år ! jeg siger god det ikke
 er
 > mig
 
 Lader til, du har problemer med at finde venner! Selvfølgelig kan det da
 lade sig gøre at dele en fælles hobby med en kammerat!
 
 \Mandal
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bjørn ingebrigtsen (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn ingebrigtsen
 | 
 Dato :  18-01-04 15:06
 | 
 |  | > At bygge på noget gl. lort og bag efter skulle betale den formue...
 > Så køb da en ny mindre bil og køre længere på /L
 > Hvad med jeres kammerat skab, kan det holde 3 år ! jeg siger god det ikke
 er
 > mig
 
 Måske det ikke lige var det svar han ventede at få, hvis ikke du har noget
 fornuftigt at sige om hans projekt ud over at svine det til skulle du helelr
 lade være
 
 
 
 --
 M.v.h
 
 Bjørn ingebrigtsen
 b_ingebrigtsen@mail.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mogens... (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  18-01-04 15:09
 | 
 |  | On Sun, 18 Jan 2004 15:05:35 +0100, "Bjørn ingebrigtsen"
 <b_ingebrigtsen_noapam_@mail.dk> wrote:
 
 >Måske det ikke lige var dét svar, han ventede at få - hvis ikke du har noget
 >fornuftigt at sige om hans projekt ud over at svine det til, skulle du hellere
 >lade være...
 
 Enig.
 OG -> ikke alle har km/l først på listen!
 
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
  Søren Christensen (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Christensen
 | 
 Dato :  18-01-04 15:09
 | 
 |  | 
 "Stefan" <stefans@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:tfwOb.1628$FK2.787@news.get2net.dk...
 > At bygge på noget gl. lort og bag efter skulle betale den formue...
 > Så køb da en ny mindre bil og køre længere på /L
 > Hvad med jeres kammerat skab, kan det holde 3 år ! jeg siger god det ikke
 er
 > mig
 >
 
 Mange gange er det jo ikke det, det drejer sig om.
 Det er hyggen og at man kan få sin fritid til at gå med noget der
 interresere en. Men du har tilsyneladende ikke en hobby og
 kan nok ikke følge dem...
 
 Venligst
 
 
 
 
 |  |  | 
  [8700] Brian Mark Ma~ (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8700] Brian Mark Ma~
 | 
 Dato :  18-01-04 15:39
 | 
 |  | > At bygge på noget gl. lort og bag efter skulle betale den formue...
 > Så køb da en ny mindre bil og køre længere på /L
 > Hvad med jeres kammerat skab, kan det holde 3 år ! jeg siger god det ikke
 er
 > mig
 
 Hej Stefan.
 
 Ja - det kunne virke ulogisk - men for nogen er Mercedes en livsstil. Det
 handler ikke om hvor langt den går på litteren da bilen kun skal bruges som
 sommer bil - dvs. at den ikke skal køre mange kilometer om året. Jeg ville
 ikke kalde 190'eren noget gammelt lort - men er lille mercedes. Planen var
 netop at lave en let bil med en god fordeling af HK/kg - men frem for alt
 orginal. Det handler også lige så meget om at bygge noget fra bunden - altså
 vide at det er gjort ordentlig og at man selv har gjort det - så kender man
 også sin bil rigtig godt og passer bedre på den.
 
 Jeg er ikke bange for kammeratskabet - men skulle det gå galt er projektet
 lagt således at der ikke er penge mellem os. Dvs. det er hans bil - og min
 arbejdskraft er frivillig (så hjælper han selvfølgelig også med at lave min
 mercedes).
 
 Mvh.
 B.Madsen
 >
 >
 > "[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
 > meddelelse news:400a8a84$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > En kammerat og jeg tumler med et projekt der skal ende ud i en bil der
 er
 > > helt igennem tilpasset eget ønske.
 > >
 > > Projektes varrighed = ca. 3år
 > >
 > > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
 > > ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt
 > fra
 > > hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en
 > bolt
 > > eller eller skrue tilbage. Den skal have alt tænkeligt udstyr -alt fra
 > fuldt
 > > el-udstyr til air-con.
 > >
 > > Pt. er er planen at den til sin tid skal indregistreres som en R6 2,6L
 med
 > > 160~166hk. Men spørgsmålet har meldt sig om det så er tilladt (efter
 > > indregistreting) at skifte motoren til en R4 2,3-16V - 2,3-16v'eren yder
 > > 185hk - hvilket vil sige at den holder sig under 20% reglen (160*1,20 =
 > > 192Hk). Men vil bilen så blive betragtet som have fortaget
 > identitetsskift?
 > > 2,3.-16v er jo en sportspræget (special-model). Kunne det tænkes det var
 > > tilladt - eller bliver man knaldet for endnu en gang afgift?
 > >
 > > Mvh.
 > > B. Madsen
 > >
 > >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Beer Hansen (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  18-01-04 15:02
 | 
 |  | 
 
            [8700] Brian Mark Madsen wrote:
 >
 > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E
 W210 er den tidligere E-klasse (1995-2002), 190'eren hedder W201, bare så i
 lige kan få købt de rigtige dele    -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
  [8700] Brian Mark Ma~ (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8700] Brian Mark Ma~
 | 
 Dato :  18-01-04 15:29
 | 
 |  | 
 
            Ja - den smuttede - selvfølgelig er det model W201....
 Mvh.
 B. Madsen
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
 news:400a91da$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > [8700] Brian Mark Madsen wrote:
 > >
 > > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E
 >
 > W210 er den tidligere E-klasse (1995-2002), 190'eren hedder W201, bare så
 i
 > lige kan få købt de rigtige dele    >
 > --
 > Mvh
 >     Per
 > www.perbeer.ninja.dk > masser af F1 video's samt meget andet motorsport
 >
 >
            
             |  |  | 
   Per Beer Hansen (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  18-01-04 15:38
 | 
 |  | 
 
            [8700] Brian Mark Madsen wrote:
 > Ja - den smuttede - selvfølgelig er det model W201....
 >
 Det tænkte jeg nok.
 Men det ville ellers være et "sjovt" projekt, at bygge en W210'er om til en
 W201'er    -- 
 Mvh
     Per
www.perbeer.ninja.dk masser af F1 video's samt meget andet motorsport
            
             |  |  | 
  Rapper (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rapper
 | 
 Dato :  20-01-04 13:19
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
 news:400a91da$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > [8700] Brian Mark Madsen wrote:
 > >
 > > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E
 >
 > W210 er den tidligere E-klasse (1995-2002), 190'eren hedder W201, bare så
 i
 > lige kan få købt de rigtige dele    >
 Jeps, nemlig. Hvilket også viser at 190'eren var den første C-klasse,
 eftersom den første "rigtige" C-klasse hedder W202 og den nuværende W203 :)
 Lækker bil. Men hvis jeg stod og skulle lave sådan noget ville jeg forsøge
 mig med en totalskadet 2.3 16v fra Tyskland eller noget, for der er en del
 dele udover motoren der ikke er de samme som i de normale versioner. Kabine,
 gearkasse (omvendt placering af gear, Supersprint eller hvad det hedder)
 m.m.
 Ellers må du spare op til en EVOII    --
 Mvh Rasmus
 ICQ# 54047619
 MSN: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com
            
             |  |  | 
   Kenneth (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth
 | 
 Dato :  20-01-04 18:21
 | 
 |  |  |  |  | 
    Mogens... (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  20-01-04 18:44
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 20 Jan 2004 18:21:16 +0100, "Kenneth" <kp@biteme.dk> wrote:
 >suk suk suk........    >http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=6572935&id=24467517 Min genbo på sommerens ferie til Monaco var kørende i sådan een. 
 Et ældre ægtepar fra Monaco i pensionsalderen, hvor det altid var
 konen, der styrede. Hvis man synes, linket er flot, skulle man se den
 i virkeligheden. Den er hamrende nice!
 (bilen på linket er dog stylet på nogle områder)
 /Mogens
            
             |  |  | 
     Henrik Mortensen (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Mortensen
 | 
 Dato :  20-01-04 18:50
 | 
 |  | .. Den er hamrende nice!
 > (bilen på linket er dog stylet på nogle områder)
 >
 
 Yep, det er virkeligt en flot vogn!
 
 Ved godt der er en kæmpe dynge mennesker der skriger "BRIIIANN" når de ser
 sådan en stylet bil, men en EVO er simpelthem den absolut fedeste mercer de
 endnu har bygget. Stilen er gennemført ekstrem og ingen er i tvivl om
 hvilken model der er tale om. Helt kanon bil, og skulle jeg ha en mercer, så
 er det absolut sådan een.
 
 Henrik
 
 
 
 
 |  |  | 
      Mogens... (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  20-01-04 20:59
 | 
 |  | On Tue, 20 Jan 2004 18:49:52 +0100, "Henrik Mortensen"
 <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:
 
 >Yep, det er virkeligt en flot vogn!
 >Ved godt der er en kæmpe dynge mennesker der skriger "BRIIIANN" når de ser
 >sådan en stylet bil, men en EVO er simpelthem den absolut fedeste mercer de
 >endnu har bygget. Stilen er gennemført ekstrem og ingen er i tvivl om
 >hvilken model der er tale om. Helt kanon bil, og skulle jeg ha en mercer, så
 >er det absolut sådan een.
 
 Nej, så vil jeg hellere have en W210 AMG. Den lokale salgschef (MB
 Hørsholm) mødte jeg hos bageren i søndags - ganske ung mand i en
 sølvfarvet E55 AMG. Pedalen røg i bund, da han lagde fra land. Uha for
 en sound and view!
 
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
      Peter Weis (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  20-01-04 21:06
 | 
 |  | 
 "Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:
 
 > Ved godt der er en kæmpe dynge mennesker der skriger "BRIIIANN" når de ser
 > sådan en stylet bil, men en EVO er simpelthem den absolut fedeste mercer
 de
 > endnu har bygget.
 
 Jeg kender i hvert fald en del stilleveje som ville blive meget stille hvis
 alle kørte i biler med så lav frigang.
 
 mvh
 Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
      Rapper (21-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rapper
 | 
 Dato :  21-01-04 15:59
 | 
 |  | 
 "Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message
 news:bujpnq$3l4$1@news.cybercity.dk...
 > Helt kanon bil, og skulle jeg ha en mercer, så
 > er det absolut sådan een.
 >
 Jo, det ville da ikke være dårligt. Men den kræver dog at man har
 pengepungen i orden. Desuden er den aldrig blevet indregistreret i Danmark,
 og der findes svjh også kun to EVO I'ere i landet.
 Et fint lille wallpaper:
http://www.stalx.dk/Mercedes_190E_Evolution_II.jpg Den er dog smukkere på dette billede:
http://2cars.hi-web.cz/photo/25_5.jpg Ejeren af den er iøvrigt på forummet på http://www.190revolution.net --
 Mvh Rasmus
 ICQ# 54047619
 MSN: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com
            
             |  |  | 
       Mogens... (21-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  21-01-04 19:53
 | 
 |  | On Wed, 21 Jan 2004 15:59:23 +0100, "Rapper" <unvalidm@il.dk> wrote:
 
 >Desuden er den aldrig blevet indregistreret i Danmark,
 >og der findes svjh også kun to EVO I'ere i landet.
 
 Der kører en i Hellerup på DK-plader - han har været i avisen med den,
 og jeg kørte en morgen bag ham. Det største problem for ham er
 hækspoileren - folk tænder HELT af på dén (i DK)
 
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
        Frank Gregersen (22-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frank Gregersen
 | 
 Dato :  22-01-04 17:54
 | 
 |  | 
 > Det største problem for ham er hækspoileren - folk tænder HELT af på dén
 (i >DK)
 >
 >
 > /Mogens
 
 Hmm, bilen ville, efter min mening, også være en del pænere uden
 hækspoileren! Synes ikke rigtigt at den passer til bilen! En lidt mindre,
 ville være meget federe! Fast & Furious stilen er sej på film, men det
 holder sku ikke i virkeligheden!
 
 MVH Frank Gregersen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Søren Christensen (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Christensen
 | 
 Dato :  18-01-04 18:12
 | 
 |  | 
 "[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
 meddelelse news:400a8a84$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > En kammerat og jeg tumler med et projekt der skal ende ud i en bil der er
 > helt igennem tilpasset eget ønske.
 >
 > Projektes varrighed = ca. 3år
 >
 > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
 > ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt
 fra
 > hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en
 bolt
 > eller eller skrue tilbage. Den skal have alt tænkeligt udstyr -alt fra
 fuldt
 > el-udstyr til air-con.
 >
 > Pt. er er planen at den til sin tid skal indregistreres som en R6 2,6L med
 > 160~166hk. Men spørgsmålet har meldt sig om det så er tilladt (efter
 > indregistreting) at skifte motoren til en R4 2,3-16V - 2,3-16v'eren yder
 > 185hk - hvilket vil sige at den holder sig under 20% reglen (160*1,20 =
 > 192Hk). Men vil bilen så blive betragtet som have fortaget
 identitetsskift?
 > 2,3.-16v er jo en sportspræget (special-model). Kunne det tænkes det var
 > tilladt - eller bliver man knaldet for endnu en gang afgift?
 >
 Måske i kunne bruge nogle ideer fra siden her?
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=848531&page=1 Venligst
            
             |  |  | 
  Martin Kiefer (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Kiefer
 | 
 Dato :  19-01-04 17:51
 | 
 |  | 
 "[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
 meddelelse news:400a8a84$0$255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
 > ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt
 fra
 > hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en
 Er en 190 ikke for lille rent fysisk inde i kabinen?
 Svigerforældrene har gjort den fejl at købe en W201. Den er simpelthen for
 lille til personer over 180cm. Så nu har de købt en W123 fra 82 der kun har
 kørt 70.000    --
 Mvh
 Martin Kiefer
www.kiefer.dk Reply til min mail går til /dev/null
            
             |  |  | 
  [8700] Brian Mark Ma~ (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8700] Brian Mark Ma~
 | 
 Dato :  19-01-04 19:08
 | 
 |  | 
 > Er en 190 ikke for lille rent fysisk inde i kabinen?
 > Svigerforældrene har gjort den fejl at købe en W201. Den er simpelthen for
 > lille til personer over 180cm. Så nu har de købt en W123 fra 82 der kun
 har
 > kørt 70.000    Med mine 2m er den for lille - især hvis den har soltag - så er det helt
 galt (med soltag er himlen lidt lavere i kabinen). Men en sportskabine
 hjælper lidt på højden. Jeg skal dog ikke føre bilen til hverdag - og min
 kammerat er kun 1.80m. Jeg kan også meget bedre være i min egen W123 - den
 har jo højdejustering på føresædet og lidt bedre højde i kabinen.
 Mvh.
 B. Madsen
            
             |  |  | 
   Martin Kiefer (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Kiefer
 | 
 Dato :  19-01-04 19:41
 | 
 |  | 
 "[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
 meddelelse news:400c1bd4$0$267$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Med mine 2m er den for lille - især hvis den har soltag - så er det helt
 > galt (med soltag er himlen lidt lavere i kabinen). Men en sportskabine
 > hjælper lidt på højden. Jeg skal dog ikke føre bilen til hverdag - og min
 > kammerat er kun 1.80m. Jeg kan også meget bedre være i min egen W123 - den
 > har jo højdejustering på føresædet og lidt bedre højde i kabinen.
 Ville det egentlig fordyre projektet meget hvis I brugte en W124 istedet?
 Den er jo trods alt en del større.
 --
 Mvh
 Martin Kiefer
www.kiefer.dk Reply til min mail går til /dev/null
            
             |  |  | 
    [8700] Brian Mark Ma~ (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8700] Brian Mark Ma~
 | 
 Dato :  19-01-04 20:50
 | 
 |  | 
 > Ville det egentlig fordyre projektet meget hvis I brugte en W124 istedet?
 > Den er jo trods alt en del større.
 Og en del tungere - nej planen er lav vægt / rimeligt med hestekrafter.
 Mvh.
 B. Madsen
 > Mvh
 > Martin Kiefer
 > www.kiefer.dk > Reply til min mail går til /dev/null
 >
 >
            
             |  |  | 
  Allan Møller (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Møller
 | 
 Dato :  19-01-04 19:02
 | 
 |  | 
 
            > > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
 > > ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt
 Hvorfor bruge alle de der "koder" om Mercedes kan i ikke bare
 skrive 190 E '95 så kan jeg også følge med    Hvis i ikke kan lade være hvor kan man så se en liste over de forskellige
 modeller ?
 Mvh. Allan
            
             |  |  | 
   Martin Kiefer (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Kiefer
 | 
 Dato :  19-01-04 19:40
 | 
 |  | 
 "Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
 news:buh6cl$flp$1@sunsite.dk...
 > Hvorfor bruge alle de der "koder" om Mercedes kan i ikke bare
 > skrive 190 E '95 så kan jeg også følge med    > Hvis i ikke kan lade være hvor kan man så se en liste over de forskellige
 > modeller ?
 Prøv at kigge her: www.mercefreaken.com --
 Mvh
 Martin Kiefer
www.kiefer.dk Reply til min mail går til /dev/null
            
             |  |  | 
    Allan Møller (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Møller
 | 
 Dato :  19-01-04 20:49
 | 
 |  | 
 
            > > Hvis i ikke kan lade være hvor kan man så se en liste over de
 forskellige
 > > modeller ?
 >
 > Prøv at kigge her: www.mercefreaken.com Tak for det !
 Når der står "Elektronisk styret automatgear" menes der så Sprintshift ?
 Mvh. Allan
            
             |  |  | 
     claus b. p. (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : claus b. p.
 | 
 Dato :  20-01-04 00:31
 | 
 |  | > Tak for det !
 >
 > Når der står "Elektronisk styret automatgear" menes der så Sprintshift ?
 >
 > Mvh. Allan
 >
 Nej, det er en rigtig automatgearkasse med elektronik til at vælge
 skiftetidspunkt mm.
 
 /Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik Mortensen (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Mortensen
 | 
 Dato :  19-01-04 20:09
 | 
 |  | > Bilen der skal "bygges" er en Mercedes W210 190E - sammensat efter eget
 > ønske. Et tysk karros er skaffet uden rust. Planen er at pille den helt
 fra
 > hinanden (er så småt begyndt) - dvs. der ikke skal være så meget som en
 bolt
 > eller eller skrue tilbage. Den skal have alt tænkeligt udstyr -alt fra
 fuldt
 > el-udstyr til air-con.
 >
 > Pt. er er planen at den til sin tid skal indregistreres som en R6 2,6L med
 > 160~166hk. Men spørgsmålet har meldt sig om det så er tilladt (efter
 > indregistreting) at skifte motoren til en R4 2,3-16V - 2,3-16v'eren yder
 > 185hk - hvilket vil sige at den holder sig under 20% reglen (160*1,20 =
 > 192Hk). Men vil bilen så blive betragtet som have fortaget
 identitetsskift?
 > 2,3.-16v er jo en sportspræget (special-model). Kunne det tænkes det var
 > tilladt - eller bliver man knaldet for endnu en gang afgift?
 >
 
 Well, du kommer til at betale afgift under alle omstændigheder, da karrossen
 er tysk.
 
 Og du ombygger jo den karrosse til en 2.3-16V, så bilen vil blive
 sidestillet med en 2,3-16V , når der skal betales afgift.
 
 Grunden til dette er at du jo henter alt tænkeligt udstyr, og henter motoren
 fra en tilsvarende større model. De 20% er i dit tilfælde fløjtende
 irrelevant. Betaler du afgiften som det der står på reg.att. på karrosen, og
 smækker en 2,3-16V i den og det bliver opdaget(hvilket det stensikkert gør
 til syn!) så falder fars hammer lige i smasken på dig.
 
 Det skiller i dit tilfælde ikke ved de 20%, men idet du tager motoren fra en
 topmodel i den modelserie, og ændrer derved identiteten. Eneste mulighed for
 at undgå dette er at få MB til at skrive under på at din karrosse kan bære
 effekten fra 16V motoren og indreg. bilen som en 16V. Hvis den motoreffekt
 karrosen er født med gør at du ikke overstiger 20% fra denne kan du godt øge
 med 20% uden MBs velsignelse, men overskrider du 20%kan SBI forlange at MB
 har godkendt karrosen til denne effekt, og det skal være på skrift, med dit
 specifikke stelnummer på samme lap papir.
 
 Mvh
 Henrik
 
 
 
 
 |  |  | 
  [8700] Brian Mark Ma~ (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8700] Brian Mark Ma~
 | 
 Dato :  19-01-04 21:01
 | 
 |  | > Well, du kommer til at betale afgift under alle omstændigheder, da
 karrossen
 > er tysk.
 > Og du ombygger jo den karrosse til en 2.3-16V, så bilen vil blive
 > sidestillet med en 2,3-16V , når der skal betales afgift.
 >
 > Grunden til dette er at du jo henter alt tænkeligt udstyr, og henter
 motoren
 > fra en tilsvarende større model. De 20% er i dit tilfælde fløjtende
 > irrelevant. Betaler du afgiften som det der står på reg.att. på karrosen,
 og
 > smækker en 2,3-16V i den og det bliver opdaget(hvilket det stensikkert gør
 > til syn!) så falder fars hammer lige i smasken på dig.
 >
 > Det skiller i dit tilfælde ikke ved de 20%, men idet du tager motoren fra
 en
 > topmodel i den modelserie, og ændrer derved identiteten. Eneste mulighed
 for
 > at undgå dette er at få MB til at skrive under på at din karrosse kan bære
 > effekten fra 16V motoren og indreg. bilen som en 16V. Hvis den motoreffekt
 > karrosen er født med gør at du ikke overstiger 20% fra denne kan du godt
 øge
 > med 20% uden MBs velsignelse, men overskrider du 20%kan SBI forlange at MB
 > har godkendt karrosen til denne effekt, og det skal være på skrift, med
 dit
 > specifikke stelnummer på samme lap papir.
 
 Jeg ved ikke om jeg forstår dig rigtigt.
 
 Hvis vi tager udgangspunkt i et 190E 2,6 karros - skiller den ad - samler
 den igen, med alt tænkeligt udstyr og netop en 2,6L motor. Det er jo lovligt
 nok og bilen bliver herefter betalt dansk afgift af. Dvs. den bliver dansk
 som en 190E 2,6 med alt udstyr - hvilket jo også kunne fåes orginalt fra
 mercedes af - og hvilket der er betalt afgift af, til den danske stat.
 
 Efter afgiften er betalt - puttes så en 2,3-16v motor i - som ikke
 overskrider 20% i henhold til registrings-attesten.
 
 Ændre bilen så identitet bare fordi motoren er blevet skiftet - der er jo
 ikke pillet ved andet end motoren efter afgiften er betalt. Jeg ved den er
 lidt kryptisk - men er her tale om et identitetsskift bare pga. et
 motorskift?
 
 Mvh.
 B. Madsen
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   claus b. p. (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : claus b. p.
 | 
 Dato :  20-01-04 00:29
 | 
 |  | >
 > Efter afgiften er betalt - puttes så en 2,3-16v motor i - som ikke
 > overskrider 20% i henhold til registrings-attesten.
 >
 > Ændre bilen så identitet bare fordi motoren er blevet skiftet - der er jo
 > ikke pillet ved andet end motoren efter afgiften er betalt. Jeg ved den er
 > lidt kryptisk - men er her tale om et identitetsskift bare pga. et
 > motorskift?
 >
 Hvorfor så ikke bare få den indregistreret som 2,3-16V fra starten?
 
 /Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
    [8700] Brian Mark Ma~ (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [8700] Brian Mark Ma~
 | 
 Dato :  20-01-04 14:46
 | 
 |  | 
 > Hvorfor så ikke bare få den indregistreret som 2,3-16V fra starten?
 
 He he - fordi afgiften er dobbelt så høj på en 2,3-16v end på en 2,6'er...
 
 Mvh.
 B. Madsen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henrik Mortensen (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Mortensen
 | 
 Dato :  20-01-04 17:19
 | 
 |  | > Hvis vi tager udgangspunkt i et 190E 2,6 karros - skiller den ad - samler
 > den igen, med alt tænkeligt udstyr og netop en 2,6L motor. Det er jo
 lovligt
 > nok og bilen bliver herefter betalt dansk afgift af. Dvs. den bliver dansk
 > som en 190E 2,6 med alt udstyr - hvilket jo også kunne fåes orginalt fra
 > mercedes af - og hvilket der er betalt afgift af, til den danske stat.
 >
 > Efter afgiften er betalt - puttes så en 2,3-16v motor i - som ikke
 > overskrider 20% i henhold til registrings-attesten.
 >
 > Ændre bilen så identitet bare fordi motoren er blevet skiftet - der er jo
 > ikke pillet ved andet end motoren efter afgiften er betalt. Jeg ved den er
 > lidt kryptisk - men er her tale om et identitetsskift bare pga. et
 > motorskift?
 
 Hammeren falder med 98% sandsynlighed, da samme model bil kunne fåes med
 ovennævnte motor fra MB da den var ny.
 
 Hvis bilen i store træk bliver identisk med en anden model(modelskifte) skal
 der betales afgift af den model der skiftes til.
 
 Tag mig feks. Hvis jeg har en Volvo 240 m. B21E og bygger turbo på denne så
 må jeg gerne, men snupper jeg en B21ET(hvilket blot er en B21E med turbo) så
 skal der betales afgift, da sidstnævnte medfører modelskifte.
 
 Det skiller hvis du tager en motor fra en dyrere model end bilen er indreg.
 som. Så skiftes identiteten ret nemt, men du kan kun finde ud af det på een
 måde: Skriv en _UDFØRLIG_ beskrivelse til T&S hvori alt hvad du snupper fra
 16V modellen er noteret med, herunder vedlæg typegodkendelsen fra bilen som
 den er "nu"(dvs når den er betalt som en 2,6er) og vedlæg typegodkendelsen
 på den bil motorn kommer fra, og spørg dem ad hvad afgiftsmæssig konsekvens
 dette vil få, og påpeg at der er tale om en mindre forøgelse end 20%,
 hvorfor du som udgangspunkt går ud fra at det ikke medfører ændring i
 afgiften, og bed dem om at bekræfte dette.
 
 Så får du det på skrift, og hvis du har din dokumentation iorden, så kommer
 de ikke efter dig igen. Men det duer ikke hvis du "kun" skifter motoren, og
 lige kommer til at importere kabinen, og alle øvrige sjove stumper fra
 16Veren, hvis dette ikke fremgår af din forespørgsel til T&S.
 
 Mvh
 Henrik
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |