|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Dieselstartproblemer. Diagnose? Fra : smaz
 | 
 Dato :  18-01-04 21:41
 | 
 |  | Hej
 
 Jeg har en Peugeot Partner 1.9 Diesel (knap 100.000 km), der har
 startproblemer. Til at begynde med gik den i stå umiddelbart efter den var
 startet og man gav gas. Nu 14 dage senere kan den kun starte efter starteren
 har kørt mindst et minut og speederen er i bund. Hele naboskabet bliver
 indhyldet i røg, når den så endelig går i gang, men ellers er der ikke noget
 unormalt. Hastighed og træk m.v. er normalt, og det er ikke noget problem at
 starte den, når den er varm. Det har endnu ikke stået på så længe, at jeg
 kan udtale mig om brændstofforbruget har ændret sig. Den bruger stort set
 ikke olie, og den bliver i øvrigt skiftet inden for hver 10.000 km.
 
 Diagnose?
 
 mvh/smaz
 
 
 
 
 |  |  | 
  ENN (18-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ENN
 | 
 Dato :  18-01-04 21:58
 | 
 |  | Check først gløderør og relæ - derefter pumpeindstilling
 
 
 "smaz" <smaz-snabel@-get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:RbCOb.2786$DY2.422@news.get2net.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg har en Peugeot Partner 1.9 Diesel (knap 100.000 km), der har
 > startproblemer. Til at begynde med gik den i stå umiddelbart efter den var
 > startet og man gav gas. Nu 14 dage senere kan den kun starte efter
 starteren
 > har kørt mindst et minut og speederen er i bund. Hele naboskabet bliver
 > indhyldet i røg, når den så endelig går i gang, men ellers er der ikke
 noget
 > unormalt. Hastighed og træk m.v. er normalt, og det er ikke noget problem
 at
 > starte den, når den er varm. Det har endnu ikke stået på så længe, at jeg
 > kan udtale mig om brændstofforbruget har ændret sig. Den bruger stort set
 > ikke olie, og den bliver i øvrigt skiftet inden for hver 10.000 km.
 >
 > Diagnose?
 >
 > mvh/smaz
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Tommy (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy
 | 
 Dato :  19-01-04 07:37
 | 
 |  | Hej
 
 Kunne også lyde som om der ikke er nok komprifis på. Kunne være at
 toppakning trænger til udskiftning.
 Men så burde olien jo pisse ud af siden på klaveret.
 
 /Tommy
 
 "ENN" <enn@nomail.com> wrote in message
 news:400af393$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Check først gløderør og relæ - derefter pumpeindstilling
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Koch (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Koch
 | 
 Dato :  19-01-04 15:44
 | 
 |  | 
 "ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
 news:400af393$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Check først gløderør og relæ - derefter pumpeindstilling
 >
 Lige mine ord. Gløderør.
 Et tang-amperemeter er fantastisk til på under 10 sek at afgøre, om der er
 gået et gløderør. De skal trække 10-12 Amp pr. rør. Tangen om selve
 "føde-ledningen til alle rør. (Hvis de er strikket sammen som en VW). Enhver
 el-instalatør har dimsen som du sikkert kan låne på stedet    Et enkelt manglende rør er nok til at du vil opleve en yderst sej start.
 Morten
            
             |  |  | 
  smaz (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : smaz
 | 
 Dato :  19-01-04 22:42
 | 
 |  | "ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
 news:400af393$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Check først gløderør og relæ - derefter pumpeindstilling
 
 OK, jeg har bestilt tid til skift af gløderør i morgen. Hvad bør sådan 4
 svende koste?
 
 mvh/smaz
 der håber det ikke bliver alt for koldt i nat...
 
 
 
 
 |  |  | 
  Rene Joergensen (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rene Joergensen
 | 
 Dato :  19-01-04 12:46
 | 
 |  | smaz <smaz-snabel@-get2net.dk> wrote:
 
 > Diagnose?
 
 Det kunne godt lyde til at være gløderørene der er færdige.
 
 --
 -René
 
 
 
 |  |  | 
 |  |