|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Til Mogens (og andre Alfanatikere). Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  19-01-04 15:38
 | 
 |  | 
 
            Prøvede i fredags lige Skandinaviens første Alfa Romeo som taxa. En 166 2,4
 JTD.
 Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.    M.v.h.
            
             |  |  | 
  Ukendt (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  19-01-04 16:50
 | 
 |  | 
 
            > Prøvede i fredags lige Skandinaviens første Alfa Romeo som taxa. En 166 2,4
 > JTD.
 Spændende. 
 Jeg havde nær sagt: "Det er da dejligt.. for dig."
 Men skulle du nu ikke lige tage at fortælle lidt om det, så..? Altså - nu hvor du 
 jo alligevel har sluppet den brændende varme nyhed ud..? 
   > Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.    Ikke medlem klubben - og ikke abonnent på bladet.
 /Jan W Nielsen
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
  Mogens... (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  19-01-04 17:43
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 19 Jan 2004 16:50:26 +0100, <Jan W Nielsen> wrote:
 >Spændende. Jeg havde nær sagt: "Det er da dejligt.. for dig."
 >Men skulle du nu ikke lige tage at fortælle lidt om det, så..? 
 "Vi" vil gerne høre dommen :)
 
 >> Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.    >Ikke medlem klubben - og ikke abonnent på bladet.
 Dét var en skam - bladet er ellers alle pengene værd
 (kontigent)
 /Mogens
            
             |  |  | 
   Brian Fisker [8900] (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Fisker [8900]
 | 
 Dato :  19-01-04 18:00
 | 
 |  | "Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:s62o009jevkoflbvu8ttcvoni5tee9rkhe@4ax.com...
 > "Vi" vil gerne høre dommen :)
 
 Ja tak :D
 
 > Dét var en skam - bladet er ellers alle pengene værd
 > (kontigent)
 
 Enig - der udføres et godt stykke arbejde med det blad!
 
 \Mandal
 
 
 
 
 |  |  | 
   Folmer Rasmussen (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  19-01-04 22:01
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 19 Jan 2004 17:43:21 +0100, Mogens...
 <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 >On Mon, 19 Jan 2004 16:50:26 +0100, <Jan W Nielsen> wrote:
 >
 >>Spændende. Jeg havde nær sagt: "Det er da dejligt.. for dig."
 >>Men skulle du nu ikke lige tage at fortælle lidt om det, så..? 
 >
 >"Vi" vil gerne høre dommen :)
 > 
 >>> Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.    >
 >>Ikke medlem klubben - og ikke abonnent på bladet.
 >
 >Dét var en skam - bladet er ellers alle pengene værd
 >(kontigent)
 >
 >--
 Ja, Henrik B. skal vel til Subaru-forhandleren for at læse om sin nye
 SAAB?    Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
    Peter Weis (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  19-01-04 22:29
 | 
 |  | 
 "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
 > Ja, Henrik B. skal vel til Subaru-forhandleren for at læse om sin nye
 > SAAB?    He, jeg ville faktisk hellere ha' en Subaru end en Saab.
 Det er i mine øjne nogle seje non-Brian-biler: Masser performance uden
 unødigt lir.
 mvh
 Peter
            
             |  |  | 
     Brian Fisker [8900] (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Fisker [8900]
 | 
 Dato :  20-01-04 07:43
 | 
 |  | "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
 news:buhjg9$sff$1@sunsite.dk...
 > He, jeg ville faktisk hellere ha' en Subaru end en Saab.
 
 Ja, hvis vi taler om Imprezia... (med turbo og 4wd)
 
 > Det er i mine øjne nogle seje non-Brian-biler: Masser performance uden
 > unødigt lir.
 
 Ahhh, de havde nu en tendes til at ligne gejlede Corollaer... Heldigvis
 havde de kræfter, der kunne matche udseendet.
 
 \Mandal
 
 
 
 
 |  |  | 
      Peter Weis (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  20-01-04 21:14
 | 
 |  | 
 "Brian Fisker [8900]" <MandalFJERN_DETTE@edb.dk> wrote:
 > Ahhh, de havde nu en tendes til at ligne gejlede Corollaer... Heldigvis
 > havde de kræfter, der kunne matche udseendet.
 Corolla er nok også den eneste bil der kræver gejl for at se almindelig ud
   mvh
 Peter
            
             |  |  | 
       jan@stevns.net (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  20-01-04 21:44
 | 
 |  | 
 
            "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev :
 >Corolla er nok også den eneste bil der kræver gejl for at se almindelig ud
 >   Uanset mængden af gejl ligner den jo bare en kedelig "rolla......
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
    Aadam Heelm (19-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Aadam Heelm
 | 
 Dato :  19-01-04 23:11
 | 
 |  | 
 
            > Ja, Henrik B. skal vel til Subaru-forhandleren for at læse om sin nye
 > SAAB?    > 
 GM skulle skamme sig. Den er overhoved ikke i Saabs
 ånd (forkert kabine, vulgær kølerhjelm, grim bagende, forkert motor,
 forkert træk, forkert alt). Men den kommer heller ikke til europa. Tak
 for det. Svenskerne må græmme sig når de ser den.
 Men Saab efter 92 er ikke til meget (efter GM's) overtagelse. Den sidste
 rigtige saab blev bygget 92-92, og nogen få frem til 97 (9000). Hvis
 fusioner var uundgåelige, burde Saab have fusioneret med Volvo.
 Mvh
 Adam Helms
 Ex, 90, 900, 900i, 900t16s, soon 9000
 Mvh
 Aadam Heelms
            
             |  |  | 
     Ukendt (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  20-01-04 00:08
 | 
 |  | 
 "Aadam Heelm" <adamFJERN@FJERNpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:pan.2004.01.19.22.10.39.913704@FJERNpost4.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Men Saab efter 92 er ikke til meget (efter GM's) overtagelse. Den
 sidste
 > rigtige saab blev bygget 92-92, og nogen få frem til 97 (9000). Hvis
 > fusioner var uundgåelige, burde Saab have fusioneret med Volvo.
 
 Så var potterne jo blot blevet til Ford-vogne med et islæt af
 Mitsubishi..
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
      Henrik B. (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  20-01-04 01:36
 | 
 |  | 
 
            Bjørn Jørvad wrote:
 ::: (9000). Hvis fusioner var uundgåelige, burde Saab have fusioneret
 ::: med Volvo.
 ::
 :: Så var potterne jo blot blevet til Ford-vogne med et islæt af
 :: Mitsubishi..
 Ja, tak skæbne.    )
 M.v.h.
            
             |  |  | 
     Henrik B. (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  20-01-04 01:38
 | 
 |  | Aadam Heelm wrote:
 :: GM skulle skamme sig. Den er overhoved ikke i Saabs
 :: ånd (forkert kabine, vulgær kølerhjelm, grim bagende, forkert motor,
 :: forkert træk, forkert alt). Men den kommer heller ikke til europa.
 :: Tak for det. Svenskerne må græmme sig når de ser den.
 ::
 :: Men Saab efter 92 er ikke til meget (efter GM's) overtagelse. Den
 :: sidste rigtige saab blev bygget 92-92, og nogen få frem til 97
 :: (9000). Hvis fusioner var uundgåelige, burde Saab have fusioneret
 :: med Volvo.
 
 Det er jo noget vrøvl. Den nye 9-3 er en utrolig fin bil - har du
 overhovedet prøvet den?
 
 Ovenstående hører man ofte fra især gamle Saab-fanatikere - med hang til
 Saab'er fra før 1990. Biler som stort set alle har bl.a. motorer fra andre
 producenter - heriblandt Ford. At Saab så forbedrede motorerne er en anden
 sag.
 
 Og jo, selvfølgelig er der bagdele ved at GM "påtvinger" Saab at benytte
 bl.a. Opel dele. Det har resulteret i flere el-fejl på bilerne.
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Aadam Heelm (21-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Aadam Heelm
 | 
 Dato :  21-01-04 00:36
 | 
 |  | 
 > Det er jo noget vrøvl. Den nye 9-3 er en utrolig fin bil - har du
 > overhovedet prøvet den?
 Nej, Har ikke 400.000 kr til en basis 9-3. Det er sikkert en udemærket
 bil, men til den pris ville jeg hellere have en (brugt) Mercedes.
 
 > Ovenstående hører man ofte fra især gamle Saab-fanatikere - med hang
 > til Saab'er fra før 1990. Biler som stort set alle har bl.a. motorer
 > fra andre producenter - heriblandt Ford. At Saab så forbedrede
 > motorerne er en anden sag.
 >
 Er B201 202H (motoren i 99, 900, 90 mf) motorene en ford motor?
 
 > Og jo, selvfølgelig er der bagdele ved at GM "påtvinger" Saab at benytte
 > bl.a. Opel dele. Det har resulteret i flere el-fejl på bilerne.
 >
 Der var også elfejl i Saabs biler før 90, ganske mange har jeg indtryk
 af. Jeg har i hvert fald haft fælles elfejl på næsten alle biler jeg
 har haft, herunder specielt instrument- og kabinelys. Det er dog nemt at
 fikse for det meste.
 
 
 Mvh
 Adam Helms, som kigger efter en 9000.. der heller ikke er en rigtig saab,
 forkert nøgleplacering og bygget i samarbejde med fiat...
 
 
 |  |  | 
       Henrik B. (21-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  21-01-04 23:05
 | 
 |  | 
 
            Aadam Heelm wrote:
 ::: Det er jo noget vrøvl. Den nye 9-3 er en utrolig fin bil - har du
 ::: overhovedet prøvet den?
 :: Nej, Har ikke 400.000 kr til en basis 9-3. Det er sikkert en
 Kan du sige: 345.000,-     ::: Ovenstående hører man ofte fra især gamle Saab-fanatikere - med hang
 ::: til Saab'er fra før 1990. Biler som stort set alle har bl.a. motorer
 ::: fra andre producenter - heriblandt Ford. At Saab så forbedrede
 ::: motorerne er en anden sag.
 :::
 :: Er B201 202H (motoren i 99, 900, 90 mf) motorene en ford motor?
 Jeg sagde "heriblandt". V4-motoren er en Ford-motor - med modificeringer.
 Bl.a. brændte de ikke når de sad i Saab'erne.
 B & H-motorerne er en videreudvikling af den oprindelige 1,7 liters Triumph
 motor der sad i Saab 99 i de første årgange.
 M.v.h.
            
             |  |  | 
     EjS (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  20-01-04 11:34
 | 
 |  | > Hvis fusioner var uundgåelige, burde Saab have fusioneret med Volvo.
 
 Dengang først i 90'erne var der vist ikke nogen veldrevet virksomhed på hele
 kloden der kunne se nogen perspektiver i at købe en bilfabrik med så skiden
 en økonomi. At GM så købte taler ikke lige til deres fordel - men det
 reddede da SAAB.
 
 Volvo var på det tidspunkt heller ikke en virksomhed med uendelige
 ressourcer og ville sikkert være blevet trukket med ned.
 
 Derudover er jeg enig. Én svensk bilfabrik ville være optimal. Om den kunne
 overleve ved jeg ikke.
 
 I hvert fald kan jeg sige efter at have besøgt Volvos teknologiske afdeling
 i Göteborg og deres udviklings- og produktions afdeling i Torslanda nord for
 Göteborg at de fortsætter i bedste svenske ånd...
 
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
      Henrik B. (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  20-01-04 12:07
 | 
 |  | EjS wrote:
 :: I hvert fald kan jeg sige efter at have besøgt Volvos teknologiske
 :: afdeling i Göteborg og deres udviklings- og produktions afdeling i
 :: Torslanda nord for Göteborg at de fortsætter i bedste svenske ånd...
 
 Både og....
 
 M.v.h.
 
 
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  20-01-04 12:52
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:400d0bc8$0$282$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Både og....
 
 En Volvo er jo også et blandingsprodukt og samtlige modeller bliver da
 heller ikke produceret i Sverige.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 Volvo S80 T6 BSR
 
 
 
 
 |  |  | 
        EjS (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  20-01-04 13:11
 | 
 |  | > En Volvo er jo også et blandingsprodukt og samtlige modeller bliver da
 > heller ikke produceret i Sverige.
 
 Faktisk skifter produktionen meget hurtigt efter hvor det er billigst at
 producere. Det kan være i Belgien eller Sverige osv. Så ens modeller kan
 være produceret flere forskellige steder.
 
 I sidste ende et spørgsmål om produktionsomkostninger og konkurrenceevne...
 
 Jeg sætter ikke ligehedstegn mellem "ånd" og produktionssted.
 
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
         Ukendt (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  20-01-04 16:34
 | 
 |  | 
 "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
 news:buj5s1$467$1@sunsite.dk...
 KLIP
 > I sidste ende et spørgsmål om produktionsomkostninger og
 konkurrenceevne...
 O.k.
 > Jeg sætter ikke ligehedstegn mellem "ånd" og produktionssted.
 O.k. ... jeg kender således ikke nok til Volvo´s "produktion- og
 kvalitetsånd" de forskellige produktionssteder imellem.
 Jeg er dog glad for at min S80 er produceret i Sverige..   -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
          EjS (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  20-01-04 20:08
 | 
 |  | 
 
            > > Jeg sætter ikke ligehedstegn mellem "ånd" og produktionssted.
 >
 > O.k. ... jeg kender således ikke nok til Volvo´s "produktion- og
 > kvalitetsånd" de forskellige produktionssteder imellem.
 Det gør jeg heller ikke. Det var sådan set et postulat efter ved selvsyn at
 have set hvordan de arbejder i afdelingerne i Sverige hvor det meste af
 teknikken udvikles. Det er således bare mit indtryk af de svenske kvaliteter
 er i behold og Assar Gabrielsson og Gustaf Larsons filosofier er intakte
 (Volvos grundlæggere hvis du skulle være i tvivl :)...
 > Jeg er dog glad for at min S80 er produceret i Sverige..   Det ville jeg bestemt også være. Men er det iøvrigt ikke noget med at Volvo
 Car Corporation er ved at bygge en stor fabrik i Holland. Fremtiden for
 selve produktionen i Sverige skulle vist være ret sort...
 MVH EjS
            
             |  |  | 
           Ukendt (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  20-01-04 20:33
 | 
 |  | 
 "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:400d7c88$0$8778$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 
 KLIP
 
 > Men er det iøvrigt ikke noget med at Volvo
 > Car Corporation er ved at bygge en stor fabrik i Holland. Fremtiden
 for
 > selve produktionen i Sverige skulle vist være ret sort...
 
 Jeg ved ikke om Volvo fortsætter produktionen i Holland endda på en ny
 fabrik, men jeg ved at Volvo har bygget en ny i Gent, Belgien.
 
 Volvo har produktionssteder i:
 
 Sverige: Torslanda, Uddevalla, Skövde (motorer), Olofström
 (karrosseridele)
 Köping (transmissioner og chassisdele) samt i Floby (bl.a.
 skivebremser).
 Belgien: Gent
 Holland: Born (som jeg mener skal afvikles/overgå 100% til Mitsubishi)
 Syd Afrika
 Thailand
 Malaysia
 
 Som noget nyt og spændende har Volvo og Pininfarina indgået en aftale om
 i samarbejde (22. september 2003) at udvikle Volvo´s næste generation af
 convertible´s.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 De største produktionssteder ligger i Sverige, Belgien og Holland.
 
 
 
 
 |  |  | 
            EjS (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  20-01-04 23:04
 | 
 |  | > Jeg ved ikke om Volvo fortsætter produktionen i Holland endda på en ny
 > fabrik, men jeg ved at Volvo har bygget en ny i Gent, Belgien.
 >
 > Volvo har produktionssteder i:
 >
 > Sverige: Torslanda, Uddevalla, Skövde (motorer), Olofström
 > (karrosseridele)
 > Köping (transmissioner og chassisdele) samt i Floby (bl.a.
 > skivebremser).
 > Belgien: Gent
 > Holland: Born (som jeg mener skal afvikles/overgå 100% til Mitsubishi)
 > Syd Afrika
 > Thailand
 > Malaysia
 
 Ok - jeg havde byttet om på Holland og Belgien for det var nemlig meningen
 at en fabrik skulle afvikles pga. ren økonomi.
 
 De nævnte fabrikker er iøvrigt en del af VCC. Selve Volvo selskabet består
 af 6-7 selskaber som er uafhængige. Deres teknologiske afdeling VTEC laver
 noget så eksotisk som komponenter til jet-motorer. Hvor mange andre
 fabrikker end de nævnte hele Volvo råder over aner jeg heller ikke. Blot at
 der er flere.
 
 > Som noget nyt og spændende har Volvo og Pininfarina indgået en aftale om
 > i samarbejde (22. september 2003) at udvikle Volvo´s næste generation af
 > convertible´s.
 
 Spændende - et helt rigtigt valg IMO.
 
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
             Ukendt (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  20-01-04 23:23
 | 
 |  | 
 "EjS" <ejsREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
 news:400da5cd$0$5809$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 KLIP
 > Volvo råder over aner jeg heller ikke. Blot at
 > der er flere.
 Hvis du vil vide lidt mere omkring Volvo´s aktiviteter kan du se her:
http://www.media.volvocars.com/ > Spændende - et helt rigtigt valg IMO.
 De har jo gjort det før med et spændende resultat.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
              EjS (21-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  21-01-04 10:31
 | 
 |  | 
 
            > Hvis du vil vide lidt mere omkring Volvo´s aktiviteter kan du se her:
 >
 > http://www.media.volvocars.com/ Tak - jeg fik nu rigeligt at vide da jeg besøgte VTEC i efteråret :)
 MVH EjS
            
             |  |  | 
               Peter G C (21-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  21-01-04 12:14
 | 
 |  | 
 
            "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
 news:bulgsj$co3$1@sunsite.dk...
 [klip]
 > Tak - jeg fik nu rigeligt at vide da jeg besøgte VTEC i efteråret :)
 Er det ikke et gammelt børneprogram på DR1 med Jesper Klein ?
 /Peter    --
http://www.grauslund.com |  |  | 
                Jakob Jeppesen (21-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen
 | 
 Dato :  21-01-04 13:21
 | 
 |  | 
 
            "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message news:400e5e08$0$222$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > > Tak - jeg fik nu rigeligt at vide da jeg besøgte VTEC i efteråret :)
 >
 > Er det ikke et gammelt børneprogram på DR1 med Jesper Klein ?
 >
 Slet ikke! Programmet hedder VITEK og det er ikke Jesper Klein
 der er oraklet men Egon Smith.
 De to herrer lavede dog vistnok også et program sammen om
 farene ved nytårskrudt (mener det hedder Tænk før du tænder eller
 noget i den stil).
 VITEK var ikke mindre end en genial måde at formidle tekniske
 problemstillinger til målgruppen (omkring 10-15 årige).
 Og så var temaet til programmet ganske iørefaldende    /Jakob
            
             |  |  | 
                 Peter G C (21-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  21-01-04 15:17
 | 
 |  | 
 
            "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:bulqrh$tv$1@sunsite.dk...
 > "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
 news:400e5e08$0$222$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > > > Tak - jeg fik nu rigeligt at vide da jeg besøgte VTEC i efteråret :)
 > >
 > > Er det ikke et gammelt børneprogram på DR1 med Jesper Klein ?
 > >
 >
 > Slet ikke! Programmet hedder VITEK og det er ikke Jesper Klein
 > der er oraklet men Egon Smith.
 >
 > De to herrer lavede dog vistnok også et program sammen om
 > farene ved nytårskrudt (mener det hedder Tænk før du tænder eller
 > noget i den stil).
 Det er mest det, jeg tænker på. Har set det utallige gange    /Peter
 --
http://www.grauslund.com |  |  | 
                EjS (21-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : EjS
 | 
 Dato :  21-01-04 16:27
 | 
 |  | 
 "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:400e5e08$0$222$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > "EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev i en meddelelse
 > news:bulgsj$co3$1@sunsite.dk...
 >
 > [klip]
 >
 > > Tak - jeg fik nu rigeligt at vide da jeg besøgte VTEC i efteråret :)
 >
 > Er det ikke et gammelt børneprogram på DR1 med Jesper Klein ?
 
 Hehe, nej du forveksler det med Hondas patenterede ventilstyringssystem
 "Valve Time Electronic Control" eller sådan noget.
 
 I Volvo regi - står det for Volvo TEchnological development Corporation og
 er deres tænketank der udvikler teknik til alt fra jetmotorer, bådmotorer og
 lastbiler...
 
 MVH EjS
 
 
 
 
 |  |  | 
  Anders Møller (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Møller
 | 
 Dato :  20-01-04 09:19
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
 news:400bebbf$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Prøvede i fredags lige Skandinaviens første Alfa Romeo som taxa. En 166
 2,4
 > JTD.
 > Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.    ... man kan vel også bare tage til Fredericia og ta' en tur med hyrevognen ?
 ;) Ifølge Koch Biler er det nemlige dem der har leveret den:
 "15-12-2003 Danmarks premiere
 Det er med en vis stolthed at Koch Biler A/S, nu har leveret Danmarks første
 Alfa 166 2,4 JTD 20V som taxa. Ja det er faktisk den første Alfa som taxa
 herhjemme nogensinde. Bilen vil til dagligt komme til at kører for
 Fredericia Taxa, af vognmand Paul Andersen. Vi hos Koch Biler A/S er sikker
 på at Poul og hans kunder vil blive glade for den nye 2,4 JTD 20V commonrail
 diesel-motor, med 175 hk og 391 NM. Vi siger endnu engang tillykke til Paul
 med hans nye hyrevogn."
 --
 Anders Møller
 Uno Racing
            
             |  |  | 
  Fly Christensen (20-01-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  20-01-04 13:07
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 19 Jan 2004 15:37:53 +0100, "Henrik B."
 <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
 >Prøvede i fredags lige Skandinaviens første Alfa Romeo som taxa. En 166 2,4
 >JTD.
 >
 >Men i kan jo læse mere om bilen i det næste Alfa-blad.    Forslag til forsiden:
http://www.alfaclub.de/ Fly
 -- 
 In space nobody will hear your cream
            
             |  |  | 
 |  |