|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Octavia 1.9 tdi Elegance - alternativer og~ Fra : Bo Dudek
 | 
 Dato :  12-02-04 08:27
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Jeg har en kammerat, der påtænker at købe en Skoda Octavia 1.9 tdi
 Elegance - næsten ny eller helt ny. Størrelsen på bilen er nok
 indiskutabel, men kan man få et par negative og positive kommentarer
 med på vejen og måske et alternativ? 
 Mvh
 Bo Dudek
www.bodudek.dk |  |  | 
  p.jarnbak (12-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : p.jarnbak
 | 
 Dato :  12-02-04 09:21
 | 
 |  | 
 "Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
 news:3ham201ubuh8pna9ft8qsm342e7ph0l8j8@4ax.com...
 > Hej
 >
 > Jeg har en kammerat, der påtænker at købe en Skoda Octavia 1.9 tdi
 > Elegance - næsten ny eller helt ny. Størrelsen på bilen er nok
 > indiskutabel, men kan man få et par negative og positive kommentarer
 > med på vejen og måske et alternativ?
 
 Fed bil at køre i.Jeg køre sammen med en kolega der har sådan en 110hk
 model,den har nu kørt 145k/km
 og der er kun lavet service + skiftet en frontrude(stenslag) så den står
 højt på min ønskeliste.
 Hej Palle.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Landberg (12-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Landberg
 | 
 Dato :  12-02-04 17:19
 | 
 |  | 
 
            > Jeg har en kammerat, der påtænker at købe en Skoda Octavia 1.9 tdi
 > Elegance - næsten ny eller helt ny. Størrelsen på bilen er nok
 > indiskutabel, men kan man få et par negative og positive kommentarer
 > med på vejen og måske et alternativ?
 Hej
 Du eller din kammerat må gerne ringe til mig på 40846627 eller skrive på
 thomas snabel a bokstuning . dk  hvis I vil høre lidt om sådan en bil. Jeg
 køber nok snart min 3. Octavia og har måske nogle fif som ham kan bruge, men
 som jeg ikke lige gider skrive her.
 MVH
 Thomas Landberg
www.bokstuning.dk |  |  | 
  Bo Dudek (12-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Dudek
 | 
 Dato :  12-02-04 19:45
 | 
 |  | 
 
            [...]
 >Du eller din kammerat må gerne ringe til mig på 40846627 eller skrive på
 >thomas snabel a bokstuning . dk  hvis I vil høre lidt om sådan en bil. Jeg
 >køber nok snart min 3. Octavia og har måske nogle fif som ham kan bruge, men
 >som jeg ikke lige gider skrive her.
 det er sgu service.. det må jeg sige.. jeg vil næsten tro, at
 kammersjukken griber chancen og knoglen.. tak for det, du :)
 Mvh
 Bo Dudek
www.bodudek.dk |  |  | 
   Mogens... (12-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  12-02-04 20:31
 | 
 |  | On Thu, 12 Feb 2004 19:44:55 +0100, Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk>
 wrote:
 
 >>Du eller din kammerat må gerne ringe til mig på 40846627 eller skrive på
 >>thomas snabel a bokstuning . dk  hvis I vil høre lidt om sådan en bil. Jeg
 >>køber nok snart min 3. Octavia og har måske nogle fif som ham kan bruge, men
 >>som jeg ikke lige gider skrive her.
 
 >det er sgu service.. det må jeg sige.. jeg vil næsten tro, at
 >kammersjukken griber chancen og knoglen.. tak for det, du :)
 
 Ja, men hvorfor fa'n kan man ikke få lov at høre de fif her!
 
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
  Jan Hansen (12-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Hansen
 | 
 Dato :  12-02-04 22:14
 | 
 |  | 
 "Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ham201ubuh8pna9ft8qsm342e7ph0l8j8@4ax.com...
 > Hej
 >
 > Jeg har en kammerat, der påtænker at købe en Skoda Octavia 1.9 tdi
 > Elegance - næsten ny eller helt ny. Størrelsen på bilen er nok
 > indiskutabel, men kan man få et par negative og positive kommentarer
 > med på vejen og måske et alternativ?
 >
 Det er en Skoda og det bliver kun en Skoda og folk griner af ham bag hans
 ryg fordi han ikke har en rigtig bil
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (12-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  12-02-04 22:36
 | 
 |  | 
 
            > Det er en Skoda og det bliver kun en Skoda og folk griner af ham bag hans
 > ryg fordi han ikke har en rigtig bil
 Dooh...!
   /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
  Brian Fisker [8900] (12-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Fisker [8900]
 | 
 Dato :  12-02-04 23:04
 | 
 |  | "Jan Hansen" <johnjohnxy@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:402beca2$0$29390$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Det er en Skoda og det bliver kun en Skoda og folk griner af ham bag
 hans
 > ryg fordi han ikke har en rigtig bil
 
 Hvordan er det at være vågnet efter fem år i koma?
 
 \Mandal
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mogens... (12-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  12-02-04 23:49
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 12 Feb 2004 23:04:20 +0100, "Brian Fisker [8900]"
 <MandalFJERN_DETTE@edb.dk> wrote:
 >Hvordan er det at være vågnet efter fem år i koma?
 Spørg Skoda-fabrikken - de har ligget 30 år i koma    /Mogens
            
             |  |  | 
    Brian Fisker [8900] (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Fisker [8900]
 | 
 Dato :  13-02-04 07:55
 | 
 |  | 
 
            Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:nm0o20hjan1d5gi33hh3k0emjm2r0hr7in@4ax.com...
 > Spørg Skoda-fabrikken - de har ligget 30 år i koma    Hehe    - ingen tvivl der. Personligt mener jeg dog, at
 VW-"respiratoren" har hjulpet godt med til at få stablet et par ok
 modeller på banen...
 \Mandal
            
             |  |  | 
    Ebbe Kristensen (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen
 | 
 Dato :  13-02-04 08:40
 | 
 |  | 
 
            "Mogens..." <mailto:dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse 
 > Spørg Skoda-fabrikken - de har ligget 30 år i koma    Rigtig nok - men de er da i det mindste kommet ud af den igen. 
 Jeg er såmænd godt tilfreds med vores Skoda Felica 1.6. Motoren har et bedre 
 bundtræk end den 2-liters HDI, vi har i Xsara'en og uden at gøre noget specielt 
 for det holder jeg nemt 14 km/l og ofte bedre (seneste tankning 35,5 liter, kørt 
 500km). Den kostede "sølle" 135 kkr fra ny i 1996 og efterhånden har den over 
 130.000 på klokken. Vi regner med at køre i den til den ikke kan mere for 
 brugtbilprisen er en hel del mindre end den værdi vi oplever i hverdagen.
 Og ja, vi overvejede da en Octavia, da vi skulle have bil nr. 2. Men vi ville have 
 en stationcar med aircon og diesel og så kom Octaviaen desværre for højt op i pris.
 Ebbe
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
     Peter G C (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  13-02-04 10:14
 | 
 |  | 
 
            "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
 news:003f01c3f204$87ad5320$10ffaad5@autoatlas.local...
 [klip]
 > Jeg er såmænd godt tilfreds med vores Skoda Felica 1.6. Motoren har et
 bedre
 > bundtræk end den 2-liters HDI, vi har i Xsara'en og uden at gøre noget
 specielt
 > for det holder jeg nemt 14 km/l
 ROFL - det lyder næsten som historien om den røde Sierra !    /Peter
 --
http://www.grauslund.com |  |  | 
      Ebbe Kristensen (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen
 | 
 Dato :  13-02-04 10:41
 | 
 |  | 
 
            "Peter G C" <mailto:pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse 
 "Re: Octavia 1.9 tdi Elegance - alternativer og kommentarer?"
 > ROFL - det lyder næsten som historien om den røde Sierra !    Den har jeg vist overset. Hvad gik den historie ud på?
 Ebbe
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
       Jan Wildau (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Wildau
 | 
 Dato :  13-02-04 12:17
 | 
 |  | 
 
            > Den har jeg vist overset. Hvad gik den historie ud på?
 Det var Olesen, der fortalte, at han kunne køre fra en Honda Civic i sin
 Sierra 1,6.
 Hvordan historien oprindeligt blev fortalt ved jeg ikke, men jeg ved, at den
 ofte bliver fremlagt "voldsommere", end Olesen i dag vil mene, han
 oprindeligt fortalte den.
 Angiveligt fortalte Olesen, at han "ordnede" sådan en civic med flere
 hestekræfter og lavere vægt end hans egen - men Olesen fortæller i dag, at
 der var en række faktorer som gjorde fortællingen mere troværdig.
 Historien bliver trukket frem, hvis nogen overdriver deres egen bils
 formåen.    P.S.: Jeg hár kørt en del i de små Polo´er og kan skrive under på en
 forbløffende trækkaraktaristik. Et voldsomt moment og en lav gearing gør den
 meget villig.    /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
        Peter G C (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  13-02-04 13:25
 | 
 |  | 
 
            "Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev i en meddelelse
 news:402cb215$0$242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 [klip]
 > Historien bliver trukket frem, hvis nogen overdriver deres egen bils
 > formåen.      > P.S.: Jeg hár kørt en del i de små Polo´er og kan skrive under på en
 > forbløffende trækkaraktaristik. Et voldsomt moment og en lav gearing gør
 den
 > meget villig.    ...... jow jow    Men mere bundtræk end en turbodiesel ?
 /Peter
            
             |  |  | 
         Jan Wildau (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Wildau
 | 
 Dato :  13-02-04 13:45
 | 
 |  | 
 
            > ..... jow jow    Men mere bundtræk end en turbodiesel ?
 Naturligvis ikke målt i rå kræfter over 2.000 o/min.
 Men hvis man kører kræfterne op mod køretøjets vægt og samtidig indregner
 den meget lave gearing (maks 80 km/t i andet gear), så er det en "lille
 raket".
 Man kan naturligvis sagtens køre fra Polo´en i mange andre biler, men
 trækkaraktaristikken er meget diesel´sk - blot mere hurtig i responsen.
 Motoren tager ikke markent flere omdrejninger end en diesel (mener det røde
 begynder ved 5.000 o/min), den er ekstremt lavgearet i første og andet gear,
 og kræfterne er der med det samme.
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
          Ebbe Kristensen (16-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen
 | 
 Dato :  16-02-04 10:32
 | 
 |  | 
 
            "Jan Wildau" <jwn@vd.dk> wrote in message news:<402cc6e4$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
 > Man kan naturligvis sagtens køre fra Polo´en i mange andre biler, men
 > trækkaraktaristikken er meget diesel´sk - blot mere hurtig i responsen.
 > Motoren tager ikke markent flere omdrejninger end en diesel (mener det røde
 > begynder ved 5.000 o/min), den er ekstremt lavgearet i første og andet gear,
 > og kræfterne er der med det samme.
 Netop min oplevelse med Skoda Felicia'en. Den kører 50 km/t med 2000
 o/min i fjerde gear og der har den det rigtig godt    Fra folk med
 mere forstand på motorer end jeg har, har jeg hørt at denne motor dels
 har en meget flad momemntkurve og dels ikke er til at slide op.
 Desværre er koblingen noget skod. Vi er på den tredie kobling (inkl.
 den originale) og den fik vi såmænd gratis på garantien for nummer to.
 Forrige år var jeg til Biler i Bella og snakkede osse lidt med folkene
 på Skoda-standen. Her nævnte jeg at jeg var ganske godt tilfreds med
 Feliciaen bortset fra koblingen. "Nåeh, du har en 1.6'er" var svaret.
 Så det er åbenbart et kendt problem :-/
 Ebbe
            
             |  |  | 
         Ebbe Kristensen (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen
 | 
 Dato :  13-02-04 13:45
 | 
 |  | 
 
            "Peter G C" <mailto:pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse 
 "Re: Octavia 1.9 tdi Elegance - alternativer og kommentarer?"
 > "Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev i en meddelelse
 > news:402cb215$0$242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > P.S.: Jeg hár kørt en del i de små Polo´er og kan skrive under på en
 > > forbløffende trækkaraktaristik. Et voldsomt moment og en lav gearing gør
 > den
 > > meget villig.    > 
 > ..... jow jow    Men mere bundtræk end en turbodiesel ?
 Tjaeh, Skoda'en begynder at levere noget ved 1000 o/min. Xsara'en skal op på 1500 
 før man kan mærke at der er motor i bilen.
 Men der er forskel på dieselbiler. Xsara'en kan ikke følge med en Skoda Octavia 
 1.9 TDI fra stående start. Det hører dog med at Xsara'en er en stationcar der 
 vejer i omegnen af 1300 kg og at den ikke er chip'et    Om bemeldte Octavia var, 
 har jeg ingen anelse om.
 Ebbe
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
       Brian (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  13-02-04 12:38
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 Ebbe Kristensen wrote:
 > Den har jeg vist overset. Hvad gik den historie ud på?
http://shor.ter.dk/45581291 Sjov, lidt ældre, tråd    /Brian
            
             |  |  | 
        Kim Kristensen (14-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  14-02-04 00:03
 | 
 |  | 
 "Brian" <brian@post5FJERNDETTE.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:c0icu7$fda$1@sunsite.dk...
 > Hejsa
 >
 > Ebbe Kristensen wrote:
 > > Den har jeg vist overset. Hvad gik den historie ud på?
 >
 > http://shor.ter.dk/45581291 >
 > Sjov, lidt ældre, tråd    >
 > /Brian
 >
 >
 Hold kæft den var lang, tråden mener jeg. Gad vist hvor mange gear sådan en
 Killer-Ford har, er det 4 eller 5?
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
      Jan Wildau (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Wildau
 | 
 Dato :  13-02-04 11:10
 | 
 |  | 
 
            > ROFL - det lyder næsten som historien om den røde Sierra !    Seriøst - du skulle prøve de der Polo 1,6´ere, Peter.
 Der er edderbanke mig fut i fejemøget ved de lave omdrejninger.
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
       Peter G C (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G C
 | 
 Dato :  13-02-04 11:37
 | 
 |  | 
 
            "Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev i en meddelelse
 news:402ca293$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > > ROFL - det lyder næsten som historien om den røde Sierra !    >
 > Seriøst - du skulle prøve de der Polo 1,6´ere, Peter.
 Tak - har prøvet dem da jeg trillede rundt i nogle udlejningsbiler fra
 Eurocar.
 > Der er edderbanke mig fut i fejemøget ved de lave omdrejninger.
 Ja da 150 nm ved 1500 omdrejninger - helt sikkert    /Peter
 --
http://www.grauslund.com |  |  | 
        Jan Wildau (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Wildau
 | 
 Dato :  13-02-04 13:58
 | 
 |  | 
 
            > > Der er edderbanke mig fut i fejemøget ved de lave omdrejninger.
 > Ja da 150 nm ved 1500 omdrejninger - helt sikkert    Nej, jeg tror kun, den har 128 - men det ændrer ikke ved, at den er en lille
 hurtig bil. En masse "alm." mennesker har den samme opfattelse. På min
 tidligere arbejdsplads havde vi en flok af dem, og folk var meget imponerede
 over deres kræfter.
 De føles markant hurtigere end de fleste familiebiler med omkring 100 hk -
 og man skal også vare sig ved lyskrydset for ikke at "fræse af sted".
 Faktisk har kombinationen af meget lav gearing i de første gear og flot
 momentforløb fået flere motorjournalister til at sige, at den 100 hk version
 ikke føles spor hurtigere - selvom den måske nok er det, hvis det virkelig
 gælder. Samtidig går der vedholdende rygter om, at 1,6´erne ofte har mere
 end de lovede 75 hk.
 Jeg kommer netop i tanke om et tilfælde, hvor jeg kørte om kap med en ukendt
 Ford Mondeo på de 2-sporede store veje i det sydlige Odense. Mondeoen var
 ikke engang en billængde foran, da 3. gear løb ud - og der blev eller gået
 til stålet. En 102 hk Carina XLi II kan ikke følge med.
 Hvis man vil misforstå det, som jeg her skriver, så kan man sagtens det. Jeg
 siger ikke, at det er en Porsche - blot at den ér kvik på speederen og at
 man ikke skal kimse af den.
   /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
         Mogens... (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  13-02-04 17:41
 | 
 |  | On Fri, 13 Feb 2004 13:58:01 +0100, "Jan Wildau" <jwn@vd.dk> wrote:
 
 >Nej, jeg tror kun, den har 128 - men det ændrer ikke ved, at den er en lille
 >hurtig bil. En masse "alm." mennesker har den samme opfattelse. På min
 >tidligere arbejdsplads havde vi en flok af dem, og folk var meget imponerede
 >over deres kræfter.
 >De føles markant hurtigere end de fleste familiebiler med omkring 100 hk -
 >og man skal også vare sig ved lyskrydset for ikke at "fræse af sted".
 >Faktisk har kombinationen af meget lav gearing i de første gear og flot
 >momentforløb fået flere motorjournalister til at sige, at den 100 hk version
 >ikke føles spor hurtigere - selvom den måske nok er det, hvis det virkelig
 >gælder. Samtidig går der vedholdende rygter om, at 1,6´erne ofte har mere
 >end de lovede 75 hk.
 >Jeg kommer netop i tanke om et tilfælde, hvor jeg kørte om kap med en ukendt
 >Ford Mondeo på de 2-sporede store veje i det sydlige Odense. Mondeoen var
 >ikke engang en billængde foran, da 3. gear løb ud - og der blev eller gået
 >til stålet. En 102 hk Carina XLi II kan ikke følge med.
 >Hvis man vil misforstå det, som jeg her skriver, så kan man sagtens det. Jeg
 >siger ikke, at det er en Porsche - blot at den ér kvik på speederen og at
 >man ikke skal kimse af den.
 
 Tillad mig venligst at tilføje en bemærkning om, at jeg i '97 "fik"
 een af de første VW Polo 1.4 16V 101 hk - den kunne ingen "sælgerbiler
 2.0" følge på motorvejen. Idag er bilens formåen kendt, men det var
 den ikke dengang.
 
 Derfor var det afsindigt morsomt (nogen vil helt sikkert kalde det
 barnligt) at udføre det kendte trick med at give gas ifm. en
 overhaling på motorvejen: Man "ligger" - i en overhaling let presset -
 foran en "sælger" og signalerer med blinklyset, at man trækker ind,
 hvilket også sker. Samtidigt bliver højre fod dog lidt tung... :)
 
 Polo 1.4 16V var langt hurtigere end sinken Polo 1.6, men kun hvis man
 kørte mellem 4.700 og 7.000 omdrejninger - uudholdeligt i længden!
 
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
          Ukendt (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  13-02-04 21:26
 | 
 |  | 
 
            > Polo 1.4 16V var langt hurtigere end sinken Polo 1.6, men kun hvis man
 > kørte mellem 4.700 og 7.000 omdrejninger - uudholdeligt i længden!
 Der kørte en Polo 16V sammen med den føromtalte Mondeo og jeg dengang. Den
 var ikke hurtigere end den, som jeg kørte i. Men ok - en 1,4 16V findes også
 både med 75 hk og 100/101 hk.
 I øvrigt er 16V-motorerne blevet svinet til netop på grund af deres mangel
 på power (under 5.000 o/min, hvor man normalt kører).
 > den kunne ingen "sælgerbiler 2.0" følge på motorvejen.
 > Idag er bilens formåen kendt, men det var
 > den ikke dengang.
 Rolig nu - 188 km/t - det tror jeg nok, de fleste 2.0´ere kunne præstere -
 også i 1997.    > langt hurtigere end sinken Polo 1.6
 ???
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
           Mogens... (14-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  14-02-04 00:20
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 13 Feb 2004 21:25:53 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
 wrote:
 >Rolig nu - 188 km/t - det tror jeg nok, de fleste 2.0´ere kunne præstere -
 >også i 1997.    >???
 Jeg taler ikke om topafart - jeg talker om mellemacceleration
 /Mogens
            
             |  |  | 
          Jacob Buus Smidt (14-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Buus Smidt
 | 
 Dato :  14-02-04 14:17
 | 
 |  | 
 
            >
 > Tillad mig venligst at tilføje en bemærkning om, at jeg i '97 "fik"
 > een af de første VW Polo 1.4 16V 101 hk - den kunne ingen "sælgerbiler
 > 2.0" følge på motorvejen. Idag er bilens formåen kendt, men det var
 > den ikke dengang.
 >
 SNIP
 >
 > Polo 1.4 16V var langt hurtigere end sinken Polo 1.6, men kun hvis man
 > kørte mellem 4.700 og 7.000 omdrejninger - uudholdeligt i længden!
 >
 Jeg har netop i går hentet min lille nye brugte røde Polo 1.6 som erstatning
 for min tidligere røde Polo 1.4 (st.car)    Jeg var rimelig imponeret over 1.4'erens præstationer, men jeg har kun gode
 ting at sige om 1.6 motoren. På toppen giver den ikke meget mere, end
 1.4'eren, men den er meget mere behagelig at køre med og, ja: der er
 rigeligt træk over hele momentkurven til sådan en lille øse. Den nye er med
 automatgear, som ganske givet gør den mere lam, end den behøver at være. Men
 ved "hurtig" motorvejskørsel arbejder den vel med omdrejninger, der ligger
 omkring 1000 omdrejninger under 1.4'eren ved samme hastighed, og det kan
 altså både høres og mærkes!
 Hvordan er det nu, at det er? Kan et eller andet filter få den til at køre
 hurtigere?
   Jacob
            
             |  |  | 
  Lizard (13-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lizard
 | 
 Dato :  13-02-04 09:35
 | 
 |  | Hehe... Lad mig gætte.. du køre selv VW eller Peugot? Så tror jeg ikke du
 skal  råbe for højt op.
 Har har skoda i nogle år nu... og jeg har aldrig haft problemer. Ikke andet
 end det slid man kan forvente på en gammel bil der bliver kørt hårdt. (skift
 af undervogn og bremser.. Og i den dur)
 
 Folks erfaringer med biler er meget forskællig og der er ikke rigtigt nogle
 der kan stå inde for at lige nøjagtigt dig eller mig får en "mandags" bil,
 som vil gøre at vi vil se forskælligt på mærket... Jeg er personligt lige
 glad med hvad den hedder...  Bare den køre og ikke er pisse defekt.
 
 Som sagt har jeg aldrig hvaf problemer med Skoda.
 Og vil tro at vi i familien har haft omkring 6-7 stykker og aldrig et
 problem.
 
 --
 __
 Hilsen Lizard.
 Skoda Favorit 136 St.
 Fjern X i Em@il.
 
 
 "Jan Hansen" <johnjohnxy@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 news:402beca2$0$29390$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > "Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3ham201ubuh8pna9ft8qsm342e7ph0l8j8@4ax.com...
 > > Hej
 > >
 > > Jeg har en kammerat, der påtænker at købe en Skoda Octavia 1.9 tdi
 > > Elegance - næsten ny eller helt ny. Størrelsen på bilen er nok
 > > indiskutabel, men kan man få et par negative og positive kommentarer
 > > med på vejen og måske et alternativ?
 > >
 > Det er en Skoda og det bliver kun en Skoda og folk griner af ham bag hans
 > ryg fordi han ikke har en rigtig bil
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |