|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hjælp ang tandhjul til Honda XL250R Fra : g-mc
 | 
 Dato :  15-02-04 20:23
 | 
 |  | Hej Ng.
 Jeg har lige købt mig et nyt fortandhjul til min Honda XL250R fra 1989. Men
 skidtet passer ikke på strålerne. Jeg har checket i MC-Nøglen, og ifølge
 deres numre, burde det være det rigtige tandhjul, dvs deres går fra 1984 til
 1988 modellerne. Jeg har hele tiden gået ud fra at min var en 1988 model,
 der først er blevet solgt og indregistreret i 1989...Jeg har søgt på stel nr
 på nettet men uden held ( stel nr: md11-5201039) Eller er der også nogle 89'
 modeller??. i så fald hvor køber man så et tandhjul der passer..
 
 Mvh Jeppe.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jan Meyer (15-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Meyer
 | 
 Dato :  15-02-04 22:27
 | 
 |  | 
 "g-mc" <g-mc@wanadoo.dk> wrote in message
 news:402fc71c$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej Ng.
 > Jeg har lige købt mig et nyt fortandhjul til min Honda XL250R fra 1989.
 Men
 > skidtet passer ikke på strålerne. Jeg har checket i MC-Nøglen, og ifølge
 > deres numre, burde det være det rigtige tandhjul, dvs deres går fra 1984
 til
 > 1988 modellerne. Jeg har hele tiden gået ud fra at min var en 1988 model,
 > der først er blevet solgt og indregistreret i 1989...Jeg har søgt på stel
 nr
 > på nettet men uden held ( stel nr: md11-5201039) Eller er der også nogle
 89'
 > modeller??. i så fald hvor køber man så et tandhjul der passer..
 >
 > Mvh Jeppe.
 
 
 Du har nok en fransk model , desværre for dig!!
 Til den kan du kun købe det originale , prøv at kontakte en Honda forhandler
 så du kan få bekræftet hvad model du har.
 De originale er dyrt!!!!
 
 
 Mvh.Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
  Richard (15-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  15-02-04 23:55
 | 
 |  | 
 
            g-mc wrote:
  > Jeg har lige købt mig et nyt fortandhjul til min Honda XL250R fra 
 1989. Men
  > skidtet passer ikke på strålerne. Jeg har checket i MC-Nøglen, og ifølge
  > deres numre, burde det være det rigtige tandhjul, dvs deres går fra 
 1984 til
  > 1988 modellerne. Jeg har hele tiden gået ud fra at min var en 1988 model,
  > der først er blevet solgt og indregistreret i 1989...Jeg har søgt på 
 stel nr
  > på nettet men uden held ( stel nr: md11-5201039)
 Din er efter min bedste overbevisning en '86-model, ikke en 88'er...
 Ifølge http://www.kleinjung.de/techdata/  starter stelnummeret i 1984 med 
 MD11-500 og i 1985 MD11-510) - og det vil så sige, at '86-modellen 
 hedder MD11-520 efter gængs Honda-syntaks.
  > i så fald hvor køber man så et tandhjul der passer..
 En '86 model hos Honda har årgangskoden G som suffix til 
 modelbetegnelsen, dvs din hedder helt præcist XL250RG eller XL250Rg. Så 
 prøv at se i Online Catalogue hos www.jtsprockets.com  efter din XL250RG 
 - passer tegningen af strålerne ikke meget godt med dit gamle?
 De har vist ingen forhandler i DK jvf tråden i sidste uge, men tager 
 givetvis selv mod bestillinger
 -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade |  |  | 
  g-mc (16-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : g-mc
 | 
 Dato :  16-02-04 00:38
 | 
 |  | 
 
            Nope!! det er nøjagtigt det jeg fik igennem Mc-Nøglen, samme nummer und
 alles.. Suk.. Men er der nogle der ved mere om det der med Franske modeller
 (mc naturligvis   ), er der andre ting på disse der heller ikke passer med
 "normalen"??
 Mvh Jeppe.
            
             |  |  | 
   Special Motorcykler (16-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Special Motorcykler
 | 
 Dato :  16-02-04 08:42
 | 
 |  | 
 -- 
 Special Motorcykler
 Strandvejen 9-11
 DK-9000 Aalborg
www.specialmc.dk specialmc@mail.dk
 "g-mc" <g-mc@wanadoo.dk> wrote in message
 news:403002be$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Nope!! det er nøjagtigt det jeg fik igennem Mc-Nøglen, samme nummer und
 > alles.. Suk.. Men er der nogle der ved mere om det der med Franske
 modeller
 > (mc naturligvis   ), er der andre ting på disse der heller ikke passer
 med
 > "normalen"??
 >
 Har lige tjecket din models stelnummer og det er en model XL250RH , som jeg
 frygtede.
 Det originale kædehjul koster kr. 340,- incl. moms i DK.
 Nr.:23801-kl4-600 skifter til 23801-KR1-000 skifter til 23801-KR1-P00.
 Mvh.Jan
 >
            
             |  |  | 
    g-mc (16-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : g-mc
 | 
 Dato :  16-02-04 09:28
 | 
 |  | 
 "> >
 > Har lige tjecket din models stelnummer og det er en model XL250RH , som
 jeg
 > frygtede.
 > Det originale kædehjul koster kr. 340,- incl. moms i DK.
 > Nr.:23801-kl4-600 skifter til 23801-KR1-000 skifter til 23801-KR1-P00.
 >
 > Mvh.Jan
 > >
 >
 Av!!! Det var sgi' ikke så sjovt     ..... Med chance for at virke
 uvidende, hvad betyder de der numre du nævner??
 Mvh Jeppe.
            
             |  |  | 
   Richard (16-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  16-02-04 18:47
 | 
 |  | 
 
            g-mc wrote:
 > Nope!! det er nøjagtigt det jeg fik igennem Mc-Nøglen, samme nummer und
 > alles.. Suk.. Men er der nogle der ved mere om det der med Franske modeller
 > (mc naturligvis   ), er der andre ting på disse der heller ikke passer med
 > "normalen"??
 Og der var ingen af de andre tegninger, der passede?
 Er du helt sikker på, at motoren er samme årgang som stellet?
 Nu har vi jo lidt bagvendt koncentreret os om stelnummeret, og ikke 
 motornummeret som siger mere om en stump som en kædehjul.
 Hvis motor er original - altså samme årgang som stellet - starter 
 motornummeret med MD11E-52 (resten af motor- og stelnummeret er 
 almindeligvis forskellige, men de to cifre "52" i dit stel- hhv cykels nr. 
 bestemmer årgangen).
 Det kunne jo gøre en forskel, når der nu tilsyneladende er så mange 
 varianter af denne model    --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer
 '89 GB500 Another Nordic GreyBeard
www.dfmc.dk/richard_pade |  |  | 
   Richard (16-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  16-02-04 20:36
 | 
 |  | 
 
            g-mc wrote:
 > Nope!! det er nøjagtigt det jeg fik igennem Mc-Nøglen, samme nummer und
 > alles.. Suk.. Men er der nogle der ved mere om det der med Franske modeller
 > (mc naturligvis   ), er der andre ting på disse der heller ikke passer med
 > "normalen"??
 Og der var ingen af de andre tegninger, der passede?
 Er du helt sikker på, at motoren er samme årgang som stellet?
 Nu har vi jo lidt bagvendt koncentreret os om stelnummeret, og ikke 
 motornummeret som siger mere om en stump som en kædehjul.
 Hvis motor er original - altså samme årgang som stellet - starter 
 motornummeret med MD11E-52 (resten af motor- og stelnummeret er 
 almindeligvis forskellige, men de to cifre "52" i dit stel- hhv cykels nr. 
 bestemmer årgangen).
 Det kunne jo gøre en forskel, når der nu tilsyneladende er så mange 
 varianter af denne model    --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer
 '89 GB500 Another Nordic GreyBeard
www.dfmc.dk/richard_pade |  |  | 
  Armand (16-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-02-04 23:30
 | 
 |  | 
 "Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:c0otfh$6q7$3@sunsite.dk...
 >
 > ..........................hos www.jtsprockets.com  efter din XL250RG
 > De har vist ingen forhandler i DK jvf tråden i sidste uge, men tager
 > givetvis selv mod bestillinger
 NIX!   --
 Armand.
            
             |  |  | 
   g-mc (17-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : g-mc
 | 
 Dato :  17-02-04 13:16
 | 
 |  | Problemet er løst!! Der var et andet tandhjul på den side i forslog der
 matchede. Jeg ringede og bestilte det hos Sph motor, og ud fra numrene fandt
 de et som passede, vistnok fra en Honda NX...
 
 I mellemtiden gik jeg igang med en fil!.. Jeg spændte de 2 tandhjul op ad
 hinanden, og "filede" løs i en lille time. med et godt resultat tilfølge.
 Tak for hjælpen, mvh Jeppe.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Claus Rittig (17-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  17-02-04 16:04
 | 
 |  | "g-mc" <g-mc@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
 news:403205e8$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > I mellemtiden gik jeg igang med en fil!.. Jeg spændte de 2 tandhjul op ad
 > hinanden, og "filede" løs i en lille time. med et godt resultat tilfølge.
 > Tak for hjælpen, mvh Jeppe.
 
 Øhmn, ikke for at være en lyseslukker, men jeg ville nok lige tjekke det
 filede tandhjul en ekstra gang før jeg brugte det!
 Er strålerne ikke filet helt perfekt, slider du jo udgangsakslens ståler, og
 det er noget lort, for det er ubetinget lettere at skifte tandhjul, end det
 er at skifte udgangsaksel.
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
     g-mc (17-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : g-mc
 | 
 Dato :  17-02-04 21:06
 | 
 |  | 
 "Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
 news:c0t9tc$1c84$1@news.dansketelecom.com...
 > "g-mc" <g-mc@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
 > news:403205e8$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > Øhmn, ikke for at være en lyseslukker, men jeg ville nok lige tjekke det
 > filede tandhjul en ekstra gang før jeg brugte det!
 > Er strålerne ikke filet helt perfekt, slider du jo udgangsakslens ståler,
 og
 > det er noget lort, for det er ubetinget lettere at skifte tandhjul, end
 det
 > er at skifte udgangsaksel.
 >
 > Rittig
 >
 >
     Det er self ikke lavet på maskine, så helt nøjagtigt bliver det jo
 aldrig. Men slutresultatet var at jeg lige så stille kunne prikke det ind
 over akslen med en gummihammer, derefter gled det af og på nemt!. Jeg
 prøvede tilsidst med det gamle tandhjul, og der var heller ikke noget
 slør....Så alt i alt, jeg satser!!    Mvh Jeppe (der forhåbentligt ikke søger efter en ny drivaksel om en måneds
 tid)
            
             |  |  | 
      Jens Jacob Bager Jen~ (17-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  17-02-04 22:11
 | 
 |  | 
 
            >     Det er self ikke lavet på maskine, så helt nøjagtigt bliver det jo
 > aldrig. Men slutresultatet var at jeg lige så stille kunne prikke det
 > ind over akslen med en gummihammer, derefter gled det af og på nemt!.
 > Jeg prøvede tilsidst med det gamle tandhjul, og der var heller ikke
 > noget slør....Så alt i alt, jeg satser!!    Hej Jeppe
 Kør 100km og udersøg om der er kommet slør. Jeg har set en MC med
 halv-kvadret udgangsaksel. Det skider, da der skal større en motorreperation
 til for at skifte en udgangsaksel. Hvis det fusk du har lavet holder, og
 kører uden slør, så er det fint nok, men hvis der begynder at komme slør, så
 den kværner udgangsakslen, så er det en større bjørnetjeneste du har lavet
 dig selv.
 -- 
 Mojn Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39 |  |  | 
       g-mc (18-02-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : g-mc
 | 
 Dato :  18-02-04 00:57
 | 
 |  | 
 
            Fin ide!!..Den er hermed taget til efterretning    Mvh Jeppe.
            
             |  |  | 
 |  |