| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Kørekort til 125cc Fra : Karsten | 
  Dato :  24-04-01 20:44 |  
  |   
            Jeg læste en lille notits i Ekstra Bladet i weekenden, hvor der stod, at der
 er tale om at ændre lovgivningen, så man må køre 125 cc'ere uden mc-kørekort
 og så nøjes med kortet til bil.
 
 Er der nogen, der ved mere om det?
 
 
 Karsten G.
 Victoria Bifix '54
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens S., Esbjerg (24-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens S., Esbjerg | 
  Dato :  24-04-01 20:59 |  
  |  
 
            "Karsten"
 skrev
 > Jeg læste en lille notits i Ekstra Bladet i weekenden, hvor der stod, at
 der
 > er tale om at ændre lovgivningen, så man må køre 125 cc'ere uden
 mc-kørekort
 > og så nøjes med kortet til bil.
 >
 > Er der nogen, der ved mere om det?
 >
 >
 > Karsten G.
 > Victoria Bifix '54
 **********************
 Huh - så stiger uheldsfrekvensen da for alvor !
 I forvejen synes jeg at "mange" af de der kører EU-45 kører med hovedet
 under armen - og hvis de så først får endnu flere kræfter at arbejde med
 ..............
 Måske skal man nu til at investere i 125'ere i forventning om at de stiger i
 pris   
--
 /Jens S., Esbjerg
 GSX 600 F & GN 125
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jan Petersen (24-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Petersen | 
  Dato :  24-04-01 21:36 |  
  |   
            
 "Karsten" <kg@1klik.dk> skrev i en meddelelse
 news:9c4kus$2b9t$1@news.cybercity.dk...
 > Jeg læste en lille notits i Ekstra Bladet i weekenden, hvor der stod, at
 der
 > er tale om at ændre lovgivningen, så man må køre 125 cc'ere uden
 mc-kørekort
 > og så nøjes med kortet til bil.
 >
 > Er der nogen, der ved mere om det?
 >
 
 Hvis de følger den tyske lovgivning, skal man have haft pappet en hel del
 år - dvs, det gælder kun for dem over ca 45.
 
 Mvh Jan Petersen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Pedersen (24-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Pedersen | 
  Dato :  24-04-01 21:45 |  
  |   
            
 Karsten <kg@1klik.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:9c4kus$2b9t$1@news.cybercity.dk...
 > Jeg læste en lille notits i Ekstra Bladet i weekenden, hvor der stod, at
 der
 > er tale om at ændre lovgivningen, så man må køre 125 cc'ere uden
 mc-kørekort
 > og så nøjes med kortet til bil.
 >
 > Er der nogen, der ved mere om det?
 >
 >
 > Karsten G.
 > Victoria Bifix '54
 
 Det er et af punkterne under B42.
 Der er kun tale om 125ccm maskiner med max. 11KW/15Hk samt at disse helt
 skal afgift-fritages i stil med knallert 45.
 
 Jesper
 CX500
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Dybdal (24-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Dybdal | 
  Dato :  24-04-01 22:19 |  
  |  
 
            Jesper Pedersen wrote:
 > > Jeg læste en lille notits i Ekstra Bladet i weekenden, hvor der stod, at
 > der
 > > er tale om at ændre lovgivningen, så man må køre 125 cc'ere uden
 > mc-kørekort
 > > og så nøjes med kortet til bil.
 > >
 > > Er der nogen, der ved mere om det?
 > >
 >
 > Det er et af punkterne under B42.
 > Der er kun tale om 125ccm maskiner med max. 11KW/15Hk samt at disse helt
 > skal afgift-fritages i stil med knallert 45.
 >
 >
 Hey, så kan jeg måske snart sælge min til vild overpris   
--
 Morten Dybdal
 Yamaha RS125 med 14hk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (27-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  27-04-01 17:02 |  
  |   
            
Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en
 news:3AE5EDCA.8C14BA26@dm-data.dk...
 > >
 > > Det er et af punkterne under B42.
 > > Der er kun tale om 125ccm maskiner med max. 11KW/15Hk samt at disse
 helt
 > > skal afgift-fritages i stil med knallert 45.
 > Hey, så kan jeg måske snart sælge min til vild overpris   
> --
 > Morten Dybdal
 > Yamaha RS125 med 14hk
 - - - -som der ER betalt afgift på !
 Forhåbningen giver mig lejlighed til atter at rode ved den kendsgerning
 at tanken om at afgiften sættes ned eller måske fjernes helt, måske er
 meget forjættende; men hvis afgiften med ét slag var fjernet efter
 weekenden, ville vi alle stå med værdiløse køretøjer, derved at ingen
 ville
 købe en brugt, ud fra størrelsen på de nye ny-priser   
Dette bekræftes deri, at baggrunden for at det kan svare sig at
 importere sin egen motorcykel fra f.eks. Tyskland, er at de falder
 uhyggeligt hurtigt i brugtpris dernede - Faktisk er en ny motorcykel i
 Tyskland (importørpris+moms) betragteligt dyrere end for tilsvarende
 regnestykke herhjemme (kun indreg.afgiften gør den dyrere!), hvorved at
 værdifaldet i praksis er endnu større for den tyske model   
Ergo: De eneste der ville høste på at den danske afgift forsvandt ville
 være alle der købte køretøj for første gang !!
 --
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Kenneth (27-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kenneth | 
  Dato :  27-04-01 20:47 |  
  |   
            > Ergo: De eneste der ville høste på at den danske afgift forsvandt ville
 > være alle der købte køretøj for første gang !!
 >
 
 Og dem som beholder køretøjet i en længere årrække.
 
 ...Køb eks en bil, kør i den i 10år og smid den væk, det er dyrer i Danmark
 end i Tyskland.
 
 
 --
 Venligst
 Kenneth
 ZX9R-C
 ...og en 14år gammel golf
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (28-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  28-04-01 01:24 |  
  |   
            
 Kenneth <Ken_T@cool.dk> skrev i en
 news:9cci9a$n33$1@news.cybercity.dk...
 > > Ergo: De eneste der ville høste på at den danske afgift forsvandt
 ville
 > > være alle der købte køretøj for første gang !!
 > >
 >
 > Og dem som beholder køretøjet i en længere årrække.
 >
 > ..Køb eks en bil, kør i den i 10år og smid den væk, det er dyrer i
 Danmark
 > end i Tyskland.
 
 Eller er det?
 
 Tyskeren bliver sikkert nødt til næsten at smide den væk (medmindre at
 han finder en nærig dansker); men medmindre at der snakkes om en Fiat
 som er rustet op i løbet af de ti år, er der da stadig en god værdi
 tilbage i f.eks min tiårige Peugeot 405'er!
 Og det er deri at det hele ligger: Danskerne har kun et for dyrt
 alternativ, hvorfor de også betaler for dyrt for brugte køretøjer -
 hvilket så kommer igen ved videressalg (til en anden fattig dansker).
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Morten Dybdal (27-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Dybdal | 
  Dato :  27-04-01 22:35 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > > > skal afgift-fritages i stil med knallert 45.
 > > Hey, så kan jeg måske snart sælge min til vild overpris   
> > --
 > > Morten Dybdal
 > > Yamaha RS125 med 14hk
 >
 > - - - -som der ER betalt afgift på !
 >
 Ja, men med de 3.000,- jeg gav, kan prisen vist kun stige   
--
 Morten Dybdal
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Brian Lænø (28-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Lænø | 
  Dato :  28-04-01 05:01 |  
  |   
            
"Armand" skrev
 >
 > Forhåbningen giver mig lejlighed til atter at rode ved den kendsgerning
 > at tanken om at afgiften sættes ned eller måske fjernes helt, måske er
 > meget forjættende; men hvis afgiften med ét slag var fjernet efter
 > weekenden, ville vi alle stå med værdiløse køretøjer, derved at ingen
 > ville
 > købe en brugt, ud fra størrelsen på de nye ny-priser   
>
 > Dette bekræftes deri, at baggrunden for at det kan svare sig at
 > importere sin egen motorcykel fra f.eks. Tyskland, er at de falder
 > uhyggeligt hurtigt i brugtpris dernede - Faktisk er en ny motorcykel i
 > Tyskland (importørpris+moms) betragteligt dyrere end for tilsvarende
 > regnestykke herhjemme (kun indreg.afgiften gør den dyrere!), hvorved at
 > værdifaldet i praksis er endnu større for den tyske model   
>
 > Ergo: De eneste der ville høste på at den danske afgift forsvandt ville
 > være alle der købte køretøj for første gang !!
 >
 Måske vil der også være en sidegevinst.
 I dag er det svært/umuligt at få lov til at ombygge en motorcykel, med
 lavere/ingen afgift vil man måske også i danmark få lov til at ombygge (da
 statkassen ikke vil miste så mange penge).
  --
 Brian
 Cagiva Elefant 750
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (28-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  28-04-01 08:30 |  
  |   
            
 Brian Lænø <brianla@worldonline.dk> skrev i en
 news:ptrG6.63972$o4.5674858@news010.worldonline.dk...
 >
 > "Armand" skrev
 > >
 > > Ergo: De eneste der ville høste på at den danske afgift forsvandt
 > > villem være alle der købte køretøj for første gang !!
 > Måske vil der også være en sidegevinst.
 > I dag er det svært/umuligt at få lov til at ombygge en motorcykel, med
 > lavere/ingen afgift vil man måske også i danmark få lov til at ombygge
 > (da statkassen ikke vil miste så mange penge).
 
 EU har medført at godkendelsen af ethvert køretøj i et hvilketsomhelst
 EU-land, skal anerkendes i et hvilketsomhelst andet EU-land.
 Derved kan man i praksis få godkendt enhver ombygning á Tyske/Svenske,
 blot man ligefrem dem!
 
 Men der er stadig det evigt forekommende danske skatte-perspektiv at
 tage i ed; for hvorledes skal en sådan sag uden fortilfælde dog
 værdifastsættes :-/
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Søren L Hansen (25-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren L Hansen | 
  Dato :  25-04-01 08:28 |  
  |   
            
Jesper Pedersen <knorsfis@cool.dk> wrote in article
 <9c4ooh$2ih9$1@news.cybercity.dk>...
 > > Karsten G.
 > > Victoria Bifix '54
 > 
 > Det er et af punkterne under B42.
 > Der er kun tale om 125ccm maskiner med max. 11KW/15Hk samt at disse helt
 > skal afgift-fritages i stil med knallert 45.
 > 
 Og hvad kan man så lære?? Tro aldrig en skid på Ekstraforfladet...
 -- 
 Søren
 lindholt@person.dk
 http://www.lindholt.person.dk
"Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
 good", J.B. Lenoir
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |