| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | gs500e på rullefelt Fra : Philip | 
  Dato :  25-04-01 11:21 |  
  |  
 
            Så lige rydberg mc prale med deres tuning af en gs500e. De viser rulletest
 for både en standard og en uden tun på
 http://www.rydbergsmc.dk/rullefelt/Suzuki/sgs500.htm
Men hvorfor pokker kommer standarden ikke op over 35 hk?? Jeg troede da en
 standard havde 45. Hvorfor ellers drosle dem?
 Er her forresten nogen som har prøvet at få deres gs500e tunet og hvordan
 gik det så?
 Pris og oplevelse?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Juel (25-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Juel | 
  Dato :  25-04-01 11:25 |  
  |   
            > Men hvorfor pokker kommer standarden ikke op over 35 hk?? Jeg troede da en
 > standard havde 45. Hvorfor ellers drosle dem?
 Er det ikke fordi, det er hvad den har på baghjulene ??
 Og fabriks oplysningerne er på motoren ?!
 
 Mvh
 
 Morten
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           m.grewy (25-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : m.grewy | 
  Dato :  25-04-01 11:33 |  
  |  
 
            Jeg vidste ikke at den havde flere baghjul   
Michael
 "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in
 > Er det ikke fordi, det er hvad den har på baghjulene ??
 > Og fabriks oplysningerne er på motoren ?!
 >
 > Mvh
 >
 > Morten
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Juel (25-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Juel | 
  Dato :  25-04-01 11:45 |  
  |  
 
            > Jeg vidste ikke at den havde flere baghjul   
hehe ups   )
 det gik da vist lidt stærkt   
Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Philip (25-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Philip | 
  Dato :  25-04-01 11:33 |  
  |  
 
            > Er det ikke fordi, det er hvad den har på baghjulene ??
 Ja godaw, den har jo ikke forhjulstræk..
 > Og fabriks oplysningerne er på motoren ?!
 Nåå.. det var DET du mente    hehe
 Tjo det kan vel godt være men stadig 10hk som forsvinder mellem motoren og
 hjulet.
 Ikke at jeg kender så meget til det, men er det ikke lidt meget? Der er vel
 kun gnidning i kæden og baghjulslejrene til at tage den kraft, eller?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Juel (25-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Juel | 
  Dato :  25-04-01 11:46 |  
  |  
 
            > Ja godaw, den har jo ikke forhjulstræk..
 nåårh det kunne da være   )
 > Nåå.. det var DET du mente    hehe
 Hehe jep   
> Tjo det kan vel godt være men stadig 10hk som forsvinder mellem motoren og
 > hjulet.
 > Ikke at jeg kender så meget til det, men er det ikke lidt meget? Der er
 vel
 > kun gnidning i kæden og baghjulslejrene til at tage den kraft, eller?
 jow det vil jeg også sige, men nu ved vi heller ikke hvorn kædens tilstand
 har været !
 og gearkassen har vel også en slat at sige !
 Mvh
 Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Carsten (25-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten | 
  Dato :  25-04-01 12:22 |  
  |   
            "Philip" <Dont@mail.me> wrote in message
 news:9c6923$fo8$1@news.inet.tele.dk...
 > Tjo det kan vel godt være men stadig 10hk som forsvinder mellem motoren og
 > hjulet.
 > Ikke at jeg kender så meget til det, men er det ikke lidt meget? Der er
 vel
 > kun gnidning i kæden og baghjulslejrene til at tage den kraft, eller?
 
 Jeg kender heller ikke sk*de meget til det, men hvis du kigger på
 CBR 600 F2 testen, så kan du se at den som standard ikke leverer
 meget mere end 88 HK, og den har iflg. fabrikken 100 HK. Der
 ryger altså 12 hyppere i gearkasse, tandhjul og kæde.
 Derfor skal det nok passe med GS 500'eren.
 
 Carsten
 CBR 600 F2 (rent faktisk med Laser exhaust og KN)
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             m.grewy (25-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : m.grewy | 
  Dato :  25-04-01 12:43 |  
  |   
            Ja og min CBR 600F4 har 110HK på motoren men kun 98,5 på baghjulet.
 
 Michael
 "Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
 news:9c6c0s$ssg$1@news.inet.tele.dk...
 > "Philip" <Dont@mail.me> wrote in message
 > news:9c6923$fo8$1@news.inet.tele.dk...
 > > Tjo det kan vel godt være men stadig 10hk som forsvinder mellem motoren
 og
 > > hjulet.
 > > Ikke at jeg kender så meget til det, men er det ikke lidt meget? Der er
 > vel
 > > kun gnidning i kæden og baghjulslejrene til at tage den kraft, eller?
 >
 > Jeg kender heller ikke sk*de meget til det, men hvis du kigger på
 > CBR 600 F2 testen, så kan du se at den som standard ikke leverer
 > meget mere end 88 HK, og den har iflg. fabrikken 100 HK. Der
 > ryger altså 12 hyppere i gearkasse, tandhjul og kæde.
 > Derfor skal det nok passe med GS 500'eren.
 >
 > Carsten
 > CBR 600 F2 (rent faktisk med Laser exhaust og KN)
 >
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jacob (29-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob | 
  Dato :  29-04-01 21:26 |  
  |   
            
Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
 news:9c68kh$dup$1@news.inet.tele.dk...
 > > Men hvorfor pokker kommer standarden ikke op over 35 hk?? Jeg troede da
 en
 > > standard havde 45. Hvorfor ellers drosle dem?
 > Er det ikke fordi, det er hvad den har på baghjulene ??
 > Og fabriks oplysningerne er på motoren ?!
 Det er da lidt morsomt hvad en standard afgiver på baghjulet... Jeg havde
 min droslede GS'er på rullefeltet ved MP til deres åbent hus her i
 week-enden.
 Den afgav 34,47 HK på baghjulet...
 Det må da siges at være en effektiv drosling.   Lige præcis (cirka   
hvad den må ha'
 Mvh
 Jacob
 GS500
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Asger Steffensen (25-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Asger Steffensen | 
  Dato :  25-04-01 17:00 |  
  |  
 
            Det lyder meget rimeligt.
 Der smutter en del i transmissionen (gearks, kæde, etc) og hvis kæden slidt
 er det helt galt. Har set eb GSX-R der leverede 27 hk på baghjulet. Den
 havde vist kørt 35.000.
 Asger
 ZX-10
 "Philip" <Dont@mail.me> wrote in message
 news:9c68bo$cm7$1@news.inet.tele.dk...
 > Så lige rydberg mc prale med deres tuning af en gs500e. De viser rulletest
 > for både en standard og en uden tun på
 >  http://www.rydbergsmc.dk/rullefelt/Suzuki/sgs500.htm
>
 > Men hvorfor pokker kommer standarden ikke op over 35 hk?? Jeg troede da en
 > standard havde 45. Hvorfor ellers drosle dem?
 >
 > Er her forresten nogen som har prøvet at få deres gs500e tunet og hvordan
 > gik det så?
 > Pris og oplevelse?
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Steen S. Schmidt (25-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt | 
  Dato :  25-04-01 18:10 |  
  |  
 
            > Har set eb GSX-R der leverede 27 hk på baghjulet.
 Hæh, det minder mig om Mads Lund sidste år;
 Han kom stor-bavlehjulskørende ud til Rydberg for at smide 9'eren på
 rullefeltet, efter hans turbo-opgradering. Han var sikker på at maskinen nu
 havde mindst 150 hk (eller sådan noget) på bavlehjulet, men stor var
 skuffelsen, da feltet viste, mener jeg, omkring 80 hk    Den havde faktisk
 langt færre kræfter end normalt, hvilket Mads overhovedet ikke havde
 bemærket. Det sætter jo turboprojektet i relief, gør det ikke?
 Mvh
 Steen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Steffler (26-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steffler | 
  Dato :  26-04-01 10:14 |  
  |  
 
            "Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
 news:lFCF6.59791$o4.5150870@news010.worldonline.dk...
 > > Har set eb GSX-R der leverede 27 hk på baghjulet.
 >
 > Hæh, det minder mig om Mads Lund sidste år;
 >
 > Han kom stor-bavlehjulskørende ud til Rydberg for at smide 9'eren på
 > rullefeltet, efter hans turbo-opgradering. Han var sikker på at maskinen
 nu
 > havde mindst 150 hk (eller sådan noget) på bavlehjulet, men stor var
 > skuffelsen, da feltet viste, mener jeg, omkring 80 hk   
Jeg tror faktisk - til Mads forsvar - at det var 86   
/S
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Steen S. Schmidt (26-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt | 
  Dato :  26-04-01 19:45 |  
  |  
 
            > > havde mindst 150 hk (eller sådan noget) på bavlehjulet, men stor var
 > > skuffelsen, da feltet viste, mener jeg, omkring 80 hk   
>
 > Jeg tror faktisk - til Mads forsvar - at det var 86   
Ja, det er jo straks bedre   
Mvh
 Steen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Mads Lund (26-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads Lund | 
  Dato :  26-04-01 18:52 |  
  |  
 
            > Han kom stor-bavlehjulskørende ud til Rydberg for at smide 9'eren på
 > rullefeltet, efter hans turbo-opgradering. Han var sikker på at maskinen
 nu
 > havde mindst 150 hk (eller sådan noget) på bavlehjulet, men stor var
 > skuffelsen, da feltet viste, mener jeg, omkring 80 hk    Den havde
 faktisk
 > langt færre kræfter end normalt, hvilket Mads overhovedet ikke havde
 > bemærket. Det sætter jo turboprojektet i relief, gør det ikke?
 Det er vist ikke helt rigtigt, jeg havde skam mærket at den gik elendigt, og
 aftenen før havde jeg været ved at makke med dyser. Udvalget i garagen er
 dog relativt begrænset så valget stod mellem model "alt for lille" og model
 "alt for stor" og jeg monterede de store af sikkerheds hensyn, resulterende
 i at cyklen praktisk talt ikke kunne køre over 6.000 omdr. At den så
 leverede de ca 80 hk ved 6.000  omdrejninger (+30% ifht std) og derover døde
 var jo blot til stor morskab. Efter der senere på dagen (efter lukketid) kom
 mere passende dyser i nåde den da også op på ca 140 hk.
 Desværre tror jeg ikke helt på den bliver klar til på Søndag, så det må
 blive næste år jeg vinder. DEsuden er det vist noget med der dukker en
 ZX14'er op med 200+ hk på rullen.
 Mads Lund
 Ninja9RT
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Steen S. Schmidt (26-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt | 
  Dato :  26-04-01 19:59 |  
  |  
 
            > Det er vist ikke helt rigtigt, jeg havde skam mærket at den gik elendigt,
 og
 > aftenen før havde jeg været ved at makke med dyser.
 Ok, jeg har det også kun "andehånds".
 > Desværre tror jeg ikke helt på den bliver klar til på Søndag, så det må
 > blive næste år jeg vinder. DEsuden er det vist noget med der dukker en
 > ZX14'er op med 200+ hk på rullen.
 Øv - gad godt derud, men jeg har kun bil i øjeblikket. Med alle de maskiner
 der normalt kommer, er det da en kende pinligt at komme i madkasse  
Mvh
 Steen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Mads Lund (26-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads Lund | 
  Dato :  26-04-01 19:09 |  
  |  
 
            > Øv - gad godt derud, men jeg har kun bil i øjeblikket. Med alle de
 maskiner
 > der normalt kommer, er det da en kende pinligt at komme i madkasse  
Argh, vi kommer nok også i kassen, dels pga. vekjret, dels pga man så kan
 drikke øl, nårh ja - og så fordi der kun er 1 cykel køreklar på nuværrende
 tidspunkt.
 Mads Lund
 Ninja9RT
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Steen S. Schmidt (26-04-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt | 
  Dato :  26-04-01 20:30 |  
  |  
 
            > Argh, vi kommer nok også i kassen, dels pga. vekjret, dels pga man så kan
 > drikke øl, nårh ja - og så fordi der kun er 1 cykel køreklar på nuværrende
 > tidspunkt.
 Kanin, så ses vi måske   
Mvh
 Steen
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |