|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Aircon kompressor Fra : Grønne
 | 
 Dato :  03-03-04 23:11
 | 
 |  | Jeg søger en aircon kompressor der fysisk er så lille som muligt, det er
 lige meget hvad bil den kommer fra, da den skal bruges til at lave trykluft.
 
 Det jeg har brug for er trykluft på bil og det skulle en aircon kompressor
 være kanon til. Men da der efterhånden er lidt plads mangel i motorrummet er
 det vigtigt at den ikke er for stor. Og så skulle det gerne være en der er
 til at finde hos en hugger, uden det koster en formue.
 
 Er der nogen der har gode forslag ?
 
 Med Venlig Hilsen
 
 Anders Grønne
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael Olesen (04-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Olesen
 | 
 Dato :  04-03-04 08:26
 | 
 |  | > Det jeg har brug for er trykluft på bil og det skulle en aircon kompressor
 > være kanon til. Men da der efterhånden er lidt plads mangel i motorrummet
 er
 > det vigtigt at den ikke er for stor. Og så skulle det gerne være en der er
 > til at finde hos en hugger, uden det koster en formue.
 
 Nu skiver du ikke hvad den skal bruges til, men hvis det er til andet end at
 drive en aircondition, kunne du så ikke bruge en elektrisk kompressor? Med
 sådan en er du ikke underlagt at skulle finde plads til kilerem osv...
 
 /mic
 
 
 
 
 |  |  | 
  Uffe Bærentsen (04-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  04-03-04 10:29
 | 
 |  | 
 "Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse
 news:404657d8$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > Det jeg har brug for er trykluft på bil og det skulle en aircon kompressor
 > være kanon til. Men da der efterhånden er lidt plads mangel i motorrummet
 er
 > det vigtigt at den ikke er for stor. Og så skulle det gerne være en der er
 > til at finde hos en hugger, uden det koster en formue.
 
 Uden at have vildt meget forstand på det vil jeg alligevel blande mig.
 
 Er en aircon kompressor ikke en væske kompressor?
 Det du søger er da en luft kompressor, eller har jeg misforstået noget.
 
 Hvis behovet for luftmængde er begrænset.
 Så tror jeg at jeg hellere ville lede efter en kompressor der kører på 12
 volt.
 Den kunne så placeres i feks bagagerummet.
 
 
 --
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andreas M. Hansen (04-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  04-03-04 10:44
 | 
 |  | > Er en aircon kompressor ikke en væske kompressor?
 > Det du søger er da en luft kompressor, eller har jeg misforstået noget.
 >
 
 Ev væske kompressor ??????  - nævn mig lige en væske du kan komprimere .....
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Uffe Bærentsen (04-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  04-03-04 11:04
 | 
 |  | 
 "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:4046fa40$0$13968$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > > Er en aircon kompressor ikke en væske kompressor?
 > > Det du søger er da en luft kompressor, eller har jeg misforstået noget.
 > >
 >
 > Ev væske kompressor ??????  - nævn mig lige en væske du kan komprimere
 ......
 
 En kompressor der arbejder med væske.
 Men ellers findes der kompressorer der komprimerer luft til væskeform.
 Der findes da også dem der arbejder med højttryk.
 Så det kan sagtens lade sig gøre.
 Alle væsker kan komprimeres, spørgsmålet er blot om graden og trykket.
 
 
 --
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
 
 
 
 
 |  |  | 
    jan@stevns.net (04-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  04-03-04 11:12
 | 
 |  | 
 
            "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :
 >En kompressor der arbejder med væske.
 det andre kalder en pumpe ?
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
     Uffe Bærentsen (04-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  04-03-04 11:33
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:670e409142aqtmnog3luv4kb7p3ndde2pj@dtext.news.tele.dk...
 > det andre kalder en pumpe ?
 En 2-trins kompressor, hvor trin 2 arbejder i væske.
 Er det så en 1 trins kompressor og en pumpe eller hvad?
 Men jeg tror vi er ude hvor bunden er ved at forsvinde.
 Nej , jeg gør ikke som vandhunden, hopper i havnen, kan ikke svømme    -- 
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
            
             |  |  | 
      jan@stevns.net (04-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  04-03-04 11:39
 | 
 |  | 
 
            "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :
 >Nej , jeg gør ikke som vandhunden, hopper i havnen, kan ikke svømme    Det skal du da ikke bekymre dig om - du ryger pr. automatik op igen,
 som skudt ud af en kanin ....
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk |  |  | 
       Uffe Bærentsen (04-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  04-03-04 11:49
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
 news:mo1e40p8hgkv0i37c5ejnlv7jiqa9ms1j8@dtext.news.tele.dk...
 
 > Det skal du da ikke bekymre dig om - du ryger pr. automatik op igen,
 > som skudt ud af en kanin ....
 
 Er afprøvet for mange år siden.
 Nej, blev ikke skudt op, skulle hives op igen.
 
 Nogle ting er det ikke absolut nødvendigt at få afprøvet.
 Dette vil jeg sige er et af dem.
 
 og for at blive bare lidt ved topic.
 Er det fordi vandet er så hårdt komprimeret at jeg ryger op igen?
 Eller er det blot dette:
 Spørgsmål: Hvor koldt var det?
 Svar: 1 cm!
 
 
 --
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
 
 
 
 
 |  |  | 
  Grønne (04-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Grønne
 | 
 Dato :  04-03-04 17:40
 | 
 |  | > Er en aircon kompressor ikke en væske kompressor?
 > Det du søger er da en luft kompressor, eller har jeg misforstået noget.
 >
 > Hvis behovet for luftmængde er begrænset.
 > Så tror jeg at jeg hellere ville lede efter en kompressor der kører på 12
 > volt.
 > Den kunne så placeres i feks bagagerummet.
 
 Jeg tror du har ret, det er vist en væske som aircon kompressoren arbejdter
 med til dagligt. Men den skulle være eminent til at komprimere luft også,
 der skal bare tilsættes en smugel smørre olie.
 
 Der skal aligeveld bruges en del luft og jeg har til dato ikke set nogen 12
 V kompressor der kunne lever nok.
 
 Det er til at fylde luft i dækkene efter en god dag i terrænet med 0,5 bar i
 ringene.
 
 /Grønne
 
 
 
 
 |  |  | 
   Niels Skaaning (04-03-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Skaaning
 | 
 Dato :  04-03-04 21:20
 | 
 |  | "Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse
 news:40475bc8$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Er en aircon kompressor ikke en væske kompressor?
 > > Det du søger er da en luft kompressor, eller har jeg misforstået noget.
 > >
 > > Hvis behovet for luftmængde er begrænset.
 > > Så tror jeg at jeg hellere ville lede efter en kompressor der kører på
 12
 > > volt.
 > > Den kunne så placeres i feks bagagerummet.
 >
 > Jeg tror du har ret, det er vist en væske som aircon kompressoren
 arbejdter
 > med til dagligt. Men den skulle være eminent til at komprimere luft også,
 > der skal bare tilsættes en smugel smørre olie.
 >
 > Der skal aligeveld bruges en del luft og jeg har til dato ikke set nogen
 12
 > V kompressor der kunne lever nok.
 >
 > Det er til at fylde luft i dækkene efter en god dag i terrænet med 0,5 bar
 i
 > ringene.
 
 Måske en gammel kompressor fra en lastbil?
 
 NS
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |