| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Karburator justering - XS750 ? Fra : Henning Sørensen | 
  Dato :  04-05-01 17:48 |  
  |   
            ØVBØV - fordækket er kommet, men ikke bagdækket,
 så der bliver ingen kørsel i denne week-end !
 
 Men så til noget helt andet, mine tændrør bliver sorte og
 fedtede, samtidig med at motoren ikke går som den skal.
 
 Er det mon en karburatorjustering der skal til, eller kan det
 skyldes dårlige tændrør - evt. dårligt batteri ?
 
 Tændrørene er fra sidste år, men batteriet er mindst 4-5 år gammelt.
 
 Eftersom det er samme problem på alle tre cylindre, regner jeg ikke
 med, at det kan være tændspolerne.
 
 Nogen der har et hint ??
 
 /Henning
 XS750 1977
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henry (04-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henry | 
  Dato :  04-05-01 19:55 |  
  |  
 
            > ØVBØV - fordækket er kommet, men ikke bagdækket,
 > så der bliver ingen kørsel i denne week-end !
 Surt!
 > Men så til noget helt andet, mine tændrør bliver sorte og
 > fedtede, samtidig med at motoren ikke går som den skal.
 Surt igen!
 > Er det mon en karburatorjustering der skal til, eller kan det
 > skyldes dårlige tændrør - evt. dårligt batteri ?
 Næppe batteriet, med mindre at den er blevet eldrevet på de gamle år   
> Tændrørene er fra sidste år, men batteriet er mindst 4-5 år gammelt.
 Glem batteriet hvis den starter.
 > Eftersom det er samme problem på alle tre cylindre, regner jeg ikke
 > med, at det kan være tændspolerne.
 Nej det ville jeg heller ikke gøre!
 > Nogen der har et hint ??
 Jep!
 1. Tjek at det er de rigtige rør med det rigtige varmetal.
 2. Tjek at dit luft filter er fra dette år tusinde
 3. Hvis ovenstående ikke hjælper, tjek at din choker ikke hænger i et
 "rustent" eller ødelagt chokerkabel.
 4. Kør en lang tur og få den ordentligt varmet igennem
 5. Er der stadigvæk problemer, få en mekaniker til at kikke på det.
 good luck
 Henry
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Henning Sørensen (04-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning Sørensen | 
  Dato :  04-05-01 20:21 |  
  |   
            
 Henry <henry@mail.removethis.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:9cuu2j$l6g$1@news.inet.tele.dk...
 > Jep!
 > 1. Tjek at det er de rigtige rør med det rigtige varmetal.
 > 2. Tjek at dit luft filter er fra dette år tusinde
 > 3. Hvis ovenstående ikke hjælper, tjek at din choker ikke hænger i et
 > "rustent" eller ødelagt chokerkabel.
 > 4. Kør en lang tur og få den ordentligt varmet igennem
 > 5. Er der stadigvæk problemer, få en mekaniker til at kikke på det.
 >
 > good luck
 > Henry
 
 Tak for dit svar Henry !
 Rørene skulle være de rigtige NGK et-eller-andet.
 Luftfilteret - ja måske !
 Chokeren aktiveres direkte på karburatoren, så det kan jeg udelukke.
 - med mindre der er et spjæld der sidder fast - men det ville jeg vel kunne
 mærke så (?)
 Køre en lang tur - JA gid jeg kunne, forhjulene står ved Svendborg MC og
 venter på nye dæk !
 Mekaniker - øvbøv - lyder dyrt !!!
 
 /Henning
 XS750 1977   -  25 km i år
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Peter Sindrup (04-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Sindrup | 
  Dato :  04-05-01 21:51 |  
  |  
 
            >Henning Sørensen skrev i meddelelsen <9cuvh2$r4a$1@news.inet.tele.dk>...
 > Køre en lang tur - JA gid jeg kunne, forhjulene står ved Svendborg MC og
 >venter på nye dæk !
 Hvor mange hjul har en XS750?   
Hvis forhjulene står hos Svendborg MC, hvor står baghjulene så?   
Peter
 BMW K100RS (uden sidevogn - altså kun to hjul)
 >Mekaniker - øvbøv - lyder dyrt !!!
 >
 >/Henning
 >XS750 1977   -  25 km i år
 >
 >
 >
 >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Henning Sørensen (04-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning Sørensen | 
  Dato :  04-05-01 22:47 |  
  |   
            
Peter Sindrup <psi@netdesign.dk.com> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:3af31669$0$5726$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
 > >Henning Sørensen skrev i meddelelsen <9cuvh2$r4a$1@news.inet.tele.dk>...
 > > Køre en lang tur - JA gid jeg kunne, forhjulene står ved Svendborg MC og
 > >venter på nye dæk !
 >
 >
 > Hvor mange hjul har en XS750?   
> Hvis forhjulene står hos Svendborg MC, hvor står baghjulene så?   
>
 > Peter
 > BMW K100RS (uden sidevogn - altså kun to hjul)
 >
 Hmmm - der fik du mig !
 Det er selvfølgelig hjulene (for+bag) der står der   
/Henning
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Palle Kaarsberg (04-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Palle Kaarsberg | 
  Dato :  04-05-01 23:09 |  
  |  
 
            Hej Henning
 Det løb mig koldt ned ad ryggen da jeg læste dit indlæg.
 Jeg har en XS750 fra 79, som jeg fik i papkasser, totalt adskilt, for et par
 år siden. Efter at have samlet det store puslespil, troede jeg at jeg skulle
 ud og køre. Det eneste store problem var, at den sodede tændrørene til, og
 blev varm. Jeg stillede tænding, skilte og samlede karburator, målte og
 justerede, uden at løse problemet. Søgte og spurgte på nettet, og fik en
 masse gode råd, som jeg havde prøvet, uden at det hjalp. Jeg havde den til
 to forskellige professionelle mekanikere, og betalte dem hver en formue,
 uden at få løst mit problem. Til sidst købte jeg tre karburatorer på E-bay,
 trådte to gange på kickstarteren, og den kørte som en drøm.
 Jeg har stadig ikke fundet ud af hvad der var galt.
 Her er to links, hvorfra du kan få alverdens oplysninger om XS750/XS850, den
 ene på engelsk og den anden på tysk.
 Tyskland:
 http// www.triples.de
USA:
 http://w3.one.net/~ryanr/triplesite/main.html
Mvh
 Palle Kaarsberg
 prk@it.dk
 PS  Du har vel ikke et venstre sideskjold til salg?
 Se efterlysningen i indlægget efter dit.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Henning Sørensen (05-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning Sørensen | 
  Dato :  05-05-01 11:04 |  
  |   
            
 Palle Kaarsberg <prk@it.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:9cv9vv$1tun$1@news.cybercity.dk...
 > Hej Henning
 >
 > Det løb mig koldt ned ad ryggen da jeg læste dit indlæg.
 [snip]
 > Mvh
 >
 > Palle Kaarsberg
 > prk@it.dk
 >
 > PS  Du har vel ikke et venstre sideskjold til salg?
 > Se efterlysningen i indlægget efter dit.
 
 Hej Palle !
 
 Tak for dit svar !!
 Jeg har faktisk et andet karburatorsæt liggende,
 så det kunne være jeg skulle prøve at sætte det på !
 Det kan jo tænkes, at nogle af dyserne ikke er,
 hvad de har været.
 
 Det du fandt over ebay - var det i england ?
 Jeg kan se at priserne derovre er noget under
 hvad tingene koster her i landet..
 
 Mht sidedækslet, så send mig din adresse, jeg
 aner ikke hvad jeg skal forlange for sådan en,
 så det overlader jeg trygt til dig at finde ud af !
 
 /Henning Sørensen.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (05-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  05-05-01 11:46 |  
  |   
            
Henning Sørensen <hkks@privat.dk> skrev i en
 news:9d0j94$fu7$1@news.inet.tele.dk...
 >
 > Mht sidedækslet, så send mig din adresse, jeg
 > aner ikke hvad jeg skal forlange for sådan en,
 > så det overlader jeg trygt til dig at finde ud af !
 Og derved blev du så ikke blot nyder, men også yder    
--
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Palle Kaarsberg (05-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Palle Kaarsberg | 
  Dato :  05-05-01 22:26 |  
  |   
            Hej Henning
 
 Det ser ud til vores mails har krydset hinanden.
 Du skriver:
 > Jeg har faktisk et andet karburatorsæt liggende,
 > så det kunne være jeg skulle prøve at sætte det på !
 > Det kan jo tænkes, at nogle af dyserne ikke er,
 > hvad de har været.
 
 Mekanikeren skiftede dyserne ud flere gange på min, uden held.
 
 >
 > Det du fandt over ebay - var det i england ?
 
 Nej, det var i USA. Det har indtil nu været min eneste handel på ebay, men
 jeg må sige det gik helt
 perfekt.
 
 >
 > Mht sidedækslet, så send mig din adresse, jeg
 
 Det gør jeg straks, og siger tak for tilbuddet.
 Jeg sender også mit tlfnr., hvis du vil høre den lange version af mit
 karburatorslagsmål.
 
 
 > aner ikke hvad jeg skal forlange for sådan en,
 > så det overlader jeg trygt til dig at finde ud af !
 >
 
 Det er straks værre, for hvor lidt kan jeg tillade mig at byde, når du
 kommer med sådan et flot tilbud?
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (06-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  06-05-01 11:00 |  
  |   
            
Palle Kaarsberg <prk@it.dk> skrev i en
 news:9d1s5j$20ld$1@news.cybercity.dk...
 >
 > > aner ikke hvad jeg skal forlange for sådan en,
 > > så det overlader jeg trygt til dig at finde ud af !
 > Det er straks værre, for hvor lidt kan jeg tillade mig at byde, når du
 > kommer med sådan et flot tilbud?
 Hæ!
 Jeg blev på et tidspunkt træt af at venner, venners venner og andet
 godtfolk tog det for givet at ting skulle foræres væk blot fordi at man
 havde dem liggende :-|
 Selv en stump som jeg før min ferie i england blev bedt om at støve op
 til en given max-pris har jeg oplevet at "bestilleren" blev fornærmet
 over at jeg "lige netop havde fundet den til pågældende pris" , selvom
 han ikke havde kunnet finde den som ophug herhjemme i løbet af det
 foregående ½-år, samt skulle give over det dobbelte for en ny original
  
Derfor forsøgte jeg mig på et tidspunkt med en teknik der går på at
 prisen er op til den der køber; men at han kun har det ene bud og ikke
 flere!!
 Det gør at folk er grundigere i deres vurdering af om de har brug for
 stumpen (= må helst ikke "tabe" handelen) og hvad der mon er den mest
 realistiske pris.
 Herved er det lykkes mig at få luget alt crap'et fra !!
 --
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jonas Holt (06-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jonas Holt | 
  Dato :  06-05-01 18:45 |  
  |   
            > Det eneste store problem var, at den sodede tændrørene til, og
 > blev varm. Jeg stillede tænding, skilte og samlede karburator, målte og
 > justerede, uden at løse problemet. Til sidst købte jeg tre karburatorer på
 E-bay,
 > trådte to gange på kickstarteren, og den kørte som en drøm.
 
 Efter at have læst tråden her igennem kan jeg ikke rigtig komme i tanke om at
 det kan være andet end din choker. Jeg går ud fra, at chokeren er af
 tilsætte-ekstra-benzin typen. Du må have tjekket om de kan gå helt tilbage - men
 kan det så ikke være gummiet i (choker-)propperne der er gået i stykker eller
 blevet stift?
 
 --
 Mvh
 Jonas Holt & CBR600F2
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Niels O. Kristensen (05-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels O. Kristensen | 
  Dato :  05-05-01 23:39 |  
  |  
 
            Henning Sørensen <hkks@privat.dk> skrev i en
 news:9cumh9$k26$1@news.inet.tele.dk...
 <KLIP>
 >
 > Nogen der har et hint ??
 >
 > /Henning
 > XS750 1977
 >
 Hej.
 Nej - jeg har ikke et hint, men et link til en
 en hjemmeside med alt om XS750/XS850 fra
 en erfaren gør-det-selv-mand.
 http://home13.inet.tele.dk/HEK/
--
 Mvh.
 Niels
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Orla Pedersen (06-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Orla Pedersen | 
  Dato :  06-05-01 21:29 |  
  |   
            
Niels O. Kristensen skrev i meddelelsen <9d1v7m$q95$1@news.inet.tele.dk>...
 >Henning Sørensen <hkks@privat.dk> skrev i en
 >news:9cumh9$k26$1@news.inet.tele.dk...
 ><KLIP>
 >>
 >> Nogen der har et hint ??
 Karburatorerne på XS 750, 850 og 1100 er i mange tilfælde ødelagt permanent
     Dette fordi velmenende amatører har skruet tomgangsblandings skruerne
 i bund for hårdhændet, (de må faktisk _ikke_ skrues i bund), herved knækker
 den yderste spids af skruen, og den bliver siddende i alu-godset i
 karburatoren. Der er ingen mulighed for at komme ind og fjerne resterne, og
 selvom at man fornyer blandingsskruen, så vil resterne af den gamle
 forstyrre tomgangssystemet så meget, at cyklen bliver "overfodret" og umulig
 at køre på. Derfor nye karburatorer        Men check lige membranerne for
 utætheder først.
 mvh
 Orla
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |