| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Status efter Bol d'Or'ens "vinterhi" Fra : Sand | 
  Dato :  08-05-01 13:39 |  
  |   
            I weekenden fik jeg synkroniseret Bol d'Oren og nu, hvor den er kørt
 rigtig til efter top-renovering af motoren, og den har fået monteret det
 gamle 4-1 Marving-system og er dyset ind efter egen måling, skal jeg da
 lige love for, at det er blevet en anden cykel :0).
 Faktisk har den fået så meget ekstra moment, at jeg en enkelt gang har
 oplevet koblingen slippe ved max.moment. Jeg kan også mærke den mere
 jævne motorgang og i går målte jeg den til 210 rigtige km/t ud af lige
 vej, med 9.500 O/min.
 Pga. en lidt højere gearing skal den bruge noget vej for at komme over
 9.500, men det er nok meget sundt, da motoren jo kører med forholdsvis
 høj stempelhastighed.
 Jeg har også fået sænket forenden yderligere, så sammen med 17"
 forhjulet, den ekstra kraftige forgaffelbro og styrdæmper monteret, er
 den blevet meget mere styrevillig og stabil, specielt ved lange,
 "højfart"-kurver.
 Bagenden har jeg fået løftet ~5cm og mit 18" baghjul er blevet monteret
 med BT20 (160/60), hvilket har givet en meget mere jævn nedlægning i
 svingene.
 Den har nu, i år, kørt ~2.000km og har ikke brugt eller svinet med olie,
 det er sgu helt rart at kunne se andet end røg i spejlene :0).
 Næste projekt er at få færdiggjort et nyt Laser 4-1-system og få
 færdiggjort min digital-instrumentering, som mangler en del finpudsning.
 
 --
 Mvh. Sand
 || Bol d'Or ||  -  " Fuldstændig i vinkel :0) "
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Juel (08-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Juel | 
  Dato :  08-05-01 13:46 |  
  |   
            og den har fået monteret det
 > gamle 4-1 Marving-system og er dyset ind efter egen måling,
 [snip] kan du den slags, og hvor mange pilz eller HARD cash koster det at få
 gjort ?? hvis du altså er frisk !
 Mvh
 Morten
 XS400 Seca
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Sand (08-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sand | 
  Dato :  08-05-01 13:52 |  
  |   
            "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
 news:9d8poo$en5$1@news.inet.tele.dk...
 ....
 > [snip] kan du den slags, og hvor mange pilz eller HARD cash koster det
 at få
 > gjort ?? hvis du altså er frisk !
 ....
 Jeg har lavet et interface til en CO-sonde, som jeg er ved at få
 installeret i mit nye Laser-system. Interfacet viser blandings-forholdet
 vha. lysdioder (8stk.), som måles vha. sonden lige efter de 4 forrør er
 samlet. Den er stadig ikke helt kalibreret ind, men jeg tester den op
 mod en kalibreret CO-måler på et autoværksted, hvor den eksterne sonde
 stoppes ind i udstødningen bagfra.(ikke noget perverst)
 Jeg er derfor ikke helt sikker på målingen endnu og der er også mange
 meninger om, hvordan den rigtige måling skal udføres, så endnu tør jeg
 ikke rigtigt gøre det på andres maskiner end min egen, som også kommer
 på rullefelt ved Rydberg, når det nye Laser er monteret, så jeg får
 lavet en "ordentlig" inddysing, og så kan jeg jo se om min egen måler
 virker.
 
 Mvh. Sand
 || Bol d'Or ||
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Juel (08-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Juel | 
  Dato :  08-05-01 14:00 |  
  |  
 
            ok, Det lyder helt vildt fedt, er det noget du har diagrammer osv på ?
 Og hvorn ved du hvad der er det bedste forhold, er det noget fabrikken
 angiver ?
 Hvis jeg laver sådan en dims, kan jeg få mit arb til at calibrere den, vi
 har en Tek afd, som bare kan alt   )
 Men skal den sidde i når maskinen får MAKS thrust ?
 Mvh
 Morten **som er meget interesseret**
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Jonas Holt (12-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jonas Holt | 
  Dato :  12-05-01 08:57 |  
  |  
 
            > ok, Det lyder helt vildt fedt, er det noget du har diagrammer osv på ?
 > Og hvorn ved du hvad der er det bedste forhold, er det noget fabrikken
 > angiver ?
 Mon ikke det følger naturlovene?  
> Hvis jeg laver sådan en dims, kan jeg få mit arb til at calibrere den, vi
 > har en Tek afd, som bare kan alt   )
 > Men skal den sidde i når maskinen får MAKS thrust ?
 For at få svar på alle dine mange spgm. kan du jo lige tjekke nedenstående link.
 http://home.worldonline.dk/~lwei/tuning/justering.htm
--
 Mvh
 Jonas Holt & CBR600F2
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |