|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Nye tændspoler Fra : Biker Mike
 | 
 Dato :  15-05-01 21:17
 | 
 |  | 
 
 Jeg har tænkt på at skifte mine 27 år old gamle tændspoler ud på min GL
 1000, jeg har hørt at Dyna spolerne skulle være bedre med en kraftigere og
 længere varende gnist , er der nogle som har erfaring med udskiftning af
 originale tændspoler til uoriginale , evt til Dyna eller andre mærker , hvor
 kan de købes , hvad skal man være opmærksom på, og hvad koster sådan nogle
 ??
 
 
 Hilsen Michael
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Preben Christensen (15-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Christensen
 | 
 Dato :  15-05-01 21:52
 | 
 |  | Hej Michael
 Du kan agtens skifte dine tændspoler ud med et par uoriginale.
 Det er tit sådan at de uoriginale, er originale der er bare ikke navn (i dit
 tilfælde Honda) på de uoriginale.
 Du må tænke på at dine måske ikke leverer mere end 8000 til 8500 volt hvor
 imod et par ny nemt kommer op på omkring de 10.000 Volt og endda mere som så
 giver en bedre gnist med en mere startvillig MC til følge.
 Hilsen Preben
 "Biker Mike" <dko12134@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:9ds2nm$83s$1@news.cybercity.dk...
 >
 >
 > Jeg har tænkt på at skifte mine 27 år old gamle tændspoler ud på min GL
 > 1000, jeg har hørt at Dyna spolerne skulle være bedre med en kraftigere og
 > længere varende gnist , er der nogle som har erfaring med udskiftning af
 > originale tændspoler til uoriginale , evt til Dyna eller andre mærker ,
 hvor
 > kan de købes , hvad skal man være opmærksom på, og hvad koster sådan nogle
 > ??
 >
 >
 > Hilsen Michael
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Albert (16-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Albert
 | 
 Dato :  16-05-01 06:30
 | 
 |  | 
 
            > Du må tænke på at dine måske ikke leverer mere end 8000 til 8500 volt hvor
 > imod et par ny nemt kommer op på omkring de 10.000 Volt og endda mere som
 så
 > giver en bedre gnist med en mere startvillig MC til følge.
 Og hvordan måler man lige det.  Jeg hørte engang noget med at man skulle
 bruge
 tungen til et 9v batteri, meeeen den metode er nok ikke god her    At måle modstanden i dem, giver vel ikke information om dette ?
 Hvor lang tid holder sådan nogle ?
 mvh Albert
            
             |  |  | 
  Biker Mike (16-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Biker Mike
 | 
 Dato :  16-05-01 21:18
 | 
 |  | 
 --
 Hmm jae det tænkte jeg jo også nok    , Men er der nogle som har personlige
 erfaringer og kan anbefale et eller flere bestemte mærker helst af en
 anderkendt kvalitet (DYNA el lign) og evt et sted hvor de kan købes.
 Hilsen Michael
 "Preben Christensen" <cfp13380@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:9ds4oj$bc6$1@news.cybercity.dk...
 > Hej Michael
 > Du kan agtens skifte dine tændspoler ud med et par uoriginale.
 > Det er tit sådan at de uoriginale, er originale der er bare ikke navn (i
 dit
 > tilfælde Honda) på de uoriginale.
 > Du må tænke på at dine måske ikke leverer mere end 8000 til 8500 volt hvor
 > imod et par ny nemt kommer op på omkring de 10.000 Volt og endda mere som
 så
 > giver en bedre gnist med en mere startvillig MC til følge.
 > Hilsen Preben
            
             |  |  | 
  Claus Bjerre (16-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Bjerre
 | 
 Dato :  16-05-01 22:02
 | 
 |  | 
 > Jeg har tænkt på at skifte mine 27 år old gamle tændspoler ud på min GL
 > 1000, jeg har hørt at Dyna spolerne skulle være bedre med en kraftigere og
 
 <snip>
 
 Hvad er problemet med dem du har ? Hvis de er lodret defekte så er der selv-
 følgelig ikke noget at rafle om, men ellers er tændspoler altså ikke noget
 der stille
 og roligt går til ?
 
 Claus Bjerre (med kun 18 år gamle tændspoler, så hvad ved jeg egentligt om
 det)
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Biker Mike (17-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Biker Mike
 | 
 Dato :  17-05-01 17:18
 | 
 |  | 
 
 Jooe de virker da, men de er nu noget trætte efter et have gnistret måsen i
 laser en halv menneskealder, bla driller de lidt hvert forår hvor den ene
 cylinder konsekvent ikke vil være med de første 10 km, så med et er den
 næsten ok igen hele sæsonen undtagen når det er regnvejr så er den helt gal
 , jeg har selvfølgeligt skiftet både rør og hætter og både spoler og kabler
 er fri for olie og møg, alligevel føles det som om at motoren skal være
 meget varm og kørt længe inden at fornemmelsen af at der er en cylinder som
 ikke helt er med forsvinder, kablerne er med tiden også blevet lidt vel
 korte og virker noget løse i det hvor de kommer ud af spolerne, jeg har
 selvfølgeligt lappet dem med silicone , meeen nu må det vist være på tide at
 de ser indersiden af skraldespanden, og 27 års problemløst trofast arbejde
 over ca 250000 km er vist da også mere end man med rimelighed kan forvente.
 
 Hilsen Michael
 
 "Claus Bjerre" <claus.bjerre@altavista.net> skrev i en meddelelse
 news:9dupsr$qtv$1@sunsite.dk...
 >
 > > Jeg har tænkt på at skifte mine 27 år old gamle tændspoler ud på min GL
 > > 1000, jeg har hørt at Dyna spolerne skulle være bedre med en kraftigere
 og
 >
 > <snip>
 >
 > Hvad er problemet med dem du har ? Hvis de er lodret defekte så er der
 selv-
 > følgelig ikke noget at rafle om, men ellers er tændspoler altså ikke noget
 > der stille
 > og roligt går til ?
 >
 > Claus Bjerre (med kun 18 år gamle tændspoler, så hvad ved jeg egentligt om
 > det)
 >
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Armand (17-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  17-05-01 23:16
 | 
 |  | 
 Biker Mike <dko12134@vip.cybercity.dk> skrev i en
 news:9e0q98$2926$1@news.cybercity.dk...
 >
 > Jooe de virker da, men de er nu noget trætte efter et have gnistret
 måsen i
 > laser en halv menneskealder, bla driller de lidt hvert forår hvor den
 ene
 > cylinder konsekvent ikke vil være med de første 10 km, ........
 >...............................kablerne er med tiden også blevet lidt
 vel
 > korte og virker noget løse i det hvor de kommer ud af spolerne, jeg
 har
 > selvfølgeligt lappet dem med silicone , meeen nu må det vist være på
 tide at
 > de ser indersiden af skraldespanden, og 27 års problemløst trofast
 arbejde
 > over ca 250000 km er vist da også mere end man med rimelighed kan
 > forvente.
 Måske nok :-/
 Men ellers er der på DMC's hjemmeside et fint trick til at "forny"
 gnisten på ældre modellers tændingsanlæg, at finde!
 Link:
www.dmc-org.dk    Kig under FAQ'en (der er en af knapperne i venstre
 side!)
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
 |  |